Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Pie¶ni] "Festiwal" pie¶ni dawnej czyli Rycerskie
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni
Stron: 1, 2
muzykus
Po dok³adnym przestudiowaniu naszego forum stwierdzi³em, ¿e sporo z nas lubli, umie i ¶piewa pie¶ni dawne ró¿nych okresów historycznych. Ba, niektórzy stworzyli ma³e kapele historyczne.
Proponujê przeto zosrganizowanie czego¶ w rodzaju "festiwalu" dawnej pie¶ni, w wykonaniu absolutnych amatorów, czyli nas, ludzi bêd±cych czlonkami grup rycerskich w ca³ej Polsce, lub amatorskich zespo³ów, lub solistów.
Mam nawet pomys³ gdzie to zrobiæ i jak (uczestbnictwo na zasadach turniejów rycerskich czyli za michê strawy i spanie), ale oczekujê wypowiedzi na ten temat. Powiedzcie czy warto to "rozpêtaæ" i czy bêd± chêtni do wyst±pienia ba takim "festiwalu" (nazwa festiwal trochê nie pasuje, ale oddaje ideê).
Mam nadziejê, ¿e zak³adaj±c ten temat nie zb³a¼ni³em siê. Pozdrawiam.
Piotr £uniewski
Witam!

Ca³kowicie popieram tego typu inicjatywê.Bior±c pod uwagê, ¿e niektórzy " amatorzy " nie odbiegaj± bynajmniej poziomem od " profesjonalistów " mog³oby byæ naprawdê ciekawie, a po za tym ci którzy nigdy by nie wystêpowali mieli by okazjê siê pokazaæ i oswoiæ nieco z publik±, trem± itd., czyli wykonaæ pierwszy krok w karierze estradowej icon_mrgreen.gif

Jednak przede wszystkim najwiêksza korzy¶æ jak± wszyscy by z tego wynie¶li to w³a¶nie mo¿liwo¶æ wspólnego spotkania siê, pogadania, wymienienia do¶wiadczeñ, uwag... i wspólna zabawa.

Taneczny Korowód ju¿ wystartowa³ dlaczego wiêc nie mo¿na tego samego uczyniæ z muzyk±?
Osobi¶cie jestem zdania ¿e na takim spotkaniu mog³yby i go¶ciæ uznane zespo³y muzyki dawnej w roli jakby guru, przewodników tak jak na Korowodzie ma to miejsce w przypadku Pavanili, np. co rok inna zaproszona kapela, co o tym my¶licie?

W ten sposób po paru latach takich regularnych spotkañ mogliby¶my dorobiæ siê ca³kiem niez³ych zespo³ów w RR. W ka¿dym razie im wiêcej takich spotkañ tym lepiej.

W zachodnich bractwach rycerskich muzykowanie jest bardzo popularne i praktykowane na co dzieñ.
Dlaczego u nas mia³oby tak nie byæ? W koñcu to du¿o lepiej aby zamiast na turniejach puszczaæ muzykê z odtwarzacza byli ludzie, którzy by zagrali lub/i za¶piewali j± na uczie, przy pogawêdce przy ognisku, do tañca czy po prostu do pos³uchania i potrafili co¶ wiecej niz parê akordów na krzy¿...

Gor±co popieram!!!
Gloria z Krakowa
Jestem totaln± amatork± i znam parê akordów na krzy¿, jednak kilkoro zebranych do kupy amatorów daje nieraz efekt ca³kiem fajny fonicznie, a i atmosfera jest ¶wietna. Gor±co popieram wszelkie projekty zwi±zane z gr±, ¶piewem i rekonstrukcj± wszelkiej ma¶ci muzyków. My¶la³o siê nawet o czym¶ w rodzaju ogólnopolskiego projektu artystycznego (np. Kongregacja ¦w. Cecylii;)) zrzeszaj±cego umediewalnionych ludzi zajmuj±cych siê muzyk±, problem jest tylko jeszcze problem z wystarczaj±c± ilo¶ci± podpisów;-)
Popieram i jest nas wiêcej:) Tego typu spotkania mog± byæ wrêcz jedyn± okazj± do wymiany do¶wiadczeñ dla osób osamotnionych w swym fachu, a dobrze pomy¶lany "festiwal" (przy cywilnym audytorium?) ³adn± okazj± do propagowania kultury dawnych wieków i rodzimej historii. Oczywi¶cie jak ju¿ siê wszystko rozkrêci:)
muzykus
Mo¿e trochê chaotycznie zaanonsowa³em temat, ale idea jest taka: zorganizowanie "festiwalu" pie¶ni dawnej pod nazw± "Rycerskie ¶piewanie na Zamku w ......" (to narazie tajemnica gdzie). Zsady uczestnictwa jak w turniejach rycerskich, czyli anons: na frecha, przyjazd na w³asny koszt, jedzenie i spanie za darmochê, wystêpy na scenie przy profesjonalnym nag³o¶nieniu, myzyka wykonywana "bez pr±du" czyli akustycznie. Mog± byæ wykonywane utwory dawnych mistrzów, tematy tradycyjne czy ludowe (np. muzyka kozacka, czy polska plebejska), moim zdaniem bardzo dobrym pomys³em by³oby wprowadzenie twórczo¶ci w³asnej stylizowanej na muzyce dawnej, lub inspirowane ni±.
I tutaj niespodzianka: ju¿ kiedy¶ wstêpnie rozmawia³em z czynnikem w³adzy (dyrektorka) na ten temat, ale zabrak³o mi odwagi na realizacjê pomys³u. Teraz jestem zdeterminowany i dokonam dzie³a - o ile znajdzie siê spora grupa inicjatywna wykonawców. Co najwa¿niesze jest tam równie¿ studio nagrañ - jak najbardziej profesjonalne i mo¿liwo¶æ studyjnego nagrania swojej twórczo¶ci w postaci p³yty.
Nadal czekam na posty w tej sprawie, bo najpó¼niej w pa¼dzierniku muszê na ten temat powa¿nie rozmawiaæ i zacz±æ dzia³ania, ¿eby w przysz³ym roku to wypali³o.
Pozdrawiam.
Joanna
Witam smile.gif

Pomys³ jak najbardziej fajny, tylko wydaje mi siê, ¿e ludzie ¶piewaj±cy i graj±cy w RR s± czêsto sami w tym co robi± w swoim bractwie/mie¶cie lub s± to ma³e grupki. A na festiwalu raczej nie wyjde sma na scene z fletem czy gitar±. Dlatego te¿ uwa¿am, ¿e dobrze by³o by zorganizowaæ co¶ d³u¿szego powiedzmy na 5 dni ¿eby mieæ czas na co¶ w rodzaju warsztatów. Opracowywa³o by siê tam pie¶ni i inne utwory w wiêkszej obsadzie, napewno by³o by to dosyæ spektakularne:).

