Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Instrumenty] - Flet
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni
Stron: 1, 2, 3
Cassar
Nie jest z sopilkami tak zle smile.gif Mam swoja sopilke od mniej wiecej dwoch miesiecy. Poczatkowo strasznie mnie myliy te boczne dziurki. Teraz tez mi sie zdarza nie trafic dokladnie tam gdzie trzeba (zwlaszcza kiedy gram jakas szybka ukrainska melodie), ale idzie calkiem skladnie. Instrument ma cudne miekkie brzmienie. Moj zdecydowany faworyt w rodzinie wszelkiej masci fujarek smile.gif
Pozdrawiam
Czarny Rycerz
Jesli chodzi o ró¿ne flety, whistle czy nawet tabor pipe polecam pana Marka Bzowskiego. Robi bardzo porz±dne i tanie instrumenty. Kontakt do niego to wilk.stepowy@interia.pl Z tego co wiem to teraz otwiera strone internetow± i chyba przestaje robic na zamówienie. Kontakt z nim mozna zlapac takze na forum www.folkowa.art.pl/forum

Pozdrawiam
Gloria z Krakowa
Popieram. Wygrywam od niedawna na fleciku Marka i jestem zadowolona zarówno z jego d¼wiêku, jak i wygl±du (bez czarny z tego co wiem to bardzo historyczny materia³). Cena powala w pozytywnym tego s³owa znaczeniu:)

A tutaj dok³adny link do tematu na Folkowej.
Thorgrim Oktellson
Hej!Mam pytanie czy ten flet sie nada na ¶redniowieczne podgrywanie? icon_wink.gif




Lecheor
Na podgrywanie - oczywi¶cie! cool.gif
Ajcek
Ma niemiecką aplikaturę. Tak się ma do średniowiecza jak rożek angielski do szałamai.

EDIT:
Taki mały offtopic: Kiedyś słyszałem bodajże od jednej oboistki (czy od klarnecisty, nie pamiętam już), że jakiś oboista na akademii muzycznej gdzieś tam wziął sobie jako instrument poboczny rożek angielski (oni tam muszą oprócz głÃ³wnego instrumentu uczyć się grać na jego różnych odmianach) i się dziwił czemu mu nie stroi, a okazało się że nie włożył jakiejś części, która została w futerale. Rożki angielskie to skomplikowane urządzenia są. icon_wink.gif
Thorgrim Oktellson
Wiessz nie wydaje mi sie,aby stroj calkowicie decytowal o grze pewnych utworow.Jak sprawdzalem to wiekszosc z barokowego da sie zagrac na niemieckim wkoncu maja taka sama tonacje icon_mrgreen.gif wiec spekuluje ze sredniowieczne icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif utwory grac sie na nim da...lecz prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie
Ajcek
CYTAT
Wiessz nie wydaje mi sie,aby stroj calkowicie decytowal o grze pewnych utworow


??

CYTAT
Jak sprawdzalem to wiekszosc z barokowego da sie zagrac na niemieckim wkoncu maja taka sama tonacje icon_mrgreen.gif


????

CYTAT
wiec spekuluje ze sredniowieczne icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif utwory grac sie na nim da...lecz prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie


Tak, grać się na nim da utwory z dowolnej epoki, jeśli o to Ci chodzi. Natomiast flet historyczny to oczywiście nie jest.
Thorgrim Oktellson
Domyslam sie ze nie jest historyczny,chodzi mi o sama gre.Ja w tym jestem calkowicie ciemny,jedyne co wiem to informacje wyciagniete z neta,ktore ewidetni sa o waskim zakresie.Tak wiec Dzieki icon_wink.gif
Gloria z Krakowa
Strona Marka Bzowskiego jest ju¿ w sieci: http://fujarek.ovh.org/
Searleit
CYTAT(koharu @ 15:58 24.09.2005) *
Witam!
to ja siê dopiszê z czym¶ od siebie :D
od jakiego¶ czasu posiadam ciekawy flecik produkcji niemieckiej, jego atutem jest to, ¿e poprzeczny (moja mi³o¶æ, bo na pe³nowymiarowym gram od wielu lat), nie jest niestety drewniany(jakie¶ tworzywo koloru czarnego, ale za Chiny nie powiem co to...)
wszystko by³oby piêknie, ale jak dot±d nie uda³o mi siê rozszyfrowaæ chwytów do tego ciekawego instrumentu
znaczy siê co¶ na nim wygram, trochê toto popiszczy, jednak¿e ¿eby to mia³o czyste tony to tylko pomarzyæ mo¿na (inna sprawa ¿e ci±gle brak mi czasu ¿eby nad tym porz±dnie popracowaæ)
mo¿e kto¶ z Was spotka³ siê kiedy¶ przy okazji z tego typu flecikiem i wie jak z nim walczyæ...
mo¿na by go uznaæ za wstêpn± formê pikuliny, bo klapek nie ma, jeno same dziurki
pozdrawiam smile.gif


Witam!

Pozwólcie, ¿e odkurzê nieco starszy post.

Powy¿szy opis na my¶l przewodzi co¶ podobnego na czym sama gram, mianowicie Irlandzki flet poprzeczny.

S±dz±c po opisie jest prawdopodobnie zrobiony z ebonitu, i prawdopodobnie pochodzi z koñca XIX wieku (chocia¿ trudno mi to stwierdziæ bez zdjêæ smile.gif. A je¶³i moje domos³y s± s³uszne, to wiem jak z tym nale¿y walczyæ smile.gif....
Wilkomir Bia³y Wilk
Cze¶æ, zacz±³em siê interesowaæ od niedawna instrumentami s³owiañskimi ale nie wiem jak wygl±daj± takie typowe wczesno¶redniowieczne flety. Gdyby¶cie mogli poka¿cie mi parê zdjêæ albo wy¶lijcie na maila wilkomirr@interia.pl z góry dziêkujê !!!! smile.gif
Lecheor
***
Wilkomir Bia³y Wilk
Dziêki za odpowied¼ ;] ale gdyby¶ móg³ jako¶ ja¶niej odpowiedzieæ. Prosi³bym o konkretne linki itp. je¶li nie sprawi Ci to problemu.
Lecheor
***
Gloria z Krakowa
Ja te¿ podrzucê parê obrazków, w tym zdjêcie piszcza³ki Lecheora.

Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Lecheor
Proszê tylko nic nie insynuowaæ!
Wilkomir Bia³y Wilk
Dziêki za wszystko ;] Pozdrawiam!!
koharu
CYTAT(Searleit @ 16:37 16.01.2007) *
Powy¿szy opis na my¶l przewodzi co¶ podobnego na czym sama gram, mianowicie Irlandzki flet poprzeczny.

S±dz±c po opisie jest prawdopodobnie zrobiony z ebonitu, i prawdopodobnie pochodzi z koñca XIX wieku (chocia¿ trudno mi to stwierdziæ bez zdjêæ smile.gif. A je¶³i moje domos³y s± s³uszne, to wiem jak z tym nale¿y walczyæ smile.gif....


Searleit!! dzieki wielkie!!
[przepraszam, ¿e dopiero teraz ale dawno nie zaglada³am na forum bo najpierw sesja, a potem mnie do Australii z chórem wywia³o ;)]

