Rusza wreszcie Liga Rycerska - zapdalu juz ostateczne decyzje
TURNIEJ BOJOWY (minutówka)
Trybuna Serc
Sk³ad Trybuny Serc jest umowny i zale¿y od organizatora turnieju.
Damy podejmuj± decyzje wed³ug w³asnych regu³ z uwzglêdnieniem niniejszego regulaminu. W przypadku braku porozumienia g³osowanie, ale wtr±caæ siê nie bêdziemy. Damy wyznaczaj± spo¶ród siebie jedn± osobê, która og³asza decyzje Lo¿y arbitrom i zawodnikom. Tylko jej s³owa s± dla sêdziów wia¿±ce.
Uprawnienia Dam:.
- Trybuna Serc wydaje swoje wyroki w porozumieniu z Królem Herbowym.
- Damy mog±, a nawet powinny w uznany przez siebie sposób uhonorowaæ zawodnika, który w ich oczach najbardziej na to za³u¿y³.
- Damy mog± napominaæ zawodników, którzy zachowuj± siê, ich zdaniem, w sposób nieobyczajny.
- Damy wrêczaj± nagrody zwyciêzcom.
Król Herbowy – najznamienitszy cz³onek Stanu Rycerskiego bior±cy udzia³ w Turnieju sprawuj±cy tê funkcjê po desygnacji przez Organizatorów pe³ni±cy obowi±zki g³ównego sêdziego Rozpoczyna Walkê i wznawia po przerwie. W sprawach spornych ma g³os rozstrzygaj±cy
1) Wymagane uzbrojenie ochronne (minimalne): he³m zamkniêty, gruba przeszywanica z rêkawami i sztywnym ko³nierzem, kolczuga, os³ona kolan i ³okci (kolcza lub p³ytowa), rêkawice pancerne. Uzbrojenie ochronne sprawdzane jest przez herolda, sêdziów i justyciariuszy..
Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia. Zawodnik, któremu os³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony.
- Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziow.
- os³ony r±k, czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice.
- Korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±. Sam napier¶nik równie¿ wymaga kolczugi.
- os³ony nóg, sk³adaj±ce sie z nabiodrka, nakolanka i przynajmniej jednej folgi na ³ydce. Pe³ne os³ony ³ydek nie s± obowi±zkowe, podobnie jak trzewiki.
W przypadku posiadania nieodpowiedniego uzbrojenia, zawodnicy nie bêd± dopuszczani do konkurencji
Punkty uzbrojenia Ka¿demu z zawodnikowi przed otwarciem turnieju zostaje podliczona premia punktowa za uzbrojenie. Sedziowie licz± premiê wedle poni¿szych zasad
- he³m zamkniêty 2 pkt
- kapalin z podbródkiem, 1 pkt
- kirys (napier¶nik i naplecznik) 3 pkt
- p³aty, lamelki 2pkt
- kolczuga 1 pkt.
- naramienniki 1 pkt
- pe³ne rêce p³ytowe (zarêkawie na³okietnice i opacha) 1pkt
- pe³ne nogi p³ytowe ( nagoleniki, nakolanniki nabiodrki) 1pkt
zalicza siê do os³on koñczyn elementy szynowe
2) Broñ pojedynkowa: miecz jednorêczny, pó³torarêczny, kord, tasak D³ugo¶æ i waga broni dowolna. Krawêdzie broni musz± mieæ no najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów i ¶ladów rdzy Sztych ma byæ zatêpiony.
3) Tarcza: Musi byæ na bazie drewna. Stalowe lub laminatowe tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia s± dopuszczone, je¶li nie maj± ostrych zadziorów. Waga dowolna. Wymiary: Wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 100cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 60cm.
4) Giermek Ka¿dy zawodnik wchodzi w szranki z w³asnym giermkiem, który jest odpowiedzialny za podawanie wody poprawiania uszkodzonego uzbrojenia, dopinania sprzêtu etc
5) Walka: Walka prowadzona okres jednej minuty. Ka¿de trafienie przeciwnika zaliczone przez sêdziów to jeden punkt. Sêdziowie zaliczaj± trefienie je¿eli zosta³o ono zadane w pole trafienia, zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.
Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi od kolan wzwy¿, rêce od ³okci wzwy¿. Kolana i ³okcie s± liczone jako pole trafienia.Nie s± punktowane Ciosy w przedramiê, uderzenia p³ask± powierzchni± tarczy, uderzenia tarcz± w broñ lub tarczê przeciwnika
Po zakoñczeniu walki Sêdziowie podliczaj± ilo¶æ zdobytych punktów któr± koryguj± punktami za uzbrojenie
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiecej punktów
Zabronione s±
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- ciosy kantem tarczy w przeciwnika
podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
. - ciosy poza pole trafienia, czyli poni¿ej kolana i w d³onie
- rzuty, podciêcia i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu
Rycerzom nie przystoj± :
kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
atak ³okciem na g³owê lub szyjê.
Atak nieuzbrojonego przeciwnika
Elementy te nie s± zabronione ale mog± byæ podstaw± dyskwalifikacji uczestnika przez Trybunê Serc
6) Kary:
Upomnienie – S³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji
Dyskwalifikacja – zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Zachowanie zabronione jest podstaw± do zdyskwalifikowania uczestnika je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³o celowe celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
7) Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Sêdziowie decyduj± o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma umowne pó³ minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie
9) Startuj±cy uczestnik musi spe³niaæ wszystkie wymagania Ligi Turniejowej okre¶lone w innych Regulaminach Tarcza herbowa: ka¿dy rycerz powinien posiadaæ reprezentacyjn± tarczê herbow± (z w³asnym znakiem herbowym lub dru¿yny - bractwa). Wskazane jest posiadanie dwóch tarcz lub choæby jednej imitacji do zawieszenia przed Trybun± Serc.
10) Sêdziowie: Jest piêciu sêdziów . Czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) i Król Herbowy jako sêdzia g³ówny .
Ka¿dy z nich ma prawo przerwaæ walkê, jesli widzi ku temu przyczynê..
11) Zwyciêzca Turnieju Zwyciêzc± Turnieju zostaje rycerz który wygra fina³ow± walkê.
Przy tworzeniu niniejszego regulaminu twórcy korzystali z regulaminu stworzonego przez Sola i Martina
Wszelkie informacje o Lidze znajdzicie tutaj
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=7344