Oczywi¶cie trudno jest zebraæ w sezonie wiêksz± liczbe osób i to na d³u¿ej ni¿ weekend, wiêc mo¿e zorganizowaæ co¶ takiego podaczas jakiego¶ turnieju?

A tak przy okazji...
Na Grunwaldzie s± ju¿ warsztaty taneczne - czemu nikt nie wpad³ na pomys³ z warsztatami muzycznymi? Chastelana siê sprê¿y³a i by³y warsztaty "ogólno chor±gwiane". Mo¿e w przysz³ym roku zbierzemy siê i powa¿nie pomuzykujemy? Zrobi siê z tego prawdziwa medivalna wieloosobowa Capella:D

Co Wy na to muzykanci??

pozdrawiam smile.gif
Gloria z Krakowa
W³a¶nie dlatego pisa³am o tym wymarzonym projekcie - móg³by zrzeszaæ osoby z ca³ej Polski (warto by pomy¶leæ wtedy o jakiej¶ stronie, podforum na FREHA), które przynajmniej raz do roku spotyka³yby siê na imprezie w rodzaju turnieju i wspólnie muzykowa³y. Gdyby rzecz wypali³a, mog³oby siê zrobiæ i festiwal...

WToszku s± warsztaty taneczne; niby dlaczego nie mo¿na zrobiæ ogólno-muzycznych?
Scandicus
Pomys³ rzeczywi¶cie, niez³y. Strona muzyczna turniejów znacz±co odbiega od poziomu rekonstrukcji ubiorów, czy ekwipunku.
S± osoby zainteresowane muzykowaniem, wiêc warto umo¿liwiæ im podci±gniêcie siê w wiedzy i umiejêtnio¶ciach muzycznych, ¿eby mia³y odwagê pograæ i po¶piewaæ przy publiczno¶ci. W RR s± ludzie s³ysz±cy, wiêc potencja³ istnieje, ¿eby na turniejach brzmia³a muzyka DAWNA.
Mo¿e takie spotkanie by³oby w³a¶ciwym impulsem to mocnego pchniêcia naprzód w tym zakresie. Niektórzy "rycerze" (a raczej Damy) ju¿ graj± ¶redniowiecze i mog± turnieje ubogaciæ stosown± muzyk±.
W ka¿dym razie, je¶li mi czas pozwoli, to chêtnie wezmê udzia³ w takim przedsiêwziêciu.
Piotr £uniewski
Witam!

Joanna napisa³a:

" ...wydaje mi siê, ¿e ludzie ¶piewaj±cy i graj±cy w RR s± czêsto sami w tym co robi± w swoim bractwie/mie¶cie lub s± to ma³e grupki. A na festiwalu raczej nie wyjde sma na scene z fletem czy gitar±. Dlatego te¿ uwa¿am, ¿e dobrze by³o by zorganizowaæ co¶ d³u¿szego powiedzmy na 5 dni ¿eby mieæ czas na co¶ w rodzaju warsztatów... "

Piotr Flis napisa³:

" ...Strona muzyczna turniejów znacz±co odbiega od poziomu rekonstrukcji ubiorów, czy ekwipunku.
S± osoby zainteresowane muzykowaniem, wiêc warto umo¿liwiæ im podci±gniêcie siê w wiedzy i umiejêtnio¶ciach muzycznych, ¿eby mia³y odwagê pograæ i po¶piewaæ przy publiczno¶ci. W RR s± ludzie s³ysz±cy, wiêc potencja³ istnieje, ¿eby na turniejach brzmia³a muzyka DAWNA... "


A co innego ma byæ?
Przy tak " ¶wietnym " systemie edukacji ( zw³. w zakresie przedmiotów artystycznych ) czego po ludziach oczekiwaæ? Ile godzin rocznie w szkole podstawowej czy ¶redniej przeznacza siê na rozwijanie takich zainteresowañ? Umiejetno¶ci artystyczne trzeba zdobywaæ po za szko³± ( chyba, ¿e kto¶ chodzi do szko³y muzycznej czy plastycznej - tylko ile jest takich szkó³ na ludzi którzy chcieliby graæ czy malowaæ w skali kraju, zwa¿ywszy ¿e owe szko³y tez prezentuja sob± ró¿ny poziom?). A czy przeciêtny uczeñ szko³y X w miejscowo¶ci Y ma w ogóle czas na zajmowanie siê takimi " nikomu nie potrzebnymi pierdu³ami, jakim¶ tam brzd±kaniem czy bazgroleniem na papierze " je¿eli chce wszystko ukoñczyæ terminowo i nie przegrywaæ ju¿ na starcie w obecnym paranoicznym " wy¶cigu szczurów ". ¯eby dobrze graæ czy malowaæ to nie wystarczy od czasu do czasu co¶ tam zabrzd±kaæ czy
nabazgraæ, trzeba to robic regularnie i wygospodarowaæ te dwie, trzy godziny przez te piêæ, sze¶æ dni w tygodniu. Nie licze tu oczywiscie pracy w zespole je¶li siê takowy ma.I wreszcie jakie s± perspektywy utrzymania siê ze sztuki po za w±skim gronem " wybrañców "?

