Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Sierpieñ] VI Biesiada Piastowska -> 26-28.08
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2005
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
vektor81
...
woodi
Emeth kolczugi sobie odpuscmy... Przecietnie w polsce 1 na 100 kolczug jest nitowana, 1 na 100 zrobiona z podkladek, okolo 5 na 100 jest zrobiona z drutu cynkowo aluminiowego... wiesz o co chodzi :D ale jak sie uda to zrobimy dla ciebie nitowana
Emeth
W nienitowanej nawet nie wyjdê - bêdê chodzi³ w stroju codziennym templariuszy - jak bêdzie trzeba to sam nad tym przysiedzê. Osobi¶cie lubiê komfort bycia czystym, a wojsko to strata czasu.

Pozdrawiam
Kornik
Jo³!
Skoro ju¿ prawie zakoñczyli¶cie te bzdurne k³ótnie, to my¶lê, ¿e mogê siê wypowiedzieæ.
My¶lê, ¿e niez³e by³oby organizowanie spontanicznych scenek rodzajowych (pamiêtajmy, ¿e biesiada jest imprez± adresowan± tak¿e dla zwiedzaj±cych, a nie tylko dla cz³onków Bractw). Ju¿ kiedy¶ dyskutowali¶my ten pomys³ i niestety nie uda³o siê go zrealizowaæ.
Samo organizowanie tych¿e scenek mo¿e przecie¿ daæ wiele frajdy i nam. Ujêcie z³odziejaszków, pojedynki o cze¶æ dam i bójki najemników - które rozpoczynaj± siê w¶ród zwiedzaj±cych, a nie na wydzielonym terenie.
Co o tym my¶licie?

I jeszcze jedno - nie wszystkie kolczugi w okresie wieków ¶rednich by³y nitowane, ale jest to ju¿ inny temat.
Emeth
Bzdur ci±g dalszy

A tak off topic: Czy kto¶ wie w jakich zbiorach muzealnych datowanych na X-XIII wiek znajduje siê kolczuga w ca³o¶ci nienitowana (nie interesuja mnie elementy powsta³e w wyniku napraw, czy te¿ kolczugi w których scala siê pier¶cienie innymi metodami - tylko o eksponat z pier¶cieni nie scalonych w ¿aden sposób jak to siê prawie zawsze spotyka w RR), czy to tylko wygodna interpretacja czy potwierdzone jakimi¶ zachowanymi eksponatami dok³adne badania ??

Dodane:
Gdzie¶ ju¿ o tym gadaj± :P, sorki
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=63...r=asc&start=510

Pozdrawiam
Kornik
Jo³!
To nie jest miejsce na tego typu dysputy. Co powiesz na umieszczenie tego¿ zagadnienia na stosownym temacie (nie wiem czy takowy istnieje, je¿eli nie, to jest to ca³kiem ciekawa kwestia)? Z tego co pamiêtam, o takich kolczugach wspominaj± inwentarze cechowe z Krakowa (ale ³ba sobie za to obci±æ nie dam).
Spróbujê pobuszowaæ w ¼ród³ach read.gif .
Pozdro dla Emetha i ca³ej ferajny z C.E.T.C.
Majordom
Nie chcê wywo³aæ kolejnej dyskusji, ale dotar³a do mnie widomo¶æ, ¿e kaliskie bractwo powoli siê rozk³ada (rozpada ?, dzieli ?), czy bêdzie to mia³o jaki¶ wp³yw na Biesiadê?
Rugiewit
Jeste¶ doskonale zorientowany jak widzê.

To prawda, od Bractwa od³±czyli siê szkoci i czê¶æ wczesnego ¶redniowiecza.
Nie chcê wypowiadaæ siê za nich, powiem tylko, ¿e utworz± oni drugie bractwo w Kaliszu.

Podzia³ przebieg³ w sposób pokojowy i oba bractwa mam nadziejê bêd± ze sob± dobrze wspó³pracowaæ w przysz³o¶ci.

Nie wp³ynie to z ¿aden sposób na organizacjê VI Biesiady Piastowskiej.
Ludzie z nowego bractwa (wybaczcie, zapomnia³em dok³adnej nazwy a nie chcê przekrêciæ) s± zaproszeni na Biesiadê i wierzê, ¿e bêd± siê dobrze na niej bawiæ.


A co do samej Biesiady, to za tydzieñ (weekend) odbêdzie siê zebranie Kapitu³y Bractwa na którym to myslê ustalimy ju¿ dok³adny program imprezy.
Bêdzie on dostêpny na www.vibiesiada.prv.pl
(oczywi¶cie do imprezy jeszcze 5 miesiêcy, wiêc mo¿e on ulegaæ dalszym zmianom)

pozdrawiam - Jaros³aw
Rugiewit
Jak pisa³em, w weekend zebra³a siê Kapitu³a Bractwa Rycerskiego Ziemi Kaliskiej, która to ustali³a program imprezy.

Program ten jest ju¿ dostepny na www.vibiesiada.prv.pl wraz z regulaminem iprezy, oraz formularzem zg³oszeniowym na ni±.

Byc mo¿e bêdzie jeszcze kilka niespodzianek, które próbujemy zorganizowaæ.

Program Biesiady nie zawiera szczegó³ów konkursów, o których to szczegó³ach bêdziemy informowaæ zaproszone dru¿yny.

Ze swojej strony nadmieniê, ¿e nagrod± w krêgu walki dla wczesnego ¶redniowiecza bêdzie fundowany przeze mnie miecz roboty naszego kaliskiego kowala Piotrka (marka znana w Wielkopolsce) z trawionym ozdobnym wzorem plecionkowym.
W innych turniejach (³ucznictwo, oszczepnictwo, turniej pó¼ny) tak¿e bêd± atrakcyjne nagrody.

¦ci±gniêty z naszej strony i wype³niony formularz zg³oszeniowy wraz z do³aczonym zdjêciem grupy (z obowi±zku do³±czenia zdjêcia zwolnione s± grupy które ju¿ u nas go¶ci³y) nale¿y przes³aæ na mój adres rugiewit@poczta.onet.pl lub na adres Stowarzyszenia podany na stronie.

