Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Turniej Bardów III, czyli wspó³czesne Chansone de Geste
> Inne > Kalendarium 2012
Stron: 1, 2
Artur Brzychcy
Witajcie

Oto przed nami trzecia edycja Turnieju Bardów. Zapraszamy wszystkich chêtnych do wystêpów i do s³uchania, a przede wszystkim do dobrej zabawy. smile.gif
Impreza odbêdzie siê jak poprzednio w Centrum Kultury w Piasecznie 04.02.2012.
Start godzina 14.00
Artur Brzychcy
ZIMOWY TURNIEJ BARDÓW PIASECZNO 2012 ZASADY

WARUNKI UCZESTNICTWA I ZASADY TURNIEJU:
1. KATEGORIA : BARD Z INSTRUMENTEM (Autorskie)
2. KATEGORIA : ZESPÓ£ lub BARD z ZESPO£EM (CHÓREM) (Autorskie)

ZASADY OGÓLNE :

Wszyscy Uczestnicy Turnieju Bardów wystêpuj± w ubiorach historycznych, datowanych 1000 - 1492.
Wszystkie wykonywane utwory maj± byæ utworami ¶piewanymi, autorskimi, tzn. s³owa i muzyka autorstwa barda lub zespo³u.
Artysta lub zespó³ przedstawia do 3 utworów, w tym przynajmniej 1 utwór opiewaj±cy czyny wspó³czesnego rycerza odtwórcy, lub opis wydarzenia zwi±zanego ze wspó³czesnym ruchem rycerskim.
Pojedynczy utwór nie mo¿e trwaæ krócej ni¿ 1 minutê, ani d³u¿ej ni¿ 4 minuty.
Do turnieju nie mog± byæ zg³aszane utwory wy³±cznie instrumentalne ORAZ RECYTACJE BEZ MELODII.
Instrumentarium u¿yte prze wystêpie powinno byæ rekonstrukcj± instrumentarium dawnego lub stylistycznie zbli¿onego do historycznego (dopuszczalne jest pó¼niejsze datowanie instrumentów, ale nie mo¿e byæ to instrumentarium wspó³czesne).
Wyj±tkiem jest mo¿liwo¶æ u¿ycia przez barda (zespó³) lutni, gitar, oraz instrumentów dêtych drewnianych wspó³czesnych (zespó³).
W utworach nie mog± wystêpowaæ wyra¿enia niecenzuralne.
TURNIEJ BARDÓW JEST TURNIEJEM DLA AMATORÓW

3. KATEGORIA : BARD Z INSTRUMENTEM (odtworzenie muzyki dawnej)
4. KATEGORIA ZESPÓ£ lub BARD z ZESPO£EM (CHÓREM) (odtworzenie muzyki dawnej)

Wszyscy Uczestnicy Turnieju Bardów wystêpuj± w ubiorach historycznych, datowanych 1000 -1492.
Wszystkie wykonywane utwory maj± byæ utworami ¶piewanymi, historycznymi z wy¿ej wymienionego okresu (oryginalne s³owa i muzyka, lub tylko s³owa).
Artysta lub zespó£ przedstawia do 3 utworów, w tym przynajmniej 1 utwór opiewaj±cy czyny rycerza , lub opis wydarzenia rycerskiego
Pojedynczy utwór nie mo¿e trwaæ krócej ni¿ 1 minutê, ani d£u¿ej ni¿ 4 minuty.
Do turnieju nie mog± byæ zg³aszane utwory wy³±cznie instrumentalne ORAZ RECYTACJE BEZ MELODII.
Instrumentarium u¿yte prze wystêpie powinno byæ rekonstrukcj± instrumentarium dawnego lub stylistycznie zbli¿onego do historycznego (dopuszczalne jest pó¼niejsze datowanie instrumentów, ale nie mo¿e byæ to instrumentarium wspó£czesne).
Wyj±tkiem jest mo¿liwo¶æ u¿ycia przez barda (zespó£) lutni, gitar, oraz instrumentów dêtych drewnianych wspó£czesnych (zespó£).
W utworach nie mog± wystêpowaæ wyra¿enia niecenzuralne.

TURNIEJ BARDÓW JEST TURNIEJEM DLA AMATORÓW
Gary
Czê¶æ be³chatowa ³êczycy i mo¿e kto¶ jeszcze siê zjawi jako widz smile.gif
Pozdrawiam
Lady Draconia
Ja i reszta brygady mamy ten turniej prawie pod nosem, to pewnie wpadniemy popatrzeæ i pokibicowaæ. Po wra¿eniach z zesz³ego roku a¿ chce siê powtórki bigsmile2.gif
Artur Brzychcy
Oto plakat zimowego Turnieju Bardów.
Ba¶ka z Koziegorynku
Hmmm... A ¶piew bez muzyki? Nauczy³am siê kl±skaæ, ale nie odwa¿ê siê mordowaæ jakiegokolwiek instrumentu... Zatem- mo¿na ¶piewaæ a capella?

Józef
Witaj.
Widzowie równie¿ w strojach?
Jaka mo¿liwo¶æ zakwaterowania , wy¿ywienia ?
mo¿e tym razem uda mi siê przyjechaæ.
pozdrawiam smile.gif
Artur Brzychcy
Witajcie

Basiu, musisz kogo¶ sobie dobraæ z instrumentem kto ci bêdzie akompaniowa³.

Józefie, Publika w przebraniach z XXI wieku smile.gif
Bêdzie mo¿na przenocowaæ za bardzo symboliczn± kwotê, wy¿ywienie we w³asnym zakresie, wieczorem po Turnieju impreza w knajpce w Piasecznie jak w zesz³ym roku smile.gif

Zapraszamy ;)
Bard W³óczykij(yaqbick)
A jam mam bardzo z³o¶liwe pytanie: Czy wymienione na pocz±tku zasady bêd± w ogóle brane pod uwagê przez jury podczas wy³aniania zwyciêzców?

Gdy¿ poniewa¿ zauwa¿y³em, ¿e na wszystkich turniejach bardów w których bra³em udzia³ w tym roku jest z tym zawsze problem.

Pozdrawiam
Katrraya
Witam.
Dziwiê siê, ¿e chocia¿ w obu kategoriach zespo³owych dopuszczalna jest opcja "bard z chórem" (co z definicji niesie mo¿liwo¶æ ¶piewania BEZ AKOMPANIAMENTU), to pojedynczy bard pozbawiony jest prawa do wystêpowania a'capella. Wszak winna to byæ forma po¿±dana, ze wzglêdu na jej historyczno¶æ, zw³aszcza w kategorii odtwórczej, gdy¿ prekursorzy muzyki ¶redniowiecznej czêsto skupiali siê jeno na samym ¶piewie, traktuj±c instrumentarium czêsto pobocznie, bowiem nie ono by³o najwa¿niejsze, lecz tre¶æ, jak± mia³a przekazywaæ ich pie¶ñ. tongue.gif O ile wykluczenie recytacji jest jak najbardziej zrozumia³e ze wzglêdu na brak melodii, tak sam ¶piew mo¿e przecie¿ przyæmiæ grê niejednego instrumentalisty. Wspomnê w tym kontek¶cie o Annie Nogal, która na ubieg³orocznym turnieju ¶piewa³a przepiêknie i mia³am cich± nadziejê us³yszeæ j± ponownie szczerba.gif

Pozdrawiam
Raya z Trobairitz harfa.gif
Artur Brzychcy
CYTAT(Bard W³óczykij(yaqbick) @ 09:54 18.12.2011) *
A jam mam bardzo z³o¶liwe pytanie: Czy wymienione na pocz±tku zasady bêd± w ogóle brane pod uwagê przez jury podczas wy³aniania zwyciêzców?



