Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [Koncert] Carmina Burana na UW
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni > Treningi, kursy, warsztaty, koncerty
Stron: 1, 2
brat Bule
W czwartek, 31 stycznia odbêdzie siê koncert Carmina Burana, w starej bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, wstêp wolny.

Grandgousier
by³o to dosyæ straszne do¶wiadczenie.
Marek Hilgendorf
A¿ tak ¼le by³o?
Mlodymir
CYTAT(Marek Hilgendorf @ 21:37 31.01.2013) *
A¿ tak ¼le by³o?


To ³adnie, bo ju¿ chcia³em przyjechaæ specjalnie do wawy na ten koncert.
Grandgousier
Czechak robi³ amatorskie wykonanie CB prawie 15 lat temu, tym razem wysz³o mu du¿o gorzej. Kompletna prowizorka od strony sk³adu instrumentalnego: BAROKOWE flety, pseudo¶redniowieczne instrumenty (g³ównie lekko wzorowane na ikonografii XV w., ale i Praetorius mia³ swoje trzy grosze, drewniany ruski portatyw, polepiona citola i inne kurioza). Technika na viellach (ups, przepraszam: "na fidelach i rebekach") bardzo wiolinowa. Orientalne bêbny (w obrêczowe nprdalano pa³kami, by by³o ¶mieszniej), dzwoneczki z indiaszopu. Generalnie dziadostwo ¿ywcem wyjête z pokomunnych eksperymentów lub powiatowego festynu, u¶mia³by siê nawet René Clemencic.
Kto nie wierzy, niech obczai foty na FB (jest trochê na publiku).

To jednak nie by³o najgorsze. O ile Miko³ajczyk powinna mieæ ustawowy zakaz robienia muzyki dawnej (CB potraktowa³a jak Moniuszkê), to pozosta³e dziewczyny by³y ok. Za to mêskie wokale tak z³e, ¿e trudno to opisaæ. Chór pijanych my¶liwych ¶piewaj±cych odbytnicami mia³by wiêkszy potencja³.

Z kolei wykonywany repertuar zosta³ okre¶lony mianem "³aciñskich pie¶ni uciesznych z XIII w.". Ich was by³o w polskim przek³adzie (by profesorska gawied¼ siê u¶mia³a). I jeszcze: w programie jako rekomendacjê zacytowano pochlebn± a podniecon± recenzjê autorstwa zas³u¿onego dla SB hrabika Tunia Dzieduszyckiego z... 1999 r.(!) #Bo¿e jak ¶miesznie XD

Wyszed³em przed zakoñczeniem, bo zbli¿a³y siê pie¶ni pijackie i nie chcia³em katowaæ siê widokiem grubasa Borzyma d¿uniora i jego trupy robi±cych rubaszne popisy. Lubiê perwersjê, ale s± pewne granice.
Kaya

W³a¶ciwie to mia³am zamiar nie tykaæ tego tematu .... ale jako¶ nie mogê . Nie znam Pana , Panie Grandgousier ale chêtnie dowiedzia³abym siê jakie jest Pana wykszta³cenie. Czy jest Pan zawodowym muzykiem po Akademii ? Na jakim instrumencie Pan gra? Ukoñczy³ Pan jakie¶ kursy mistrzowskie muzyki dawnej ? U kogo ? Chcia³abym po prostu wiedzieæ czy ma Pan mo¿liwo¶æ kompetentnie oceniæ czyj±¶ grê .
Mlodymir
o kurcze, to¿ to woda na m³yn.
Kaya
Tak tylko pytam ... ja choæ co nieco wiem na temat muzyki nie mia³abym odwagi tak dosadnie pisaæ . Ot co .
Marek Hilgendorf
Kaja- wsadzi³a¶ w³a¶nie g³owê do ula....
krecik_77
CYTAT(Marek Hilgendorf @ 21:16 04.02.2013) *
Kaja- wsadzi³a¶ w³a¶nie g³owê do ula....


