Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Projekt "1196-1235"
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Og³oszenia > Rekrutacje wszelakie i poszukiwania grup
Stron: 1, 2
Piotr h. Grzyma³a
Nasta³y nowe czasy dla XIII!


Wraz z osobami ju¿ przy³±czonymi, zapraszamy wszystkich odtwarzaj±cych koniec XII i pocz±tek XIII wieku do udzia³u w nowym projekcie ?1196-1235?, bêd±cym reaktywacj± Polski Dzielnicowej.



Datowanie projektu: Zabawa nasza przeznaczona jest dla osób/grup rekonstruuj±cych lata 1196-1235 plus minus 10 (pierwsz± po³owê trzynastego wieku) z terenów Polski Dzielnicowej. Projekt jednak nie ograniczaæ siê ma do Polaków ale mile widziane s± i inne nacje bêd±ce tak chwalebn± czê¶ci± naszej historii (Niemcy, Prusowie, Rusini czy Po³owcy lub Mongo³owie)....

Je¿eli uwa¿asz, ¿e imprezy w XIII wieku nie pozwalaj± na g³êbsze odczuwanie klimatu. Nudzi ci siê standardowy tok imprezy, czyli przyjazd, rozbicie, zjedzenie kie³basy, wypicie piwa, zebranie obozu oraz odjazd? Pragniesz wra¿eñ, które pozwol± ci zag³êbiæ siê w klimat oraz wej¶æ w swoj± rolê? Masz ju¿ do¶æ ostrej, kontuzyjnej walki, a pragniesz taktycznych staræ? Je¶li choæ na które¶ z tych pytañ, odpowiedzia³e¶ pozytywnie, to oznacza to ¿e czujesz klimat naszego projektu i jeste¶ nam potrzebny!



Imprezy, które bêdziemy organizowaæ wzglêdem projektu, bêd± imprezami zamkniêtymi, bez udzia³u publiczno¶ci. ¦wiadomie rezygnujemy ze wspó³czesno¶ci na rzecz projektu, aby¶my mogli osi±gn±æ jak najlepszy poziom rekonstrukcji materialnej oraz spo³ecznej.

Regulamin oraz wstêpnie ustalone zasady mo¿na przeczytaæ tutaj:
http://forum.grod.org/viewtopic.php?f=23&t=6

Zapraszamy na forum projektu, gdzie znajdziecie najwa¿niejsze informacje:
http://forum.grod.org/index.php

Jeste¶my otwarci na nowe grupy, oraz grupy ju¿ istniej±ce, które nie zasmakowa³y jeszcze imprez zamkniêtych. W ramach projektu, wszystkie osoby w nim uczestnicz±ce pomagaj± sobie nawzajem w pozyskiwaniu ¼róde³ oraz rekonstrukcji swojej postaci.

Oddalamy siê od przyjêtego stereotypu ULTRASA oraz ?buca?, który tylko wy¶miewa i nie daje nic w zamian. Chcemy pokazaæ, ¿e mo¿na w bardzo mi³ej atmosferze pomagaæ innym oraz mobilizowaæ siê w odtwórczo¶ci i czerpaæ z tego masê rado¶ci przy maksymalnym poziomie reko.


Oczywi¶cie mamy pewne wymagania, jednak nie odcinamy siê. Chcemy pomagaæ i tworzyæ nowe oblicze imprez w XIII!

Ka¿dy jest dla nas równie wa¿ny! Niewa¿ne, jaki stan spo³eczny odtwarzasz, znajdziesz u nas swoje miejsce i mo¿esz zab³ysn±æ!

Znudzi³o Ci siê czekanie na to co podsunie Ci organizator?
Czy uwa¿asz ¿e formy imprez na jakich siê pojawiasz s± przestarza³e?

Z pocz±tkiem tego roku kilka osób postanowi³o co¶ ruszyæ nie tylko u siebie w bractwach/pocztach/grupach, ale ogólnie w "ruchu trzynastkowym" i powoli zmieniaæ imprezy tak aby¶my my, jako uczestnicy tak¿e mogli co¶ wiêcej zrobiæ i zmieniæ standardowe podej¶cie, ¿e walka i chlanie jest najlepsz± rzecz± w rekonstrukcji.

Na czym ten pomys³ ma polegaæ?
Pierwsz± zasad± projektu jest to, ¿e jest to hobby maj±ce na celu relaksacjê nas samych i odej¶cie od problemów ¿ycia w XXI wieku.

Na koniec, kilka zdjêæ w klimacie projektu:



















Indar
Chcia³em tylko dodaæ ¿e mimo sielankowej atmosfery widocznej na niektórych zdjêciach nasze imprezy maj± charakter g³ównie militarny ;)
Jednak ka¿dy znajdzie co¶ dla siebie, i zwolennicy obozowania, ¶piewów i ci mi³uj±cy siê w d³ugich marszach jak równie¿ Ci którzy kochaj± budowaæ ró¿ne konstrukcje - a to wszystko w surowych klimatach pocz±tku XIIIw.
Projekt czeka na Ciebie i Twoje pomys³y!
AgusiaW
£a³ zapowiada siê bardzo interesuj±co, co¶ cudownego. Jednym s³owem REWELACJA !!! smile.gif
Moje serce i dusza ju¿ siê wyrywa by z Wami siê spotkaæ smile.gif
Piotrze P. lub jak wolisz Kapitanie Coen - mo¿esz liczyæ na moje bezgraniczne i pe³ne zaanga¿owanie w ten projekt.
Krzy¶ko - na piesze wêdrówki ja sie pisze bezwarunkowo bigsmile2.gif


Sunniva (Roscia Barbara)
@AgusiaW: Zapraszamy do rejestracji na podanym wy¿ej forum wewnêtrznym projektu, tam otrzymasz szczegó³y wymagañ co do weryfikacji uczestników wszystkich imprez (tak, tak, jednorazowa weryfikacja pozytywna daje wstêp na ka¿d± imprezê w ramach projektu! smile.gif ) i zasad.
Boguta z Bia³ej
XIII wiek bez p³aszczy zakonnych by³by niepe³ny. Zatem zatrzymaj siê braciszku i pos³uchaj chwilê.

Fakt, nie bêdzie staræ bohurtowych do ustania, ale bêdzie za to eskorta pielgrzymów przez wiele kilometrów i strza³a z zasadzki gdy os³abnie czujno¶æ, albo zawiedzie oko.

Nie bêdzie stosu s³omy w namiocie, nieraz za to bêdzie spanie w zbroi pod go³ym niebem i zawierzenie wartom swego ¿ycia.

Nie bêdzie nag³ego respawnu zmar³ych i ustawienia do kolejnego starcia, ale kuracja w obozie, o ile uda siê do niego powróciæ dziêki na przyk³ad pomocy tych, którzy wcze¶niej zbiegli z pola walki...

Nie ma podzia³u na odrêbne starcia lekkozbrojnych, ³uczników, ciê¿kich - walcz± wszyscy razem i ka¿dy z nich stanowi równie du¿e zagro¿enie dla ¿ycia Twojego i oddanych Twej opiece pielgrzymów.

