Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: XIII w Jankowicach - Turniej
> Inne > Kalendarium 2010
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dicon
Panie ju¿ rozmawia³em z Kubusiem i zapewni³ mnie, ¿e ze Szczecina bêd± ciê¿ko zbrojni i sobie powalczymy bigsmile2.gif

Pozdrawiam
Dicon usmieszek_09.gif
Lady Draconia
Witam!
Zakon ¶w Jana z Józefowa równie¿ pragnie przybyæ, je¶li¶cie ³askawi:)
Byli¶my w zesz³ym roku w Lusowie, baaardzo mi³o wspominamy i chcieliby¶my znów Was odwiedziæsmile.gif
Brat Krzysiek
Chor±giew pod Krzy¿em bardzo chêtnie przyjedzie, je¿eli nic nam nie wypadnie ;) Je¿eli bêdziemy to w sile 2-3 ciê¿kozbrojnych.
Marek Hilgendorf
Witam...
Pragnê przypomnieæ, ¿e wymagania sprzêtowe s± nienegocjowalne.
Organizatorom zale¿y na wysokim poziomie uczestników, a mniej na ich ilo¶ci.
Proszê siê powa¿nie zastanowiæ nad uczestnictwem, je¶li nie spe³nia siê zamieszczonych przeze mnie wymagañ.

Je¶li chêtni maj± w±tpliwo¶ci co do spe³niania wymagañ, proszê o kontakt na marek.hilgendorf@gmail.com. S³u¿ê rad± i konsultacj±.
Moje sugestie radzê potraktowaæ powa¿nie, gdy¿ nie przewidujê ¿adnych kompromisów przy dopuszczaniu walcz±cych do walki.

Przypominam równie¿, ¿e uczestnictwo we wcze¶niejszych edycjach imprezy nie powoduje automatycznego zaakceptowania udzia³u w konkurencjach.


Piszê to po to, by unikn±æ g³upich sytuacji na miejscu. Ambicj± organizatorów jest zrobienie naprawdê dobrej imprezy, a ambicj± uczestników powinno byæ zaprezentowanie siê z jak najlepszej strony....

EDIT#2. Okazuje siê, ¿e mój wdziêk i bezpretensjonalno¶æ dzia³a na zasadzie "uderz w stó³ a no¿yce siê odezw±" zatem podajê w z³agodzony sposób listê niedopuszczalnych patentów:
- okute stal± randy tarczy, widzia³em te¿ kiedy¶ delikwenta z przy¶rubowan± stalow± link± na górnej krawêdzi
- elementy stalowe bez kolczugi jako os³ona ramion u ciê¿kozbrojnych, innymi s³owy bia³oruskie patenty na odci±¿enie ramion, jakie widzieli¶my na Czersku
- elementy p³ytowe jako jedyna os³ona nóg u ka¿dego szmaciarza, vide Bia³orusini na Czersku
- rêkawice z elementami p³ytowymi
- miecze "pó³torarêczne"
- buzdygany na stalowych trzonkach
- nie ka¿da stalowa rura zamkniêta z jednej strony, z wyciêtymi dziurami mo¿e nosiæ miano he³mu garnczkowego. Nie zmuszam ciê¿kozbrojnych do zak³adania garów, ale ka¿dy zbrojny winien mieæ porz±dnie wydatowany he³m
- os³ony ³okci jak na Grunwald, ale z obciêtym li¶ciem
- nakolanniki zas³aniaj±ce boki nie doczepione do nogawic kolczych
- lamelka bez kolczugi
- JAKAKOLWIEK forma karwaszy u zachodnioeuropejskiego kombatanta, czy to metalowych, czy skórzanych
- p³aty bez kolczugi pod spodem

*z oryginalnego tekstu usuniêto jedynie stwierdzenie "na drzewo!"- tre¶æ zosta³a ta sama

Do sporz±dzenia tej listy natchn±³ mnie leja³t naszych s±siadów zza wschodniej granicy, który mia³em okazjê obserwowaæ na Czersku. Z drugiej strony wrêcz zachwyci³ mnie wygl±d niektórych naszych zakonników (skok jako¶ciowy olbrzymi), zatem wiem, ze mo¿na....


Pozdrawiam
Amor
kriva
Kurza twarz, daleko do Was mam... face4.gif
Indar
Marku, a mogliby¶my jeszcze wys³aæ na drzewo wszelakie troki u¿ywane jako mocowania he³mów, tarcz czy te¿ innych elementów uzbrojenia? Zawsze mnie zastanawia³o czemu producenci he³mów z tak± determinacj± nituj± te cholerne troki zamiast pasków zwyk³ej skóry.
Troki s± paskudne, na drzewo z nimi!
Krzy¶ko.
Marek Hilgendorf
Znów zabawiê siê w adwokata Diab³a (Robercie- to nie o tobie devil.gif ), czyli bêdê siê przyp...dala³, ale to w dalszej czê¶ci posta.

Na turniej zapowiada siê coraz lepsze towarzystwo, co mnie niezwykle cieszy, w tym dobrze zrobieni ciê¿kozbrojni.
Orgowie odpowiadaj± sukcesywnie na zg³oszenia, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Oni ostatecznie decyduj± kto zostanie na turniej zaproszony, a kto nie.

Przypominam zainteresowanym o wyborze "stron". Przy zg³oszeniu proszê deklarowaæ, czy chce siê byæ poplecznikiem Indara, czy Bagrita!!! To bardzo wa¿ne!!!

Z racji wspomnianych ciê¿kozbrojnych chcia³em od¶wie¿yæ temat turnieju bojowego.
Otó¿ odbêdzie siê on na pewno, je¶li liczba ciê¿kozbrojnych przekroczy rozs±dn± liczbê. Co do nagrody, to oka¿e siê po 16 maja, proszê wiêc o cierpliwo¶æ.

