Krytyka ogólna? Poniewa¿ obóz to moja dzia³ka, to o obozie. Lepiej mog³o wygl±daæ wiele strojów, sto³ów, namiotów, garnków, rusztów (te raczej pojawia³y siê na zamkach).
Stroje: prócz krojów dobrze by³oby widzieæ obszyte a nie okuwane dziurki. Pomijam ju¿ stroje, które zupe³nie od pó¼nopiêtnastowiecznych odbiega³y. Buty to zazwyczaj ciê¿sza sprawa, ale wykopki londyñskie chodz± po ludziach, fragmenty ko³obrzeskich te¿ zaczynaj±. Technika i wykroje butów chodz± te¿ po necie - vide Marc Carlsson. Æwieki do kanonu nie nale¿±. Zawsze nale¿y mieæ na sobie nakrycie g³owy, dope³nia ono ubioru. Inaczej ca³o¶æ nie wygl±da wiarygodnie.
Sto³y: znane z zabytków i ikonografii sto³y stoj± na charakterystycznych koz³ach. Vide www.companie-of-st-george.ch, online Dragons, czê¶æ z meblami.
Namioty: Namioty ¶redniowieczne, na ile wiadomo, nie posiada³y konstrukcji w stylu dodatkowych bocznych tyczek. To czeski patent sprzed kilku lat.
Garnki zupe³nie wspó³czesne w kszta³cie z czasem powinny znikn±æ. Top poziom od odlewy br±zowe i modele gliniane. Gliniane ³atwiejsze i tañsze d o zdobycia, s± te¿ patelnie.
Ruszty - j.w.
Prócz tego za du¿o plastiku i wspóczesnych elementów na widoku. Lampki przeszklone a nie pergaminowe czy rogowe b±d¼ po prostu dziurkowane. Widoczne foliowe siatki, puszki i butelki. Ka¿dy niech siê zastanowi nad swoim w³asnym najbli¿szym otoczeniem. Te wszystkie elementy odbieraj± nasz± wiarygodno¶æ w oczach publiczno¶ci i nam samym nie pozwalaj± zanurzyæ siê w epokê.
Równie¿ wielka pro¶ba o muzykowanie tak¿e w temacie - czyli jak po polsku, to choæby t³umaczenia Kowalskiego. Ze swojej strony do³o¿ê starañ, ¿eby pojawili siê stosownie zaopatrzeni muzycy i pomogli w tym dziele
To na tyle. S± to elementy, dzieki którym kolejne edycje imprezy bêd± robi³y jeszcze wiêksze wra¿enie i by w obozie by³o jeszcze milej i piêkniej. Pozdrawiam
Gwyn