Na pewno zasady ostateczne, bêd± wymagane bezwzglêdnie.

Dlatego te¿ tu na temat tych zasad dyskutujemy.

Raya masz racjê odno¶nie ¶piewanie a'capella. Musimy to jednak przedyskutowaæ w grupie.
Mufasa
CYTAT(Katrraya @ 23:42 20.12.2011) *
[...] mo¿liwo¶æ ¶piewania BEZ AKOMPANIAMENTU [...] winna to byæ forma po¿±dana, ze wzglêdu na jej historyczno¶æ, zw³aszcza w kategorii odtwórczej, gdy¿ prekursorzy muzyki ¶redniowiecznej czêsto skupiali siê jeno na samym ¶piewie, traktuj±c instrumentarium czêsto pobocznie, bowiem nie ono by³o najwa¿niejsze, lecz tre¶æ, jak± mia³a przekazywaæ ich pie¶ñ.


Rayu, je¶li mówimy o chanson de geste to nieroz³±cznie wi±¿emy z tym dzia³alno¶æ trubadurów i truwerów, natomiast Ci nie wystêpowali a capella
oczywi¶cie nie znaczy to, ¿e sami sobie akompaniowali, zazwyczaj mieli od tego "estrumenteors" i "chanteors", który czêsto byli nie tylko wspó³wykonawcami ale te¿ wspó³twórcami pie¶ni, ale je¶li chcemy odtwarzaæ ten nurt musimy trzymaæ siê faktów...

zgadzamy siê z tym, ¿e kolejne pokolenia (i nie tylko) przekazywa³y sobie twórczo¶æ m.in. trubadurów drog± ustn±, czêsto bez instrumentarium i bez melodii, dlatego wiêkszo¶æ pie¶ni zachowa³a do dzi¶ jedynie warstwê tekstow±, ale chcieliby¶my przynajmniej w tym jednym odtwarzanym utworze zachowaæ w pe³ni stylistykê ¶redniowieczn±, nawi±zuj±c± do CHANSON DE GESTE

je¶li kto¶ zamierza odtwarzaæ np. chora³ gregoriañski, czy organum, ABSOLUTNIE POWINIEN WYKONAÆ JE A CAPELLA! i tu nikt z jurorów nie bêdzie mieæ w±tpliwo¶ci...

oczywi¶cie te wszystkie zasady s± kompilacj± naszej wiedzy (czêsto niepe³nej) nt muzyki ¶redniowiecznej, dlatego za wszelkie uwagi dziêkujemy i zapraszamy do dalszej dyskusji,

w koñcu nikt nie jest wszechwiedz±cy i ka¿dy z nas ma nadziejê przy ka¿dym kolejnym Turnieju Bardów dowiedzieæ siê czego¶ nowego smile.gif

pozdrawiam
nul
CYTAT(Mufasa @ 21:37 25.12.2011) *
oczywi¶cie te wszystkie zasady s± kompilacj± naszej wiedzy (czêsto niepe³nej) nt muzyki ¶redniowiecznej, dlatego za wszelkie uwagi dziêkujemy i zapraszamy do dalszej dyskusji,
Skoro tak, to pozwolê sobie na parê uwag, chocia¿ ¿adnym znawc± nie jestem, a mojej wiedzy na ten temat nie okre¶li³bym jako „czêsto niepe³nej”, powiedzia³bym raczej, ¿e jest powierzchowna, szcz±tkowa i bardzo wyrywkowa.

Dwie pierwsze kategorie nie roszcz± sobie ¿adnych pretensji do historyczno¶ci (poza ewentualnie warstw± wizualn±), wiêc nie mam ¿adnych zastrze¿eñ. Je¶li kto¶ sobie uk³ada i wykonuje piosenki i ró¿ne inne d¼wiêki, to czemu tego nie promowaæ. Rozumiem, ¿e s³owo „bard” jest u¿ywane w wy³±cznie wspó³czesnym znaczeniu, tak jak siê okre¶la np. W³odzimierza Wysockiego, czy Jaromira Nohavicê, wzglêdnie jest to jaki¶ ¶rodowiskowy ¿argon, podobnie jak „rycerstwo”.

Co do kolejnych kategorii: sama idea umo¿liwienia wystêpu scenicznego amatorom, którzy maj± ambicjê zg³êbiaæ muzykê tworzon± w ¶redniowieczu, jest wielce chwalebna i mogê jej tylko przyklasn±æ (chocia¿ tutaj s³owo „bard” jednak bym zmieni³ na „wykonawca”, ¿eby siê nie przyczyniaæ do pomieszania pojêæ). Ale pewne zasady s± wed³ug mnie kompletnie niezrozumia³ym rzucaniem k³ód pod nogi pasjonatów.
CYTAT
Rayu, (...) dzia³alno¶æ trubadurów (...) Ci nie wystêpowali a capella (...) je¶li chcemy odtwarzaæ ten nurt musimy trzymaæ siê faktów...
Z cytatu wyci±³em twierdzenia, o których nie mam teraz czasu, si³y ani ochoty siê wypowiadaæ. Akurat wykonawczym aspektem twórczo¶ci trubadurów siê swego czasu zainteresowa³em i pierwsze s³yszê, ¿eby w tym wzglêdzie ustalono jakie¶ „fakty”, których nale¿y siê trzymaæ. Z tego co wiem, ¼ród³a s± sk±pe i ma³o wiarygodne, ró¿ni badacze maj± ró¿ne domys³y (taki np. Christopher Page postulowa³, ¿e wszystkie utwory „wysokiego stylu”, jak cansos czy sirventes, by³y w³a¶nie wykonywane solo, bez ¿adnego instrumentu), nie znalaz³em jednak nikogo, kto by wykonania a cappella kompletnie wyklucza³.

No i ciê¿ko siê z Ray± nie zgodziæ, ¿e utwory wokalne by³y przeznaczone przede wszystkim na g³os...
CYTAT
ale chcieliby¶my przynajmniej w tym jednym odtwarzanym utworze zachowaæ w pe³ni stylistykê ¶redniowieczn±, nawi±zuj±c± do CHANSON DE GESTE
Przecie¿ w ¿adnym utworze organizatorzy nie przewiduj± wykonania solo bez akompaniamentu, a w powy¿szym cytacie jest mowa tylko o „tym jednym”. Ale ju¿ pomijaj±c stosowanie logiki Ëœ– co ¿e¶cie siê tak uparli na te chansons de geste nieszczêsne? Przecie¿ to utwory, które maj± po kilkana¶cie-kilkadziesi±t tysiêcy wersów, wykonanie musia³o trwaæ wiele dni, podczas jednego „seansu” publika wys³uchiwa³a jakie¶ tysi±c wersów z hakiem Ëœ– trochê to wykracza poza przepisowe 4 minuty. Zreszt±, nawet jakby zrobiæ kompromis i wykonaæ wybrany krótki fragment, wymóg, aby ka¿dy uczestnik mia³ co¶ takiego przygotowaæ, wydaje mi siê co najmniej dziwny.

