Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Bitwa pod Grunwaldem (Grunwald) -> 11-13.07
> Inne > Kalendaria 2003-2009 > Kalendarium 2003
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
Olek
A nic, tak tylko pyta³em - teraz Ciê kojarzê. Serdeczne wspó³czucie co do sposobu podró¿owania; no có¿ - ¿yczê szczê¶cia...
Pozytywny
Pozdrawiam i do zobaczenia na Grunwaldzie?!?!?.
Gunnar
Ju¿ tylko godziny dziel± nas od bitwy pod Grunwaldem... diabel.gif
Mam nadziejê, ¿e wreszcie nie bêdzie rannych. Ale kto to wie... aaa.gif
Pozdrawiam ca³± braæ rycersk± okrzykiem: S£AWA WAM!!! zly.gif bic.gif maniac.gif
Gunnar
S³awa!!!
Ju¿ po bitwie. By³em na niej jako widz. Bitwa by³a przygotowana doskonale. Du¿a ilo¶æ rycerzy tylko to potwierdza. Lecz niestety by³o kilku rannych ( z moich ¼róde³ 4 ). Dobrym pomys³em by³y udoskonalone elementy pirotechniczne. Impreza jak siê marzy... aniol.gif aniol.gif
PS. Obóz rycerski a zw³aszcza te wspania³e kramy (na których trochê siê wyposarzy³em szef.gif ) tak¿e by³y wspania³e. aniol.gif heart.gif
Polecam imprezê za rok. irish.gif A za 7 lat organizatorzy obiecuj± najwspanialsz± inscenizacjê w histotii - czy to siê uda??? Czas pokarze..... aaa.gif
Wotawa
Elementy pirotechniczne??
To by³ Grunwald czy Lenino w³a¶ciwie? ;)
Szymon Chochlik
Witam Braci. W³a¶nie wróci³em z pól Grunwaldu. By³ to mój pierwszy raz i jestem zachwycony. Chocia¿ ¿al, ¿e nie dane mi by³o walczyæ z Krzy¿ackim psubratem. Mo¿e za rok?Atmosfera super :!:
Shiryu
A propos rannych na Grunwaldzie: wie kto¶ mo¿e co siê dok³adnie sta³o??!! face4.gif
Efekty pirotechniczne ¶wietne, ale dlaczego Polacy z armat strzelali, zamiast z ³uków shocked.gif face4.gif: face4.gif:
Bartko z £om¿yñca
Najwiêkszym plusem jest oczywi¶cie mo¿liwo¶æ spotkania ogromnej liczby osób. yes.gif

Ciekawie zorganizowana by³a bitwa.

Najfajniej walczy³o mi siê ze ¦l±zakami smile.gif
Jaja jak cholera...
Po rozej¶ciu po jednym starciu zobaczy³em jak kolega stoj±cy obok mnie w szeregu wy³ania siê zza Was icon_wink.gif . Po nastêpnym rozej¶ciu cz³owiek stoj±cy po mojej lewej znalaz³ siê w¶ród Was na chwilê, dok³adnie na przeciwko mnie...

Szacuneczek dla Ptaka i Kuby z Czerska za muzykê podczas bitwy icon_wink.gif

Swoj± drog± jeszcze nie zdarzy³o mi siê, ¿eby jedno uderzenie ki¶cienia wy³ama³o kawa³ek tarczy.
Polecam krytyczniej przygl±daæ siê uzbrojeniu niektórych osób.
(nie mówiê o ¦l±zakach...)

Lali¶my ze ¶miechu jak ³ucznicy walneli salwê swoim w plecy - gratulujê dowódcy zorientowania...

Ale dosyæ o bitwie...
Cieszy³a przyjazna atmosfera w obozach, przynajmniej tych, gdzie spêdza³em noce, czyli w Mazowieckiej i Pomezañskiej... icon_wink.gif

Jak sobie co¶ przypomnê, to dopowiem mo¿e...
Szymon Chochlik
[quote="Shiryu"]A propos rannych na Grunwaldzie: wie kto¶ mo¿e co siê dok³adnie sta³o??!! face4.gif

Widzia³em tego ugodzonego w oko. Dosta³ mieczem icon_cry.gif rana wyglada³a paskudnie, ale mam nadziejê, ¿e nie straci³ oka bezpowrotnie. Wiadomo,¿e ³uk brwiowy jest mocno ukrwiony, wiêc wygl±da³o to trochê jak rze¼nia aaa.gif
Cedric
atmosfera obozowa byla faktycznie ciekawa, ale z tym ze bitwa byla swietnie zorganizowana zgodzic sie nie moge u nas w kotle wszystko wygladalo inaczej, byla to moja 5 bitwa grunwaldzka ale takiej rozpierduchy jeszcze nie widzialem mnie nic sie nie stalo ale nasz przyjaciel malo oka nie stracil. takze z zewnatrz wszystko pieknie ale zapraszam do srodka i wtedy czekam na komentarze
Bartko z £om¿yñca
Poza tym podczas bitwy odkry³em, ¿e adrenalina leczy kaca...
Niestety nie na d³ugo...
Kamil Mieloszyk
Zgadzam siê. Tutaj by³o wyra¼nie co¶ nie tak. Przecie¿ mo¿e byæ ostro byle z rozs±dkiem, bez przesady. Pomiêdzy nami s± ludzie którzy lubi± dobre ³upu cupu, ale zasadzanie sztycha lub jelca w wiziure he³mu to ju¿ nawet nie przesada to po prostu g³upie hamstwo!!!
Padre Bibencio
Tym rannym by³ Je¿ z Chor±gwi Nadreñskiej. Nie straci³ on bynajmniej oka, ale ranny zosta³ w ko¶æ policzkow±.