Etam, niech siê Grandgousier grzecznie(!) okre¶li, tak jak Kaya grzecznie (bardzo) pyta. Statusu ¶wiêtej krowy nie ma. Co najwy¿ej czasem przytroluje ;)
Mlodymir
CYTAT(krecik_77 @ 21:30 04.02.2013) *
Etam, niech siê Grandgousier grzecznie(!) okre¶li, tak jak Kaya grzecznie (bardzo) pyta. Statusu ¶wiêtej krowy nie ma. Co najwy¿ej czasem przytroluje ;)


Tylko po co, odpowiedzi na pytania Kaji ju¿ pada³y na tym forum. Swoj± drog± mi siê tê recenzjê czyta³o bardzo mi³o (tu pro¶ba o wiêcej !). Formu³a ostra, ale w tym temacie có¿ za piêkny gwa³t na skostnia³ym akademickim decorum.

Z innej beczki, Kaju nie odzywasz siê, szkoda, bo ostatnio dzia³ muzyka trochê zdycha.
Kaya
Có¿ ... nie odzywam siê , bowiem nie czujê siê kompetentna oceniaæ czyj±¶ grê i ¶piew. Nie jestem zawodowcem , a to ¿e siê w¶ród nich obracam to inna sprawa. Znam siê dobrze na z³otnictwie i historii sztuki , zatem w tych tematach piszê , to tak¿e praktykujê na co dzieñ .
krecik_77
CYTAT(Mlodymir @ 21:53 04.02.2013) *
Tylko po co, odpowiedzi na pytania Kaji ju¿ pada³y na tym forum. Swoj± drog± mi siê tê recenzjê czyta³o bardzo mi³o (tu pro¶ba o wiêcej !). Formu³a ostra, ale w tym temacie có¿ za piêkny gwa³t na skostnia³ym akademickim decorum.


Mi te¿ siê dobrze czyta³o bigsmile2.gif
Indar
Od razu uprzedzam, obserwujemy smile.gif
Viator
Akurat Grangoussier jest jedn± z bodaj trzech czy czterech osób na tym Forum, które na temat muzyki wiedz± wiêcej od jej wykonawców, i to raczej pierwsz± ni¿ ostatni± z nich, wiêc zapewniam, Kayu, ¿e wie co pisze.

Z drugiej strony, to jest tylko Forum i ka¿dy ma prawo powiedzieæ swoje, m±dry i nie bardzo m±dry, a i autorytety miewaj± swoje sympatie i antypatie, wiêc ten kto czyta ma te¿ prawo nie ufaæ ¿adnym autorytetom i samemu sobie próbowaæ wyrobiæ zdanie na podstawie innych ¼róde³ (zawsze w rekonstrukcji do siêgania po inne ni¿ Freha ¼ród³a zachêcamy i bêdziemy zachêcaæ). Bez napinki zatem.

Pozdrawiam,
Andrzej / Viator
Grandgousier
CYTAT
W³a¶ciwie to mia³am zamiar nie tykaæ tego tematu .... ale jako¶ nie mogê . Nie znam Pana , Panie Grandgousier ale chêtnie dowiedzia³abym siê jakie jest Pana wykszta³cenie. Czy jest Pan zawodowym muzykiem po Akademii ? Na jakim instrumencie Pan gra? Ukoñczy³ Pan jakie¶ kursy mistrzowskie muzyki dawnej ? U kogo ? Chcia³abym po prostu wiedzieæ czy ma Pan mo¿liwo¶æ kompetentnie oceniæ czyj±¶ grê .


no dobra, po o¶miu latach na Fresze mo¿na zrobiæ lekki kamingaucik.

nie, nie jestem muzykiem. moje kompetencje s± bardzo niewielkie, kiedy¶ tylko trochê studiowa³em w Instytucie Muzykologii UW, jaki¶ czas spêdzi³em w Musikwissenschaftliches Institut Universität Basel a przy okazji i w Schola Cantorum Basiliensis, bywa³o siê i w Poitiers na Semaines d'études médiévales (jak by³o co o muzyce) i paru innych o¶rodkach, do tego seminaria Pracowni Historii Muzyki Instytutu Sztuki PAN, uczestniczy³em w paru projektach badawczych dotycz±cych kultury ¶redniowiecznej, opublikowa³em trochê tekstów na temat muzyki, a zw³aszcza instrumentów, ich symboliki i praktyki wykonawczej w ¶redniowieczu, od ponad 10 lat wystêpujê regularnie na konferencjach naukowych zajmuj±c siê problemami ¶redniowiecznej organologii i ikonografii muzycznej, wydawa³em teksty muzykologiczne, zainicjowa³em digitalizacjê dorobku polskiej muzykologii, do tego niebawem bêdzie 15 lat praktyk w zakresie krytyki muzycznej (w ostatnim czasie ju¿ nie RM a Dwutygodnik). obecnie niestety w mniejszym stopniu prowadzê dzia³alno¶æ naukow±, a w wiêkszym stopniu popularyzatorsk± (przykro mi, ¿e nie subskrybuje Pani mojej strony na FB), dziêki czemu mo¿e Pani znale¼æ moje nazwisko np. w booklecie jednej z performerek muzyki dawnej (nominowanej w ostatnim rozdaniu do "Paszportów Polityki"). popularyzacja zajmuje mi jednak dosyæ du¿o czasu i nie pozwala na napisanie pe³nowarto¶ciowej recenzji z tak istotnego wydarzenia, jakim by³ wspomniany koncert na UW (poza tym FREHA, choæ j± wielce szanujê, nie p³aci wierszówki).