Reasumuj±c: proponujê zostawiæ uczestnikom chc±cym wykonaæ dawne utwory jak najwiêcej swobody w ich doborze i wykonaniu, i darowaæ sobie zasady wynikaj±ce z wyobra¿eñ organizatorów na temat dawnej muzyki. Równie¿ w dopuszczeniu utworów czysto instrumentalnych oraz ekspresyjnej recytacji nie widzê osobi¶cie nic z³ego.

Tak na marginesie, je¶li dos³ownie potraktowaæ tre¶æ zasad, to nie s± znowu takie z³e. Wymaganym instrumentem mo¿e byæ instrumentum vocis humane (jak najbardziej ¶redniowieczny instrument), a opiewanym czynem rycerza mo¿e byæ np. zgwa³cenie pastereczki...
CYTAT
Wyj±tkiem jest mo¿liwo¶æ u¿ycia przez barda (zespó£) lutni, gitar, oraz instrumentów dêtych drewnianych wspó£czesnych (zespó£).
Mo¿e byæ saksofon? bigsmile2.gif

pozdrawiam i witam na FREHA
Grandgousier
temat nie jest dla mnie i nie zamierzam siê wcinaæ w sprawy organizacyjne, ale skoro zosta³y poruszone kwestie merytoryczne, to wypada pochyliæ siê nad paroma stwierdzeniami.
CYTAT(Mufasa @ 21:37 25.12.2011) *
Rayu, je¶li mówimy o chanson de geste to nieroz³±cznie wi±¿emy z tym dzia³alno¶æ trubadurów i truwerów, natomiast Ci nie wystêpowali a capella oczywi¶cie nie znaczy to, ¿e sami sobie akompaniowali, zazwyczaj mieli od tego "estrumenteors" i chanteors", który czêsto byli nie tylko wspó³wykonawcami ale te¿ wspó³twórcami pie¶ni, ale je¶li chcemy odtwarzaæ ten nurt musimy trzymaæ siê faktów...
faktów, tzn. czego? bo wydaje mi siê, ¿e trubadur w ogóle nie musia³ ani ¶piewaæ, ani graæ, ani nawet uk³adaæ melodii. móg³ oczywi¶cie przy okazji zajmowaæ siê tym wszystkim (podobnie jak móg³ byæ mnichem, ksiêciem, rajfurem lub szewcem) - zw³aszcza je¶li utrzymywa³ siê z profesji ¿onglera. nie wsadza³bym te¿ truwerów do jednego wora z po³udniowcami, bo to jednak dwie zupe³nie ró¿ne rzeczy. czy dysponujesz ¼ród³ami potwierdzaj±cymi Twoje stanowisko? przywo³ujesz dwa terminy zestawione w Wackowym Roman de Brut, ale to s± epitety rzeczownikowe ¿onglerów, rzecz z zupe³nie innej bajki...
CYTAT
zgadzamy siê z tym, ¿e kolejne pokolenia (i nie tylko) przekazywa³y sobie twórczo¶æ m.in. trubadurów drog± ustn±, czêsto bez instrumentarium i bez melodii, dlatego wiêkszo¶æ pie¶ni zachowa³a do dzi¶ jedynie warstwê tekstow±,
"przekaz pie¶ni drog± ustn± bez melodii" to specyficzny oksymoron.
CYTAT
ale chcieliby¶my przynajmniej w tym jednym odtwarzanym utworze zachowaæ w pe³ni stylistykê ¶redniowieczn±, nawi±zuj±c± do CHANSON DE GESTE
bardzo chcia³bym wiedzieæ, co maj± wspólnego trubadurzy z chansons de geste?
CYTAT
je¶li kto¶ zamierza odtwarzaæ np. chora³ gregoriañski, czy organum, ABSOLUTNIE POWINIEN WYKONAÆ JE A CAPELLA! i tu nikt z jurorów nie bêdzie mieæ w±tpliwo¶ci...
frapuje mnie zw³aszcza solowe wykonanie organum, ale chcia³bym zapytaæ o inn± sprawê: czy chora³ gregoriañski to naprawdê materia³ na (za przeproszeniem) "turniej bardów"? w dodatku sformu³owanie "odtwarzaæ chora³ gregoriañski" kojarzy siê raczej z odprawieniem nabo¿eñstwa (przed)trydenckiego.
CYTAT(nul @ 16:41 02.01.2012) *
Akurat wykonawczym aspektem twórczo¶ci trubadurów siê swego czasu zainteresowa³em i pierwsze s³yszê, ¿eby w tym wzglêdzie ustalono jakie¶ „fakty”, których nale¿y siê trzymaæ. Z tego co wiem, ¼ród³a s± sk±pe i ma³o wiarygodne, ró¿ni badacze maj± ró¿ne domys³y (taki np. Christopher Page postulowa³, ¿e wszystkie utwory „wysokiego stylu”, jak cansos czy sirventes, by³y w³a¶nie wykonywane solo, bez ¿adnego instrumentu), nie znalaz³em jednak nikogo, kto by wykonania a cappella kompletnie wyklucza³.
Page (przyznaje siê do darzenia go niebezkrytyczn± atencj±) poniek±d wycofa³ siê z ustaleñ z 1989. Pó¼niejsze publikacje Aubrey (The Music of the Troubadours, a jeszcze lepiej artyku³ References to Music in Old Occitan Literature - je¶li nie znasz, to mogê podes³aæ), która mog³a ju¿ skorzystaæ z Concordance Occitan Médiéval pozwalaj± zrewidowaæ czê¶æ ¼róde³. W skrócie powiedzia³bym: im mniej instrumentów, tym lepiej. najlepiej, by by³y to chordofony, a najlepiej viella lub dwie (por. np. razo do Kalenda maya). co mo¿na sobie zrobiæ z wszechobecnymi fletami prostymi, pisa³ nie bêdê.
No i nie zgodzê siê, by sirventes (jak sama nazwa wskazuje) nale¿a³ do "wysokiego stylu" smile.gif
Mufasa
to ja szybko i krótko odpowiem:
- wiedzê o muzyce ¶redniowiecznej czerpa³am z wyk³adów Ewy Jemielity, sama dog³êbniej tego tematu nie bada³am, wierzy³am jej jako muzykologowi, ale có¿ mo¿e nie mia³a racji?
- organum na pocz±tku by³o czysto wokalne (oczywi¶cie wielog³osowe), co do chora³u gregoriañskiego chodzi³o mi o poszczególne formy (responsorialne lub antyfoniczne) a nie ca³y cykl mszalny.
- Turniej Bardów, czyli wspó³czesne chanson de geste to tytu³ imprezy, chyba nie najgorzej brzmi... smile.gif
jeden z utworów ma trzymaæ siê tematyki chanson de geste, reszta mo¿e byæ oczywi¶cie równie¿ o gwa³ceniu pastereczek, co kto lubi bigsmile2.gif
- nie chcemy rzucaæ k³ód pod nogi absolutnie nikomu, ale skoro zarzucono nam niedopowiedzenie zasad i niekonsekwencjê w ich uwzglêdnianiu staramy siê ka¿demu wyt³umaczyæ wcze¶niej co bêdzie oceniane i jak...
trudno oceniæ solistê recytatora (a capella) na równi z solist± jednocze¶nie ¶piewaj±cym i graj±cym na instrumencie je¶li mamy dla solisty tylko 1 nagrodê, dlatego te¿ zawê¿amy zasady...
Mimo, ¿e uwielbiamy recytacje Drzewiaka, w tym roku nie we¼mie udzia³u w konkursie, choæ mo¿e wyst±piæ poza nim smile.gif Pozosta³ych chêtnych bez akompaniamentu instrumentalnego, ani wokalnego, równie¿ zapraszamy na Turniej, jednak na dzieñ dzisiejszy nie mo¿emy stworzyæ dla nich oddzielnej kategorii i zagwarantowaæ nagrody, dlatego te wystêpy zostan± pewnie potraktowane pozakonkursowo.
Utwory czysto instrumentalne te¿ mog± byæ poza konkursem, chyba, ¿e choæ jeden z utworów bêdzie posiada³ warstwê wokaln± (z tekstem opowiadaj±cym o czynach rycerskich) a wtedy wszystko jest OK smile.gif
- d³ugo¶æ wykonywanych utworów jest te¿ okre¶lona w regulaminie (1-4 min), utwory oryginalnie d³u¿sze wykonawcy winni skróciæ,
- co do instrumentów dêtych drewnianych... rzeczywi¶cie, to nasza pomy³ka... ale skoro s³owo siê rzek³o... zapraszamy te¿ saksofonistów bigsmile2.gif