Ale wróæmy do sedna sprawy.
Istotnie samemu wychodziæ na scenê to tak nie bardzo...zw³aszcza jak siê ma jednog³osowy instrument bigsmile2.gif , choæ na gitarze da³oby siê ( niektóre utwory w oryginale pisane na lutniê czy vihuelê solo ) graæ ale fakt,¿e kilka osób z instrumentami w zespole brzmi silnie i efektownie no i co kilka osób to nie jedna. Zgodzi³bym sie te¿ z pomys³em warsztatów. I w³a¶ciwie czemu ich nie zrobiæ w³a¶nie na Grunwaldzie? Zw³aszcza, ¿e to chyba jedyne miejsce gdzie mog³oby to trwaæ piêæ dni. A wcze¶niej na Grunwaldzie by³y takie warsztaty ( Grunwald 2001 i 2002 ). Prowadzi³ je Tadeusz Czechak, kierownik muzyczny Dekameronu. Warsztaty tañca prowadzi³y wtedy Sylwia Majewska i Katarzyna Mazur z Pavanilii.Ale wszystko siê w koñcu rozbi³o o pieni±dze. W 2001 r. warsztaty by³y bezp³atne, rok pózniej kosztowa³y 10 z³. A pózniej jeden z bogatszych sponsorów Grunwaldu siê wycofa³ i z warsztatów trzeba by³o zrezygnowaæ ( tzn. Dekameron i Pavanilia siê wycofa³y, bo trudno oczekiwaæ, ¿e zawodowcy mieliby to robiæ ca³kiem za friko ). Mo¿na by³oby jednak powrócic do tego wewnêtrznymi si³ami RR ( jak w przypadku tañców ). Oczywi¶cie otwarte pozostaje pytanie jak mia³yby one wygl±daæ i ilu naprawdê chêtnych by siê na nie zg³osi³o. Sugerujê za³o¿enie odrêbnego tematu gdzie to bêdzie mo¿na omówiæ dok³adnie. A wracaj±c do proponowanego festiwalu to myslê ¿e mo¿na by by³o zorganizowaæ go niezale¿nie od warsztatów, bo pomys³ wydaje mi siê ca³kiem dobry. Zasadnicza ró¿nica miêdzy festiwalem a warsztatami polega na tym, ¿e na warsztatach temat nad którym siê pracuje narzucany jest niejako z góry a atrakcyjnosæ festiwalu polega na tym ¿e jako uczestnik prezentuje siê swój w³asny pomys³. Jednak fakt ¿e na to potrzeba grup czy osób które co¶ ju¿ konkretnego wiedz±,potrafi± i mog± to pokazaæ . Oczywi¶cie takie s± ale to co napisa³a Joanna ma swoj± wagê. Dlatego proponowa³bym aby taki festiwal odbywa³ sie pod koniec sezonu po wczesniejszych warsztatach czy to w Starym S±czu ( o ile takowe jeszcze siê odbywaj± ) czy na Grunwaldzie ( o ile takowe zostan± wznowione ) czy gdzie indziej. Oczywi¶cie festiwal mo¿na po³±czyæ z warsztatami w jedn± ca³o¶æ, tylko pytanie czy znajdzie siê odpowiedni czas i czy kto¶ to zasponsoruje? mad.gif mad.gif mad.gif

Pozdrawiam!

Ps. Muzykusie wspomniale¶ o studiu ze sprzetem nagraniowym. Mam pytanie: jak widzisz wykorzystanie tego sprzêtu w ³±czno¶ci z festiwalem? Wspólna p³yta koncertowa czy po prostu kto chce op³aca ( mo¿e to zrobi sponsor? bigsmile2.gif ) odpowiedni czas i nagrywa swoje utworki na p³ytkê maj±c w ten sposób pierwsze w³asne nagranie?
Joanna
Zgadzam siê z Piotrem - polskie spo³eczeñstwo jest bardzo s³abo umuzykalnione, a taki potencja³ drzemie w ludziach.
Niedawno na jednym turnieju rozmarzy³am siê z koleg± - jak to by by³o piêknie gdyby na uczcie nie jedna osoba gra³a na czym¶, a reszta ewentualnie "¶piewa³a" po kilku kuflach piwa/miodu, ale by wiêkszo¶æ ludzi wyci±gnê³a jakie¶ instrumenty czy u¿y³a ¶wiadomie w³asnego g³osu... niestety jak na razie to nierealne (m.in. z powodu wy¿ej wspomnianej "edukacji" muzycznej)

Co do festiwalu to s±dzê, ¿e móg³by siê on odbyæ, ale dopiero za kilka lat, kiedy ju¿ ta my¶l dojrzeje i ludzie siê podszkol±.
Na razie popieram pomys³ wspólnego opracowywania utworów na turniejach/warsztatach - np.Grunw smile.gif
Swoj± drog± zesz³ego roku spotyka³am siê z paroma osobami na Grunwie w celu wspólnego muzykowania (m.in. z Piotrem) i ca³kiem nie¼le nam to wychodzi³o:D, szkoda ¿e w tym roku tak siê nie z³o¿y³o.

CYTAT
Mo¿e takie spotkanie by³oby w³a¶ciwym impulsem to mocnego pchniêcia naprzód w tym zakresie. Niektórzy "rycerze" (a raczej Damy) ju¿ graj± ¶redniowiecze i mog± turnieje ubogaciæ stosown± muzyk±.
W ka¿dym razie, je¶li mi czas pozwoli, to chêtnie wezmê udzia³ w takim przedsiêwziêciu.


Zgadzam siê i te¿ wyra¿am chêc wziêcia udzia³u smile.gif

pozdrawiam smile.gif
Robert Diabe³
A na zesz³orocznym turnieju na zamku Czocha (jak by³o w tym roku nie wiem bo nie by³em) na uczcie zaczê³o siê od turnieju bardów a skoñczy³o na tym, ¿e wszyscy (!) zebrani ¶piewali d³ugo w noc. Tak samo bywa na turniejach chojnickich. Nie zabrak³o wspólnego ¶piewania na uczcie chor±gwii ¶l±skiej pod Grunwaldem w tym roku. Wiêc z tym s³abym umuzykalnieniem nie tak do koñca ...
Ja ¶piewam kiedy tylko ku temu okazja, utwory Kowalskiego, jego t³umaczenia, repertuar u³añski wreszcie swoje w³asne teksty - choæby pie¶ñ napisan± dla Podola.

Prawda, ¿e s± i tacy co potrafi± tylko z dwie zwrotki "Soko³ów ..." za¶piewaæ i na tym koniec.
Scandicus
CYTAT
A na zesz³orocznym turnieju na zamku Czocha (jak by³o w tym roku nie wiem bo nie by³em) na uczcie zaczê³o siê od turnieju bardów a skoñczy³o na tym, ¿e wszyscy (!) zebrani ¶piewali d³ugo w noc. Tak samo bywa na turniejach chojnickich. Nie zabrak³o wspólnego ¶piewania na uczcie chor±gwii ¶l±skiej pod Grunwaldem w tym roku. Wiêc z tym s³abym umuzykalnieniem nie tak do koñca ...

No, i w³a¶nie o to chodzi, ¿eby to sta³o siê pewnym standardem. Zamiast CD - ¿ywi ludzie i instrumenty. Przy odrobinie wyobra¼ni mo¿na tutaj zdzia³aæ bardzo du¿o. Nie tylko ucztê ale i ceremonie dworskie te¿ mo¿na umuzykalniæ. Parê lat temu w Ko¿uchowie co¶ takiego próbowa³em uskuteczniæ.
Do tañca równie¿ coraz czê¶ciej gra siê na ¿ywo. Trzeba tylko to rozpowszechniæ, a jestem przekonany, ¿e mo¿na - pod warunkiem, ¿e bêdzie taka wola uczestników turniejów.
Mam te¿ ¶wiadomo¶æ, ¿e krêci ludzi raczej folk, no i tañczy siê renesans (mam ¶wiadomo¶æ z jakich powodów). Ale tu nasza (muzykuj±cych) rola, ¿eby szersze grono zaznajomiæ i zachêciæ do muzyki adekwatnej do imprez rycerskich.
Anulka
1. Co do formy "Festiwalu": Chêtniej wyobra¿a³abym sobie to jako ogólno-RR-owe spotkanie muzykuj±cych, maj±ce na celu wspólne granie, uczenie siê, wymianê repertuaru, a nie - wystêp sceniczny czy nagrywanie p³yty. W takich warsztatach - w Starym S±czu - których zwieñczeniem mia³ byæ koncert kursantów bra³am ju¿ udzia³ i widzia³am, jak uwalniaj± siê ca³e pok³ady chorych ambicji. Przez ten ca³y koncert nie by³o w ogóle wieczornego grania dla przyjemno¶ci - to naprawdê nie jest dobry pomys³.

