Witam,
mam pare pytañ bo nigdy nie by³am w Ciechanowie.. i nie s± dla mnie jasne zasady kontraktowania.
CYTAT
Co do kontraktowania to na pewno bêdzie trzeba wzi±æ udzia³ w bitwie i dwóch dyscyplinach bojowych 1 vs 1 i w 5vs 5. Jak kto¶ nie bêdzie siê czu³ na si³ach do 5-tek to mo¿e wzi±æ udzia³ w zapasach lub plebejach. Ka¿da zakontraktowana osoba otrzyma 150 z³ netto.
Czy osoby do turnieju ³uczniczego tez sa kontraktowani? czy tylko zbrojni?
Czy wymagane jest podanie szczegó³owych danych osobowych osób bior±cych udzia³ tylko w turnieju ³uczniczym?
Jaka bitwa? w planie imprezy nie widze bitwy..
Czy s± nagrody w biegu dam? :D
Z góry dziêkujê za odpowied¼
Pawle -> Tak jak widaæ w zamieszczonym przez mnie programie, planowany jest Bieg Dam
Gadget ->
Je¶li chodzi o bitwê to tak jak pisa³em wcze¶niej:
CYTAT
W zwi±zku z ca³ym programem Dni Ciechanowa musieli¶my niestety zrezygnowaæ (...) z inscenizacji która kolidowa³a by z zaplanowanymi przez UM koncertami.
Co do nagród w biegu dam to na t± chwilê nie ma nagród, aczkolwiek nie wykluczam. Mog± siê jeszcze pojawiæ bo niektórzy sponsorzy wahaj± siê ci±gle czy chc± siê zaangazowaæ w turniej.
CYTAT
Czy osoby do turnieju ³uczniczego tez sa kontraktowani? czy tylko zbrojni?
Czy wymagane jest podanie szczegó³owych danych osobowych osób bior±cych udzia³ tylko w turnieju ³uczniczym?
Osoby bior±ce udzia³ w turnieju ³uczniczym nie musz± przesy³aæ szczegó³owych danych, gdy¿ nie s± kontraktowane.
Poniewa¿ dostaje sporo pytañ w temacie kontraktów na priv -> Kontrakty skoñczy³y siê ju¿ jakie¶ 2-3 tyg. temu. Obecnie wszyscy zbrojni, którzy przesy³aj± zg³oszenia wchodza na listê rezerwow± do kontraktów.
W przypadku gdy kto¶ zrezygnuje lub nie przyjedzie kolejne osoby zgodnie z kolejno¶ci± zg³oszeñ wchodza do kontraktowania z listy rezerowej.
Co nie zmienia faktu ¿e ka¿dy zg³oszony mo¿e spokojnie uczestniczyæ we wszytkich konkurencjach odbywaj±cych siê podczas turnieju nawet je¿eli nie ma kontraktu.
CYTAT
bêdzie w koñcu pó³toraczenie?
Do tego momentu dosta³em tylko 3 zg³oszenia chêci uczestnictwa w turnieju pó³toraków, dlatego nie ma go w programie.
Je¿eli kto¶ siê namysli³ i do¶le mi na priv (mail lub wiadomo¶æ na freha) wiadomo¶æ ¿e chce w pó³torakach walczyæ, i ³acznie znajdzie siê przynajmiej 6 osób to jestem gotowy rozstawiæ drugie szranki i zorganizowaæ równolegle do 1 na 1 podstawowych w niedziele turniej pó³toraków. Z tym ¿e nie zagwarantuje ju¿ teraz ze bêd± jakie¶ nagrody.
CYTAT(Pawe³ @ 15:21 18.06.2012)
A planujecie jakie¶ konkurencje dla dam?
CYTAT(Zaknafein)
Pawle -> Tak jak widaæ w zamieszczonym przez mnie programie, planowany jest Bieg Dam
Damy (i nie tylko, rzecz jasna) mog± równie¿ wzi±æ udzia³ w turnieju szachów ¶redniowiecznych
. Zasady wisz± ju¿ na Freha, ponadto na miejscu te¿ bêdzie mo¿na do nich zagl±daæ
.
CYTAT(Zaknafein @ 20:04 05.06.2012)
21.45 - Profesjonalne Walki Rycerskie (Rynek)
Kto z kim bêdzie walczy³?
Wa¿ne og³oszenie:
Nagrody za zwyciêstwo w konkurencjach bêd± wyp³acane przez Urz±d Miasta przelewem. Dlatego pro¶ba z naszej strony aby mieæ gdzie¶ ze sob± zapisany numer swojego konta, tak ¿eby¶my mogli go odrazu otrzymaæ po tym jak poznamy zwyciêzcê. U³atwi nam to zadanie i zdecydowanie przyspieszy wyp³atê nagród.
Je¶li chodzi natomiast o pieni±dze dla zawodników kontraktowych za kontrakty to bêd± one wyp³acone na miejscu w gotówce w niedzielê po zakoñczeniu walk 1 na 1 podstawowych.
pozdrawiam
Przypominamy, ¿e Turniej w Ciechanowie bêdzie rozgrywany wg zasad PSWRu przyjêtych na sezon letni ligi w roku 2012. Zasady walk na pi±tkach bohurtowych s± to¿same z obowi±zuj±cymi na Bitwie Narodów z kosmetycznymi zmianami, zasady pojedynków miecz-tarcza zosta³y opracowane przez nasz zespó³ ekspertów i s± oparte na obowi±zuj±cych wcze¶niej zasadach turnieju grunwaldzkiego miecza i tarczy (na BN obowi±zuje trójbój, wiêc kalki nie mo¿emy robiæ). Oto one:
Walki Grupowe 5 na 5
1. PRZEPISY OGÓLNE
1.1. Kategoria „Walki Grupowe” 5 na 5 obejmuje walki prowadzone zgodnie z Jedynymi Przepisami Miêdzynarodowymi HB¦ „Historycznej Bitwy ¦redniowiecznej”.
1.2. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± bez podzia³u na kategorie wagowe zawodników. Wszyscy zawodnicy musz± mieæ ukoñczone 18 lat.
