Witam!
Jest propozycja ¿eby przeprowadzic tak¿e turniej pieszy, na zasadach inter-medievalu.
Chetni, prosze sie przygotowaæ , a poni¿ej zasady przekazane mi dzieki uprzejmo¶ci
Wiernego Piotra z Grupy Rekonstrukcji Historycznej Routiers/ ¦w. Jerzy/ 8PPXW/INTER MEDIEVAL SOCIETY.
Wszelkie pytania prosze kierowac do Wiernego Piotra.
Pozdrawiam
Zasady bezpieczeñstwa
1. Przed wpisaniem siê na listê uczestnictwa, oraz wkroczeniem na pole walki (lub pole treningowe), ka¿da broñ powinna byæ sprawdzona przez Oficera Bezpieczeñstwa.
2. U¿ycie broni o ostrych krawêdziach i/lub zaostrzonym sztychu, jest ca³kowicie zabronione.
3. Przed u¿yciem broni do walki, powinna byæ ona dok³adnie sprawdzona. Konieczne jest usuniêcie wszelkich szczerb i w¿erów (oraz drzazg na drzewcach), je¶li takie istniej±. Z³amana, lub pêkniêta broñ, powinna byæ od razu odstawiona (je¶li dojdzie do tego podczas walki, broñ taka musi byæ wycofana ze starcia).
4. Broñ powinna byæ utrzymywana w czysto¶ci, czyli bez rdzy, czy jakiegokolwiek brudu. Farba na ostrzu, bêd±ca pozosta³o¶ci± po uderzeniach w tarczê, mo¿e byæ uznana jako brud, poniewa¿ mo¿e spowodowaæ uszkodzenie cia³a. Powinno siê unikaæ równie¿ produktów czyszcz±cych uznawanych za truj±ce.
Broñ zaczepna
5. Wszystkie bronie u¿ywane w walce, musz± pochodziæ z zaufanego ¼ród³a.
6. Wszystkie bronie u¿ywane w walce, musz± byæ zatêpione. Krawêd¼ ostrza powinna mieæ nie mniej ni¿ 3 mm grubo¶ci, jedyny wyj±tek stanowi± sztylety i ¿ele¼ce w³óczni, które mog± mieæ, co najmniej 2 mm grubo¶ci. Wszystkie sztychy i ¿ele¼ce w³óczni, powinny byæ zaokr±glone – do szeroko¶ci 8 mm i 3 mm grubo¶ci.
7. Nale¿y pamiêtaæ, ¿eby broñ nie by³a nadmiernie ciê¿ka. Zwiêkszona grubo¶æ, d³ugo¶æ, oraz rozbudowana oprawa, prowadzi do wzrostu masy, oraz niebezpieczeñstwa wynikaj±cego z u¿ytkowania takiej broni – trudniej j± kontrolowaæ.
Tarcze i puklerze
8. Tarcze powinny wytrzymaæ cios uderzenia XV wiecznej maczugi rycerskiej.
9. Tarcze mog± byæ zrobione z drewna lub sklejki.
10. Tarcze drewniane powinny mieæ przynajmniej 9mm grubo¶ci.
11. Drewniane puklerze powinny mieæ przynajmniej 6 mm grubo¶ci, a stalowe 2 mm.
12. Tarcze i puklerze równie¿ powinny byæ sprawdzone przed pojedynkiem. Krawêdzie tarcz i ich okucia mog± byæ niebezpieczne, gdy ± w z³ym stanie. Wymagane jest usuniêcie wszelkich szczerb, wgnieceñ, drzazg i wszelkich innych uszkodzeñ
13. Je¶li podczas pojedynku, dojdzie do uszkodzenia tarczy, powinna byæ ona natychmiast usuniêta z walki.
Uzbrojenie
14. Ka¿da zbroja i he³m, musi byæ wykonana ze stali, chyba, ¿e istnieje historyczne potwierdzenie zastosowania innego materia³u.
15. Zbroja i he³m przeznaczona do poziomu pierwszego* walk (zobacz Czê¶æ VII – Zasady pojedynków), musi mieæ nie mniej ni¿ 1,2 mm grubo¶ci (je¶li zrobiona jest ze stali) lub 4 mm (je¶li zrobiona jest ze skóry).
