Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Festiwal tañca dawnego, Grunwald 2011 (Projekt)
> Inne > Kalendarium 2011 > Grunwald 2011
Stron: 1, 2, 3
Mlodymir
Ju¿ odpowiadam

CYTAT(rosamar @ 18:23 11.10.2010) *
Otó¿ jest kilka traktatów, w których jest opisane ile¶ tam tañców. I teraz by nie zanudziæ publiki dobrze by by³o by tañce siê nie powtarza³y zbytnio.


No có¿, nie jestem taki pewny co bardziej zanudzi publikê, grupa osób pocz±tkuj±cych niemrawo tupaj±cych do ¿ywio³owych nagrañ z CD, czy grupy tañcz±ce te same tañce, ale z muzykami na ¿ywo, ró¿norodnie ubrane i przede wszystkim, przygotowane, bo to powinno byæ warunkiem przyst±pienia do konkursu.

CYTAT
Z choreografiami te¿ jest tak ¿e s± trudniejsze i ³atwiejsze i jesli pokazy z za³o¿enia maj± robiæ jakie¶ m³ode zespo³y to nie mo¿na od nich wymagaæ tych bardziej skomplikowanych tañców bo po prostu nie dadz± rady siê ich nauczyæ.


Nie rozumiem problemu, a czemuby nie zlecic jakiemus zespolowi przygotowanie zestawu tancow i nie wypuscic samouczka na CD z muzyka i wideo dla mniej lub bardziej poczatkujacych, nabycie ktorego byloby warunkiem przystapienia. Wtedy kryteria oceny tanca bylyby jasne, bo wszystko byloby wyjasnione w samouczku. Co wiecej, przeciez kazda szanujaca sie grupa rycerska pragnie miec swoja sekcje taneczna, czy nie przyszedl juz czas na standardyzacje tematu zamiast tego co jest teraz, gdzie kazdy szuka po omacku.

CYTAT
To samo z muzyk± (pomijaj±c kwestie logistyczne przy zwo¿eniu na Grunw ilu¶ tam zespo³ów muzyki dawnej, szyciu im strojów, wyposa¿enia itp) to z grup± muzyczn±, zespó³ taneczny musi siê dobrze zgraæ - nie ma szans by dobrze zatañczyæ z marszu do wykonania nieznanego i niezgranego zespo³u.


JAk wspomnialem, uzyc gotowego zespolu, badz dwoch. Dac im zlecenie juz teraz to moze samouczek do Stycznia bedzie gotowy zeby dac tancerzom czas na przygotowanie. Wtedy wystarczy zeby tancerze zgrali sie z Samouczkiem. Przeciez i tak ucza sie na nagraniach CD, wiec nie potrzebuja do treningu zespolu na zywo.

CYTAT
Na p³ytach cd natomiast s± nagrane dobre i sprawdzone wykonania co do których wiadomo i¿ pasuj± do kroków i s± przez tancerzy "os³uchane".


Z tym to roznie moze byc, rytmiki wykonan jednego utworu moga byc naprawde rozne, zreszta to juz wspominala dabrowka. Wyobraz sobie ile czasu zajmie sama "weryfikacja" plyt CD od roznych grup. Nie mowiac o tym, ze wiekszosc poczatkujacych nawet nie bedzie wiedziala jak w ogole sie do tego zabrac. Uwierz mi, dla wielu poczatkujacych tancerzy rytmika tanca na 4/4 badz 3/4 moze mowic niewiele. Oni to juz musza miec opracowane przez profesjonalistow w prosty i przyswajalny sposob i tylko sie tego nauczyc, co jest podane na tacy.

CYTAT
Tylko ca³y czas brak tu tego g³ównego ogniwa czyli nowych grup anger.gif


Bo grupy profesjonalne sa zbyt profesjonalne na tego typu przedsiewziecie, a grupy poczatkujace to przerasta. Trzeba stworzyc grupy i chetnych dajac im odpowiednie narzedzia.
rosamar
CYTAT
Nie rozumiem problemu, a czemuby nie zlecic jakiemus zespolowi przygotowanie zestawu tancow i nie wypuscic samouczka na CD z muzyka i wideo dla mniej lub bardziej poczatkujacych,

Niestety nie da rady nauczyæ siê tañczyæ z nagrañ wideo - by³o to wa³kowane ju¿ od dawna w ró¿nych tematach na freha :-)

Jedyna mo¿liwo¶æ nauki dla m³odych grup to tylko i wy³±cznie warsztaty przeprowadzone przez kogo¶ kto zna te tañce, a taka osoba z regu³y jest w stanie zapewniæ zarówno muzykê jak i np rozpiski kroków. Niestety obecnie z tego co wiem to w tym sezonie jedynymi warsztatami jakie jeszcze bêd± organizowane (poza oczywi¶cie regularnymi treningami na które ju¿ zapraszali¶my), to robi Anca z Tanartu. Nie wiem kiedy, gdzie i co dok³adnie bêdzie na tych warsztatach ale, mo¿e jesli zg³osi siê grupa zainteresowanych to zrobi± równie¿ XV wiek dunno.gif

