Witam
Zgodnie z umow± podajê szczegó³owe informacje zwi±zane z
VII Turnieju Rycerskim o Pier¶cieñ Ksiê¿nej Anny na Zamku w Liwie, który odbêdzie siê w dniach 18-19 sierpnia.
W tym roku na turniej, zapraszamy 230 osób.
Wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w VII Turnieju Rycerskim na Zamku w Liwie podajê link zg³oszeniowy
sebaliw@poczta.fm Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie zaproszenia od Bractwa Rycerskiego Ziemi Mazowieckiej i Podlaskiej.
Wszystkie zg³aszaj±ce siê grupy prosimy o podania nastêpuj±cych informacji
1)liczba uczestników
2) ilo¶æ osób bior±cych udzia³ w poszczególnych konkurencjach:
- bitwa (z podzia³em na artylerie, ³uczników, walcz±cych)
- turniej bojowy
- strzelanie z kuszy
- strzelanie z ³uku
- wielobój rycerski
- bohurt,
- konkurs strojów
- konkurs tañca
- zabawy plebejskie
- pokazy walk rycerskich
- turniej ognia (firedance)
Ponadto bêdziemy wymagali wype³nienia powy¿szego formularza, który zostanie przekazany nam przez poszczególne grupy po zakwaterowaniu na turnieju.
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznikZapewniamy:
Wy¿ywienie;
Sobota: ¶niadanie, obiad, biesiada
Niedziela: ¶niadanie, obiad
Nocleg na polu namiotowym pod zamkiem.
Tylko namioty historyczne. W obozowisku sanitariaty (prysznic z ciep³± wod±, toitoi, umywalka), w pobli¿u rzeka Liwiec.
UWAGA!!!
-Je¿eli nie otrzymamy potwierdzenia przyjazdu
do dnia 05-VIII-07, nie zapewniamy wy¿ywienia.
-Pobieramy od ka¿dego uczestnika op³atê w wysoko¶ci 10z³, mamy nadziejê ¿e ta kwota nie odstraszy chêtnych.
-Ka¿dy z uczestników musi posiadaæ w³asn± historyczn± zastawê sto³ow± (miska, sztuæce, naczynie do picia)
Warunki Uczestnictwa
w Turnieju na Zamku w Liwie 18-19 sierpieñ 20071. Stroje historyczne z okresu od 1280 do 1420 roku
2. Wojownicy startuj±cy w walkach oraz w bitwie powinni posiadaæ zbrojê wzorowan± na pancerzach z okresu 1280 – 1420. Do niezbêdnych elementów ochronnych zalicza siê:
He³m z zas³on±, kapalin z podbródkiem, he³m garnczkowy, rêkawice pancerne (kolcze, p³ytowe), na³okietnice, nakolanniki, kolczuga (p³aty, kirysy, napier¶niki, brygantyny), szyja musi by¶ os³oniêta pikowan± kryz±, na któr± zachodzi ko³nierz kolczy.
3. Ubezpieczenie rycerzy we w³asnym zakresie.
4.
Zaproszeni wojownicy i ich damy musz± przestrzegaæ regu³y turniejowej i bezwzglêdnie stosowaæ siê do wszystkich poleceñ organizatora dotycz±cych przebiegu turnieju. 5. Nie stawienie siê na stanowisko turniejowe, bêdzie równoznaczne z wykluczeniem uczestnika z turnieju.
6.
Agresywne, wulgarne, nieprzyzwoite i bezkarne zachowanie na turnieju, eliminuje dane osoby z imprezy wraz z wrêczeniem im "wilczego" biletu. 7.
Wymagamy od ka¿dej grupy przedstawienia przynajmniej jednej pokazowej scenki. 8. Ka¿dy uczestnik turnieju zobligowany jest do wziêcia udzia³u w przynajmniej dwóch konkurencjach (np. bitwa, bojowy), bia³og³owa w jednej (np. konkurs stroju, tañca)
9. Ca³kowity zakaz picia z puszek i korzystania z innych wspó³czesnych wynalazków takich jak . butelki plastikowe, kubki plastikowe itp., obowi±zuje na polu turniejowym. Na terenie obozu prosimy o zachowanie czysto¶ci, bo wielki wstyd i hañba jest gdy puszki i plastik miêdzy namiotami siê wala.
Regulaminy TURNIEJ BOJOWY 1. Jedyn± broni± dopuszczan± do bojowego turnieju jest: miecz jednorêczny, tasak, kord, d³ugi miecz. Broñ nie mo¿e zawieraæ ostrych krawêdzi i zadziorów oraz ¶ladów rdzy.