Poczujesz respekt do w³óczni - celny cios szybciej wyprawi do grobu jak miecz.

Jako ciê¿kozbrojny poczujesz bezsilno¶æ wobec celnego ³ucznika.

Wêdrowanie, stra¿, czuwanie, opatrywanie rannych, ¶ci±ganie z pobojowisk zabitych, modlitwa za ¿ywych, czasem starcia bez nadziei na zwyciêstwo. Trudy, trudy, trudy.

Bracie, nie mów, ¿e nie mówi³em co Ciê czeka. Czy na pewno jeste¶ w stanie wzi±æ na siebie to niewdziêczne zadanie za które jedyna zap³ata jest w Niebie? Je¿eli tak - zapraszam serdecznie.
Tomasz Jesionek
Boguto - PRZEPIÊKNY TEKST!! Choæ "robiê" ¶wieckiego to zacz±³em chodziæ w kó³ko jak nakrêcana zabawka, nie mog±c doczekaæ siê imprezy z opisanymi przez Ciebie sytuacjami smile.gif
Selekos
Uuuu!!! Uwielbiam te XIII projekty, co rok jest nowy icon_wink.gif z rado¶ci± bêdê biernie obserwowa³ jak wasz projekt siê rozwija!

Trzymam kciuki!
Indar
Oczywi¶cie projekt nie mo¿e funkcjonowaæ bez imprez. Zapraszamy na Peregrinatio in Mazovia, czyli coroczn± Mazoviê. W tym roku bawimy siê w dniach 26-28.08.
Oko³o po³owy wrze¶nia planowana jest równie¿ impreza o jak¿e uroczej nazwie "Zagubieni w Zieleni", bêdzie to ¶ci¶le projektowa impreza wêdrowna ze sporym akcentem militarnym smile.gif W sierpniu odbêdzie siê równie¿ "Wojna Wieków" - której zasady w wiêkszo¶ci pokrywaj± siê z za³o¿eniami projektu.
Zapraszamy.
M¶ciwoj z Chropacza
Powodzenia ¿yczê w realizacji projektu, bo wielce ciekawie siê zapowiada. Bêdziecie mieæ super zabawê a i poziom rekonstrukcji siê podniesie.
Ale¿ mnie ci±gnie do XII-XIII bigsmile2.gif ale jeszcze sporo u wcze¶niaków do zrobienia zosta³o.

Czy planujecie w tym roku Poloniê Minor?
Indar
Planujemy i nie planujemy. Jako takiej Polonii nie bêdzie, przynajmniej nie jest organizowana impreza o takiej nazwie - reszta siê zgadza smile.gif Ale o szczegó³ach poinformuj± organizatorzy.
Ewentualnie zapraszamy na nasze forum.

W ka¿dym razie staramy siê odej¶æ od dotychczasowego wykorzystania grup wczesnych w roli pogan. ¦rednio to pasuje, a tym bardziej ¿e w projekcie pojawiaj± siê osoby "z drugiej strony barykady", faktycznie robi±ce za³o¿ony przez nas okres.
Lubomir Aleksandrowicz
Witam
Ja ju¿ siê gubiê Panie Krzysztofie szlachetny rycerzu to jak to bêdzie na tej Poloni która nie jest Poloni± i na tej Mazowi która jest Mazowi± bêd± wcze¶niacy czy nie .
No a tak w ogóle to nie ³adnie jak wcze¶ni byli potrzebni to i owszem a jak nie to kopn±æ nas w ty³ek z dnia na dzieñ nawet nie podziêkowaæ a fe Panie Krzysztofie to nie po Rycersku icon_cry.gif mad.gif
Piotr h. Grzyma³a
Ohhh ty zawsze z³y Krzy¶ku :D...gromy i pierony na Ciebie smile.gif

Ju¿ odpowiadam. Polonia nie jest Poloni± tylko "Wojn± Wieków" i tam oczywi¶cie bêd± wcze¶ni. Je¿eli chodzi o Mazoviê, nie odpowiem bo Krzy¶ko ca³y czas intensywnie my¶li nad planem.

Bardzo nie chcieli¶my aby wcze¶ni poczuli siê w jakikolwiek sposób dotkniêci i oczywi¶cie nie chcemy ich wyeliminowaæ z imprez. Bardzo zale¿y nam na tym, aby ukierunkowaæ siê bardzo mocno na grunt historyczno¶ci, a wiêc i na "WW" i na innych imprezach, bêdziemy toczyli otwarty dialog z grupami wczesnymi, aby nak³oniæ ich na drobne/lub mniej drobne zmiany ku odtwarzanym przez nas ramom czasowym.

Chcemy aby oba obozy (jak by³o dotychczas na podobnych imprezach) czyli i wczesny i chrze¶cijañski prezentowali w miarê t± sam± epokê na imprezach projektowych. Tak jak wspomina³em, trzeba do tego czasu, dlatego te¿ nie zamykamy siê na grupy wczesne, maj±c nadziejê ¿e zarazimy je naszymi pomys³ami i zachêcimy do tej "kosmetyki".

Jednak, jak powiedzia³ Krzy¶ko, nie bêdê te¿ mydli³ oczu, chcemy z wami rozmawiaæ o zmianach i o naszych pomys³ach, poniewa¿ nie chcemy was traciæ jako ciekawych osób do zabawy, lecz te¿ chcemy i¶æ do przodu i odchodziæ od wczesnych jako wrogów rycerstwa z XIIIw.
Marek Hilgendorf
CYTAT(Piotr h. Grzyma³a @ 17:28 19.07.2011) *
Chcemy aby oba obozy (jak by³o dotychczas na podobnych imprezach) czyli i wczesny i chrze¶cijañski prezentowali w miarê t± sam± epokê na imprezach projektowych.


Nie uwa¿asz Piotrze, ¿e w tym twierdzeniu jest pewna sprzeczno¶æ?
Niby nie moja sprawa, ale je¶li "wcze¶ni" maj± byæ datowani na XII/XIII wiek, to chyba przestan± byæ wcze¶ni?
Piotr h. Grzyma³a
Tak tak, oczywi¶cie masz racjê, chodzi³o mi o to ¿e do tej pory i jeszcze przez pewien okres bêd± obozy wcze¶ni - chrze¶cijanie. Dlatego tez u¿ywa³em nazewnictwa "wcze¶ni" ca³y czas. Natomiast potem siê to zmieni i nazwy "wcze¶ni" u¿ywaæ nie bêdziemy smile.gif.