Wszelkie pytania prosimy zadawaæ na tym forum lub kierowaæ do mnie na priv.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
Kornik
Witam!
Gotowy jest ju¿ regulamin walk pó¼no¶redniowiecznych, który za nied³ugo powinien pojawiæ siê na oficjalnej stronie VI Biesiady.
Pozdrawiam serdecznie!
Rugiewit
Zanied³ugo nast±pi³o. smile.gif (szybki jestem, nie? bigsmile2.gif )

Regulamin walk pó¼nych przygotowany przez Kornika umiesci³em na www.vibiesiada.prv.pl

Proszê wszystkich (szczególnie walcz±cych) go¶ci o choæ pobie¿ne zapoznanie siê z nim, w celu unikniêcia przykrych scen, gdy kto¶ sobie nie powalczy, bo przyjecha³ z 3 metrowym toporem np. szczerba.gif

W planie Biesiady umieszczonym na stronie nie s± wymienione niektóre atrakcje przeznaczone tylko dla go¶ci.
Na pewno podczas sobotniej uczty bêdzie konkurs picia piwa z rogu na czas
(ju¿ zacz±³em trenowaæ po barach smile.gif )
No i konkurs pie¶ni biesiadnych. (tematyka historyczna, ewentualnie radosne bisy o tematyce swawolno/dowolnej szczerba.gif )
Plus parê innych zabaw.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
Rugiewit
A, i jeszcze jedno.
W zwi±zku z turniejem Hnefatafl (przepraszam je¶li z b³êdem, nie mam pamiêci do tych pó³nocnych nazw)
zastanawia³em siê nad wersj± gry.
Wiadomo, by³y rozgrywane na róznej wielko¶ci planszach, za pomoc± ró¿nej ilo¶ci pionków.

Tak sobie rozgrywa³em ró¿ne partie na ró¿nych wersjach i niestety strona obroñców króla ma wielkie fory do zwyciêstwa.
Prosi³bym osoby które grywa³y w t± grê o zaproponowanie wersji i zasad gry daj±cych statystycznie równe szanse obroñcy i atakuj±cemu.

Po ustaleniu wersji gry zamieszczê jej zasady na www.vibiesiada.prv.pl by osoby które jeszcze siê z t± gr± nie zetkne³y te¿ mog³y pograæ.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
Emeth
Fajny regulamin - dobrze wiedzieæ wczesniej, ¿e nie wyjde do walki czy nawet inscenizacji z moim uzbrojeniem. Przynajmniej mogê zainwestowaæ w broñ ostr± (bardziej historyczn±), bo tempa i tak siê do niczego nie przyda.
Kornik
Witam!
Broñ do walki ma byæ stêpiona, nie u¿ywamy w starciach tak¿e broni samonaprowadzaj±cej, chemicznej, biologicznej i atomowej tears.gif .
Je¿eli masz zezwolenie na broñ ostr± (powy¿ej 25 cm d³ugo¶ci) - to bêdzie nie¼le. Sam chcê mieæ ostr± jedynkê i sztylet do pasa. A sam regulamin dotyczy tylko bitew.
Pozdrawiam!
Emeth
Ostry miecz nadal mo¿e byæ traktowany jako rekwizyt, a nie broñ do obrony czy broñ sportowa, tak d³ugo jak d³ugo jest widoczny (jako broñ - w tym wypadku miecz), nie ukryty w formie innych przedmiotów i u¿ywany jedynie w ramach pokazów. Jak to powiedzia³ pan policjant " Byleby¶ z nim po mie¶cie nie lata³ i nie straszy³ ludzi."

Ale nie o miecz mi chodzi tylko o oszczep:

"Do udzia³u w inscenizacjach walk nie bêdzie dopuszczona:
a) Broñ ostra, lub posiadaj±ca stanowczo zbyt du¿e zadziory (interpretuje Organizator),
B) Cepy bojowe (tzn. korbacze, ki¶cienie itp...),
c) Broñ kolna – s³u¿±ca tylko do zadawania pchniêæ (koncerze, w³ócznie, piki, gizarmy, szyd³a, itp...),
d) Broñ posiadaj±ca kolce (toporki, nadziaki, itp...),
e) Broñ miotana (no¿e, toporki, oszczepy, proce, ³uki i kusze),
f) Broñ palna – czarnoprochowa zarówno rêczna (hakownice, piszczele, puszki, itp...), jak i artyleryjska (bombardy, itp...),
g) Broñ, która nie znajduje uzasadnienia w ¼ród³ach historycznych (vide punkt 1.),
h) Broñ drzewcowa powy¿ej 3 m d³ugo¶ci."

Napisze tak jak to rozumiem. Trochê mnie martwi, bo skoro do wczesnych mnie nie dopuszcz± bo NIE (przynajmniej tak postanowili). A w pó¼nych nie bêdê móg³ u¿ywaæ takiej broni jak± regulaminowo mieli templariusze (nawet z t± cholern± kulk± - chyba ¿e co¶ zosta³o niedopowiedziane) to trochê czosnek o kulistych kszta³tach.

A skoro oszczep nie przyda mi siê w bitwie to zrobiê sobie ostry i bêdê móg³ sobie przynajmniej porzucaæ na stanowisku oszczepniczym.

Wola³bym aby dopuszczano oszczepy do bitwy, ale tylko jako zabezpieczon± broñ koln±, a nie miotan±. Po prostu zakaz rzucania jak±kolwiek broni± i tyle. Jedyne co by wtedy lata³o w powietrzu to strza³y-pacynki.

Mniej wiêcej o to mi chodzi³o. I tak to zrozumia³em.



No i drugi problem to brak broni palnej w inscenizacjach. Mniej mnie dotyczy bo nie wiem czy starczy mi kasiory na wszystko, ale uwa¿am ¿e to znacznie bardziej uatrakcyjnia. Poza tym w±tpiê ¿eby kole¶ zdo³a³ prze³adowaæ broñ. Wiêc bêdzie to strza³ , który da fajny efekt, a nastêpnie pewnie i tak go zabij±. Dlaczego nie dopu¶ciæ broni czarnoprochowej (w koñcu to tylko huk i trochê dymu) na zasadach ³uczników. Dostaj± raz i padaj±, no chyba ¿e maj± pe³ny wymagany pancerz i po strzale chce chwyciæ za broñ.
Fakt ¿e jeszcze nikt nie wyskoczy³ z broni± paln± nie oznacza, ¿e nale¿y odstraszaæ nowe elementy i rozwi±zania, które gdzie indziej siê sprawdzaj±.

Chcia³bym aby to rozwa¿ono.


