CYTAT(Jakub T. Pr±dzyñski)
CYTAT(Masir_dOOd)
Drogi Sier¶ciaku
Jak spojrza³em na twók wiek to sie chwile zastanowi³em- 17 lat a chce ³uk 17kg :mrgreen: ? Radzi³bym ci 28kg :yes: (tak jak ja)-potem na takiej 17 nie bedziesz strzelac 8) ... A WY¯YNAÆ :tongue: !!!
To ju¿ by³o:http://www.freha.pl/viewtopic.php?p=125882&highlight=#125882
Jestem nowy w tej zabawie i zapewne czego¶ nie rozumiem, wiêc niech mi kto¶ wyt³umaczy.
Sk±d to przekonanie, ¿e precyzja jest w ³ucznictwie najwa¿niejsza?
Czyta³em kiedy¶ do¶æ szczegó³owe badania odno¶nie si³y penetracji strza³ i do¶æ oczywiste jest, ¿e strza³a musi byæ
ciê¿ka ¿eby siê przebiæ przez tkankê miêkk± i ko¶ci. Ciê¿ka strza³a potrzebuje naci±gu ¿eby gdzie¶ dolecieæ.
Co mi z precyzji, je¶li mój snajperski ³uk po prostu nie doniesie do celu je¶li bêdê strzela³ strza³± która ma szanse wyrz±dziæ jakiekolwiek realne szkody?
Z drugiej strony - w sytuacjach stresu wiêkszo¶æ umiejêtno¶ci technicznych zielony szlag trafia w sam± dziesi±tkê, za to si³a pozostaje a nawet ro¶nie.
Co mi po tym ¿e na strzelnicy wymiatam, gdy jestem w stanie uzyskaæ takie efekty praktycznie w "cieplarni"? Na polu walki nie ma cieplarni, tylko wrzask rannych, smród, ból, krañcowy stres i strach, ¿e kiszki puszczaj±.
Taki przyk³ad: Znaleziono muszkiet, który by³ za³adowany siedem razy! ¯o³nierz ³adowa³ i strzela³ i nawet nie zauwa¿y³, ¿e ka¿dy strza³ spala³ mu na panewce! Gdyby mu to w koñcu wypali³o, to porani³by lub zabi³ siebie i kolegów, ale na szczê¶cie akurat ten nie wypali³. Ciekawe jak precyzyjnie "celowa³" z tego muszkietu?
I jeszcze eksperyment my¶lowy do rozwa¿enia. Jeste¶ kapitanem, który ma sobie dobraæ rekrutów do oddzia³u. Masz do wyboru dwie mo¿liwo¶ci. Bierzesz oddzia³ "osi³ków", którzy ¶rednio naci±gaj± 40kg, lub oddzia³ "snajperów" ¶rednio naci±gaj±cych 20kg. Snajperzy maj± dwa razy mniejszy rozrzut na tym samym dystansie. Masz walczyæ z przeciwnikiem odzianym w co najmniej kolczugê na pikowanych kurtkach lub grubej skórze.