byæ mo¿e bêdzie to Pani zdaniem b. ubogie do¶wiadczenie (nie bra³em przecie¿ nigdy udzia³u w warsztatach "specjalistów" tej miary, co Urbaniak, Bornus-Szcz. czy Sapie¿yna!), dodam wiêc, ¿e przez jaki¶ czas moderowa³em ten dzia³ i prowadzi³em pracê u podstaw, dziêki czemu pogl±d na "muzykê dawn±" w tzw. ¶rodowisku rekonstruktorskim nieco siê zmieni³.

je¿eli sobie Pani ¿yczy, mogê przes³aæ CV, bibliografiê oraz ostatnie publikacje via email. mam nadziejê, ¿e to lepiej pozwoli Pani oceniæ moje kompetencje w zakresie krytyki wykonañ muzyki ¶redniowiecznej.

PS. Mam jeszcze do Pani pytanie: na jakiej "Akademii" w Polsce mo¿na siê nauczyæ wykonawstwa muzyki ¶redniowiecznej? a na jakiej uczelni na ¶wiecie gry na ¶redniowiecznych instrumentach? kto w Polsce prowadzi kompetentne kursy ¶redniowiecznej praktyki wykonawczej? skoro u¿ywa Pani tych argumentów, to powinna Pani wiedzieæ. jakie polskie zespo³y muzyki dawnej pos³uguj± siê podstaw± ¼ród³ow± w swoich interpretacjach? ja niestety nie mam pojêcia. mam za to nadziejê, ¿e siê czego¶ od Pani nauczê.

PPS. Panowie, dziêkujê za serdeczno¶ci i bardzo Was lubiê, ale dzia³ (ba, ca³e Forum) nie od¿yje bez zmiany formu³y. Jeste¶my ci±gle komunikacyjnie na poziomie 2005 r., a potencja³ informacji zgromadzonych na FREHA jest jednym z najwarto¶ciowszych w polskich internetach. rozwa¿cie to, powiadam Wam.
Mlodymir
Z tym paszportem Polityki to chodzi o Pani± Bennett ? W³a¶nie czyta³em artyku³ i by³em w szoku ¿e ta Pani jest z mojego rodzinnego miasta. Mocno kibicuje, szkoda tylko ¿e szczeciñskie gazety przypomnia³y sobie o niej dopiero gdy odnios³a sukces poza granicami.
Grandgousier
dupa, ju¿ po ptokach, ani ona, ani Blecharz nie dostali. dosta³ jaki¶ duet z harmoszk±. Agnieszka Budziñska-Bennet powinna w Polsce stanowiæ wzorzec nie tylko wykonawczy, ale i organizacyjny. w przeciwieñstwie do tego krajowego zatêch³ego bagienka "autorytetów", które od 30 lat serwuje publiczno¶ci ten sam szajs.
krecik_77
Tak grzecznej odpowiedzi to chyba Grandgousierze nie napisa³e¶ jeszcze na Freha. Starzejesz siê devil.gif
Viator
Magister elegantiarum, co chcecie. Tak wam ¼le i tak niedobrze.
Po prostu Freha odchamia i ³agodzi obyczaje! hehehe.gif
kublika
To ja powiem tak -
Cieszê siê, ¿e by³am. Spotka³am znajomych i poszli¶my sobie na piwo.....
Na temat muzyki z panem GG nie dyskutujê, bo siê nie znam ;) , ale powiem jedno:
Po darmowym wystêpie w audytorium by³ej biblioteki nie oczekiwa³am wiele wiêcej. Gdyby to by³o w Filharmonii za biletami, to bym by³a zniesmaczona i rozczarowana, ale tu mnie poziom jako¶ wcale nie zdziwi³.
Pewnie chodzi³o g³ównie o uczczenie i ukwiecenie gerontów uczelnianych i tyle.
A i tak wolê taki wystêp, ni¿ jakie¶ tam ......no nie przychodzi mi ¿adna kicha do g³owy ;)
Grandgousier
CYTAT
Tak grzecznej odpowiedzi to chyba Grandgousierze nie napisa³e¶ jeszcze na Freha. Starzejesz siê