Dziêki z uwagê Marku.
Marek Hilgendorf
Czyli rozumiem, ¿e poprosicie, by ludzie "robi±cy" wcze¶niej za pogan postarali siê o opancerzenie i ogólny leja³t XIII wiecznych Prusów, Jaæwingów Po³owców, czy Litwinów?
No zobaczymy jak oni do tego podejd±..... ¿yczê powodzenia.
Libu¹e
Albo Rusinów. Do tego nie trzeba wielkich zmian, jak mniemamy.
brat Bule
To i ja swoje trzy grosze wrzucê. Problem z imprezami trzynastowiecznymi takimi jak Polonia czy te¿ Mazovia by³ taki, ¿e ³acinnicy (patrz rymcerze odtwarzali tylko rymcerzy i zakonnikow - to taki bardzo du¿y skrót my¶lowy) nie mieli z kim siê potykaæ - dlatego zostali zaproszeni wcze¶ni. Od dwóch lat ruch XIII rekonstruktorski z jednej strony zacz±³ prze¿ywaæ swoje apogeum czyli przyje¿d¿amy, jemy, pijemy, sramy, zwijamy siê (mówiê tutaj o imprezach powy¿ej). Na Poloni w tamtym roku wysz³o ze strony ³acinników mo¿e 3, 5 zbrojnych(podczas napadów wczesnych na ich obozy), reszcie siê nie chcia³o "bo za gor±co" itp itd. Bo po kij wstawaæ do walki w rêcznie tkanym jedwabiu, z kolczuga nitowan± i tarcz± z desek lipowych, gdzie po drugiej stronie widaæ podrdzewia³e kolczugi ze sprezyn, owijki na skarpetki, czy te¿ s³ynne ró¿owe koszuliny. Nie po to ludzie siê mêcz± (patrzcie jak± kreci± robotê robi Marek w walce z pó¼niejszymi "wynalazkami" u XIII na bojówkach) aby z drugiej strony znalaz³y siê osoby maj±ce inne podej¶cie do rekonstrukcji. XIII i wcze¶ni to jakie¶ 200 lat róznicy, to tak samo jak by¶my zaprosili XV albo na Grunwaldzie znalaz³aby siê husaria.
Mo¿ecie mnie znienawidziæ za takie s³owa, ale nie po to ³aduje od groma kasy w strój, uzbrojenie oraz obóz, aby mi to zniszczy³ kole¶ niedoceniaj±cy mojej pracy oraz wydatków.

CYTAT
Witam
Ja ju¿ siê gubiê Panie Krzysztofie szlachetny rycerzu to jak to bêdzie na tej Poloni która nie jest Poloni± i na tej Mazowi która jest Mazowi± bêd± wcze¶niacy czy nie .
No a tak w ogóle to nie ³adnie jak wcze¶ni byli potrzebni to i owszem a jak nie to kopn±æ nas w ty³ek z dnia na dzieñ nawet nie podziêkowaæ a fe Panie Krzysztofie to nie po Rycersku


Lubomirze odpowiem za mojego ¶miertelnego wroga, z którym wadziæ siê bêdê. W XIII wiecznym ruchu nie ma potrzeby znajdywania sobie "sztucznych" wrogów z innych wieków, dlatego ¿e ludzie w koñcu doro¶li do tego, ¿e mo¿na robiæ co¶ innego ni¿ rymcerz lub zakonnik. Ludzie zaczynaj± robiæ inne nacje, niemców, czechów, pomorze, prusów, ru¶ czy nawet nasza grupa kumanów/po³owców lub mongo³ów. Trzeba takim grupom dac szanse zaistnieæ i to jest ich szansa jako naturalnych wrogów rozbicia dzielnicowego. Ten projekt, nie powiem wysoko stawia poprzeczki rekonstrukcyjne... ale tylko dla tych którym siê nie chce - wiem po naszym u³usie jak to wygl±da i je¶li siê naprawdê chce mo¿na zrobiæ siê spójnie, fajnie oraz "histerycznie", bez skrótów typu "i³¿ycka zastawa" czy te¿ maszyna do szycia(po prostu bêdziesz to robi³ d³u¿ej, ale efekt jest niewiarygodnie lepszy - zreszt± sam to wiesz).

Ja osobi¶cie jestem przeciwny zamkniêtym imprezom multikulti, je¶li chcecie siê z nami bawiæ na naszych imprezach to wed³ug mnie powinni¶cie trzymaæ siê standardów narzuconych przez projekt. Je¶li Wy nas na swoj± imprezê zapraszacie, to my automatycznie musieliby¶my siê zrobiæ na wczesnych i tyle. Dlatego ¿e mamy inne podej¶cie i do rekonstrukcji i do zabawy i do walki(znowu Polonia, rok temu, gdzie wcze¶ni mieli ³uczników w 3 literach, ³acinnicy nie wiedzieli co to ³ucznik, a my mieli¶my zapowiedziane, ¿e strza³ z pacyny jest liczony jak jedno trafienie).

I ostatnia sprawa, w tym projekcie jest kilka fajnych pomys³ów, które powiem ¶mia³o nie mog± siê udaæ je¶li znalaz³y by siê na imprezach projektowych osoby z wieku XV, XVII czy te¿ X po prostu to nie têdy droga.

Wcze¶ni którzy chc± siê bawiæ z nami, Lubomirze, maj± wyj¶cie, zrobiæ siê na nasz okres. Mog± zrobiæ rusinów, duñczyków itp itd. Je¶li tylko bêd± chcieli.

CYTAT
Czyli rozumiem, ¿e poprosicie, by ludzie "robi±cy" wcze¶niej za pogan postarali siê o opancerzenie i ogólny leja³t XIII wiecznych Prusów, Jaæwingów Po³owców, czy Litwinów?
No zobaczymy jak oni do tego podejd±..... ¿yczê powodzenia.


Marek, Ty sam sprz±tasz "nalecia³o¶ci rekonstrukcyjne" i jako¶ Ci siê udaje :P.

Mam nadziejê, ¿e nikt po moim po¶cie siê nie obrazi, ale zdrowo bêdzie jak ka¿dy bêdzie siê trzyma³ "swojego Wiecznego garnuszka" - to jest jedynie moje zdanie jako Baru³y z UlusuPolska.
Marek Hilgendorf
To moje "¿yczê szczê¶cia" nie by³o ironiczne- chodzi o to, ¿e jako¶ nie wierzê, ¿e dotychczasowi "poganie" zechc± siê przepoczwarzyæ w "prawdziwych pogan" z XII i XIII wieku.

W drugiej po³owie XIII mamy fajniej, bo mo¿emy biæ siê z Brandenburczykami, czy Habsburgami, czyli w naszym wydaniu mamy dwie ekipy opancerzone i uzbrojone tak samo- kwestia tylko kto kim zechce byæ.

Wszyscy zdaj± sobie sprawê, ¿e ludzie z X i XI w. jako "paganini" na XIII to straszliwa popelina, dlatego mam nadziejê, ¿e Wam siê uda ich jako¶ zast±piæ, np poprzez zaanga¿owanie "wcze¶niaków" w odtwórstwo XII/XIII.
Indar
Na prze³omie XII i XIIIw zdaje siê ¿e jest wiêcej mo¿liwo¶ci - antagonizmy pomiêdzy dzielnicami by³y przecie¿ spore. Ju¿ to daje nam podstawê do dzia³ania i organizacji imprez, szczególnie ¿e ca³y projekt opiera siê na ci±g³o¶ci - lec± nam lata pocz±wszy od 1211.