1.3. W sk³ad ekipy sêdziowskiej wchodzi marsza³ek (sêdzia) g³ówny, sêdziowie pola (2-4 osoby), oraz sekretarz. Sêdziowie liniowi lub sêdziowie ogl±daj±cy nagrania wideo s± powo³ywani w razie potrzeby wcze¶niej przez organizatora turnieju.
Uwaga! Marsza³ek (sêdzia) g³ówny ma g³os decyduj±cy, je¶li sêdziowie pola nie mog± doj¶æ do porozumienia w sprawie oceny konkretnej sytuacji.
1.4. Walki w kategorii „Walki Grupowe” 5 na 5 prowadzone s± w szrankach o wymiarach od 20 do 40 m d³ugo¶ci i od 10 do 20 m szeroko¶ci. Wysoko¶æ szranek musi siê zawieraæ w przedziale od 120 do 150 cm.
1.5. Dru¿yna walcz±ca w kategorii Walki Grupowe 5 na 5, sk³ada siê z 5-8 zawodników (5 podstawowych i 3 rezerwowych), lecz w szrankach mo¿e walczyæ jednocze¶nie maksymalnie 5 zawodników.
Uwaga! 3 zawodników rezerwowych mo¿e zastêpowaæ zawodników podstawowego sk³adu z dowoln± czêstotliwo¶ci± i w dowolnej liczbie w przerwach pomiêdzy rundami i walkami.
Uwaga! Zawodnicy rezerwowi przypisani do zespo³u na danym turnieju nie mog± wystêpowaæ w innym zespole, niezale¿nie od zaistnia³ej sytuacji.
2. ZASADY PROWADZENIA WALK W KATEGORII WALKI GRUPOWE 5 NA 5
2.1. Walka trwa do dwóch zwyciêstw w rundach (sk³ada siê z 2 lub 3 rund). W przypadku remisu w dowolnej rundzie, zostaje ona powtórzona, a stoczon± wcze¶niej rundê uznaje siê za nieby³±. Rundê wygrywa dru¿yna, która jako pierwsza powali wszystkich zawodników dru¿yny przeciwnej na ziemiê.
Uwaga! Za powalonego na ziemiê uwa¿a siê zawodnika, który dotkn±³ pod³o¿a jak±kolwiek czê¶ci± cia³a poza swoimi stopami. Broñ ani tarcza nie jest traktowana jako cze¶æ cia³a.
Uwaga! Przewrócenie siê na zawodnika dru¿yny przeciwnej w sposób taki, ¿e kontakt z pod³o¿em maj± nadal tylko stopy, pozwala na powstanie i kontynuowanie walki, pod warunkiem ¿e podczas wstawania zawodnik nie oprze siê rêkami o pod³o¿e.
2.2. Ka¿da z rund trwa maksymalnie 10 minut. W przypadku up³ywu czasu zwyciê¿a dru¿yna, której wiêcej zawodników pozosta³o na nogach na placu boju. W przypadku równej liczby walcz±cych, rundê powtarza siê w pe³nych sk³adach.
2.3. „Ma³e punkty” : naliczanie ma³ych punktów za zwyciêstwo w rundzie odbywa siê na zasadzie 1 punkt za ka¿dego zawodnika stoj±cego na nogach.
Uwaga! W sytuacji, gdy zostaje jeden zawodnik przeciwko trzem (czy 4 lub 5) z dru¿yny przeciwnej, sêdziowie przerywaj± walkê og³aszaj±c zwyciêstwo liczniejszej dru¿yny 3 : 0 (lub odpowiednio 4:0 czy 5:0).
3. TECHNIKI DOZWOLONE
Walki prowadzone s± w oparciu o wykaz dozwolonych czynno¶ci w ramach HB¦, obejmuj±cy:
3.1. Wszelkie uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma które s± wymierzone w czê¶ci cia³a nieobjête zakazem atakowania.
Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.
3.2. Uderzenia wymierzone w przeciwnika, który straci³ równowagê mog± byæ zadawane do momentu jego upadku.
3.3. Uderzenia g³ow±, piê¶ciami, ³okciami, kolanami, stopami, b±d¼ innymi czê¶ciami cia³a.
3.4. Chwytanie broni lub tarczy przeciwnika woln± rêk±.
3.5. Atak woln± rêk±: uderzenia, chwyty, dociskanie, nacisk na czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.
Uwaga! Zawodnik mo¿e uderzaæ woln± rêk±, ale tylko w przypadku, gdy w drugiej rêce ma broñ.
3.6. Atakowanie przeciwnika, który straci³ broñ.
3.7. Uderzenia nogami w czê¶ci cia³a nie objêtymi zakazem ataku.
Uwaga! Zakazane s± wszelkie próby uderzenia, kopania, naciskania itd. spodni± czê¶ci± stopy (podeszw± buta) na staw kolanowy z dowolnej strony.
3.8. Chwyty zapa¶nicze, rzuty, podciêcia itd.
Uwaga! Z wyj±tkiem za³amywania bólowego koñczyn, chwytów dusz±cych, „rzutów z wygiêcia” oraz wszelkich chwytów stosowanych w parterze oraz takich, które mog± doprowadziæ do powa¿nej kontuzji przeciwnika.
3.9. Chwytanie przeciwnika za pomoc± broni z przodu, z ty³u i z boku.
Uwaga! Niedozwolone s± chwyty „z bezpo¶rednim naciskiem na szyjê”, mog±ce prowadziæ do duszenia lub kontuzji krêgów szyjnych przeciwnika.
3.10. Przygniatanie przeciwnika p³aszczyzn± tarczy, przyciskanie r±k przy pomocy tarczy, a tak¿e podstawianie rantu tarczy pod rêkê z broni±.
3.11. Uderzenia rantem i p³aszczyzn± tarczy w czê¶ci cia³a nie objête zakazem ataku.
4. TECHNIKI ZAKAZANE
Stosowanie wobec przeciwnika czynno¶ci zakazanych stanowi powa¿ne przekroczenie przepisów powoduj±ce sankcje, pocz±wszy od upomnienia ustnego, na dyskwalifikacji koñcz±c. Nie ma znaczenia, czy wykroczenie jest przypadkowe, czy te¿ umy¶lne - sankcje stosowane s± w ka¿dym przypadku, z tym ¿e celowe faule s± znacznie powa¿niej karane przez sêdziów, najczê¶ciej przynosz±c dyskwalifikacjê i wyrzucenie zawodnika z turnieju.