wiem. gardzê sob± bigsmile2.gif

CYTAT(kublika @ 09:28 05.02.2013) *
Po darmowym wystêpie w audytorium by³ej biblioteki nie oczekiwa³am wiele wiêcej. Gdyby to by³o w Filharmonii za biletami, to bym by³a zniesmaczona i rozczarowana, ale tu mnie poziom jako¶ wcale nie zdziwi³.
Pewnie chodzi³o g³ównie o uczczenie i ukwiecenie gerontów uczelnianych i tyle.


i tu siê nie zgodzimy.
nie bêdê sprawdza³, ile UW wyda³ na tê cha³ê, ale darmowy koncert nie oznacza z³ego koncertu. np. we Wroc³awiu za darmo odby³ siê koncert Huelgas Ensemble pod Van Nevelem - zespo³u, który nigdy nie odwali³ cha³tury (i nie bisuje, bo perfekcyjnie uk³ada program).
Warszawska publiczno¶æ nie przywyk³a do muzyki dawnej - w³a¶nie dziêki tym wszystkim Urbaniakom, Sapiehom, Czechakom, Borzymom którzy zmonopolizowali sto³eczny rynek i odwalaj± tu swój niezmienny szajs. Inicjatywa Zycha - Mazovia Goes Baroque nie ratuje sytuacji, bo nie dorównuje nawet trochê Wratislavia Cantans czy Misteria Paschalia.

co wiêcej: koncert na uniwersytecie oznacza (/powinien oznaczaæ) bardziej wymagaj±c± publikê. nie by³em jedynym zniesmaczonym.

i jeszcze: na programie b. ma³ym drukiem widnieje "Koncert dedykowany prof. Miros³awowi Perzowi z okazji 80. rocznicy urodzin". kto nie wie, kto to Perz, niech sprawdzi. honorowanie czcigodnego starca czym¶ takim ociera siê o kpinê.

@kublika: rozumiem z Twojej wypowiedzi, ¿e jeste¶ zadowolona z wyprawy na koncert, ale samego koncertu dobrze nie oceniasz?
Józef
Grandgousier - Powiedzmy , ¿e zaczynam Ciê rozumieæ .
Brakuje mi jednak linka z choæby jednym utworem wykonanym na tym koncercie .
kto¶ wstawi ?
pozdrawiam
Akoladka
CYTAT(Grandgousier @ 15:29 02.02.2013) *
nie chcia³em katowaæ siê widokiem grubasa Borzyma d¿uniora

Rozumiem, ¿e jakby by³ szczup³y i smag³y to by¶ by³ zachwycony?? bigsmile2.gif
Grandgousier
smag³y niekoniecznie. nieudolno¶æ techniczn± mo¿na czasem zamaskowaæ wygl±dem i manier± sceniczn± (dlatego np. koledzy z bran¿y wielbi± ¯aruskiego, choæ ja nie znoszê). nadwaga to dla mnie argument merytoryczny.
kublika
CYTAT(Grandgousier @ 09:44 05.02.2013) *
CYTAT
Tak grzecznej odpowiedzi to chyba Grandgousierze nie napisa³e¶ jeszcze na Freha. Starzejesz siê

wiem. gardzê sob± bigsmile2.gif

CYTAT(kublika @ 09:28 05.02.2013) *
Po darmowym wystêpie w audytorium by³ej biblioteki nie oczekiwa³am wiele wiêcej. Gdyby to by³o w Filharmonii za biletami, to bym by³a zniesmaczona i rozczarowana, ale tu mnie poziom jako¶ wcale nie zdziwi³.
Pewnie chodzi³o g³ównie o uczczenie i ukwiecenie gerontów uczelnianych i tyle.


