Witam
Niestety z lekkim opó¼nieniem podajê szczegó³owe informacje zwi±zane z
XI Turnieju Rycerskim o Pier¶cieñ Ksiê¿nej Anny na Zamku w Liwie, który odbêdzie siê w dniach 18-19 sierpnia.
Wszystkim zainteresowanym uczestnictwem w XI Turnieju Rycerskim na Zamku w Liwie podajê link zg³oszeniowy
sebaliw@poczta.fm Wszystkie zg³aszaj±ce siê grupy prosimy o podania nastêpuj±cych informacji
1)liczba uczestników
2) ilo¶æ zbrojnych
3) ilo¶æ ³uczników
4)ilo¶æ artylerzystów
Ponadto w pó¼niejszym terminie zostanie zamieszczony szczegó³owy formularz (bêdzie mo¿na go tak¿e otrzymaæ tu¿ przed turniejem w naszej kancelarii
) w którym wszyscy uczestnicy imiennie zaznacz± konkurencje, w których bêd± brali udzia³. Formularz zostanie przekazany nam przez poszczególne grupy po zakwaterowaniu na turnieju, ale to ju¿ w dniu przyjazdu.
Zapewniamy:
Wy¿ywienie;
Sobota: ¶niadanie, obiad, biesiada
Niedziela: ¶niadanie, obiad
Nocleg na polu namiotowym pod zamkiem.
Tylko namioty historyczne. W obozowisku sanitariaty (prysznic, toitoi, umywalka), w pobli¿u rzeka Liwiec.
UWAGA!!! -Wzorem lat ubieg³ych pobieramy od ka¿dego uczestnika op³atê w wysoko¶ci 10z³, mamy nadziejê ¿e ta kwota nie odstraszy chêtnych, postaramy siê Wam to wynagrodziæ w postaci smacznego jedzonka i trunków rozweselaj±cych. -Ka¿dy z uczestników musi posiadaæ w³asn± historyczn± zastawê sto³ow± (miska, sztuæce, naczynie do picia)
Warunki Uczestnictwa w Turnieju na Zamku w Liwie 18-19 sierpieñ 2012
1. Stroje historyczne z okresu od 1280 do 1420 roku
2. Wojownicy startuj±cy w walkach oraz w bitwie powinni posiadaæ zbrojê wzorowan± na pancerzach z okresu 1280 ? 1420. Do niezbêdnych elementów ochronnych zalicza siê:
He³m z zas³on±, kapalin z podbródkiem, he³m garnczkowy, rêkawice pancerne (kolcze, p³ytowe), na³okietnice, nakolanniki, kolczuga (p³aty, kirysy, napier¶niki, brygantyny), szyja musi by¶ os³oniêta pikowan± kryz±, na któr± zachodzi ko³nierz kolczy.
3. Ubezpieczenie rycerzy we w³asnym zakresie.
4. Zaproszeni wojownicy i ich damy musz± przestrzegaæ regu³y turniejowej i bezwzglêdnie stosowaæ siê do wszystkich poleceñ organizatora dotycz±cych przebiegu turnieju.
5. Agresywne, wulgarne, nieprzyzwoite i bezkarne zachowanie na turnieju, eliminuje dane osoby z imprezy wraz z wrêczeniem im "wilczego" biletu.
6. Ka¿dy uczestnik turnieju zobligowany jest do wziêcia udzia³u w przynajmniej dwóch konkurencjach (np. bitwa, bojowy), bia³og³owa w jednej (np. konkurs stroju, pokaz tañca itp.)
9. Ca³kowity zakaz picia z puszek i korzystania z innych wspó³czesnych wynalazków takich jak . butelki plastikowe, kubki plastikowe itp., obowi±zuje na polu turniejowym. Na terenie obozu prosimy o zachowanie czysto¶ci, bo wielki wstyd i hañba jest gdy puszki i plastik miêdzy namiotami siê wala.
REGULAMINRegulamin turnieju bojowego:
1.Do walki zostaj± dopuszczeni wojownicy bezpiecznie opancerzeni (zob.
warunki uczestnictwa), zgodnie z obowi±zuj±c± epok±.