Za¶ nie bêdê wdawa³ siê w dyskusjê na temat kto i jak mu to zrobi³, bo tego nie widzia³em osobi¶cie. Pozostawiam to osobom, które widzia³y to zaj¶cie.

A i jesce jedno, do du¿ej liczby ludzi z mazowieckiej, która posz³a na Nadreñsk±,
ile razy trzeba wam w banie przy³o¿yæ, ¿eby¶cie "umarli"?? Dwa, trzy, a mo¿e cztery anger.gif
¿enada
Olek
Ja jestem z Mazwieckiej i mogê powiedzieæ to samo anger.gif . Najpierw ok³ada³em go¶cia który nie chcia³ za nic umrzeæ. To jeszcze bym zcierpia³, ale mieli¶cie paru psychopatów w oddziale. Jeden w psim pysku tak mi przypieprzy³ podczas tego pojedynku od ty³u w ³eb, ¿e od impetu pad³em nie tylko ja, ale i wasz w³asny krzy¿ak!!! zly.gif Nie wiem, czy wiêksz± zbrodni± jest bycie nie¶miertelnym, czy walenie takie, ¿eby zabiæ...
Olek
Ale zgadzam siê, ¿e bytwa by³a niedopracowana. Te wybuchy to by³y jakie¶ fajerwerki, a nie uderzenie kamiennyk kul, za¶ bitwa nie mia³a nic wspólnego z manewrami dzieñ wcze¶niej. Niestety nie by³o równie¿ jakiej¶ wielkiej ogólnej uczty, a muzyka ucich³a przed 2...
icon_cry.gif
Mimo to wracam za rok, bo i tak by³o zajebi¶cie i trzeba bêdzie znowu pobiæ niemców za rok smile.gif
Wotawa
Acha. Czyli jednak Lenino?
Kruku
by³em, widzia³em przez teleobiektyw i podoba³o mi siê bardzo (jako widzowi).

efekty piroteczniczne IMHO dobre - wcale nie by³o lenino i mimo wszystko to nie kanonad± wygrano t± bitwê. wybuchy ¶wietnie dodawa³y efektu wystrza³om z bombard, ogieñ w taborach jako t³o by³ ¶liczny, a p³on±cy bia³oruski artylerzysta biegn±cy przez pole da³ czadu jak elvis ;)

bia³oru¶ jak zwykle templarna i nieco hmm.. nie na miejscu, ale stanowili jedyn± jednolit± (w sensie wygl±du i wzorowego szyku) formacjê na polu, wiêc trza im wybaczyæ..

a mo¿e id±c tym tropem za rok zaprosiæ ¶wietnie prezentuj±ce siê oddzia³y czeskich muszkieterów? ;))
£azarz
Witam,
wracamy zadowoleni i zmêczeni. Rannych do¶æ sporo (nocka z g³owy). Pozdrawiam wszystkich opatrywanych w naszym obozie, a szczególnie "Ma³ego" z Gniewu i jego s³ynny ¶piew po znieczuleniu.

Grzegorz
Filip, Filerem zwany
A mi sie cos z ta atmosfera tym razem nie podobalo.
Zostalem 2 razy hamsko zjebany za to, ze chodzilem po obozach innych chragwi szukajac znajomych.
i zawiodlem sie brakiem uczty i tak krotka muzyka (w piatek chyba niecala godzina, w sobote tez szybko koniec.)
Pawe³ S³awski h. Szeliga
devil.gif Dosz³y mnie s³uchy (telewizja) ¿e kto¶ prawie oko starcil (zabrano go do szpitala) podczas potyczki pod grunwaldem. Swoja droga jak na tak histeryczna impreze duzo widzailem salad miechowych ktore sa z okresu 1480-1490 A grunwald to zdaje sie bitwa z 1410 ale mo¿e sie myle [:] dodatkjowo trzech rannych ogolnie nio piêknie smile.gif
Mo¿e kto¶ jeszce coi¶ wie o innych tramtycznych przej¶ciach pod grunwaldem 2003
Taclem
Witam!
Jako ze uczestniczylem w starciu nadrensko-mazowieckim bezposrednio, to tez powiem ze takieglo mlyna na Grunwie chyba jeszcze nie bylo. Mialo to swoje dobre i zle strony. Dobre byly takie, ze mozna bylo sobie powalczyc, na co niektorzy z nas narzekali w zeszlym roku. Ze takie, ze za duzo bylo agresji. No i ktos powinien nauczyc co poniektorych dowodcow czytac, a moze chocby sluchac. Bo jesli pierwsza czesc bitwy jest inscenizacja, to nie atakuje sie trzy razy przeciwnika ktory po pierwszym starciu powinien wycofac sie do taborow. Na bardziej improwizowane starcia mielismy zaczekac do ostatniej rozgrywki. Okazuje sie jednak ze niektorym puszczaja nerwy i wydawane przez nich polecenia dalekie sa od rozsadku.
Gratuluje tez dowodcy, ktory wlasnorecznie wciaga spowrotem do szeregu woja ktorego justycjariusz przed momentem usunal z pola bitwy.
Shiryu : polacy zdecydownie strzelali z armat. Lucznikow mieli tylko Krzyzacy.
Ktos wspominal o braku uczty, ja na takowy nie narzekam, uczty w Nadrenskiej z roku na rok coraz lepsze. Tym razem z odrobina muzyki i swietnymi pokazami z ogniami, no i oczywiscie doskonalym jedzeniem!!!! Chwala wiec kapitanowi, sierzantowi odpowiedzialnemu za aprowizacje i wszystkim wspolbiesiadnikom !!!! Polecam taki sposob ucztowania. Niewielka skladeczka, jak organizator cos dorzuci, to tym lepiej, ale nalepiej jednak zadbamy o siebie sami.
I jeszcze jedno. Nie demonizujcie zbytnie Grunwaldu, bo to sympatyczna imprezka byla icon_wink.gif
Ptack
Uwa¿am, ¿e by³o super....po kontuzji w zesz³ym roku (bia³oru¶ 7 vs 7 bum.gif ) bitwê sobie darowa³em szczerba.gif