16. Zbroja i he³m przeznaczona do poziomu drugiego i trzeciego* walk, musi mieæ nie mniej ni¿ 1,6 mm grubo¶ci.
17. Zbroja typu brygantyna, mo¿e byæ u¿ywana w poziomie drugim i trzecim* walk, je¶li jest wykonana z 4 mm skóry i 1,6 mm blachy.
18. Skóra o grubo¶ci 4 mm, zaopatrzona w stalowe ochraniacze na kolana i ³okcie, jest dozwolona tylko przy poziomie pierwszym*.
19. Zbroje kolcze powinny byæ zrobione z drutu o grubo¶ci 1,6 mm. U¿ywane do poziomu pierwszego walk mog± mieæ 1,2 mm.
20. Wszyscy uczestnicy powinni nosiæ odpowiednie ochrony g³owy i d³oni.
* (zobacz Czê¶æ – Zasady pojedynków).
Szranki
1. Powinny byæ równe, to znaczy bez zag³êbieñ, kamieni i innych przeszkód.
2. Powinny byæ dobrze, podwójnie, ogrodzone. Odleg³o¶æ pomiêdzy ogrodzeniami nie powinna byæ mniejsza ni¿ 3m, ale sugerowane jest 6m (zawsze istnieje prawdopodobieñstwo, ¿e kawa³ek z³amanej broni poleci w publikê).
Publika
1. Publika powinna byæ traktowana z nale¿yt± uprzejmo¶ci±, a na wszelkie pytania dotycz±ce imprezy, odtwórstwa, czy ¯ywej Historii, powinna byæ udzielona odpowied¼.
2. Odtwórcy nie powinni reagowaæ na prowokacyjne zachowanie kogo¶ z publiki (je¶li to konieczne, mo¿liwe jest wezwanie policji)
3. Publika powinna staæ w bezpiecznej odleg³o¶ci od pola walki, lub toru ³uczniczego. Jakiekolwiek przekroczenie linii bezpieczeñstwa, wymaga wstrzymania strzelania lub walki.
4. Nikt z publiki nie powinien ruszaæ broni, albo przedmiotu ¿ywej historii, bez pozwolenia i nadzoru odtwórcy.
5. Publika powinna byæ dobrze poinformowana, je¶li chodzi o to, co siê aktualnie dzieje. Uczenie poprzez odtwórstwo, jest w koñcu jego celem.
Zawodnicy
1. Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
2. Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych stowarzyszeñ, zawodnicy powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego stowarzyszenia.
3. Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w dobrym stanie, aby nie nara¿aæ zdrowia innych zawodników.
4. Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Oficerów Bezpieczeñstwa, Marsza³ków i Sêdziów.
5. Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew i z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest prawdziw± walk±. Powinna byæ przyjemno¶ci± i odpowiedzialnym zajêciem.
6. Przed przyst±pieniem do walki obaj zawodnicy (w obecno¶ci Marsza³ka i/lub Sêdziego) powinni ustaliæ:
a. Poziom walki (zobacz Czê¶æ – Zasady pojedynków).
b. Cele w jakie bêd± trafiaæ.
c. Broñ jak± bêd± walczyæ.
7. Przede wszystkim, zawodnicy powinni zachowywaæ siê odpowiedzialnie. Próby pokonania przeciwnika wszelkimi sposobami, mog± byæ niebezpieczne, a oprócz tego s± kompletnym nonsensem i zaprzeczeniem etyki rycerskiej.
Zasady pojedynków
1. Walki s± toczone do trzech uznanych przez sêdziów trafieñ(oczywi¶cie nie jest to przymusowe, ¿e trzy – mo¿e byæ wiêcej. Tylko nie wiem czy ma to sens. Oczywi¶cie ).
2. Po Ka¿dym trafieniu , b±d¼ to po przerwaniu walki przez sêdziów zawodnicy wracaj± do wskazanych naro¿ników (aby na znak sêdziów stamt±d ruszyæ do walki).
