Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Sierpieñ] VI Biesiada Piastowska -> 26-28.08
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2005
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
S³ugus Prezesa
Najprawdopodobniej walki beda do szesciu trafien bez rozejsc, wymagana conajmniej pelna przeszywka(raczki nozki czepiec korpusik), oraz plytowe oslony stawow i plytowe rekawice. No i helmet oczywiscie smile.gif
Kornik
Witam!

Proponujê dorzuciæ tak¿e naramienniki, poniewa¿ nic tak piêknie nie chrupie jak ³amane obojczyki i barki bum.gif
Trzeba by te¿ dorzuciæ co¶ o rodzaju u¿ywanej broni zaczepnej - to te¿ wa¿ne.

Pozdrawiam!
dzida
witam

a wiadomo juz u jakiego kowala bedzie realizowana nagroda ?
kaper
Zak³adam ¿e nagroda kowalowa to kilka be³tów i miecz ¶wietlny a`la LUK SKAJ£OKER bigsmile2.gif
pozdrowienia dla wszystkich CEeTeCaków ch³opaków, dziewcz±t, kobiet i wogóle for all (tej biesiady nie odpuszczê bum.gif )
dzida
hej kaper

wychodzisz z nami na wczesne czy zalatwiles se opacerzenie i bijesz rycerke ?

pozdrawiam
Jaktor
Witam!
A pros turnieju rycerskiego, uzbrojenie zostanie zamówione w pracowni p³atnerskiej Mardinus, która w swojej ¿yczliwo¶ci, dodatkowo gratisowo ( bez wliczenia w sumê 2000 z³) do naszej nagrody do³±czy naramienniki p³ytowe, za co bardzo serdecznie w imieniu organizatorów dziêkujê.

Pozdrawiam wszystkich.
Kornik
Witam!

Prezesie, z niecierpliwo¶ci± oczekujemy na regulamin turnieju. Proponujê tak¿e zmie¶ciæ na stronie VI Biesiady plan terenu i rozlokowanie stoisk/obozów.

Pozdrawiam!
Rugiewit
Hej, regulamin bêdzi edopiero ustalany szczegó³owo.

Co do planu rozlokowania stoisk i namiotów historycznych, to zamieszczê w lipcu mapkê Zawodzia z zaznaczonymi miejscami g³ównych turniei, bitew, zaznaczonym zarysem obozowiska historycznego, niehistorycznego, oraz "alej± rzemie¶lników" ale jeszcze z tym czekam, poniewa¿ chcê siê najpierw zorientowaæ ilu go¶ci przyjedzie.

Mapka bêdzie umieszczona w tym temacie na freha, oraz na www.vibiesiada.prv.pl
zawieraæ bêdzie tak¿e trasy marszruty/dojazdu z dworca PKP i PKS

Pozdrawiam - Jaros³aw
Tris
Jako broñ zaczepn± proponowa³bym gumowe pa³ki tongue.gif . Chocia¿ wie¶ci kr±¿±, ¿e niektórzy juz zaczêli robiæ zapasy plastrów i banda¿y... mad.gif . Jak dobrze pójdzie, to (cytat) "mo¿e uda siê zrobiæ Biesiadzie reklamê pierwszej imprezy z trupem w bitwie" (koniec cytatu) bum.gif .

P.S. Poniewa¿ jest to mój pierwszy post na tym forum, to przy okazji chcia³bym wszystkich przywitaæ. S£AWA!
dzida
witam

niewydaje mi sie aby "trup w bitwie" byl dobra reklama dla biesiady :P

pozdrawiam
Jaktor
Witam!
Z tymi trupami to przesada bigsmile2.gif . Ale turniej na pewno odbêdzie siê na broñ metalow± (pomijaj±c trzonki od toporów szczerba.gif )
Pozdrawiam.
Kornik
Wiam!

Nagroda ponad 2000 z³..., zasady pó¼ne..., sze¶æ ponoæ trafieñ bez rozej¶cia..., zastanówcie siê nad tymi toporami, bo co¶ siê komu¶ jendak stanie bum.gif .

Pozdrawiam!
woodi
Kornik nie b±d¼ cwaniak. Niektórzy walcz± tylko toporami. JA TE¯ MAM CHRAPKE NA TO 2000,- ! I nie omieszkam spróbowaæ swoich si³ w turnieju.
Rugiewit
He he, zgadujcie z kogo by³ wziêty cytat o trupie. Choæ pewnie pó³ CETC siê domy¶li³o. bigsmile2.gif

S³ysza³em, ¿e na turnieju bêd± dopuszczone hakownice. tongue.gif
Kornik
Witam!

Nadziaki, morgensterny, koncerze bigsmile2.gif. Z tymi toporami to po prostu ma³y ¿arcik, proszê jednak by jedn± z zasad by³o uzasadnienie historyczno¶ci jakiego¶ rodzaju orê¿a (w przeciwnym razie biorê rze¼nika - wtedy walka bêdzie do jednego trafienia bum.gif, przynajmniej z mojej strony crazy.gif )
A tak serio, to prawdopodobnie bêdê tylko zwyk³ym, szarym... sêdzi± na tym turnieju icon_cool.gif .