ale za to z Pietrzakiem sobie pograli¶my na czele Krakowskiej.

z Mazowieckiej Imprerator mnie usun±³ wraz z dziewczynami, które mnie zna³y (!?)

i na szczê¶cie wyl±dowali¶my w Krakowskiej. W przysz³m roku robimy to samo.

bitwê widzie³em z bliska, jako, ¿e szli¶my z szykiem prawie w m³yn, dostali¶my siê pod ostrza³ ³uczników moro.gif

co do uczty, to szkoda, ¿e nie by³o, ale bior±c pod uwagê "problemy organizacyjne" zwi±zane z ni±w zesz³ym roku, mo¿e to i lepiej..

Co do poziomu strojów, to impreza pad³a na ryj icon_sad.gif Glany, Dru¿yna ³ucznicza "Je¿" i inne takie wynalazki, nie najlepiej to wygl±da³o...

na szczê¶cie mo¿na siê by³o od tego odizolowaæ i siê ¶wietnie bawiæ.

fajnie wygl±da³o, jak Bia³orusini weszli w naszych...sianokosy ;))))))

wygl±da³o imponuj±co.

artyleria siê ¶wietnie spisa³a, p³on±cy Bia³orusin by³ super, bitwê polecam.

ale zamin znowu pójdê siê na Grunvie laæ, pe³ny Chotomiarz minimum. ;))))

Teraz czekamy na najwa¿niejsz± imprezê w sezonie - VIVAT VASA!!!!!!!

pozdr.
Pawe³ S³awski h. Szeliga
CYTAT(Ptack)
Uwa¿am, ¿e by³o super....po kontuzji w zesz³ym roku (bia³oru¶ 7 vs 7 bum.gif ) bitwê sobie darowa³em szczerba.gif
ale zamin znowu pójdê siê na Grunvie laæ, pe³ny Chotomiarz minimum. ;))))
Teraz czekamy na najwa¿niejsz± imprezê w sezonie - VIVAT VASA!!!!!!!
pozdr.

Czyli bitwa by³a super ale z uwagi na zbyt du¿e nie bezpieczeñstwo utraty zdrowia w prezysz³ym roku je¶li wyjdziesz to w starsznei grubej wytrzyma³ej blasze. Zamaist siê zakuwaæ w coraz grubsze blachy mo¿e by wpreowadziæ restrykcyje zasady na grunwaldzie. Jako¶ pod Tweksbury nie ma rannych a udzia³w bitwie bierze 3000 osób a w tym roku ponoæ wiêcej...moze najwy¿sza pora pouczyæ organizatorów zasad które sa wprowadzone w angli.
Ptack
Pawle!

ja do bitwy chce i¶æ w przno¶nym T-80 po to, ¿eby siêbez skrêpowanie pomieliæ mad.gif

ale tylko z osob± ubran± w minimum T-55 mad.gif

wtedy mo¿na siê laæ.

jak siêbawimy w XVII, nie mo¿na zbytnio na bitwach pochasaæ, bo mo¿na komu¶ zrobæ QQ. Raczej ma³o opancerzenia, szybka i niebezpieczna broñ.

a jak siê bawimy w XV, mo¿na siêklepaæ.

ale najpierw chcê dokoñczyæ XVII, potem siê bierzemy za Joanitów

myk
MacDwain
Mi sie bardzo podobal Szkot, który prowadzi³ jedn± z choragwi przez ca³e pole bitwy, równie dobrze mog³by to byæ radziecki komandos: taka sama zgodno¶æ historyczna... jester.gif

co do bezpieczeñstwa no to chyba bardziej powino sie zwracaæ uwage na bia³orusiñskie siekiery które pommimo usilnych starañ Justycjariuszy Bia³orusini przemycili na bitwe.

Jako jeden ze szczê¶liwców który w Mazowieckiej (pod wodz± Solo) mia³ przyjemno¶æ ca³y czas laæ sie z Bia³orusinami chcia³bym powiedzieæ, ¿e wydawa³o mi sie i¿ Templiariusze nie atakuj± od ty³u ciosem siekiery w g³owe, ale mo¿e siê myle??? zly.gif (zdjêcia mojego he³mu jutro powinny sie gdzie¶ tu znale¼æ)

Dlatego je¶li owi templariusze chc± r±baæ siekierami to niech wychodz± sami na siebie...