¿e ten flet mo¿e byæ irlandzkim poprzecznym, to siê nie spodziewa³am [zw³aszcza, ¿e wszystko na nim jest po niemiecku napisane...] spróbujê za kilka dni dorzuciæ jego zdjêcie, tylko jako ¿e jest obecnie jakie¶ 300km ode mnie oddalony, to muszê poprosiæ o to które¶ z rodziców, co podejrzewam, ¿e trochê czasu zajmie ;)
My¶limir
Witam.
Czy ktoś z zacnych frehowiczów zna mistrza od robienia... ekhm... wykonywania fletów prostych i dud (XI-XIIIw.)? Nigdzie nie mogę namierzyć takowego.
Czy na polskich ziemiach używano fletni w datowaniu jw?
J
Pozdrawiam
Myślimir
Czarny Rycerz
Nie wiem czy w Polsce ale w XII wieku fletni uzywano. Robi takie Leszek Pelc. Sam takowa mam, polecam smile.gif . Co do fletów to znajd¼ jakie¶ znaleziska i zagadaj do Marka Bzowskiego (kontakt sam podawa³em trochê wy¿ej) . Brovarius robi³ jakie¶ medievalne dudy ale ja tam siê nie znam smile.gif . Gram na bu³garskich i nie mam pojêcia jak jest z ich historyczno¶ci± (jak cos to polecam www.bulgariana.com)
Pozdro
Aveja
Witam,

potrzebuje informacji o pochodzeniu fletu prostego, historii, budowie, cokolwiek, ale ¿eby to nie by³a informacja dla przedszkolaka i b³agam was w jêzyku polskim.
Docelowo interesuj± mnie informacje o flecie prostym barokowym (altowym).
Z góry dziêki

Pzdr.
kanimir
....zarejestrowa³em siê kilka dni temu, a poniewa¿ nie jestem bieg³ym komputerowym, nie radzê sobie z zamieszczeniem nowego tematu na forum. proszê najprzód, nie miejcie mi za z³e, je¶li wprowadzam nieco zamieszania. ale do rzeczy. poszukujê chêtnych do grania w zespole fletów prostych. tu w "stolicy" jest bardzo trudno znale¼æ kogokolwiek. gramy - jest nas a¿ trzech - od prawie dwóch lat. w maju zagrali¶my dwa koncerty, a na jesieni byæ mo¿e kolejne dwa. w repertuarze mamy przede wszystkim utwory renesansowe i barokowe, kilka ludowych (melodie ba³kañskie) i parê wspó³czesnych. ¶rodek ciê¿ko¶ci k³adziemy jednak na renesans. gdyby kto¶ spo¶ród Was chcia³ (móg³) graæ z nami, niech odpowie....




pozdrawiam. krzysztof.

Aveja
Witam,

ja bardzo chêtnie pogra³abym, ale k³opot chyba bêdzie w tym, ¿e jestem z Wroc³awia:]
Jakby co to gram na flecie prostym ju¿ dosyæ d³ugo, tak¿e gra³am ju¿ w pewnym zespole muzyki dawnej. Obecnie jestem na Wydziale Muzyki Dawnej w PSM II i gram w³a¶nie barok renesans, wcze¶niej równie¿ ¶redniowieczne utwory. Jakby¶ mia³ mo¿e jaki¶ pytania to pisz na PW:]

Pzdr. :]
Mangelee
Witam

mam wielk± pro¶bê. Czy móg³ mi kto¶ przes³aæ nuty ¶redniowieczne jakie¶ na flet? Najlepiej XIV - XV wiek ale wszelkie inne mile widziane. Mój mail: mangelee@o2.pl

z góry dziêkujê
Mang
Carmina
Zbieram ró¿ne wydawnictwa muzyczne i niedawno trafi³am na, moim zdaniem, ¶wietny samouczek na flet prosty. Byæ mo¿e siê mylê, ale uwa¿am, ¿e niczego lepszego do tej pory nie wydano. Ksi±¿eczka nazywa siê "O muzyce...przy flecie prostym". Autor: Krzysztof B³oñski. W zestawie p³yta z akompaniamentem do nut zamieszczonych w samouczku. Znalaz³am go pod linkiem: http://www.celticfolk.yan.pl
Anulka
CYTAT(Carmina @ 13:00 03.09.2007) *
Ksi±¿eczka nazywa siê "O muzyce...przy flecie prostym". Autor: Krzysztof B³oñski. W zestawie p³yta z akompaniamentem do nut zamieszczonych w samouczku. Znalaz³am go pod linkiem: http://www.celticfolk.yan.pl