2.
Minimalna waga broni to 1,1kg 2. Obowi±zkiem ka¿dego z walcz±cych jest posiadanie tarczy, któr± wybierze jego potencjalny przeciwnik.
3.
Ka¿dy walcz±cy musi posiadaæ herolda, który zapowie swojego rycerza przed walk±.3. Do walki zostaj± dopuszczeni wojownicy bezpiecznie opancerzeni (
zob. warunki uczestnictwa), zgodnie z obowi±zuj±c± epok±.
4. Walkê ocenia piêciu sêdziów (do¶wiadczeni wojownicy).
5. Zakazane s± uderzenia kantem i rantem tarczy. Mo¿na uderzaæ jej ca³± powierzchni±.
6. Nie mo¿na atakowaæ przeciwnika stoj±c za jego plecami.
7. Ciosy punktowane musz± byæ silne, widoczne i osadzone, zadane powy¿ej kolan i ³okcia.
8. Mo¿na wytr±ciæ przeciwnikowi broñ z d³oni, uderzaj±c mieczem w miecz b±d¼ w rêkawice opancerzon±. Wytr±cenie broni przeciwnikowi równa siê wygranej.
9. Nie mo¿na stosowaæ sztychów.
10. Nie mo¿na podchaczac i stosowac ciosów zapa¶niczych. Nie mo¿na siê przepychaæ i wieszaæ na przeciwniku. Walka ma byæ techniczna i czysta.
11. Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni.
12. Walka ci±g³a - trwa do zdobycia 12 trafieñ przez jednego z walcz±cych.
UWAGA!
Tu¿ przed przyst±pieniem do walki nast±pi przegl±d uzbrojenia. Osoby, które nie zastosuj± siê do powy¿szych punktów zostan± wykluczone z turnieju bojowego.
Turniej Kusznicy i £uczniczy 1. Konkurs kuszniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
2. Konkurs ³uczniczy – odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40 cm.
W konkursie ³uczniczym i kuszniczym ilo¶æ oddanych strza³ów jest jednakowa i wynosi:
- eliminacje trzy strza³y próbne i trzy punktowane
- pó³fina³y, dwunastu uczestników po trzy strza³y
- fina³y, sze¶ciu zawodników po trzy strza³y
- zwyciê¿a zawodnik z najwiêksz± ilo¶ci± punktów
Wielobój rycerski. Sk³ada siê z nastêpuj±cych konkurencji:
a) bieg z przeszkodami – d³ugo¶æ 20 metrów
- zaliczenie ka¿dej przeszkody 5 pkt
rzut w³óczni± do tarczy – trafienie 5 pkt
c) strzelanie z ³uku, stoj±c z ruchomego pomostu, do punktowanej tarczy
Zapasy Konkurencja oceniana przez jednego sêdziego. Walka zostaje rozstrzygniêta, gdy jeden z przeciwników zostanie przewrócony na plecy.
Bitwa Zachêcamy wszystkich do wziêcia udzia³u, zale¿y nam na jak najwiêkszej ilo¶ci uczestników, bêdziemy potrzebowali zbrojnych, ³uczników, artylerie oraz osoby w cywilnych strojach. Do bitwy jest u³o¿ony scenariusz i walka w wiêkszo¶ci ma byæ typowo pokazowa (pod publikê), bêd± jednak stoworzone oddzia³y dla bardziej bitnych.
£ucznicy bêd± zaopatrzeni na bitwê w pacynki, zorganizowane przez organizatorów.
Bohurt Konkurencja polegaj±ca na starciu zbrojnym kilku grup walcz±cych (5 osobowych). Starcia dwóch grup naraz. Nie mo¿na podchaczaæ i stosowaæ ciosów zapa¶niczych. Nie mo¿na siê przepychaæ i wieszaæ na przeciwniku. Walka ma byæ techniczna i czysta.
Ka¿dy walcz±cy, który niezale¿nie od przyczyny podczas trwania bohurtu przewróci siê (przewróci siê czyt. bêdzie le¿a³ na plecach, boku, brzuchu, b±d¼ bêdzie w pozycji na czworaka) , nie ma prawa wstaæ.UWAGA !!! - osoby stosuj±ce w/w techniki bêd± eliminowane.
Turniej tañca ognia
Regulamin 1) Turniej Ognia odbêdzie siê wieczorem na placu turniejowym podczas Biesiady Rycerskiej.