2. Co do miejsca: Grunwald jest jedn± z dobrych lokacji, ale osobna impreza poza sezonem by³aby ca³kiem niez³ym rozwi±zaniem. Nikt by na nas nie krzycza³, ¿e ha³asujemy, jak mia³o to miejsce na Grunwie przy okazji prób ¶piewu devil.gif

2. Co do uczestnictwa: Ja w miarê mo¿liwo¶ci bardzo chêtnie, i zobaczymy jak uda mi siê zlobbowaæ Sekcjê ¦piewacz± Kompanii ¦wiêtego Stacha (S¦¦S). smile.gif
100krotka
ja byms siê na taki projekt miêdzygrupowy pisa³a
mo¿naby np. na "podforum" zamieszczaæ nuty ktore chcemy mieæ w repertuarze i teksty pie¶ni
przez rok by sie osobno pracowa³o nad nimi ew. spotyka³o w mniejszych grupkach by siê zgraæ, a takie finalne wykonanie mog³oby np. nast±piæ na Grunwie, bo tam najwiêksze prawdopodobieñstwo spotkania siê smile.gif

muzykusie, taki festiwal to dobry pomys³,ale jak ju¿ wspomniano, nieweile jest zgranych zespo³ów w bractwach, s± pojedyncze osoby, a 1 flet nie brzmi tak super... s± ludzie co mogliby swym g³osem podbic publikê (tu uk³on w stronê Diab³a chojnickiego),ale zbyt wielu ich nie ma.

naprawde warto by by³o pomy¶leæ o za³o¿eniu czego¶ w styl gildii muzyków...
muzykus
Hmmmm.... tego siê nie spodziewa³em - to znaczy tylu ciekawych wypowiedzi i my¶la³em, ¿e siê wyg³upiê, ale nie - dziêkujê wszystkim.
Muszê tu zdradziæ kilka szczegó³ów. Otó¿: jesli chodzi o nagranie p³yty zrobi³by to o¶rodek, w którym odby³by siê "festiwal", niestety pieni±¿ki za to oni by zgarnêli, ale my mieliby¶my p³yty tzw. autorskie. My¶la³em o nagraniu wszystkich wykonawców w danym roku i puszczeniu w obieg p³yt przez wspomniany o¶rodek, zwiedzaj±cym obiekt (a wycieczek i go¶ci jest tam sporo).
Do przysz³ego roku mamy jeszcze sporo czasu i mo¿na dopracowaæ swoje wykonawstwo, lub znale¼æ wspólników do wykonania bogatszego ni¿ solowe (np. na samym flecie). My¶la³em o czym¶ takim jak "jam session" w stylu folkowo- ¶redniowieczno- barokowym. Utwór wybraliby uczestnicy. Impreza z uwagi na jej pocz±tki trwa³aby tak jak turniej tzn. od pi±tku popo³udnia do niedzieli wieczór. W Waszych wypowiedziach brzmia³a niekiedy nuta sceptycyzmu, czy damy radê - ja my¶lê ¿e damy. tu nie chodzi i pe³en profesjonalizm. przecie¿ w tych okresach czasu funkcjonowa³o stosunkowo niewiele takich zespo³ów, chodzi o ¶piewanie takie jakie by³o w zamkach, dworach itp. Owszem, mo¿emy to po³±czyæ z imprez± rycersk±, ale wola³bym, ¿eby by³a imprez± oddzieln± dla publiczno¶ci, ze ¶piewaniem na scenie. A je¶li chodzi o miejsce ? Szyd³owiecki O¶rodek Kultury na Zamku. polecam ich strinkê internetow± - wiedz± jak to zrobiæ.
proszê o dalsze pomys³y i wypowiedzi.
Muzykus
Piotr £uniewski
Witam!

Odpowiadaj±c na twój list Stokrotko,tu wprawdzie znów warto za³o¿yæ odrêbny temat:
pomys³ gildii nie jest z³y. Istnieje wszak przys³owie ¿e nie rozbija siê otwartych drzwi. Chodzi o to ¿e i poza RR o czym wszystkim wiadomo, istniej± grupy muzyki dawnej a i z osób zrzeszonych w RR nie ka¿da bêdzie siê ograniczaæ do samego RR. Muzycy ju¿ jakis czas temu wpadli na pomys³ za³ozenia ogólnopolskiego stowarzyszenia muzyki dawnej i takowe powsta³y:
Polskie Stowarzyszenie Przyjació³ Muzyki Dawnej
Polskie Towarzystwo Muzyki Dawnej - grupa krakowska
Polskie Towarzystwo Muzyki Dawnej - grupa warszawska

Nie chcê powiedzieæ : po co nam gildia w RR skoro istnieja ju¿ " gildie " po za RR. Twórzmy j± i wspó³pracujmy z innymi w koñcu ka¿demu chodzi o rozwój wykonawstwa muzyki dawnej, nieprawda? Taka gildia ( w moich myslach ) bylaby nastawiona na sprawy muzyki stricte wewn±trz RR a jednocze¶nie mog³a by czerpaæ korzy¶ci z kontaktów z innymi poza " ererowskimi " grupami.
Zdajê sobie oczywi¶cie sprawe z tego, ¿e jest te¿ druga strona medalu:
Niby ka¿demu chodzi o muzykê dawn± ale ludzie bezinteresowni nie s± i jest pewne ¿e niektórzy promuj± tym samych siebie. Oczywi¶cie sam ten fakt nie jest naganny, to w koñcu normalne , byle nie robili tego kosztem innych. Przyk³adowo je¶li mistrz promuje siebie samego kszta³tuj±c zdolnych uczniów to nic z³ego przecie¿, zle jest gdy jeden promuje siebie podcinaj±c jednocze¶nie ga³±z pod drugim, to jest stosuje niezdrow± konkurencjê. Nie jest to jednak wina towarzystwa czy festiwalu tylko tego z jakimi ludzmi mamy do czynienia.