Zasady poda³em- nikt nie oponowa³, wiêc na razie uznajê je za obowi±zuj±ce. My¶lê tylko, ¿e mo¿na po³±czyæ dwa systemy liczenia punktów np. w eliminacjach zasada "kto wiêcej razy trafi", a w fina³ach- "kto mniej razy da siê trafiæ".

Dla chêtnych po d³u¿szym odpoczynku po bojówce mo¿emy zorganizowaæ "minibuhurt", gdzie bêdzie mo¿na spaliæ nadmiar kalorii.

Proponujê równie¿ dla lekkozbrojnych starcia 5/5 w celu podnoszenia kwalifikacji "wojennych". Jak dowiod³a czerska praktyka KA¯DE æwiczenia daj± nam du¿o nowych umiejêtno¶ci.

Orgowie w szczegó³owym programie ju¿ zadecyduj±, czy bêdzie te¿ co¶ na kszta³t "bitwy wieczornej".


A teraz zapowiedziana porcja przyp...dalania. Edit, by niektóre co wra¿liwsze dusze mog³y to ¶cierpieæ...

- Je¶li kto¶ nie ma odpowiedniej ceramiki do picia.... czegokolwiek... to nie usprawiedliwia go/jej picie piwa z puszki w obozie- w namiocie mo¿na mieæ zestaw kina domowego, wali mnie to, ale w obozie prosimy o pos³ugiwanie siê rekonstrukcjami naczyñ. Je¶li za¶ kto¶ nie wie jaka to jest historyczna ceramika, to mo¿na zajrzeæ tu http://www.fuscher.com.pl/ceramika_xiii.html
- to nie jest impreza XVII wieczna, XIX wieczna, ani XX, czy XXI wieczna, zatem "Hej soko³y", "Sz³a dzieweczka", "Idzie ¿o³nierz borem, lasem", "Pierwsza Brygada", "Przybyli u³ani pod okienko" i "£yski, moja ¿ono" et consortes nie s± mile widziane jako repertuar muzyczny. Dostêp do tekstów ¶redniowiecznych jest nieograniczony, zainteresowani wiedz± do kogo siê zg³osiæ, zatem mocno anachroniczne przy¶piewki


Uff... na razie tyle.....

PS. Indar- mnie troki przyprawiaj± o torsje, ale je¶li uda siê spe³niæ moje "drzewne" postulaty, to troki i tak zgin± ¶mierci± naturaln±....
Anula
Amor jak widzê wszystkich i wszystko chcesz wys³aæ na drzewo, mo¿e przeniesiemy imprezê w korony drzew bigsmile2.gif
A tak powa¿nie to pytanie do Organizatorów kiedy mo¿na siê zjawiaæ - czy w pi±tek po po³udniu nie bêdzie za wcze¶nie?

w oczekiwaniu na Jankowice
pozdrawiam
Anula

Szkot
Proponujê zamiast "na drzewo": "noc w budzie"
okre¶lenie wziête z niniejszego filmu http://www.filmweb.pl/f4679/Nieugi%C4%99ty+Luke,1967 w oryginale jest "night in the box"
Viator
Chocia¿ ju¿ wszyscy siedzicie na czubku i prostujecie te banany, to jednak jako moderator d/s biologicznych na Freha muszê was wyprowadziæ z b³êdu: bananowiec nie jest drzewem... smile.gif
Marek Hilgendorf
Andrzej!! Bo poskar¿ê siê moderatorom, ¿e uprawiasz botaniczny OT....ups.... to ty jeste¶ moderatorem....

Te moje "wysy³ki" na drzewo by³yby nawet ¶mieszne, gdyby nie to, ¿e dotykaj± spraw nadal dla wielu ludzi niezbyt oczywistych....

A oto co mnie spotka³o za picie pepsi z puszki na Czersku 2009
Viator
Dziêkujê, Marku, za prztyczka... i przepraszam, informacja o bananach (acz prawdziwa) do tematu rzeczywi¶cie ma siê nijak.
Bardzo siê cieszê z zaostrzania wymagañ, zw³aszcza tych, które nic nie kosztuj±, jak rezygnacja z piwka w puszce, komórki albo makija¿u, a rzutuj± w wielkiej mierze na efekt koñcowy - b±d¼cie bezwzglêdni w odsy³aniu na drzewo albo do k±ta.
Szkot
To pozwolê sobie nimniejszym w skrócie podsumowaæ:

1). za noszenie okularów przeciws³onecznych - na drzewo
2). za brak odpowiedniej ceramiki do picia oraz za picie napojów z puszki czy innych plastików - noc w budzie
3). za wspó³czesn± bi¿uteriê i rzucaj±cy siê w oczy agresywny makija¿, za kolczyki, pier¶cionki, naszyjniki z komunii, indiañskie piórka itp badziew - na drzewo i noc w budzie
4). za mocno anachroniczne (czyli wszystkie nieXIIIwieczne) przy¶piewki - noc w budzie i na drzewo
5). za niestosowanie siê do "¿elaznych" wytycznych Amora z post'u 15:45 05.05.2010 (#54) - na szczyt drzewa oraz wieczór i noc w budzie
6). za jakiekolwiek krytyczne uwagi do powy¿szych punktów - dodatkowa noc w budzie

http://www.youtube.com/watch?v=LvwqK2gn3S0
DORCIA I TOFIK
Nic dodaæ - nic uj±æ ... clap.gif
Marek Hilgendorf
Z racji tego, ¿e moje wymagania odno¶nie zbrojnych i niezbrojnych wzbudzaj± kontrowersjê, zapraszam WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW turnieju do komentowania i wyra¿ania uwag krytycznych odno¶nie tego co napisa³em.
Oczywi¶cie zapraszam do dyskusji merytorycznej. Je¶li uwag rzeczowych nie bêdzie, to zasady te bêd± egzekwowane na turnieju.