CYTAT
Z tym to roznie moze byc, rytmiki wykonan jednego utworu moga byc naprawde rozne, zreszta to juz wspominala dabrowka. Wyobraz sobie ile czasu zajmie sama "weryfikacja" plyt CD od roznych grup. Nie mowiac o tym, ze wiekszosc poczatkujacych nawet nie bedzie wiedziala jak w ogole sie do tego zabrac. Uwierz mi, dla wielu poczatkujacych tancerzy rytmika tanca na 4/4 badz 3/4 moze mowic niewiele. Oni to juz musza miec opracowane przez profesjonalistow w prosty i przyswajalny sposob i tylko sie tego nauczyc, co jest podane na tacy.

Nie jest tak ¼le gdy¿ wiêkszo¶æ zespo³ów tañczy do tych samych sprawdzonych utworów, które zdobywa³y na najró¿niejszych warsztatach a poniewa¿ warsztaty s± ze trzy na krzy¿ w Polsce to wielkiej ró¿norodno¶ci wykonañ nie ma. Wiadomo ¿e w miarê nabywania do¶wiadczenia zespo³y wyszukuj± now± muzykê ale generalnie jest po prostu kilka "kanonicznych" utworów, które znaj± wszyscy siedz±cy w temacie i nie widzê tu problemu z weryfikacj± :-) Po prostu muzykê przekazuje siê wraz z nauk± kroków.


CYTAT
Co wiecej, przeciez kazda szanujaca sie grupa rycerska pragnie miec swoja sekcje taneczna, czy nie przyszedl juz czas na standardyzacje tematu zamiast tego co jest teraz, gdzie kazdy szuka po omacku.

A z moich do¶wiadczeñ wynika ¿e owszem co¶ tam czasem zatañcz±, ale na pewno nie tañce traktatowe, które maj± opiniê nudnych (nie wiem czemu). Tañczy siê trochê pseudo irlandzkiego folku czy jakie¶ wczesno-rymcerskie wymys³y owszem ale co do prawdziwych tañców dawnych to sza³u nie ma (przynajmniej w Gdañsku). W ka¿dym b±d¼ razie z zainteresowaniem i entuzjazmem wypatrujê tych t³umów zainteresowanych tañcem dawnym bractw rycerskich. diabel.gif


Mlodymir
Wiec wychodzi na to, ze bedzie grunwaldzka pokicajka praczek i motylkow...szkoda.
Ania ¯uk
Pomys³ z tañczeniem przez grupy tych samych tañców porównywalny jest z pomys³em ¶piewania przez bardów na konkursie BrzArta tej samej pie¶ni i oceny, kto ³adniej wykona.
I nie rozumiem, dlaczego ma byæ pokicajka motylków? Przecie¿ ustalone jest, ¿e tañce maj± byæ z traktatów XV-wiecznych. Tam motylków nie znajdziesz.
I jak powiedzia³am, grupa profesjonalna jest w Polsce jedna i nie s±dzê ¿eby wybiera³a siê na Grunv

PS. Józefie, IMHO to w t³umaczeniu: moim skromnym zdaniem
Mlodymir
CYTAT(Ania ¯uk @ 19:25 11.10.2010) *
Pomys³ z tañczeniem przez grupy tych samych tañców porównywalny jest z pomys³em ¶piewania przez bardów na konkursie BrzArta tej samej pie¶ni i oceny, kto ³adniej wykona.


Nie zgadzam siê, wielokrotnie bywali¶my na imprezach gdzie wystêpowa³y 3-4 zespo³y ¶redniowieczne i ka¿dy mia³ w swoim repertuarze ten sam utwór, np. Cantiga 119 (Como Somos) i ka¿de wykonanie by³o inne, a publiczno¶ci podoba³o siê to niezmiernie.

CYTAT
I nie rozumiem, dlaczego ma byæ pokicajka motylków? Przecie¿ ustalone jest, ¿e tañce maj± byæ z traktatów XV-wiecznych. Tam motylków nie znajdziesz.