3. Podczas turnieju, w którym bior± udzia³ ró¿ne stowarzyszenia, powinny byæ ró¿ne poziomy, a wiêc trzy ró¿ne systemy zasad.
a. Poziom pierwszy – Ciosy, to tylko lekkie stukniêcia. Cele – tors, ramiê, udo, pchniêcia tylko powy¿ej pasa.
b. Poziom drugi – Ciosy wyprowadzane s± z pe³n± si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – góra g³owy (pionowo, lub najwy¿ej pod k±tem dwunastu stopni), ramiê i przedramiê, tors, udo, umiê¶niona czê¶æ ³ydki. Pchniêcia tylko powy¿ej pasa.
c. Poziom trzeci - Ciosy wyprowadzane s± z pe³n± si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – ca³e cia³o, (je¶li ca³kowicie uzbrojone), oprócz twarzy, szyi i krocza. Pchniêcia poni¿ej linii brodawek piersiowych (oczywi¶cie oprócz krocza).
4. Bardzo wa¿ne - Si³a wk³adana w uderzenie powinna byæ zawsze pod kontrol± zawodników, niezale¿nie od wybranego poziomu. Nadmierna si³a jest niedozwolona, nie tylko, dlatego, ¿e jest bezsensowna, ale, co wa¿niejsze, jest bardzo niebezpieczna.
Zasady turnieju
1. Powinno byæ trzech Marsza³ków/Sêdziów na parê walcz±cych (trzech widzi wiêcej ni¿ jeden).
2. Decyzja o skuteczno¶ci trafienia podejmowana jest przez wiêkszo¶æ Sêdziów (dlatego jest ich trzech, a nie dwóch).
3. Zawodnik zwyciê¿a, gdy trzy razy, skutecznie trafi przeciwnika. Je¶li obaj zawodnicy dokonali dwóch skutecznych trafieñ, a do trzeciego dochodzi w tym samym momencie, Sêdziowie mog± zezwoliæ na jeszcze jedno trafienie. Je¶li do trafienia dojdzie znów jednocze¶nie, walka uznana jest za zakoñczon±. Sêdziowie decyduj±, ¿e wygra³ ten, który walczy³ lepiej, lub, ¿e ¿aden nie uzyska³ przewagi nad drugim.
4. Skuteczne trafienie (zale¿nie od poziomu), to takie, które uderza w cia³o w ten sposób, ¿e je¶li walka odbywa³aby siê na serio, doprowadzi³oby do uszkodzenia cia³a. Na przyk³ad lekkie dotkniêcie nie liczy siê i Sêdziowie powinni je zignorowaæ.
5. Je¶li jeden z zawodników, ma du¿o mniej uzbrojenia ni¿ jego przeciwnik, to, ¿eby wygraæ, musi trafiæ go podwójn± ilo¶æ razy. Decyzja nale¿y do Marsza³ków i/lub Sêdziów.
6. Organizatorzy turnieju powinni dostarczyæ broñ u¿ywan± w walce, tak, ¿eby, zale¿nie od rodzaju, mia³a tê sam± d³ugo¶æ i wagê. Zawodnicy mog± jednak zgodziæ siê na u¿ycie swojej w³asnej broni, je¶li ta spe³nia wymagania ustalone w Czê¶ci II.
7. Ka¿demu zwyciêzcy przyznawane s± dwa punkty i po jednym dla ka¿dego zawodnika, je¶li nie uzyskali przewagi nad sob±. Zawodnik, który zgromadzi najwiêcej punktów w danym turnieju, jest jego zwyciêzc±. Je¶li dwóch, lub wiêcej zawodników zgromadzi tê sam± ilo¶æ punktów, Sêdziowie decyduj±, czy odbêdzie siê druga tura, czy wygra³ ten który walczy³ najlepiej, niezale¿nie od ilo¶ci zgromadzonych punktów.
8. Nagrody nie powinny byæ pieniê¿ne. Bardziej odpowiednimi s± puchar, miecz, sztylet, he³m, albo ³uk, czyli jednym s³owem, co¶ u¿ytecznego dla odtwórcy.