Ka¿dy zawodnik powinien unikaæ stosowania technik zakazanych, do których zalicza siê:
4.1. Jakiekolwiek pchniêcia (sztychy) zadawane broni±.
4.2. Uderzenia zadawane broni±, tarcz±, nogami b±d¼ rêkoma, w miejsca objête zakazem ataku
Uwaga! Czê¶ci cia³a OBJÊTE zakazem atakowania: krocze, stopy, przegub podkolanowy, pachwina, kark i podstawa czaszki, niezas³oniêta twarz w he³mie bez zas³ony.
4.3. Uderzenia broni± lub tarcz± w przegub podkolanowy.
4.4. Uderzenia pionowe broni± lub tarcz± wzd³u¿ krêgos³upa.
4.5. Za³amywanie koñczyn w kierunku przeciwnym do ich naturalnego zgiêcia oraz wszelkie techniki bólowe (zak³adanie d¼wigni).
4.6. Naciskanie lub chwytanie d³oñmi dolnej krawêdzi he³mu i zas³ony.
4.7. Umy¶lne próby zdjêcia z przeciwnika jakichkolwiek elementów ochronnych.
4.8. Uderzenia jelcem lub piê¶ciami w niezas³oniêt± twarz przeciwnika.
4.9. Wszelkiego rodzaju chwyty, zaciski i techniki duszenia rêkoma lub za pomoc± broni, szczególnie zak³adane na szyjê przeciwnika.
4.10. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w zawodnika le¿±cego lub opartego jednym kolanem o ziemiê.
4.11. Jakiekolwiek uderzenia wymierzone w szyjê lub g³owê zawodnika pochylonego w pasie o 50 lub wiêcej stopni (od pionu).
Uwaga! W przypadku, gdy zawodnik z dowolnego powodu pochyli³ siê w pasie o ponad 50 stopni, mo¿na uderzaæ go, popychaæ, naciskaæ na niego, podcinaæ mu nogi oraz stosowaæ wszelkie inne dozwolone czynno¶ci, ZA WYJ¡TKIEM zadawania mu jakichkolwiek uderzeñ w g³owê i szyjê.
4.12. Umy¶lne atakowanie przeciwnika w miejsca niechronione zbroj±, np. po stracie elementu uzbrojenia w czasie walki.
4.13. Wszelkie bezmy¶lne lub niekontrolowane uderzenia broni±.
4.14. Jakiekolwiek ataki na zawodnika, który podniós³ w górê jedn± rêkê z otwart± d³oni±, symbolizuj±c w ten sposób poddanie siê.
Uwaga! Podniesiona do góry rêka z otwart± d³oni± oznacza dobrowolne wycofanie siê zawodnika ze starcia. Po podniesieniu rêki z otwart± d³oni± i uklêkniêciu na jedno kolano (je¶li zawodnik ma tak± mo¿liwo¶æ), walcz±cy ten automatycznie przestaje braæ udzia³ w walce.
4.15. Nieaktywny klincz trwaj±cy ponad 10 sekund.
W tym przypadku sêdzia mo¿e rozdzieliæ dwóch zawodników przy pomocy „miejscowego” polecenia „STOP!” i opuszczenia chor±giewki sêdziowskiej pomiêdzy he³my przeciwników. Zawodnicy powinni natychmiast przerwaæ walkê w klinczu i odej¶æ na dwa kroki do ty³u. Polecenie „WALKA!”, wydane przez sêdziego, który przerwa³ klincz, wznawia ponownie starcie rozdzielonych zawodników.
Uwaga! „Miejscowe” polecenia „STOP!” i „WALKA!” dotycz± tylko zawodników bêd±cych w klinczu. Po poleceniu „WALKA!” ka¿dy z zawodników mo¿e kontynuowaæ walkê z dotychczasowym przeciwnikiem lub zaatakowaæ innego przeciwnika.
4.16. Wykonywanie jakichkolwiek czynno¶ci ofensywnych (ataków) wykonanych po utracie broni – zawodnik bez broni mo¿e tylko siê broniæ, unikaæ walki lub biec do miejsca w którym otrzyma zapasow± broñ od zmiennika ze swojej dru¿yny.
4.17. Chwytanie broni obuchowej (toporów, buzdyganów) w sposób gdy palec wskazuj±cy rêki chwytaj±cej znajduje siê w odleg³o¶ci mniejszej ni¿ 30 cm od metalowej czê¶ci broni.
4.18. Chwytanie przeciwnika za nogi oboma rêkoma.
4.19. Wszelkie uderzenia w twarz w przypadku, gdy jeden z zawodników ma he³m typu otwartego lub ma niezas³oniêt± twarz w wyniku uszkodzenia zas³ony he³mu.
4.20. Wszelkie czynno¶ci nie wymienione w rozdziale 3. W trakcie walki zezwala siê na stosowanie wy³±cznie czynno¶ci dozwolonych wymienionych w niniejszych przepisach.
4.21. Zawodnikom, którzy po wycofaniu siê ze starcia (w wyniku upadku lub po odpowiedniej decyzji sêdziego) znajduj± siê w szrankach, zabrania siê wstawania na obie nogi do momentu wydania przez marsza³ka (sêdziego) g³ównego polecenia „STOP!” lub „KONIEC WALKI!”. Po wycofaniu z walki w wyniku upadku, utraty ekwipunku lub decyzj± sêdziego, zawodnik powinien zaj±æ wygodn± pozycjê w szrankach (siedz±c± lub le¿±c±) i czekaæ na zakoñczenie rundy, nie ingeruj±c w przebieg starcia. Zajêcie wygodnej pozycji jednocze¶nie sygnalizuje, ¿e zawodnik nie dozna³ kontuzji w danym starciu.
5. SANKCJE I KARY
5.1. Upomnienie ustne – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku nieznacz±cego przekroczenia przepisów celem zwrócenia jego uwagi na podejmowane przez niego czynno¶ci. Upomnienia ustnego nie odnotowuje siê w protokole zawodów.