Wymogi co do stroju i ogólnego leja³tu zostawiê bezpo¶rednim organizatorom, którzy wkrótce zabior± g³os w tej sprawie...
Pati Ptaszor Monika
czas na orga...

podsumowuj±c i zamykaj±c dyskusjê "botaniczno-psio-budow±":

- wymogi bojówki i wszelkich "wojennych" elementów za które jest odpowiedzialny Amor (co oznacza ¿e w pewnien sposób odpowiada te¿ za bezpieczeñstwo uczestników) s± jasne i niezmienne

- wymogi obozowe, na temat których siê Amor równie¿ wypowiedzia³ s± równie¿ jasne i nie stanowi± niczego nowego ani wyj±tkowego. Na ¿adnej imprezie nie s± mile widziane (czyt. niedopuszczalne) puszki, palenie w obozie, rzucaj±ce siê w oczy makija¿e itp. (co do ciemnych okularów odezwê siê do grupy na privie).

Pamiêtajmy, ¿e bêd± nas ogl±daæ tury¶ci, w tym dzieciaki, w których nie chcieliby¶my utrwalaæ obrazu "rycerza z puszk± piwa" czy "damy z papierosem".

Powtórzê - to co ka¿dy ma w namiocie - jego sprawa (byleby nie pokazywa³ wnêtrza namiotu turystom smile.gif je¶li jest tam wspomniane kino domowe)

Co do wieszania na drzewnie, szubienicy czy wpychania do psiej budy - tego praktykowaæ nie bêdziemy, chyba ¿e dla chêtnych, proszê o zg³aszanie siê smile.gif
Jednak wielce prawdopodobnym jest mo¿liwo¶æ ch³osty lub zakucia w dyby dla chêtnych (hi hi) i wyj±tkowo "niesfornych", przy³apanych na kradzie¿ach, gwa³tach, oszustwach, nieograniczonym pijañstwie czy warcholeniu smile.gif.

Co do dam, mieszczek, ch³opek i wszelakich niewiast - bardzo proszê aby Panie mia³y stosowne do odtwarzanej postaci nakrycie g³owy. Naturalne w³osy nie zawsze musz± byæ zakryte ale proszê by ewidentnie farbowane ju¿ tak.
Stroje, buty i wyposa¿enie - truizm - zgodne z epok± i odtwarzan± postaci±. Ewidentne szwy maszynowe - w nie rzucaj±cych siê w oczy miejscach.
Nie-lniane namioty i bisoki nadal s± w grze.
Je¶li kto¶ ma w±tpliwo¶ci/pytania/interpelacje co do stroju i wyposa¿enia - zapraszam na priv, wyposa¿enie bojowe - Amor zaprasza.

Co do ¶piewów przy ognisku - staramy siê o przyjazd niezawodnych ¶piewaków w towarzystkie których nikt o "dziewczyny lubi± br±z" nawet nie pomy¶li.

Inne sprawy organizacyjne - samochody parkujemy na placu przed ko¶cio³em, jest on o¶wietlony i bêdzie raz czy drugi "zmonitorowany". Trzeba jednak bêdzie równie¿ wystawiæ warty - do uzgodnienia ju¿ na miejscu.

Jezioro - mo¿na siê k±paæ. Polecam w giez³ach - to pewnie spontanicznie zostanie wy³oniona miss mokrego gieze³ka. Panowie pomy¶lcie o motywacji do k±pieli dla niewiast smile.gif

Przyjazd - orgi bêd± na miejscu ju¿ od czwartku - je¶li kto¶ chcia³by przyjechaæ w tym terminie - zapraszamy - proszê dajcie tylko znaæ, by¶my zapewnili Wam jedzonko etc.
Odpowiadaj±c bezpo¶rednio Anuli - pi±tek po po³udniu - jak najbardziej a pi±tek od rana jeszcze lepiej! jako ¿e zaczynamy ju¿ od pi±tku i wtedy te¿ "wskakujemy w ciuchy".
Kolacja pi±tkowa zapewniona i jak wspomnia³am je¶li kto¶ bêdzie wcze¶niej to inne posi³ki te¿.

Pozdrawiam

Patrycja




Dicon
Pytanko? czy aparaty fotograficzne jak i kamery mog± byæ w u¿yciu, aby móc wspominaæ imprezê czy te¿ na drzewo? Indar wspomina³ co¶ o trokach heh na Czersku he³m mia³ w troki wiêc raczej na drzewo tego nie da siê wywaliæ tym bardziej, ¿e wiêkszo¶æ uczestników bêdzie mia³a he³my w troki. Na razie chyba to tyle...

Pozdrawiam Dicon
Marek Hilgendorf
Mi³osz- aparaty, czy kamery to raczej oczywisto¶æ- dokumentacja imprezy jest mile widziana. Sugestiê Indara odno¶nie troków potraktujmy jako zalecenie, a nie wymóg. Je¶li Wasze Bractwo zaprezentuje siê tak jak na Czersku, to ja nie mam ¿adnych zastrze¿eñ, pod warunkiem, ¿e bêdziecie tak dzielnie stawaæ do walki jak na imprezie Smoczej Kompanii....
A co do kamery- kto¶ musi w koñcu nakrêciæ jak malowniczo spadam z konia, hehehhehe
Pati Ptaszor Monika
Diconie,

nie pisa³am nawet o aparatach fotograficznych bo to ca³kiem oczywiste, ¿e jak najbardziej mog± byæ (a nawet powinny - co by¶my mogli sobie post factum powspominaæ przy piwie).