CYTAT
Czyli rozumiem, ¿e poprosicie, by ludzie "robi±cy" wcze¶niej za pogan postarali siê o opancerzenie i ogólny leja³t XIII wiecznych Prusów, Jaæwingów Po³owców, czy Litwinów?
No zobaczymy jak oni do tego podejd±..... ¿yczê powodzenia.


Dziêkujemy, s±dzê ¿e siê uda. Szczególnie ¿e orêdownikami tych zmian s± osoby robi±ce ogólnie pojêt± "wczesn± stronê". Te okre¶lenie to ogólna przeno¶nia, ale wiadomo o co chodzi.
To ¿adne nasze "widzimisie", nawo³ywania do zmiany tej sytuacji wysz³y z obu stron. Ju¿ w tej chwili pojawiaj± siê ludzie robi±cy Jaæwingów - i to jest dobry kierunek.
Lubomirze Aleksandrowiczu, to ¿e odebra³e¶ to w ten sposób sprawi³o mi ogromn± przykro¶æ. Nie mia³em zamiaru kopaæ Was w ty³ek jak to okre¶li³e¶, chcemy wprowadziæ zmiany -ale wszystko na spokojnie i poprzez rozmowy.
B±d¿ spokojny, jeszcze wiele razy bêdziemy bawiæ siê wspólnie.
Bjorn z Dregowii
Moim zdaniem dla chcêcego nic trudnego. I przej¶cie z X-XI w. w prze³om XII-XIII nie jest niemo¿liwe. W przypadku, kiedy odtwarza siê np. Ru¶ jest to nawet dosyæ proste. Sam robiê od ponad 10 lat wczesne ¶redniowiecze, a teraz te¿ XII-XIII, wiêc co¶ o tym wiem.

Inna sprawa, ¿e projekt ten wymaga znacznego poziomu historyczno¶ci, a wiêc je¶li komu¶ z trudem jeszcze przychodzi³o odtwarzanie wieku X, to tutaj nie bêdzie mu wcale ³atwiej, a nawet ujawniæ siê mog± pewne niedoci±gniêcia, z których nie zdawa³o siê sobie wcze¶niej sprawy.

I odpowiednio - je¶li kto¶ dobrze robi³ X czy XI, to poradzi sobie i w XII-XIII, a dostosowanie sprzêtu nie powinno mu sprawiæ wiêkszych problemów (choæ bêdzie to wymaga³o trochê pracy).

Warto jednak pamiêtaæ, ¿e o ile stroje cywilne zmieni³y siê w niewielkim stopniu w przypadku Rusi, czy plemion ba³tyjskich, to ju¿ w uzbrojeniu, zw³aszcza ochronnym, widaæ tam nieraz znaczn± ró¿nicê.

Dobry poziom odtwórstwa w przedstawieniu uzbrojenia ma na imprezach fabularno-militarnych znaczenie podstawowe i dlatego zmiany s± konieczne.
Lubomir Aleksandrowicz
S³awa !

Nie wiem czy chcecie nas obraziæ czy wasze my¶lenie jest ograniczone do waszego ego , czy mam siê ¶miaæ czy p³akaæ nad wasz± zarozumia³o¶ci± .
Panowie zamiast rozmawiaæ krytykujecie , zamiast budowaæ rujnujecie .

Jeste¶cie tak zadufani w sobie ¿e nie potraficie nic zbudowaæ , a Mongo³owie dobrze zastanówcie siê nad sob± a pó¼niej krytykujcie gdy¿ na dzieñ dzisiejszy o¶lepia was blask w³asnej pychy

Pozna³em w XIII wielu wspania³ych ludzi znalaz³em wielu przyjació³ , ale po takich wypowiedziach mocno siê zastanawiam czy warto robiæ XIII .
Teyrnon
Nie rozumiem zaskoczenia, a tym bardziej gburowatego tonu Twojego posta spowodowanego nieuzasadnionym rozgoryczeniem. Polonia odbywa siê jak co roku w niezmienionej formule tylko pod inn± nazw±, a Temat Mazovii na FREHA wisi ju¿ od dawna i nie ma tam mowy o "wikingach i s³owianach". Jest natomiast informacja, ¿e impreza jest podci±gniêta pod projekt XIII na forum którego jeste¶ zarejestrowany, jak z reszt± na frehowym wstêpnym podforum projektu gdzie rozmowy o kszta³cie imprez siê odbywa³y, a ma³o tego bra³e¶ w nich udzia³ Lubomirze. Sk±d wiêc to zaskoczenie? Powiem szczerze, ¿e ja jestem totalnym przeciwnikiem mieszania epok i temat ganiania siê po pustyni XIII wiecznego rycerstwa z Jarlem w ró¿owych gaciach totalnie nie przypad³ mi do gustu, natomiast ch³opaki na czele z Indarem, nie chcieli rezygnowaæ z sympatycznych kolegów 'wcze¶niaków' proponuj±c im podci±gniêcie siê pod XIII Ru¶ co nie wymaga za wiele pracy pod wzglêdem stroju, natomiast wymaga poprawy w aspekcie uzbrojenia. Co wy z tym zrobicie to ju¿ wasza sprawa - chcecie siê bawiæ to popracujcie nad sob± i bawmy siê, a nie strzelasz fochy. Próbujesz stworzyæ jaki¶ g³upi konflikt - po co? Co do pychy to poczytaj w³asne posty.

Pozdrawiam
Teyrnon
M¶ciwoj z Chropacza
Ja nie za³apa³em siê na poprzedni± Poloniê i planowa³em to nadrobiæ w tym roku bo i blisko mam i impreza ma ¶wietn± opiniê i chcia³oby siê poznaæ grono XIII-wiczów.
Jednak nie dziwiê siê Wam, ¿e chcecie odej¶æ od mieszania wieków, a pomys³owi mo¿na jedynie przyklasn±æ. Bo trochê dziwnie wygl±da wiking z X wieku jako poganin walcz±cy z rycerzem z XIII - wiem, ¿e to wysz³o naturalnie ale lepiej zacz±æ co¶ robiæ ju¿ teraz bo trochê to potrwa.
Dzielcie siê swoj± wiedz± i planami a znajd± siê ludzie, którzy podejm± wyzwanie i zrobi± dobre rekonstrukcje.
Lubomirze wystawisz oddzia³ rusinów, jako najemnicy dojd± ci prawdziwi poganie z XII/XIII wieku i ju¿ tworz± siê dwa obozy. Ja do³±czê do ciebie (za godziw± zap³atê rzecz jasna) jako s³uga uni¿ony a mo¿e w przysz³o¶ci jako lekkozbrojny niestety ze ¶l±skiej ziemi ale co tam.
Indar
Mo¿e tak by¶my usiedli i porozmawiali zamiast siê obra¿aæ?
Polonia Minor, czy te¿ Wojna Wieków bêdzie czerpa³a z naszych zasad, ale to ostatecznie organizatorzy powiedz± czy bêd± trzymaæ siê ich ¶ci¶le.
Co do Mazovii to mam swoje ustalenia z Kniaziem S³awomirem i ich nie zmieniam, ale to z uwagi na imprezê pozostaje miêdzy nami.
Lubomir Aleksandrowicz
Dwa sprostowania :
Je¶li chodzi o wczesnych na Mazowi to kto¶ kogo¶ wprowadzi³ w b³±d gdy¿ ja mia³em wie¶ci ¿e bêd± bigsmile2.gif
Je¶li chodzi o Ru¶ to te¿ nieprawda , nikt ani mnie ani S³awka na to nie namawia³ ani nie przekonywa³ by³ to nasz dawny pomys³ który chcemy zrealizowaæ .