A tak na marginesie, to bawienie siê mieczem i toporem przez trzy lata staje siê nudne. Niektórzy robia sobie halabardy. A ja do cholery chcia³bym powalczyæ oszczepem. Dopu¶æcie mnie do wczesnych, albo co¶ - tam nie ma takich przepisów.
Emeth
A tak poza wszystkim,

Zosta³y ukoñczone prace nad t³umaczeniem ¼róde³ dotycz±cych gier, w tej chwili s± w fazie testów, sprawdzamy czy ¼ród³a czego nie dopowiedzia³y i czy wszystko trzyma siê kupy. Po testach, zasady gier umieszczone zostan± na stronie biesiady. Co do formy wykonania, na razie nie zdradzam szczegó³ów.

Mozna siê spodziewaæ nastêpuj±cych gier datowanych na drug± po³owê XIII wieku.:
- szachy,
- szachy na ko¶ci - odmiana szachów z elementem losowym,
- ¦wiat zwany te¿ Czterema porami roku - ca³kiem fajna gierka wykorzystuj±ca zasady szachów,
- Zodiac - ³adnie wygl±da³, no i w sumie nadal wygl±da, ale po t³umaczeniu nieco siê rozczarowa³em, nie jest taka skomplikowana jak sie wydawa³a, nie mniej stanowisko zostanie zorganizowane,
- 12 M³ynków, 9 M³ynków i 3 M³ynki - wszsytkie podobne, w ka¿dej o czym¶ innym,
- inne gry planszowe jak starczy czasu i surowców na wykonanie.

Do tego zosta³y przet³umaczone zasady gier w ko¶ci, tak wiêc prosimy o zabranie ze sob± ko¶ci. Sposób wykonania zostanie umieszczony na stronie Biesiady.

Wszystkie gry poza szachami maj± narazie charakter zape³niacza, gdzie bêdzie mo¿na sobie usi±¶æ przy piwie i pograæ - co do piwa to prosimy o zaopatrzenie siê w historyczne do tego naczynia (kufle).
Je¶li zostanie zebrana odpowiednia liczba osób chêtna do gry, pomysli siê nad zorganizowaniem jakiego¶ turnieju. Ale póki co nie chcemy przegrzewac atmosfery.
Kornik
Witam!
Powtarzam jeszcze raz - regulamin, który wspolnie z Rugiewitem opracowali¶my dotyczy tylko bitew, a co do sztychów, to s± one do¶æ niebezpieczne i osobi¶cie nie znam turnieju pó¼nego, gdzie by³yby one dopuszczone - ale oczywi¶cie mo¿na na ten temat podyskutowaæ.
Pan policjant da³ radê bigsmile2.gif !
Je¿eli bêd± ju¿ pe³ne zasady gier - dajcie znaæ - pogramy crazy.gif !!!
Pozdrawiam!
Emeth
Czy to znaczy, ¿e halabardami bêdzie mo¿na robiæ jedynie ciêcia ?? przecie¿ sztychy sa niebezpieczne (nie powiem kto mia³ pretensje o brak sztychów halabardami w zesz³ym roku i ograniczenie ich tylko do ciêæ).

Ale ja siem tam k³óciæ nie bêdê. Zrobiê sobie wczesny strój do bitwy i pierdziele. Tam siê nie boj± leciutkich oszczepów.
I jak tu siê pó¼niej nie ¶miaæ z rycerzy.

A mia³o byæ tak fajnie, ju¿ mi siê odechcia³o biesiady.
Kornik
Witam!
Halabard± pchaæ w tym roku nie wolno. W tej chwili przestawiamy siê na zasady walk dostosowane do ludzi w uzbrojeniu pó¼nym, gdzie powtarzam, nie spotka³em siê ze zgod± na stosowanie sztychów - ale, jeszcze raz powtarzam - mo¿na to przedyskutowaæ!
Co do zesz³ego roku - próbowali¶my dostosowaæ siê do zasad wczesnych, gdzie wolno pchaæ i wysz³o i tak ¶rednio, nie powiedziawszy kiepsko.
Moje zdanie jest takie: je¿eli nie dopuszczamy sztychów, to ¿adn± broni± (mieczami wtedy g³ównie pchano).
Emeth
To ju¿ i tak niewa¿ne.
Rugiewit
Spad³ na mnie obowi±zek og³oszenia tej jak¿e przykrej dla nas i wszystkich go¶ci nowiny.
Dnia 01.04.2005 roku na zebraniu Rady G³ównej Stowarzyszenia Bractwo Rycerskie Ziemi Kaliskiej ustalili¶my, ¿e VI Biesiada Piastowska pod has³em "Od Kalisza ku Rusi" nie odbêdzie siê.

Odbedzie siê natomiast planowo inna impreza naszgo Bractwa - z okazji rocznicy lokacji wsi Krotoszyn.
Impreza tak jak wiadomo przebiegaæ bêdzie pod has³em "Ktoz jste bozi bojovnici - analiza husyckiego zwyciêstwa nad zakonami rycerskimi"
gery777
Tak jako czlonek kapituly potwierdzam te przykra wiadomosc!!!!!!!! ale za te wies to dostaniesz potem pragne ruwnierz zawiadomic ze Sapkowski nie przyjedzie. Narazie bozzzi bojovnici warrior.gif
Majordom
czyli ponad dwie¶cie postów o niczym?
Tylko Ulf
Prima Aprilis icon_mrgreen.gif yes.gif cool.gif
Rugiewit
He he. By³em pewien, ¿e kto¶ da siê nabraæ na to. crazy.gif
Niestety Majordomie, Biesiada jest wieczna. bigsmile2.gif

Pozdrawiam - Jaros³aw
Kornik
Witam!

Majordomie, narzekasz, a tak naprawdê tylko twoje posty s± o niczym!!! Wiêcej konstruktywno¶ci, je¿eli co¶ Ci siê nie podoba, to poprostu napisz o tym!

Rugiewicie!
Krotoszyn, jak na wie¶ rozwija siê nie¼le (nied³ugo w³±czymy w sk³ad naszego miasta now± dzielnicê - Kalisz!), a co do Husytów - ty chyba naprawdê nie zdajesz sobie sprawy ilu Joannitów nas odwiedzi!!!

Pozdrawiam!!!
Bartosz ze Zdunowa
witam!

mam wreszcie przyjemnosc przedstawic Wszystkim Zainteresowanym regulamin organizowanego przeze mnie, I-ego BUHURTU KALISKIEGO, ktory odbedzie sie w ramach Biesiady Piastowskiej.

Regulamin I-ego BUHURTU KALISKIEGO.

I. Czas i miejsce.
I Buhurt Kaliski odbêdzie siê w Kaliszu, na terenie Rezerwatu Archeologicznego na Zawodziu, w ramach VI Biesiady Piastowskiej. Impreza odbywa siê tradycyjnie w ostatni weekend sierpnia.