Wtr±cê siê, ¿e ten pan w ogóle natchn±³ mnie do grania na flecie. Przy ich kasecie (!) przewijanej po frazie w przód i w ty³ uczy³am siê pierwszych celtyckich kawa³ków! Nic to nawet, ¿e ich zespó³ mocno, hm, czerpie z Carrantouhillów - Krzysztof na flecie wymiata!
Carmina
www.flet-prosty.pl
Mlodymir
Tak szybciutko jesli chodzi o samodzielny wyrob fletow, piszczalki slowianskie i takie tam:

Jozef T. Klukowski, Sami robimy zabawki i instrumenty muzyczne
Annemies Tamboer, Dzwieki Przeszlosci-Archeologiczne instrumenty muzyczne na przestrzeni wiekow
Stanislaw Oledzki, Polskie instrumenty ludowe

Co do fletni Pana i Sredniowiecza, to instrument przynajmniej X w. znaleziono w Jorviku (drewniany bloczek z powywiercanymi otworami). Wiem ze bylo wiecej podobnych znalezisk
(nie mowiac juz o fletniach Pana z zaczopowanych kosci piszczelowych znalezionych na terenie Rosji jeszcze przed nasza era). Sorry ze tak bez zrodel i skanow, ale na razie nie mam czasu.
saldek
Witam,

Czy kto¶ z szanownych Frechowiczów pomóg³by mi i powiedzia³ có¿ to za rodzaj fletu? Niestety or³em w tej dziedzinie nie jestem szczerba.gif

S³abo widaæ, ale po d¼wiêkach Ci którzy graj± powinni poznaæ




Z góry dziêkujê za pomoc i pozdrawiam smile.gif
Lecheor
***
Vislav
CYTAT(Mlodymir @ 17:13 22.10.2008) *
[...]
Co do fletni Pana i Sredniowiecza, to instrument przynajmniej X w. znaleziono w Jorviku (drewniany bloczek z powywiercanymi otworami). Wiem ze bylo wiecej podobnych znalezisk
(nie mowiac juz o fletniach Pana z zaczopowanych kosci piszczelowych znalezionych na terenie Rosji jeszcze przed nasza era). Sorry ze tak bez zrodel i skanow, ale na razie nie mam czasu.

Witam
Fletnia Pana

10th century Viking Pan Flute
Discovered at the Coppergate excavation of Jorvik (present-day York) in northern England.

Dok³adny opis jak wykonaæ:
Recreating Jorvik panpipes -Patrick Woolery

pozdrowienia Vislav
NormanPablo
Witam
Potrzebujê kontakt do Pana Marka Bzowskiego , próbowa³em skontaktowaæ siê przez Email na stronie ale bez odzewu (http://fujarek.ovh.org/index.html) .A potrzebujê nowych instrumentów. Mo¿e ma kto¶ jakie¶ namiary na Pana Marka? (mam na my¶li Telefon , inny adres E-mail) Bêdê dozgonnie wdziêczny.



<Post ju¿ nie aktualny ju¿ znalaz³em Kontakt z Panem Markiem>
Vivienne
Witam
Bardzo proszê o identyfikacje fletu prostego
http://www.youtube.com/watch?v=k5rLJVGL_74...feature=related
chodzi mi o flet, który wydobywa z siebie taki d¼wiêk jak w tym utworze - czy to jest altowy, sopranowy ( renesansowy czy barokowy) bo ju¿ sama nie wiem...
Gloria z Krakowa
Po d¼wiêku zapewne nie pozna³abym, czy instrument jest barokowy czy renesansowy - szczê¶liwie na filmie widaæ wszystkie niezbêdne detale;) Jest to najprostszy w ¶wiecie barokowy sopran (z podwójnymi dziurkami), który kupisz za bezcen w ka¿dym sklepie muzycznym jako flet szkolny:)