2.Broñ dopuszczana do pojedynków nie mo¿e mieæ ostrych krawêdzi i
zadziorów ani ¶ladów rdzy, nie mo¿e te¿ byæ przywi±zana do d³oni:
a)tarcza + miecz krótki/tasak/kord ? waga minimum 1200 gramów
(oczywi¶cie bez tarczy)
b)miecz d³ugi ? waga minimum 1500 gramów
3.Pojedynki rozgrywane bêd± w systemie pucharowym:
a)Walka ci±g³a, trwa do zdobycia 12 punktów przez jednego z walcz±cych.
b)Punkty: jedno trafienie to jeden punkt, ciosy punktowane musz± byæ
silne, widoczne i osadzone (ciosy p³azem nie s± liczone jako punkt);
przewrócenie przeciwnika przez podhaczenie lub popchniêcie zaliczane jest
jako jeden punkt.
c) Dopuszczane ciosy niepunktowane: uderzenia powierzchni± i rantem
tarczy, kopniêcia przednie (?frontkick?), ciosy g³owic± broni.
d)Akcje niedozwolone: sztychy, ciosy jelcem, chwyty zapa¶nicze,
zdejmowanie przeciwnikowi he³mu, wieszanie siê na przeciwniku, ataki na
stopy, d³onie i krocze przeciwnika.
e)Strefy punktowane: powy¿ej kostek i nadgarstków, w przypadku
walcz±cych d³ugim mieczem powy¿ej kostek i ³okci.
f)W przypadku upuszczenia broni przez jednego z walcz±cych w gestii
przeciwnika le¿y to czy uzna siê za zwyciêzcê czy pozwoli podnie¶æ
oponentowi broñ i walka bêdzie kontynuowana.
4.Walka ma byæ techniczna i czysta.
5.Walkê ocenia piêciu sêdziów.
6.W przypadku widocznego zmêczenia i s³abej kondycji uczestnika turnieju,
sêdziowie po naradzie i jednog³o¶nej decyzji , maj± prawo wykluczyæ
zawodnika z dalszego udzia³u w turnieju bojowym.
Regulamin turnieju bardówW tym roku w naszym Turnieju Bardów odchodzimy nieco od idei typowego konkursu talentów. Z polecenia samej ksiê¿nej Anny og³aszamy konkurejcê, w której wy³onimy najznamienitszego pie¶niarza(y) na Zamku w Liwie, og³aszamy wszem i wobec Turniej Bardów o Pier¶cieñ ksiê¿nej Anny. Zwyciêzca oprócz wspomnianego pier¶cienia zdobêdzie s³awê i uznanie p³ci przeciwnej.;) zachêcamy do udzia³u w prawdziwej batalii na s³owa, jak to drzewiej bywa³o na turniejach bardów.
Regulamin:
-Przebieg imprezy nadzorowaæ bêdzie kilkuosobowa komisja.
-Zg³oszenia kandydatów na najlepszego barda przyjmowane bêd± przy wpisywaniu siê na listê uczestników
turnieju.
-W konkursie mog± uczestniczyæ zarówno soli¶ci jak i zespo³y
sk³adaj±ce siê z kilku cz³onków.
-pierwszy etap turnieju bêdzie siê sk³ada³ z dwóch czê¶ci. Ka¿dy ubiegaj±cy siê o tytu³ nadwornego pie¶niarza ksiê¿nej Anny winien wykazaæ siê kreatywno¶ci± w nastêpuj±cych zadaniach:
1. Przy uroczystym rozpoczêciu turnieju zostan± wylosowane 3 s³owa. Zadanie polega na u³o¿eniu spójnej historyjki zwiazanej z rycerstwem na melodiê dowoln±. Wskazana stylizacja na muzykê dawn±. (byle nie Hej Soko³y itp!;))
2. Ka¿dy z uczestników ma za zadanie u³o¿yæ jedn± zwrotkê na melodiê "In taberna" zwi±zan± z Turniejem lub z Zamkiem w Liwie, po czym wszyscy uczestnicy od¶piewaj± wspólnie nowo-powsta³± pie¶ñ.