5.2. Ostrze¿enie (¿ó³ta kartka) – sankcja stosowana wobec zawodnika w przypadku przekroczenia przepisów, odnotowywana w protokole zawodów. Prawo do stosowania ostrze¿eñ wobec poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie.
Zawodnik dostaje ostrze¿enie (¿ó³t± kartkê) w przypadku:
5.2.1. Stosowania jakiejkolwiek z technik zakazanych wymienionych w rozdziale „4. TECHNIKI ZAKAZANE”.
5.2.2. Stosowania technik nie wymienionych w rozdziale „3. TECHNIKI DOZWOLONE”.
5.2.3. Wstawania po wycofaniu ze starcia a przed komend±: „KONIEC WALKI!”
5.2.4. Stwierdzenia uzbrojenia niskiej jako¶ci, brudnego, zardzewia³ego, pogniecionego lub nieautentycznego historycznie.
5.2.5. Zachowania niesportowego, chamstwa, obra¿ania, przekleñstw czy okrzyków pod adresem sêdziów, zawodników dru¿yny przeciwnej lub widzów.
5.2.6. Rozpoczêcia walki przed komend±: „WALKA!”
5.2.7. Kontynuowania dzia³añ ofensywnych po komendzie „STOP!” i zobaczeniu ¿ó³tej chor±giewki przed sob±.
5.2.8. Ignorowania poleceñ sêdziów z pola lub marsza³ka (sêdziego) g³ównego.
5.2.9. Kontynuowania walki mimo utraty elementu uzbrojenia, o której utracie zawodnik jest ¶wiadom.
Uwaga! W przypadku ka¿dego z wymienionych wykroczeñ zawodnik mo¿e zostaæ ukarany jedn± lub dwoma ¿ó³tymi kartkami na raz, w zale¿no¶ci od skali wykroczenia i decyzji marsza³ka (sêdziego) g³ównego.
5.3. W przypadku otrzymania dwóch ¿ó³tych kartek zawodnik zostaje wycofany z udzia³u w zawodach. Dwie ¿ó³te kartki przyrównuje siê do jednej kartki czerwonej.
5.4. Dyskwalifikacja (czerwona kartka) – jest to odnotowywana w protokole zawodów kara, stosowana wobec zawodnika w przypadku ra¿±cego lub regularnego (druga ¿ó³ta kartka) przekraczania przepisów. Zawodnik ukarany czerwon± kartk±, pozbawiony jest prawa do dalszego udzia³u w zawodach i zastêpowany jest przez zawodnika rezerwowego, jednak dopiero po zakoñczeniu wszystkich rund starcia w którym zosta³a przyznana czerwona kartka.
Prawo do zdyskwalifikowania poszczególnych zawodników ma WY£¡CZNIE marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju na wniosek innych sêdziów obserwuj±cych starcie..
Podstawy do dyskwalifikacji zawodnika:
5.4.1. Systematyczne przekraczanie przepisów (otrzymanie dwóch kartek)
5.4.2. Spowodowanie urazu przeciwnika wskutek zastosowania zakazanego ataku.
5.4.3. Grubiañskie i systematyczne sprzeczanie siê z sêdziami, nieuzasadnione kwestionowanie decyzji sêdziów, obra¿anie przeciwników, brak szacunku do przeciwników, jak równie¿ innych uczestników zawodów.
5.5. Dyskwalifikacja zawodnika ma wp³yw na noty jego dru¿yny. Do starcia, podczas którego zawodnik otrzyma³ czerwon± (lub drug± ¿ó³t±) kartkê, dru¿yna wychodzi w pomniejszonym sk³adzie (o jednego zawodnika mniej od dru¿yny przeciwnej).
5.6. W przypadku dyskwalifikacji (ukarania czerwonymi kartkami) dwóch zawodników z jednej dru¿yny, po którym nast±pi otrzymanie choæby ostrze¿enia (¿ó³ta kartka) przez którego¶ z zawodników tej dru¿yny, marsza³ek (sêdzia) g³ówny turnieju dyskwalifikuje ca³± dru¿ynê.
5.7. Dyskwalifikacja dru¿yny – jest to sankcja stosowana wobec ca³ej dru¿yny w przypadku, gdy:
5.7.1. Dru¿yna otrzyma³a wiêcej ni¿ dwie czerwone kartki w trakcie zawodów plus jedno ostrze¿enie dla zawodnika tej dru¿yny.
5.7.2. Dru¿yna i jej kapitan prezentuj± niesportowe zachowanie, wszczynaj± nieuzasadnione sprzeczki z sêdziami oraz kwestionuj± ich decyzje, obra¿aj± i okazuj± brak szacunku wobec przeciwników oraz innych uczestników zawodów.
6. Z£O¯ENIE ODWO£ANIA
6.1. W przypadku niezgody z decyzj± zespo³u sêdziowskiego i marsza³ka (sêdziego) g³ównego, KAPITANOWI dru¿yny przys³uguje prawo do z³o¿enia protestu. Protest sk³adany jest wy³±cznie w formie pisemnej na specjalnym „Formularzu Odwo³ania”, wydawanym kapitanowi dru¿yny przez organizatorów turnieju. Liczba „Formularzy Odwo³ania” ustalana jest przed turniejem i zale¿y od ilo¶ci walk, które bêdzie musia³a stoczyæ ka¿da dru¿yna. Standardem jest jeden „Formularz Odwo³ania” na cztery kilku rundowe starcia.
6.2. Protest sk³ada siê wraz z odpowiednim uzasadnieniem w nastêpuj±cych przypadkach:
6.2.1. Gdy jeden z zawodników wykona³ akcjê z listy ataków zakazanych, która nie zosta³a zauwa¿ona przez sêdziów, a powinna byæ ukarana upomnieniem, ostrze¿eniem b±d¼ dyskwalifikacj±.