Zaznaczam Anulko ¿e na Woodstock rozchodzi³o siê o niebo wiekszy presti¿ czy pieni±dze ni¿ w Starym S±czu o którym na Zachodzie zapewne nikt nic nie wie. I nie by³o tam jakis niezdrowych przepychanek czy ambicji, tyle ¿e to by³y inne czasy ( Muzykus zapewne pamiêta smile.gif do¶æ krótko ta " sielanka " zreszt± trwa³a icon_cry.gif ) a dzi¶ s± niestety inne, dzi¶ mamy nasz kochany " wyscig szczurków " który zdaje siê przeorywac co po niektórym zbyt mocno ¶wiadomo¶æ. Bo istotnie robienie ze Starego S±cza areny zazdrosnej rywalizacji ( je¶li rzeczywi¶cie cos takiego mia³o miejsce ) jest chorobliwe. Akurat tak nas strasznie du¿o, mi³o¶ników muzyki dawnej, która jest tak niesamowicie dochodowym interesem cool.gif cool.gif cool.gif ...ale jak ktos jest g³upi i ma " klapki na oczach " to co na to poradzisz?

Ja osobiscie my¶l±c o festiwalu chcia³bym ¿eby to by³a przede wszystkim wymiana mysli i do¶wiadczeñ polaczona z tym ¿e ka¿dy kto chce by siê zaprezentowa³, mog³yby powstawac tez jakie¶ spontaniczne sk³ady tak w³a¶nie jak by³o to chociazby na Woodstock ( oczywiscie nasz festiwal nie osiagna³ by zapewne takiej skali bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif ) a ¿eby unikn±æ niezdrowej rywalizacji mam jeden pomys³. Bez ¿adnych nagród i wyró¿nieñ!!! Po prostu muzyka, muzyka i muzyka i ewentualnie mo¿liwo¶æ nagrania siê wspólnie lub/i tego kto by CHCIA£ i za to ZAP£ACI£ ( chyba ¿e znalaz³ by siê sponsor np. " w tym roku ka¿dy uczestnik festiwalu który chce ma mo¿liwo¶æ niedp³atnego nagrania dwóch utworów czyli tzw. singla " na takiej zasadzie ¿e dostaje orygina³ plus ile¶ tam egzemlarzy a resztê niech wytacza sam jesli chce i sprzedaje s³uchaczom na wystêpach jak to jest czêsto praktykowane w muzie dawnej, bo na wiêcej raczej nie ma co liczyæ )

Co do obaw Joanny o poziom festiwalu. S± uzasadnione ( dlatego jestem jak najbardziej za warsztatami na Grunwaldzie ) ale od czegos w koñcu trzeba zacz±æ, sam fakt zorganizowania takego przedsiewziêcia podzia³a pewnie na niektórych mobilizuj±co, pierwszy rok moze okazaæ siê beznadziejny ale nastepny lepszy itd... W koncu Grunwald z samego swego poczatku nie wytrzyma³by ¿adnego porównania z Grunwaldem dzisiejszym. Podtrzymujê ¿e to dobry pomys³. Odwagi!

Pozdrawiam!
Scandicus
My¶lê, ¿e warto zorganizowaæ ten festiwal. Bior±c pod uwagê wymagania i mo¿liwo¶ci organizatora oraz mo¿liwo¶ci uczestników trzeba przedyskutowaæ formu³ê 1. edycji. Na miejscu oka¿e siê co z tego wynik³o dobrego, co z³ego. Dobre pomys³y trzeba kontynuowaæ, z³e odrzuciæ i je¶li bêdzie chêæ i szansa na zrobienia kolejnego festiwalu to bêdzie on lepszy ni¿ pierwszy. itd.
Z tego co pisze Muzykus wynika, ¿e jaki¶ ramowy plan ju¿ jest i mo¿na siê tego trzymaæ, ¿eby impreza mia³a rêce i nogi. Ale to co tam siê bêdzie dzia³o ca³e dnie to zale¿y tylko od nas.
CYTAT
My¶la³em o czym¶ takim jak "jam session" w stylu folkowo- ¶redniowieczno- barokowym. Utwór wybraliby uczestnicy

Ze swojej strony mogê pomóc w zorganizowaniu wspólnego repertuaru nad którym mo¿naby popracowaæ, ¿eby wspólnie go zagraæ i nawzajem siê czego¶ zauczyæ.
CYTAT
W takich warsztatach - w Starym S±czu - których zwieñczeniem mia³ byæ koncert kursantów bra³am ju¿ udzia³ i widzia³am, jak uwalniaj± siê ca³e pok³ady chorych ambicji. Przez ten ca³y koncert nie by³o w ogóle wieczornego grania dla przyjemno¶ci - to naprawdê nie jest dobry pomys³.

Ja wierzê, ¿e s± ludzie w porz±dku i z takimi lubiê co¶ razem zorganizowaæ. Ka¿dy z nas spotka³ zawistników itp. ale TO ICH PROBLEM. Dajmy sobie spokój z narzekaniem na ludzk± g³upotê, bo szkoda naszego czasu i nerwów. Lepiej zaj±æ siê sob± i ... festiwalem?

Je¶li chodzi i nagrody i wyró¿nienia to ja równie¿ jestem zdania, ¿e formu³a konkursu nie jest wskazana. Podczas konkursu nie ma czasu na wspóln± naukê, bo ka¿dy siedzi nad "swoim", ¿eby zagraæ jak najlepiej. Poza tym je¶li wielu z Was boi siê, ¿e mo¿e to zatruæ atmosferê, to nie ma sensu pakowaæ siê w konkurs. Zreszt± Muzykus niczego takiego nie proponowa³.
Robert Diabe³
Na wspominanym ju¿ tutaj przezemnie zesz³orocznym turnieju na zamku Czocha mia³ odbyæ siê turniej bardów. By³o nas czterech. ¶piewali¶my na zmiane po jednym utworze przez siebie napisanym. I tak przeszla jedna kolejka, potem druga, potem trzecia, potem zaczêli¶my ¶piewaæ razem, potem dolaczyli siê inni w koñcu ¶piewali wszyscy. Zabawa byla przednia a o turnieju bardów, punktach i nagrodach wszyscy jako¶ zapomnieli. smile.gif
100krotka
CYTAT
Ze swojej strony mogê pomóc w zorganizowaniu wspólnego repertuaru nad którym mo¿naby popracowaæ, ¿eby wspólnie go zagraæ i nawzajem siê czego¶ zauczyæ.

jakby co, to mogê udostêpniæ swój edysk na nuty [by³oby to 25mb]
Anulka
A mo¿e ka¿dy napisa³by, co mo¿e zaofiarowaæ i czego by siê po festiwalu spodziewa³?