Zasady bezpieczeñstwa
1. Przed wpisaniem siê na listê uczestnictwa, oraz wkroczeniem na pole walki (lub pole treningowe), ka¿da broñ powinna byæ sprawdzona przez Oficera Bezpieczeñstwa.
2. U¿ycie broni o ostrych krawêdziach i/lub zaostrzonym sztychu, jest ca³kowicie zabronione.
3. Przed u¿yciem broni do walki, powinna byæ ona dok³adnie sprawdzona. Konieczne jest usuniêcie wszelkich szczerb i w¿erów (oraz drzazg na drzewcach), je¶li takie istniej±. Z³amana, lub pêkniêta broñ, powinna byæ od razu odstawiona (je¶li dojdzie do tego podczas walki, broñ taka musi byæ wycofana ze starcia).
4. Broñ powinna byæ utrzymywana w czysto¶ci, czyli bez rdzy, czy jakiegokolwiek brudu. Farba na ostrzu, bêd±ca pozosta³o¶ci± po uderzeniach w tarczê, mo¿e byæ uznana jako brud, poniewa¿ mo¿e spowodowaæ uszkodzenie cia³a. Powinno siê unikaæ równie¿ produktów czyszcz±cych uznawanych za truj±ce.
Broñ zaczepna
5. Wszystkie bronie u¿ywane w walce, musz± pochodziæ z zaufanego ¼ród³a.
6. Wszystkie bronie u¿ywane w walce, musz± byæ zatêpione. Krawêd¼ ostrza powinna mieæ nie mniej ni¿ 3 mm grubo¶ci, jedyny wyj±tek stanowi± sztylety i ¿ele¼ce w³óczni, które mog± mieæ, co najmniej 2 mm grubo¶ci. Wszystkie sztychy i ¿ele¼ce w³óczni, powinny byæ zaokr±glone – do szeroko¶ci 8 mm i 3 mm grubo¶ci.
7. Nale¿y pamiêtaæ, ¿eby broñ nie by³a nadmiernie ciê¿ka. Zwiêkszona grubo¶æ, d³ugo¶æ, oraz rozbudowana oprawa, prowadzi do wzrostu masy, oraz niebezpieczeñstwa wynikaj±cego z u¿ytkowania takiej broni – trudniej j± kontrolowaæ.
Tarcze i puklerze
8. Tarcze powinny wytrzymaæ cios uderzenia XV wiecznej maczugi rycerskiej.
9. Tarcze mog± byæ zrobione z drewna lub sklejki.
10. Tarcze drewniane powinny mieæ przynajmniej 9mm grubo¶ci.
11. Drewniane puklerze powinny mieæ przynajmniej 6 mm grubo¶ci, a stalowe 2 mm.
12. Tarcze i puklerze równie¿ powinny byæ sprawdzone przed pojedynkiem. Krawêdzie tarcz i ich okucia mog± byæ niebezpieczne, gdy ± w z³ym stanie. Wymagane jest usuniêcie wszelkich szczerb, wgnieceñ, drzazg i wszelkich innych uszkodzeñ
13. Je¶li podczas pojedynku, dojdzie do uszkodzenia tarczy, powinna byæ ona natychmiast usuniêta z walki.
Uzbrojenie
14. Ka¿da zbroja i he³m, musi byæ wykonana ze stali, chyba, ¿e istnieje historyczne potwierdzenie zastosowania innego materia³u.
15. Zbroja i he³m przeznaczona do poziomu pierwszego* walk (zobacz Czê¶æ VII – Zasady pojedynków), musi mieæ nie mniej ni¿ 1,2 mm grubo¶ci (je¶li zrobiona jest ze stali) lub 4 mm (je¶li zrobiona jest ze skóry).
16. Zbroja i he³m przeznaczona do poziomu drugiego i trzeciego* walk, musi mieæ nie mniej ni¿ 1,6 mm grubo¶ci.
17. Zbroja typu brygantyna, mo¿e byæ u¿ywana w poziomie drugim i trzecim* walk, je¶li jest wykonana z 4 mm skóry i 1,6 mm blachy.