-W drugim etapie uczestnicy wykonaj± po jednym, wybranym przez siebie utworze historycznym datowanym na ¶redniowiecze.(je¶li ktio¶ bêdzie mia³ takie ¿yczenie, bêdzie móg³ wykonaæ dodatkowo jeden utwór z w³asnego reprtuaru)
-Po zaprezentowaniu siê bardów widownia zostanie poproszona o
o swój g³os, jednak¿e zwyciêzcê ostatecznie wybior± panuj±cy na zamku oraz jego ¶wita.
UWAGA! WYRA¯ENIA NIECENZURALNE BÊD¡ KARANE DYSKWALIFIKACJ¡
Jak rok temu zaznaczamy, ¿e g³ównym celem imprezy jest wspólna dobra zabawa przy muzyce.
Wiêcej informacji wkrótce lub przed samym turniejem bardów.
Turniej Kusznicy i £uczniczy 1. Konkurs kuszniczy ? odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40cm. - ró¿ne pozycje strzeleckie, szczegó³y na miejscu
2. Konkurs ³uczniczy ? odleg³o¶æ 20 metrów do tarczy 40cm. - ró¿ne pozycje strzeleckie.
W konkursie ³uczniczym i kuszniczym ilo¶æ oddanych strza³ów jest jednakowa i wynosi:
- eliminacje trzy strza³y próbne i trzy punktowane
- pó³fina³y, dwunastu uczestników po trzy strza³y
- fina³y, sze¶ciu zawodników po trzy strza³y
- zwyciê¿a zawodnik z najwiêksz± ilo¶ci± punktów
Bitwa Zachêcamy wszystkich do wziêcia udzia³u,
zale¿y nam na jak najwiêkszej ilo¶ci uczestników, bêdziemy potrzebowali zbrojnych, ³uczników, artylerie oraz osoby w cywilnych strojach. Do bitwy jest u³o¿ony scenariusz i walka w wiêkszo¶ci ma byæ typowo pokazowa (pod publikê), bêd± jednak stoworzone oddzia³y dla bardziej bitnych.
£ucznicy bêd± zaopatrzeni na bitwê w pacynki, zorganizowane przez organizatorów. Jest tak¿e zamówiona pirotechnika, wiêc efektów wizualno-hukowych nie powinno zabrakn±æ.
My¶lê ¿e na koniec odtañczymy walca z filmu "Noce i dnie"
Turniej tañca ognia 1. Turniej Ognia odbêdzie siê wieczorem na dziedziñcu zamkowym. W turnieju tym mog± wystêpowaæ grupy lub osoby indywidualne.
2. Jury Turnieju Ognia bêdzie sk³adaæ siê z 3 osób, które bêd± oceniaæ:
- warto¶æ artystyczn± pokazu i oryginalno¶æ pomys³u;
- perfekcjê wykonania;
- rodzaj muzyki pokazowej (preferowana ¶redniowieczna, disco-polo powoduje automatyczn± dyskwalifikacjê);
- strój lub przebranie i makija¿
- profesjonalizm sprzêtu do pokazu
3. Turniej Ognia rozpoczyna siê pokazem w³asnym. Czas trwania tego pokazu nie jest limitowany, a ka¿dy uczestnik Turnieju Ognia wykonuje swój pokaz do wcze¶niej dostarczonego utworu na p³ycie CD.
4. Nastêpn± konkurencj± jest pokaz ka¿dego z uczestników do muzyki przygotowanej przez Jury.
5. Je¶li w Turnieju Ognia wyst±pi wielu uczestników, po eliminacjach konkursowych do fina³u przechodz± trzy osoby lub grupy z najlepsz± ocen± (ocena zdobyta do tej pory w finale siê nie licz±). Przy niewielkiej obsadzie tego Turnieju ? dalszy jego przebieg ustali Jury bezpo¶rednio na miejscu.