Ja mam w postaci papierowej nuty z zesz³orocznego kursu w Starym S±czu i z chêci± siê nimi podzielê, jak równie¿ wszystkimi innymi materia³ami, jakie mam. Je¶li kto¶ jest równie niepi¶mienny nutowo jak ja, to mo¿e da³abym rady przyjechaæ z laptopkiem.

Natomiast bardzo bym siê ucieszy³a, gdyby by³ tam kto¶ zdolny uporz±dkowaæ moj± wiedzê na temat ¼róde³, z których pochodz± zachowane utwory - znam co¶ z Carmina Burana, co¶ z Cantigas, pojedyncze rzeczy z ró¿nych innych kodeksów, ale mo¿e mamy jakiego¶ specjalistê od tego?
Scandicus
Ja trochê nazbiera³em nut. Llibre Vermell, Cantigas de Santa Maria, Carmina Burana, XIII i XIV wieczne estampidy, Miko³aj z Radomia, wybrane utwory z innych zbiorów i kompozytorów (Laudario di Cortona, Codex Squarcialupi, Montpellier, Guillaume de Machaut), chora³ gregoriañski.
Je¿eli czego¶ nie mam, to mogê spróbowaæ zdobyæ.

Na dobry pocz±tek proponowa³bym zacz±æ od czego¶ niezbyt trudnego a mo¿e ju¿ znanego np. z Llibre Vermell lub CSM. Instrumentalistów mog± zainteresowaæ jakie¶ prostsze estampidy.
Jako, ¿e na turniejach tañczy siê renesansowe bransle mo¿e korzystnie by³oby te¿ ruszyæ ten temat. Raczej nie gram renesansu, ale w razie zainteresowania mogê te¿ zapewniæ nutki do bransli, czy jakich¶ pawan.

Je¶li chodzi o moje oczekiwania, to chêtnie pogra³bym instrumentalne kawa³ki w wiêkszym sk³adzie.
watman
piotr i anula pewnie zaraz zaczna uderzac glowa w sciane (oni wiedza jak 'cudownie' ja spiewam ;P ), ale z checia przyjechalbym na takie warsztaty - jezeli nawet nie spiewac (a musielibyscie mnie zakneblowac! smile.gif ) to troche pobebnic, bo to jeszcze jako-tako mi wychodzi smile.gif
tekstow znam i mam duzo, z melodiami gorzej ;P
Joanna
Ja mam z koleji ca³± masê nut renesansowych - g³ównie na konsort fletów itp. wiêkszo¶æ to tañce, ale te¿ du¿o pie¶ni zw³aszcza madryga³ów angielskich. Niestety prawie wszystko na papierze.

Coraz bardziej podoba mi siê idea spotkania na zasadzie wymiany nut. bigsmile2.gif

pozdrawiam smile.gif
Scandicus
CYTAT
Niestety prawie wszystko na papierze.

Mo¿na zeskanowaæ.
Gloria z Krakowa
Zbiorek nut posiadam nader skromny (samych tekstów zdecydowanie wiêcej), ale chêtnie go internetowo udostêpniê. Nied³ugo postaram siê wej¶æ w posiadanie kserówek licznych rodzimych kolêd.
Podejrzewam, ¿e wiêkszo¶æ Frehowiczów tak jak ja gra i ¶piewa raczej "z pamiêci", wiêc idea wspólego spotkania po³±czonego z nauk± wydaje siê bardzo s³uszna:-)
Anulka
Rozumiem, ¿e przychylamy siê do propozycji miejsca Muzykusa. Pozostaje omówienie terminu. Czy kto¶ jeszcze popiera mój pomys³, aby by³a to impreza poza sezonem? Moim zdaniem w sezonie, w ró¿nych miejscach Polski, jest tyle imprez, ¿e trudno by by³o znale¼æ "pusty" termin - za to na takie wydarzenie dobrze nadaje siê jesieñ, wiosna. Bo pewnie nie bêdziemy z tego robiæ imprezy namiotowej, za nocleg starczy zamek czy szko³a. No i... w przysz³ym sezonie bêdê pracowicie zaliczaæ niemieck± sesjê - wiêc odpada³abym icon_redface.gif

Watman - dostaniesz bêben z jedn± pa³k±. Drug± masz ¶ciskaæ miêdzy zêbami. devil.gif
muzykus
Witajcie!
Widzê ju¿ teraz, ¿e ca³y zamys³ dojdzie do skutku. Zatem proponujê: ja bêdê to organizowa³ i zajmê sie wy³±cznie stron± socjalno techniczno - mened¿ersk±. Za³ózcie nowy temat wymiany nut i doswiadczeñ i pracujcie nad programem itp.
Ja oczekujê konkretnych propozycji i pa¼dzierniku zbiorê je do "kupy" i uczyniê regulamin i zasady "Rycerskiego ¦piewania", bo tak to zjawisko nazwiemy.
Z ca³± pewno¶ci± nie bêdzie to punktowane, nie bêdzie nagród, bêdzie natomiast ¶piewanie dla publiczno¶ci - warunek organizatorów. Im wiêcej ciekawych pomys³ów tym lepiej to wypadnie. Poza tym jest to jedno najwa¿niejsze: bardowie i (hehehe) bardówny z ca³ej Polski zjad± siê i mam nadziejê, ¿e zostaniemy przyjació³mi. Wielu z Was znam tylko z internetu.
My¶lê, ¿e na pocz±tek ka¿dy wykonawca przygotuje przynajmniej 4 utwory ró¿ne ¶piewane, podzielimy koncert na dwie strefy czasowe I czê¶æ ¶redniowiecze, II czê¶æ XVI i XVII wiek. Bêdzie równie¿ i gwiazda czyli na zakoñczenie zespó³ profesjonalny zaproszony przeze mnie, ale nie na zasadzie: teraz ja wam poka¿ê jak siê ¶piewa, tylko poniek±d nauki i wymiany do¶wiadczeñ (oni te¿ siê mog± od nas czego¶ nauczyæ).
Oczekujê wiêc na konkretne propozycje w tej sprawie i nie bójcie siê od czego¶ trzeba zacz±æ.
Dziêkujê za dotychczasow± dyskusjê i powiadomcie mnie jak za³o¿ycie nowy temat w tej sprawie na adres muzykus@op.pl
pozdrawiam.
Piotr £uniewski
Witam!