Pozdrawiam!
woodi
A ja chce wygraæ i he³m juliena bêdzie mój!!
Jaktor
Witam!
Panowie spokojnie, uspokajam zarówno kaliskich jak i krotoszyñskich Braci, tak jak wspomnia³em regulamin pojawi siê na stronie Biesiady. Na razie przemy¶liwujê nad zasadami i za uwagi bêdê bardzo wdziêczny. Chcia³em wprowadziæ nie tylko sprzêtowe minimum, ale równie¿ podwy¿szaæ liczbê trafieñ niezbêdnych do pokonania ciê¿ej opancerzonych przeciwników. Pozdrawiam.
Kornik
Witam!

Twójh pomys³, Prezesie jest do¶æ kontrowersyjny i przypominaæ zaczyna LARP'y crazy.gif ,. A tak serio, to tematyka uwzglêdniania w starciach rodzajów pancerzy i zbroi by³a ju¿ na FREHA poruszana bodaj¿e w temacie Liga Rycerska w Karczmie - poczytaj go Jaktorze (o ile jeszcze tego nie zrobi³e¶), a mo¿e dojdziesz do jakich¶ konstruktywnych pomys³ów i wniosków. (kiedy ostatnio zagl±da³em na ten temat, dyskusja by³a tam sroga bum.gif .

Pozdrawiam!
kaper
FAK !!! nie bêdzie mnie na biesiadzie, sory wszystkich ale stety niestety mam bara¿e 26 i 29 sierpnia ...
S³ugus Prezesa
Jako wierny s³ugus Imperium, informujê, i¿ najprawdopodobniej turniej bêdzie mia³ inn± formê ni¿ przedstawiona wcze¶niej. Imperatorowi spodoba³ siê turniej krotoszyñski i na taki wzór bêdzie chyba przeprowadzony TURNIEJ. (czyli pojedynki na czas, po którym sêdziowie wy³aniaj± zwyciêzcê)
Osobi¶cie za¶ obstajê, ¿e o tak± nagródkê to mo¿na by zrobiæ buhurt do nokautu z pozwoleniem na brudne my¶li i zagrania, a chêtni i tak by siê znalezli szczerba.gif bum.gif crazy.gif
Kornik
Cze¶æ...

Mam ma³e pytanko...

Bêd± kuraczaki ?

Bo jak krotoszyñski, to musz± byæ...

bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif

A tak powa¿nie zgadzam siê z "Ustami Imperatora" - TURNIEJ I TAK SIÊ ODBÊDZIE... bo musi, a trzeba by ju¿ nied³ugo ten regulamin zamie¶ciæ.

Pozdro!!!
krazownik
Witam
zai¶cie, ta sumka to smakowity k±sek, choæby dla mnie mad.gif W turnieju wystartujê, nie ma bata smile.gif
Pozdrawiam
kaper
¯yczê mi³ej zabawy... icon_cry.gif
_Olga
Nie p³acz, zostawimy Ci kilka kurczaków ... smile.gif
pozdrawiam
kaper
Bleee... wszystko tylko nie qrczaki crazy.gif
krazownik
Nie p³acz Kacper. Przywiozê Ci... kurczaczka icon_wink.gif A jak co¶ wygram ( bigsmile2.gif ) to czê¶æ funduszy przeznaczê na mini drakkar 1-osobowy dla Ciebie smile.gif
Pozdrawiam
zbrozlo
Kuraczaki jak wiecie zostaja nam po pewnej imprezce bigsmile2.gif gdyz odebralismy wszystkie transporty i kozystajac z deszczowej pogody konserwujemy je w "jeziorze" na Zawodziu mad.gif napewno wytrzymaja do waszych przyjazdow mad.gif
A jak widze wasze nastawienie do turnieju to zaczynam klecic zestawy opatrunkowo-reanimacyjne (trumienke jakowas takze bede chyba posiadal icon_cool.gif )
A hakownice to moze dopuscicie do turnieju bedzie wybuchowo devil.gif
Donegal
Co do obra¿eñ wszelakich, chcia³bym poinformowaæ, ¿e podczas Biesiady bêdzie dzia³a³ polowy punkt pierwszej pomocy, oczywi¶cie prowadzony przez szpitalników, ju¿ zaczynam gromadziæ medykamenty, no i cieszê siê, ¿e Drzewo jakie¶ zestawy opatrunkowe szykuje smile.gif Mam Drzewo nadziejê, ¿e wesprzesz jakimi¶ medykamentami braci joannitów czyni±cych sw± pos³ugê icon_cool.gif
Rugiewit
Zapraszam na zakupy do apteki. bigsmile2.gif

Mo¿e uda siê przekonaæ szefostwo do dania jakiej¶ zni¿ki Joanitom. cool.gif

Ale wiecie co? Tak patrz±c na turniej krotoszyñski i rado¶nie urywaj±ce siê fragmenty opancerzenia - szczególnie te palce od klepsydr, to my¶lê, ¿e bardziej ni¿ punkt medyczny przyda³by siê obecny na placu boju serwis ¶lusarsko-kowalski. szczerba.gif
I takie cêgi do uwalniania ludzi zakleszczonych w samochodach - w koñcu jako¶ trzeba bêdzie naszych kochanych zawodników powyjmowaæ ze zbroi po turnieju. smile.gif

