Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: II HALOWE MISTRZOSTWA POLSKI W WALKACH RYCERSKICH - CHOJNICE 2012
> Inne > Kalendarium 2012
Stron: 1, 2, 3
Grzegorz z Torunia
Idea jest taka, aby do wszystkich trzech broni wysz³o jak najwiêcej zawodników. My¶lê, ¿e taka konwencja pozwoli na to. Je¿eli chodzi o atrakcyjno¶æ, to dobrze sêdziowane i atrakcyjnie komentowane walki bêd± widowiskowe dla publiczno¶ci.
Grzegorz z Torunia
Regulamin turnieju na miecz jednorêczny i tarcze

Rozgrywanie turnieju

I etap: Grupy
Przydzia³ zawodników do grup jest losowy. Ilo¶æ zawodników wychodz±cych z grup, uzale¿niona bêdzie od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych. W wyniku remisu dochodzi do dogrywki. Czas jednej walki w zale¿no¶ci od ilo¶ci zawodników mo¿e trwaæ 1 lub 1,5min, dogrywka 30 sekund (przy walkach 1,5 minutowych ok. 30 sekundowa przerwa miêdzy walk±, a dogrywk±).

II etap: Pucharowy
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wy¿ej.
Czas jednej walki – 1,5 minuty, dogrywki - 30 sekund (ok. 30 sekundowa przerwa miêdzy walk±, a dogrywk±)

Zasady .

I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone s± osoby pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.

Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja - decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± przes³aæ zdjêcia w zbroi do weryfikacji przed zawodami na adres:torunska.szkola.fechtunku@gmail.com.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludny (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).

Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. "polska krata" nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;

- os³onê szyi lepsza ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;

- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z okr±g³± dodatkow± os³on± chroni±ce palce, oraz tzw „kule”. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem przedramienia i rêkawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej os³ony przedramienia rêki trzymaj±cej tarczê. W przypadku rêkawicy pod tarcz±, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana.

- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony..

- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek.
- wymagana os³ona krocza - suspensor


Broñ: Musi byæ sieczna, czyli miecz, kord, tasak. D³ugo¶æ broni dowolna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1200g. Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.

Tarcza: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z w³ókna szklanego) tarcze nie s± dopuszczone. Metalowe okucia krawêdzi tarczy nie s± dopuszczone. Waga dowolna. P³askie tarcze nie s± dopuszczane. Wymiary: wysoko¶æ nie wiêcej ni¿ 75cm, szeroko¶æ nie wiêcej ni¿ 65cm.

SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW

Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.

II. Zasady rozstrzygania pojedynków

Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: "Walcz± zawodnicy A i B, przygotowuj± siê zawodnicy C i D". Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.

Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych, lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk "stop!" i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.

Zwyciê¿a ten zawodnik, który zdobêdzie wiêcej punktów. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.

Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.

Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.

Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek (lin ringu) , sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.

Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika. - kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
- atak ³okciem na g³owê lub szyjê (w korpus wolno)
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.

Kary:
Upomnienie - s³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja - zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.

Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo. Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.

Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:

Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma minutê na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.

III. Arbitrzy

Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu). Ka¿dy z nich ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy.

Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju. O zmianach powiadomieni zostan± zawodnicy.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.






Regulamin turnieju na miecz jednorêczny i puklerz

Rozgrywanie turnieju

I etap: Grupy
Przydzia³ zawodników do grup jest losowy. Ilo¶æ zawodników wychodz±cych z grup, uzale¿niona bêdzie od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych. Jedna walka trwa do 3 trafieñ, ale nie d³u¿ej ni¿ 5 min. (po zakoñczeniu czasu walki wygrywa osoba z wiêksz± ilo¶ci± punktów, je¿eli obaj zawodnicy bêd± mieæ tak± sam± ilo¶æ punktów sêdziowie zarz±dzaj± dogrywkê do tzw „z³otego trafienia”). Minutê przed zakoñczeniem regulaminowego czasu walki sêdzia informuje zawodników o tym fakcie.

II etap: Pucharowy
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wy¿ej.
Jedna walka trwa do 5 trafieñ ale nie d³u¿ej ni¿ 7 min. (po zakoñczeniu czasu walki wygrywa osoba z wiêksz± ilo¶ci± punktów, je¿eli obaj zawodnicy bêd± mieæ tak± sam± ilo¶æ punktów sêdziowie zarz±dzaj± dogrywkê do tzw „z³otego trafienia”). Minutê przed zakoñczeniem regulaminowego czasu walki sêdzia informuje zawodników o tym fakcie.

Zasady .

I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone s± osoby pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.

Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja - decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± przes³aæ zdjêcia w zbroi do weryfikacji przed zawodami na adres:torunska.szkola.fechtunku@gmail.com.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).

Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. "polska krata" nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;

- os³onê szyi lepsza ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;

- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z okr±g³± dodatkow± os³on± chroni±ce palce, oraz tzw „kule”. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyj±tkiem rêkawicy. Wymagane jest stosowanie dodatkowej os³ony przedramienia rêki trzymaj±cej puklerz. W przypadku rêkawicy pod puklerzem, dopuszczalna jest tak¿e rêkawica pikowana.

- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony..

- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek.
- wymagana os³ona krocza - suspensor

Broñ: Musi byæ sieczna, czyli miecz, kord, tasak. D³ugo¶æ broni dowolna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1200g. Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.