Program mi odpowiada tylko ja by³bym za tym ¿eby to by³y po prostu cztery utwory, niezale¿nie od tego czy ¶piewane czy instrumentalne czy ¶piewano - instrumentalne. Znaczna czê¶æ dawnej muzyki jest w³a¶nie instrumentalna ( np. muzyka do tañca ) a istnieja te¿ utwory ¶piewane a - capella i przy tym atrakcyjne dla s³uchacza ( np. roz³o¿one na g³osy ).

Co do wymiany nutek dorzucam i swoj± osobê.

Pozdrawiam!
Scandicus
Kto¶ musi zacz±æ, niech wiêc to bêdê ja.
Na www.scandicus.art.pl/nuty udostêpniam nutki utworów, nad którymi mo¿emy popracowaæ na festiwalu.
U¿ytkownik freha, has³o festiwal.
Je¶li co¶ pode¶lecie do mnie lub na freha, proszê o opis utworu (kompozytor, tytu³, okres, ¼ród³o).

Na razie wrzuci³em, co mia³em pod rêk±, a uzna³em, ¿e bêdzie siê nadawa³o.
Miejsca mam du¿o, ale my¶lê, ¿e chyba nie ma sensu pchaæ tam wszystkiego (no, chyba, ¿e festiwal potraktujemy osobno).

Widzê, ¿e z nutami raczej nie bêdzie problemu. Trzeba tylko ustaliæ, co razem po¶piewamy. Dlatego ponawiam pytanie o propozycje repertuarowe do wspólnego muzykowania. Moje zdanie na ten temat jest parê postów wy¿ej.
100krotka
zrobi³am wczoraj konto na edysku ale mi po tym net padl i nie moglam info zamie¶ciæ angsad.gif
ale Piotr mnie uprzedzi³ ;)
jakby co to mo¿na te¿ nutku wrzucaæ tu http://www.edysk.pl :
nick:gildiamuz
has³o:rycerstwo

te nutki nie chc± siê pobraæ ;(

ja jestem w posiadaniu do¶æ du¿ego zasobu nut renesansowych
wydaje mi siê, ¿e dobrym pomys³em do wspólnego wykonania by³yby te¿ pie¶ni kilkug³osowe
mam pie¶ni staropolskie ale to jest XVIIw.
(np. "jescze s³oñce swych promiêni...", "serdeczna dziewczyno", "skar¿êæ siê matusiu moja", "s³u¿y³em ja tobie", "kêdy kolwiek teraz jeste¶")

jak wyzdrowiejê i bêde mog³a siedzieæ przed kompem wiêcej ni¿ 10 min dziennie to zeskanujê i wrzucê na edysk

happy.gif
ps.co by¶cie powiedzieli nt. za³o¿enia osobnego dzia³u/forum prywatnego lub co¶ w ten deseñ, gdy ju¿ siê bardziej zgadamy? bo wydaje mi siê, ¿e pó¼niej bêdziemy zajmowaæ trochê wiêcej tematów na to by siê umówiæ co do ka¿dego utworu lub o turniejach gdzie siê spotkamy
Scandicus
CYTAT
te nutki nie chc± siê pobraæ ;(

Przepraszam. Teraz ju¿ dzia³a.
Vislav
Witam

Proszê absolutnie nie traktowaæ mojego postu jako próbê stworzenia konkurencyjnej imprezy.

Zapraszam wszystkie grupy i osoby paraj±ce siê muzyk± dawn± do uczestnictwa w ¦wiêcie Ognia Beltan w ¦winouj¶ciu. Pierwsza impreza odby³a siê w tym roku w terminie 30.04/02.05. Opis Beltan 2005. Formu³± tej niedatowanej imprezy jest wspólna zabawa (we dnie i w nocy).

W przysz³ym roku przewidywany termin to 28.04-03.05.2006. Szczegó³y bêd± w Kalendarium.
Jako wspó³organizator mogê zagwarantowaæ pe³ne wy¿ywienie, oraz mo¿liwo¶æ noclegów w Forcie Anio³a.
Fotogaleria


Autorzy: Kasia i Willy ¦lusarczyk ze ¦winouj¶cia - zapraszam do ogl±dania.


Pozdrowienia
100krotka
Vislav, ja choæ bardzo bym chcia³a, niestety nie zasilê grona dobrze siê bawi±cych tam¿e, albowiem to jest weekend przed matur± angsad.gif
muzykus
Witajcie!
Vislaw, bardzo siê cieszê, ¿e bêdzie wiêcej imprez na których mo¿na po¶piewa i na których ¶piew bêdzie mile widziany i muzyka dawna w ogólno¶ci. Nigdy "wspó³plemieñców z RR" nie traktowa³em jako konkurencji.
Zatem do dzie³a! w przysz³ym roku bêdzie gdzie pomuzykowaæ - powodzenia Muzykus.
leera69
Zapewne wszytkich ciesz± patrza³ki impreza "¦wiêto Ognia Belto"...i jak znaj±c me dni, nic nie bêde mog³a zrobiæ w mej mocy, by zago¶ciæ liczne tam grono muzykuj±cych dusz! icon_sad.gif

W moim grodzie...ju¿ niestety rozbudowanym tongue.gif jutrzejszego dnia szykuje siê "Festyn ¦redniowieczny". G³ównym jego motywem, bêdzie 5- letnia roczniczka powstania Zespo³u Muzyki Dawnej "Antiquo More" Namawiam was serdecznie do uczestnictwa w tej ¿e imprezie.
Na koñcu bêdzie "Teatr Ognia"(na co gor±co zapraszam) i wiele innych niespodziewajek...

MIÊDZYRZECZ(woj. lubuskie)..na placu przy Klubie Garnizonowym smile.gif dnia 11.09.2005. bigsmile2.gif
Piotr £uniewski
Witam!

A co mam zrobiæ jak spisa³em nuty ze s³uchu, w jakiej formie mam to wrzucaæ na wasze e - dyski?
Chcieliscie ¿eby podaæ kompozytora i zród³o, co wiêc pisaæ? Okres i tytu³ jeszcze da siê ustaliæ.

Pozdrawiam!
Scandicus
CYTAT
A co mam zrobiæ jak spisa³em nuty ze s³uchu, w jakiej formie mam to wrzucaæ na wasze e - dyski?  
Chcieliscie ¿eby podaæ kompozytora i zród³o, co wiêc pisaæ? Okres i tytu³ jeszcze da siê ustaliæ

Jesli nuty macie w formie papierowej to albo zeskanujcie albo przy¶lijcie mi poczt± albo pos³u¿cie siê jakim¶ programem do edycji nut.