(Inna rzecz, czy przedstawiony utwór ma jakikolwiek zwi±zek z charakterem forum: schy³ku XX wieku nikt tu nie odtwarza...)
Vivienne
Glorio dziêkujê a powiedz mi prosze jeszcze jaki flet najlepiej nadaje siê do muzyki folkowej/dawnej? S³ysza³a¶ mo¿e Arkonê? Tam flet ma piekne brzmienie... tak wiem, ¿e to nie na temat, ale pilnie potrzebuje odpowiedzia wiedzia³am, ¿e tutaj mi kto¶ pomo¿e smile.gif
Gloria z Krakowa
Folk rozumiany jako autentyczna muzyka ludowa - jaka czê¶æ ¶wiata, konkretny region, jakie datowanie? Niestety XIX-wieczne wesele na Podhalu to zupe³nie inne wymogi sprzêtowe, ni¿ - dajmy na to - tradycyjna muzyka Beduinów z Afryki Pó³nocnej, nie wspominaj±c o wspó³czesnych kompozycjach w swobodny sposób nawi±zuj±cych do lokalnych nurtów. O ile te¿ o etnomuzykologii mo¿emy pogadaæ na Fresze (wi±¿e siê z rekonstrukcj± tak samo, jak ¶redniowiecze, zak³adaj±c ¿e zbieracz o akademickim muzycznym wykszta³ceniu nie zacz±³ poprawiaæ orygina³ów i aran¿owaæ ich na orkiestrê:)), o tyle Arkony, White Gardeny i inne tego typu formacje wykonuj±ce wspó³czesny "folk", to twórczo¶æ najnowsza - nie odtwórstwo, ani nawet stylizacja. Polecam udaæ siê z nimi na www.folkowa.art.pl/forum, albo w jakie¶ inne miejsce.


W sprawie ludowych fletów wykonywanych tradycyjnymi metodami skrobnij do Marka Bzowskiego z dwóch postów wy¿ej (zapewniam, ¿e odpowiada na maile i dostosowuje siê do potrzeb klienta, a mankamentem jego produktów jest tylko to, ¿e s± bardzo ciche). A co o muzyki dawnej - rzuæ okiem na producentów ju¿ wymienionych na Fresze i te¿ doprecyzuj o co ci chodzi:)
Evendur
Vivienne, pamiêtaj ¿e w gruncie rzeczy ka¿dy flet ma indywidualne brzmienie i zawsze wszystko wychodzi w praniu. W³a¶ciwy strój, barwa i to jak brzmi na tle innych instrumentów. Dobrze jest mieæ kilka fletów. Flet po bracie mojego kolegi, drewniany sopran maj±cy 20 lat potrafi graæ bardzo przyjemn± i nastrojow± barw±, mimo tego ¿e ju¿ nie ma na nim farby nawet:) Nie ma regu³y. Trzeba siê postaraæ i znale¼æ co¶ co bêdzie nam pasowaæ. I oprócz fletów ró¿nych rzemie¶lników, warto mieæ te¿ jeden chocia¿ profesjonalnie zrobiony flet(polecam plastiki Yamahy, mocne, idealnie nastrojone, trwa³e), ¿eby sobie ucha nie zepsuæ strojem i nauczyæ siê intonacji, bo na przysz³o¶æ mo¿e byæ kaszana:P

