Witam
Zgodnie z umow± podajê szczegó³owe informacje zwi±zane z
VI Turnieju Rycerskim o Pier¶cieñ Ksiê¿nej Anny na Zamku w Liwie, który odbêdzie siê w dniach 19-20 sierpnia.
Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie zaproszenia od Bractwa Rycerskiego Ziemi Mazowieckiej i Podlaskiej.
Wszystkie zg³aszaj±ce siê grupy prosimy o podania nastêpuj±cych informacji:
1)liczba uczestników
2) ilo¶æ osób bior±cych udzia³ w poszczególnych konkurencjach:
- bitwa (z podzia³em na artylerie, ³uczników, walcz±cych)
- turniej bojowy
- strzelanie z kuszy
- strzelanie z ³uku
- wielobój rycerski
- bohurt,
- konkurs strojów
- konkurs tañca
- zabawy plebejskie
- pokazy walk rycerskich
Ponadto bêdziemy wymagali wype³nienia formularza, który zostanie przekazany nam po zakwaterowaniu na turnieju.
(formularz zostanie zamieszczony 10-III-2006)
Zapewniamy:
Wy¿ywienie;
Sobota: ¶niadanie, obiad, biesiada
Niedziela: ¶niadanie, obiad
Nocleg na polu namiotowym pod zamkiem.
Tylko namioty historyczne. W obozowisku sanitariaty (prysznic, toitoi, umywalka), w pobli¿u rzeka Liwiec.
UWAGA!!!
-Je¿eli nie otrzymamy potwierdzenia przyjazdu
do dnia 01-VIII-06, nie zapewniamy wy¿ywienia.
-Pobieramy od ka¿dego uczestnika op³atê w wysoko¶ci 10z³, mamy nadziejê ¿e ta kwota nie odstraszy chêtnych.
-Ka¿dy z uczestników musi posiadaæ w³asn± historyczn± zastawê sto³ow± (miska, sztuæce, naczynie do picia)
Warunki Uczestnictwa
w Turnieju na Zamku w Liwie 2006
1. Stroje historyczne z okresu od 1320 do 1420 roku
2. Wojownicy startuj±cy w walkach oraz w bitwie powinni posiadaæ zbrojê wzorowan± na pancerzach z okresu 1320 – 1420. Do niezbêdnych elementów ochronnych zalicza siê:
He³m z zas³on±, kapalin z podbródkiem, he³m garnczkowy, rêkawice pancerne (kolcze, p³ytowe), na³okietnice, nakolanniki, kolczuga (p³aty, kirysy, napier¶niki, brygantyny), szyja musi by¶ os³oniêta pikowan± kryz±, na któr± zachodzi ko³nierz kolczy.
3. Ubezpieczenie rycerzy we w³asnym zakresie.
4. Zaproszeni wojownicy i ich damy musz± przestrzegaæ regu³y turniejowej i bezwzglêdnie stosowaæ siê do wszystkich poleceñ organizatora dotycz±cych przebiegu turnieju.
5. Nie stawienie siê na stanowisko turniejowe, bêdzie równoznaczne z wykluczeniem uczestnika z turnieju.
6.
Agresywne i bezkarne zachowanie na turnieju, eliminuje dane osoby z imprezy wraz z wrêczeniem im wilczego biletu.
7.
Wymagamy od ka¿dego bractwa przedstawienia przynajmniej jednej pokazowej scenki.
8.
Ka¿dy uczestnik turnieju zobligowany jest do wziêcia udzia³u w przynajmniej dwóch konkurencjach (np. bitwa, bojowy), bia³og³owa w jednej (np. konkurs stroju, tañca)
TURNIEJ BOJOWY
1. Jedyn± broni± dopuszczan± do bojowego turnieju jest: miecz jednorêczny, tasak, kord, d³ugi miecz – waga broni dowolna. Broñ nie mo¿e zawieraæ ostrych krawêdzi i zadziorów oraz ¶ladów rdzy.
2. Obowi±zkiem ka¿dego z walcz±cych jest posiadanie tarczy, któr± wybierze jego potencjalny przeciwnik.
3. Do walki zostaj± dopuszczeni wojownicy bezpiecznie opancerzeni (zob. warunki uczestnictwa), zgodnie z obowi±zuj±c± epok±.