6. Finali¶ci bêd± prezentowaæ swoje umiejêtno¶ci do INNEGO swojego utworu dostarczonego tak¿e na p³ycie CD oraz dodatkowo do jednego wylosowanego utworu z kolekcji wcze¶niej przygotowanej przez Jury
7. Finalistom, oprócz standardowej oceny, doliczona zostanie nota za umiejêtno¶æ dostosowania choreografii pokazu do wylosowanego utworu.
8. Zwyciêzc± zostaje uczestnik Turnieju Ognia który zdoby³ najlepsz± ocen± Jury. Otrzymuje on nagrodê g³ówn± ufundowan± przez Organizatora. Pozostali finali¶ci otrzymuj± nagrody niespodzianki, ufundowane tak¿e przez Organizatora.
9. Zwyciêzca Turnieju Ognia wykonuje na zakoñczenie w³asny pokaz.
10. Wszelkie nie ustalone sporne sprawy lub w±tpliwo¶ci rozstrzyga Jury
11. Jury nie jest przekupne, acz nie ma takiego bakszyszu, którego by nie przyjê³o w zamian za ? - tekst z przed dwóch lat wci±¿ ¿ywy
Regulamin konkursu strojuW konkursie mo¿e wzi±æ udzia³ ka¿dy uczestnik turnieju. Chêtni chc±cy wzi±æ udzia³ w konkursie musz± siê zg³osiæ najpó¼niej 30min przed rozpoczêciem konkurencji do osoby prowadz±cej aby wpisaæ siê na listê. Uczestnicy zostan± podzieleni na dwie grupy ? damsk± i mêsk±. Prowadz±cy(a) bêdzie wyczytywa³ po kolei osoby z listy i zaprasza³ je na ¶rodek wyznaczonego wcze¶niej miejsca przekazuj±c im mikrofon.
W swoim wyst±pieniu ka¿dy uczestnik powinien:
- opisaæ strój w którym wystêpuje (jego nazwa, oraz nazwy poszczególnych elementów stroju),
- opowiedzieæ, w którym wieku by³ noszony, oraz przez jak± klasê spo³eczn±.
Osoby bior±ce udzia³ w konkursie stroju, równie¿ zachêcamy do przedstawienia stroju w po³±czeniu z ciekawym pomys³em na opisanie jego np. w formie wyre¿yserowanej scenki.
Po wyst±pieniu wszystkich uczestników komisja Jury uda siê na naradê, po której wyg³osi werdykt i nagrodzi zwyciêzców.
Nagradzane s± tylko pierwsze miejsca w obu grupach/
Regulamin BohurtuKorzystamy z Zasad ogólnie przyjêtych i spisanych przez PSWR na potrzeby ujednolicenia.
Walki Grupowe 5 na 5 1. PRZEPISY OGÓLNE
1.1. Kategoria „Walki Grupowe” 5 na 5 obejmuje walki prowadzone zgodnie z Jedynymi Przepisami Miêdzynarodowymi HB¦ „Historycznej Bitwy ¦redniowiecznej”.
1.2. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± bez podzia³u na kategorie wagowe zawodników. Wszyscy zawodnicy musz± mieæ ukoñczone 18 lat.
1.3. W sk³ad ekipy sêdziowskiej wchodzi marsza³ek (sêdzia) g³ówny, sêdziowie pola (2-4 osoby), oraz sekretarz. Sêdziowie liniowi lub sêdziowie ogl±daj±cy nagrania wideo s± powo³ywani w razie potrzeby wcze¶niej przez organizatora turnieju.
Uwaga! Marsza³ek (sêdzia) g³ówny ma g³os decyduj±cy, je¶li sêdziowie pola nie mog± doj¶æ do porozumienia w sprawie oceny konkretnej sytuacji.
1.4. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± w szrankach o wymiarach od 20 do 40 m d³ugo¶ci i od 10 do 20 m szeroko¶ci. Wysoko¶æ szranek musi siê zawieraæ w przedziale od 120 do 150 cm.
1.5. Dru¿yna walcz±ca w kategorii Walki Grupowe 5 na 5, sk³ada siê z 5-8 zawodników (5 podstawowych i 3 rezerwowych), lecz w szrankach mo¿e walczyæ jednocze¶nie maksymalnie 5 zawodników.
