CYTAT
Muszê u¿yæ nazwy "bractwo rycerskie" bo tak wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa to nazywa.
A ankietujesz w tej chwili "wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa"?
Zrozum¿e, cz³ecze, ¿e na pytania tak postawione mo¿esz dostaæ najwy¿ej odpowiedzi w stylu:
Imiê i nazwisko - Genowefa Pigwa (oczekujesz, ¿e doro¶li ludzie podadz± personalia anonimowemu respondentowi w internecie?)
Wiek - kobiety siê nie pyta
.
Miejscowo¶æ - p. punkt 1. Ewentualny sens, zale¿no¶ci od za³o¿eñ pracy, mo¿e mieæ wybór typu "du¿e miasto-ma³e miasto-wie¶".
W bractwie od: - w ¿adnym bractwie (ja siostra, je¶li ju¿)
Co oznacza dla Pana/Pani termin bractwo rycerskie? Wszystko i nic. Podobnie jak dla wiêkszo¶ci respondentów nie bêd±cych "wiêkszo¶ci± spo³eczeñstwa". Na dowód p. posty 12 i 14 powy¿ej.
Co sk³oni³o Pana/Pani± do wst±pienia do bractwa rycerskiego? Jak mog³am wst±piæ do czego¶, co w mojej opinii nie istnieje?
W jaki sposób mo¿na zostaæ6. cz³onkiem bractwa rycerskiego? Np. zdobyæ klasê presti¿ow± "paladyn".
Kto mo¿e zostaæ8. cz³onkiem bractwa rycerskiego? Czy istniej± jakie¶ specjalne warunki przyjmowania nowych cz³onków? Charakter: praworz±dny dobry
Jakie cele stawia sobie bractwo, do którego Pan/Pani nale¿y? Z definicji ¿adne....
Sk±d bierze Pan/Pani wiedzê o ubiorze pochodz±cym z odtwarzanej epoki? Mam wkleiæ bibliografiê?
W jaki sposób pozyskuje Pan/Pani materia³y na ubiór? Z
Ovis aries, Linum usitatissimum, sporadycznie z
Bombyx mori. Opisy pozyskiwania materia³ów na ubiór z w/w mo¿na znale¼æ w wielu miejscach, m. in. na tym forum..
Co wchodzi w sk³ad ubioru codziennego i od¶wiêtnego odtwarzanej postaci? W jaki sposób dotrzymywana jest historyczno¶æ16. takiego ubioru? Poproszê to samo raz jeszcze, ale po polsku, zwrot "dotrzymywana jest historyczno¶æ" wo³a o pomstê do nieba. To samo dotyczy kolejnych punktów z tym samym wyra¿eniem.
Sk±d zyskuje siê epokowe przedmioty codziennego u¿ytku i w jaki sposób dotrzymuje siê ich historyczno¶ci? Polecam zapoznanie siê z SJP, a w szczególno¶ci z definicj± wyrazu "epokowy".
To ma³a próbka tego, co mo¿esz otrzymaæ. Zaznaczam: odpowiedzi
by³y tendencyjne. Ale - tu powiem bez owijania w bawe³nê, bo chyba nie o nie Ci chodzi - ankieta jest zrobiona po prostu niechlujnie, tak jêzykowo jak i warsztatowo. Je¶li naprawdê "ankieta jest w takiej formie jak± stosuje siê w badaniach antropologicznych", to pozostaje mi mieæ tylko nadziejê, ¿e nie s± to badania prowadzone na uczelni pañstwowej (czytaj: op³acane m.in. z moich podatków).
Zaprezentowanie czego¶ takiego na forum publicznym to w najlepszym razie brak szacunku dla respondentów i ich czasu (w najlepszym - bo zak³adam, ¿e staæ Ciê na wiêcej).
1. Poczytaj trochê, i przemy¶l koncepcjê badania. Zdecyduj, czy chcesz skoncentrowaæ siê na:
a) grupach nazywaj±cych siê "bractwami rycerskimi"
b) grupach zajmuj±cych siê europejskim ¶redniowieczem XIII-XV
c) grupach i indywidualnie dzia³aj±cych osobach zajmuj±cych siê tym okresem
d) ka¿dym , kto ma co¶ wspólnego z "reko", i zechce odpowiedzieæ, choæby rekonstruowa³ kozaka Armii Czerwonej.
2. Przeformu³uj pytania tak, aby daæ respondentom mo¿liwo¶æ wielokrotnego wyboru - nie s±d¼, ¿e reprezentatywna próba obcych Ci osób zrobi to, czego nie chcia³o siê tobie!
Np.
Sk±d bierze Pan/Pani wiedzê o ubiorze pochodz±cym z odtwarzanej epoki? Mo¿na zaznaczyæ kilka opcji.
- Bezpo¶rednie ¼ród³a (znaleziska archeologiczne, dzie³a sztuki dawnej)
- Literatura naukowa
- Literatura popularnonaukowa
- Tematyczne strony i fora internetowe
- Znajomi
- Filmy popularnonaukowe
- Filmy fabularne
- Inne ¼ród³a (jakie?)..........
3. Je¶li chcesz, aby traktowano Ciê powa¿nie,
zadbaj o poprawno¶æ jêzykow±!.