Ptacku pisa³, i¿ nasze starcie wygl±da³o jak sianokosy... Pe³na racja, dopiero jak zaczêli¶my walczyæ tak jak bia³orusini, czyli:
1. przynajmniej 2 na 1
2. stanardowe ciosy od ty³u
3. atak cia³em w pe³nym biegu (oczywi¶cie od ty³u)
4. klasyczne zapasy
5. zahaczanie siekierami pod he³m
6. ...mo¿e kto¶ co¶ doda..

...to walka siê troszke wyrówna³a.

Pozdrawiam wszystkich , którzy razem z nami stawali na bitwie, a w szczególno¶ci Bu³ê, najbardziej krzykliwego i najdzielniejszego chor±¿ego na Grunwaldzie love3.gif

Do zobaczenia za rok!!!
AdamS
sa juz u nas

www.rycerze.prv.pl
Smok Migu¶
Jako justycariusz bialorusinow spod slupow gedymina, moge cos powiedziec o pewnych fragmentach bitwy. Przede wszystkim zgadzam sie, bylo za ostro, ale to chyba wina samych uczestnikow a nie organizatorow, cos za duzo adrenaliny. Widzialem tez jak reaguje "nasi" wspaniali rycerze widzac Bialorusinow, pedza z piana na ustach, by pomscic, chocby bogurt ;). A konczy sie to tak, ze chlopaki od Fiodora jak sie ich klepie to i oni klepia, ale jak sie im przypieprzy, to nie pozostaja dluzni. Z tym, ze oni, to POTRAFIA robic, tzn. walczyc i sie chronic. Sami mieli jedno zadrapanie a nasi z kontaktu z nimi wychodzili gorzej (gdyby nie kilka moich interwencji, wyszli by jeszcze gorzej). Np. jakis nasz dzielny rymcerz wyjechal bialorusinowi w kapalinie z helmu w twarz. Na to bilaorusin, przytrzymal go, zdjal mu helm, zdjal sobie i zaproponowal sparing. Nasz zamiast mi dziekowac, ze ich rozdzielilem, jeszcze mi bluzgal.
Druga sprawa, to zwracanie uwagi w kogo sie bije, mnie uratowal kilka razy refleks (bylem w kapeluszu, za rok ide w helmie), a moj sasiad uratowal sie jedynie swa justycariuszowska tarcza, na ktorej pozostal wrab centymetrowy. Tyle widzialem z bitwy, bo pilnowanie, zeby sobie rymcerze krzywdy na Bialorusinach nie zrobili calkiem mnie zajelo.
Sam Grunwald oceniam bardzo dobrze, uwazam, ze imprez bylo w sam raz, ogolna uczta mi do szczescia potrzebna nie jest, kto byl u mnie (w Pomezanskiej) na wieczorkach, ten wie, ze mozna bawic sie wspaniale, bez pomocy z zewnatrz. Dopisali tez rzemieslnicy.
Nie zgadzam sie z Ptackiem co do strojow, tzn. ja sam mieszkalem w gronie godnym i godnie ubranym (wiwat Pomezanska!!!), co nie zmienia faktu, ze tuniczkowcow, leginsowcow itp. naliczylem zdecydowanie mniej niz rok temu. To samo jesli chodzi o namioty, w naszym obozie, poza kilkoma igloo, bylo naprawde super, chociaz wciaz dalekie od doskonalosci.
Na koniec dodam, ze co roku spotykam na Grunwie starych znajomych i poznaje nowych. W tym roku byly to spotkania wyjatkowo udane i dziekuje wszystkim, ze byli tam gdzie ja smile.gif) Jestescie wspaniali.

P.S.
Z ulga przyjalem info McDwaina, ze bialorusin z siekierka to templar, a nie "moj". Nie dawala mi to spokoju od bitwy, bo swoich przejrzalem 10 razy i siekierki nie mieli.
Ania ¯uk
Dosz³y mnie s³uchy (telewizja) ¿e kto¶ prawie oko starcil