II. Zg³oszenie i uczestnictwo.
1. W Buhurcie mog± wzi±æ udzia³ uczestnicy Biesiady - osoby pe³noletnie, ubezpieczone od niebezpiecznych wypadków (polisa NW) i odpowiednio uzbrojone. Dodatkowo uczestnicy turnieju bêd± zobowi±zani do podpisania o¶wiadczenia o „uczestnictwie na w³asn± odpowiedzialno¶æ”.
2. Zg³oszenia do Buhurtu nale¿y z³o¿yæ na moje rêce w sobotê (pierwszego oficjalnego dnia Biesiady), do godziny 13.00. W przypadku wiêkszej ilo¶ci zg³oszeñ, na popo³udnie tego¿ dnia zostan± wyznaczone eliminacje.
3. Rozgrywki w³a¶ciwe odbêd± siê w Niedzielê, w czasie uzgodnionym z w³adzami Bractwa.
W obu przypadkach zostanie wziêty pod uwagê czas na przygotowanie siê i weryfikacjê uzbrojenia.

III. Zasady Buhurtu.
1. Uczestników Buhurtu obowi±zuje strój oraz uzbrojenie historyczne, z terenu Europy i okresu ¦redniowiecza. Szczegó³owe wymagania odno¶nie uzbrojenia ochronnego zawê¿aj± ramy czasowe. Poszczególne elementy stroju i uzbrojenia powinny harmonizowaæ ze sob± pod wzglêdem czasu i miejsca wystêpowania.
Komisja sêdziowska zastrzega sobie prawo zarówno do pewnej tolerancji, jak i do wykluczenia z Buhurtu w przypadku powa¿nych w±tpliwo¶ci odno¶nie bezpieczeñstwa uzbrojenia.
2. Komisja Sêdziowska zostanie powo³ana w trakcie Zebrania Dowódców. Bêdzie siê ona sk³ada³a z: Sêdziego G³ównego (ja), oraz dwóch lub czterech Sêdziów Liniowych (po³owa z Bractwa Rycerskiego Ziemi Kaliskiej, po³owa wytypowana spo¶ród go¶ci – ochotnicy mile widziani).
3. Buhurt bêdzie mia³ charakter pojedynków pieszych „jeden na jednego”, i zostanie rozegrany w systemie pucharowym (eliminacje, æwieræfina³, pó³fina³, fina³).
4. Walki od æwieræfina³u w górê, bêd± siê odbywa³y „jedna na raz” i bêd± obserwowane przez trzech lub piêciu sêdziów (zale¿nie od potrzeby). Pomiêdzy pojedynkami przewidywana jest stosowna przerwa „na z³apanie oddechu”.
5. Pojedynek zostanie rozstrzygniêty w momencie, gdy:
- jeden z walcz±cych zada przeciwnikowi dziesiêæ czystych, wyraznych ciosów (wed³ug uznania sêdziów, lekkie dra¶niêcia nie bêd± liczone); przeciwnicy nie bêd± siê rozchodziæ po zadaniu ciosu, wygrywa ten, który osi±gnie wyznaczon± ilo¶æ punktów szybciej,
- lub - je¶li obaj walcz±cy wyra¿± zgodê - walka bêdzie trwa³a, a¿ jeden z walcz±cych siê podda.
6. W przypadku w±tpliwo¶ci odno¶nie zwyciêstwa, ostatnie s³owo nale¿y do Komisji Sêdziowskiej.
7. Sêdziowie bêd± mieli bezwzglêdne prawo przerwaæ pojedynek, je¶li uznaj±, ¿e jeden z walcz±cych uzyska³ zdecydowan± przewagê, istnieje zagro¿enie zdrowia, jeden z walcz±cych walczy „nieczysto”, oraz w dowolnym momencie – wed³ug w³asnego uznania.

IV. Uzbrojenie i Regu³y Walki.
1. Wymagane jest nastêpuj±ce uzbrojenie ochronne:
- he³m wyposa¿ony w sztywn± os³onê twarzy (p³yta twarzowa, ruchoma zas³ona), lub kapalin z podbródkiem,
- os³ona szyi (co najmniej w postaci ko³nierza pikowanego),
- mitynki lub rêkawice p³ytowe,
- metalowe os³ony stawów (nakolanniki, na³okietniki, naramienniki),
- os³ona pozosta³ych czê¶ci cia³a (co najmniej w postaci grubej przeszywanicy),
- tarcza drewniana (bez metalowych okuæ); nie jest wymagana – na ¿yczenie walcz±cego.
2. Dozwolone jest nastêpuj±ce uzbrojenie zaczepne:
- broñ sieczna w postaci: mieczy jedno i pó³torarêcznych (tzw. Wielki Miecz – do 130 cm d³ugo¶ci ca³kowitej), tasaków i kordów; o stêpionych krawêdziach i nieostrym sztychu,
- broñ obuchowa w postaci maczug, buzdyganów, toporów; o têpych toporzyskach/piórach, pozbawionych kolców.
Ponadto broñ powinna byæ czysta, pozbawiona rdzy i zadziorów.
Niedozwolone jest wnoszenie na plac boju sztyletów, pugina³ów i innej, dodatkowej broni, mog±cej powodowaæ niepotrzebne zagro¿enie.
3. Regu³y Walki.
Niedozwolone s±:
- sztychy, czyli pchniecia,
- uderzenia w twarz (g³owic±, piê¶ci±, etc.),
- uderzenia w nogi poni¿ej kolan,
- uderzenia tarcz± na g³owê przeciwnika.

