Witam
Cieszê siê i¿ po raz pierwszy nasz skromny Turniej zawita³ na strony FREHY. Bardzo jestem rad ¿e mo¿emy go zorganizowaæ po rz kolejny (pi±ty). Mam nadzieje ¿e wyjdzie jeszcze lepiej ni¿ w latach poprzednich w koñcu to jubileusz
. Cóz mogê powiedzieæ o naszy Turnieju, zamieszczê kilka informacji.
Warunki Uczestnictwa
1. Wojownicy startuj±cy w walkach oraz w bitwie powinni posiadaæ zbrojê wzorowan± na pancerzach z okresu 1300 – 1450. Do niezbêdnych elementów ochronnych zalicza siê (minimum):
He³m z zas³on±, rêkawice pancerne, na³okietnice, nakolanniki, kolczuga (p³aty, kirysy, napier¶niki, brygantyny), szyja musi by¶ os³oniêta pikowan± kryz±, na któr± zachodzi ko³nierz kolczy.
2. Ubezpieczenie rycerzy we w³asnym zakresie
3. Stroje historyczne z okresu od 1300 do 1450 roku
4. £ucznicy bêd± zaopatrzeni na bitwê w pacynki, zorganizowane przez „Liwiaków”.
5. Zaproszeni wojownicy i ich damy musz± przestrzegaæ regu³y turniejowej i bezwzglêdnie stosowaæ siê do wszystkich poleceñ organizatora dotycz±cych przebiegu turnieju.
6. Nie stawienie siê na stanowisko turniejowe, bêdzie równoznaczne z wykluczeniem uczestnika z turnieju.
7. Agresywne i bezkarne zachowanie na turnieju, eliminuje dane osoby z imprezy wraz z wrêczeniem im wilczego biletu.
TURNIEJ BOJOWY
1. Jedyn± broni± dopuszczan± do bojowego turnieju jest miecz (krótki i d³ugi).
2. Ka¿dy wojownik powinien posiadaæ tarczê, gdy¿ uczestnicy bêd± losowaæ swoich przeciwników, wybieraj±c jedn± z tarcz. Osoby walcz±ce d³ugimi mieczami dostan± tarcze od organizatorów.
3. Do walki zostaj± dopuszczeni wojownicy bezpiecznie opancerzeni (zob. warunki uczestnictwa), zgodnie z obowi±zuj±c± epok±.
4. Walkê ocenia czterech sêdziów (do¶wiadczeni wojownicy).
5. Zakazane s± uderzenia kantem i rantem tarczy. Mo¿na uderzaæ jej ca³± powierzchni±.
6. Nie mo¿na atakowaæ przeciwnika stoj±c za jego plecami.
7. Ciosy punktowane musz± byæ silne, widoczne i osadzone, zadane powy¿ej kolan i ³okcia.
8. Mo¿na wytr±ciæ przeciwnikowi broñ z d³oni, uderzaj±c mieczem w miecz b±d¼ w rêkawice opancerzon±. Wytr±cenie broni przeciwnikowi równa siê wygranej.
9. Nie mo¿na stosowaæ sztychów.
10. Walka trwa do zdobycia 10 pkt. przez jednego z walcz±cych.(bez przerywania)
11. Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni.
12. Nie mo¿na siê przepychaæ i wieszaæ na przeciwniku. Walka ma byæ techniczna i czysta.
UWAGA:
Ka¿dy wojownik jest zobowi±zany stawiæ siê na inspekcjê uzbrojenia, która odbêdzie siê o godzinie 8.00 rano w sobotê, po ¶rodku obozu. Uprasza siê o zaprezentowanie swojego „klaszmentu”, dwóm weteranom bractwa z Liwa, którzy oceni± jego przydatno¶æ do walki.
Je¿eli który¶ z wojowników nie stawi siê na inspekcji, nie zostanie dopuszczony do ¿adnej z konkurencji.