Mo¿e kto¶ jeszce coi¶ wie o innych tramtycznych przej¶ciach pod grunwaldem 2003

No nie, chcesz taniej sensacji to sobie kup "¯ycie na gor±co" czy co¶ w tym stylu,OK? A jak jeste¶ ciekaw jak wygl±da impreza to sobie po prostu na ni± pojed¼, a nie opieraj siê na telewizji. Zaraz siê dowiemy, ¿e na Malborku to nikt nie odnosi rzadnych kontuzji i w zwi±zku z tym jest to najlepsza impreza na ¶wiecie. Wiesz co, na prawdê, zadziwia mnie Twoja Osoba Pawle.
Shiryu
Co do r±bania siekier± od ty³u. Jeden z naszych kupi³ godzinê po bitwie he³m: 2mm barbutê klepan± na zimno. Na potylicy mia³a dwie gustowne wrêby g³êboko¶ci milimetra bic.gif. Nie wiem na kogo sz³y S³upy Giedymina (pozdrowienia!loki08.gif), ale rze¼nicy trafiaj± siê wszêdzie.
MacDwain
Cz³owiek z siekier± by³ napewno templariuszem, widzieli to ludzie ode mnie z bractwa, gdy¿ ca³y czas pilnowali¶my sie nawzajem (jak widaæ nie najepiej smile.gif ). Nie chodzi mi tak o t± siekierê ale o to ¿e by³ to cios klasycznie w ty³ g³owy, to mnie zdenerwowa³o najbardziej, no a ¿e he³m do generalnego remontu to inna sprawa...
Ale Migu¶ ma racje, ¿e nas ponios³o... Ale inaczej siê chyba nie da³o im stan±æ... No i to ¿e byli u nas niektórzy kiepsko opancerzeni to winni sami sobie... Ja bym siê po prostu ba³ wyj¶æ gdybym wiedzia³ ¿e co¶ jest nie tak.
A co do Justycjariuszy to proponuje ¿eby w next roku byli te¿ opancerzeni, z tego co wiem to jeden ucierpia³...
Shiryu
CYTAT(MacDwain)
Ptacku pisa³, i¿ nasze starcie wygl±da³o jak sianokosy... Pe³na racja, dopiero jak zaczêli¶my walczyæ tak jak bia³orusini, czyli:
1. przynajmniej 2 na 1
2. stanardowe ciosy od ty³u
3. atak cia³em w pe³nym biegu (oczywi¶cie od ty³u)
4. klasyczne zapasy
5. zahaczanie siekierami pod he³m
6. ...mo¿e kto¶ co¶ doda..

...to walka siê troszke wyrówna³a.


To ja jeszcze dodam: podcinanie nóg - w pi±tek by³ taki pokaz ok. 20:00. 2 na 1, próba podciêcia, i...gleba bigsmile2.gif. Poleg³o na raz 2-ch Bia³orusinów, ale wtedy - jak diabe³ z pude³ka - wyskoczy³ trzeci bum.gif i skoñczy³o siê standardowo bic.gif
Bartko z £om¿yñca
A teraz z innej beczki - walki konne.

devil.gif devil.gif devil.gif

1. Po³owa je¼d¼ców trzyma nogi w strzemionach palcami do do³u, tak, ¿e stopy wchodz± do po³owy.

Czy kto¶ obeznany wyja¶ni mi o co biega? To pomaga kaskaderom w czym¶???
Bo dla normalnych je¼d¼ców jest to zagro¿enie ¿ycia i zdrowia.

2. Na treningu jeden z je¼d¼ców mia³ niedopiêty poprêg i siod³o mu siê zsunê³o na bok(razem z nim). Oczywi¶cie po zatrzymaniu konia wci±gn±³ je z powrotem i DALEJ WALCZY£.

3. Walki by³y nudne... Nie wiem na ile to mog³o podobaæ siê turystom, ale mnie ogl±danie tych harców mêczy³o.

Polecam siebie i mojego kolegê na przysz³o¶æ. Je¼dzimy ¿a³o¶nie, ale trzymamy poprawnie nogi w strzemionach przynajmniej. No i byliby¶my sk³onni powalczyæ chwilê konno - bo przecie¿ d³u¿ej ni¿ chwilê to nie trwa³o...

4. Stroje i zbroje... Mêka Pañska... Ponownie polecam siebie...(có¿ za skromno¶æ)


No, ale pomijaj±c te z³o¶liwe teksty o polecaniu samego siebie, to serio mówi±c mo¿e warto podnie¶æ poprzeczkê? Poszukaæ innej grupy konnej?
Zagroziæ tym co s±, ¿e jak nie porobi± sobie historycznych strojów, to siê z nimi organizatorzy po¿egnaj±?

Niestety nie widzia³em, ale wszyscy chwal± Smocz± Kompaniê. Mo¿e z nimi porozmawiaæ?
Jarobor
Witam

Z Templarami walczy³o siê ostro (sam mam z³amany paluszek od owej siekierki) ale kulturalnie i bardzo fajnie. Natomiast z rozmów z innymi rannymi w karetce (pozdrawiam smile.gif ) to pewne polskie chor±gwie nie walczy³y zbyt czysto : zdarza³y siê ataki od ty³u na niespodziewaj±cych siê tego ludzi broni± dwurêczn±, przemycony nadziak, ataki na le¿±cych. O ciosach na wizórê nie wspominam.

U nas przegl±d sprzêtu by³ do¶æ wnikliwy, czego nie da siê powiedzieæ o innych chor±gwiach (np. ludzie bez opancerzonych kolan)

Pozdrowienia dla reszty Mazowieckiej Sola!
Cebula, cebula... cool.gif

PS
Poniewa¿ wyje¿d¿ali¶my jajo ostatni, znale¼li¶my parê zagubionych przedmiotów: tarcze (to profilowane jajo od dymitra), parê no¿y, igie³, koszule, ose³kê itd. Zapraszam na priv.
Kakofoniks
Smocza jak na razie odtwarza konno tylko krucjaty. Ale faktem jest ¿e ich pokazy robi± wra¿enie. To co pokazywa³y te konne mroki z grunwaldu nie dorasta Smoczej do piêt, a oni dopiero pó³ roku to æwicz±. Mo¿na im zarzuciæ temat ale mam niejasne wra¿enie ¿e nie bêd± zainteresowani pokazaniem siê konno na Grunwaldzie...
Kakofoniks
Ha! w³a¶nie znalaz³em zdjatko zrobione tu¿ przed bitw±.