Puklerz: Musi byæ na bazie drewna, skóry, tkaniny. Puklerz musi mieæ metalowe umbo na ¶rodku. Wymiary: ¶rednica maksymalna 40 cm, waga dowolna

SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW

Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.

II. Zasady rozstrzygania pojedynków

Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: "Walcz± zawodnicy A i B, przygotowuj± siê zawodnicy C i D". Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.

Walka jest przerywana po trafieniu, jak równie¿ z powodów technicznych, lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk "stop!" i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.

Zwyciê¿a ten zawodnik, który jako pierwszy zdobêdzie 3 lub5 punktów/ trafieñ. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie. Mo¿na uderzaæ puklerzem, trafienia puklerzem nie s± punktowane.

Rodzaje trafieñ:
-trafienie czyste, bez odpowiedzi przeciwnika – 1 pkt
-trafienie wyprzedzaj±ce trafienie przeciwnika o tzw „tempo szermiercze” - 1pkt
-trafienie jednoczesne – zawodnicy trafiaj± siê jednocze¶nie w ró¿nicy czasu krótszym ni¿ tzw „tempo szermiercze” - 0 pkt), akcja jest przerywana
-przy trafieniu jednoczesnym zawodnik „1” trafia w pole trafienia zawodnik „2” trafia w niewa¿ne pole. punkt dla zawodnika trafiaj±cego w pole trafienia.
-brak trafienia – 0 pkt (akcja nie przerywana)
-trafienie w niewa¿ne pole (stopy lub d³onie z nadgarstkami) – 0 pkt (akcja jest przerywana)


Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.

Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.

Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek (lin ringu), sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.

Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika. - kopniêcia, uderzenia kolanami, piê¶ciami.
- atak ³okciem na g³owê lub szyjê (w korpus wolno)
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.

Kary:
Upomnienie - s³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja - zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.

Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo. Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.

Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma minutê na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.


III. Arbitrzy

Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od sygnalizowania trafieñ (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu). Ka¿dy z nich ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy. Sêdzia g³ówny dokonuje analizy i oceny akcji i tym samym przyznaje trafienia.

Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju. O zmianach powiadomieni zostan± zawodnicy.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.






Regulamin turnieju na miecz d³ugi


Rozgrywanie turnieju

I etap: Grupy
Przydzia³ zawodników do grup jest losowy. Ilo¶æ zawodników wychodz±cych z grup, uzale¿niona bêdzie od ilo¶ci zg³oszonych walcz±cych. Jedna walka trwa do 3 trafieñ ale nie d³u¿ej ni¿ 5 min. (po zakoñczeniu czasu walki wygrywa osoba z wiêksz± ilo¶ci± punktów, je¿eli obaj zawodnicy bêd± mieæ tak± sam± ilo¶æ punktów sêdziowie zarz±dzaj± dogrywkê do tzw „z³otego trafienia”). Minutê przed zakoñczeniem regulaminowego czasu walki sêdzia informuje zawodników o tym fakcie.




II etap: Pucharowy
Zawodnicy wychodz±cy z grup bêd± wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wy¿ej.
Jedna walka trwa do 5 trafieñ ale nie d³u¿ej ni¿ 7 min. (po zakoñczeniu czasu walki wygrywa osoba z wiêksz± ilo¶ci± punktów, je¿eli obaj zawodnicy bêd± mieæ tak± sam± ilo¶æ punktów sêdziowie zarz±dzaj± dogrywkê do tzw „z³otego trafienia”).
Minutê przed zakoñczeniem regulaminowego czasu walki sêdzia informuje zawodników o tym fakcie.



I. Dopuszczenie do walki
Do walk dopuszczone s± osoby p³ci pe³noletnie. Bezwzglêdn± granic± jest ukoñczone 18 lat.

Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z histori± z lat 1350-1420. Spójno¶æ historyczn± sprawdzi komisja - decyzjê nieodwo³aln± podejmuje sêdzia g³ówny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mog± byæ wykonane z materia³ów niedostêpnych w XIV-XV wieku. Osoby chc±ce upewniæ siê przed turniejem, ¿e ich uzbrojenie spe³nia wymogi regulaminu mog± przes³aæ zdjêcia w zbroi do weryfikacji przed zawodami na adres:torunska.szkola.fechtunku@gmail.com.
Uzbrojenie i wygl±d walcz±cego musi byæ schludne (szaty na zbrojê nie mog± byæ porwane i brudne, uzbrojenie pordzewia³e, czepce kolcze nie mog± byæ porwane). Wspó³czesne elementy ubioru nie mog± byæ widoczne (np. suspensory, majtki z licry).

Uzbrojenie musi zawieraæ:
- he³m zamkniêty (os³aniaj±cy twarz, potylicê) - tzw. "polska krata" nie jest dopuszczona. Zas³ona musi byæ opuszczona w ci±gu ca³ego starcia (w przypadku he³mu z zas³on±). Zawodnik, któremu zas³ona bêdzie swobodnie podskakiwaæ zostanie zdyskwalifikowany. Kapalin wymaga podbródka. Je¶li sêdziowie uznaj±, ¿e przerwa miêdzy kapalinem a podbródkiem jest zbyt du¿a, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;

- os³onê szyi lepsz± ni¿ samo pikowanie. Wszelakie he³my z zas³on± musz± posiadaæ czepiec kolczy. Go³a skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sêdziów;

- os³ony r±k - czyli na ramionach co najmniej kolczugê, os³ona ³okci, przedramion i rêkawice. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa dopuszczone s± rêkawice z okr±g³± dodatkow± os³on± chroni±ce palce, oraz tzw „kule”.