Wszystkich Walcz±cych obowi±zuje wzajemny szacunek i duch czystej rywalizacji.
Naruszenie powy¿szych zasad grozi natychmiastow± eliminacj± z Turnieju.

nagrodzone zostanie pierwsze miejsce. najlepszy moze byc tylko jeden!
nagroda zostanie ufundowana przez Manufakture Krolewska z Kalisza.

pozdrawiam Wszystkich, oczekujac pytan i komentarzy!
Bartosz ze Zdunowa/mnichu

ps. chcialbym podziekowac Adamowi "Fionnowi" i Szymonowi z Lodzi, ktorych uwagi wybitnie przyczynily sie do powstania tego regulaminu!
Yarin
Cze Mnichu!!!
W±tpiê czy spe³niê wszystkie wymagania dotycz±ce udzia³u, ale chêtnie pomogê jako sêdzia, je¶li jeszcze bêdziesz mia³ miejsce.
Pozdorowienia!!!!
Kornik
Witam!
Równie¿ i ja proponujê swoj± kandydaturê do sto³ka sêdziego i liczê na pozytywne rozpatrzenie mojego podania (zdjêcia za³±czê pó¼niej).
Pozdrawiam!
Rugiewit
No ja siê jednak waham czy nie wyst±piæ, ale z drugiej strony g³upio tak by¶my na swoim turnieju zgarneli wszystkie nagrody. bigsmile2.gif A tak serio, to po prostu w swoim ekwipunku nie przewidujê miejsca na naramienniki.
No i podbródek do kapalinu te¿ mi jako¶ nie podchodzi. Chocia¿ kto wie, mo¿e na potrzeby turnieju siê opancerzê.
(nie da³o by siê jkiego¶ o¶wiadczenia, ¿e na w³asn± odpowiedzialno¶æ mo¿na wyj¶æ w koszulinie? Lub z go³± klat±? crazy.gif Oczywi¶cie ¿artujê, ale mo¿e w sprawie naramienników i kapalinów co¶ da³oby siê zrobiæ.)

Jakby co, to te¿ zg³aszam siê do sêdziowania.

Acha, jeszcze jedna uwaga.
Mnichu - czyta³e¶ program? Kapitu³a ustali³a turniej bohurt na po bitwie pó¼nej, w sobotê. (raz, ludzie bêd± bardziej zmêczeni, wiêc szaleæ nie bêd±, a dwa, to nie bêd± musieli siê 2 razy ubieraæ w to wszystko, a trzy, to w niedzielê ju¿ siê zaczn± rozje¿d¿aæ, a cztery, to w niedzielê jest turniej wczesny.
No ale jak siê koniecznie uprzerz na t± niedzielê, to mo¿na przestawiæ w programie.

Pozdrawiam - Jaros³aw.
Kornik
Witam!
Rugiewicie... jako nauczyciel - ndst za ort. uprzesz stary, uprzesz... crazy.gif
Co do terminu Turnieju, to czy aby nie zabijemy naszych go¶ci bigsmile2.gif ???
Pozdrawiam!!!
Rugiewit
Co do ort, przyznaje, raz Ci siê uda³o mnie z³apaæ. icon_redface.gif

No dobra, to termin bohurtu jeszcze ustalimy. (Mnichu zaproponowa³, ¿e mo¿e w niedzielê zaraz po wczesnym krêgu walki)
Emeth
Zamieszczam regu³y szachów, które zostan± równie¿ umieszczone na stronie biesiady.
Regu³y pozosta³ych gier zostan± przedstawione 18 lipca 2005 , wraz z zasadami u¿ytkowania stanowisk do gier.
Wtedy tez bêdziemy pewni jakie dok³adnie gry i w jakiej ilo¶ci egzemplarzy bêd± dostêpne, narazie trwa produkcja.

Szachy w XIII wieku

O planszy.

Plansza sk³ada siê z 64 pól w uk³adzie 8x8. Po³owa z nich jest koloru jasnego, druga po³owa koloru ciemnego, a ich u³o¿enie jest naprzemienne tak by pola tej samej barwy styka³y siê jedynie rogami, nigdy za¶ bokami. Tak u³o¿one pola tworz± rzêdy i kolumny. Rzêdy oznaczone s± cyframi, za¶ kolumny oznaczone s± literami. I tak pierwszy rz±d bêdzie oznaczony cyfr± 1, nastêpny 2, itd. Wszystkich rzêdów jest osiem. Pierwsza kolumna od lewej oznaczona jest liter± A, druga B, itd. Wszystkich kolumn jest osiem. Kolory pól winny uk³adaæ siê tak, aby pole A1 by³o polem ciemnym.

O figurach.

W grze wystêpuj± 32 figury, które dziel± siê na dwie podstawowe grupy zawieraj±ce po 16 figur. Grupy te powinny odró¿niaæ siê kolorem lub inn± wyra¼n± cech± tak aby by³o wiadomo do którego z graczy nale¿±. Wyró¿niamy sze¶æ typów figur wed³ug nastêpuj±cej hierarchii: Król, Chor±¿y (Dama), Biskup (Goniec), Rycerz (Konik), Zbrojny (Wie¿a), ¯o³nierz (Pion).
Do danej grupy, a tym samym gracza nale¿±: 1 Król, 1 Chor±¿y, 2 Biskupów, 2 Rycerzy, 2 Zbrojnych, 8 ¯o³nierzy.
Figury winy byæ wykonane z drewna, metalu, ko¶ci, kamienia lub gliny i w zale¿no¶ci od kunsztu wykonania i regionu przyjmuj± nastêpuj±cy lub zbli¿ony wygl±d:
- Król – jako najwy¿szy sêdzia i w³adca, winien dzier¿yæ miecz i nosiæ koronê, czêstokroæ by³ przedstawiany na tronie lub wierzchowcu,
- Chor±¿y – przedstawia³ najwy¿szego oficera króla i dzier¿y³ jego chor±giew, przedstawiaj±c± barwy króla; Dama – w niektórych regionach figura ta przedstawia³a królow±, która tak samo jak chor±¿y mia³a pomagaæ królowi,
- Biskup – przedstawia³ biskupa dzier¿±cego atrybuty swojego urzêdu; S³oñ w niektórych kulturach (np. w Hiszpanii) nosz±cy na swym grzbiecie wie¿ê wype³nion± wojownikami gotowymi do walki (czêsto ³ucznikami),
- Rycerz – przedstawia³ uzbrojonego rycerza, pieszo lub konno,
- Zbrojny – przedstawia³ ciê¿ko zbrojnego wojownika lub grupê wojowników w zwartym szyku,
- ¯o³nierz – przedstawia³ uzbrojonego zwyk³ego cz³owieka, czêsto lekkozbrojnego.

O po³o¿eniu planszy i umiejscowieniu figur.