4. Walkê ocenia piêciu sêdziów (do¶wiadczeni wojownicy).
5. Zakazane s± uderzenia kantem i rantem tarczy. Mo¿na uderzaæ jej ca³± powierzchni±.
6. Nie mo¿na atakowaæ przeciwnika stoj±c za jego plecami.
7. Ciosy punktowane musz± byæ silne, widoczne i osadzone, zadane powy¿ej kolan i ³okcia.
8. Mo¿na wytr±ciæ przeciwnikowi broñ z d³oni, uderzaj±c mieczem w miecz b±d¼ w rêkawice opancerzon±. Wytr±cenie broni przeciwnikowi równa siê wygranej.
9. Nie mo¿na stosowaæ sztychów.
10. Nie mo¿na podchaczac i stosowac ciosów zapa¶niczych. Nie mo¿na siê przepychaæ i wieszaæ na przeciwniku. Walka ma byæ techniczna i czysta.
11. Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni.
12. Walka ci±g³a - trwa do zdobycia 12 trafieñ przez jednego z walcz±cych. Nastêpnie do wywalczonych punktów s± doliczane te za uzbrojenie. Walcz±cy z wiêksz± ilo¶ci± punktów wygrywa.
a) Ze wzglêdu na zró¿nicowane uzbrojenie wprowadzamy
dodatkowe punktowanie, które wyrówna szanse walcz±cych:
-nogi p³ytowe 2 pkt
-nogi skórzane ze zbrojnikami 1 pkt
-naramienniki p³ytowe 2 pkt
-rêce p³ytowe 1 pkt
-kirys (napier¶nik + naplecznik) 2 pkt
-p³aty stalowe 1 pkt
-kolczuga 1pkt
UWAGA!
Tu¿ przed przyst±pieniem do walki nast±pi przegl±d uzbrojenia. Osoby, które nie zastosuj± siê do powy¿szych punktów zostan± wykluczone z turnieju bojowego.
Turniej Kusznicy i £uczniczy
1. Konkurs kuszniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
2. Konkurs ³uczniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
W konkursie ³uczniczym i kuszniczym ilo¶æ oddanych strza³ów jest jednakowa i wynosi:
- eliminacje trzy strza³y próbne i trzy punktowane
- pó³fina³y, dwunastu uczestników po trzy strza³y
- fina³y, sze¶ciu zawodników po trzy strza³y
- zwyciê¿a zawodnik z najwiêksz± ilo¶ci± punktów
Wielobój rycerski.
Sk³ada siê z nastêpuj±cych konkurencji:
a) bieg z przeszkodami – d³ugo¶æ 20 metrów
- zaliczenie ka¿dej przeszkody 5 pkt
B) rzut w³óczni± do tarczy – trafienie 5 pkt
c) strzelanie z ³uku, stoj±c z ruchomego pomostu, do punktowanej tarczy
Zapasy
Konkurencja oceniana przez jednego sêdziego. Walka zostaje rozstrzygniêta, gdy jeden z przeciwników zostanie przewrócony na plecy.
Bitwa
Zachêcamy wszystkich do wziêcia udzia³u, zale¿y nam na jak najwiêkszej ilo¶ci uczestników, bêdziemy potrzebowali zbrojnych, ³uczników, artylerie oraz osoby w cywilnych strojach. Do bitwy jest u³o¿ony scenariusz i walka ma byæ typowo pokazowa (pod publikê)
£ucznicy bêd± zaopatrzeni na bitwê w pacynki, zorganizowane przez organizatorów.
Bohurt
Konkurencja polegaj±ca na starciu zbrojnym kilku grup walcz±cych (5 lub 6 osobowych). Starcia dwóch grup naraz. Ka¿da dru¿yna posiada dowodz±cego. Wszyscy poza dowódc± s± “nie¶miertelni”. Przegrywa ta grupa, w której dowódca jako pierwszy otrzyma 10 trafieñ.
Nie mo¿na podchaczac i stosowac ciosów zapa¶niczych. Nie mo¿na siê przepychaæ i wieszaæ na przeciwniku. Walka ma byæ techniczna i czysta.
UWAGA !!! - osoby stosuj±ce w/w techniki bêd± eliminowane.
Turniej tañca ognia
1. W Turnieju udzia³ wzi±æ mo¿e ka¿dy. Nie liczy siê wiek, czy p³eæ. Wa¿ne jest to, i¿ uczestnicy pe³noletni bior± sami za siebie odpowiedzialno¶æ, a od niepe³noletnich wymagana jest pisemna zgoda od rodzica/opiekuna na udzia³ w turnieju.