i tu siê nie zgodzimy.
nie bêdê sprawdza³, ile UW wyda³ na tê cha³ê, ale darmowy koncert nie oznacza z³ego koncertu. np. we Wroc³awiu za darmo odby³ siê koncert Huelgas Ensemble pod Van Nevelem - zespo³u, który nigdy nie odwali³ cha³tury (i nie bisuje, bo perfekcyjnie uk³ada program).
Warszawska publiczno¶æ nie przywyk³a do muzyki dawnej - w³a¶nie dziêki tym wszystkim Urbaniakom, Sapiehom, Czechakom, Borzymom którzy zmonopolizowali sto³eczny rynek i odwalaj± tu swój niezmienny szajs. Inicjatywa Zycha - Mazovia Goes Baroque nie ratuje sytuacji, bo nie dorównuje nawet trochê Wratislavia Cantans czy Misteria Paschalia.

co wiêcej: koncert na uniwersytecie oznacza (/powinien oznaczaæ) bardziej wymagaj±c± publikê. nie by³em jedynym zniesmaczonym.

i jeszcze: na programie b. ma³ym drukiem widnieje "Koncert dedykowany prof. Miros³awowi Perzowi z okazji 80. rocznicy urodzin". kto nie wie, kto to Perz, niech sprawdzi. honorowanie czcigodnego starca czym¶ takim ociera siê o kpinê.

@kublika: rozumiem z Twojej wypowiedzi, ¿e jeste¶ zadowolona z wyprawy na koncert, ale samego koncertu dobrze nie oceniasz?

TAK
Kakofonix

Chairete!
Jak ju¿ przestali¶cie siê nadymaæ, obejrzyjcie t± wspania³± chanson de geste:

http://www.youtube.com/watch?v=dAkoirFecaw

Pozdrawiam, Andrzej
Mlodymir
eee tam, dajesz... to lepsze http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=x5J0xVfHNZs smile.gif
Józef
CYTAT(Mlodymir @ 23:05 31.01.2013) *
CYTAT(Marek Hilgendorf @ 21:37 31.01.2013) *
A¿ tak ¼le by³o?


To ³adnie, bo ju¿ chcia³em przyjechaæ specjalnie do wawy na ten koncert.


Zawsze my¶la³em ¿e muzyka powinna ³agodziæ obyczaje .
Trudno mi zrozumieæ gdy osobê ze ¶rodowiska cieszy czyje¶ "niepowodzenie"

Ale podobno wielu tak ma - jak w tym kawale o dwóch ch³opach(biednym i bogatym)
Pan bóg pyta biednego ;
To ty te¿ chcesz mieæ tyle krów co bogaty ?
Biedny odpowiada :
Nie , niech mu te krowy zdechn± , bêdzie tak samo biedny jak ja .

Ja bym chcia³ by by³o lepiej.
pozdrawiam


Grandgousier
to nie jest "niepowodzienie" Józefie.
to jest sukces: odwalili cha³ê, nie wysilili siê, a by³a i kasa (pewnie dobra) i promocja.
Mlodymir
CYTAT(Józef @ 12:09 06.02.2013) *
Trudno mi zrozumieæ gdy osobê ze ¶rodowiska cieszy czyje¶ "niepowodzenie"