A ta flecistka za wysoko podnosi palce:P
D±brówka
Chyba wszystko tu zosta³o powiedziane, ale od siebie dodam, ¿e je¶li jeste¶ pocz±tkuj±c± flecistk± to by³abym ostro¿na z wytworami Bzowskiego. Brzmi± bardzo nastrojowo ale s± trudne do opanowania, trzeba niesamowicie pilnowaæ kszta³tu swojej paszczy i si³y pakowanej w rurê, ¿eby wydaæ jakikolwiek d¼wiêk, ¿e o po¿±danym nie wspomnê. Je¶li chcesz graæ po prostu "folk" to Evendur ma racjê - na pocz±tek plastik Yamachy bo nigdy Ciê nie zawiedzie.
Evendur
CYTAT
Brzmi± bardzo nastrojowo ale s± trudne do opanowania, trzeba niesamowicie pilnowaæ kszta³tu swojej paszczy i si³y pakowanej w rurê, ¿eby wydaæ jakikolwiek d¼wiêk, ¿e o po¿±danym nie wspomnê.

Ale jêzyk:P "Kszta³t swojej paszczy" to rzecz niezmienna, czyli pozycja jak przy mówieniu "涶¶"(pozycja ta nie powinna zmieniaæ siê w zale¿no¶ci od fletu), a "si³a pakowana w rurê", to zwyczajna intonacja, której uczymy siê ci±gle i wi±¿e siê z naszym s³uchem muzycznym i opanowaniem instrumentu. Jak masz dobry s³uch i do¶wiadczenie to nawet na flecie z bambusa mo¿na graæ czysto:) Ale do tego trzeba uczciwego treningu, bo moze doj¶æ do momentu, w ktorym palce skacz± reele bez problemu, a intonacja jest tak ¿a³osna, ¿e sie nie da tego s³uchaæ. Czêsta bol±czka samouków i folkowych flecistów. I artykulacja tak¿e:P

CYTAT
Takie próby mia³y ju¿ miejsce, ale ich poziom równa³ siê poziomowi ówczesnego odtwórstwa opancerzenia z elementów lodówki. Jak pogromcy miksiarskich etnofolków zapatrywaliby siê teraz na powa¿ny temat "najultra¶niejsi interpretatorzy muzyki ludowej"?;)

Jak na odtwórstwo opancerzenia z lodówki:P
Je¶li pijesz do mnie, to ja niczego nie pogramiam, jak siê ludzie pchaj± z g³upot± tam gdzie nie trzeba, sami o pogramianie siê prosz±, a jak nie, niech sobie ¿yj± swobodnie i szczê¶liwie.
A o muzyce ludowej napewno znajdzie siê jakie¶ forum:)

CYTAT
A ja j± znam ;P

Ale i tak za wysoko podnosi palce:P
D±brówka
Nie wiem, czy gra³e¶ na Bzowskich piszcza³kach ale one nie maj± tego wspania³ego dzióbeczka, który wk³ada siê do buzi, tylko zakoñczone s± ot tak, jak kij od szczotki. Utrzymanie w³a¶ciwego 涶¶¶ na czym¶ takim po jakim¶ czasie staje siê problemem. Robi te¿ zdaje siê "whistle" i inne piszcza³ki, z tymi jest ju¿ trochê pro¶ciej, chocia¿ z natury maj± one kszta³t badyla, z którego s± zrobione wiêc problem z intonacj± pozostaje. Zreszt± nastraszyli¶my Vivienne ju¿ chyba dostatecznie i zapewnili¶my Yamasze now± klientkê smile.gif

Co do mo¿liwo¶ci odtwarzania folku na fletach z lodówki - istniej± w³a¶ciwsze tematy do dyskusji.
Evendur
CYTAT
Nie wiem, czy gra³e¶ na Bzowskich piszcza³kach ale one nie maj± tego wspania³ego dzióbeczka, który wk³ada siê do buzi, tylko zakoñczone s± ot tak, jak kij od szczotki.