18. Skóra o grubo¶ci 4 mm, zaopatrzona w stalowe ochraniacze na kolana i ³okcie, jest dozwolona tylko przy poziomie pierwszym*.
19. Zbroje kolcze powinny byæ zrobione z drutu o grubo¶ci 1,6 mm. U¿ywane do poziomu pierwszego walk mog± mieæ 1,2 mm.
20. Wszyscy uczestnicy powinni nosiæ odpowiednie ochrony g³owy i d³oni.
* (zobacz Czê¶æ – Zasady pojedynków).
Szranki
1. Powinny byæ równe, to znaczy bez zag³êbieñ, kamieni i innych przeszkód.
2. Powinny byæ dobrze, podwójnie, ogrodzone. Odleg³o¶æ pomiêdzy ogrodzeniami nie powinna byæ mniejsza ni¿ 3m, ale sugerowane jest 6m (zawsze istnieje prawdopodobieñstwo, ¿e kawa³ek z³amanej broni poleci w publikê).
Publika
1. Publika powinna byæ traktowana z nale¿yt± uprzejmo¶ci±, a na wszelkie pytania dotycz±ce imprezy, odtwórstwa, czy ¯ywej Historii, powinna byæ udzielona odpowied¼.
2. Odtwórcy nie powinni reagowaæ na prowokacyjne zachowanie kogo¶ z publiki (je¶li to konieczne, mo¿liwe jest wezwanie policji)
3. Publika powinna staæ w bezpiecznej odleg³o¶ci od pola walki, lub toru ³uczniczego. Jakiekolwiek przekroczenie linii bezpieczeñstwa, wymaga wstrzymania strzelania lub walki.
4. Nikt z publiki nie powinien ruszaæ broni, albo przedmiotu ¿ywej historii, bez pozwolenia i nadzoru odtwórcy.
5. Publika powinna byæ dobrze poinformowana, je¶li chodzi o to, co siê aktualnie dzieje. Uczenie poprzez odtwórstwo, jest w koñcu jego celem.
Zawodnicy
1. Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
2. Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych stowarzyszeñ, zawodnicy powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego stowarzyszenia.
3. Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w dobrym stanie, aby nie nara¿aæ zdrowia innych zawodników.
4. Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Oficerów Bezpieczeñstwa, Marsza³ków i Sêdziów.
5. Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew i z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest prawdziw± walk±. Powinna byæ przyjemno¶ci± i odpowiedzialnym zajêciem.
6. Przed przyst±pieniem do walki obaj zawodnicy (w obecno¶ci Marsza³ka i/lub Sêdziego) powinni ustaliæ:
a. Poziom walki (zobacz Czê¶æ – Zasady pojedynków).
b. Cele w jakie bêd± trafiaæ.
c. Broñ jak± bêd± walczyæ.
7. Przede wszystkim, zawodnicy powinni zachowywaæ siê odpowiedzialnie. Próby pokonania przeciwnika wszelkimi sposobami, mog± byæ niebezpieczne, a oprócz tego s± kompletnym nonsensem i zaprzeczeniem etyki rycerskiej.
Zasady pojedynków
1. Walki s± toczone do trzech uznanych przez sêdziów trafieñ(oczywi¶cie nie jest to przymusowe, ¿e trzy – mo¿e byæ wiêcej. Tylko nie wiem czy ma to sens. Oczywi¶cie ).
2. Po Ka¿dym trafieniu , b±d¼ to po przerwaniu walki przez sêdziów zawodnicy wracaj± do wskazanych naro¿ników (aby na znak sêdziów stamt±d ruszyæ do walki).
3. Podczas turnieju, w którym bior± udzia³ ró¿ne stowarzyszenia, powinny byæ ró¿ne poziomy, a wiêc trzy ró¿ne systemy zasad.
a. Poziom pierwszy – Ciosy, to tylko lekkie stukniêcia. Cele – tors, ramiê, udo, pchniêcia tylko powy¿ej pasa.
b. Poziom drugi – Ciosy wyprowadzane s± z pe³n± si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – góra g³owy (pionowo, lub najwy¿ej pod k±tem dwunastu stopni), ramiê i przedramiê, tors, udo, umiê¶niona czê¶æ ³ydki. Pchniêcia tylko powy¿ej pasa.
c. Poziom trzeci - Ciosy wyprowadzane s± z pe³n± si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – ca³e cia³o, (je¶li ca³kowicie uzbrojone), oprócz twarzy, szyi i krocza. Pchniêcia poni¿ej linii brodawek piersiowych (oczywi¶cie oprócz krocza).