W Ksiêdze Go¶ci na stronie Biesiady www.vibiesiada.prv.pl powoli krystalizuje nam siê ostateczny regulamin turnieju rycerskiego. Zapraszam tam, a tak¿e do tego tematu do dzielenia siê konstruktywnymi uwagami, co zmieniæ, co zostawiæ. Moze jakie¶ nowe pomys³y.
Ju¿ za kilka dni ostateczny regulamin znajdzie siê na stronie.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
kaper
Thx ch³opoki ¿e troszczycie siê o mnie (kr±zownik) a co do drakkara, to mo¿esz co¶ tam skleiæ bigsmile2.gif .
Apelujê do wszystkich aby temat QRCZAKI siê wreszcie skoñczy³. robi siê to powoli nudne angsad.gif
zbrozlo
Krytyka co do kurczakow wysluchana ale pod jednym warunkiem K(urczaku)aperku tongue.gif
Podaj sam jakies konkretne pomysly dotyczace biesiady....
Jesli jednak takowych niemasz nie czepiaj sie takze innych za radosna tworczosc w ktorej mimo wszystko sa podawane jakies informacje co kto moze zrobic...
A tak nawiasem moze zamiast kurczakow na wieczornej biesiadzie podac golonke??? crazy.gif
Tylko jakos sobie niewyobrazam okrzyku C.E.T.C na ziemie golonko szczerba.gif

A co do turnieju rycerskiego o WIELKA NAGRODE king.gif to mam kilka spostrzezen ale nimi podziele sie na stronce Biesiady

Pozdrawiam
Kornik
Witam!

Mam pewien pomys³. O ile spodziewam siê, i¿ turniej odbêdzie siê przed budynkiem bramnym, o tylne mi³ym ubarwieniem dla zwiedzaj±cych (którym moim zdaniem te¿ co¶ siê nale¿y) by³oby uroczyste wyczytywanie uczestników (mo¿na przygotowaæ jaki¶ pergamin, bo herold juz jest tongue.gif ).
Piêknie by³oby podwieszenie tarcz herbowych pod oknami budynku - choæ wiem, ¿e jest to ma³o realne, ale niech wisi choæ kilka tarcz i sztandary. Lo¿a dla gospodarzy, no i te damy w oknach... - trzeba to przemy¶leæ.
Trzeba by te¿ ograniczyæ liczbê walcz±cych do jakiej¶ rozs±dnej liczby (najlepiej wielokrotno¶ci 4, ¿eby lepiej wszystko funkcjonowa³o) - my¶lê, ¿e optymaln± liczb± by³oby 16 zawodników (decydowa³aby ewentualnie kolejno¶æ zg³oszeñ).
Ostatni± moj± uwag± jest wprowadzenie sta³ej bariery miêdzy widzami a placem boju (mo¿e p³otek lub co¶ w tym stylu).

Pomy¶lcie o tym.

Pozdrawiam!
kaper
Te drzewo, nie jestem K(urczakiem)aperkiem, a co do pomys³ów, to co¶ siê wymy¶li bigsmile2.gif
krazownik
Salve
Du ludzi z Choragwi ¶w. Jerzego: nie sypcie tak pomys³ami, bo zabraknie nowatorskich pomys³ów na nasza w³asn± imprezê za rok w krotoszynie i Kalisz wytknie nam to, ¿e bêdzie to plagiat mad.gif
Pozdrawiam smile.gif
woodi
Kr±¿ownik... Zasmucasz mnie swoimi twierdzeniami. Kalisz kaliszem Krotoszyn krotoszynem i ani im ani nam nigdy nie zabraknie pomys³ów. Nie ufasz naszej wyobra¼ni i co niektórym zrytym puchom crazy.gif devil.gif bum.gif Zapamiêtamy to.
Nie pamiêtam czy sprawa mokrego giez³a by³a poruszana i na czym siê skoñczy³o!? Proponuje zrobiæ taki pokazik w godzinach 10-11 rano da to rycerstwu motywacje do szybszego wytrze¼wienia a i kobitkom da czas na obeschniêcie bielizny w popo³udniowym s³oneczku.
_Olga
woodi ty ¶wintuszku !!
¿adnego konkursu mokrego giez³a !! smile.gif
no chyba, ¿e panowie te¿ wyjd± w mokrych giez³ach smile.gif
drogi kr±¿owniku uprzejmie przypominamy, ¿e krotoszyn i kalisz tworz± jedno bractwo !!
pozdrawiam
Tris
Przypuszczam, ¿e panowie nie bêd± mieli nic przeciwko. W koñcu czego siê nie robi dla... tongue.gif
S³ugus Prezesa
Hmmm... Ju¿ widzê siebie w pó³przezroczystym gieze³ku, w³osy z klaty przylepiaj± siê do tkaniny ciasno oblepiaj±cej moje cia³o... Miê¶nie rysuj± siê zgrabnie w takt ruchów... zw³aszcza ten najwiêkszy... piwny. Zrêcznym ruchem odgarniam w³osy z czo³a i rzucam zalotne spojrzenie mych niebieskich oczu w stronê dam sêdziuj±cych... One z podziwem obserwuj± delikatne acz stanowcze ruchy moich bioder, gdy przechodzê przed ich stanowiskiem... Jestem za!