Co do troków - obgadaj proszê sprawê z Amorem.

p.s. jak tam fotki? smile.gif

Pozdrawiam

Patrycja
Indar
CYTAT
Indar wspomina³ co¶ o trokach heh na Czersku he³m mia³ w troki wiêc raczej na drzewo tego nie da siê wywaliæ

Nie do koñca rozumiem wypowied¿ Dicona - czy ¿e on mia³ he³m z trokami czy ja, w ka¿dym razie ¶pieszê go poinformowaæ ¿e troki wojskowe s± mi obce, i mój he³m posiada zanitowane paski skóry zakoñczone gustown± klamerk±.
Wywalenie troków z he³mu na rzeczone drzewo to godzina roboty - potrzebujesz szlifierki, kawa³ka skóry z której wycinasz odpowiednie paski, nity do ponownego zaklepania i m³otka. Klamerka byæ nie musi, mo¿na zrobiæ wi±zanie na "smoczy jêzyk". S³u¿ê pomoc± w ramach sukcesywnego podnoszenia poziomu odtwórstwa naszego okresu.
Dziwi mnie ¿e w dobie eliminacji wojaków, ostrego nacisku na ceramikê itd wci±¿ przechodz± troki -ale mam nadziejê ¿e to ju¿ ich schy³ek. smile.gif Szczególnie, ¿e jak sam stwierdzi³em, wymiana troka na normalne mocowanie to kwestia chêci. Ew. molestowania producenta. W ka¿dym razie na Krucjatach nie przejd±.
Oczwi¶cie szanujê wymagania organizatorów i nie mam nic do gadania, jedynie sugerujê ¿e mo¿na. Zreszt± Marek doskonale wie o czym mówiê.
Krzy¶ko
Przemys³ z Poznania
Teraz z innej beczki !
Kto ma zamiar dojechac z Poznania do Sadów komunikacj± gminn± proszony jest o podanie ilo¶ci osób i sk±d przybywacie - staramy siê o bezp³atne przejazdy dla uczestników !
Pozdrawiam wiecie kto !
Jimmy
CYTAT(Patimonika @ 10:32 11.05.2010) *
Jednak wielce prawdopodobnym jest mo¿liwo¶æ ch³osty

Chêtnie pomogê (tu powinna byæ emota "oble¶ny u¶miech").
CYTAT(Patimonika @ 10:32 11.05.2010) *
nieograniczonym pijañstwie czy warcholeniu smile.gif.

No eeej. Sam mam siê wybato¿yæ?
kusznik
Bardzo siê cieszê na kolejn± imprezê w Lusowie von Jankowice

Niestety muszê to zaznaczyæ, ¿e bardzo bawi± mnie rygorystyczne wymagania wobec wielu rzeczy istotnych jak i tych bardzo b³ahych. Brakuje tu konsekwencji. Albo to ma byæ impreza "ULTRA¦NA" dla "ELITY" i wtedy okey nawet niech troki bêd± robione z w³asnorêcznie wygarbowanej skóry albo po prostu zdrowy rozs±dek- lepiej jest wytwarzaæ dobra atmosferê ni¿ wizerunek. Mamy dbaæ aby na zewn±trz i wewn±trz obozu by³o "stylowo"(co nie znaczy zrekonstruowane bo siê nie da z ró¿nych wzglêdów metodycznych) a nie tu wypas a ta ¶mietnisko.
Dalej siê prosi podaæ przyk³ady tych artyku³ów drzewo-wychodnych ale szkoda psuæ atmosferêsmile.gif

Yogesh
CYTAT(kusznik @ 18:17 11.05.2010) *
Albo to ma byæ impreza "ULTRA¦NA" dla "ELITY" i wtedy okey nawet niech troki bêd± robione z w³asnorêcznie wygarbowanej skóry albo po prostu zdrowy rozs±dek- lepiej jest wytwarzaæ dobra atmosferê ni¿ wizerunek.


Wymagania to minimum, mo¿na zawsze sobie postawiæ poprzeczkê wy¿ej.
A odno¶nie mocowania he³mów itp. ... problem jest w³a¶nie w tym, ¿e du¿o osób twierdzi,
i¿ troki s± ok, a tak naprawdê gdy widaæ je na zewn±trz to ra¿± strasznie. Dobrze ze namiotów z pa³atek nie robimy, w koñcu tez demobil. W dodatku jak pisa³ Indar nie jest spraw± trudn± zamocowanie odpowiedniego ich zamiennika - nie trzeba w³asnorêcznie garbowaæ skóry, a wcze¶niej siê uganiaæ za zwierzem. Mo¿na odpowiedni± skórê kupiæ i to niedrogo.
Cieszê siê, ¿e jest impreza na któr± móg³bym na upartego udaæ siê piechot±... smile.gif
Pozdrawiam
claymor
CYTAT(kusznik @ 18:17 11.05.2010) *
Bardzo siê cieszê na kolejn± imprezê w Lusowie von Jankowice

Niestety muszê to zaznaczyæ, ¿e bardzo bawi± mnie rygorystyczne wymagania wobec wielu rzeczy istotnych jak i tych bardzo b³ahych. Brakuje tu konsekwencji. Albo to ma byæ impreza "ULTRA¦NA" dla "ELITY" i wtedy okey nawet niech troki bêd± robione z w³asnorêcznie wygarbowanej skóry albo po prostu zdrowy rozs±dek- lepiej jest wytwarzaæ dobra atmosferê ni¿ wizerunek. Mamy dbaæ aby na zewn±trz i wewn±trz obozu by³o "stylowo"(co nie znaczy zrekonstruowane bo siê nie da z ró¿nych wzglêdów metodycznych) a nie tu wypas a ta ¶mietnisko.
Dalej siê prosi podaæ przyk³ady tych artyku³ów drzewo-wychodnych ale szkoda psuæ atmosferêsmile.gif