No có¿ je¶li chodzi o pychê to podobnie¿ najciemniej pod latarni± , a czas najlepiej poka¿e kto mia³ racje .
Grid
Rekonstrukcja idzie w dobrym kiedunku, kiedy zaczynaj± siê wy¿sze wymagania. Trzeba siê z tego cieszyæ. Na w³asnym przyk³adzie wiem, ¿e bardzo ³atwymi metodami mo¿na przygotowaæ strój np. Rusina czy Prusa z X na XIIIw. Uda³o siê nam to ju¿ kilka lat temu, na naszej pierwszej Mazowii. Jednak faktycznie trzeba siê zastanowiæ czy chce siê brn±æ w ten temat. To wymaga po prostu chêci i zainteresowania t± epok±. Skupi³am siê na ludach Wielkiego Stepu. To nie tylko mongo³owie. Wachlarz mo¿liwo¶ci jest ogromny.
"1196-1235" to projekt ludzi, którzy dbaj± o poziom. Zawsze mi³o jest widzieæ nowe (w projekcie) i znajome twarze, które z równym zaanga¿owaniem chc± siê bawiæ.
Kiedy¶ na jednej z trzynastkowych imprez us³ysza³am "dobrze siê dzieje, jak na naszych imprezach widaæ wczesne twarze zrobione jak trzeba" - tak, wtedy naprawdê dobrze siê dzieje smile.gif Na to liczymy.
Na Czersku zobaczy³am znajome, w³a¶nie wczesne twarze, które chcia³y siê dobrze, na poziomie bawiæ. Mam nadziejê, ¿e tak zostanie smile.gif
Lubomir Aleksandrowicz
M±dre i rozs±dne s³owa wypowiedziane przez ciebie Grid szanuje w³a¶nie takie my¶lenie .

Indarze wykasuj moje pozosta³e posty gdy¿ dyskusja z nie którymi lud¼mi sprowadza siê do poziomu piaskownicy .
Z góry dziêkuje .

¯egnam w tym temacie
brat grucha:)
CYTAT(Lubomir Aleksandrowicz @ 09:02 20.07.2011) *
S³awa !

Nie wiem czy chcecie nas obraziæ czy wasze my¶lenie jest ograniczone do waszego ego , czy mam siê ¶miaæ czy p³akaæ nad wasz± zarozumia³o¶ci± .
Panowie zamiast rozmawiaæ krytykujecie , zamiast budowaæ rujnujecie .

Jeste¶cie tak zadufani w sobie ¿e nie potraficie nic zbudowaæ , a Mongo³owie dobrze zastanówcie siê nad sob± a pó¼niej krytykujcie gdy¿ na dzieñ dzisiejszy o¶lepia was blask w³asnej pychy

Pozna³em w XIII wielu wspania³ych ludzi znalaz³em wielu przyjació³ , ale po takich wypowiedziach mocno siê zastanawiam czy warto robiæ XIII .



Krytykê mo¿na podzieliæ na pozytywna i negatywn±! Je¿eli krytyka jest na kulturalnym poziomie i ma na celu poprawê i niesienie pomocy to jest ona bardzo potrzebna. Inna krytyka jest taka, ¿e kto¶ siê che³pi, wytykaj±c innym b³êdy. Nie zauwa¿am, by kto¶ tutaj siê che³pi³... Ludzie robi±cy rekonstrukcje na poziomie postawili sobie zasady, których siê trzymaj± i chc± podci±gn±æ wiêksz± ilo¶æ osób do projektu. To, ¿e nie chc± naginaæ zasad i t³umacz± w swój sposób jest dobre. Powiedz, jak maj± wyt³umaczyæ, ¿e co¶ robi siê ¼le nie u¿ywaj±c krytyki? S³owa, np "masz z³y pasek zmieñ go, wy¶lê ci ¼ród³a/wyt³umaczê" s± ju¿ jak±¶ krytyk±. Krytyka taka jest dobra, wiêc kompletnie nie pojmuje powodu twojej obrazy.
brat Bule
1. Proszê o podzielenie tematu, na temat "Projekt "1196-1235"" oraz "Rozwa¿ania na temat obecno¶ci wczesnych na imprezach trzynastkowych", czy jako¶ tak w ten deseñ.
2. Proszê nie ³±czyæ tematu wczesnych z realiami Projektu "1196-1235".
3. Imprezy multikulti powinny byæ omawiane w odpowiednich tematach.
4. Decyzja o nie zapraszaniu "wczesnych" na imprezy projektowe nie jest wymierzona w nikogo personalnie. Projekt nie wyklucza "ludzi", tylko niehistoryczny dla naszego okresu sprzêt. Gdyby¶my my chcieli wej¶æ na imprezê wczesn± to te¿ oczekiwano by od nas sprzêtu na dany okres, wiêc nie rozumiem czemu siê tak Lubomirze unios³e¶ i zacz±³e¶ od razu nas obra¿aæ.

Pozdrawiam Baru³a
Indar
Podsumujê, ¿eby nie by³o "kwsów".
Zaczê³o siê od mojego posta, nie chcia³em zostaæ ¿le zrozumianym ale widzê ¿e zosta³em.
Stwierdzi³em, ¿e
CYTAT
staramy siê odej¶æ od dotychczasowego wykorzystania grup wczesnych w roli pogan

ale te¿ nie powiedzia³em ¿e robimy tak od teraz. Docelowo chcieliby¶my widzieæ XIII wiecznych Prusów, Jaæwingów Po³owców, czy Litwinów - ale to chyba wydaje siê logiczne. I nie od teraz, tylko w przysz³ej perspektywie, mam nadziejê ¿e niedalekiej - wiadomo, projekt dopiero raczkuje i trochê potrwa zanim osi±gniemy za³o¿one cele. Ale bêdziemy do nich d±¿yæ KONSEKWENTNIE i z uporem.
Nie chcia³bym aby¶my przez g³upotê, niew³a¶ciwe zrozumienie zaczê³i siê k³óciæ. Ka¿demu z nas przy¶wieca cel - dobra zabawa, i to nas ³±czy.
Kemot
CYTAT
8. W grê wchodz± równie¿ imprezy „najazdowe” na „ziemie” innych uczestników projektu. W tym celu tworzy siê sojusze itd. Pozostawiam Wam w tej kwestii pole do popisu

CYTAT
4. Przyjêcie do grona uczestników nastêpuje po wpisaniu na listê uczestników i pocztów wraz z okre¶leniem funkcji i roli jak± ma dana osoba spe³niaæ. Na mapie projektowej zostaje odznaczone miejsce „rezydowania” danego pocztu, wraz z ewentualn± ziemi± któr± zarz±dza. (Jak taka mapa powstanie )


Czy to bêdzie co¶ na kszta³t Midgardu? (http://www.midgard.net.pl/) Czyli walka o kolejne tereny, ³upy (w³asny system monetarny, oczywi¶cie bazuj±cy na znaleziskach?)?