2) Jury Turnieju Ognia bêdzie sk³adaæ siê z 4 osób, które bêd± przyznawaæ punkty za:
-warto¶æ artystyczn± pokazu i oryginalno¶æ pomys³u – od 1 do 10
-perfekcjê wykonania – od 1 do 10
oraz dodatkowo za:
- rodzaj muzyki pokazowej (preferowana ¶redniowieczna) – od 1 do 5
- strój lub przebranie i makija¿ – od 1 do 5
- profesjonalizm sprzêtu do pokazu – od 1 do 5
3) Turniej Ognia jest konkurencj± indywidualn± oraz grupow±, a do pokazu swoich umiejêtno¶ci mo¿na u¿ywaæ sprzêtu: poi’ek, kija, wachlarzy, skrzyde³ lub pazurów. Dopuszcza siê inny rodzaj sprzêtu po decyzji Jury. Organizator zapewnia paliwo do ogni.
4) Turniej Ognia rozpoczyna siê wspólnym pokazem do muzyki przygotowanej przez Jury i wcze¶niejszego jej ods³uchania. Jako ¿e bêdzie to i pokaz i rozgrzewka zarazem, umiejêtno¶ci uczestników punktowane bêd± wed³ug zasady:
- warto¶æ artystyczn± pokazu i oryginalno¶æ wykonania – od 1 do 5
5) Czas trwania nastêpnego pokazu konkursowego ustala siê na 2 do 4 minut (ewentualnie nieco ponad 4 minuty), a ka¿dy uczestnik lub grupa Turnieju Ognia wykonuje swój pokaz do wcze¶niej dostarczonego utworu na p³ycie CD. Dopuszcza siê inne wykonanie podk³adu muzycznego po decyzji Jury.
6) Uczestnik zostanie zdyskwalifikowany gdy podczas pokazu zga¶nie mu ogieñ.
7) Po eliminacjach konkursowych do fina³u Turnieju Ognia przechodz± osoby lub grupy z najwiêksz± ilo¶ci± zdobytych punktów. Punkty zdobyte do tej pory - w finale siê nie licz±. Ilo¶æ finalistów Jury okre¶li w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników.
8)Finali¶ci bêd± prezentowaæ swoje umiejêtno¶ci do innego swojego, ale ju¿ dowolnego, utworu dostarczonego tak¿e na p³ycie CD lub w/g wcze¶niejszych ustaleñ z Jury (czas pokazu pozostaje bez zmian) oraz dodatkowo do jednego wylosowanego utworu z kolekcji wcze¶niej przygotowanej przez Jury.
9)Finalistom przyznane zostan± punkty za:
- wra¿enie artystyczne pokazu – od 1 do 10;
- rodzaj przygotowanej muzyki pokazu fina³owego – od 1 do 5;
oraz przy muzyce losowanej punkty za:
- umiejêtno¶æ dostosowania choreografii pokazu do wylosowanego
utworu – od 1 do 10;
10) Zwyciêzc± zostaje uczestnik lub grupa Turnieju Ognia z najwiêksz± ilo¶ci± punktów.
11) Zwyciêzca Turnieju Ognia wykonuje na zakoñczenie dowolny pokaz.
12) Wszelkie nie ustalone sporne sprawy lub w±tpliwo¶ci rozstrzyga Jury.
13) Nagrodami w turnieju indywidualnym s± pier¶cienie i niespodzianka, natomiast w turnieju grupowym bêdzie to kilka litrów paliwa.
14) Jury Turnieju Ognia jest przekupne i nie ma takiej sumy lub takiego prezentu, którego by Jury nie przyjê³o w zamian za przyznanie pierwszego miejsca któremu¶ z uczestników lub której z grup.
Turniej tañca Ka¿da z tañcz±cych grup, bêdzie mia³a do wykonania trzy dowolne tañce. Oceniany bêdzie nie tylko sam taniec lecz równie¿ jego ekspresja oraz sam pomys³ na jego wykonanie. Proponujemy aby grupy pomy¶la³y nad po³±czeniem tañca z np. jak±¶ scenk± rodzajow±, doda to na pewno wiêcej barwy i jeszcze bardziej uatrakcyjni wystêpy.
Turniej stroju Osoby bior±ce udzia³ w konkursie stroju, równie¿ zachêcamy do przedstawienia stroju w po³±czeniu z ciekawym pomys³em na opisanie jego np. w formie wyre¿yserowanej scenki.
Kontakt:
Sebastian Gajowniczek – 0-603-683-087
Woszczerowicza 3/19
08-110 Siedlce
e-mail: sebaliw@poczta.fm
Norbert Pawliñski – 0-508-609-671
Jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo zmiany w poszczególnych punktach.