To czy masz troki wojskowe czy nie zale¿y od tego jak pojmujesz t± zabawê albo zale¿y ci natyl aby mieæ po¿±dny strój poparty ¼ród³ami i byæ dumnym z posiadania takiego wypasionego stroju. Albo stawiasz na kompletne minimum i interesuje ciê picie i nawalanie siê ¿elazem po g³owach.
Tam gdzie zapraszani s± ludzie którzy reprezentuj± wysoki poziom niestety reszta musi równaæ poziomem. Bo jak by na imprezie nie pojawi³ siê Bagrit albo Indar to by³a by znacz±ca strata a jak nie przyjedzie go¶æ który lubuje siê w trokach wojskowych to nikt tego nie zauwa¿y. Tak wiêc uwa¿am ¿e obecno¶æ tych dobrze zrobionych osób podnosi presti¿ imprez.

Tyle moich przemy¶leñ. Trokom wojskowym mówimy nie!!
Dicon
Bardzo dobrze uj±³ to Kusznik; To ma byæ impreza taka jak Polonia Maior? czy normalna imprezka.
Nikt tego nie zaznaczy³ je¶li ma byæ zamkniêta ok! jak najbardziej jestem za tym ¿eby wygl±daæ jak przysta³o na XIII wiecznego rycerza!
Pytanie tylko, czy ludzie którzy przyjad± na turniej bêd± siê w³a¶nie tak zachowywali.
Owszem nale¿y podnosiæ poziom rekonstrukcji, ale nie wszystko da siê zrobiæ od razu.
Jak kto¶ ma narzêdzia to mo¿e sobie wszystko zrobiæ, ale te¿ nie ka¿dy to umie.
Nie jestem rzemie¶lnikiem! Jestem Rycerzem!

Amen

Dicon
Jeszcze muszê co¶ napisaæ bo s³owa Claymora brzmi± jak nie dopuszczenie nikogo kto ma he³my w troki! na turniej. Z tego wynika, ¿e ma³o osób przyjedzie i z tego jednego powodu wiele osób bêdzie musia³o odmówiæ.
Indar
Dobra, koniec.
Przepraszam ¿e niechc±cy rozkrêci³em dyskusjê. Powtórzê jeszcze raz:
CYTAT
Oczywi¶cie szanujê wymagania organizatorów i nie mam nic do gadania, jedynie sugerujê ¿e mo¿na

I na tym poprzestañmy.
Przepraszam Patrycjo i Marku za zamieszanie.
I.
claymor
Nie zrozum mnie ¼le nie chodzi mi o to aby osoby które: mo¿e zaczynaj± zabawê, mo¿e siê jeszcze nie orientuj± w ¶redniowieczu, mo¿e nie ma im kto doradziæ, takie osoby powinny je¼dziæ na imprezy gdzie s± lepiej "zrobieni" ludzie i podpatrywaæ i podnosiæ swój poziom. Ale osobi¶cie mówie nie dla "rycerzy" w porwanych kolczyugach obdrapanych he³mach i z tarczami starczymi od wêgla, wg mnie taki osoby psuj± klimat i atmosferê. Jak komu¶ nie chce siê inwestowaæ w sprzêt i po¶wiêcaæ temu swój czas to jest masa imprez typu wójt gminy organizuje turniej.
Andrzej Siejeñski
CYTAT(Dicon @ 19:01 11.05.2010) *
Nie jestem rzemie¶lnikiem! Jestem Rycerzem!

To znakomicie, w tej sytuacji zapewne kto¶ z Twojego pocztu zanituje Ci odpowiedni paseczek...
Pati Ptaszor Monika
ponownie czas na orgi..

Najpierw kilka s³ów a propos postu Kusznika.

Muszê siê z Tob± nie zgodziæ. Po pierwsze dlatego, ¿e NIE zosta³o nigdzie powiedziane, napisane ani inaczej wyra¿one ¿e Lusowo to impreza „ultra¶na” i dla „elity”. BTW zdefiniuj „elitê”, proszê… Tym bardziej nie jest to wyra¿one w wymaganiach, które to – wymogi ogólne – s± bardzo podstawowe i niemal identyczne z tymi, które wyrazili¶my w zesz³ym roku. Jako ultra¶ne mog³oby zostaæ odebrane domaganie siê rêcznie tkanej we³ny a nie braku makija¿u i kolczyków.. Co do wymogów bojówki – poza drobn± dyskusj± na temat troków nie zosta³y odebrane w ¿aden sposób jako nawet zawy¿one, o ultra¶nych nie wspominaj±c i tak wiele siê nie ró¿ni± od zesz³orocznych.

Po drugie – nie mogê siê absolutnie zgodziæ na rozgraniczanie albo dobra atmosfera albo wizerunek. Jedno drugiemu nie przeszkadza a wrêcz przeciwnie. Wszyscy, którzy siê zg³osili i zostali zaproszeni CHC¡ siê przede wszystkim dobrze bawiæ co nie oznacza, ¿e nie mog± byæ poprawnie, nie¼le, bardzo dobrze etc zrobieni.. Jak siê okazuje (zez³o¶liwiê tu nieco) – nawet ultrasy potrafi± bawiæ siê fantastycznie i to nie tylko „w swoim w³asnym sosie”. Poziom zrobienia nie wp³ywa odwrotnie proporcjonalnie na poczucie humoru, luz i rozumienie dobrej zabawy.