Co Narcyz? ¯e niby ja?
krazownik
No dobra sorry, troche przesadzi³em ze swoim poprzednim postem.
Krzychus
Mo¿na by tak¿e zorganizowaæ nocne biegi prze³ajowe. wOODI jest naszym czo³owym zawodnikiem, dwa razy z rzêdu zajmowa³ miejsca w top2 zawodów bigsmile2.gif. Je¿eli kogo¶ interesuj± dok³adne szczegó³y i zasady takiego biegu to prosze zwróciæ sie do naszego mistrza king.gif.
Kaktus
Nie wiem ile w tym prawdy ale slyszalem ze wasz skarbnik zwinal kase i zwial do Anglii... tongue.gif coz nici z Biesiady ass.gif icon_rolleyes.gif
Tris
Bez nerwow. Za skarbnikiem juz zostala wyslana brygada specjalna SSRB. W najblizszym czasie niech spodziewa sie wizyty kilku wysokich i barczystych panow w garniturach i ciemnych okularach, ktorzy "wyjasnia" mu, ze nawet za granica mamy wplywy tongue.gif .
woodi
Nocne biegi prze³ajowe mo¿e siê zorganizuje! Kto wie ilu bêdzie chêtnych? Zawsze by³em w top 2 poniewa¿ w porywach 4 nas startowa³o w tych zawodach. Dla nie zorientowanych w temacie - Tak jak Mokre Giez³o jest robione ku uciesze panów, tak biegi prze³ajowe by woodi mog± siê odbywaæ ku uciesze pañ. Ja bym siê pisa³.. kto jeszcze?
Halfgar
zróbcie jeziorko ... parê ³ódek i zorganizujcie regaty ... wtedy wystartujê :>
gery777
jeziorko jest male ale jest!!!!!!! tylko problem istnieje taki ze niewiadomo czy w ogule na tym syf... by sie ludki poruszaly tja tja tja !!!!!!! icon_mrgreen.gif devil.gif Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!
Emeth
Witam wszystkich.

Poni¿ej przedstawiam zasady gry w ko¶ci. Zosta³y opracowane na podstawie hiszpañskiego manuskryptu datowanego na drug± po³owê XIII wieku.

Prosimy go¶ci o zabranie ze sob± w³asnych ko¶ci, najlepiej ¿eby by³y wykonane z drewna, kamienia, metalu czy te¿ ko¶ci - tak ¿eby historycznej by³o. Przyda siê te¿ skórzany kubek lub inna rzecz, która by go zast±pi³a.
Przydadz± siê równie¿ do gier planszowych (w szachy te¿ mo¿na graæ przy pomocy ko¶ci, ot co).

Ulotki z regu³ami gier bêd± dostêpne w trakcie trwania biesiady, liczba ich bêdzie daleka od nieskoñczono¶ci, ale powinno starczyæ.

Jutro przedstawiê regu³y innych gier, a teraz zapraszam do lektury.


O grze w ko¶ci w XIII wieku.

Ko¶ci winny mieæ kszta³t sze¶cianu, wszystkie ¶ciany powinny byæ tego samego kszta³tu i wielko¶ci. Ciê¿ar ko¶ci powinien byæ równomiernie roz³o¿ony w ca³ej jej objêto¶ci. Wszelkie odstêpstwa od tych regu³ to oszustwo, a gra nie polega na oszukiwaniu, ale na okre¶leniu szczê¶cia w grze.
Ka¿da ze ¶cian ko¶ci ma oczka oznaczaj±ce cyfry od 1 do 6. Oczka winny siê znajdowaæ w takim u³o¿eniu, aby dwie przeciwleg³e ¶cianki mia³y sumê oczek równ± 7, a trzy s±siaduj±ce ze sob± ¶ciany by³y nieparzyste (ich suma).
Ko¶ci winny byæ wykonane z drewna, kamienia, metalu lub ko¶ci z czego najlepszy jest ostatni materia³, gdy¿ ma odpowiedni ciê¿ar i dobrze nim siê gra na ka¿dym rodzaju powierzchni.

Rodzaje gier

Ilekroæ mowa o przyporz±dkowaniu kombinacji lub liczby, chodzi o sumê wszystkich oczek z dwóch lub wiêcej ko¶ci, a nie o identyczne ustawienie liczb oczek na poszczególnych ko¶ciach.


Najwy¿sza wygrywa – o ilo¶ci ko¶ci decyduj± gracze, ten który wyrzuci najwiêcej wygrywa.

Najni¿sza wygrywa – o ilo¶ci ko¶ci decyduj± gracze, ten który wyrzuci najmniej wygrywa.

Ile na jednej, tyle na dwóch – gra siê trzema ko¶æmi, najpierw rzucamy jedn± i odczytujemy wynik, potem rzucamy dwoma ko¶æmi i je¶li wypadnie na nich tyle samo ile na pierwszej, wygrywamy; komu pierwszemu siê to uda ten wygrywa, pozostali gracze maj± jednak prawo do ostatniego rzutu, aby zremisowaæ, gracze rzucaj± tak d³ugo dopóki nie wy³oni± zwyciêzcy.