4. Bardzo wa¿ne - Si³a wk³adana w uderzenie powinna byæ zawsze pod kontrol± zawodników, niezale¿nie od wybranego poziomu. Nadmierna si³a jest niedozwolona, nie tylko, dlatego, ¿e jest bezsensowna, ale, co wa¿niejsze, jest bardzo niebezpieczna.
Zasady turnieju
1. Powinno byæ trzech Marsza³ków/Sêdziów na parê walcz±cych (trzech widzi wiêcej ni¿ jeden).
2. Decyzja o skuteczno¶ci trafienia podejmowana jest przez wiêkszo¶æ Sêdziów (dlatego jest ich trzech, a nie dwóch).
3. Zawodnik zwyciê¿a, gdy trzy razy, skutecznie trafi przeciwnika. Je¶li obaj zawodnicy dokonali dwóch skutecznych trafieñ, a do trzeciego dochodzi w tym samym momencie, Sêdziowie mog± zezwoliæ na jeszcze jedno trafienie. Je¶li do trafienia dojdzie znów jednocze¶nie, walka uznana jest za zakoñczon±. Sêdziowie decyduj±, ¿e wygra³ ten, który walczy³ lepiej, lub, ¿e ¿aden nie uzyska³ przewagi nad drugim.
4. Skuteczne trafienie (zale¿nie od poziomu), to takie, które uderza w cia³o w ten sposób, ¿e je¶li walka odbywa³aby siê na serio, doprowadzi³oby do uszkodzenia cia³a. Na przyk³ad lekkie dotkniêcie nie liczy siê i Sêdziowie powinni je zignorowaæ.
5. Je¶li jeden z zawodników, ma du¿o mniej uzbrojenia ni¿ jego przeciwnik, to, ¿eby wygraæ, musi trafiæ go podwójn± ilo¶æ razy. Decyzja nale¿y do Marsza³ków i/lub Sêdziów.
6. Organizatorzy turnieju powinni dostarczyæ broñ u¿ywan± w walce, tak, ¿eby, zale¿nie od rodzaju, mia³a tê sam± d³ugo¶æ i wagê. Zawodnicy mog± jednak zgodziæ siê na u¿ycie swojej w³asnej broni, je¶li ta spe³nia wymagania ustalone w Czê¶ci II.
7. Ka¿demu zwyciêzcy przyznawane s± dwa punkty i po jednym dla ka¿dego zawodnika, je¶li nie uzyskali przewagi nad sob±. Zawodnik, który zgromadzi najwiêcej punktów w danym turnieju, jest jego zwyciêzc±. Je¶li dwóch, lub wiêcej zawodników zgromadzi tê sam± ilo¶æ punktów, Sêdziowie decyduj±, czy odbêdzie siê druga tura, czy wygra³ ten który walczy³ najlepiej, niezale¿nie od ilo¶ci zgromadzonych punktów.
8. Nagrody nie powinny byæ pieniê¿ne. Bardziej odpowiednimi s± puchar, miecz, sztylet, he³m, albo ³uk, czyli jednym s³owem, co¶ u¿ytecznego dla odtwórcy.
Witam!
Byczyna zbli¿a sie ju¿ duzymi krokami, w zwiazku z tym chce przypomnieæ kilka spraw.
Jasmin powiedzia³ ze nie popu¶ci :-) , w takim razie trzymamy siê regulaminu
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=12625&st=60#Za konkurencje dru¿ynowe odpowiada Ihar i OBR
Program Turnieju jest na 7 stronie w temacie"Byczyna"
W zwi±zku z tym ze bedzie nas ok 600 osób, prosze siê do niego stosowaæ
Wszystkie grupy po przyjezdzie do Byczyny, prosze o uaktualnienie danych(spisy do konkurencji,
ilo¶æ, itd.itp), u Ewy-Cholery, która bêdzie rezydowa³a w szkole .