Z konta Mufasy korzysta³a
Elka z RDO
Grandgousier
Elko z RDO, niestety nie znam p. Jemielity, a bior±c pod uwagê, ¿e udziela wyk³adów, to musi byæ stosownie utytu³owana - tym bardziej mi wstyd, ¿e nie znam nawet jednego jej tekstu icon_redface.gif (co gorsza nawet nie jestem w stanie nic wygooglaæ)
CYTAT
organum na pocz±tku by³o czysto wokalne (oczywi¶cie wielog³osowe),
a kiedy by³ "pocz±tek" organum i sk±d w ogóle ta nazwa? i czy pó¼niej przesta³o byæ wokalne? tak z ciekawo¶ci pytam... taka dygresja.
Kakofonix
Hej,
stawimy siê niezawodnie.

Do kiedy i gdzie wysy³ane s± zg³oszenia?

Pozdrawiam, Andrzej

(-) Kakofonix
nul
Mufasa-Elka: Dziêki za wyja¶nienie, w organizacyjne kwestie nie wnikam i nie bêdê na ich temat polemizowa³. Prosi³bym tylko ju¿ nie twierdziæ, ¿e zasady wynikaj± z merytorycznych przes³anek.

Zwracam tylko jeszcze uwagê, ¿e w zasadach nie ma nic o „trzymaniu siê tematyki chansons de geste” (cokolwiek by to nie znaczy³o), tylko ¿e trzeba wykonaæ „utwór opiewaj±cy czyny rycerza, lub opis wydarzenia rycerskiego” (cokolwiek by to nie znaczy³o).

CYTAT(Grandgousier @ 13:38 03.01.2012) *
References to Music in Old Occitan Literature
Nie zna³em, dziêki za naprowadzenie! Artyku³ ju¿ ¶ci±gn±³em, skombinowa³em sobie dostêp do JSTORa smile.gif
Mufasa
Zg³oszenia przyjmujemy do 20 stycznia, prosimy o uzupe³nienie formularza zg³oszeniowego na stronie turnieju: http://www.turniejbardow.pl/order

odp. na dygresjê: nie mam w tej chwili mo¿liwo¶ci ¿eby to dok³adnie sprawdziæ, ale w organum w pewnym momencie pojawi³y siê instrumenty dête. Wiêcej bêdê mog³a na ten temat napisaæ w przysz³ym tygodniu.

za Wikipedia: "Chansons de geste (ze starofrancuskiego "pie¶ni o czynie", ³ac. gesta) – poezja epicka, która pojawi³a siê u pocz±tków literatury francuskiej. Mianem tym okre¶lamy powsta³e miêdzy XI a XIII wiekiem poematy rycerskie mówi±ce o przygodach (czynach) historycznych i legendarnych bohaterów."

Resztê dyskusji na tematy teoretyczne proponujê prowadziæ w innym temacie,
ten mia³ na celu zaproszenie wykonawców i widzów na nasz Turniej + odpowiedzi na tematy dotycz±ce samej imprezy.

Pozdrawiam i zapraszam,
Elka smile.gif
ywonka
turniej mam z drugiej strony miasteczka smile.gif i mo¿e nawet odwa¿e siê skompletowaæ zespó³i zaspiewaæ
Mufasa
CYTAT(ywonka @ 17:42 08.01.2012) *
turniej mam z drugiej strony miasteczka smile.gif i mo¿e nawet odwa¿e siê skompletowaæ zespó³i zaspiewaæ


Zapraszamy serdecznie. Pro¶ba aby do 20 stycznia wys³aæ zg³oszenie do nas. W razie pytañ, prosimy o kontakt : Mufasa lub Elka
Artur Brzychcy
Witam


Ostatnie dni zapisów do udzia³u w Turnieju (20 stycznia).

Zapraszamy.

Planujemy kilka niespodzianek.
Oczywi¶cie zapraszamy równie¿ widzów. Bêdzie mo¿liwo¶æ noclegów.
Artur Brzychcy
Witam

Aby wszelkim konwenansom sta³o siê zado¶æ smile.gif


W imieniu Rycerzy Dobrej Opieki, Centrum Kultury w Piasecznie oraz Urzêdu Miasta i Gminy Piaseczno zapraszam na Turnieju Bardów III czyli wspó³czesne Chanson de Geste.

Impreza odbêdzie siê w Centrum Kultury w Piasecznie ul. Ko¶ciuszki 49 w dniu 04.02.2012 . Start godzina 14.00

Patronat honorowy nad imprez± obj±³ Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Zdzis³aw Lis
Patronat medialny obj±³ Kurier Po³udniowy.

Sponsorami imprezy s±: Urz±d Miasta i Gminy Piaseczno, Medival Market, Restauracja Zawrotnica,Stroje Historyczne Gabriela Glinianowicz, Dominus, oraz Kalander - czerpalnia papieru, Wydawnictwo TRIGLAV

Zapraszamy!
Piotr Abdul Vihuelista
Elo³ ludziska kochane:)

Szczerze muszê siê przyznaæ ¿e siê wogóle nie wybiera³em (pocz±tkowo) na t± imprezê, nawet o niej nie wiedzia³em bo muszê siê przyznaæ ¿e siê wogóle tematem nie interesowa³em.

Na zainteresowanie siê tym turniejem namówi³a mnie Agnieszka Terpi³owska która pragnie wyst±piæ jako ¶piewaczka a mnie wybra³a na swojego akompaniatora. Chcia³bym jednocze¶nie przeprosiæ Andrzeja Nogala. Andrzeju niestety jest ju¿ za ma³o czasu na przygotowanie a ja nie lubiê odwalaæ cha³y. Mia³em d³ug± przerwê w graniu, wypad³em z formy, nawet krytykowaæ Agnieszki na próbach mi nie wypada bo sam robiê masê b³êdów. Ró¿nica jest taka ¿e z ni± æwiczê ju¿ od miesi±ca, pewien postêp w nas obojgu siê dokona³ i nasz wystêp mo¿e byæ poprawny. W ostatnim tygodniu szczególnie ostro poæwiczymy. Natomiast propozycja z twojej strony abym akompaniowa³ równie¿ Tobie wysz³a trochê za pó¼no. Nie zdawa³em sobie sprawy ¿e do imprezy pozosta³o ju¿ tak niewiele czasu. Agnieszka oczywi¶cie na pewno mi o tym mówi³a ale ja zwyczajnie nie zapamiêta³em. I tak ca³y czas zadajê sobie pytanie czy s³usznie zrobi³em godz±c siê na uczestnictwo w tym turnieju. Po prostu wiem ¿e jestem w niedobrej formie i nie chcê zwyczajnie mówi±c zwaliæ wystêpu (tak jak wystêp Rollling Stonesów zwali³ Brian Jones na Rock & Roll Circus w 1968 r.). Nie chcê te¿ rozczarowaæ Agnieszki której z³o¿y³em obietnicê wspólnego grania i ¶piewania.