Trójki – gra dwóch lub wiêcej graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gra sk³ada siê z tur zakoñczonych zwyciêstwem przez którego¶ z graczy. Tury sk³adaj± siê z kolejek. Kolejka to czê¶æ gry, w której ka¿dy z graczy mo¿e wykonaæ swój rzut ko¶æmi.
Ka¿da z poni¿szych kombinacji nosi nazwê Hazard:
-18: 6-6-6,
-17: 6-6-5,
-16: 6-6-4,
-15: 6-6-3, 6-5-4, 5-5-5,
-6: 4-1-1, 3-2-1, 2-2-2,
-5: 3-1-1, 2-1-1,
-4: 2-1-1,
-3: 1-1-1.
Pozosta³e kombinacje:
-7: 5-5-1, 4-2-1,
-8: 6-1-1, 5-2-1, 4-2-2, 3-3-2,
-9: 6-2-1, 5-3-1, 5-2-2, 4-4-1, 4-3-2, 3-3-3,
-10: 6-3-1, 6-2-2, 5-4-1, 5-3-2, 4-4-2, 3-3-4,
-11: 6-4-1, 6-3-2, 5-4-2, 5-5-1, 3-3-5, 4-4-3,
-12: 6-5-1, 6-4-2, 6-3-3, 5-4-3, 5-5-2, 4-4-4,
-13: 6-6-1, 6-4-3, 6-5-2, 5-5-3, 4-4-5,
-14: 6-6-2, 6-5-3, 6-4-4, 5-5-4.
Ka¿da kombinacja trzech takich samych liczb oczek nosi nazwê Trójek (6-6-6, 5-5-5, 4-4-4, 3-3-3, 2-2-2, 1-1-1).
Na pocz±tku gry lub tury gracze ustalaj± która z trzech grup kombinacji wygrywa. Wyró¿nia siê nastêpuj±ce grupy: od 3 do 6 w³±cznie, od 7 do 14 w³±cznie, od 15 do 18 w³±cznie. Bez wzglêdu na ustalon± przez graczy grupê Trójki zawsze wygrywaj±.
Ten z graczy, który wyrzuci Trójkê jako jedyny, wygrywa. Je¶li który¶ z graczy jako jedyny wyrzuci kombinacjê z ustalonej grupy, a nikt inny nie wyrzuci Trójki, wtedy wygrywa. Je¶li wyrzucone zosta³y dwie lub wiêcej Trójek, mówimy o remisie, a kolejka powtarza siê. Dzieje siê tak samo je¶li jest wiêcej rzutów z ustalonej grupy.

Hazard – gra dwóch lub wiêcej graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gracze na pocz±tku tury rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa. Gra sk³ada siê z tur zakoñczonych zwyciêstwem przez którego¶ z graczy. Tury sk³adaj± siê z kolejek. Kolejka to czê¶æ gry, w której ka¿dy z graczy mo¿e wykonaæ swój rzut ko¶æmi.
Ka¿da z poni¿szych kombinacji nosi nazwê Hazard:
-18: 6-6-6,
-17: 6-6-5,
-16: 6-6-4,
-15: 6-6-3, 6-5-4, 5-5-5,
-6: 4-1-1, 3-2-1, 2-2-2,
-5: 3-1-1, 2-1-1,
-4: 2-1-1,
-3: 1-1-1.
Pozosta³e kombinacje:
-7: 5-5-1, 4-2-1,
-8: 6-1-1, 5-2-1, 4-2-2, 3-3-2,
-9: 6-2-1, 5-3-1, 5-2-2, 4-4-1, 4-3-2, 3-3-3,
-10: 6-3-1, 6-2-2, 5-4-1, 5-3-2, 4-4-2, 3-3-4,
-11: 6-4-1, 6-3-2, 5-4-2, 5-5-1, 3-3-5, 4-4-3,
-12: 6-5-1, 6-4-2, 6-3-3, 5-4-3, 5-5-2, 4-4-4,
-13: 6-6-1, 6-4-3, 6-5-2, 5-5-3, 4-4-5,
-14: 6-6-2, 6-5-3, 6-4-4, 5-5-4.
Je¶li pierwszy z graczy wyrzuci Hazard, wtedy wygrywa. Je¶li natomiast wyrzuci któr±¶ z pozosta³ych kombinacji, a drugi gracz wyrzuci Hazard wtedy drugi gracz wygrywa. Je¶li drugi wyrzuci któr±¶ z pozosta³ych kombinacji, a trzeci wyrzuci Hazard, wtedy trzeci wygrywa, itd.
Je¶li ¿aden z graczy w danej kolejce nie wyrzuci Hazardu, wtedy ka¿dy z graczy zapamiêtuje sumê swoich oczek i rozpoczynaj± nastêpn± kolejkê. Zapamiêtana liczba oczek z pierwszej kolejki w danej turze nosi nazwê ReHazardu. W kolejnych turach gracze zapamiêtuj± nowe ReHazardy z pierwszych kolejki danych tur.
W nastêpnej kolejce wygrywa ta osoba, która jako pierwsza wyrzuci Hazard lub której ReHazard zostanie wyrzucony przez którego¶ z graczy.
Je¶li dwóch lub wiêcej graczy ma ten sam ReHazard wtedy rozpatrujemy rzecz nastêpuj±co: je¶li to który¶ z nich wyrzuci³ ten ReHazard, wtedy on (ten który wyrzuci³) wygrywa; je¶li dany ReHazard wyrzuci³ kto¶ o innym ReHazardzie, wtedy jest remis i wyrzucony ReHazard siê nie liczy (czyli kolejka idzie dalej).
Je¶li który¶ gracz wygra, tura siê koñczy. Gracze mog± graæ dowoln± liczbê tur, lub te¿ wcze¶niej ustalon±, a w przypadku formy hazardowej do wyczerpania zak³adów. Zwyciêzc± jest ten, który wygra najwiêcej tur lub zbierze najwiêksze fundusze (je¶li zak³ady na poszczególne tury by³y zmieniane).