CYTAT
22. Na imprezie „gramy” swoj± rolê przez ca³y czas jej trwania. Je¶li chcemy porozmawiaæ o sprawach prywatnych zróbmy to gdzie¶ na uboczu

CYTAT
- „naczelne" postacie znaj± wiêcej szczegó³ów i decyduj± w ramach fabu³y o tym, co maj± robiæ jego "podw³adni".
- „podw³adni" rzecz jasna równie¿ maj± swobodê pomys³ów, ale realizuj± je nie zapominaj±c o swojej pozycji i odgrywanej osobie.


Wiadomo polityka zale¿a³a od wielkich ¶wiata, powiedzmy ¿e postacie "naczelne" bêd± mog³y w tym braæ udzia³, dla podw³adnych chyba wiêkszego znaczenie mieæ to nie bêdzie, bo wartowaæ i chodziæ w stroju i czuæ klimat, to mo¿na równie¿ poza projektem PD.
Chyba, ¿e jednak walczymy o terytoria, to ka¿demu chyba bêdzie zale¿eæ, wiêc w takim wypadku przestali by¶my graæ dane postacie, a w jaki¶ sposób nimi byli (?).

I jeszcze mam jedno pytanie odno¶nie pocztów wójtów i so³tysów, do 1211 roku zdaje siê ¿e tylko jeden o¶rodek miejski mia³ nadany przywilej lokacyjny, zapewne te¿ dokument immunitetowy. W zwi±zku z tym w projekcie z up³ywem lat wiêcej bêdzie tych pocztów, a pocz±tkowo jeden, je¶li to miasto mia³o taki obowi±zek? A reszta ludno¶ci pospolitej s³u¿yæ mia³a by jeszcze na prawie ksi±¿êcym/zwyczajowym? Czy w jaki sposób rozwi±zana bêdzie ta kwestia?
Indar
CYTAT(Stanis³aw ¯órawski @ 22:58 23.07.2011) *
To jest jaki¶ tam projekt, wygl±da to fajnie i gor±co kibicujê. My¶lê, ¿e jak ju¿ stawiaæ na historyczno¶æ, to trzeba my¶leæ o imprezach w±sko datowanych, nie i¶æ w masowo¶æ.


Jak by¶ czyta³ ze zrozumieniem to wiedzia³by¶ ¿e wybrali¶my w miarê w±skie datowanie i wykluczyli¶my masowo¶æ.
Mam serdeczn± pro¶bê, toczcie dyskusje o tym czy 10 lat temu byli rekonstruktorzy czy te¿ o sensie multiperiodów gdzie¶ indziej. Ten temat dotyczy czego¶ innego - posprz±tane.

CYTAT
Czy to bêdzie co¶ na kszta³t Midgardu? (http://www.midgard.net.pl/) Czyli walka o kolejne tereny, ³upy (w³asny system monetarny, oczywi¶cie bazuj±cy na znaleziskach?)?


Midgard nie opiera siê o historiê i to pozwala na wiêksze mo¿liwo¶ci "fabularne". My obrali¶my zasadê trzymania siê faktów, o ile mo¿emy "tworzyæ" pewne wydarzenia to i tak efekt koñcowy musi byæ zgodny z histori±. Znaczy to tyle, ¿e o ile mo¿emy stworzyæ imprezê gdzie np Mazowszanie bêd± zdobywali zamek na ¦l±sku to i tak nie zaznaczymy na mapie ¿e jest to czê¶æ Mazowsza - w razie zwyciêstwa. Czysto hipotetycznie, ale obrazuje co mamy na my¶li.
Mapy bêd± g³ównie informacyjnie, celem rozeznania kto gdzie siedzi - ew. sojusze itd. Chocia¿ jakie¶ drobne zmiany wchodz± w grê.
Mapa bêdzie powi±zana z kronik± gdzie bêd± opisane wszystkie wydarzenia, a ich miejsca naniesione na mapê.
Obecnie pracujemy nad systemem monetarnym - bêdzie to jeden z wa¿nych elementów projektu.

Dalej - za bardzo nie rozumiem w±tpliwo¶ci o osoby "podw³adne". Zabawa opiera siê o "poczty" (ogólna nazwa robocza), osoba która wstêpuje do projektu w ramach takiego chyba godzi siê na zasady i nie widzê problemu w tym ¿e kto¶ wie wiêcej a kto¶ mniej. Ka¿dy cz³owiek, nawet najni¿szego stanu jest wa¿nym trybem w machinie - grupie. Poza tym uczestnictwo jest dobrowolne, jak komu¶ nie pasuj± zasady to nie musi siê do nas przy³±czaæ.
Z tym ¿e nalezy zaznaczyæ i¿ czê¶æ imprez bêdzie tylko i wy³±cznie dla osób uczestnicz±cych w projekcie, jak np "Zagubieni w Zieleni" czy jesienne spotkanie w Czersku.

To tak na szybko, dopiero wrócili¶my z Czech i pisze jeszcze z brudem na ryjku.
K.
Sebastian h. Orla
Witam!

Ja tak odskakuj±c od tematów "Projekt 1196-1235 vs. wcze¶ni" czy "PD a historia":

Projekt Polski Dzielnicowej 1196-1235 to nie tylko imprezy i odgrywanie postaci. To te¿ podci±ganie poziomu rekonstrukcji w Polsce. I nie jest to podci±ganie na zasadzie "Jest nas garstka ultrasów. Mamy wypas sprzêt. Z reszt± nie warto gadaæ.". Ludzie uczestnicz±cy w projekcie naprawdê maj± chêæ pomagaæ i nie zamykaj± siê na innych. To, ¿e projekt nie idzie w masówkê, pozwala dok³adniej zweryfikowaæ sprzêt i, stopniowo, windowaæ poziom wy¿ej i wy¿ej. Nie trzeba byæ osob± znan± w ¶rodowisku reko, aby mieæ mo¿liwo¶æ wst±piæ do projektu.
Przyk³adem mo¿e byæ moja osoba. W rekonstrukcjê bawiê siê od 2006 roku, a znajomych ze ¶rodowiska mogê policzyæ na palcach dwóch r±k. Czy kiedy wyrazi³em chêæ do³±czenia do PD zosta³em spytany "a kogo ty znasz?"? Nie. Nikt mnie nie skre¶li³ z powodu "braku renomy". Wystarczy³o zg³osiæ siê i wys³aæ zdjêcia. Czy po wys³aniu zdjêæ do weryfikacji powiedziano mi "twój sprzêt jest na niskim poziomie, baw siê gdzie indziej"? Nie. Obdarzono mnie zaufaniem i przyjêto warunkowo. Bez k±¶liwych uwag w stylu "z jakiej gry te ciuchy" czy "sam wymy¶li³e¶ te buty?". Nawiasem mówi±c, nie wiem czy z moim sprzêtem dosta³bym siê np. na Czersk...