- korpus chroniony minimalnie przeszywanic± i kolczug±, p³atami lub napier¶nikiem. P³aty nie musz± byæ zbrojone na plecach, sam napier¶nik jest dozwolony..

- os³ony nóg, sk³adaj±ce siê z nabiodrka, nakolanka i os³ony ³ydek.

- wymagana os³ona krocza - suspensor

Broñ: miecz d³ugi. D³ugo¶æ broni dowolna. Waga broni nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 1600g. Krawêdzie broni musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów. Sztych ma byæ zatêpiony.


SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW

Zawodnicy zostan± przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.

II. Zasady rozstrzygania pojedynków

Zawodnicy bêd± wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: "Walcz± zawodnicy A i B, przygotowuj± siê zawodnicy C i D". Zawodnik ma byæ gotów do walki w ci±gu minuty od wezwania. Je¶li po tym czasie nie stawi siê na plac w pe³nym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.

Walka jest przerywana po trafieniu, jak równie¿ z powodów technicznych, lub na ¿yczenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chêæ przerwania walki poprzez okrzyk "stop!" i uniesienie rêki do góry. Sygna³ ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwê techniczn±. Walkê poddaje siê klêkaj±c. Sêdziowie musz± zapytaæ zawodnika, czy faktycznie poddaje walkê.

Zwyciê¿a ten zawodnik, który jako pierwszy zdobêdzie 3 lub5 punktów/ trafieñ. Licz± siê tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane z zauwa¿aln± si³±, krawêdzi± tn±c± broni. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu i bardzo lekkie ciosy nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie..

Rodzaje trafieñ:
-trafienie czyste, bez odpowiedzi przeciwnika – 1 pkt
-trafienie wyprzedzaj±ce trafienie przeciwnika o tzw „tempo szermiercze” - 1pkt
-trafienie jednoczesne – zawodnicy trafiaj± siê jednocze¶nie w ró¿nicy czasu krótszym ni¿ tzw „tempo szermiercze” - 0 pkt), akcja jest przerywana
-przy trafieniu jednoczesnym zawodnik „1” trafia w pole trafienia zawodnik „2” trafia w niewa¿ne pole. punkt dla zawodnika trafiaj±cego w pole trafienia.
-brak trafienia – 0 pkt (akcja nie przerywana)
-trafienie w niewa¿ne pole (stopy lub d³onie z nadgarstkami) – 0 pkt (akcja jest przerywana)






Pole trafienia: g³owa, korpus, nogi poza stopami, ca³e rêce z wy³±czeniem nadgarstków i d³oni.

Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.

Je¶li zawodnik zostanie przyparty do barierek (lin ringu) , sêdziowie mog± przerwaæ walkê. Zostanie ona wznowiona w ¶rodku pola. Chodzi o bezpieczeñstwo publiczno¶ci.

Faule:
- sztychy, ciosy jelcem i g³owic±.
- podbijanie zas³ony he³mu przeciwnika.
- atak ³okciem na g³owê lub szyjê (w korpus wolno)
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, d³onie lub krocze.
- rzuty, podciêcia, wykrêcanie koñczyn i inne elementy zapa¶nicze, takie jak ³apanie za g³owê, ¶ci±ganie he³mu.

Kary:
Upomnienie - s³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Ostrze¿enie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja - zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.

Ka¿dy faul mo¿e oznaczaæ dyskwalifikacjê, je¿eli sêdziowie uznaj±, ¿e by³ zadany celowo. Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Je¶li który¶ arbiter ma w±tpliwo¶ci co do celowo¶ci faulu, walka jest przerywana i nastêpuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodwa¿alna i ostateczna.

Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsy³any jest do punktu medycznego. Medyk razem z sêdziami decyduje o zdolno¶ci lub niezdolno¶ci do kontynuowania walki.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma minutê na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu. W wyniku powtarzaj±cej siê usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie.

III. Arbitrzy

Jest sze¶ciu arbitrów: jeden g³ówny (prowadz±cy turniej), czterech od sygnalizowania trafieñ (po dwóch na zawodnika) oraz sêdzia techniczny (zapisuj±cy wyniki i pilnuj±cy up³ywu czasu). Ka¿dy z nich ma prawo przerwaæ walkê, je¶li widzi ku temu przyczynê. Walkê rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadz±cy. Sêdzia g³ówny dokonuje analizy i oceny akcji i tym samym przyznaje trafienia.


Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmian regulaminu turnieju. O zmianach powiadomieni zostan± zawodnicy.
Organizatorzy nie ponosz± odpowiedzialno¶ci za kontuzje zawodników.
Grzegorz z Torunia
ZASADY LICZENIA PUNKTÓW W KLASYFIKACJI £¡CZNEJ

Punkty do klasyfikacji ³±cznej otrzymuj± wszyscy zawodnicy, którzy w poszczególnych konkurencjach dotr± do fazy pucharowej. Punkty za poszczególne konkurencje s± na koniec sumowane. Osoba z najwy¿sz± liczb± punktów zajmuje pierwsze miejsce, z drug± najwy¿sz± liczb± punktów zajmuje 2 miejsce, itd. Miejsca przyznawane s± zgodnie z zasad±: od najwy¿szej liczby punktów do najni¿szej. W przypadku równej liczby punktów u dwóch lub wiêcej zawodników, o zajmowanym miejscu decyduje wy¿sze miejsce w najbardziej presti¿owym turnieju mistrzostw, czyli Turnieju na Miecz i Tarczê. Punkty przyznawane s± za poszczególne miejsca:

I – 6 pkt
II – 5 pkt
III- 4 pkt
IV – 3 pkt
V-VIII – 2 pkt
IX-XVI – 1 pkt

Aby podkre¶liæ sportowy charakter imprezy burmistrz Chojnic ufundowa³ okaza³e puchary, medale oraz dyplomy.