Mapke z pokazanym terenem do zaparkowania samochodów i autokarów, zamie¶cimy w przysz³ym tygodniu.
Wprowadzamy prohibicje w sobote. Jest to zwi±zane z bohurtem. Nie znaczy to oczywi¶cie ze nie mozna wypic piwa zeby ugasic pragnienie....chodzi o to zeby nie przesadziæ.
W czasie inscenizacji poka¿emy oblê¿enie miasta, szturm na mury-z drabinami i uzyciem tarana, obrone miasta
polewanie wrz±tkiem nacieraj±cych, waleniem kamieniami z murów itp. Wyznaczeni d-cy bêd± wiedzieli co i jak, reszta powinna wykonywaæ ich rozkazy, a miasto mo¿e zostanie zdobyte:-) £ucZnicy dostan± pacynki, ale i ich w³asne bêd± mile widziane.
Nagrody bêd± wrêczane w niedzielê. Kto nie zostanie do ich rozdania ten nie dostanie, Bed± wrêczane o rozs±dnej godzinie, ¿eby Ci co je dostana mogli spokojnie dojechac do domu. Mam tak¿e nadziejê, ¿e wszyscy stawi± sie na ich rozdanie , ¿eby swoj± obecno¶ci± uhonorowaæ zwyciêzców,
Prosze i b³agam
, ¿eby wszyscy dbali o zachowanie porz±dku, zostan± wydane worki na ¶mieci i to co niepotrzebne wrzucajmy do nich a nie obok siebie. Szamanie bêdzie donoszone z kuchni do wybudowanej gospody przez ca³y dzieñ. Bêdzie tak¿e ca³y czas czynne ro¿no(lub ro¿en..??? cholera wie jak mam byæ), a obok bêdzie czeka³a kie³basa.
Ka¿dy je ile chce i kiedy chce. Uczta bêdzie tylko i wy³±cznie w obozie.
Prosze sie nie dziwiæ, ale bedzie tak¿e trzeci obóz-wczesno¶rednoiwieczny. Bêd± w nim mieszkali ludzie z naszej chor±gwi
w Raciborzu i ich go¶cie z Prudnika i Austrii. Bêd± oni prowadzili poszczególne konkurencjê(topor,noz,w³ócznia,³uk,bieg dam). Mysle ze ju¿ za duzo napisa³em
¿ycze wszystkim przyjemnej zabawy i do zobaczenia w Byczynie
Pozdrawiam
Efendi
Dodatkowa informacja odno¶nie ³uczniczego:
Podobno z uwagi na ilo¶æ uczestników oraz atrakcje przestrzenne, dmuchane (zje¿d¿alnie, skakalnie itp) i inne, których natury nie odgadujê, kurczy siê drastycznie miejsce turniejowe. W zwi±zku z tym zapowiadane wcze¶niej konkurencje typu cloud oraz strzelania na du¿± odleg³o¶æ mog±, z uwagi na bezpieczeñstwo, siê nie odbyæ - i niestety to siê pewnie oka¿e na miejscu, jak przyjad± i zaczn± siê rozk³adaæ z miejskimi atrakcjami.
Z premedytacj± (oraz z uwagi na to co napisa³em powy¿ej) nie podajemy szczegó³ów kolejnych konkurencji, przygotujcie siê na zabawê
. Ogólne informacje o rodzajach konkurencji zosta³y ju¿ podane ale je jeszcze raz przytoczê:
Strzelania ró¿nego rodzaju: do celów statycznych i ruchomych, na wprost i strzelania typu cloud (nie wiadomo czy uda siê zorganizowaæ) oraz strzelania do góry (strza³y flu-flu), strzelania bez re¿imu czasowego oraz na komendê, strzelania z konieczno¶ci± ukrycia siê przed i po oddaniu strza³u etc. etc.
oraz
strzelania na czas i inne atrakcje.