Do Polski Dzielnicowej 1196-1235 mo¿e startowaæ ka¿dy, kto robi prze³om XII i XIII wieku. Rycerz czy ch³op, kupiec czy duchowny, koczownik czy ³acinnik. Dla ka¿dego znajdzie siê miejsce. Warunek jest tak naprawdê jeden: sta³e podci±ganie poziomu historyczno¶ci swojego sprzêtu. Je¶li kto¶ ma zamiar rekonstruowaæ pocz±tek XIII wieku a nie tylko "bawiæ siê w ksiê¿niczki i rycerzy" to ten projekt jest najlepszym co mo¿e tak± osobê spotkaæ. Mogê chyba napisaæ, ¿e nie ma siê co baæ, MY nie gryziemy smile.gif

Podrawiam

jasmin
CYTAT(Indar @ 04:29 25.07.2011) *
Midgard nie opiera siê o historiê i to pozwala na wiêksze mo¿liwo¶ci "fabularne". My obrali¶my zasadê trzymania siê faktów, o ile mo¿emy "tworzyæ" pewne wydarzenia to i tak efekt koñcowy musi byæ zgodny z histori±.

1. Po co sobie komplikowaæ ¿ycie graniem fabu³y postaci zapisanych w kronikach i zawê¿aæ mo¿liwo¶ci fabularyzacje, skoro mo¿na graæ rzeczy nie zapisane w kronikach?
2. Je¿eli jednak ma siê graæ role zapisane w kronikach i d±rzy siê do podnoszenia poziomu rekonstrukcji, to rozumiem, ¿e wkrótce osoby odtwarzaj±ce rycerzy bêd± je¼dziæ na imprezie konno, bo pewne minimum w postaci pacho³ków, przybocznych itd to oczywista sprawa?
3. Bo chyba nie bêdzie to polegaæ na odtwarzaniu "rycerza pe³n± gêb±" i "damy ..." którzy tak naprawdê maj±tku ¿adnego nie posiadaj±, a odró¿nienie ich od szeregowych postaci bior±cych udzia³ w projekcie na podstawie ich osobistego wyposa¿enia jest niemo¿liwe.
4. Bo sobie nie wyobra¿am "przypisywanie" kogo¶ do czyjego¶ pocztu/obs³ugi/serwisu.
5. Czy je¶li ma to podnosiæ poziom rekonstrukcji, dawaæ wzór do na¶ladowania to czy postacie oprócz barwnej historii nie powinny tak¿e powiedzieæ co¶ o rekonstruowanej kulturze materialnej? sk±d wzory strojów, nabijek, malunki na tarczach, miecze, gad¿ety, grzebienie, kubki? Podaæ jakie¶ ¼ród³a do na¶ladowania? To by³o by mi³e "umocniæ" tezê o chêci doskonalenia, w sumie nawet znacznie lepsze ni¿ pisanie ¶licznej fabu³y o podró¿ach, pielgrzymkach (bo skoro pielgrzymka gdzie¶ to jaka¶ pami±tka z niej obca dla tych ziem ...).
Indar
CYTAT(jasmin @ 11:50 28.07.2011) *
1. Po co sobie komplikowaæ ¿ycie graniem fabu³y postaci zapisanych w kronikach i zawê¿aæ mo¿liwo¶ci fabularyzacje, skoro mo¿na graæ rzeczy nie zapisane w kronikach?
2. Je¿eli jednak ma siê graæ role zapisane w kronikach i d±rzy siê do podnoszenia poziomu rekonstrukcji, to rozumiem, ¿e wkrótce osoby odtwarzaj±ce rycerzy bêd± je¼dziæ na imprezie konno, bo pewne minimum w postaci pacho³ków, przybocznych itd to oczywista sprawa?
3. Bo chyba nie bêdzie to polegaæ na odtwarzaniu "rycerza pe³n± gêb±" i "damy ..." którzy tak naprawdê maj±tku ¿adnego nie posiadaj±, a odró¿nienie ich od szeregowych postaci bior±cych udzia³ w projekcie na podstawie ich osobistego wyposa¿enia jest niemo¿liwe.
4. Bo sobie nie wyobra¿am "przypisywanie" kogo¶ do czyjego¶ pocztu/obs³ugi/serwisu.
5. Czy je¶li ma to podnosiæ poziom rekonstrukcji, dawaæ wzór do na¶ladowania to czy postacie oprócz barwnej historii nie powinny tak¿e powiedzieæ co¶ o rekonstruowanej kulturze materialnej? sk±d wzory strojów, nabijek, malunki na tarczach, miecze, gad¿ety, grzebienie, kubki? Podaæ jakie¶ ¼ród³a do na¶ladowania? To by³o by mi³e "umocniæ" tezê o chêci doskonalenia, w sumie nawet znacznie lepsze ni¿ pisanie ¶licznej fabu³y o podró¿ach, pielgrzymkach (bo skoro pielgrzymka gdzie¶ to jaka¶ pami±tka z niej obca dla tych ziem ...).


1. D±¿ê do tego, ¿e nie mo¿emy tak jak w Midgardzie biæ siê o ziemie itd - wprowadzili¶my zasadê ¿e nie naginamy faktów historycznych. Ale nie mówimy ¿e nasza zabawa opieraæ siê bêdzie tylko na wydarzeniach historycznych - w wiêkszo¶ci imprezy bêd± fikcyjne, nie zawê¿amy mo¿liwo¶ci fabularyzacyjnych.
2. Ach te konie...
Jasiek, czytaj dok³adnie - odtwarzamy sylwetki fikcyjne, w wiêkszo¶ci nie opieramy siê na postaciach z zachowanych kronik i przes³añ.
Konie... Tak, za rok bêdziemy popierdzielaæ konno, a ciury bêd± mia³y prawdziwe dziury w nogawicach - jak masz Ty. Temat koni pojawia siê ostatnio bardzo czêsto - nied³ugo bêdziemy krzyczeæ o zamki i grody? Rekonstruujemy na tyle na ile siê da.
4. Osoby nowe nie s± przypisywane do nikogo, ogólna tendencja XIIInastki posz³a w kierunku grup nazywanych roboczo "pocztami" - st±d pojawiaj± siê u nas ca³e grupy.
5. Na naszym forum mamy dzia³ po¶wiêcony poszczególnym dzielnicom, regionom - gdzie dzielimy siê wiedz± i znaleziskami

Ogólnie to bierzemy pod uwagê ¿e dopiero wystartowali¶my, zanim wszystko bêdzie dzia³aæ jak chcemy trochê potrwa - ale bardzo siê staramy.
Zapraszamy.
Kemot
CYTAT
Po co sobie komplikowaæ ¿ycie graniem fabu³y postaci zapisanych w kronikach i zawê¿aæ mo¿liwo¶ci fabularyzacje, skoro mo¿na graæ rzeczy nie zapisane w kronikach?

