CYTAT
W³a¶ciwie to mia³am zamiar nie tykaæ tego tematu .... ale jako¶ nie mogê . Nie znam Pana , Panie Grandgousier ale chêtnie dowiedzia³abym siê jakie jest Pana wykszta³cenie. Czy jest Pan zawodowym muzykiem po Akademii ? Na jakim instrumencie Pan gra? Ukoñczy³ Pan jakie¶ kursy mistrzowskie muzyki dawnej ? U kogo ? Chcia³abym po prostu wiedzieæ czy ma Pan mo¿liwo¶æ kompetentnie oceniæ czyj±¶ grê .
no dobra, po o¶miu latach na Fresze mo¿na zrobiæ lekki kamingaucik.
nie, nie jestem muzykiem. moje kompetencje s± bardzo niewielkie, kiedy¶ tylko trochê studiowa³em w Instytucie Muzykologii UW, jaki¶ czas spêdzi³em w Musikwissenschaftliches Institut Universität Basel a przy okazji i w Schola Cantorum Basiliensis, bywa³o siê i w Poitiers na Semaines d'études médiévales (jak by³o co o muzyce) i paru innych o¶rodkach, do tego seminaria Pracowni Historii Muzyki Instytutu Sztuki PAN, uczestniczy³em w paru projektach badawczych dotycz±cych kultury ¶redniowiecznej, opublikowa³em trochê tekstów na temat muzyki, a zw³aszcza instrumentów, ich symboliki i praktyki wykonawczej w ¶redniowieczu, od ponad 10 lat wystêpujê regularnie na konferencjach naukowych zajmuj±c siê problemami ¶redniowiecznej organologii i ikonografii muzycznej, wydawa³em teksty muzykologiczne, zainicjowa³em digitalizacjê dorobku polskiej muzykologii, do tego niebawem bêdzie 15 lat praktyk w zakresie krytyki muzycznej (w ostatnim czasie ju¿ nie RM a Dwutygodnik). obecnie niestety w mniejszym stopniu prowadzê dzia³alno¶æ naukow±, a w wiêkszym stopniu popularyzatorsk± (przykro mi, ¿e nie subskrybuje Pani mojej strony na FB), dziêki czemu mo¿e Pani znale¼æ moje nazwisko np. w booklecie jednej z performerek muzyki dawnej (nominowanej w ostatnim rozdaniu do "Paszportów Polityki"). popularyzacja zajmuje mi jednak dosyæ du¿o czasu i nie pozwala na napisanie pe³nowarto¶ciowej recenzji z tak istotnego wydarzenia, jakim by³ wspomniany koncert na UW (poza tym FREHA, choæ j± wielce szanujê, nie p³aci wierszówki).