Na pierwszym planie dowód rzeczowy w postaci siekierek
Padre Bibencio
To fakt ba³agan na bitwie by³ straszny. Nadreñska walczy³a w pewnym momenmcie z trzema chor±gwiami, a potem jak wraca³a z przegrupowania to musia³a szykaæ sobie przciwników, bo Polaków gdzie¶ wywia³o. Za to bodaj¿e Górno¶l±ska przez ca³y czas "opatulona" by³a Polakami. Ogólnie chaos.
Fargo
A ja mam mieszane uczucia co do tego Grunwaldu...

Z jednej strony by³o super- Chor±giew Nadreñska dopisa³a przede wszystkim wspania³ymi lud¼mi bigsmile2.gif , ale te¿ atmosfer±, organizacj±, biesiad±... czegó¿ chcieæ wiêcej? Z wyj¶cia ³uczników na bitwê te¿ jestem zadowolona blinkie.gif . Nadreñska heart.gif !

Ale po bitwie... Kiedy zobaczy³am Je¿a z zaklejonym okiem... Kto¶ wsadzi³ mu sztycha w wiziurê. Opatrzno¶æ chyba nad nim czuwa³a, bo oko ocala³o. Mniej szczê¶cia mia³ inny cz³owiek, który straci³ oko (by³ w tym samym szpitalu, co Je¿u). Almar ma sznytê na twarzy, bo kto¶ tak go r±bn±³, ¿e zgniót³ mu przys³onê i zrani³. Kuba z Gdañska (od Maæka Reihla) ma wstrz±s mózgu. Plaster pokaza³ mi po bitwie swój kirys, rozciêty z boku- nikt mi nie powie, ¿e to zrobi³a têpa broñ!
Piszê o tym nie dla niezdrowych emocji i ciekawo¶ci innych, ale po to ¿eby pokazaæ, ¿e CO¦ JEST NIE TAK! Wypadki by³y zawsze, z tym siê trzeba liczyæ, ale nigdy a¿ tyle- a przecie¿ ludzie maj± coraz lepszy sprzêt, rêkawice, he³my!
To mój pi±ty Grunwald, ale pierwszy, po którym czujê, ¿e nie by³oby mi ¿al, gdyby nastêpny siê nie odby³. Zaczynam siê po prostu baæ o moich przyjació³- nie chcê, ¿eby który¶ z nich zosta³ kalek± do koñca ¿ycia.

Do konkretów. My¶lê, ¿e nie mo¿na tej sytuacji zostawiæ ot, tak sobie- czy kto¶ siê obudzi dopiero wtedy, gdy bêdzie jaka¶ ofiara ¶miertelna?!
Dlatego jestem za:
1) zwiêkszeniem kontroli przed i podczas bitwy, czyli: przegl±d broni u WSZYSTKICH, konfiskata ostrej i niebezpiecznej broni (siekiera, korbacz nabity gwo¼dziami itp....) nawet je¶li oznacza³oby to przegl±d na 2 godziny przed bitw±;
2) wilcze bilety. Je¶li kto¶ nie potrafi zapanowaæ nad sob± / jest tak bezdennie g³upi / jest psychopat±, który chce zabiæ a nie walczyæ, to proponujê zakazaæ mu udzia³u w bitwach; opublikowaæ czarn± listê na FREHA, ¿eby by³o wiadomo, na kogo uwa¿aæ.

Mo¿e to sprawi, ¿e na Grunwald znowu bêdê jechaæ z rado¶ci±?

Fargo
Piotr Paruch
CYTAT(Jarobor)
Z Templarami walczy³o siê ostro (sam mam z³amany paluszek od owej siekierki) ale kulturalnie i bardzo fajnie...


Te¿ mia³em spotkanie trzeciego stopnia z toporem Templariuszy szczerba.gif takim jak na zdjêciu powy¿ej.
Akcja 100% standard - toporem za tarczê i do siebie, tyle ¿e tam by³a moja rêka icon_sad.gif Dziêki 2 cm filcu mam tylko pêkniêt± torebkê stawow± we wskazuj±cym a nie upierdzielony ca³y palec. Nastêpnym razem jednak trzeba bêdzie przesun±æ imacz trochê ni¿ej i wzi±æ koparê pod tarczê. Wtedy bêdzie mo¿na bezpiecznie bic.gif nawet z Templariuszami smile.gif

Pozdrowienia dla Sola, Bu³y i Saszy

Piotr z Mistrzejowic
Konfraternia Rycerska
ochrona chor±¿ego (po prawej z przodu) w Mazowieckiej