2. Wystêpy w turnieju s± solowe.
3. Uczestnicy mog± prezentowaæ swoje umiejêtno¶ci tañca ognia na przeró¿nych narzêdziach:
kij, pazury, poiki, skrzyd³a, devilsticki itp. Wa¿ne jest, aby dane narzêdzie wymaga³o umiejêtno¶ci zrêczno¶ci i nadawa³o siê do tañca. W turnieju nie mo¿na braæ udzia³u pluj±c ogniem.
4. Osoby bior±ce udzia³ w turnieju losowo wystêpuj± jeden po drugim. Maj± zaprezentowaæ jeden wystêp taneczno-ogniowy. Prezentacja odbywa siê do w³asnej muzyki, któr± nale¿y dostarczyæ do sêdziego g³ównego na p³ycie CD. Repertuar muzyki DOWOLNY: od muzyki ¶redniowiecznej, a¿ do elektrycznej. D³ugo¶æ muzyki i prezentacji zale¿y od uczestnika. Wystêp nie powinien byæ monotonny. Oceniana bêdzie tak¿e umiejêtno¶æ panowania nad d³ugo¶ci± palenia siê ognia. Je¿eli ogieñ zga¶nie przed koñcem wystêpu (je¿eli bêdzie to widoczne) to traci siê punkty.
5. Wystêpy ocenia 5-osobowe jury: 3 tancerzy ognia oceniaj±cych w skali od 1 do 10 poszczególne elementy przedstawienia, oraz 2 dodatkowych, bezstronnych osób oceniaj±cych ogóln± warto¶æ i wywarte wra¿enie wystêpu w skali od 1 do 15.
Uczestnik z najwiêksza ilo¶ci± punktów wygrywa.
6. W Turnieju oceniane s±:
-umiejêtno¶ci pos³ugiwania siê wybranym narzêdziem.
-odpowiedni dobór narzêdzia.
-muzyka.
- taniec do wybranej muzyki.
- kompozycja.
- umiejêtno¶æ utrzymania ognia.
- sprawno¶æ fizyczna.
- strój oraz pantomima wystêpu.
7. Narzêdzia do wystêpu uczestnicy zapewniaj± sobie sami. I to najlepiej 2 zestawy, gdy¿ w przypadku remisu odbêdzie siê Bitwa. Zwyciêzca Turnieju mo¿e byæ Tylko jeden.
8. Bitwa polega na improwizowanym wystêpie do muzyki wybranej przez jury. Ka¿dy z uczestników bitwy wystêpuje do tego samego utworu. Oceniane umiejêtno¶ci to:
-umiejêtno¶æ pos³ugiwania siê narzêdziem.
-dobór narzêdzia.
- taniec.
- sprawno¶æ fizyczna.
- umiejêtno¶æ improwizacji.
Turniej tañca
Ka¿da z tañcz±cych grup, bêdzie mia³a do wykonania trzy dowolne tañce. Oceniany bêdzie nie tylko sam taniec lecz równie¿ jego ekspresja oraz sam pomys³ na jego wykonanie. Proponujemy aby grupy pomy¶la³y nad po³±czeniem tañca z np. jak±¶ scenk± rodzajow±, doda to na pewno wiêcej barwy i jeszcze bardziej uatrakcyjni wystêpy.
Turniej stroju
Osoby bior±ce udzia³ w konkursie stroju, równie¿ zachêcamy do przedstawienia stroju w po³±czeniu z ciekawym pomys³em na opisanie jego np. w formie wyre¿yserowanej scenki.
-------------------------------------------------------------------------------------
Dodatkowymi zabawami dla uczestników turnieju bêd± zawody baronki, mistrz równowagi, oraz walka na równowa¿ni umiejscowionej w rzece na miêkkie pa³ki.
Odbêd± siê tak¿e manewry artylerii-czyli strzelanie do bólu. Informacje dotycz±ce tych punktów programu jak i sam ramowy plan turnieju podamy w pó¼niejszym terminie.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kontakt:
Sebastian Gajowniczek – 0-603-683-087
Woszczerowicza 3/19
08-110 Siedlce
e-mail: gajowi@poczta.fm
Norbert Pawliñski – 0-508-609-671
Jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo zmiany w poszczególnych punktach.