Marlota – gra przeznaczona dla dwóch lub wiêcej graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gracze na pocz±tku tury rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa. Gra sk³ada siê z tur zakoñczonych zwyciêstwem przez którego¶ z graczy. Tury sk³adaj± siê z kolejek. Kolejka to czê¶æ gry, w której ka¿dy z graczy mo¿e wykonaæ swój rzut ko¶æmi.
Kombinacje rzutów:
-7: 5-5-1, 4-2-1,
-8: 6-1-1, 5-2-1, 4-2-2, 3-3-2,
-9: 6-2-1, 5-3-1, 5-2-2, 4-4-1, 4-3-2, 3-3-3,
-10: 6-3-1, 6-2-2, 5-4-1, 5-3-2, 4-4-2, 3-3-4,
-11: 6-4-1, 6-3-2, 5-4-2, 5-5-1, 3-3-5, 4-4-3,
-12: 6-5-1, 6-4-2, 6-3-3, 5-4-3, 5-5-2, 4-4-4,
-13: 6-6-1, 6-4-3, 6-5-2, 5-5-3, 4-4-5,
-14: 6-6-2, 6-5-3, 6-4-4, 5-5-4.
Gracz, który rzuca pierwszy, rzuca tak d³ugo, a¿ trafi któr±¶ z powy¿szych kombinacji tyle razy, ilu jest graczy. Pocz±wszy od gracza ostatniego w kolejce, a koñcz±c na sobie przyporz±dkowuje kolejno wyrzucone liczby. Je¶li który¶ z graczy ma ju¿ dan± liczbê, nale¿y rzucaæ do skutku tak aby wszyscy gracze mieli przyporz±dkowane ró¿ne liczby.
Po przyporz±dkowaniu liczb rozpoczyna siê w³a¶ciwa kolejka. Wygrywa ten z graczy, którego liczba zostanie wyrzucona jako pierwsza. Je¶li nie zostanie wyrzucona ¿adna z przyporz±dkowanych liczb kolejka zaczyna siê od nowa. Zwyciêstwo koñczy dan± turê. W nastêpnej turze przyporz±dkowanie liczb, a nawet losowanie kolejno¶ci w kolejce mo¿na zacz±æ od nowa.

Riffa - gra przeznaczona dla dwóch lub wiêcej graczy, gra siê trzema ko¶æmi.
Ka¿dy z graczy wykonuje rzut trzema ko¶æmi tak d³ugo, dopóki na przynajmniej dwóch ko¶ciach nie bêdzie taka sama liczba oczek. Kiedy ju¿ wyrzuci tak± kombinacjê bierze trzeci± ko¶æ zostawiaj±c parê (w przypadku pary) lub któr±kolwiek z ko¶ci (w przypadku trójki) i rzuca jeszcze raz. Nastêpnie zlicza sumê oczek. Wygrywa ta osoba której suma oczek bêdzie najwiêksza. W przypadku remisu, gracze którzy zremisowali robi± dogrywkê na tych samych zasadach.

Para i As - gra przeznaczona dla dwóch lub wiêcej graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gracze na pocz±tku rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa. Nastêpnie gracze rzucaj± wed³ug kolejno¶ci. Ten, który jako pierwszy wyrzuci parê lub trójkê wygrywa.