Plansza winna byæ u³o¿ona tak aby po prawej stronie gracza znajdowa³o siê bia³e pole oznaczone H1 dla gracza maj±cego jasne figury (lub ich odpowiedniki), oraz A8 dla gracza maj±cego ciemne figury (lub ich odpowiedniki).
Figury graczy winny byæ ustawione do siebie, w lustrzanym odbiciu, w sposób jaki nastêpuje.
Dla figur jasnych (lub ich odpowiedników): A1 – Zbrojny, B1 – Rycerz, C1 – Biskup, D1 – Król lub Chor±¿y (w zale¿no¶ci od ustaleñ graczy), E1 – Król lub Chor±¿y (w zale¿no¶ci od ustaleñ graczy), F1 – Biskup, G1 – Rycerz, H1 – Zbrojny, A2 – ¯o³nierz, B2 – ¯o³nierz, C2 – ¯o³nierz, D2 – ¯o³nierz, E2 – ¯o³nierz, F2 – ¯o³nierz, G2 – ¯o³nierz, H2 – ¯o³nierz.
Dla figur ciemnych (lub ich odpowiedników): A8 – Zbrojny, B8 – Rycerz, C8 – Biskup, D8 – Król lub Chor±¿y (w zale¿no¶ci od ustaleñ graczy), E1 – Król lub Chor±¿y (w zale¿no¶ci od ustaleñ graczy), F8 – Biskup, G8 – Rycerz, H8 – Zbrojny, A7 – ¯o³nierz, B7 – ¯o³nierz, C7 – ¯o³nierz, D7 – ¯o³nierz, E7 – ¯o³nierz, F7 – ¯o³nierz, G7 – ¯o³nierz, H7 – ¯o³nierz.
Król i Chor±¿y stoj± w centrum rzêdu, a sposób ich ustawienia wybierany jest przez obu graczy, jednak¿e nadal musz± one staæ naprzeciwko siebie w lustrzanym odbiciu. Niedopuszczalna jest sytuacja w której Król jednego gracza stoi w innej kolumnie ni¿ Król drugiego gracza. W przypadku kiedy gracze nie mog± doj¶æ do porozumienia, winni losowaæ, chocia¿by monet±.

O ruchach figur.

Król – porusza siê i bije w dowolnym kierunku o jedno pole. Nie mo¿e przeskakiwaæ okupowanych pól. Król nie mo¿e biæ chronionej figury, a tym samym nara¿aæ siê. Nie mo¿e te¿ przemieszczaæ siê na pole zagro¿one atakiem przeciwnika. Oba opisane wy¿ej ruchy s± zabronione i nie mo¿na ich wykonywaæ. Roszada jest niedopuszczalna.

Chor±¿y – porusza siê i bije o jedno pole po skosie – w tym ruchu nie mo¿e przeskakiwaæ okupowanych pól; w pierwszym ruchu ma prawo „specjalnego ruchu” mog±c przeskoczyæ o 2 pola w dowolnym kierunku je¶li dane pole jest wolne, a co za tym idzie nie ma prawa bicia wykonuj±c „specjalny ruch” – w ruchu specjalnym mo¿e przeskakiwaæ okupowane pola (dobry chor±¿y wie nie tylko jak doradzaæ królowi i wydawaæ jego polecenia, ale tak¿e jak poprowadziæ wojska w zgie³ku bitwy).

Biskup – porusza siê i bije dok³adnie o dwa pola po skosie w ka¿dym kierunku. Jest to najs³absza figura w grze mog±ca w trakcie gry osi±gn±æ tylko 8 miejsc na planszy. Mo¿e przeskakiwaæ okupowane pola.

Rycerz – jego ruch jest z³o¿ony i sk³ada siê z dwóch etapów tworz±cych jedn± ca³o¶æ, porusza siê o jedno pole w pionie lub poziomie, a nastêpnie w tym samym kierunku o jedno pole po skosie (ruch ten opisuje siê tak¿e jako ruch po przek±tnej w obszarze 2x3, w którym Rycerz siê znajduje, a tak¿e jako ruch w kszta³cie litery L – dwa w pionie lub poziomie a nastêpnie jedno w bok – tak czy inaczej Rycerz porusza siê dok³adnie tak samo jak wspó³czesny konik mimo i¿ opisanie sposobu w jaki siê porusza nie jest proste), w ten sposób mo¿e poruszaæ siê lub te¿ zbijaæ figury znajduj±ce siê na koñcowym miejscu jego ruchu. Mo¿e przeskakiwaæ okupowane pola.

Zbrojny – porusza siê i bije na dowoln± odleg³o¶æ w pionie lub poziomie, nie mo¿e jednak przeskakiwaæ okupowanych pól (tak jak wspó³czesna wie¿a). Roszada jest niedopuszczalna.

¯o³nierz – porusza siê o jedno pole do przodu, natomiast bije o jedno pole po skosie do przodu. Nie mo¿e przeskakiwaæ okupowanych pól. Ma prawo do „specjalnego ruchu”, który polega na ruchu o dwa pola do przodu, pod warunkiem, ¿e jest to pierwszy ruch, a w trakcie gry zosta³o ju¿ wykonane jakiekolwiek bicie (¿o³nierze szybciej maszeruj± je¶li na polu walki le¿± ju¿ jakie¶ ³upy). Bicie w przelocie jest niedopuszczalne.

O awansowaniu ¿o³nierzy.

Ka¿dy z ¿o³nierzy mo¿e osi±gn±æ koniec planszy w sze¶ciu ruchach. ¯o³nierz, który osi±ga koniec planszy mo¿e zostaæ awansowany do stopnia Chor±¿ego, jednak mo¿e do tego doj¶æ tylko wtedy kiedy dany gracz straci³ swojego Chor±¿ego, a tym samym sprawia, ¿e na planszy mo¿e byæ tylko jeden Chor±¿y (w wojsku które musi pod±¿aæ za dwiema chor±gwiami panuje chaos). Je¶li na planszy jest Chor±¿y to dany pion musi czekaæ na koñcu planszy dopóki awans bêdzie mo¿liwy – pion taki jest zablokowany i nara¿ony na bicie przez figury przeciwnika.
Pion awansowany do Chor±¿ego porusza siê tak jak on, czyli o jedno pole po skosie w dowolnym kierunku, ma równie¿ prawo do „specjalnego ruchu” je¶li jest to pierwszy ruch po dokonanym awansie.

O zasadach gry.

Wielkie zwyciêstwo.
Gra toczy siê do momentu, w którym jeden z graczy nie straci wszystkich pionów za wyj±tkiem króla, jest to tzw. bare king (osamotnienie króla). Król bez swojego królestwa i poddanych nie jest ju¿ królem. Jest to tak zwane wielkie zwyciêstwo.
Remis.
Dopuszcza siê jednak remis w przypadku kiedy obaj królowie zostaj± osamotnieni w dwóch nastêpuj±cych po sobie ruchach graczy (np. kiedy gracz z osamotnionym w danej, przedostatniej turze królem, maj±c prawo do ostatniego ruchu osamotni króla przeciwnika w turze nastêpnej, zwanej tutaj ostatni±).