Gram na flecie basowym, który te¿ jest zakoñczony jak kij od szczotki, tylko takiej duuuu¿o grubszej i "pozycjê 涶¶" trzeba i da siê zachowaæsmile.gif S± pewne normy i zasady poprawnej gry na flecie których nale¿y przestrzegaæ dla poprawnego rozwoju naszych umiejêtno¶ci, bo inaczej w pewnym momencie zaniedbana wcze¶niej drobnostka zastopuje nas i sprawi spory problem.
D±brówka
CYTAT(Evendur @ 13:34 06.12.2009) *
Gram na flecie basowym, który te¿ jest zakoñczony jak kij od szczotki, tylko takiej duuuu¿o grubszej i "pozycjê 涶¶" trzeba i da siê zachowaæsmile.gif


Nie mówiê, ¿e nie trzeba i ¿e siê nie da, a jedynie, ¿e to trudne.

CYTAT(Evendur @ 13:34 06.12.2009) *
S± pewne normy i zasady poprawnej gry na flecie których nale¿y przestrzegaæ dla poprawnego rozwoju naszych umiejêtno¶ci, bo inaczej w pewnym momencie zaniedbana wcze¶niej drobnostka zastopuje nas i sprawi spory problem.


Naturalnie, ale wszelkie szkolne/plastikowe instrumenty s± bardziej tolerancyjne, a istniej± te¿ takie, przy których byle zachwianie przep³ywu powietrza zabrzmi jak "¶miech flecisty".
Evendur
CYTAT
Naturalnie, ale wszelkie szkolne/plastikowe instrumenty s± bardziej tolerancyjne, a istniej± te¿ takie, przy których byle zachwianie przep³ywu powietrza zabrzmi jak "¶miech flecisty".

Z plastikowymi fletami, a szczególnie tak dobrymi jak yamachy, jest pewien bardzo powa¿ny problem. Mianowicie s± za dobre. £atwo¶æ wydobycia d¼wiêku i intonacji, wyrazisto¶æ artykulacji, brak problemów z górnym rejestrem s± tak du¿e, ¿e powoduj± paradoksalnie wiele szkód. Z jednej strony jest to dobry instrument dla pocz±tkuj±cego flecisty. Ale z drugiej strony jest ma³o wymagaj±cy, s³abo rozwija, og³upia, nie uczy radzenia sobie z problamami intonacyjnymi, stosowania zastêpczych chwytów. Jest tak idealny, ¿e du¿y ciê¿ar gry przenosi z flecisty na siebie. I to powoduje, ¿e flecista doskonali siê w pewnych aspektach wolniej. Dobrze jest czasami pograæ na flecie z problemami, wtedy mo¿na siê bardzo du¿o nauczyæ.
Vivienne
Kupi³am sobie barokowy sopran - drewniak :D
Evendur
Sopran?;/ Alt trzeba by³o:P
Vivienne
Ju¿ za pó¼no ^^
D±brówka
Gratulujemy wyboru. Tylko traktuj go dobrze, bo drewno to nie plastik.
PiffAro
CYTAT
Ale jêzyk:P "Kszta³t swojej paszczy" to rzecz niezmienna, czyli pozycja jak przy mówieniu "涶¶"(pozycja ta nie powinna zmieniaæ siê w zale¿no¶ci od fletu)

Ma³e sprostowanie - Mówi±c "kszta³t paszczy" Evendur mia³ na mysli uk³ad jêzyka w buzi. Absolutnie nie ca³± "paszczê" szczerba.gif ( Piszê to , by potem nie wynik³y z tego b³êdy w edukacji przysz³ch pokoleñ flecistów , za które Evendur by³by bezpo¶rednio odpowiedzialny , by potem jego sumienie by³o czyste devil.gif )

CYTAT
Nie wiem, czy gra³e¶ na Bzowskich piszcza³kach ale one nie maj± tego wspania³ego dzióbeczka, który wk³ada siê do buzi, tylko zakoñczone s± ot tak, jak kij od szczotki. Utrzymanie w³a¶ciwego 涶¶¶ na czym¶ takim po jakim¶ czasie staje siê problemem.