Mówi±c osobê ze "¶rodowiska", mia³e¶ kogo¶ konkretnego na my¶li ?
Viator
Józefie, nie rozumiesz niuansów ani kulisów, za du¿o by t³umaczyæ. Nie ma co rozwijaæ tego moim zdaniem.
Generalnie muzyka (dawna i nibydawna te¿) mo¿e byæ takim samym materia³em na przekrêt i cha³turê jak, nie przymierzaj±c, szermierka historyczna.
Nawi±zuj±c do Twojego przys³owia, mo¿e by¿ tak, ¿e ten bogaty produkuje pod nazw± krów i sprzedaje za niez³e pieni±dze co¶ co na tê nazwê wcale nie zas³uguje; co¶ z czego miêso jest nafaszerowane chemi± a skóry po zamoczeniu rw± siê i gnij± - i mo¿e wcale nie by³oby ¼le gdyby mu te "krowy" wyzdycha³y.
Pozdrawiam,
Andrzej/Viator
Józef
W RR "bawiê" siê miêdzy innymi dla tego , by odwróciæ ¶wiadomo¶æ od otaczaj±cego nas bagna.
Wychodzi jednak na to , ¿e w któr± stronê nie spojrzy ..
Ech ..szkoda gadaæ.
Wrzuæcie linka z czym¶ fajnym do s³uchania.
pozdrawiam
Indar
Troska o poprawno¶æ wykonywania muzyki jest tak samo wa¿na jak troska o poprawno¶æ ceramiki b±d¼ sprz±czek. Pó¼no, ale w koñcu do tego dochodzimy.
Marek Hilgendorf
Niektórzy doszli do tego 6 lat temu, ale zostali olani i wy¶miani, bo wtedy wa¿niejsza by³a ceramika.
Kakofonix
Có¿, jak macie takie podej¶cie, to siê potem nie dziwcie, ¿e forum muzyczne zdycha. Wydawa³oby siê, ¿e ³atwo odró¿niæ kwestiê rekonstrukcji broszy, od rekonstrukcji muzyki dawnej - w tym przypadku z uwagi na szczup³o¶æ bazy ¼ród³owej, a przede wszystkim ulotno¶æ kultury duchowej, mo¿na mówiæ co najwy¿ej o pewnych wizjach muzyki dawnej, czy te¿ o chwiejnych hipotezach. Ale jak próbujecie zmusiæ ogó³ do przyjêcia akurat Waszego pogl±du za prawdê objawion± nie dziwcie siê, ¿e zostajecie tu sami.

Pozdrowienia od Zespo³u muzyki dawnej "Orszak trubadura Kakofonixa"
smile.gif
Mlodymir
CYTAT(Kakofonix @ 18:27 06.02.2013) *
Có¿, jak macie takie podej¶cie, to siê potem nie dziwcie, ¿e forum muzyczne zdycha.


Wyczuwam du¿o pretensji w tym po¶cie. No co¿, Andrzeju, jaka w takim razie jest Twoja wizja muzyki...inspiracje, wzory, kierunki. Chêtnie siê zapoznam.
Józef

"Troska o poprawno¶æ wykonywania muzyki jest tak samo wa¿na jak troska o poprawno¶æ ceramiki b±d¼ sprz±czek. Pó¼no, ale w koñcu do tego dochodzimy"

CYTAT(Marek Hilgendorf @ 18:12 06.02.2013) *
Niektórzy doszli do tego 6 lat temu, ale zostali olani i wy¶miani, bo wtedy wa¿niejsza by³a ceramika.


Problem moim zdaniem jest taki , ¿e rekonstruktorów odtwarzaj±cych "walcz±cych" /ciê¿kich /lekkich /³uczników /artylerzystów , knechtów.. - jest sporo.
Muzyków niewielu ...
pozdrawiam
Mlodymir
CYTAT(Józef @ 19:19 06.02.2013) *
Problem moim zdaniem jest taki , ¿e rekonstruktorów odtwarzaj±cych "walcz±cych" /ciê¿kich /lekkich /³uczników /artylerzystów , knechtów.. - jest sporo.
Muzyków niewielu ...
pozdrawiam


Ja my¶lê ¿e to wina ... kobiet. Bo to one wol± zakutych w ¿elazo spoconych twardzieli ni¿ sofciarzy pitol±cych na fleciku w zaciszu namiotu. St±d te¿ ma³a popularno¶æ tego zajêci± w ruchu smile.gif
Józef
Ja my¶lê ¿e to jednak zale¿y od predyspozycji
"biæ/walczyæ" z lepszym , lub gorszym skutkiem potrafi (powiedzmy)ka¿dy.
Dla widza wa¿ny ten co zwyciê¿a , ale i ten pokonany ..