Panquist - gra przeznaczona dla dwóch graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gracze na pocz±tku rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa. Gracz który rzuca pierwszy w danej turze rzuca tak d³ugo, a¿ nie przyporz±dkuje liczby z zakresu 7-14, najpierw sobie, a potem przeciwnikowi. Drugi gracz k³adzie na stole cztery zak³ady o tej samej, ustalonej wcze¶niej warto¶ci. Nastêpnie gracze rzucaj± tak d³ugo, dopóki który¶ z nich nie wyrzuci kombinacji z liczby jaka zosta³a mu przyporz±dkowana. Je¶li wyrzuci dan± liczbê zabiera tak± liczbê zak³adów na jak± wskaza³a kombinacja z czego Panquist oznacza wszystkie cztery zak³ady. Pozosta³e zak³ady, je¶li zosta³y, wracaj± do gracza który je wystawi³.
Gdy tak siê stanie, tura koñczy siê, a w nastêpnej turze role graczy zmieniaj± siê. Ten który losowa³ wystawia cztery zak³ady, a ten który wcze¶niej wystawia³ zak³ady losuje. Gra toczy siê do momentu w którym gracz, który powinien wystawiæ zak³ady nie ma ju¿ na to ¶rodków. Gracz, który nie mo¿e pokryæ zak³adów przegrywa.
Kombinacje rzutów:
-7: 5-5-1 lub 4-2-1 to 2, 2-2-3 to 3, 3-3-1 to Panquist,
-8: 5-2-1 to 1, 4-3-1 to 2, 4-2-2 lub 6-1-1 to 3, 3-3-2 to Panquist,
-9: 6-2-1 lub 5-3-1 to 1, 4-3-2 to 2, 5-2-2 lub 3-3-3 to 3, 4-4-1 to Panquist,
-10: 5-4-1 lub 5-3-2 to 1, 6-3-1 to 2, 6-2-2 lub 3-3-4 to 3, 4-4-2 to Panquist,
-11: 6-3-2 lub 5-4-2 to 1, 6-4-1 to 2, 5-5-1 lub 4-4-3 to 3, 3-3-5 to Panquist,
-12: 6-5-1 lub 6-4-2 to 1, 5-4-3 to 2, 5-5-2 lub 4-4-4 to 3, 6-3-3 to Panquist,
-13: 6-5-2 to 1, 6-4-3 to 2, 6-6-1 lub 5-5-3 to 3, 4-4-5 to Panquist,
-14: 6-5-3 to 2, 6-6-2 lub 5-5-4 to 3, 6-4-4 to Panquist.

Pó³ Hazard - gra przeznaczona dla dwóch graczy, gra siê trzema ko¶æmi. Gracze na pocz±tku rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa.
Ka¿da z poni¿szych kombinacji nosi nazwê Hazard:
-18: 6-6-6,
-17: 6-6-5,
-16: 6-6-4,
-15: 6-6-3, 6-5-4, 5-5-5,
-6: 4-1-1, 3-2-1, 2-2-2,
-5: 3-1-1, 2-1-1,
-4: 2-1-1,
-3: 1-1-1.
Pozosta³e kombinacje:
-7: 5-5-1, 4-2-1,
-8: 6-1-1, 5-2-1, 4-2-2, 3-3-2,
-9: 6-2-1, 5-3-1, 5-2-2, 4-4-1, 4-3-2, 3-3-3,
-10: 6-3-1, 6-2-2, 5-4-1, 5-3-2, 4-4-2, 3-3-4,
-11: 6-4-1, 6-3-2, 5-4-2, 5-5-1, 3-3-5, 4-4-3,
-12: 6-5-1, 6-4-2, 6-3-3, 5-4-3, 5-5-2, 4-4-4,
-13: 6-6-1, 6-4-3, 6-5-2, 5-5-3, 4-4-5,
-14: 6-6-2, 6-5-3, 6-4-4, 5-5-4.
Na pocz±tku gracze ustalaj± pulê zak³adów i jednostkê podstawow± (np. pula 20, jednostka podstawowa 2). Obaj z graczy musz± pokryæ po po³owie tej puli.
Gracz który rzuca w danej turze, najpierw rzuca tak d³ugo dopóki nie przyporz±dkuje jednej z pozosta³ych kombinacji przeciwnikowi, a nastêpnie sobie. Nastêpnie gracz, który rzuca pierwszy, rzuca przynajmniej raz, lub tak d³ugo jak zechce, a¿ do wyczerpania zak³adów. Je¶li zdecyduje siê przerwaæ rzucanie, gracze zamieniaj± siê rolami, a liczby z pozosta³ych kombinacji i pula zak³adów oraz jednostka podstawowa ustalana jest na nowo.
Je¶li gracz który rzuca wyrzuci liczbê oznaczaj±c± Hazard, wtedy wygrywa 3 jednostki zak³adów, je¶li bêdzie dalej rzuca³ i nadal bêdzie wychodzi³ mu Hazard wtedy dodaje kolejn± jednostkê za ka¿dy kolejny Hazard. Je¶li w miêdzyczasie wyrzuci swoj± liczbê, wtedy Hazardy w nastêpnych rzutach liczone s± od nowa i nic poza tym siê nie dzieje, wiêc mo¿e rzucaæ dalej je¶li chce. Je¶li wyrzuci liczbê któr± przyporz±dkowa³ przeciwnikowi wtedy wygrywa ca³± pulê zak³adu. Je¶li wyrzuci pozosta³± kombinacjê która nie jest nikomu przyporz±dkowana wtedy przegrywa wszystko co wygra³ i role graczy zamieniaj± siê. Je¶li gracz przerwie rzucanie i zabiera pule któr± wygra³, a pozosta³a pula jest dok³adana do nastêpnej puli lub w przypadku koñca gry, dzielona miêdzy graczy.