I nie chodzi o to by by³o tylko „stylowo”, (to do¶æ pojemne okre¶lenie), mamy ambicje polepszaæ poziom odtwórstwa na Lusowie i zgodzisz siê ze mn±, ¿e o to te¿ w tym wszystkim chodzi… I po to s± turnieje by podpatrywaæ jedni drugich, korzystaæ ze swoich do¶wiadczeñ i siê rozwijaæ, a nowi uczyæ od „starych” (bez urazy Panowie smile.gif ) nieprawda¿?

I ka¿da dobra dyskusja na temat poziomu i zabawy i rekonstrukcji jest… dobra. Howgh.
Pati Ptaszor Monika
CYTAT(Jimmy @ 16:02 11.05.2010) *
No eeej. Sam mam siê wybato¿yæ?


Jimmy,
taaak... A mogê to wstawiæ do oficjalnego programu? Proszê... (tu kot ze Shreka z wielkimi oczami ¶ciskaj±cy kapelusik). To mo¿e te¿ na plakat, który robisz o turnieju.. Muszê to zobaczyæ bigsmile2.gif
Marek Hilgendorf
Na imprezê wybieraj± siê oprócz Indara i Bagrita ludzie, którzy od dekady stanowi± trzon imprez rekonstrukcyjnych w Polsce. Nie wiem jak Ty Piotrze (zwracam siê do Kusznika), ale ja zamierzam siê zaprezentowaæ moim przyjacio³om z jak najlepszej strony. Te wymagania stanowi± MINIMUM tego co zwyk³o sie oczekiwaæ od pierwszoligowych imprez XIII wiecznych- szkoda, ¿e do tej pory nie zechcia³e¶ siê na ¿adnej z nich zjawiæ, bo zobaczy³by¶ na w³asne oczy, ¿e nie ma w tym niekonsekwencji. Na szczê¶cie swój udzia³ w imprezie zapowiedzia³ niemal¿e ca³y hufiec Mieszczañsko-Najemny z Czerska, co oznacza, i¿ ka¿dy bêdzie móg³ spróbowaæ swoich si³ w melan¿u i czila³cie z tymi zaprawionymi w bojach weteranami.

Na imprezie zgodnie z zapowiedziami bêdzie 4 dowódców hufców, tryumfatorka biegu dam, zwyciêzca biegu rycerskiego, najlepszy polski fajter na turnieju bojowym, jeden z 3 najlepszych ³uczników (mówiê o dokonaniach z najwiêkszej imprezy XIII wiecznej w Polsce) i wielu innych "celebrytów". Niektórzy maja do pokonania 300, 400 i 500 km. Nie ¶mia³bym ich fatygowaæ na s³ab±, b±d¼ przeciêtn± imprezê.
NAWET NIE WIESZ PIOTRZE-KUSZNIKU JAK ONI POTRAFI¡ SIÊ ¦WIETNIE BAWIÆ, A W DODATKU WYGL¡DAÆ!!!!
Ka¿dy bêdzie móg³ podpatrzeæ jak mo¿na po³±czyæ porz±dny poziom rekonstrukcji z rewelacyjn±, lu¼n± atmosfer±....
kusznik
Bardzo przepraszam wszystkich za zamieszanie zwi±zane z trokami. Ja nie mam nic do faktu chêci zwalczania takich elementów, gdy¿ sam nie jestem ich zwolennikiem. Troki winno siê zastêpowaæ zwyk³ymi paskami i tyle na ten temat.Ja mówi³em o nich w sensie, ¿e albo jest co¶ robione porz±dnie od A do Z a nie od C do I i potem M-P i XYZ.

Przed chwil± pojawi³ siê post od Patrycji, która odwala kawa³ ciê¿kiej roboty z t± imprez± za co ju¿ w tej chwili wielkie wielkie s³owa uznania:)smile.gifsmile.gif
Ad.1Zgodzê siê ca³kowicie,¿e te terminy podane w cudzys³owie zosta³y podane pierwszy raz u mnie ale mia³y dok³adnie taki wyd¼wiêk w jakim stylu zosta³y podane ( ironicznym). Z postów wynika, ¿e charakter imprezy ten ma byæ taki a nie inny. Nie chcê tworzyæ z tego tematu problematyki terminologicznej stosowanej w odtwórstwie historycznym. Dlatego proszê zwolnij mnie z tego obowi±zku jaki na mnie po³o¿y³a¶.
Ad.2 Oczywi¶cie masz racje,¿e dobra atmosfera i wizerunek ¶wietnie siê mog± uzupe³niaæ. Mi tutaj chodzi o przeliczne sytuacje, w których dochodzi do ¶wietnego uposa¿enia odtwórców materialnie, natomiast ca³y obszar kulturowy jest do bani. Co z tego, ¿e mo¿e byæ wszystko tip top pod wzglêdem merytorycznym jak odtwórcy pos³uguj± siê nawet nie jêzykiem polskim a slangami ciemnej dzielnicy? Dlatego mój postulat ma przypomnieæ, ¿e rekwizyty, repliki i rekonstrukcje maj± nam pomagaæ a nie odwalaæ ca³± robotê
Ad.3 W moim po¶cie napisa³em dlaczego bardzo ostro¿nie u¿y³em s³owa "stylowo". Okey mo¿e byæ szeroko rozumiany ale rozs±dnie w tym temacie jest odnie¶æ go do ogólnie przyjêtych zasad odtwarzania przedmiotów ¶redniowiecznych z danego okresu.

