CYTAT
W³a¶ciwie to mia³am zamiar nie tykaæ tego tematu .... ale jako¶ nie mogê . Nie znam Pana , Panie Grandgousier ale chêtnie dowiedzia³abym siê jakie jest Pana wykszta³cenie. Czy jest Pan zawodowym muzykiem po Akademii ? Na jakim instrumencie Pan gra? Ukoñczy³ Pan jakie¶ kursy mistrzowskie muzyki dawnej ? U kogo ? Chcia³abym po prostu wiedzieæ czy ma Pan mo¿liwo¶æ kompetentnie oceniæ czyj±¶ grê .
no dobra, po o¶miu latach na Fresze mo¿na zrobiæ lekki kamingaucik.
nie, nie jestem muzykiem. moje kompetencje s± bardzo niewielkie, kiedy¶ tylko trochê studiowa³em w Instytucie Muzykologii UW, jaki¶ czas spêdzi³em w Musikwissenschaftliches Institut Universität Basel a przy okazji i w Schola Cantorum Basiliensis, bywa³o siê i w Poitiers na Semaines d'études médiévales (jak by³o co o muzyce) i paru innych o¶rodkach, do tego seminaria Pracowni Historii Muzyki Instytutu Sztuki PAN, uczestniczy³em w paru projektach badawczych dotycz±cych kultury ¶redniowiecznej, opublikowa³em trochê tekstów na temat muzyki, a zw³aszcza instrumentów, ich symboliki i praktyki wykonawczej w ¶redniowieczu, od ponad 10 lat wystêpujê regularnie na konferencjach naukowych zajmuj±c siê problemami ¶redniowiecznej organologii i ikonografii muzycznej, wydawa³em teksty muzykologiczne, zainicjowa³em digitalizacjê dorobku polskiej muzykologii, do tego niebawem bêdzie 15 lat praktyk w zakresie krytyki muzycznej (w ostatnim czasie ju¿ nie RM a Dwutygodnik). obecnie niestety w mniejszym stopniu prowadzê dzia³alno¶æ naukow±, a w wiêkszym stopniu popularyzatorsk± (przykro mi, ¿e nie subskrybuje Pani mojej strony na FB), dziêki czemu mo¿e Pani znale¼æ moje nazwisko np. w booklecie jednej z performerek muzyki dawnej (nominowanej w ostatnim rozdaniu do "Paszportów Polityki"). popularyzacja zajmuje mi jednak dosyæ du¿o czasu i nie pozwala na napisanie pe³nowarto¶ciowej recenzji z tak istotnego wydarzenia, jakim by³ wspomniany koncert na UW (poza tym FREHA, choæ j± wielce szanujê, nie p³aci wierszówki).
byæ mo¿e bêdzie to Pani zdaniem b. ubogie do¶wiadczenie (nie bra³em przecie¿ nigdy udzia³u w warsztatach "specjalistów" tej miary, co Urbaniak, Bornus-Szcz. czy Sapie¿yna!), dodam wiêc, ¿e przez jaki¶ czas moderowa³em ten dzia³ i prowadzi³em pracê u podstaw, dziêki czemu pogl±d na "muzykê dawn±" w tzw. ¶rodowisku rekonstruktorskim
nieco siê zmieni³.
je¿eli sobie Pani ¿yczy, mogê przes³aæ CV, bibliografiê oraz ostatnie publikacje via email. mam nadziejê, ¿e to lepiej pozwoli Pani oceniæ moje kompetencje w zakresie krytyki wykonañ muzyki ¶redniowiecznej.
PS. Mam jeszcze do Pani pytanie: na jakiej "Akademii" w Polsce mo¿na siê nauczyæ wykonawstwa muzyki ¶redniowiecznej? a na jakiej uczelni na ¶wiecie gry na ¶redniowiecznych instrumentach? kto w Polsce prowadzi kompetentne kursy ¶redniowiecznej praktyki wykonawczej? skoro u¿ywa Pani tych argumentów, to powinna Pani wiedzieæ. jakie polskie zespo³y muzyki dawnej pos³uguj± siê podstaw± ¼ród³ow± w swoich interpretacjach? ja niestety nie mam pojêcia. mam za to nadziejê, ¿e siê czego¶ od Pani nauczê.
PPS. Panowie, dziêkujê za serdeczno¶ci i bardzo Was lubiê, ale dzia³ (ba, ca³e Forum) nie od¿yje bez zmiany formu³y. Jeste¶my ci±gle komunikacyjnie na poziomie 2005 r., a potencja³ informacji zgromadzonych na FREHA jest jednym z najwarto¶ciowszych w polskich internetach. rozwa¿cie to, powiadam Wam.