Odno¶nie punktacji, ocena nie jest tak skomplikowana i trudna jak w bojowych konkurencjach z u¿yciem broni bia³ej i innych obuszków
, albo siê trafi albo siê nie trafi i trudno siê w tym temacie rozpisywaæ.
Wyja¶nienia odno¶nie dodatkowych punktów za spójno¶æ i jako¶æ rekonstruowanej postaci - oceniane bêd±:
strój - historyczno¶æ i poprawno¶æ rekonstrukcji,
broñ - podobnie laminaty, ³uki jedynie stylizowane itp nie daj± punktów,
spójno¶æ czyli jak siê to ma wszystko do siebie,
odno¶nie strza³ flu flu - prosimy nie przycinaæ piór, aby maksymalnie wyhamowywa³y prêdko¶æ strza³.
na zakoñczenie jedno wyja¶nienie (ten kto siê pyta³ to wie, dla kogo wyja¶nienie
) odno¶nie sensowno¶ci strzelañ z re¿imem czasowym (na czas). Je¶li to jest turniej rycerski, to pozostanie przy samych strzelaniach tarczowych (nie podwa¿am ich piêkna, dostojno¶ci, klasyczno¶ci) ma siê tak jak by w szrankach wymiana ciosów odbywa³a siê na zasadzie: najpierw jeden siê nastawia i czeka na uderzenie, potem drugi nastawia siê i czeka równie spokojnie na cios przeciwnika i nie wolno drgn±æ lub jak by ograniczyæ siê do zadawania ciosów nieruchomemu manekinowi.
pozdrawiam
Abrat
Witam!
Mysle ze nie to chcial powiedziec Jan, tylko wszyscy niedokładnie go zrozumieli.
Janie, kregu zdrady nie bedzie. Zglosilo sie do bojowego ok 148 ludzi, i trzeba jakos eliminacje przseprowadzic, bo inaczej tygodnia zabraknie. Jezeli dalej bedzie to duza liczba zbrojnych, nastapi podzial na kilka grup, ktore udadza sie w rozne czesci obozu i wyzywając sie miedzy sobą(ludzie w grupie, nie miedzy grupami),, dojda do tego ze zostanie TYLKO JEDEN(lub dwóch, lub trzech-w grupie),
np 4 grupy po 12 osób, powinno zostac wylonionych po 4 najlepszych w grupie.(razem 16)
sposób eliminacji zostanie uzgodniony miedzy uczestnikami grupy, i grupa bedzie takze sedziowac.
Powinno ich zostac 16, i wtedy oni przystąpią do turnieju w szrankach, ze wszystkimi niuansami.
Nie mielismy innego pomyslu i taki bedzie realizowany.
Podobno jakas tam krew we mnie plynie, ale jak sie dziabnalem,to byla czerwona a biorąc pod uwage
te rozne pla co nasi krewni wyprawiali w stodolach, to tyle tej krwi jest prawdziwej, co kot naplakal. Zreszta i dobrze , bo znam i takich co od uciech stronili(ciotki opowiadały), i jakies takie troche jakby przygłupie....
PROSBA!!!!!
Nie bedziemy zlym okiem patrzyli na tych co karimaty wezmą do namiotu. Jak toto bedzie schowane, nikomu korona....itd.
CHodzi o to, ze slomy w kraju malo i dla 600 osób braknie.
Nie bedzie nas przy kompie od soboty rano do wtorku, tak ze kontakt tylko na tel 602613386
Postaramy sie zeby w BYczynie oznaczono miejsca postoju. Na boisku(NEGRO), bedzie moglo parkowac tylko trochę aut. Robimy tam umywalnie obozową i trzeba nam miejsca.
Bedziemy w BYczynie juz od 1.05. wieczorem, jak ktos sie nudzi w domu a chce pomoc, niech przyjezdza, jest gdzie odpocząć a jadło sie znajdzie.
Jeszcze raz przypominam , zeby zaraz po przyjezdzie wpisywac u Ewki -w szkole-wszystkie uaktualnienia. Jest nas duzo i musimy dbac o szczegoly.
Pozdrawiam
Efendi