6.2.2. Niezauwa¿one przez sêdziów kontynuowanie walki przez zawodnika uznanego za wy³±czonego z dalszej walki.
6.2.3. Nieprawid³owe wycofanie z walki zawodnika przez sêdziego z pola.
6.2.4. Niezarejestrowane przez sêdziów przekroczenia przepisów zawodnika jednej z rywalizuj±cych dru¿yn.
6.2.5. Niezauwa¿one przez sêdziów umy¶lne spowodowanie urazu (na czerwon± kartkê)
6.2.6. Nieodnotowane przez sêdziów stosowanie wobec zawodnika technik ataków zakazanych, które mia³o znacz±cy wp³yw na uk³ad sil w trakcie starcia.
6.3. Protest sk³ada kapitan dru¿yny po zakoñczeniu starcia i og³oszenia jego wyników. Protest uzasadnia siê w trakcie spokojnej rozmowy z marsza³kiem (sêdzi±) g³ównym a nastêpnie sporz±dza siê je w formie pisemnej na „Formularzu Odwo³ania”.
Protest rozpatrywany jest w ci±gu 30-45 minut przez marsza³ka (sêdziego) g³ównego, który decyzjê podejmuje po konsultacjach z sêdziami polowymi b±d¼ przejrzeniu materia³ów video.
6.4. Na podstawie z³o¿onego protestu podejmuje siê nastêpuj±ce decyzje:
6.4.1. Powtórzenie rundy przez dru¿yny w pe³nych sk³adach.
6.4.2. Powtórzenie rundy przez dru¿yny w zró¿nicowanych sk³adach.
6.4.3. Ukaranie poszczególnych zawodników ¿ó³tymi lub czerwonymi kartkami.
6.4.4. Dyskwalifikacja dru¿yny.
6.4.5. Zrewidowanie wyników rundy lub wyniku starcia.
6.5. W przypadku, gdy decyzja marsza³ka (sêdziego) g³ównego, podjêta po rozpatrzeniu pierwszego odwo³ania, nie usatysfakcjonowa³a jednej z dru¿yn, jej kapitan jest uprawniony do z³o¿enia powtórnego odwo³ania do supervisora PSWR wydelegowanego na dany turniej.
Do z³o¿enia powtórnego odwo³ania równie¿ nale¿y wype³niæ „Formularz Odwo³ania” i przekazaæ go bezpo¶rednio supervisorowi PSWR, ustnie uzasadniaj±c swoje zamiary. Powtórne odwo³anie rozpatrywane jest przez supervisora PSWR w ci±gu 3 godzin, towarzyszy mu przegl±d materia³ów wideo i wywiad z zespo³em sêdziowskim, po czym podejmowana jest ostateczna decyzja w kwestii spornej, od której ju¿ nie ma odwo³ania.
REGULAMIN PROWADZENIA WALK W KATEGORII „WALKI GRUPOWE” 5na5
1. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny wzywa do stawienia siê w szrankach dwie dru¿yny, po czym og³asza stan gotowo¶ci dla dwóch kolejnych dru¿yn.
Uwaga! Dwie dru¿yny wezwane do kolejnej walki, powinny siê wcze¶niej zg³osiæ do wydzielonego miejsca przy szrankach, gdzie nale¿y sprawdziæ ich uzbrojenie przed walk± pod k±tem parametrów historycznych, estetycznych i technicznych. Funkcjê komisji techniczno-historycznej w trakcie wydarzenia pe³ni± sêdziowie i marsza³ek (sêdzia) g³ówny.
2. Wezwane dru¿yny powinny stawiæ siê w szrankach w ci±gu 1 minuty.
Uwaga! Marsza³ek (sêdzia) g³ówny mo¿e poprosiæ zawodników o wej¶cie w obrêb szranków ze zdjêtymi he³mami. Po sprawdzeniu zgodno¶ci wystawionych do walki zawodników ze zg³oszeniem, dostaj± oni ok. 30 sekund, by w³o¿yæ he³my i doprowadziæ siê do stanu gotowo¶ci. Sekundanci bêd±cy za ogrodzeniem szranków, mog± pomóc zawodnikom w³o¿yæ he³my. Przy tym zawodnicy nie maj± prawa opuszczaæ szranków przed rozpoczêciem walki. Przepis ten wprowadzono celem uniemo¿liwienia niedozwolonej zmiany sk³adu.
Uwaga! W przypadku, gdy po wezwaniu w szranki zawodnicy zwlekaj± d³u¿ej ni¿ przez 3 minuty lub wychodz± nieprzygotowani do walki, dru¿ynie przeciwnej przyznaje siê zwyciêstwo walkowerem.
3. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny sprawdza gotowo¶æ sêdziów i zawodników.
4. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny sygnalizuje rozpoczêcie walki w szrankach, wydaj±c komendê „WALKA!”.
5. Sêdziowie pola, przemieszczaj±c siê w obrêbie szranków, obserwuj± trwaj±c± tam walkê i pilnuj± przestrzegania regulaminów walk. Sêdziowie pola mog± przywróciæ do walki zawodników wyeliminowanych z niej wskutek przekroczenia przepisów, jak równie¿ przerywaæ nieaktywne klincze trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 10 sekund.
6. Pozostali sêdziowie (sêdziowie liniowi lub ogl±daj±cy nagrania wideo) obserwuj± walkê z w³asnych sektorów przy szrankach za ogrodzeniem i rejestruj± wykryte przez nich przekroczenia, lecz nie ingeruj± przy tym w przebieg walki.
Uwaga! Sêdzia liniowy mo¿e interweniowaæ w przebieg walki jedynie w razie bezpo¶redniej komendy marsza³ka (sêdziego) g³ównego lub sêdziów pola.
7. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny obserwuje przebieg walki i ocenia dzia³ania prowadzone przez dru¿yny i poszczególnych zawodników w obrêbie szranków.
8. Runda koñczy siê po wydaniu przez marsza³ka g³ównego komendy „STOP!”.
9. Zawodnicy obu dru¿yn wracaj± na pozycje wyj¶ciowe w szrankach.
10. Sêdziowie pola zwracaj± siê do zawodników obu dru¿yn, czy maj± jakie¶ uwagi odno¶nie pracy ekipy sêdziowskiej. Dru¿yny maj± prawo do pro¶by ustnej dotycz±cej zmiany tej lub innej niedok³adno¶ci w egzekwowaniu przepisów, jak równie¿ do z³o¿enia oficjalnego protestu na zasadach przewidzianych w rozdziale .6 regulaminu walk grupowych 5 na 5.