CYTAT
D±¿ê do tego, ¿e nie mo¿emy tak jak w Midgardzie biæ siê o ziemie itd - wprowadzili¶my zasadê ¿e nie naginamy faktów historycznych. Ale nie mówimy ¿e nasza zabawa opieraæ siê bêdzie tylko na wydarzeniach historycznych - w wiêkszo¶ci imprezy bêd± fikcyjne, nie zawê¿amy mo¿liwo¶ci fabularyzacyjnych.


Zdaje siê ¿e rycerze te¿ dzielili ziemie miêdzy synów, wiêc wydaje siê i¿ walka o ziemie mog³a odbywaæ siê na ró¿nych poziomach, nie tylko tym najwy¿szym - ksi±¿êcym, a w kronikach zapisane s± dzieje g³ównie ksi±¿±t (których wszak w ramach projektu nie ma), a nie pomniejszych rycerzy, czy mo¿e siê mylê?

Nie chcia³bym, by¶cie odbierali moje wypowiedzi jako atak na wasz projekt, ani czepialstwo. Po prostu jako osoba, która mog³aby byæ zainteresowana uczestnictwem w nim, zanim siê zg³oszê, chcia³bym wiedzieæ na jakich zasadach to wszystko siê odbywa.

Na czê¶æ pytañ nie znalaz³em odpowiedzi w regulaminie i dlatego dopytujê.
Na przyk³ad w jakim¶ temacie by³a wzmianka o innym traktuj±cym o zasadach walki, z chêci± bym siê zapozna³.

Z drugiej strony ciekawy jestem czy fabu³a w ca³ym projekcie ma jaki¶ cel, po osi±gniêciu którego mówimy stop? Czy ka¿da impreza jest niezale¿nym bytem, a mo¿e s± powi±zane do¶æ lu¼no? W skrócie czy bardziej bêdzie to co¶ w rodzaju teatru czy gry fabularnej, bo chyba tak naj³atwiej to odró¿niæ?

pozdrawiam smile.gif
jasmin
CYTAT(Indar @ 12:27 28.07.2011) *
2. Ach te konie...
Jasiek, czytaj dok³adnie - odtwarzamy sylwetki fikcyjne, w wiêkszo¶ci nie opieramy siê na postaciach z zachowanych kronik i przes³añ.
Konie... Tak, za rok bêdziemy popierdzielaæ konno, a ciury bêd± mia³y prawdziwe dziury w nogawicach - jak masz Ty. Temat koni pojawia siê ostatnio bardzo czêsto - nied³ugo bêdziemy krzyczeæ o zamki i grody? Rekonstruujemy na tyle na ile siê da.
Ogólnie to bierzemy pod uwagê ¿e dopiero wystartowali¶my, zanim wszystko bêdzie dzia³aæ jak chcemy trochê potrwa - ale bardzo siê staramy.
Zapraszamy.

I szafa gra. Pytania by³y st±d, gdy¿ w innym ciekawym ultra projekcie uczestnikom bardzo przeszkadza w robieniu rekonstrukcji smród koñskiego ³ajna na obozie za¶ muzykê w ramach klimatu chc± odtwarzaæ z laptopa:)
Jak siê mówi diabe³ tkwi w szczegó³ach:) Jestem ciekaw w któr± stronê to po prostu pójdzie:D
Indar
Miesi±c temu, korzystaj±c ze sprzyjaj±cej pogody spotkali¶my siê na zamku w Czersku. Spotkanie by³o typowo robocze, ale znale¼li¶my te¿ czas na intensywny trening. Kilka zdjêæ:
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Jak kto¶ chce zobaczyæ resztê:
http://chomikuj.pl/Claymor/medievalne+wypr...projektowe+2011
https://picasaweb.google.com/11194693669590...CIrEsOqwk5n-1gE
https://picasaweb.google.com/Teyrnon6615/Cz...CPK-meLpjKLhrAE
Autorami zdjêæ s±: Claymor, Miko³aj Bronisz, Jewna i Czagabtur.

A na deser fragment rysunkowej kroniki:
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Autorem jest Brat Krzysztof.

Zapraszamy do nas.
Indar
Z pamiêtnika kronikarza...
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Szkice pochodz± z "kroniki" - na razie jako lu¿ne rysunki nawi±zuj±ce do naszych imprez, spotkañ. Autorem jest Brat Krzysztof.
Indar
Ciag dalszy prac brata Krzysztofa:
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Znicz
Zdolna bestia z tego brata Krzysztofa!

Brawo za fotograficzne dokumentowanie rekonstrukcji. To wa¿ne.

Pozdrawiam Znicz

Indar
W dniach 14-15.04 na grodzie w Kaliszu odby³o siê wiosenne spotkanie roboczo/ treningowe. Link do galerii (zdjêcia autorstwa Anuszki):
https://picasaweb.google.com/11583691013760...alisz1315042012
W tym roku w ramach projektu odbêdzie siê kilka fabularnych imprez, m. innymi Mazovia, wyprawa "Tropy Wiod± przez Bory", impreza w Kaliszu pod koniec lipca i inne.
zapraszamy.
brat grucha:)
Dlaczego robicie te imprezy tak w *** daleko?:P Zróbcie co¶ w lubuskim:P
Libu¹e
W ramach promocji naszego projektu rozpoczynamy akcjê "Indar z ludzk± twarz±".
Od dzisiaj przez 2 tygodnie mo¿na pisaæ do Indara w ka¿dej sprawie oraz pisaæ na forum a Indar odpowie mi³o i grzecznie.
brat Bule
Ale tutaj, czy te¿ prv'a?
Marek Hilgendorf
Powa¿nie?
Mnie Indar na priv odpowiada raz na 2 lata, wiêc skorzystam i spytam, czy bêdzie na Lusowie, a jesli nie to ile miejsc rezerwowaæ dla pocztu.
Indar
Ale¿ Marku, kilka dni temu odpowiedzia³em Ci na pytanie o Lusowo - sprawd¿ proszê.
CYTAT
Ale tutaj, czy te¿ prv'a?

W³a¶nie, gdzie? smile.gif
Marek Hilgendorf
Ostatnia wiadomo¶æ jak± od Ciebie dosta³em jest z 17 kwietnia, gdzie napisa³e¶, ¿e jeszcze nie wiesz, ale wrzuci³e¶ temat na forum. Pó¼niej cisza....
Libu¹e
Mo¿na pisaæ gdzie dusza zapragnie, Indar z rado¶ci± odpowie na wszystkie wiadomo¶ci :D
Indar
Nie nad±¿am z odpowiedziami na pytania ;)
A teraz ilustrowane podsumowanie naszego treningu w Kaliszu:
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Autorem oczywi¶cie jest brat Krzysztof
http://www.freha.pl/index.php?s=&showt...st&p=331791
A pod tym linkiem znajdziecie dwie ryciny zwi±zane z Czerskiem.

Zapraszamy wszystkich do uczestnictwa w "projekcie". Przygody i dobra zabawa czekaj±!
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.