Nie mniej zapraszam wszystkich do udzia³u w imprezie i przyjacielskiego ducha rywalizacji:D
kusznik
Ehh Marku bigsmile2.gif

To twoja zas³uga, ¿e przekona³e¶ wiele osób przybyæ na nasz± imprezê. I za to równie¿ w twoim kierunku s³owa uznania. Rozumiem te¿ twój sposób odpowiedzialno¶ci za to co bêdzie i jak. Ale chyba nie musisz siê przed przyjació³mi pokazywaæ od najlepszej strony bo mam nadziejê, ¿e j± dobrze znaj± bo powinni:D
Twój atak na moj± nieobecno¶æ na imprezach XIII-wiecznych jest po prostu niemi³y dla mnie. Znasz nasz± grupê, wiesz jakie mamy podej¶cie i cele, a osobi¶cie powiniene¶ rozumieæ czym jest budowanie podwalin rodziny i co siê z tym wi±¿e . Wiêc to nie jest kampania wyborcza ¿eby¶ tak traktowa³ ludzi, którzy pomagaj± "Jankom" i po¶rednio Tobie w mo¿liwo¶ci realizacji tego przedsiêwziêcia.

ps. nie nadu¿ywaj proszê s³owa rekonstrukcja, bo naprawdê mo¿e siê okazaæ ¿e nie bêdziemy wstanie zorganizowaæ tej imprezy na takim poziomie jak o tym mówisz:D Ustalmy, ¿e bêdzie to impreza na mo¿liwie najwy¿szym poziomie odtwórstwa historycznego jak± jeste¶my wstanie zaproponowaæ:D
Pieszczoszek
Co wam powiem, to wam powiem, ale wam powiem...

Jako osoba, która zna czê¶æ z was i jest jednym z wspó³organizatorów mogê tylko stwierdziæ, ¿e jest mi przykro, ¿e zaczê³a siê toczyæ taka dyskusja, a nie inna.

Oczywi¶cie poziom imprezy jest wa¿ny, tak samo jak dobra zabawa.

NIE ZAPOMINAJMY O TYM!!!

Proszê o koniec dyskusji.
Pati Ptaszor Monika
Drodzy Panowie,

Mimo ¿em baba – wypowiem siê w temacie troków do Waszych (czyt. mêskich) he³mów…
Yogesh – s³uszna uwaga nt. demobilu. Claymor – masz sporo racji. Indar – dziêki za post..
Jednak – ¿eby to by³o jasne - posiadanie troków przy he³mie nie jest dla nas podstaw± do niezaakceptowania kogo¶ kto jest generalnie dobrze zrobiony a ponadto jest aktywny i ma pomys³ na zabawê. Jak ju¿ wspomnieli Amor i Indar – jest to zalecenie/ by³oby fajnie i obaj chêtnie pomog± w Lusowie – tu zwracam siê wprost do Dicona – w sprawie monta¿u, pomys³u, porady czy czegokolwiek tam zwi±zanego z tymi nieszczêsnymi trokami…
Dicon - ponadto, jak Indar sam zauwa¿y³, nie jest okre¶laj±cym wymogi, podobnie jak Claymor nie jest dopuszczaj±cym b±d¼ nie kogo¶ do walki (z ca³ym szacunkiem Panowie). Do walk dopuszcza Amor, który ju¿ siê na temat troków wypowiedzia³ ostatecznie.

NINIEJSZYM TEMAT TROKÓW RAZ NA ZAWSZE, OSTATECZNIE ZAMYKAM  (ha! to sobie baba zarz±dzi³a „mêskimi sprawami” hi hi)

Generalnie – po to te¿ miêdzy innymi s± imprezy (powtórzê siê z wcze¶niejszego posta) aby o takich rzeczach jak np. te Wasze troki (nie ¿ebym to uznawa³a za ma³o wa¿ne, broñ Bo¿e) czy inne sprawy strojowo-obozowo-wyposa¿eniowe etc. dyskutowaæ. „Dzi¶ pytasz ty, jutro pytaj± ciebie”. Nie mamy gotowych „encyklopedii” ¶redniowiecznego „zrób to sam” wiêc musimy i sami szukaæ i liczyæ na siebie nawzajem i podgl±daæ tych co ju¿ t± drogê przeszli. Najwa¿niejsze s± i tak chêci do rozwoju… a chêtni do pomocy siê znajd± smile.gif

Dicon raz jeszcze – sk±d pomys³, ¿e impreza ma byæ zamkniêta?? I co to znaczy „normalna imprezka”?

Nie, to nie ma byæ „normalna imprezka” tylko jedna z najfajniejszych imprez XIII-wiecznych w sezonie smile.gif smile.gif smile.gif

Patrycja
Pati Ptaszor Monika
Kasiu,

zbieg³y nam siê posty smile.gif. Przy³±czam siê do wniosku o zakoñczenie dyskusji na tematy, które powoduj± zamieszanie.

Pojawi³ siê temat o niebo wa¿niejszy - "ostrze¿enie o kuchni" shocked.gif - ale o tym wypowiedz± siê za ni± odpowiedzialni smile.gif

Patrycja
Marek Hilgendorf
Je¶li powiedzia³em co¶ co nie jest prawd±, to bardzo wszystkich przepraszam- bêdziecie mogli mnie wybato¿yæ na imprezie.

A zatem skoro skoñczyli¶my rozdawaæ sobie prztyczki, przechodzê ponownie do spraw merytorycznych.

Jako, ze od 3 sezonów mocno lansujemy w towarzystwie XII-XIII wiecznym ¶piewanie oryginalnych tekstów pie¶ni z epoki nas interesuj±cej, trend ten bêdzie kontynuowany równie¿ na Lusowie. Wysoce prawdopodobne, ¿e zjawi siê u nas w okrojonym sk³adzie "Puszka Pandory", co oznacza, ze bêdzie równie¿ "podk³ad muzyczny".
Spora czê¶æ obecnych zna ju¿ niemal¿e na pamiêæ CB 200, CB 179, CB 196 i refreny niektórych CSM, dlatego proponujê, by chêtni, którzy jeszcze nie s± "uczeni w pie¶niach" odezwali siê na marek.hilgendorf@gmail.com. Otrzymaj± wtedy ¶piewnik zawieraj±cy teksty najpopularniejszych utworów, które goszcz± na imprezowych listach przebojów od paru sezonów.
¦piewnik jest do samodzielnego wydrukowania.
Przemys³ z Poznania
Witam Wszystkich !