Zgodnie z obietnic± podajemy spis nagród za poszczególne konkurencje.


KLASYFIKACJA £¡CZNA


1 miejsce – ³±czna warto¶æ nagród 900 z³
– rêkawica typu kula, naramienniki oraz formatka do tarczy o ³±cznej warto¶ci 400 z³, ufundowane przez producenta uzbrojenia - Ryszarda Sza³añskiego
– krzese³ko sk³adane o warto¶ci 200 z³ ufundowane przez UM Chojnice (warto¶æ nagrody 200 z³)
– 300 z³ w gotówce



2 miejsce – ³±czna warto¶æ nagród 600 z³
– krzes³o sk³adane typu X o warto¶ci 350 z³, ufundowane przez producenta mebli ¶redniowiecznych - Piotra Stolarza
– pikowany kaptur o warto¶ci 150 z³, ufundowany przez sklep SPES Medieval Market
– 100 z³ w gotówce

3 miejsce – ³±czna warto¶æ nagród 480 z³
– bon na hartowane naramienniki o warto¶ci 180 z³, ufundowany przez producenta uzbrojenia Marcina Witkowskiego „Siwogród”
– krzese³ko sk³adane o warto¶ci 200 z³, ufundowane przez UM Chojnice
– 100 z³ w gotówce


TURNIEJ NA MIECZ D£UGI

£±czna warto¶æ nagród – 490 z³

1 miejsce
– rêkawice pikowane oraz butelka typu „Bartosz” ufundowane przez sklep SPES Medieval Market
– ¶redniowieczny kaganek ufundowany przez firmê Dominus – Ryszard Ku¶mierowski

2 miejsce
– krzese³ko sk³adane ufundowane przez UM Chojnice

3 miejsce
– upominek ufundowany przez UM Chojnice


TURNIEJ NA MIECZ I PUKLERZ

£±czna warto¶æ nagród – 460 z³

1 miejsce
– kremaliera, kaganek oraz sto³ek ¶redniowieczny ufundowane przez firmê Dominus – Ryszard Ku¶mierowski


2 miejsce
– krzese³ko sk³adane ufundowane przez UM Chojnice

3 miejsce
– upominek ufundowany przez UM Chojnice


TURNIEJ NA MIECZ I TARCZE

£±czna warto¶æ nagród – 450 z³

1 miejsce
– tarcza ufundowana przez producenta tarcz Macieja Lewandowskiego
– poduszka ¶redniowieczna z materia³u drukowanego ufundowana przez sklep SPES Medieval Market

2 miejsce
– krzese³ko sk³adane ufundowane przez UM Chojnice

3 miejsce
– upominek ufundowany przez UM Chojnice


KLASYFIKACJA „NAJLEPSZY ZAWODNIK POMORZA”

£±czna warto¶æ nagród: 300 z³

1 miejsce
– pikowane rêkawice trójpalczaste ufundowane przez sklep SPES Medieval Market

2 miejsce
– buk³ak skórzany ufundowany przez sklep SPES Medieval Market

3 miejsce
– upominek ufundowany przez UM Chojnice


£¡CZNA WARTO¦Æ NAGRÓD W MISTRZOSTWACH – ponad 3600 z³



Korzystaj±c z okazji jeszcze raz chcieliby¶my podziêkowaæ wszystkim, którzy tak hojnie wsparli Mistrzostwa.



Grzegorz z Torunia
Uprzejmie przypominam, ¿e termin zapisywania i wp³aty wpisowego mija 19 lutego, po tym terminie nie bêdzie ju¿ mo¿liwo¶ci wpisania na listê startow±.
martah
Hej. Mam takie pytanko: czy osoby kibicuj±ce, które chcia³yby potowarzyszyæ znajomemu bior±cemu udzia³ w turnieju, musz± byæ przyodziane w stroje historyczne? Nie uda nam siê zjechaæ po wszystko na po³udnie kraju w miêdzyczasie dunno.gif Pozdrowienia!
Grzegorz z Torunia
nie s± wymagane
martah
O, super. Wobec tego zg³oszenia i wpisowe tak samo jak bior±cy udzia³ w turnieju, wg wskazówek z pierwszego posta, jak rozumiem?
MagicWojtek
osoby towarzysz±ce nie musz± p³aciæ icon_wink.gif
Grzegorz z Torunia
nocleg dla osób towarzysz±cych bezp³atny
Grzegorz z Torunia
LISTA SÊDZIÓW:

sêdzia g³ówny:
Aleksander Zmuda Trzebiatowski

sêdzia techniczny:
Dominika Zmuda Trzebiatowska

sêdziowie punktowi:
Aleksander Kikcio (Bytów)
Patryk Koz³owski (Nidzica)
Jakub Sobczak (Toruñ)
Konrad Lebiodowicz (Krzy¿)