11. Sêdziowie pola informuj± marsza³ka (sêdziego) g³ównego o wykrytych przez nich przekroczeniach regulaminu. Na podstawie informacji od sêdziów pola (w razie konieczno¶ci równie¿ sêdziów liniowych lub ogl±daj±cych nagrania wideo), a tak¿e na podstawie w³asnych spostrze¿eñ, marsza³ek (sêdzia) g³ówny podejmuje decyzjê w kwestii wyniku rundy. Po tym og³asza wynik rundy lub walki, udziela upomnieñ ustnych tudzie¿ karze poszczególnych zawodników ¿ó³tymi lub czerwonymi kartkami. Po wykonaniu tych czynno¶ci mo¿e przyst±piæ do analizy z³o¿onego protestu, je¶li takowy siê pojawi.
12. Sekretarz turnieju wpisuje wyniki do protoko³u turnieju.
W wynikach rundy zaznacza siê:
- zwyciêstwo w rundzie;
- wynik rundy (liczba zawodników dru¿yny zwyciêskiej na placu boju w momencie zakoñczenia rundy „ma³e punkty”).
- ¿ó³te i czerwone kartki wraz z nazwiskami zawodników, którzy je otrzymali.
13. Marsza³ek (sêdzia) g³ówny og³asza rozpoczêcie drugiej rundy. Druga, a w przypadku remisu trzecia runda odbywa siê wg takiego samego schematu jakrunda pierwsza.
14. W przypadku odniesienia przez jedn± dru¿ynê zwyciêstwa w dwóch rundach, walka miêdzy nimi dobiega koñca i w szranki s± wzywane kolejne dru¿yny.
15. Walki na ka¿dym turnieju rozgrywane s± w dwóch etapach – eliminacje (walki w grupach, gdzie walczy „ka¿dy z ka¿dym”) oraz fina³y (w zale¿no¶ci od ilo¶ci dru¿yn – od æwieræfina³ów lub pó³fina³ów, które s± rozgrywane w systemie pucharowym. W fazie fina³ów turnieju musz± byæ wy³onione dru¿yny, które zajê³y trzecie, drugie i pierwsze miejsce.
16. W przypadku, gdy w fazie grupowej turnieju kilka dru¿yn zdobêdzie tyle samo punktów za wygrane rundy, sêdziowie sumuj± wszystkie „ma³e punkty” ka¿dej dru¿yny. Je¶li dru¿yna w jednej z potyczek przegra³a jedn± rundê, od jej dorobku punktowego odejmuje siê ilo¶æ zawodników dru¿yny przeciwnej którzy zostali na polu w rzeczonym starciu, wg schematu:
Dru¿yna A vs Dru¿yna B 2:1 (ma³e punkty : 3:0, 0:2, 1:0 = + 2)
Dru¿yna C vs Dru¿yna D 2:1 (ma³e punkty: 1:0, 0:5, 1:0 = - 3)
17. W fazie grupowej turnieju, je¶li dwie dru¿yny z jednego klubu zostan± wylosowane do jednej grupy, ich pojedynek musi byæ rozegrany jako pierwszy.
REGULAMIN Turnieju Bojowego na Miecz i Tarczê
Wstêp
Niniejszy regulamin powsta³ na bazie regulaminu Grunwaldzkiego Turnieju Bojowego na Miecz i Tarczê z roku 2011, opracowanego przez Martina Garcia D±browska oraz zmian zaleconych przez Polskie Stowarzyszenie Walk Rycerskich.
1. Rozgrywanie turnieju.
I etap: Grupy ? ELIMINACJE.
Do ka¿dej grupy najpierw przydziela siê po jednym ze zg³oszonych zawodników ujêtych w rankingu RR PSWR (rozpoczynaj±c od najwy¿szego miejsca w rankingu).
Nastêpnie, w analogiczny sposób przydzielony zostaje drugi zawodnik do ka¿dej grupy (z kolejnych miejsc rankingu).
Kolejni zawodnicy zostaj± przydzieleni do grup w drodze losowania.
Ilo¶æ zawodników wychodz±cych z grup, uzale¿niona bêdzie od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych.
W wyniku remisu dochodzi do dogrywki. Czas jednej walki ? pó³torej minuty, dogrywki ? 30 sekund.
II etap: PUCHAROWY.
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wy¿ej.
Czas jednej walki ? dwie minuty, dogrywki ? 30 sekund.
2. Dopuszczenie do walki.
Do walk dopuszczone s± osoby p³ci obojga, pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja ? decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± skonsultowaæ siê z organizatorem turnieju.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).
Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. ?polska krata? nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Wizury w he³mach zamkniêtych nie mog± byæ ra¿±co wiêksze od wizur w pierwowzorach historycznych; w szczególno¶ci sêdziowie bêd± skrupulatnie analizowaæ he³my, w których krótszy z boków otworu wzrokowego ma wiêcej ni¿ 2 cm. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;
- os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy lub czepiec z metalowych ³usek. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;
- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z dodatkow± okr±g³± os³on± chroni±ce palce. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem ³okcia, przedramienia i rêkawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej os³ony przedramienia oraz ³okcia rêki trzymaj±cej tarczê (pod warunkiem, ¿e ³okieæ nie wystaje poza obrêb tarczy). W przypadku rêkawicy pod tarcz±, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana.
- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony.
- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek. Trzewiki nie s± wymagane. W ¿adnym wypadku spod os³on nóg nie mo¿e wystawaæ go³a skóra.
- wymagana os³ona krocza ? suspensor sportowy.
Broñ: Musi byæ sieczna, czyli miecz, kord, tasak. D³ugo¶æ broni dowolna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1200g (tolerancja 30g). Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.
Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. P³askie tarcze nie s± dopuszczane. Wymiary: wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 75cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 60cm (mierzone po krzywi¼nie).
Dopuszczane s± tarcze okr±g³e maj±ce pierwowzory historyczne. Tarcze okr±g³e równie¿ nie mog± byæ p³askie. Maks. ¶rednica tarcz okr±g³ych 65 cm (mierzone po krzywi¼nie).