Uwaga! 3 zawodników rezerwowych mo¿e zastêpowaæ zawodników podstawowego sk³adu z dowoln± czêstotliwo¶ci± i w dowolnej liczbie w przerwach pomiêdzy rundami i walkami.
Uwaga! Zawodnicy rezerwowi przypisani do zespo³u na danym turnieju nie mog± wystêpowaæ w innym zespole, niezale¿nie od zaistnia³ej sytuacji.
2. ZASADY PROWADZENIA WALK W KATEGORII WALKI GRUPOWE 5 NA 5
2.1. Walka trwa do dwóch zwyciêstw w rundach (sk³ada siê z 2 lub 3 rund). W przypadku remisu w dowolnej rundzie, zostaje ona powtórzona, a stoczon± wcze¶niej rundê uznaje siê za nieby³±. Rundê wygrywa dru¿yna, która jako pierwsza powali wszystkich zawodników dru¿yny przeciwnej na ziemiê.
Uwaga! Za powalonego na ziemiê uwa¿a siê zawodnika, który dotkn±³ pod³o¿a jak±kolwiek czê¶ci± cia³a poza swoimi stopami. Broñ ani tarcza nie jest traktowana jako cze¶æ cia³a.
Uwaga! Przewrócenie siê na zawodnika dru¿yny przeciwnej w sposób taki, ¿e kontakt z pod³o¿em maj± nadal tylko stopy, pozwala na powstanie i kontynuowanie walki, pod warunkiem ¿e podczas wstawania zawodnik nie oprze siê rêkami o pod³o¿e.
2.2. Ka¿da z rund trwa maksymalnie 10 minut. W przypadku up³ywu czasu zwyciê¿a dru¿yna, której wiêcej zawodników pozosta³o na nogach na placu boju. W przypadku równej liczby walcz±cych, rundê powtarza siê w pe³nych sk³adach.
2.3. „Ma³e punkty” : naliczanie ma³ych punktów za zwyciêstwo w rundzie odbywa siê na zasadzie 1 punkt za ka¿dego zawodnika stoj±cego na nogach.
Uwaga! W sytuacji, gdy zostaje jeden zawodnik przeciwko trzem (czy 4 lub 5) z dru¿yny przeciwnej, sêdziowie przerywaj± walkê og³aszaj±c zwyciêstwo liczniejszej dru¿yny 3 : 0 (lub odpowiednio 4:0 czy 5:0).
3. TECHNIKI DOZWOLONE
Walki prowadzone s± w oparciu o wykaz dozwolonych czynno¶ci w ramach HB¦, obejmuj±cy:
3.1. Wszelkie uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma które s± wymierzone w czê¶ci cia³a nieobjête zakazem atakowania.
Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.
3.2. Uderzenia wymierzone w przeciwnika, który straci³ równowagê mog± byæ zadawane do momentu jego upadku.
3.3. Uderzenia g³ow±, piê¶ciami, ³okciami, kolanami, stopami, b±d¼ innymi czê¶ciami cia³a.
3.4. Chwytanie broni lub tarczy przeciwnika woln± rêk±.
3.5. Atak woln± rêk±: uderzenia, chwyty, dociskanie, nacisk na czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.
Uwaga! Zawodnik mo¿e uderzaæ woln± rêk±, ale tylko w przypadku, gdy w drugiej rêce ma broñ.
3.6. Atakowanie przeciwnika, który straci³ broñ.
3.7. Uderzenia nogami w czê¶ci cia³a nie objêtymi zakazem ataku.
Uwaga! Zakazane s± wszelkie próby uderzenia, kopania, naciskania itd. spodni± czê¶ci± stopy (podeszw± buta) na staw kolanowy z dowolnej strony.
3.8. Chwyty zapa¶nicze, rzuty, podciêcia itd.
Uwaga! Z wyj±tkiem za³amywania bólowego koñczyn, chwytów dusz±cych, „rzutów z wygiêcia” oraz wszelkich chwytów stosowanych w parterze oraz takich, które mog± doprowadziæ do powa¿nej kontuzji przeciwnika.