sêdzia pomocniczy:
Agnieszka Kuffel (Chojnice)
Grzegorz z Torunia
Pilne!
Osoby, które w zg³oszeniach nie poda³y konkurencji do których wychodz±, proszone s± o niezw³oczne uzupe³nienie tych informacji.
Grzegorz z Torunia
Zakwaterowanie w pi±tek od godziny 18.00.
Grzegorz z Torunia
Nast±pi³a ma³a zmiana, mo¿liwo¶æ zakwaterowania w pi±tek od godziny 21.30.
Robert Szatecki
Nocleg te¿ jest na hali Widowiskowo - Sportowej przy ulicy Huberta Wagnera?
Tiberivs Petronivs Thvrinvs
CYTAT
Nocleg te¿ jest na hali Widowiskowo - Sportowej przy ulicy Huberta Wagnera?

Tak, nocleg jest na ma³ej salce a pojedynki s± na hali g³ównej
nabi
Czy osoby doje¿d¿aj±ce poci±giem maj± jak±¶ szanse na podwózkê z PKP na Halê, czy musz± dostaæ siê same?
Grzegorz z Torunia
Do godz. 9.15 prosimy o potwierdzenie przyjazdu przy stanowisku sêdziego technicznego

Godz. 9.30 - przegl±d uzbrojenia

10.00 - 14.00 - Konkurencje Miecz D³ugi, Miecz i Tarcza

14.00 - 14.30 Przerwa obiadowa

14.30 - 17.00 - Konkurencja Miecz i Puklerz

17.00 - 18.00 - Walki Fina³owe (o 1 i 3 miejsce we wszystkich konkurencjach)

18.00 Wrêczenie dyplomów, medali, pucharów

Do godziny 20 - czas na relaks zawodników w Parku Wodnym Chojnice (basen, sauna, jacuzzi)

Od 20.00 do ..... - impreza integracyjna
Robert Szatecki
Grzegorz zamie¶cisz na freha przed turniejem listê zawodników w rozbiciu na konkurencje?
Grzegorz z Torunia
CYTAT(Robert Szatecki @ 00:14 24.02.2012) *
Grzegorz zamie¶cisz na freha przed turniejem listê zawodników w rozbiciu na konkurencje?

Kilka zg³oszonych osób nie wie czy zdo³a przyjechaæ z ró¿nych losowych przyczyn.
Z tego powodu ostateczna lista bêdzie znana jutro rano.
Grzegorz z Torunia
CYTAT(nabi @ 21:33 22.02.2012) *
Czy osoby doje¿d¿aj±ce poci±giem maj± jak±¶ szanse na podwózkê z PKP na Halê, czy musz± dostaæ siê same?

ok. pomo¿emy
£ukasz Piech
Czy ktos moze podac wyniki w poszczegolnych konkurencjach?smile.gif

Pozdrawiam
Piechu
Grzegorz z Torunia
wkrótce podamy
Grzegorz z Torunia
Dziêkujemy serdecznie wszystkim uczestnikom za wspólnie spêdzony czas i sportow± rywalizacjê.
Dziêkujemy równie¿ tym, którzy zaanga¿owali siê w organizacjê imprezy – bez Was nie uda³oby siê wszystkiego tak starannie przygotowaæ. Mamy równie¿ nadziejê, ¿e wszyscy uczestnicy s± zadowoleni z Mistrzostw. Dziêkujemy tak¿e sêdziom, którzy wnie¶li tyle wysi³ku, aby sêdziowaæ 113 walk stoczonych w ringu zawodów.
Szczególne podziêkowania kierujemy w stronê Urzêdu Miasta Chojnice na rêce burmistrza p.Arseniusza Finstera oraz p. Bogdana Kuffla z Bractwa Rycerskiego Herbu Tur.
Poni¿ej podajemy klasyfikacje z ograniczeniem do 6, 3 i 4 miejsca.

WYNIKI

KLASYFIKACJA £¡CZNA MISTRZOSTW POLSKI 2012

1. Mistrz Polski 2012 - Marcin Waszkielis (Warszawska Akademia Miecza)
2. Vice Mistrz Polski 2012 - Grzegorz Brzeziñski (Toruñska Szko³a Fechtunku)
3. II Vice Mistrz Polski 2012 - Andrzej Zmuda Trzebiatowski (Toruñska Szko³a Fechtunku)

4. Robert Szatecki (Warszawska Akademia Miecza)
5. Mateusz Wnuk Lipiñski (Fabryka ¦wiñ)
6. Micha³ Kozdra¶ (Fabryka ¦wiñ)

KONKURENCJA MIECZ D£UGI

1. Marcin Waszkielis (Warszawska Akademia Miecza)
2. Grzegorz Brzeziñski (Toruñska Szko³a Fechtunku)
3. Mateusz Wnuk Lipiñski (Fabryka ¦wiñ)
4. Andrzej Zmuda Trzebiatowski (Toruñska Szko³a Fechtunku)

KONKURENCJA MIECZ I TARCZA

1. Marcin Waszkielis (Warszawska Akademia Miecza)
2. Robert Szatecki (Warszawska Akademia Miecza)
3. Grzegorz Brzeziñski (Toruñska Szko³a Fechtunku)
4. Micha³ Kozdra¶ (Fabryka ¦wiñ)

