Witam!!!
ja jestem w tym temacie zielona - do tej pory po prostu chodzi³am w zwyk³ych wspó³czesnych rajstopach lub przy upale z go³ymi nogami. ale wraz z przyjació³k± postanowi³y¶my wykorzystaæ zimê na dopracowanie elementów stroju. dlatego by³abym bardzo wdziêczna za wykroje nogawic damskich, jesli w ogóle tak to siê nazywa - takie jakby poñczochy. i z czego maj± byæ zrobione: w grê wchodzi tylko len, czy na zimê mog± te¿ byæ we³niane? kolor tylko bia³y albo naturalny len, czy mog± tez byæ inne, np. br±zowe? zdajê sobie sprawê, ¿e pytania moje s± naiwe, ale liczê na wyrozumia³o¶æ oraz konkretne (jak krowie na miedzy, czyli mnie) odpowiedzi.
z góry dziêkujê:-)
pozdrawiam :-)
Triss
tutaj
http://www.historiska.se/histvarld/drakter...kv/1300kvfr.htm jest co¶ o poñczochach, ale mo¿e niech jeszcze siê wypowiedz± osoby bardziej zorientowane w temacie. Mo¿e Netka?
Pozdrawiam!
Vlasta
Hej! Jeszcze trafi³am na to
http://www.guerriers-avalon.org/chausses.html , lepsza wersja obrazka z roznamiêtniona par± w za³±czniku i jeszcze jeden ma³y za³±cznik z dam± w poñczoszkach. Tak wiêc chyba niekoniecznie musia³y byæ bia³e...
Witam.
Szyjesz nogawice na taki sam wykrój jak mêskie ze stopk±, tylko lekko za kolanem koñczysz. Wykrój mêskich ze stopk± Selena powinna mieæ o ile siê nie mylê.(je¶li to ona jest t± przyjació³k±
) Z tego co wiem, to we³na jak najbardziej wchodzi w rachubê zw³aszcza w okresie zimowym, a kolorystyka.. hmmm raczej br±zy, zielenie, kolory brunatne. Oczywi¶cie te¿ zale¿y do jakiego rodziaju stroju. Podwi±zujesz albo paseczkiem z np. we³ny z klamerk± (przy czym przy strojach wy¿szych pañ mo¿e on byæ haftowany.. i dany np rycerzowi
) albo jednokolorow± krajk± (je¶li chodzi o wcze¶niejsze). To s± moje informacje na temat z ró¿nych ¼róde³, mogê siê myliæ oczywi¶cie, je¶li tak proszê o wytkniêcie mi b³êdu.
Pozdrawiam
Kiniaczek