PS Sklejka 12 mm ¶rednio wytrzymuje berdysze i inne zabawki Nadreñskiej icon_neutral.gif
Smok Migu¶
Bron mozna kontrolowac, ale nawet tepa sztaba mozna rozwalic spawany helm czy inna czesc uzbrojenia, o ile wlozy sie w to sile. A w tym roku ludzie szaleli, walili sie tak mocno jak nigdy dotad. I to niestety nasi, kolejny przyklad z mojego poletka. Dzielny rymcerz z dwurecznym mieczem z grzybkiem na glowie walil zza siebie LEZACEGO na ziemi bialorusina, przestal dopiero jak mu przywalilem mu kilka razy laga w helm. Goscia zapamietalem, co ciekawe to nie zaden szczyl ale dorosly facet.
Nie wiem, czy za rok mamy miec palki elektryczne? Ludzie nie rozumieja, ze przewaga bialorusinow to technika a nie tepa sila.
Marcin Waszkielis
Walczy³em w Sztumskiej przeciw bia³oruskim "czerwonym krwinkom". Wiêkszo¶æ z nich mia³a otwarte che³my i po pierwszym starciu okaza³o siê, ¿e wielu ma pocharatane twarze. W zwi±zku z tym my¶lê, ¿e nie powinno siê dopuszczaæ do bitwy che³mów otwartych typu kapalin lub sam basinet, zw³aszcza, ¿e bia³orusini lej± ostro i ich te¿ w zwi±zku z tym trza ostro laæ.
Dziwi mnie wcale nie du¿a ilo¶æ rannych podanych w TV, sam widzia³em, ¿e ju¿ w starciach mojej chor±gwi ucierpia³o sporo ludzi.
W tym roku by³o ostrzej ni¿ w poprzednim, nie wykonali¶my scenariusza i nie daló siê zapanowaæ nad walczacymi. My samiast zepchn±æ Bia³orusinów rozbili¶my ich, czasami walczy³em nawet wespó³ z nimi przeciw Nadreñskiej (ale to ju¿ pewnie moja wina). I czy to przypadkiem nie Nadreñska wjecha³a w Sztumsk± od ty³u? Dia³o siê trochê dziwnych rzeczy.
Tym razem by³y twarde szyki, ma³o pojedynków. My przeszli¶my trening z Ili± z Bia³orusi co pozwoli³o nam rozbiæ "czerwone krwinki".
Jak poradzili sobie koledzy z Mazowsza w walce z Templarami???
Mam takie dziwne wgniecenie jakby od nadziaka, czy kto¶ mo¿e mi wyt³umaczyæ jaka to mog³a byæ broñ. Podejrzewam pchniêcie halabard±.
Don Carlos
Szczesc Boze Wszystkim!!
Osobiscie nie bylo mnie w tym roku na Grunwaldzie, za co serdecznie zaluje ale moze w przyszlym roku!!
Z tego co widze a wlasciwie czytam, to zezwierzecenie naszego rycerstwa postepuje w tempie arytmetycznym, rownolegle do liczby rannych. W zeszlym roku bylo ich dwoch, w tym roku 4, za rok 8, strach sie bac co bedzie w 2010 lub pozniej.
Mysle ze niekturzy bawia sie w otwarzanie historii na calego, niedlugo w liczbie strat tez odtworzymy faktyczna liczbe strat, taka jaka [podaja historycy. Powodzenia!!
Don Carlos szef.gif
Smok Migu¶
CYTAT(Wo³czko)
Walczy³em w Sztumskiej przeciw bia³oruskim "czerwonym krwinkom". Wiêkszo¶æ z nich mia³a otwarte che³my i po pierwszym starciu okaza³o siê, ¿e wielu ma pocharatane twarze.

To ciekawe, bo bitwie zrobilem przeglad "swoich" bialorusinow i jeden slownie jeden mial niewielka rane kolo nosa, ktora skwitowal "wsio spokojno". I to tyle jesli chodzi o ich "poharatane twarze".
Marcin Waszkielis
Pytanie do Paw³a h. Szeliha. Dlaczego tak siê boisz o rannych??? Grunwald to du¿a bitwa z ostrymi przeciwnikami, normalka, ¿e wypadki siê zdarzaj± nawet przy dobrym sprzêcie. Je¶li to ciê tak bulwersuje to je¼dzij na bitwy choæby do Czech.
Walczmy twardo, ostro, ale z g³ow± i bez chamstwa. Nie chcê s³yszeæ od bia³orusinów tekstów o tym, ¿e nasze bitwy s± dla dziewczynek.
Marcin Waszkielis
Co do czerwonych krwinek.
Widzia³em kilku lekko zakrwawionych na twarzy, mo¿e to by³y tylko zadrapania, nie wiem.
Opat
CYTAT(Wo³czko)
Dlaczego tak siê boisz o rannych??? Grunwald to du¿a bitwa z ostrymi przeciwnikami, normalka, ¿e wypadki siê zdarzaj± nawet przy dobrym sprzêcie. Je¶li to ciê tak bulwersuje to je¼dzij na bitwy choæby do Czech.
Walczmy twardo, ostro, ale z g³ow± i bez chamstwa. Nie chcê s³yszeæ od bia³orusinów tekstów o tym, ¿e nasze bitwy s± dla dziewczynek.


Na wstepie powiem ze na Grunwaldzie nie bylem i nie jest to krytyka tej imprezy... Drogi kolego To ze Bitwa jest duzo nie oznacza ze nalezy miec rannych, czemu sie o nich martwimy z Pawlem bo nie jest dobrze jak ludzie wychodzacy do bitwy otrzymuja jakiekolwiek kontuzje i wrecz trzeba tego unikac. A dla przykladu jak kazdy podam Tewksberry w Anglii gdzie do bitwy wychodzi okolo 3000 zbrojnych, walcza przez dwa dni i nie ma zadnych rannych poza kilkoma zadrapaniami.... Ty mowisz ze normalka jest to ze wypadki sie zdarzaja... A gdybysmy wszyscy doprowadzili do sytacji gdzie normalka jest brak wypadkow??? Nie uwazasz ze bylo by to o wiele przyjemniejsze???? Dlatego chyba nie nalezy zrzucac winy na organizatorow a na uczestnikow ktoorych czasami na kazdej bitwie ogarnia szal...