KONKURENCJA MIECZ I PUKLERZ

1. Andrzej Zmuda Trzebiatowski (Toruñska Szko³a Fechtunku)
2. Marcin Waszkielis (Warszawska Akademia Miecza)
3. Grzegorz Brzeziñski (Toruñska Szko³a Fechtunku)
4. Mateusz Wnuk Lipiñski (Fabryka ¦wiñ)


KLASYFIKACJA NAJLEPSZY POMORZANIN

1. Andrzej Zmuda Trzebiatowski (Toruñska Szko³a Fechtunku) urodzony w Chojnicach
2. Mateusz Wnuk Lipiñski (Fabryka ¦wiñ) zamieszka³y w Bytowie
3. Micha³ Kozdra¶ (Fabryka ¦wiñ) zamieszka³y w Malborku
Grzegorz z Torunia
filmik z rozdania nagród:
http://www.youtube.com/watch?v=yLCov626vlE...mp;feature=plcp
Marcin Waszkielis
bêd± jakie¶ filmy z walk poza tymi kilkoma które s± ju¿ dostêpne?
Grzegorz z Torunia
Filmiki s±, dzisiaj zacznê je obrabiaæ.
MagicWojtek
Bardzo fajny turniej
Du¿o dobrych walk,dobra organizacja (szybko i sprawnie prowadzony turniej)
do tego odpoczynek w pobliskim aquaparku
oby wiêcej takich turniejów :D

nabi
I dobra opieka medyczna smile.gif
Grzegorz z Torunia
no i trzeba wspomnieæ o najlepiej prowadz±cym tego typu imprezy w Polsce, czyli Olku ¯mudzie Trzebiatowskim.
Olek naprawdê dobra robota smile.gif
Grzegorz z Torunia
link do walk fazy pucharowej miecza d³ugiego:
http://www.youtube.com/watch?v=5HF4vCsQ0W0...PapI8oBwk0Xrkfh
Amba
Witam no jak dla mnie turniej na super poziomie tylko jako nowicjusz jezeli chodzi o startowanie w turniejach pewnych rzeczy nie do konca rozumiem. Chodzi tutaj o regulamin. Z tego co widze w wiekszosci turniejow jest jeden ten sam regulamin, grunwaldzki. Tylko ze na niekotrych turniejach ten regulamin jest powiedzmy zmieniany. Chodzi o to ze np pisze iz nie sa dozwolone plaskie tarcze a byly przynajmniej jedna, odnosnie helmu a raczej czepca jest napisane ze samo pikowanie nie wystarczy a niektorzy zawodnicy mieli samo pikowanie. Szczegolnie ze mialem w domu helm bez czepca zabralem moj stary 6kg helm z czepcem:). Turniej w chojnicach to turniej na wysokim poziomie i to wiadomo wiec moze warto zmienic troche regulamin zeby takie zoltodzioby jak ja nastepnym razem wiedzialy co mozna czego nie?

Serdecznie pozdrawiam
Grzegorz z Torunia
Oczywi¶cie jak siê chce, to mo¿na siê czepiaæ jednej tarczy, która dodam mie¶ci³a siê w normie rozmiarowej. Przypomnê tylko Tobie ubieg³oroczny turniej w Gdañsku, którego by³e¶ g³ównym organizatorem i sêdzi±. W regulaminie tego turnieju poda³e¶ dopuszczalne wymiary tarcz, pomimo to dopu¶ci³e¶ do turnieju kilku zawodników z tarczami o ok. metrowych ¶rednicach.
Tak wiêc trochê umiaru i refleksji.
Amba
metrowe nie, tez sie miescily w rozmiarowce. Tylko ze nie ma co porownywac rangi tych 2 imprez, turniej w Gdansku to byl turniej podworkowy na blokowisku:). Gdybym kogos tam nie dopu¶ci³ w ogole by sie nie odbyl. A tak odbyl sie i prawdopodobnie odbedzie sie i w tym roku poniewaz impreza sie spodobala i radni juz kombinuja co zdzialac w tym roku.
Grzegorz z Torunia
CYTAT(Amba @ 15:57 08.03.2012) *
metrowe nie, tez sie miescily w rozmiarowce. Tylko ze nie ma co porownywac rangi tych 2 imprez, turniej w Gdansku to byl turniej podworkowy na blokowisku:).

Oczywi¶cie, ¿e nie mo¿na porównywaæ tych dwóch imprez (nie dotyczy to tylko ich rangi), jednak turniej w Gdañsku równie¿ by³ turniejem rankingowym. Generalnie chodzi o zasadê, ¿e aby kogo¶ lub co¶ poddawaæ krytyce, najpierw nale¿y zweryfikowaæ w³asne "osi±gniêcia".