Ma³e zwyciêstwo.
Istniej± jednak dwa wyj±tki, w których gra mo¿e zostaæ zakoñczona szybciej.
Pierwszy z nich to tzw. Mat, poprzedzony Szachem. Gracz którego król jest szachowany/zagro¿ony musi wykonaæ taki ruch aby ochroniæ króla, je¶li nie ma takiej mo¿liwo¶ci mówimy o Macie, a tym samym ¶mierci króla.
Drugi wyj±tek to Pat – jest to sytuacja w której gracz nie mo¿e wykonaæ ¿adnego ruchu nie nara¿aj±c jednocze¶nie króla. Sytuacjê tak± nazywamy uwiêzieniem króla.
W obu tych przypadkach, zarówno ¶mierci jak i uwiêzienia króla mówimy o przegranej gracza, którego król zosta³ zabity lub uwiêziony. Mo¿emy te¿ mówiæ o tak zwanym ma³ym zwyciêstwie.

O grze w szachy przy u¿yciu ko¶ci.

Ruchy figur, u³o¿enie planszy i zasady gry s± identyczne jak w szachach bez u¿ycia ko¶ci. Jedyna ró¿nica jest taka, ¿e przed ruchem rzucamy ko¶æmi, jedn± lub dwiema (w przypadku dwóch ko¶ci gracz mo¿e wybraæ ten wynik, który mu bardziej odpowiada), a wynik ko¶ci oznacza któr± figurê mo¿emy poruszyæ. I tak:
- w przypadku 6 – ruszamy Królem,
- w przypadku 5 – ruszamy Chor±¿ym,
- w przypadku 4 – ruszamy którymkolwiek z Biskupów,
- w przypadku 3 – ruszamy którymkolwiek z Rycerzy,
- w przypadku 2 – ruszamy którymkolwiek ze Zbrojnych,
- w przypadku 1 – ruszamy którymkolwiek z ¯o³nierzy.
Je¶li dana figura nie mo¿e akurat ruszyæ to tura jest stracona i dany gracz nie wykonuje ¿adnego ruchu. Gra w ten sposób mia³a zazwyczaj charakter hazardowy i dlatego jedyn± forma zwyciêstwa by³ Szach-Mat. Pat oraz BareKing by³y traktowane jak remis i powodowa³o wycofanie puli zak³adów.

Zasady powy¿sze zosta³y opracowane na podstawie XIII-wiecznego manuskryptu: "Libros del Axedrez, Dados et Tablas" (regu³y jak i manuskrypt datuje siê na drug± po³owê XIII wieku).
Kornik
Witam!

Widzia³em kiedy¶ nie¼le wygl±daj±cy turniej rycerski z damami, które wrêcza³y swoim wybrankom ró¿e. Je¶li wybranek przegra³ oddawa³y kwiat zwyciêscy - wygrywa³ oczywi¶cie ten, który najwiêcej kwiatów zebra³.
Co my¶licie, nad tym, aby¶my gdzie¶ takie ustrojstwo wcisnêli - mo¿e byæ bardzo ciekawe dla zwiedzaj±cych.
Co o tym my¶licie???

Pozdrawiam!
Fionn
A co je¶li rycerz jest poligamist± bigsmile2.gif

Przepraszam nie mog³em siê powstrzymaæ.

A tak na serio, dlaczego ch³opaki robicie t± imprezê tak pó¼no?? Chyba nie bêdê móg³ wpa¶æ icon_cry.gif
Kornik
Witam!
Postaraj siê Stary, bo wiele stracisz bigsmile2.gif , a co do poligamii, to faktycznie - skubani maj± fory bigsmile2.gif , nie pomy¶la³em o tym i s±dzê, ¿e trzeba to uj±æ w jakim¶ regulaminie crazy.gif
Pozdrawiam!
Yarin
Tacy jeste¶cie cwani? Tak love3.gif czy tak usmieszek_04.gif macie dobrze, a co maj± zrobiæ rycerze zakonni ( ??????????usmieszek_01.gif?????????? ) mo¿e o nich te¿ pomy¶licie?
Fionn: Nie wpadaj bo bêdziesz alimenty p³aci³, ale za to przyjed¼, bêdziesz siê dobrze bawi³!!!!!!!
Fionn
Nie wpadne bo jestem zawiedziony, ¿e to w takim terminie, wiêc z powodu ogólnego przygnêbienia wpa¶æ nie mogê icon_wink.gif
Kornik
Witam!

Niestety termin Biesiady jest ju¿ utrwalony sze¶cioletni± tradycj± i impreza zawsze odbywa siê w ostatni weekend sierpnia. Fionn, postaraj siê jednak (mówi±, ¿e dla chc±cego nic trudnego), a co do rycerzy zakonnych, to zaraz przy grodzisku jest ko¶ció³ek - tam mo¿ecie poczekaæ jak na pobo¿nych braci przysta³o usmieszek_08.gif , a nastêpnie, gdy ¶wiecka gawied¼ pobawi siê ju¿, razem ruszymy t³uc te niedobitki Husytów usmieszek_09.gif

Wniosek do organizatorów (kurde, zapomnia³em, ¿e to te¿ ja...) mo¿e by za³atwiæ ma³± mszê w ¶w. Wojciechu?

Pozdrawiam!
Jaktor
Witam, po raz kolejny. Co do prania husytów, to mam nadziejê ¿e bêdzie ich wiêcej ni¿ 5 icon_mrgreen.gif Bo inaczej bêdzie trzeba ich jako¶ wspomóc, rzymskimi katolikami. Chocia¿ w tej gesti licze na zdolno¶ci Mnicha, i wierzê w to ¿e bêdzie kogo umie¶ciæ za prostymi umocnieniami. Bitwa ma odbyæ siê w miejscu odseparowanym znacznie od publiki (z³o¶liwi twierdz± ¿e psuje mi publiczno¶æ koncepcje artystyczn± zdjêæ, ale to nieprawda), a heretycy maj± broniæ wzgórza.

Msza w ko¶ciele ¶w. Wojciecha nie jest co prawda wpisana w plan imprezy, ale starania trwaj±, zw³aszcza ¿e chcielibysmy aby odby³a siê po ³acinie (co prawda w rycie posoborowym, ale co ³acina, to ³acina). Dobrze by³oby aby po³±czyæj ± z ceremoni± pasowania.