Ale dobrze do¶æ ju¿ o negatywach teraz o innych sprawach.

Graæ bêdê na gitarze klasycznej bo ¿adnej sprawnej repliki instrumentu dawnego czy chocia¿by instrumentu stylizowanego na dawny obecnie nie posiadam.

Wyst±piê w swoim starym ciemnogranatowo-niebieskim stroju arabskim chocia¿by z tego wzglêdu ¿e innego nie posiadam.

A teraz mam do Was pytanie:

Dlaczego wymóg wy³acznie ¶piew + instrument?
Dlaczego takie zawê¿enie?

Czy zdajecie sobie sprawê z tego ¿e to powa¿nie ograniczy ilo¶æ uczestników. Fakty s± takie: niewielu ludzi gra na instrumentach nie mówi±c ju¿ o instrumentach dawnych czy stylizowanych na dawne. Jeszcze mniej ludzi robi to na ¶rednim chocia¿ poziomie, nie mówi±c o uk³adaniu w³asnych piosenek, które maj± szansê zabrzmieæ sensownie (i wcale nie chodzi mi o osoby z wykszta³ceniem lingwistycznym czy muzycznym, mam na my¶li czystych amatorów).

Szczerze te¿ w±tpiê aby kto¶ siêgn±³ po instrument i zacz±³ siê uczyæ gry z powodu jednej imprezy. Raczej odpu¶ci sobie wystêp i tak zapewne w wiêkszo¶ci przypadków siê stanie.

Ilu ludzi Wam siê zg³osi³o?

My¶lê ¿e te¿ nie jest zbyt dobra zasada 3 utwory po maksymalnie 4 miuty na ka¿d± kategoriê. Niektóre utwory aby w pe³ni pokazaæ swe walory wymagaj± czasu d³u¿szego ni¿ 4 minuty. Du¿o lepiej moim zdaniem by³oby je¶liby ustaliæ maksymalny czas wystêpu powiedzmy na 20 czy 30 minut (tak jak by³o na przyk³ad na Pierwszym Warszawskim Festwiwalu Szantowym) i ¿eby ka¿dy w tym czasie móg³ zaprezentowaæ dowoln± ilo¶æ utworów o dowolnym czasie (i nie ma co siê obawiaæ utworów krótszych ni¿ jedna minuta, z samej natury takie utwory praktycznie nie istniej±) a oceniana by³aby ca³o¶æ wystêpu.

To takich moich kilka pytañ i propozycja.

Oczywi¶cie nie mo¿ecie raczej zmieniæ zasad teraz bo ju¿ niewiele czasu i ludzie pewnie ju¿ pracuj± nad repertuarem ale mo¿e na przysz³y turniej bardów co¶ da siê zmieniæ?

Pozdrawiam,
Piotr
Artur Brzychcy
Zapraszamy
Artur Brzychcy
UWAGA! UWAGA!

Jest w tym roku ponownie mo¿liwo¶æ noclegu. Tym razem tu¿ nad Zawrotnic±, gdzie mamy Jam Session o turnieju. Nocowaæ ju¿ mo¿na z pi±tku na sobotê oraz z soboty na niedzielê. Koszt 15 PLN/os nie zale¿nie od ilo¶ci przespanych nocy. Bardowie oczywi¶cie za darmo. Warunki karimaciane! smile.gif
Morganka
kochani - oto ostateczna wersja naszego plakatu - poniewa¿ zyskali¶my jeszcze jednego sponsora:
Piaseczyñsko - Grójeckie Towarzystwo Kolei W±skotorowej.

To dziêki nim mamz salê noclegow±.
Bard W³óczykij(yaqbick)
Poniewa¿ wiêkszo¶c uczestników nie dosz³a jeszcze do siebie po ca³onocnym jamowaniu, pozwolê sobie zacz±c czê¶c dziêkczynno- pochwaln±:

Wielkie podziêkowania dla Artura, Morganki i ca³ej reszty RDO za kolejn± edycjê turnieju.
To jest na prawdê rewelacyjna inicjatywa, o czym ¶wiadczy fakt, ¿e z roku na rok wychodzi wam coraz lepiej i zachêca do twórczej pracy coraz liczniejsze zastêpy bardów.

Szczególne gratulacje dla Kakofoniksa i Ani za to, ¿e garstce ludzi z ró¿nych stron Polski, zebranych w przeddzieñ turnieju, swoj± prac± i talentem organizacyjnym zapewnili¶cie 1. miejsce w kat. pie¶ni autorskie. Oby nasza dalsza wspó³praca by³a równie owocna.

Gratulacje równie¿ dla Roberta, który na tegorocznym turnieju móg³ wreszcie doczekaæ siê zas³u¿onej, pierwszej nagrody za swoj± indywidualn± twórczo¶æ.

¯eby nie by³o, Trobairitz- jak co roku spisa³y¶cie siê znakomicie i zrobi³y¶cie solidny krok do przodu, ale...ile mo¿na wygrywaæ? ;)

Raya i Czak otrzymuj± + 5 do rozp....ania publiki.

Pozosta³ym uczestnikom winszujê postêpów i wspania³ych wystêpów.

To chyba tyle. Jeszcze raz dziêki za wspóln± zabawê. Do zobaczenia na Grunwaldzie!
Lady Draconia
Po raz drugi mia³am okazjê ogl±daæ wspania³e widowisko, jakim jest Turniej Bardów. RDO znów stanê³o na wysoko¶ci zadania, robi±c show, którego my, widzowie, d³ugo nie zapomnimy:)
Wielkie brawa za pokonanie wszelkich trudów organizacyjnych, za³atwienie noclegów co by³o niemal ekstremalnym wyczynem. Jeste¶cie cudotwórcami smile.gif
Oklaski te¿ za to, ¿e to dziêki Wam, mogli¶my wys³uchaæ piêknego wyk³adu o muzyce dawnej, wraz z prezentacj± instrumentów;)


Serdeczne gratulacje dla wszystkich uczestników, tych, którzy dostali g³ówne nagrody i tych, dla których jedyn± nagrod± by³o uwielbienie publiczno¶ci smile.gif
Trobairitz - chylê czo³a przed Waszym talentem:)
Kakofonixie - cieszê siê ¿e uda³o siê zamieniæ choæ s³ówko w tym t³umie ludzi smile.gif Brawa dla Ciebie i Twego orszaku za wej¶cie na scenê (I WYJ¦CIE! smile.gif), którego chyba ¿aden zespó³ nie powtórzy³.

CYTAT
Raya i Czak otrzymuj± + 5 do rozp....ania publiki.