3. Sprawdzanie zawodników.
Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.
4. Zasady rozstrzygania pojedynków.
Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: ?Walcz± panowie A i B, przygotowuj± siê panowie C i D?. Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.
Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk ?stop!? i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.
Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane ze znaczn± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê (najpierw uderzy w miecz lub tarczê, a dopiero potem w pole trafienia), nie jest liczony jako trafienie.
Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.
Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.
Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek, sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.
Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- ciosy rantem tarczy w g³owê przeciwnika. Uderzenia p³ask± powierzchni± tarczy s± dozwolone, ale nie punktowane. Uderzenia tarcz± (te¿ rantem) w broñ lub tarczê przeciwnika s± dozwolone.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze, przy czym niezamierzone (wg oceny sêdziów) uderzenie w d³oñ lub nadgarstek nie jest traktowane jako faul.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.
Kary:
Upomnienie ? s³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja ? zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.
Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego. Je¿eli jednak zawodnik odniesie kontuzjê uniemo¿liwiaj±c± dalsz± walkê, a kontuzja ta jest wynikiem faulu (np. uderzenie w krocze), to przeciwnik przegrywa walkê.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki
Uszkodzenie newralgicznego sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma 2 minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. Je¶li po tym czasie newralgiczny element wci±¿ nie jest naprawiony, zawodnik przegrywa walkê. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.
5. Arbitrzy
Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu).
Dwaj sêdziowie licz±cy punkty danego zawodnika zliczaj± trafienia zadane temu zawodnikowi i podaj± wynik tego zliczania sêdziemu g³ównemu uprzednio siê ze sob± nie komunikuj±c.
Ka¿dy z sêdziów ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy.
6. Zapisy koñcowe.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.
...zapasy na jakich zasadach? co dozwolone, co niedozwolone..itp??
Serwus!
Zapasiorów niestety nie bêdzie, poniewa¿ nie ma chêtnych. A szkoda
Ale je¶li chcesz, to mogê z Tob± w niedziele przed ¶niadankiem pokulaæ siê na trawie, tak rekreacyjnie
Przegrany stawia browarka wygranemu
Pozdro i do zobaczenia na turnieju!
Witam,
tarcze na halowy puchar w ciechanowie i na chojnice by³y 75:65 i tak du¿o osób sobie przygotowa³o tarcze na ten sezon w zimê i na wiosnê
(u nas zrobili¶my z 10 takich tarcz wg nowego "desajnu")
trochê za pó¼no og³aszacie 75:60 (ju¿ na grunwald ludzie wyrobi± i dadz± radê) ale 2-3 dni przed turniejem og³oszenie zmienionych wymogów?
nowa tarcza to nie problem, problem to czas.
pozdrawiam,
Smoczek
Pswr przedstawi³o ten wymiar w temacie grunwaldzkim jako obowi±zuj±cy dla turniejów PSWR 11.06.2012 wiêc nie 3 dni przed. Ale w sumie nich kto¶ od nich siê wypowie:) Ja 60x75 od dawna u¿ywam bo ³adniej wygl±da:)
CYTAT(Robert Szatecki @ 09:42 29.06.2012)
Pswr przedstawi³o ten wymiar w temacie grunwaldzkim jako obowi±zuj±cy dla turniejów PSWR 11.06.2012 wiêc nie 3 dni przed.
jak sam napisa³e¶, w temacie grunwaldzkim.
Gyby og³osili w temacie ciechanowskim, to i tak 3 tygodnie to ma³o.
A sporo tarcz zosta³o zrobionych po do¶wiadczeniach z ubieg³ego sezonu i na podstawie zimowych pucharów i mistrzostw.
Bo wcze¶niej u¿ywali¶my mniejszych tarcz (moja by³a jeszcze mniejsza, ale ju¿ rozsypana) i nie by³o problemu, po przej¶ciu i zastosowaniu tego co maj± najlepsi nagle znów zmieniono na 75-60.
Rzeczywi¶cie ¼le siê sta³o, ¿e dopiero w czerwcu zosta³ przedstawiony ten regulamin.
z czego mnie pamiêæ nie myli to na turnieju w ciechanowie mog³y byæ stare tarczê,dopiero od grunwaldu mia³y byæ nowe wymogi
My¶le, ¿e tak± kosmetyczn± zmianê to w ogóle mozna olaæ. I faktycznie osoby wybierajace siê na ciechanow mog³y siê takiej zmiany nie spodziewaæ.
tka na szybko wyniki
miecz i tarcza
Marcin Waszkielis
Radek Krychniak
Patryk Koz³owski
5 na 5
Canabisi
RKS pó³noc
DNO
Dziêki wielkie za ten ¶wietny turniej:)
Jak dla mnie walki ¶wietne ale pogoda do nich nie pasowa³a;p
Czekam na filmiki z 5vs5 oraz zdjêcia z ca³ego turnieju
pozdrawiam
Jakub
W imieniu Zakonu Rycerzy Boju Dnia Ostatniego serdecznie dziêkujê za wspania³y turniej. Oby takich wiêcej
!
w imieniu Bractwa Rycerskiego Komturii Nidzickiej dziêkujê za turniej
w naszej ekipie, która w tym sezonie po raz pierwszy wystartowa³a w 5x5 dzielnie walczyli:
Heinrich Wurzian (kapitan reprezentacji Austrii)
£ukasz Pilski (Sierotki)
oraz DNO
Patryk Koz³owski, Andrzej Tadra, Micha³ Dawidowicz i Piotr Cherkowski
ps.
poproszê £ukasza Pilskiego o kontakt do mnie (piotr.cherkowski@gmail.com) w celu przes³ania nagrody za 3 miejsce, gdy¿ za 5x5 org ma przes³aæ ca³± pulê do mnie.
Bardzo ¿a³ujê, ¿e niestety nie mog³em dojechaæ
Czy krêci³ kto¶ pojedynki?
Witam,
W koñcu dorwa³em siê do kompa po zakoñczonym turnieju i mogê napisaæ parê s³ów od siebie.
Bardzo Wam dziêkujê, by³o naprawdê super.