By graæ i ¶piewaæ , potrzeba wiêcej.
Poza tym , bêd±c drobiazgowym - "rycerz" powinien umieæ tañczyæ , ¶piewaæ , graæ na instrumencie i deklamowaæ wiersze o mi³o¶ci bigsmile2.gif - przynajmniej w okresie odtwarzanym prze ze mnie
pozdrawiam
Mlodymir
CYTAT(Józef @ 19:43 06.02.2013) *
Poza tym , bêd±c drobiazgowym - "rycerz" powinien umieæ tañczyæ , ¶piewaæ , graæ na instrumencie i deklamowaæ wiersze o mi³o¶ci bigsmile2.gif - przynajmniej w okresie odtwarzanym prze ze mnie
pozdrawiam


Powa¿nie ? Robicie to ? Jako¶ mi siê to w g³owie nie mie¶ci, doros³y facet zakuty w blachy siedzi w upale na grunwie z kartk± i wkuwa wiersze mi³osne bo za pó³ godziny Józek przepytuje.
Grandgousier
CYTAT
Wydawa³oby siê, ¿e ³atwo odró¿niæ kwestiê rekonstrukcji broszy, od rekonstrukcji muzyki dawnej - w tym przypadku z uwagi na szczup³o¶æ bazy ¼ród³owej

szczup³o¶æ bazy ¼ród³owej?! to dobre! tak siê sk³ada, ¿e w temacie siedzê ju¿ trochê lat, a nie s±dzê, bym zna³ choæby 5% owej "bazy ¼ród³owej". mocne s³owa. traktaty czytasz? ¼ród³a wernakularne czytasz? ikonografiê przegl±dasz? znasz prace archeomuzykologów? i proszê, nie pisz "zespó³ muzyki dawnej «Orszak trubadura Kakofonixa »", bo to b³±d w terminologii (do powtórki: Kotarbiñski, Kurs logiki dla prawników)

CYTAT
Niektórzy doszli do tego 6 lat temu, ale zostali olani i wy¶miani, bo wtedy wa¿niejsza by³a ceramika.

Marek, nie jest ¼le: kto chcia³, ten skorzysta³. nie s³ysza³em np. ¿eby w ostatnich latach kto¶ tu reklamowa³ turbobia³orusinów, a nawet i Kowalski ju¿ czê¶ciej koncertuje w salkach katechetycznych, klubach "Gazety polskiej" i Wilanowie. symptomatyczne te¿, ¿e "Turniej bardów" nie udziela siê w tym dziale. ludzie maj± dostêp do ró¿nych wykonañ choæby na YT czy nawet chomikuju, dziêki temu kszta³tuj± siê bardziej kompetentni i krytycznie nastawieni odbiorcy. reasumuj±c: jest lepiej, a poza tym ceramika te¿ jest wa¿na.

a przede wszystkim: czy jest na sali Pani KAYA? napisa³em odpowied¼ specjalnie dla Niej, wiele mnie to kosztowa³o, a mam wra¿enie, ¿e zosta³em olany...



Kakofonix
CYTAT(Grandgousier @ 23:07 06.02.2013) *
[szczup³o¶æ bazy ¼ród³owej?! to dobre! tak siê sk³ada, ¿e w temacie siedzê ju¿ trochê lat, a nie s±dzê, bym zna³ choæby 5% owej "bazy ¼ród³owej". mocne s³owa. traktaty czytasz? ¼ród³a wernakularne czytasz? ikonografiê przegl±dasz? znasz prace archeomuzykologów? i proszê, nie pisz "zespó³ muzyki dawnej «Orszak trubadura Kakofonixa »", bo to b³±d w terminologii (do powtórki: Kotarbiñski, Kurs logiki dla prawników)


Chairete!
Nie wiem, czy to z³a wola, czy celowa dezinformacja? Có¿ bowiem z tego, ¿e zachowa³y siê tysi±ce okruchów z dawnego ¶wiata muzycznego, skoro nie ma kluczowych detali, ani obrazu ca³o¶ci?
Nie zachowa³ siê do muzyki ¶redniowiecznej ¶wieckiej ani jeden traktat muzyczny. Nie zachowa³y siê instrumenty z epoki. Zachowany zapis nutowy jest szcz±tkowy i nie daje kluczowych wskazówek wykonawczych. Nie wiemy nawet jak brzmia³a wymowa zachowanych tekstów pie¶ni.
W tej sytuacji my wszyscy rekonstruktorzy muzyki dawnej jeste¶my skazani na snucie hipotez, i zaprawdê powiadam Ci, ¿e nie jest zapisane w ¿adnej ¶wiêtej ksiêdze, ¿e hipoteza wyjca Patrycji Bowi nt. wykonania Cucti simus jest a limine lepsza od hipotezy trubadura Kakofonixa.
Obaj wykonawcy tutaj opieraj± siê na pewnych przes³anek weryfikowalnych, odno¶nie innych dokonuj± ¶wiadomego wyboru - i tym w³a¶nie ró¿nimy siê my, rzetelni rekonstruktorzy muzyki dawnej od reszty. My wiemy, co, dlaczego i jak muzykujemy, oraz mamy ¶wiadomo¶æ w³asnych braków, jak i d³ugiej drogi przed nami.
A krytykowaæ wykonawców muzyki dawnej jest zawsze bardzo ³atwo, bo z regu³y wizja wykonawców ró¿ni siê od wizji krytyków.