3.9. Chwytanie przeciwnika za pomoc± broni z przodu, z ty³u i z boku.
Uwaga! Niedozwolone s± chwyty „z bezpo¶rednim naciskiem na szyjê”, mog±ce prowadziæ do duszenia lub kontuzji krêgów szyjnych przeciwnika.
3.10. Przygniatanie przeciwnika p³aszczyzn± tarczy, przyciskanie r±k przy pomocy tarczy, a tak¿e podstawianie rantu tarczy pod rêkê z broni±.
3.11. Uderzenia rantem i p³aszczyzn± tarczy w czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.
4. TECHNIKI ZAKAZANE
Stosowanie wobec przeciwnika czynno¶ci zakazanych stanowi powa¿ne przekroczenie przepisów powoduj±ce sankcje, pocz±wszy od upomnienia ustnego, na dyskwalifikacji koñcz±c. Nie ma znaczenia, czy wykroczenie jest przypadkowe, czy te¿ umy¶lne - sankcje stosowane s± w ka¿dym przypadku, z tym ¿e celowe faule s± znacznie powa¿niej karane przez sêdziów, najczê¶ciej przynosz±c dyskwalifikacjê i wyrzucenie zawodnika z turnieju.
Ka¿dy zawodnik powinien unikaæ stosowania technik zakazanych, do których zalicza siê:
4.1. Jakiekolwiek pchniêcia (sztychy) zadawane broni±.
4.2. Uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma, w miejsca objête zakazem ataku
Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.
4.3. Uderzenia broni± lub tarcz± w przegub podkolanowy.
4.4. Uderzenia pionowe broni± lub tarcz± wzd³u¿ krêgos³upa.
4.5. Za³amywanie koñczyn w kierunku przeciwnym do ich naturalnego zgiêcia oraz wszelkie techniki bólowe (zak³adanie d¼wigni).
4.6. Naciskanie lub chwytanie d³oñmi dolnej krawêdzi he³mu i zas³ony.
4.7. Umy¶lne próby zdjêcia z przeciwnika jakichkolwiek elementów ochronnych.
4.8. Uderzenia jelcem lub piê¶ciami w niezas³oniêt± twarz przeciwnika.
4.9. Wszelkiego rodzaju chwyty, zaciski i techniki duszenia rêkoma lub za pomoc± broni, szczególnie zak³adane na szyjê przeciwnika.
4.10. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w zawodnika le¿±cego lub opartego jednym kolanem o ziemiê.
4.11. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w szyjê lub g³owê zawodnika pochylonego w pasie o 50 lub wiêcej stopni (od pionu).
Uwaga! W przypadku, gdy zawodnik z dowolnego powodu pochyli³ siê w pasie o ponad 50 stopni, mo¿na uderzaæ go, popychaæ, naciskaæ na niego, podcinaæ mu nogi oraz stosowaæ wszelkie inne dozwolone czynno¶ci, ZA WYJ¡TKIEM zadawania mu jakichkolwiek uderzeñ w g³owê i szyjê.
4.12. Umy¶lne atakowanie przeciwnika w miejsca niechronione zbroj±, np. po stracie elementu uzbrojenia w czasie walki.
4.13. Wszelkie bezmy¶lne lub niekontrolowane uderzenia broni±.
4.14. Jakiekolwiek ataki na zawodnika, który podniós³ w górê jedn± rêkê z otwart± d³oni±, symbolizuj±c w ten sposób poddanie siê.
Uwaga! Podniesiona do góry rêka z otwart± d³oni± oznacza dobrowolne wycofanie siê zawodnika ze starcia. Po podniesieniu rêki z otwart± d³oni± i uklêkniêciu na jedno kolano (je¶li zawodnik ma tak± mo¿liwo¶æ), walcz±cy ten automatycznie przestaje braæ udzia³ w walce.
4.15. Nieaktywny klincz trwaj±cy ponad 10 sekund.
W tym przypadku sêdzia mo¿e rozdzieliæ dwóch zawodników przy pomocy „miejscowego” polecenia „STOP!” i opuszczenia chor±giewki sêdziowskiej pomiêdzy he³my przeciwników. Zawodnicy powinni natychmiast przerwaæ walkê w klinczu i odej¶æ na dwa kroki do ty³u. Polecenie „WALKA!”, wydane przez sêdziego, który przerwa³ klincz, wznawia ponownie starcie rozdzielonych zawodników.