MagicWojtek
CYTAT
W trakcie jego trwania ka¿dy uczestnik ma prawo zakwestionowaæ opancerzenie przeciwnika. Na jego pro¶bê sêdziowie przyjrz± siê opancerzeniu, je¶li znajd± jakiekolwiek odstêpstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany ca³kowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skoñczeniu turnieju ¿adne reklamacje nie bêd± uwzglêdniane.
Grzegorz z Torunia
niektóre walki miecza i tarczy
http://www.youtube.com/watch?v=Qf4_JZSYokg...o7yAa9BgcuW8%3D
Marcin Waszkielis
Nieskromnie dodam, ¿e fina³ miecza i tarczy to zdecydowanie naj³adniejsza walka, czysta i techniczna:).
Niestety widaæ te¿ ¿e punktowanie ³ydek a zw³aszcza szmat i p³azów mocno uwstecznia w wielu przypadkach. Z³e zasady, a przede wszystkim z³e liczenie mo¿e bardzo zani¿yæ poziom turnieju. Te¿ musia³em siê dostosowaæ w kilku przypadkach do takiego liczenia i a¿ ¿al mi samego siebie ogl±daæ. Po prostu bardziej op³aca³o siê laæ seri±"z li¶cia" po ³ydkach ni¿ " z pi±chy" po gêbie, a to zdecydowanie z³y kierunek. No i na przysz³o¶æ to w rundzie pucharowej 1,5 min to musi byæ minimum.
Mam nadzieje, ze za rok bêdzie sta³ na równie wysokim poziomie organizacyjnym ale zmieni siê te¿ nieco system liczenia co podniesie zdecydowanie poziom sportowy turnieju.
Ryszard Sza³añski
Witam

Chcia³bym wypowiedzieæ siê co do zasad naliczania punktów które by³y przyjête na mistrzostwach. Uwa¿am, ¿e system który obowi±zywa³ jest jak najbardziej wymierny do toczonych walk, s± oczywi¶cie równie¿ inne systemy, nie mówiê ¿e gorsze czy lepsze, aczkolwiek ten sposób sêdziowania najbardziej moim zdaniem oddaje sens toczenia pojedynku punktowego.
Tak przy okazji zalogowania siê na freha chcia³bym pogratulowaæ zwyciêzcom, organizatorom jak ju¿ wspomnia³ mój przedmówca za niezmiernie wysoki poziom organizacyjny oraz zapewnienie wszystkim atrakcji, które powinny towarzyszyc wszystkim imprezom o takiej randze.

Pozdrawiam serdecznie
A.Fran
(Nie)stety nie by³o mnie na tej imprezie. Za to troche siê nas³ucha³em i ogl±da³em wnikliwie materia³y.

CYTAT
ten sposób sêdziowania najbardziej moim zdaniem oddaje sens toczenia pojedynku punktowego


Dlaczego? odpowiada Ci liczenie p³azów i s³abych strza³ów? Grisza, mam wra¿enie, ¿e kto¶ poprosi³ Ciê, ¿eby¶ to napisa³, bo nie wierze, ¿e sam to popierasz.


Pozdrawiam i...
Witam na forum smile.gif
Marcin Waszkielis
CYTAT
Chcia³bym wypowiedzieæ siê co do zasad naliczania punktów które by³y przyjête na mistrzostwach. Uwa¿am, ¿e system który obowi±zywa³ jest jak najbardziej wymierny do toczonych walk, s± oczywi¶cie równie¿ inne systemy, nie mówiê ¿e gorsze czy lepsze, aczkolwiek ten sposób sêdziowania najbardziej moim zdaniem oddaje sens toczenia pojedynku punktowego.


Kiedy dwóch sêdziów liczy jednego to skupiaj± siê za bardzo na ka¿dym jego ciosie. Wtedy liczone s± w³a¶nie szmaty, p³azy itp. Raczej nie da siê tego podwa¿yæ, tak w³a¶nie by³o. Kiedy masz do wyliczenia dwóch to zauwa¿ysz konkretniejsze ciosy. Zawodnicy maj± tego ¶wiadomo¶æ, i je¶li wiedz±, ¿e bêdzie im wszystko policzone to siê lej± po ³ydkach a jak wiedz±, ¿e musz± dobrze uderzyæ to w³a¶nie to siê staraj± robiæ. Chyba oczywiste jest jaki styl walki prezentuje wy¿szy poziom. Imprezy pretenduj±ce do wysokiej rangi musz± ci±gn±æ poziom w górê, wymagaæ od uczestników przygotowania technicznego i kondycyjnego. Organizacja i wszelkie dodatkowe atrakcje to mi³a rzecz ale warto¶æ pucharów i medali zale¿y g³ównie od poziomu sportowego turnieju. My¶lê Rysiu, ¿e w g³êbi duszy siê z tym zgadzasz.
Nie piszê tego z ¿alu, ¿e mnie pokrzywdzono itp bo w koñcu wygra³em jednak bardzo chcia³bym aby by³o to mo¿liwe do zrobienia w ³adniejszym stylu.
Gregor z Krakowa
có¿, Marcin na racje- jak czê¶to zreszt± w takich sprawach- osobi¶cie nie bylem w tym roku ale jak sie ogl±da niektóre filmiki to odczucia bywaj± ró¿ne

http://www.youtube.com/watch?v=BOlxE_MmVsI...feature=related

tu- na ten przyk³ad po g³owie chodzi mi curling :P
Ryszard Sza³añski
Oczywi¶cie, ¿e masz racjê Marcinie, zawsze da siê co¶ poprawiæ, aczkolwiek w systemie popieranym przez Ciebie te¿ istnieje pewne ryzyko pope³nienia b³êdu, chodzi mi o to ¿e mo¿e byæ brane pod uwagê ogólne wra¿enie, przewaga fizyczna, itp. tak naprawdê ¿aden system nie jest doskona³y. Masz racjê, nie powinny byæ liczone "szmaty" i p³azy. Osobi¶cie uwa¿am, ¿e dobrze by by³o poujednolicaæ regulaminy, zasady sêdziowania, przeprowadziæ jakie¶ warsztaty dla sêdziów, wszystko pod patronatem PSWR, wtedy na pewno by³oby mniej nieporozumieñ.