Rosn±cy Hazard – zasady podobne jak w Pó³ Hazardzie, ale pula na pocz±tku jest jednostk± podstawow± (np. 2), a za ka¿dy wyrzucony Hazard do puli dodawana jest nastêpna jednostka. Jednostka winna byæ ustalona tak aby, gracze mogli j± pokryæ po po³owie lub te¿ je¶li tak zechc± pokrywaj± j± na zmianê poczynaj±c od gracza, który nie rzuca. Je¶li gracz wyrzuci liczbê przyporz±dkowan± sobie nic siê nie dzieje, je¶li liczbê przyporz±dkowan± przeciwnikowi wygrywa ca³± pulê zak³adów, je¶li liczbê z pozosta³ych kombinacji nie przyporz±dkowan± nikomu przegrywa i role graczy zamieniaj± siê. W przypadku przegranej pula zostaje do nastêpnej tury w której rzuca drugi gracz. W przypadku koñca gry pula jest dzielona miêdzy graczy.

Guirguiesca – gra przeznaczona jest dla dwóch graczy, gra siê dwoma ko¶æmi. Gracze na pocz±tku rzucaj± ko¶æmi ustalaj±c kolejno¶æ graczy, mog± to zrobiæ w systemie: najwy¿sza wygrywa lub najni¿sza wygrywa.
Nastêpuj±ce kombinacje nazywamy Hazardem: 6-6, 6-5, 2-1, 1-1.
Je¶li gracz wyrzuci Hazard przegrywa i role graczy zamieniaj± siê. Je¶li wyrzuci jak±kolwiek inna kombinacjê przyporz±dkowuje j± przeciwnikowi, je¶li ponownie wyrzuci jak±kolwiek inn± kombinacjê ró¿n± od tej przyporz±dkowanej przeciwnikowi, wtedy przyporz±dkowuje j± sobie. Je¶li wyrzuci liczbê, któr± przyporz±dkowa³ przeciwnikowi wtedy przegrywa i role graczy zamieniaj± siê. Je¶li wyrzuci liczbê, któr± przyporz±dkowa³ sobie wtedy wygrywa i role graczy zamieniaj± siê. Je¶li oboje maj± przydzielon± liczbê i wyrzuci kolejn± nie bêd±ca Hazardem rzuca dalej.
kaper
£o³, a mo¿e by tak dla wcze¶niaków zorganizowaæ turniej w hnefatafl, hmm... a nagrod± móg³by byæ np. miodzik, albo plansza zrobiona ze skóry? tylko pytanie kto siê tego podejmie szczerba.gif
Rugiewit
Kaper, orientuj siê.

To, ¿e organizujemy turniej Hnefatafl wiadomo ju¿ od kilku miesiêcy.
Poza tym nie po to produkowa³em siê pisz±c na oficjalnej stronie Biesiady program, by nie by³ on czytany nawet przez cz³onków CETC.
Stoi tam jak byk, ¿e turniej jest.

Nagrod± jest miodzik.

Podj±³ siê prowadziæ turniej nasz przyjaciel Halfgar.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
Halfgar
hehehe ... zgadza siê ja go bêdê prowadzi³ ... w pe³ni uczciwie i bez ¿adnych szachrajstw ...zwyciêzca ka¿dej partii za "dobre sêdziowanie" bêdzie mi p³aciæ jedno piwko devil.gif devil.gif devil.gif
Emeth
Witam

W za³±czniku na dole zamieszczam spakowane instrukcje obs³ugi kolejnych gier:
- ¦wiat (Cztery pory roku),
- 12,9,3 Men's Morris (M³ynki: 12,9,3)
- Wielkie szachy
Zapraszam do lektury.

Zasady gier powinny zostaæ wkrótce uzupe³nione równie¿ na stronie biesiady.

Gra Zodiak pozostaje pod znakiem zapytania, ze wzglêdu na planszê, która w optymistycznym wariancie ma prawie 200 pól i zrobienie jej jest czasoch³onne, do tego dochodzi problem z konstrukcj± 7-mio¶ciennej ko¶ci (nie dokopa³em, siê ¼róde³ na temat jej budowy, a z ikonografii ciê¿ko co¶ wywnioskowaæ - eksperymenty nadal trwaj± - mo¿e ma kto¶ jaki¶ pomys³ na 7-mio¶cienn± ko¶æ).

Co do pozosta³ych gier, a jest ich jeszcze kilka w manuskrypcie, sprawa ma siê podobnie, problemy konstrukcji i czasu - s± to gry g³ównie "¿etonowe" i robienie 200 ¿etonów do ka¿dej nie nale¿y do pasjonuj±cych zajêæ.

W marê jak uda mi siê skonstruowaæ kolejne plansze i przyporz±dkowane im elementy, bêdê umieszcza³ tutaj zasady.

Na biesiadzie bêdzie dostêpny przynajmniej jeden egzemplarz z powy¿szych gier i 2 komplety ko¶ci, bêd± one wydawane przeze mnie i do mnie bêd± wracaæ. Osoba, której gra zostanie wydana bêdzie za ni± na ten czas odpowiedzialna. Piony bêd± drewniane, a plansze drewniane lub p³ócienne, wiêc w miarê odporne na wypadki.
Wiêcej szczegó³ów potem.

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.