Uwaga! „Miejscowe” polecenia „STOP!” i „WALKA!” dotycz± tylko zawodników bêd±cych w klinczu. Po poleceniu „WALKA!” ka¿dy z zawodników mo¿e kontynuowaæ walkê z dotychczasowym przeciwnikiem lub zaatakowaæ innego przeciwnika.
4.16. Wykonywanie jakichkolwiek czynno¶ci ofensywnych (ataków) wykonanych po utracie broni – zawodnik bez broni mo¿e tylko siê broniæ, unikaæ walki lub biec do miejsca w którym otrzyma zapasow± broñ od zmiennika ze swojej dru¿yny.
4.17. Chwytanie broni obuchowej (toporów, buzdyganów) w sposób gdy palec wskazuj±cy rêki chwytaj±cej znajduje siê w odleg³o¶ci mniejszej ni¿ 30 cm od metalowej czê¶ci broni.
4.18. Chwytanie przeciwnika za nogi oboma rêkoma.
4.19. Wszelkie uderzenia w twarz w przypadku, gdy jeden z zawodników ma he³m typu otwartego lub ma niezas³oniêt± twarz w wyniku uszkodzenia zas³ony he³mu.
4.20. Wszelkie czynno¶ci nie wymienione w rozdziale 3. W trakcie walki zezwala siê na stosowanie wy³±cznie czynno¶ci dozwolonych wymienionych w niniejszych przepisach.
4.21. Zawodnikom, którzy po wycofaniu siê ze starcia (w wyniku upadku lub po odpowiedniej decyzji sêdziego) znajduj± siê w szrankach, zabrania siê wstawania na obie nogi do momentu wydania przez marsza³ka (sêdziego) g³ównego polecenia „STOP!” lub „KONIEC WALKI!”. Po wycofaniu z walki w wyniku upadku, utraty ekwipunku lub decyzj± sêdziego, zawodnik powinien zaj±æ wygodn± pozycjê w szrankach (siedz±c± lub le¿±c±) i czekaæ na zakoñczenie rundy, nie ingeruj±c w przebieg starcia. Zajêcie wygodnej pozycji jednocze¶nie sygnalizuje, ¿e zawodnik nie dozna³ kontuzji w danym starciu.
5. SANKCJE I KARY
5.1. Upomnienie ustne – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku nieznacz±cego przekroczenia przepisów celem zwrócenia jego uwagi na podejmowane przez niego czynno¶ci. Upomnienia ustnego nie odnotowuje siê w protokole zawodów.
5.2. Ostrze¿enie (¿ó³ta kartka) – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku przekroczenia przepisów, odnotowywana w protokole zawodów. Prawo do stosowania ostrze¿eñ wobec poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie.
Zawodnik dostaje ostrze¿enie (¿ó³t± kartkê) w przypadku:
5.2.1. Stosowania jakiejkolwiek z technik zakazanych wymienionych w rozdziale „4. TECHNIKI ZAKAZANE”.
5.2.2. Stosowania technik nie wymienionych w rozdziale „3. TECHNIKI DOZWOLONE”.
5.2.3. Wstawania po wycofaniu ze starcia a przed komend±: „KONIEC WALKI!”
5.2.4. Stwierdzenia uzbrojenia niskiej jako¶ci, brudnego, zardzewia³ego, pogniecionego lub nieautentycznego historycznie.
5.2.5. Zachowania niesportowego, chamstwa, obra¿ania, przekleñstw czy okrzyków pod adresem sêdziów, zawodników dru¿yny przeciwnej lub widzów.