Na koniec chcia³bym zaznaczyæ, ze w prasie (lokalnej) pojawiaj± siê ju¿ informacje o Biesiadzie i ca³ych Dniach Kultury ukraiñskiej. Pozdrawiam Wszystkich i zapraszam na www.vibiesiada.prv.pl po informacje, na temat imprezy a tak¿e tam nale¿y kierowaæ pytania odnosnie biesiady.
Manson
Witam
chcialbym zglosic Bractwo Kawalerow Mieczowych z Olsztyna na biesiade, tylko chcialbym znac datowanie i co zrobic zeby dostac zaproszenie

z gory dzieki
Yarin
Witam

www.vibiesiada.prv.pl - tam znajduje siê formularz zg³oszeniowy read.gif oraz jego instrukcja obs³ugi icon_wink.gif

Impreza nie jest datowana.

Pozdrawiam
woodi
Jaktam przyjaciele biesiada??
Kornik
Witam!

Jak wygl±da strona aprowizacyjna w tym roku (sorry, ale na jarmarku nie zd±¿y³em zapytaæ), fajny by³ pomys³ z tegorocznego Jarmarku respekt.gif , a co najlepsze stosunkowo niedrogi.

Pozdrawiam ca³e C.E.T.C. - Rulez
dzida
witam

wiadomo juz mniejwiecej ile bedzie osob na biesiadzie ?

pozdrawiam
Jaktor
Witam!
Oto kilka szczegó³ów ustalonych w ostatnim czasie apropos VI Biesiady Piastowskiej, które spieszê podaæ zacnym frehowiczom.
Po pierwsze zgodnie z zapowiedzi± ze szykujemy co¶ wiecej, z prawdziwa i niek³amana przyjemno¶ci±, og³aszam ¿e na naszej imprezie odbedzie sie turniej rycerski. poniewa¿ jednak nie chcemy przyje¿d¿ajacych do nas wojownikjów pozbawiaæ zbroi, w wypadku przegrania starcia , a warto by³oby wrócic do zacnej tradycji honorowania zwyciêscy, postanowili¶my ¿e otrzyma on oprócz wienca z rak dam dworu, mozliwo¶æ zamówienia u jednego z producentów elementów zbroi do sumy 2000 z³ <s³ownie dwa tysi±ce bigsmile2.gif >. nagrode tê ufundowa³ jeden z cz³onków naszego Bractwa - Adam Rogacki. mam nadziejê ze bêdzie to godne uhonorowanie zwyciêzcy. regulamin turnieju uka¿e sie juz nied³ugo na www.vibiesiada.prv.pl i proszê nie myliæ go z buhurtem
walka.gif
Pojawi³y sie pytania o aprowizacjê, od razu wiec odpowiadam. z pozosta³ymi organizatorami ustalili¶mynasze mozliwo¶ci aprowizacyjne na 250 zaproszonych osób. Zg³oszonym dru¿ynom, prze¶lemy mailem wszystkie niezbedne informacje. Dodatkowo po przyje¼dzie zg³osz± sie one do biura imprezy ( znajdowaæ siê ono bêdzie w budynku bramnym lub przed nim), wydawane tam bêd± produkty zywnosciowe: kasza, kapusta, t³uszcz, chleb, pasztety, kie³basa i wszedobylska kaszanka, które to bedzie trzeba sobie w ramach hufców przyrz±dziæ. Rozdana zostanie równiez woda. Wieczorem w sobotê powinno pojawic sie na wspólnej wieczerzy ca³kiem spore stado kurczaków i inna wieprzowinka.
¯eby nie by³o ¿adnych przykrych nieporozumieñ, od razu informuje ze o znlezieniu sie w liczbie 250osób którym jestesmy w stanie zapwniæ wyzywienie decyduje kolejno¶æ zg³oszeñ. I w tym miejscu powtórzê siê pisz±c ze zgloszenie na imprezê dostêpne jest na www.vibiesiada.prv.pl
W wypadku gdyby okazalo sie ze liczba chêtnych jest wiêksza, jeste¶my niestety w stanie zagwarantowac jedynie miejsce na namiot i miejmy nadzieje niez³± zabawê.
Niestety zmartwiæ musze tych ktorzy liczyli na prysznice w tym roku, problemy z odprowadzeniem wody jednak nas z lekka przeros³y ( nie chcemy spuszczac jej do fosy bigsmile2.gif ). staramy sie jednak aby oprócz przeno¶nych umywalek i kabin polepszyæ warunki sanitarne, mo¿e wojsko lub stra¿ poratuj± nas jednym ze swoich cudownych rozwi±zañ.
To na tyle szczegó³y imprezy otrzymaj± zaproszone dru¿yny.
Pozdrawiam.
Rugiewit
Witam.
Nasz Imperator rzuci³ kilkoma szczegó³ami dotycz±cymi imprezy.
Ze swej strony pozostaje mi wiêc tylko zapewniæ, ¿e na tym nie koniec i wci±¿ my¶limy co by tu jeszcze. smile.gif

Na stronie imprezy www.vibiesiada.prv.pl dokona³em kilku zmian.
Po pierwsze - regulaminy wszelakie rozros³y siê tak, ¿e a¿ bola³o patrzeæ, wiêc w dziale Regulamin da³em zamiast pe³nego tekstu jedynie odno¶niki do regulaminów szczegó³owych.
Ka¿dy przeczyta (lub nie bigsmile2.gif ) to co go interesuje.
(Mysla³em nad zrobieniem kartkóweczki z regulaminów ka¿dej druzynie pojawiaj±cej siê w bramie Zawodzia crazy.gif bigsmile2.gif )

Wrzuci³em do tego dzia³u na stronce przygotowane przez Emetha zasady szachowe, wg których bêdziemy turniej rogrywaæ.
Byæ mo¿e co¶ w tych zasadach jeszcze siê zmieni (szachów by³o w XIII w. od zatrzêsienia wersji, chcemy wybraæ jak najbardziej grywalne), o wszystkich zmianach zasad gier czy turniei poinformujemy zainteresowane dru¿yny.

Na stronce dzia³a te¿ ju¿ program imprezy w jêzyku angielskim - przet³umaczony przez Olgê (Marta) z naszego Bractwa.

Pozdrawiam - Jaros³aw
niemys³
czy do tego turnieju co organizujecie osoby z wczesnego ¶redniowiecza mog± równie¿ przyst±piæ ??
Kornik
Witam!

W³a¶nie, na jakich zasadach bêdzie on przeprowadzany - bo a¿ mnie korci... bigsmile2.gif bigsmile2.gif

Pozdrawiam!
woodi
No w³a¶nie!! Ja te¿ chce!!
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.