Je¶li chodzi o informacje dot. kompozytora itd, to dobrze by³oby wiedzieæ, czego to s± nuty. Ja ze swej strony staram siê uzupe³niaæ opisy na ile moja wiedza i materia³y mi na to pozwalaj±.
Anulka
Hej! Czy kto¶ jeszcze pamiêta o tym przedsiêwziêciu? smile.gif
A zw³aszcza - czy zapad³a jaka¶ decyzja odno¶nie terminu "festiwalu" ?
Vislav
Witam

Gor±co zapraszam wszystkich muzykuj±cych i tañcz±cych do wspólnego udzia³u w ¶wiêcie Beltan organizowanego w Forcie Anio³a w ¦winouj¶ciu.

Jest to impreza niedatowana nastawiona na wspólne odtworzenie/prze¿ycie ¦wiêta Beltan, które korzeniami tkwi w odleg³ej przesz³o¶ci i w niektórych formach przetrwa³o do chwili obecnej.

Beltan 2006 ¦winouj¶cie

pozdrowienia Vislav
Piotr £uniewski
Pewnie, ¿e pamiêtam!

Muzyka dzia³a na mnie jak magnes, przyjadê i wyst±piê. Je¶li nie z zespo³em to sam. Je¶li rozpadnie mi siê instrument, to bêdê ¶piewa³. Je¶li stracê g³os to bêdê wystukiwa³ rytmy na bêbenku, a je¶li bêbenek pêknie to kijem o scenê a jak kij siê z³amie to w³asnymi piê¶ciami... bigsmile2.gif bigsmile2.gif bigsmile2.gif

Krótko mówi±c: NICZYM MNIE NIE POWSTRZYMACIE!!! mad.gif
Gloria z Krakowa
Je¿eli tylko dostanê zaproszenie, przylecê choæby na odkurzaczu. Dalej - analogicznie jak Piotr... :-)
D±brówka
Dopiero teraz zainteresowa³am siê projektem i muszê stwierdziæ, ¿e jestem NIESAMOWICIE chêtna blinkie.gif , je¶li zorganizujecie, co trzeba, ju¿ mogê zg³osiæ swój udzia³ smile.gif Popieram my¶l Anulki, ¿eby skupiæ siê na muzykowaniu a nie na konkursach. A jedno, co mi siê marzy... ¿eby nie by³ to festiwal ¶redniowiecznej/dawnej muzyk,i ale ¶redniowieczny/dawny festiwal muzyki.. icon_mrgreen.gif .
Piotr £uniewski
I bêdzie!!! mad.gif

Jako ¿e zbli¿a siê Marzec warto by³oby znaæ orientacyjny termin festiwalu aby wiedzieæ ile ma siê czasu na przygotowania.

Pozdrawiam!
Ptack
Przygotowania s± dla leszczy; mo¿na ustaliæ które numery robimy, w jakiej tonacji i tyle. Kto¶ nie umi, to siê naumi. Jak Jahve pozwili, bêdê. Mo¿e Wujka Axisa of evil wezmê ,Jak bêdzie mia³ czas.
D±brówka
Cieszê siê ¿e temt nie obumar³ i czekam na jakie¶ wiesci smile.gif (zreszt± nie tylko ja) Organizatorzy! Czujcie siê pozytywnie pogonieni, bo nasza ewentualna grupa grajków nie mo¿e siê doczekaæ festiwalu.
D±brówka
Ych... a jednak umar³o? Czy ktos ju¿ festowalowa³ za moimi plecami? huh.gif
Piotr £uniewski
Szczerze w to w±tpiê...
Znaj±c opór materii urzêdniczej nie spodziewa³bym siê nic nadzwyczajnego w tej kwestii.
To tyle.
D±brówka
Masz na my¶li dos³ownie materiê urzêdnicz±? A w czym problem? Turnieje jako¶ udaje siê organizowaæ, wiêc nie wiem czemu spêd muzyków mia³by siê wi±zaæ ze specjalnymi trudno¶ciami. Chocia¿ nigdy niczego nie organizowa³am. icon_redface.gif
Ludzie! By³aby wielka szkoda gdyby pomys³ umar³ king.gif (czeka na okrzyki entuzjazmu)
Potrzebujemy takiej imprezy! king.gif
muzykus
Witam muzykuj±cych zaraz co¶ podam do wiadomo¶ci!
muzykus
Witajcie i wybaczcie!
Pomys³ rycerskiego ¶piewania w tym roku pad³ ¶mierci± nag³±, przez urzêdników, a w³asciwie ich spory, kto z jakiej partii - niestety to taka smutna prawda. Mo¿e i zbyt du¿o chcia³em jak na pocz±tek.
Przyznam, ¿e nie odzywa³em siê, bo mi by³o poprostu wstyd - zacz±³em - a nie skoñczy³em.
Jednak mój upór jest straszny i zmieniaj±c miejsce, chyba w 2007 roku co¶ siê uda zrobiæ.
Otó¿ miejscem Rycerskiego ¦piewania bêdzie (Bo¿e Wielki, oby wysz³o) dziedziniec zamku w Lublinie.
Planowany termin 18-19 sierpnia 2007. Jednak narazie nie mogê podaæ wiêcej szczegó³ów, poniewa¿ zdobywamy fundusze, a owo Rycerskie ¦piewanie bêdzie czê¶ci± wiêkszej ca³o¶ci XV wiecznej z Królem Jagie³³± w roli g³ównej.
Z tego co równie¿ mogê zdradziæ ju¿ dzi¶ to:
1. przyjazd uczestników odbywa siê na w³asny koszt.
2. Zakwaterowanie zapewnione jest w akademiku ze wszelkimi wygodami (prysznice, tapczaniki)
3. Wy¿ywienie - 3 posi³ki dziennie i w sobotê uczta rycerska.
4. Nag³o¶nienie profesjonalne (przewidujemy mo¿liwo¶æ otrzymania nagrania video z koncertu)
5. Zwiedzanie zabytków i muzeów lubelskich za "friko" (pod warunkiem bycia w stroju historycznym).
No ... bo za du¿o powiem.
Trzymajcie kciuki.
Pozdrawiam - Muzykus.

Acha ! jeszcze jedno... do 15 stycznia 2007 sprawa bêdzie ju¿ rozstrzygniêta finansowo i organizacyjnie i wtedy podam konkrety.
A..... ale mam sklerozê.... Czy znacie jakie¶ zespo³y zza wschodniej granicy, które mo¿na bêdzie zaprosiæ do Lublina na wspólne muzykowanie? Przypominam obowi±zuje XV wiek.
Info w tej sprawie proszê kierowaæ na priv-a lub "emaliê" muzykus@op.pl
muzykus
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=11813
to link do turnieju rycerskiego, który odbêdzie siê równolegle z rycerskim ¶piewaniem w Lublinie oraz festiwalem tañca dawnego...
Pozdrawiam Muzykus
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.