Chcia³em przede wszystkim podziêkowaæ za wspania³± wspó³pracê osobom, które wspomog³y organizacjê w zasadzie pierwszego tak du¿ego turnieju organizowanego przez nasz± grupê.
Dziêkujê:
Jêdrkowi za super konferansjerkê, a w tym w szczególno¶ci za utrzymanie publiczno¶ci przy szrankach gdy czekali¶my na zaginion± karetkê.
Maækowi Reihl oraz ca³emu sk³adowi sêdziowskiemu: Solowi, Jarzynowi, Stefanowi i Dantemu za ich pracê i zaanga¿owanie w ogarnianie przebiegu konkurencji bojowych,
Dziêkujê wszystkim walcz±cym, którzy mimo turbo upa³u dawali z siebie wszystko i pokazali najwy¿szy poziom walk rycerskich ciechanowskiej publiczno¶ci, która by³a zachwycona tym co widzia³a!
Angelice za zorganizowanie ¶wietnych zabaw plebejskich dla dzieciaków,
Dorianowi za pomoc przy turnieju ³uczniczym,
Floridzie i Zió³ko za zorganizowanie "pierwszego od 500 lat turnieju szachowego rozgrywanego na ¶redniowiecznych zasadach w Ciechanowie"
Marcinowi za pomoc w zorganizowaniu PWR, walka o zmroku z Krzy¶kiem by³a naprawdê epicka!
oraz wielkie dziêki dla Huberta za zaufanie.
Wszystkim przyby³ym dziêkujê za wiele mi³ych s³ów, wspania³y klimat, oraz wspóln± zabawê.
Podziêkowania równie¿ dla przyby³ych rzemie¶lników.
To by³ naprawdê fajny turniej! Za rok obiecujemy, ¿e siê poprawimy, do¶wiadczenia wyniesione z tego turnieju zaprocentuj±, zamek powinien byæ ju¿ udostêpniony do naszej dyspozycji i postaramy siê ¿eby by³o nie lepiej a NAJLEPIEJ
pozdrawiam
Tomek
Od siebie tylko dodam, ¿e by³ to przesympatyczny turniej. Pierwszy raz chyba wszystko by³o zorganizowane tak, ¿eby odwórcom ¿y³o siê lepiej ;) Od wje¿d¿ania do obozu i rozpakowywania gratów po nieustannie wprowadzane masy jedzonka i kontrakty dla zawodników
Bardzo dziêkujê za ¶wietn± zabawê i do zobaczenia za rok!
Zagubi³ siê buzdygan, mo¿e kto¶ go ma.
Tak w³a¶nie przy sprz±taniu i pakowaniu znale¼li¶my 2 rzeczy, które nie s± nasze:
- buzdygan
- tarczkê na rêkawice
my¶lê ¿e naj³atwiej bêdzie to na Grunwaldzie odebraæ.
CYTAT
Czy krêci³ kto¶ pojedynki?
Je¶li chodzi o zdjêcia i filmy z walk to czekam na materia³ od studia które nagrywa³o przebieg zdarzeñ.
Na pewno czê¶æ walk nagrana jest z kilku ujêæ, jak tylko otrzymam materia³y bêdê wrzuca³ na bierz±co.
I my jako Hanza i ja osobi¶cie te¿ chcemy podziêkowaæ gor±co wszystkim, wspó³uczestnikom i przede wszystkim, oczywi¶cie, naszym ciechanowskim gospodarzom - za zaproszenie oraz za ca³± imprezê. Zrobili¶cie kawa³ dobrej organizacyjnej roboty i naprawdê bardzo fajny turniej.
Klimat by³ super, jak ju¿ kto¶ napisa³, wiele rzeczy ustawionych "pod nas" odtwórców, a nie pod publikê (która mimo to, ewidentnie równie¿ ¶wietnie siê bawi³a), jedzenie by³o pyszne i by³o go po kokardki (nawet Florida nie by³ w stanie tego przeje¶æ
), ogólnie zabawa przednia w bardzo sympatycznej atmosferze. NAJLEPIEJ!
No i ja siê bardzo cieszê, ¿e jest to kolejna po Grunwaldzie (bo nasz wewnêtrzny podolski Uniejów nie do koñca w tym zestawieniu liczê) impreza, na której szachy na zasadach ¶redniowiecznych zaistnia³y jako turniej, wiêc i za to Wam chwa³a!
A przy okazji, wyniki owego I (od 500 lat) Ciechanowskiego Turnieju Szachów ¦redniowiecznych:
I - Dorian John "Dorian" ze Stalowego Li¶cia
II - Maciej "Mufasa" z RDO
III i IV - Adam Wicherski "Wicherek" z Signum Temporis i Piotr Pawlonka "Synek" ze Stalowego Li¶cia
Ponadto udzia³ wziêli: "Ela Ka" z RDO, Marcel Krawczyk z Signum Temporis i Pawe³ Piêdel z Zakonu Rycerzy Boju Dnia Ostatniego.
W imieniu swoim i Floridy - jeszcze raz dziêki wszystkim za emocjonuj±ce rozgrywki oraz orgom za mo¿liwo¶æ przeprowadzenia turnieju i ufundowanie nagrody.
Tomku, Ty i reszta ciechanowskiej ekipy, jeste¶cie wielcy
.
...a nastêpnym razem postaramy siê ustawiæ tak, ¿eby czasowo turniej szachowy nie pokrywa³ siê z ¿adn± bojówk±...
...no i zapraszamy za tydzieñ w pi±tek do Podola na II Mistrzostwa Polski w Szachach ¦redniowiecznych
...
Równie¿ dziêkuje za wspania³± imprezê. Moim zdaniem, turniej w Ciechanowie nale¿y do nielicznych imprez, w których dba siê o rekonstruktorów i chwa³a za to Tomkowi i jego grupie
Zapraszam do ogl±dania przygotowanych reporta¿y na temat turnieju, przygotowanych tak jak podczas zimowego turnieju przez FotoStudio Wiraszka, wielkie brawa i podziêkowania dla nich, na prawde fajny materia³. PWR super, no i godnie przedstawiony turniej szachowy
:
http://www.umciechanow.pl/main/galeria_wideo/idv:8.html