Pozdrowienia od Zespo³u muzyki dawnej "Orszak trubadura Kakofonixa"


Mlodymir
No straszny troll.

CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
Nie zachowa³ siê do muzyki ¶redniowiecznej ¶wieckiej ani jeden traktat muzyczny.


K³amstwo. Od Boethiusa do Praetoriusa jest co czytaæ.

CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
Nie zachowa³y siê instrumenty z epoki.


K³amstwo. http://www.tryzna.org/historical-sources?f..._ins_tag_tid_1=

CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
Zachowany zapis nutowy jest szcz±tkowy i nie daje kluczowych wskazówek wykonawczych.


K³amstwo. Lwia czê¶æ neum jest bardzo dobrze zachowana. Przyk³adów jest tyle pierwszy lepszy google da spore wyniki. Po drugie, kto szuka praktyki wykonawczej w neumach ? Od tego s± traktaty i ikonografia.

CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
Nie wiemy nawet jak brzmia³a wymowa zachowanych tekstów pie¶ni.


Nie mo¿emy byæ pewni. To jest ró¿nica.

CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
W tej sytuacji my wszyscy rekonstruktorzy muzyki dawnej jeste¶my


Mów za siebie.
Kakofonix
CYTAT(Mlodymir @ 06:22 07.02.2013) *
K³amstwo. Od Boethiusa do Praetoriusa jest co czytaæ.


Czy siê dobrze rozumiemy? Piszesz o Boecjuszu z Vw. i o Pretoresie ze schy³ku XVI? I to maj± byæ te ¶redniowieczne traktaty o muzyce ¶wieckiej ????
Kakofonix
I jak powo³ujesz siê na traktaty wskazaæ ich nazwy i orientacyjne daty napisania.
krecik_77
CYTAT(Kakofonix @ 07:00 07.02.2013) *
CYTAT(Mlodymir @ 06:22 07.02.2013) *
K³amstwo. Od Boethiusa do Praetoriusa jest co czytaæ.


Czy siê dobrze rozumiemy? Piszesz o Boecjuszu z Vw. i o Pretoresie ze schy³ku XVI? I to maj± byæ te ¶redniowieczne traktaty o muzyce ¶wieckiej ????



Pa³a z czytania ze zrozumieniem - Od Boecjusza z Vw do Pretoriusa z XVI jest co czytaæ, wiêc nale¿y rozumieæ, ¿e pomiêdzy tymi datami jest co czytaæ, a te daty okre¶laj± ramy ¶redniowiecza, wiêc jest co czytaæ w ¶redniowieczu.
Viator
Zastanowiê siê potem do którego tematu to przenie¶æ - dyskusja siê zrobi³a czysto teoretyczna i odbieg³a daleko od sobotniego koncertu Carmina Burana...
Grandgousier
CYTAT(Kakofonix @ 05:42 07.02.2013) *
Nie zachowa³ siê do muzyki ¶redniowiecznej ¶wieckiej ani jeden traktat muzyczny. Nie zachowa³y siê instrumenty z epoki. Zachowany zapis nutowy jest szcz±tkowy i nie daje kluczowych wskazówek wykonawczych. Nie wiemy nawet jak brzmia³a wymowa zachowanych tekstów pie¶ni.


4x nieprawda i ignorancja.


Gdzie jest Pani KAYA?
Józef
Ja tylko mam nadziejê , ¿e Wasza dyskusja pomo¿e poprawiæ sytuacjê ..
I nie spowoduje jeszcze wiêkszego zubo¿enia uczestnictwa zespo³ów na imprezach.
I ma³a pro¶ba - starajcie siê wypowiadaæ w jêzyku zrozumia³ym równie¿ np.dla mnie bigsmile2.gif
pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.