Pozdrawiam
Grzegorz z Torunia
Poziom tworz± sami walcz±cy, sposób walki dobiera siê czêsto do przeciwnika wybieraj±c styl walki, który mu nie odpowiada. Marcinie tak narzekasz na poziom i styl walk, w walce np. z B³a¿ejem Sêdrowskim (i nie tylko) od którego jeste¶ o kilka klas lepszym zawodnikiem nie by³e¶ zmuszony i nie " musia³e¶ dostosowywaæ siê" do przeciwnika, a walczy³e¶ w sposób, który tak bardzo krytykujesz.
http://www.youtube.com/watch?v=KSjAdpeLYXU...TK9ASu5sDB64%3D
Józef
CYTAT(Ryszard Sza³añski @ 07:10 13.03.2012) *
Oczywi¶cie, ¿e masz racjê Marcinie, zawsze da siê co¶ poprawiæ, aczkolwiek w systemie popieranym przez Ciebie te¿ istnieje pewne ryzyko pope³nienia b³êdu, chodzi mi o to ¿e mo¿e byæ brane pod uwagê ogólne wra¿enie, przewaga fizyczna, itp. tak naprawdê ¿aden system nie jest doskona³y. Masz racjê, nie powinny byæ liczone "szmaty" i p³azy. Osobi¶cie uwa¿am, ¿e dobrze by by³o poujednolicaæ regulaminy, zasady sêdziowania, przeprowadziæ jakie¶ warsztaty dla sêdziów, wszystko pod patronatem PSWR, wtedy na pewno by³oby mniej nieporozumieñ.

Pozdrawiam

Robicie sobie ba³agan w temacie - chcecie rozmawiaæ na temat regulaminów ?
W dziale szermierka za³o¿y³em temat dotycz±cy ujednolicenia regulaminów.
Poza tym s±dzê , ¿e sêdziowie nie powinni byæ zwi±zani w ¿aden sposób z zawodnikami/uczestnikami . Bo mo¿e wp³ywaæ to na ich werdykty .
A przynale¿no¶æ do jednego stowarzyszenia jest takim "zwi±zaniem"
pozdrawiam smile.gif
Ryszard Sza³añski
Józef, byæ mo¿e u niektórych stowarzyszeñ tak bywa, osobi¶cie kiedy mam przyjemno¶æ sêdziowaæ, nie patrzê kto walczy, to jak sêdziuje i czy jestem stronniczy ¶wiadczy o mnie, my¶lê ¿e ka¿da szanuj±ca siê grupa, jej cz³onkowie poproszeni o sêdziowanie nie pozwalaj± sobie na co¶ o czym wspomnia³e¶, poza tym sama impreza ucierpia³a by zbytnio w wyniku takiego obrotu sprawy, a tutaj ¿aden organizator raczej by sobie czego¶ takiego nie ¿yczy³.

Pozdrawiam
Robert Szatecki
CYTAT(Grzegorz z Torunia @ 07:19 13.03.2012) *
np. z B³a¿ejem Sêdrowskim (i nie tylko) od którego jeste¶ o kilka klas lepszym zawodnikiem nie by³e¶ zmuszony i nie " musia³e¶ dostosowywaæ siê" do przeciwnika, a walczy³e¶ w sposób, który tak bardzo krytykujesz.
http://www.youtube.com/watch?v=KSjAdpeLYXU...TK9ASu5sDB64%3D

Grzesiek nie widzisz tego, ¿e to by³o czysto prze¶miewczo zrobione.
Grzegorz z Torunia
Ok. wiem o tym, ale nie jest do koñca w porz±dku w ten sposób podchodziæ do walk, a potem (na powa¿nie) krytykowaæ imprezê.
pozdrawiam
Bartosz
CYTAT(Grzegorz z Torunia @ 10:36 13.03.2012) *
Ok. wiem o tym, ale nie jest do koñca w porz±dku w ten sposób podchodziæ do walk, a potem (na powa¿nie) krytykowaæ imprezê.
pozdrawiam


Hej
Chyba takie zachowanie jest lepszym rozwi±zaniem ni¿ dyskutowanie z sêdziami w trakcie walki Grzesiu.

pozdrawiam
Bartosz
Grzegorz z Torunia
Bartoszu ty ca³kiem z innej beczki. Oczywi¶cie nadmierne dyskusje z sêdziami nie powinny mieæ miejsca (tu mea culpa), ale z drugiej strony zawodnik ma chyba prawo w uzasadnionych przypadkach do uzyskania analizy sêdziowskiej interpretacji akcji (dotyczy to walk punktowych na rozej¶cia).
pozdrawiam
Marcin Waszkielis
CYTAT
Ok. wiem o tym, ale nie jest do koñca w porz±dku w ten sposób podchodziæ do walk, a potem (na powa¿nie) krytykowaæ imprezê.


Nie krytykujê imprezy, tylko sposób w jaki by³y liczone punkty. Z reszt± takie ciosy zadawa³o wiele osób bez zmuszania ich do tego, czy oni te¿ mieli niepowa¿ne podej¶cie do walki? Ja i tak wiem, ¿e wszyscy wypowiadaj±cy siê tutaj (równie¿ ci z grona organizatorów) zdaj± sobie sprawê z tego, ¿e nie tak powinna wygl±daæ walka na wysokim poziomie.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.