5.2.6. Rozpoczêcia walki przed komend±: „WALKA!”
5.2.7. Kontynuowania dzia³añ ofensywnych po komendzie „STOP!” i zobaczeniu ¿ó³tej chor±giewki przed sob±.
5.2.8. Ignorowania poleceñ sêdziów z pola lub marsza³ka (sêdziego) g³ównego.
5.2.9. Kontynuowania walki mimo utraty elementu uzbrojenia, o której utracie zawodnik jest ¶wiadom.
Uwaga! W przypadku ka¿dego z wymienionych wykroczeñ zawodnik mo¿e zostaæ ukarany jedn± lub dwoma ¿ó³tymi kartkami na raz, w zale¿no¶ci od skali wykroczenia i decyzji marsza³ka (sêdziego) g³ównego.
5.3. W przypadku otrzymania dwóch ¿ó³tych kartek zawodnik zostaje wycofany z udzia³u w zawodach. Dwie ¿ó³te kartki przyrównuje siê do jednej kartki czerwonej.
5.4. Dyskwalifikacja (czerwona kartka) – jest to odnotowywana w protokole zawodów kara, stosowana wobec zawodnika w przypadku ra¿±cego lub regularnego (druga ¿ó³ta kartka) przekraczania przepisów. Zawodnik ukarany czerwon± kartk±, pozbawiony jest prawa do dalszego udzia³u w zawodach i zastêpowany jest przez zawodnika rezerwowego, jednak dopiero po zakoñczeniu wszystkich rund starcia w którym zosta³a przyznana czerwona kartka.
Prawo do zdyskwalifikowania poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie..
Podstawy do dyskwalifikacji zawodnika:
5.4.1. Systematyczne przekraczanie przepisów (otrzymanie dwóch kartek)
5.4.2. Spowodowanie urazu przeciwnika wskutek zastosowania zakazanego ataku.
5.4.3. Grubiañskie i systematyczne sprzeczanie siê z sêdziami, nieuzasadnione kwestionowanie decyzji sêdziów, obra¿anie przeciwników, brak szacunku do przeciwników, jak równie¿ innych uczestników zawodów.
5.5. Dyskwalifikacja zawodnika ma wp³yw na noty jego dru¿yny. Do starcia, podczas którego zawodnik otrzyma³ czerwon± (lub drug± ¿ó³t±) kartkê, dru¿yna wychodzi w pomniejszonym sk³adzie (o jednego zawodnika mniej od dru¿yny przeciwnej).
5.6. W przypadku dyskwalifikacji (ukarania czerwonymi kartkami) dwóch zawodników z jednej dru¿yny, po którym nast±pi otrzymanie choæby ostrze¿enia (¿ó³ta kartka) przez którego¶ z zawodników tej dru¿yny, marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju dyskwalifikuje ca³± dru¿ynê.
5.7. Dyskwalifikacja dru¿yny – jest to sankcja stosowana wobec ca³ej dru¿yny w przypadku, gdy:
5.7.1. Dru¿yna otrzyma³a wiêcej ni¿ dwie czerwone kartki w trakcie zawodów plus jedno ostrze¿enie dla zawodnika tej dru¿yny.
5.7.2. Dru¿yna i jej kapitan prezentuj± niesportowe zachowanie, wszczynaj± nieuzasadnione sprzeczki z sêdziami oraz kwestionuj± ich decyzje, obra¿aj± i okazuj± brak szacunku wobec przeciwników oraz innych uczestników zawodów.
Dodatkowo odbêdzie siê :
1) Bieg Plebejski, a w nim 7 konkurencji ( czwórki )
2) Mistrz równowagi (zmienione, bardziej atrakcyjne i widowiskowe zasady)
3) Zapasy na tratwach
4) Bitwa balonowa
5) Meczyk Ad.2012
6) Pokaz tañca (je¿eli znajd± siê chêtni)
mo¿e jeszcze co¶ przyjdzie nam do g³owy
Wy¿ej wymienione atrakcje s± zabawami i nie traktujemy ich jako konkurencje turniejowe, ale my¶lê i¿ wiêkszo¶æ bêdzie mia³a du¿o dobrej zabawy bior±c w nich udzia³, mówi±c krótko, planujemy zapewniæ wam du¿± dawkê ¶miechu, jak co roku .
Jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo zmiany w poszczególnych punktach