Pozdrawiam
Piotr Paruch
CYTAT(Smok Migu¶)
CYTAT(Wo³czko)
Walczy³em w Sztumskiej przeciw bia³oruskim "czerwonym krwinkom". Wiêkszo¶æ z nich mia³a otwarte che³my i po pierwszym starciu okaza³o siê, ¿e wielu ma pocharatane twarze.

To ciekawe, bo bitwie zrobilem przeglad "swoich" bialorusinow i jeden slownie jeden mial niewielka rane kolo nosa, ktora skwitowal "wsio spokojno". I to tyle jesli chodzi o ich "poharatane twarze".

Potwierdzam. Gdy by³em u ¶w. £azarza ze swoim st³uczonym palcem, s³ysza³em o jednej rozciêtej wardze po stronie bia³oruskiej (kto¶ nie od Templariuszy)
Marcus Aurelius Carnifex
Ca³a impreza by³a super! Du¿o kramów i sprzêtu (wydaje mi siê, ¿e o wiele wiêcej ni¿ w zesz³ym roku). Koncert ¶wietny (du¿o bisów)! Zaskoczy³ mnie pozytywnie posi³ek po bitwie zorganizowany przez organizatorów (bardzo smaczny). Z tego co siê nas³ucha³em przed imprezk± to my¶la³em, ¿e bêdzie o wiele gorzej. Na bitwie zauwa¿y³em wielki chaos. Dwa razy gubi³em swoj± chor±giew. Raz nawet siê zagalopowa³em na Nadreñsk±, dobrze ¿e ch³opaki mnie poznali to sobie u¶wiadomi³em ¿e cosik pomyli³em kierunki. W samej bitwie za du¿o chodzenia, a za ma³o walki.
Pozdrawiam wszystkich uczestników.
Pawe³ S³awski h. Szeliga
CYTAT(Wo³czko)
Pytanie do Paw³a h. Szeliga. Dlaczego tak siê boisz o rannych??? Grunwald to du¿a bitwa z ostrymi przeciwnikami, normalka, ¿e wypadki siê zdarzaj± nawet przy dobrym sprzêcie. Je¶li to ciê tak bulwersuje to je¼dzij na bitwy choæby do Czech.
Walczmy twardo, ostro, ale z g³ow± i bez chamstwa. Nie chcê s³yszeæ od bia³orusinów tekstów o tym, ¿e nasze bitwy s± dla dziewczynek.


widzisz moje obawy s± do¶c uzasadnione gdy¿ Grunwald jest naprawde ma³± a bardzo rozleklamowan± bitw±. Podaje poraz wtóry bitwê pod Tweaksbury w angli gdzie siê pierze 3000ch³opa po 1500osób po jedenj stronie i nie ma powtarzam nie ma rannych. A unas bitwa i musowo musza byc ranni. A jesli bialorusini uwazaja ze jak bez krwawo to dla bab powinni sie leczyc i tyle.
eRemita
To byl moj czwarty Grunwald wiec i ja sie podziele wrazeniami z perspektywy czasu. Za pierwszym razem - w 1999 roku FIANNA poszla zwarta i gotowa jako formacja lucznicza - dostalo sie nam za strzelanie w twarze (na odleglosc ok 20 m utrafic w wiziure...), zbytnia celnosc i i ogolna rzeznie; w tym roku, po raz kolejny wspieralismy lucznikow; strzelalismy przepisowo (znaczy lukiem smile.gif) i uwazam, ze nasz Sierzant jak i cala formacja spisala sie na medal. W 1999 roku roilo sie od kretopajakow turbomrokow i gangow motocyklowych skrzyzowanych z Pocahontas; po 4 latach sytuacja wyglada lepiej (przynajmniej we FIANNA)- ciuchy sa historyczne; uzbrojenie i bron bezpieczna, a Choragiew Nadrenska potrafi sama sobie zorganizowac uczte i rozrywke blinkie.gif Jednak mysle ze zawsze, powtarzam ZAWSZE beda sie pojawiac niebezpieczni psychopaci, ktorzy przemyca jakims cudem niebezpieczne zabawki; ktorzy wykorzystaja bitwe na realizacje chorych fantazji; ktorym "czerwona mgla" odbierze zdolnosc logicznego myslenia. Rzetelne kontrole przed bitwa - bezposrednio przed wejsciem na pole dadza bardzo wiele;wilcze bilety zniecheca najbardziej zacietych ale po nich niestety moga sie pojawic nowi;miejmy nadzieje ze Grunwald nie przerodzi sie w impreze z zaproszeniami imiennymi; bo to by oznaczalo juz kompletny brak zaufania w rozsadek osob deklarujacych przyjazd. I zgadzam sie z Fargo - wypadkow powinno byc mniej a nie coraz wiecej. Oby przyszly Grunwald byl lepszy...
Pawe³ S³awski h. Szeliga
CYTAT(Opat)
A gdybysmy wszyscy doprowadzili do sytacji gdzie normalka jest brak wypadkow??? Nie uwazasz ze bylo by to o wiele przyjemniejsze???? Dlatego chyba nie nalezy zrzucac winy na organizatorow a na uczestnikow ktoorych czasami na kazdej bitwie ogarnia szal...

Pozdrawiam

ca³kowicie popieram Opat Ca³kowicie
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.