Popieram smile.gif
Równie¿ szczególne wyrazy uznania dla pana Kad³ubowskiego, który (ju¿ chyba tradycyjnie) swymi pie¶niami sprawi³, ¿e publika mia³a ochotê wstaæ ze swych miejsc i zatañczyæ smile.gif
Je¶li kogo¶ nie wymieni³am - przepraszam, winne emocje!
W ogóle... O tylu rzeczach chcia³abym napisaæ, ale nikomu nie chcia³oby siê tego czytaæ wiêc...
Jeszcze raz gratulacje i do zobaczenia za rok smile.gif

A.

PS. Jutro postaram siê daæ linki do tych kilku zdjêæ, które uda³o mi siê zrobiæ, o ile które¶ siê bêdzie nadawaæ. Niestety, fotki robione telefonem nie maj± zbyt wysokiej jako¶ci :/
Józef
CYTAT(Lady Draconia @ 21:10 05.02.2012) *
... O tylu rzeczach chcia³abym napisaæ, ale nikomu nie chcia³oby siê tego czytaæ wiêc...

Chce siê czytaæ , choæ przykro , ¿e i w tym roku nie uda³o mi siê przyjechaæ icon_sad.gif
Wstawcie jaki¶ filmik , zdjêcia.
Mo¿e by na Grunwaldzie zrobiæ ci±g dalszy ?
pozdrawiam smile.gif
Bard W³óczykij(yaqbick)
S± ju¿ pierwsze nagrania

Trobairitz
Lady Draconia
Có¿, wypada jeszcze wspomnieæ o naszym drogim konferansjerze - Arturze, który tyle razy wspomina³ kto jest sponsorem Turnieju Bardów, ¿e pod koniec imprezy wymieniali¶my ich z pamiêci. Tak tak, odpyta³ nas! bigsmile2.gif
W tym roku nie by³o co prawda pokazu filmu "Dawno temu w I³¿y", ale za to mieli¶my okazjê zobaczyæ króciutki zwiastun do Bitwy Narodów.
W ogóle, bardzo podoba³ mi siê klimat, stworzony przez RDO oraz osoby zasiadaj±ce w jury. Z tego co zauwa¿y³am, ka¿dy uczestnik zosta³ przez nich mi³o przywitany, a po wystêpie nagrodzony krótk± pogawêdk± - my¶lê ¿e to pomog³o zwalczyæ tremê oraz poczuæ siê tak bardziej... swojsko? Co¶ w tym rodzaju. Chodzi mi o to ¿e nikt nie zosta³ potraktowany sucho, bezosobowo, jako "obiekt" który tylko nale¿y oceniæ pod k±tem wykonania utworu.

Nie opiszê niestety wra¿eñ z jamm sesion w Zawrotnicy, nie by³am na tym, ale ¿ywiê nadziejê ¿e wszyscy bawili siê wy¶mienicie i ¿e nasi drodzy Bardowie porz±dnie naoliwili swe struny g³osowe smile.gif
No i tyle...


Przepraszam za jako¶æ zdjêæ smile.gif

http://img694.imageshack.us/img694/881/p04021218590001.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/7143/p04021213590001.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/6884/p04021214210001.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/6950/p04021214580001.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/3442/p04021215050001.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/4999/p04021218010001.jpg
http://img804.imageshack.us/img804/7057/p04021218180001.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/8044/p04021218570001.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/5682/p04021218580001.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/5814/p04021218580002.jpg
Piotr Abdul Vihuelista
Cze¶æ wszystkim!

Ludziska kochane, cieszê siê ¿e by³em na turnieju i zaakompaniowa³em Agnieszce, niepocieszony jestemm tylko swoj± kiepsk± form± która spowodowa³a ¿e mój akompaniament ogranicza³ siê do prostego wybijania podstawowych akordów. Ale to wy³±cznie moja wina bo po prostu od d³u¿szego czasu ¼le siê czu³em i nie æwiczy³em regularnie gry na instrumencie. W ka¿dym razie to co mówi³em o swojej nowej kapeli to prawda. Nowy zespó³ jest w stanie narodzin ale znów ode mnie g³ównie zale¿y czy to wypali. Je¶li wypali to w przysz³ym roku postaram siê wyst±piæ z now± kapel±, jednak wola³bym po za konkursem gdy¿ po prostu nie lubiê rywalizacji, taki ju¿ jestem...

A tymczasem chcia³bym podziêkowaæ:

-Organizatorom za przygotowanie ca³ego przedsiêwziêcia

-Jurorom za nie³atwy trud oceniania innych

-Sponsorom za wk³ad finasowy w przedsiêwziêcie

-Pani profesor Agacie Sapiesze za wyk³ad (pani prof. A.Sapiecha ma oczywi¶cie swoich krytyków tak¿e tu na FREHA ale kto ich nie ma? Nawet krytycy maj± swoich krytyków...)

-Agnieszce Terpi³owskiej za wspólny wystêp, je¶li znajdê czas i si³y do podzia³u miêdzy dwa projekty to deklarujê chêæ dalszej wspó³pracy

-Dziewczynom z Trobairitz za bardzo mi³y dla ucha ¶piew i grê oraz dla Ani (z Trobairitz) i dla Barda W³óczykija za nasz± spontaniczn± spó³kê kompozytorsk± która usi³owa³a stworzyæ melodiê do piosenki u³o¿onej przez Agnieszkê (Terpi³owsk±) z pomoc± (niestety nie wiem kogo przepraszam)...która mia³a byæ podziêkowaniem dla organizatorów. Warto by by³o j± kiedy¶ dokoñczyæ i dopracowaæ smile.gif

-Orszakowi Trubadura Kakofonixa za ogromny postêp i ciekawy pomys³ na wystêp, je¶li znajdê czas i si³y do podzia³u miêdzy trzy projekty to siê do Was przy³±czê, je¶li bêdziecie chêtni rzecz jasna...w kupie si³a i dobra zabawa...Agnieszkê te¿ zachêcam...solistom zawsze jest trudniej ni¿ zespo³owi...z tego te¿ wzglêdu w moim nowym zespole bêd± trzy, cztery wokale i sporo ¶piewu w chórkach (je¶li zespó³ wypali oczywi¶cie bigsmile2.gif )

-Wszystkim pozosta³ym uczestnikom których imion i nazwisk niestety nie zapamiêta³em...g³ównie za ogromn± dawkê humoru po³±czon± z poetyck± form± tekstów.

-Ca³ej publiczno¶ci bez której impreza pozbawiona by³aby atmosfery koncertu (pytanie: która dziewczyna z publiczno¶ci krzyknê³a ¿e mnie zna i lubi?)

Tylko gdyby nie ten arktyczny mróz...brrr...no na szczê¶cie nie na sali...