Turniej Kusznicy i £uczniczy
1. Konkurs kuszniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
2. Konkurs ³uczniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
UWAGA! W konkursie ³uczniczym i kuszniczym ilo¶æ oddanych strza³ów jest jednakowa i wynosi:
- eliminacje – 3 strza³ próbne i 3 punktowane
- pó³fina³y – dwunastu zawodników po 3 strza³y
- fina³y – sze¶ciu zawodników po 3 strza³y
Zwyciê¿a zawodnik z najwiêksz± liczb± punktów w poszczególnych etapach.
Turniej bojowy o tytu³ mistrza równowagi.
Zasady walki s± zbli¿one do tych z turnieju bojowego. Ró¿nica polega na tym, ¿e wojownicy zamiast tarczy trzymaj± drewniany kufel, wype³niony piwem. Walka trwa 2 minuty. O wygranej decyduj± punkty i ilo¶æ piwa w kuflu. UWAGA!: Nie mo¿na celowo uderzaæ w kufel przeciwnika, taka postawa równa siê dyskwalifikacji.
Wielobój rycerski.
Sk³ada siê z nastêpuj±cych konkurencji:
a) bieg z przeszkodami – d³ugo¶æ 20 metrów
- zaliczenie ka¿dej przeszkody +5 pkt.
B) rzut w³óczni± do tarczy - trafienie +5pkt.
c) strzelanie z ³uku, stoj±c z ruchomego pomostu
- do punktowanej tarczy
Zapasy
Konkurencja oceniana przez jednego sêdziego. Walka zostaje rozstrzygniêta, gdy jeden z przeciwników zostanie przewrócony na plecy.
Bitwa
Zachêcamy wszystkich do wziêcia udzia³u, zale¿y nam na jak najwiêkszej ilo¶ci uczestników. Do bitwy jest u³o¿ony scenariusz i walka ma byæ typowo pokazowa (pod publikê).
Bohurt
Konkurencja polegaj±ca na starciu zbrojnym kilku grup wojowników (5 lub 6 osobowych). Starcia dwóch grup naraz. Przegrywa ta grupa, w której wszyscy wojownicy zostan± powaleni na ziemiê. Raz przewrócona osoba nie mo¿e wstaæ powtórnie.
Ponadto zostan± przyznane nastêpuj±ce wyró¿nienia:
Naj³adniejszy, najwierniej zrekonstruowany kostium
Najlepszy zespó³ tañca dawnego
Szczegó³y regulaminu turnieju zostan± przypomniane dowódcom poszczególnych bractw rycerskich, w noc poprzedzaj±c± rozpoczêcie turnieju.
WSTÊPNY PROGRAM TURNIEJU
PI¡TEK:
22.00 Odprawa dowódców poszczególnych bractw – przypomnienie
programu i zasad obowi±zuj±cych na turnieju
SOBOTA:
7.00 ¦niadanie
8.00 Inspekcja uzbrojenia
10.00 Otwarcie turnieju
11.00 Turniej kuszniczy i ³uczniczy
12.00 Eliminacje turnieju bojowy
15.00 Obiad
16.00 Bieg rycerski – W zale¿no¶ci od zakoñczenia bojówki
18.00 Bitwa
20.00 Biesiada
NIEDZIELA:
9.00 ¦niadanie
10.00 Turniej bojowy „mistrza równowagi”
10.00 Konkurs stroju ¶redniowiecznego
11.00 Konkurs tañca ¶redniowiecznego
12.00 Bohurt
13.00 Pokaz konny Dru¿yny Ksi±¿êcej
14.00 Zapasy
14.30 Obiad
15.30 Zakoñczenie Turnieju
Podczas przestojów wybrane wcze¶niej grupy, z przygotowanym wcze¶niej programem, bêd± mia³y za zadanie zabawiaæ publikê (zabawy plebejskie, strzelanie do tarczy itp.). Tak¿e podczas obiadu (wybrane osoby zjedz± posi³ek nieco wcze¶niej).
To tak z grubsza, je¿eli bêd± pytania zapraszam. Pozostawili¶my sobie rezerwe na oko³o 30 osób zapraszam, ale z góry ostrzegam zale¿y nam na konkretnych grupach, a nie na "leniuchach" (mieli¶my juz niemi³e do¶wiadczenia z osobami które by³y nastawione wy³±cznie na poczêstunek, a nie na uczestnictwo(lekka pomy³ka))