D±brówko. Te piszcza³ki typu "kij-od-szczotki" to zapewne nic innego jak flety krawêdziowe. Wiêc z autopsji wiem , i¿ granie na nich niewiele ró¿ni siê od grania na flecie prostym. Jedyne co tu mo¿e byæ trudne to to , by wielki nos nie utrudnia³ nam gry:) Jesli kto¶ ma duzy nos oczywi¶cie... bigsmile2.gif
I pamiêtaj by graj±c , aparat gêbowy by³ lu¼ny - tzn. usta nie wypuszcza³y powietrza "bokami" , a zarazem by³y bardzo lu¼ne. Podczas grania jedyne co ma byæ napiête to mózg smile.gif Wszelakie usztywnienia tylko przeszkadzaj±. I oczywi¶cie w buzi jêzyk musi byæ w takiej pozycji jak przy mówieniu 涶 , jak to s³usznie wspomnia³ EVENDUR crazy.gif . Mam te¿ nadziejê , ¿e wiesz o poprawnej artykulacji , która jest niezbedna do grania na flecie.


CYTAT
Z plastikowymi fletami, a szczególnie tak dobrymi jak yamachy, jest pewien bardzo powa¿ny problem. Mianowicie s± za dobre. £atwo¶æ wydobycia d¼wiêku i intonacji, wyrazisto¶æ artykulacji, brak problemów z górnym rejestrem s± tak du¿e, ¿e powoduj± paradoksalnie wiele szkód. Z jednej strony jest to dobry instrument dla pocz±tkuj±cego flecisty. Ale z drugiej strony jest ma³o wymagaj±cy, s³abo rozwija, og³upia, nie uczy radzenia sobie z problamami intonacyjnymi, stosowania zastêpczych chwytów. Jest tak idealny, ¿e du¿y ciê¿ar gry przenosi z flecisty na siebie. I to powoduje, ¿e flecista doskonali siê w pewnych aspektach wolniej. Dobrze jest czasami pograæ na flecie z problemami, wtedy mo¿na siê bardzo du¿o nauczyæ.


Jestem zmuszony siê niezgodzic.. Owszem flety YAMAHA s± idealne dla pocz±tkuj±cych. Przede wszystkim dlatego , ¿e s± tanie , maj± dobre brzmienie (bior±c pod uwagê za jak± cenê mo¿emy je nabyc) , maj± szerok± skalê. Z do¶wiadczenia wiem te¿ , ¿e ukazuj± wszystkie nasze techniczne braki . Nale¿y te¿ zauwa¿yæ , ¿e lepiej dla osoby pocz±tkuj±cej , by od pocz±tku os³uchiwa³a siê z dobr± intonacj± , a nie mêczy³a siê graj±c na s³abiutkim flecie. Bez w±tpienia spowalnia³o by j± to równie¿ drogi Evendurze smile.gif Chocia¿ tu nie ma zasady - Mój najlepszy przyjaciel od pocz±tku swojej "walki" z fletem mia³ do dyspozycji mój stary flet altowy (chyba równie¿ yamaha) i wykszta³ci³ siê z niego - i nadal kszta³ci - wybitny flecista. Ale flet jak to flet (ka¿dy) ma wady. Znam wiele fletów yamaha , które diametralnie siê od siebie ró¿ni±. I nie ka¿dy jest dobry... Wiele zale¿y od chêci , samozaparcia i pracy. A co do zastêpczych chwytów - najczêsciej s³u¿± one do modulacji piano i forte - wszyscy wiemy , i¿ flet ma ma³e mo¿liwo¶ci dynamiczne.

Nic nie zmienia faktu , ¿e nawet najlepszy flet sam muzyka nie wykszta³ci bigsmile2.gif
Wiêc nie ma co siedzieæ na ty³ku , tylko do roboty:)
D±brówka
Ale¿ siê ch³opcy przyczepili do mojej paszczy. Zwa³ jak zwa³, zgadzamy siê chyba co do jednego - Bzowskie flety s± dobre bo s± dobre i tanie, ale nie dla pocz±tkuj±cych.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.