Pozdrawiam Was wszystkich ciep³o!
Piotr
Viator
Widzê ¿e za prêdko sobie odpu¶ci³em przyjazd, a by³o czego pos³uchaæ...
Gratulacje dla zwyciêzców i wszystkich uczestników!
Piotr Abdul Vihuelista
Niestety nie mogê pos³uchaæ zamieszczonego nagrania...wyskakuje mi informacja o b³êdzie (utracony plik lub przeniesiony/usuniêty temat)...szkoda... angsad.gif chêtnie pos³ucha³bym jak to wysz³o na nagraniu.
Piotr Abdul Vihuelista
Dziêkujê smile.gif
Kakofonix
Hej,
bardzo serdecznie pragnê podziêkowaæ, w imieniu ca³ego Orszaku trubadura Kakofonixa, wszystkim tym, dziêki którym odby³a siê impreza, w szczególno¶ci cz³onkom RDO, a tak¿e sêdziom turniejowym, na których na³o¿ono wielki ciê¿ar nierównomiernego obdzielania zaszczytami przybylych trubadurów. Byli¶my tak¿e ¶wiadkami, ¿e praca i wysi³ek daj± po wielokroæ plon - ogl±dam i ogl±dam bez koñca wspania³y wystêp dziewcz±t z Trobairitz. Tak¿e i pozostali uczestnicy wystêpowali z wielkim zaanga¿owaniem, pomys³owo¶ci± i oryginalno¶ci±. Po¶ród nich wyró¿ni³ siê w mojej ocenie kolega Kad³ubek, który przypad³ mi szczególnie do gustu, acz za sw± ekscentryczno¶æ zap³aci³ niepowetowan± cenê.

Pragnê tak¿e przekazaæ wyrazy najwy¿szego uznania cz³onkom mojego Orszaku, którzy wykazali siê wszyscy najwy¿szym zaanga¿owaniem i pomys³owo¶ci±, opracowuj±c w ostatniej chwili szczegó³ow± koncepcjê naszego wyst±pienia - która spotka³a siê uznaniem tak publiczno¶ci, jak i sêdziów turniejowych. Zapewniam tak¿e, ¿e zarówno próby, jak i koncert sprawi³y nam wszystkim ogromn± frajdê i pomimo tego, ¿e i tysiêczne obowi±zki, oraz wielkie odleg³osci by³y nam przeszkod±, zebrali¶my siê i byli¶my w stanie niema³ym wysi³kiem stworzyæ co¶ tak ulotnego, jak nasze wyst±pienie na turnieju.

W turnieju bardów, w Orszaku trubadura Kakofonixa grali i ¶piewali: Kakofonix, Basetla, Monika (kantele), Dariuszka (bêben), P³enta, W³óczykij (gitara i dudy). Za¶piewali¶my piosenki: Dziewczyny-Podolanki, Pie¶ñ o Chor±gwi Podolskiej, Pie¶ñ o tym, ¿e studentom nie powinno siê wynajmowaæ kwater.

Pozdrawiam wszystkich,
Andrzej
Mlodymir
Witam,

Mi³o s³yszeæ ¿e incjatywa siê rozwija, fajnie ¿e co¶ siê dzieje w tym kierunku i ¿e rosn± nam kolejne pokolenia bardów. Gratulacje dla dziewczyn z Trobairitz, klawo wam to wysz³o, widaæ ¿e siê rozwijacie, czekam z niecierpliwo¶ci± na wiêcej filmików.

Niestety nie mogli¶my was odwiedziæ w tym roku, zajêci ró¿nymi projektami, mamy nadziej ¿e mo¿e w roku kolejnym jako¶ siê spotkamy pos³uchaæ kolejnych bardów którzy wy³oni± nam siê z mroków ¶redniowiecza smile.gif W miêdzyczasie, tych którzy jeszcze nie nape³nili siê bardowym klimatem, zapraszam serdecznie na wystawê instrumentów ¶redniowiecznych jak± ¶wie¿o co uda³o nam siê zorganizowaæ. Poni¿ej plakacik i info.

Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Pozdrawiam
Wacik
Pod tymi linkami znajdziecie zdjêcia oraz krótki fotokast z turnieju Bardów

Fotokast:
http://www.youtube.com/watch?v=BisSqxENmCU...eature=youtu.be

Zdjêcia:
https://picasaweb.google.com/10428982320674...eat=directlink#

Je¶li co¶ nie dzia³a proszê o natychmiastowy kontakt.:D

¯yczê mi³ego ogl±dania
maeve
Danielo, ¿e¶ siê rozmacha³ z tymi zdjêciami... szczerba.gif Ale wszystko dzia³a
Bard W³óczykij(yaqbick)
Zdjêcie super!

A tak poza tym, pojawi³y siê nowe nagrania

Jêdrek z Uniejowa
No doszed³em do siebie po....

WY¦MIENITEJ IMPREZIE

Ubawi³em siê setnie i na turnieju i na wieczornej imprezce, co tu du¿o pisaæ, najwiêksze podziêkowania w kolejno¶ci:

- dla Organizatorskiego RDO, za organizacjê w³a¶nie i za du¿o du¿o wiêcej (do zobaczenia jak najszybciej) :D
- dla oddzielnie dla Brzarta za piosenkê z poranka niedzielnego, da³a mi wiele rado¶ci :P
- dla Kuby Kad³ubka za to ¿e po raz kolejny mia³em przyjemno¶æ z nim zagraæ
- dla mojej bojowej ekipy £ód¼/Uniejów + Czak
- dla wszystkich nowo poznanych i tych co ¿e¶my odkurzyli znajomo¶ci

hehe a co teraz czas uk³adaæ co¶ na grunwald... puki kto¶ nie rzuci pomidorem to siê zg³oszê jeszcze :P

wracam odsypiaæ.
Ba¶ka z Koziegorynku
Witam smile.gif,
od czego by tu zacz±æ ...
Abdul czyli Piotr £uniewski - wspania³y przyjaciel od wielu lat, pomóg³ mi wystartowaæ, dziêki Niemu uwierzy³am, ¿e umiem ¶piewaæ (chocia¿ co niektórzy specjali¶ci to negowali). Abi, Ja chcê z Tob± dalej pracowaæ smile.gif.
RDO na czele z Brzychcym - jeste¶cie wspaniali - poziom wysoki, zawodnicy zadowoleni . Czu³am siê dopieszczona ;) i nawet pó¼ny obiad nie zwa¿y³ mi humoru!
Ci, z którymi dzieli³am scenê - zakocha³am siê w Was smile.gif. Oby¶my jeszcze razem stworzyli wiele piêknych dzie³!
Kakofoniks - widzê, ¿e mój Synaczek ma u Ciebie dobr± szko³ê smile.gif. To bardzo dobrze.
Przejrza³am listê nagrodzonych - w mojej konkurencji tylko ja spe³nia³am wymogi smile.gif. Nie wiem zatem, jak traktowaæ to wspania³e wyró¿nienie, bo z drugiej strony to mo¿e byæ ... pierwsza nagroda! Ja i wyró¿nienie za ultractwo! bigsmile2.gif Ta ksi±¿ka kucharska jest rewelacyjna smile.gif. Bardzo mi siê przyda!
Jestem niezmiernie wdziêczna komisji z docenienie mojego zesz³orocznego wystêpu. Mam trudny obowi±zek wynikaj±cy z uczciwo¶ci powiedzieæ, ¿e w zesz³ym roku mia³am suflera, osobê, która swego czasu wy¶wiadczy³a mi dwie du¿e przys³ugi, w tym owo suflowanie. Co wiêcej - to ju¿ nieistotne. Dziêki temu suflerowi mia³am odwagê wyj¶æ bez kartki, jakkolwiek nie pamiêtam, by istnia³a wówczas konieczno¶æ podrzucania mi tekstu. "Obowi±zek obowi±zkiem jest". umieæ widzieæ pomimo... -Ot, takie zboczenie audytorskie.

Dziêkujê Rados³awowi z Jeziornej, który zechcia³ przyjechaæ wraz z rodzin± i znów mi kibicowaæ. Twoje wsparcie okaza³o siê nieocenione smile.gif. Jak widaæ, nie bez kozery jeste¶ jednym z bohaterów mojej "Pie¶ni o rycerzach godnych szacunku" smile.gif.