Jako szef wszystkich szefów w Chor±gwi Tarnowskiej pragnê zabraæ g³os .
Jestem zwi±zany z XIII w Jankowicach od samego pocz±tku jej istnienia, to ja przy du¿ej pomocy Marka H zorganizowa³em I turniej i organizowa³em z Wasz± pomoc± nastêpne .
Nigdy nie by³o naszym zamiarem i nie jest 'segregowanie' uczestników na lepszych czy gorszych jednak gdyby nie d±¿enie do nazwijmy to lepszego bardziej historycznego wygl±du to nadal biega³ bym sobie w ci¿mach na gumowych podeszwach itd.
Nasze wymogi co do historyczno¶ci pojawiaj± siê co roku, i nie sa niczym nowym nie jest to odcinanie siê czy te¿ próba wyeliminowania ' s³abiej zrobionych " tylko doping do poprawienia tego co mo¿na jeszcze porawiæ ( zosta³o jeszcze 1,5 miesi±ca ile czasu na drobne korekty ! )
Nie ukrywam i¿ przyjazd na nasz turniej osób znanych jest dla nas du¿ym zaszczytem i docenieniem naszych starañ, ale te¿ jest to du¿e wyzwanie . I nie ukrywamy te¿, ¿e liczymy jak co roku na przyjazd naszych sta³ych uczestników , oraz zapraszamy nowe twarze . Jeste¶my turniejem otwartym gdzie zawsze liczy³y i liczy siê poprawno¶æ historyczna i dobra zabawa i niech tak pozostanie !


Pozdrawiam wszystkich !

P±czek czyli Przemys³ z Poznania
kusznik
Wszystko jasne aniol.gif

Pieszczoszek napisa³ to co by³o moj± intencj±, a nieudolnym wypowiedzeniem pisemnym. Chcia³em jako¶ wyprostowaæ to o czym siê dowiedzia³em od innych czytaj±cych ten temat- tak¿e przy³±czam siê gor±c± do s³ów innych - PAX et LUZ na maksa:D

Pozdrawiam i przepraszam za niepotrzebnie wywo³any stres w szeregach crazy.gif
Viator
No i do¶æ. Patrycja prosi³a o nie rozwijanie ogólnej dyskusji o mrokach i trokach tutaj - bo bêdziemy ci±æ. Jako wniosek zapamiêtajmy sobie z niej tylko tyle, ¿eby ka¿dego roku postaraæ siê co¶ w swoim image'u poprawiæ, pamiêtaj±c ¿e:
CYTAT
rekwizyty, repliki i rekonstrukcje maj± nam pomagaæ a nie odwalaæ ca³± robotê
Dziêkujê.
Mod. Andrzej / Viator

P.S. A swoj± drog±, je¶li parê osób (z zaciêciem masochistycznym?) naprawdê chcia³oby po³±czyæ przyjemne z po¿ytecznym i rekonstruowaæ procesjê biczowników, by³by to niew±tpliwie ¶wietny pomys³ i kolejny krok naprzód w odtwarzaniu ca³o¶ciowego klimatu ¶redniowiecznego miasta, tym niemniej rozpowszechnienie tego pokutniczego stylu ¿ycia nast±pi³o dopiero pod wp³ywem wyniszczaj±cych Europê epidemii, zw³aszcza d¿umy w po³owie XIV wieku, co, niestety, nie bardzo pasuje do datowania turnieju. Ale pomys³ warto zapamiêtaæ.
Pozdrawiam,
A./V.
¯urek
Je¶li Organizatorzy nie maj± nic przeciwko ma³emu, przyjaznemu smile.gif najazdowi Mongolskiemu to ja te¿ chcia³bym zapowiedzieæ swoje przybycie.
Pati Ptaszor Monika
CYTAT(¯urek @ 18:56 12.05.2010) *
Je¶li Organizatorzy nie maj± nic przeciwko ma³emu, przyjaznemu smile.gif najazdowi Mongolskiemu to ja te¿ chcia³bym zapowiedzieæ swoje przybycie.


¯urku!

najazd mongolski jak najbardziej, pal ju¿ ostrzymy devil.gif
Bierz swoje mongolskie siedzenie w "troki" (ups... zaraz dostanê po g³owie od Viatora smile.gif ) i przyje¿d¿aj! Zapraszamy gor±co smile.gif

Pozdrawiam

Patrycja



brat Helmrich
Witam . Biffa skoñczona , przestrzelana .Jeszcze tylko zg³oszenie wys³aæ i czekaæ na pozytywne rozpatrzenie sprawy smile.gif
Lady Draconia
Dane uzupe³ni³am w mailu (mam nadziejê ¿e tym razem dobrze xd), teraz pozostaje tylko czekaæ na pomy¶lne wiatry:]
claymor
Obóz Indara prezentuje swój plakat.
Przemys³ z Poznania
Plakat jest super moje gratulacje !
Poproszê o jeden na pami±tke ( oczywiscie dodatkowe punkty murowane !!!)
claymor
Mam go w dobrej rozdzielczo¶ci wiêc jak by kto¶ chcia³ dobie wydrukowaæ to mogê przes³aæ plik :P
Mieczyk
Witam
w Jankowicach jeszcze nie byli¶my, znalaz³oby siê miejsce dla trzech zakonnych z Olsztyna? szczerba.gif . W³a¶ciwie to, który obóz gromadzi zakonnych bo nie wiem kogo mêczyæ bum.gif ?
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.