Zatem, oby do lata smile.gif.
Artur Brzychcy
A oto lista nagrodzonych i wyró¿nionych na III Turnieju Bardów.

Zwyciêzcy:

kategoria historyczna - Trobairitz, w sk³adzie: Katarzyna Nieborek, Anna i Katarzyna Nicewicz, Kamila Jaworska i Aleksandra Rokicka;
kategoria autorska - soli¶ci - Rafa³ Gê¼likowski;
kategoria autorska - zespo³y - Orszak Trubadura Kakofonixa, w sk³adzie: Andrzej i Anna Nogal, Monika Szachrañska, Marcin Sokulski, Dariusz K. i Micha³ Jakubowski.

Wyró¿nienia:
Jêdrek Ka³u¿ny i Darek "Czak" Wi¶niewski - za pomys³owo¶æ;
Ba¶ka z Koziegorynku (Agnieszka Terpi³owska) i Abdul (Piotr £uniewski) - za wizerunek sceniczny;
Jacek Tlaga - za ¶piew a cappella
i Kasia "Raya" Nieborek (z Trobairitz) - za wspania³± grê na flecie.

Gratulacje dla wszystkich zwyciêzców i uczestników.

Kad³ub dziêki za wspania³y wystêp choæ nieregulaminowy smile.gif

Artur Brzychcy
W imieniu Rycerzy Dobrej Opieki chcia³bym bardzo serdecznie podziêkowaæ wspó³organizatorom Centrum Kultury w Piasecznie oraz Urzêdowi Miasta i Gminy Piaseczno. Panu Burmistrzowi Zdzis³awowi Lisowi za objêcie patronatu nad imprez±.

Wszystkim uczestnikom za wspania³e wystêpy i mnóstwo serca w³o¿one w to co robicie
Komisji sêdziowskiej: Katarzynie Biernadskiej – Hernik, El¿biecie Kamiñskiej, Tomaszowi Lenardowi za ciê¿k± pracê, wspania³e oceny oraz bardzo powa¿ne potraktowanie rycerzy.
Szczególne podziêkowania dla naszych go¶ci:
Agaty Sapiehy za niesamowity i niezapomniany wyk³ad o instrumentach dawnych.
Krystiana Bielatowicza za niesamowit± wystawê i opowie¶æ o dalszych planach wspó³pracy z rycerzami.
Ma³gorzaty Krasnej- Koryciñskiej za mo¿liwo¶æ rozmowy o nowej ksi±¿ce.

Wielkie podziêkowania dla wszystkich sponsorów bez których impreza by³aby niemo¿liwa: Urz±d Miasta i Gminy Piaseczno, Medival Market, Restauracja Zawrotnica, Stroje Historyczne Gabriela Glinianowicz, Dominus, Kalander - czerpalnia papieru, ArcheoConcept oraz Wydawnictwo TRIGLAV

Dziêkujemy równie¿ Kurierowi Po³udniowemu za patronat medialny nad niedochodow± imprez±.
Mistrz Anai
Po wielu podziêkowaniach i podsumowaniach czas na nasze. aniol.gif
Chcia³yby¶my serdecznie podziêkowaæ:

Ca³ej za³odze RDO za to, ¿e stworzyli¶cie okoliczno¶ci sprzyjaj±ce spotkaniu poza sezonem wielu znajomych z Rycerstwa w jednym miejscu, w dodatku przy tak wspania³ej okazji jak wspólne granie i ¶piewanie, thanx.gif

Czakowi i Jêdrkowi za wielce zacn± piosenkê Anno-urodzinow± oraz Czakowi (ju¿ bez Jêdrka) za spontaniczne wzbogacenie naszego wystêpu (powstaj±cego dopiero na scenie) scenk± rodzajow± do Opowie¶ci o Rycerzu winie i pewnej dziewczynie... szczerba.gif

Abdulowi, Ba¶ce, Czakowi i Micha³owi i innym za radosn±, acz niestety nie udan± próbê wspólnego tworzenia/grania/komponowania wspomnianej kilka postów wy¿ej ballady dziêkczynnej, któr± nie wiedzieæ czemu musieli¶my przerwaæ, gdy tylko zaczê³o nam wzglêdnie wychodziæ. Szkoda Piotrze, ¿e pó¼niej nie uda³o siê do tego wróciæ. Wszyscy wtajemniczeni wiedz± jak siê ³adnie zapowiada³o. Ale to mo¿e za rok...

Kad³ubowi za ciep³e s³owa, trafne teksty i wspania³± atmosferê podczas jam session. (Choæ chyba powinny¶my Ciê znielubiæ, bo przez Ciebie znów "chcemy na Grunwald wreszcie", a jeszcze tyle czasu zosta³o...) bigsmile2.gif

Jednak tak naj najbardziej chcia³y¶my pogratulowaæ owocnej pracy i udanych wystêpów pozosta³ym nagrodzonym Bardom. Mi³o nam by³o dzieliæ z Wami scenê, zarówno podczas Turnieju jak i jam session w Zawrotnicy.

Kakofoniksie, co by d³u¿ej nie s³odziæ - Ty nigdy nie musisz mieæ "wielkiego wej¶cia na scenê", by Twoje wej¶cie wielkim by³o. clap.gif Gratulujemy licznego Orszaku i zas³u¿onego pierwszego miejsca!

Koñcz±c pragniemy wyraziæ nasz± rado¶æ, ¿e znowu mog³y¶my go¶ciæ, graæ i ¶piewaæ w¶ród Was tam zgromadzonych.

k³aniamy siê piêknie
Trobairitz
Piotr Abdul Vihuelista
Aniu co do tej wspólnej kompozycji to jest jeszcze taka opcja ¿e przygotujemy siê do niej zdalnie. Jest taki darmowy program audacity w którym mo¿na nagrywaæ na ¶cie¿ki. Wystarczy ten program i mikrofon. Nagraj co¶ na gitarze, pchnij projekt audacity razem z folderem data do Ray'i niech ona dogra flet, pchnijcie do Barda W³oczykija ¿eby dogra³ w³asne instrumenty, potem pchnijcie to do mnie, ja dogram drug± gitarê i mo¿e drugi flet. Potem pchniemy muzykê do Ba¶ki z Koziego Rynku ¿eby napisa³a do niej tekst, Czak i inni mog± jej pomóc a jak bêdzie tekst to mo¿na dograæ wokale. Potrzeba do tego jedynie jeszcze poczty która przyjmuje du¿e za³±czniki, bo projekty audacity razem z folderami data (niezbêdnymi!) du¿o wa¿±. A potem jak spotkamy siê gdzie¶ w realu to ju¿ wystarczy tylko krótko przygotowaæ siê do wspólnego wystêpu.

Co o tym my¶licie?

Program audacity mo¿na pobraæ st±d:

http://www.dobreprogramy.pl/Audacity,Progr...dows,11826.html

Wystarcza najprostszy mikrofon do komputera nawet taki do³±czony do s³uchawek. Przetestowane smile.gif
Józef
CYTAT(Piotr Abdul Vihuelista @ 10:17 25.02.2012) *
A potem jak spotkamy siê gdzie¶ w realu , to ju¿ wystarczy tylko krótko przygotowaæ siê do wspólnego wystêpu.

Na przyk³ad na Grunwaldzie ? smile.gif
pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.