W traktatach XV-wiecznych motylków nie znajdê, ale zdziwi³aby¶ siê co mo¿na znale¼æ na imprezie grunwald co nawet w najmniejszym stopniu nie jest replik± z XV wieku. Chodzi mi o to, ¿e przy tak masowej imprezie i obecnych za³o¿eniach, zadanie mo¿e przerosn±æ organizatorów i z braku laku bêdzie to co zwykle jest na imprezie rycerskiej, czyli praczki i motylki (nie to ¿ebym co¶ mia³ do praczek, bardzo lubie s³uchaæ, ale staramy siê byæ historyczni, tak?).
Ania ¯uk
Masz prawo siê nie zgadzaæ, ale nie oznacza to, ¿e masz racjê. Ja gdybym mia³a obejrzeæ 5 razy amoroso, zw±tpi³abym. A publika s±dzê, wysz³aby przy drugim wykonaniu. Ale na razie nie mamy jeszcze piêciu zespo³ów, wiêc w³a¶ciwie nie ma o czym mówiæ.
Wiem co mo¿na zobaczyæ na Grunvie, je¿d¿ê tam ju¿ ³adnych parê lat, ma³o co mnie jest w stanie zdziwiæ na tej imprezie. Ale gdyby¶ dok³adnie przeczyta³ ten temat dowiedzia³by¶ siê, ¿e repertuar ma byæ ograniczony do traktatów XV-wiecznych. Nie ma problemu, ¿eby zespo³y napisa³y wcze¶niej do orga co bêd± tañczyæ. A branle de lavandere to taniec XVI-wieczny, wiêc tak bardzo niehisteryczne to by to nie by³o, byle choreografia nie odbiega³a od orygina³u. Natomiast motylki to czyste mrokoko. I nie zmuszajcie mnie do off topów, w koñcu sama sobie nie bêdê kasowaæ postów.
D±brówka
Powtórzê jeszcze raz za Ani±: Ju¿ chyba ustalili¶my, ¿e tylko i wy³±cznie XV wiek. M³odymirze, z jednej strony twierdzisz, ¿e m³ode zespo³y s± w stanie dokonaæ cudu czyli w pó³ roku znale¼æ zespó³, który im historycznie wykona podk³ad; poczekaæ, a¿ zespó³ nauczy siê graæ a potem do muzyki tego¿ zespo³u nauczy siê tañczyæ - a z drugiej strony twierdzisz, ¿e nie bêd± w stanie odró¿niæ tañca traktatowego od historycznego - ju¿ - tworu epoki heroicznej.

Jest jeszcze jedna kwestia, o której mo¿e nie pomy¶leli¶cie - w Polsce ma³o jest zespo³ów graj±cych poprawnie muzykê dawn±. Tzn istniej± one, ale s± s³abo zwi±zane z RR a ich cz³onkowie wystêpuj± wy³±cznie we frakach. Owszem, nie mówiê, ¿e zespó³ idealny - tzn graj±cy poprawnie i sympatyzuj±cy z RR - nie istnieje (a nawet pewnie wiecie, kogo mam na my¶li) ale lepiej nie zak³adaæ, ¿e grupa o której mówiê bêdzie mia³a czas i chêæ zagraæ na tym turnieju. IMHO lepiej elektronicznie,ale poprawnie ni¿ na ¿ywo, a z folkowym przytupem.

(Aniu: berek! )
Józef
M³odymir - do Twojego projektu potrzebna jest kasa , i to nie ma³a.
No chyba ¿e jaki¶ zespó³ zrobi to o czym piszesz - gratis .
Gdy zacz±³em organizowaæ Grunwaldzki turniej miecza d³ugiego , nie mia³em ani grosza .
(Wysz³o dobrze smile.gif )
Teraz jest identycznie .
Przepraszam ¿e nie na temat. Przepraszam.
Nie chcia³em siê wtr±caæ , ale chyba muszê .

Wspólnie ustalili¶my du¿o .
A czytaj±c Twoje posty odnoszê wra¿enie , ¿e nie przeczyta³e¶ ca³ego tematu .
Sze¶æ stron - 107 postów.
Ju¿ mi siê nie chce pisaæ , ¿e uczestnicy musz± tañczyæ tylko traktatowe ..
Skoncentrujmy siê na szczegó³ach.
Musimy w miarê szybko wszystko ustaliæ , tak by ludzie mieli czas na branie udzia³u w warsztatach .(jeszcze przed ¶wiêtami )

Nie obra¿aj siê .
...............

Rosamar - za³ó¿ proszê listê zespo³ów gotowych / chêtnych uczestniczyæ w festiwalu.. W razie w±tpliwo¶ci co do odpowiedniego repertuaru , nale¿y chêtnym wskazaæ odpowiedni - nakierowaæ .( w sumie jeszcze nie ustalili¶my do koñca czy XVI w. te¿ ?)

pozdro


Basiek
Ja bym XVI w by³a przeciwna. Wszêdzie indziej - tak, ale nie na Grunwaldzie, imprezie ¶ci¶le datowanej.
Poza tym tañce XVI w bardzo ró¿ni± siê od ¶redniowiecznych i wiele widzów po zobaczeniu jednego renesansowego wystêpu mog³oby uznaæ, ¿e XV jest nudnawa smile.gif Moje drugie zdanie to tylko moje w³asne odczucia smile.gif

Gdzie¶ w tym temacie przewinê³o siê te¿ zdanie, mówi±ce ¿eby dopuszczaæ zespo³y w butach na gumowej podeszwie, ¿eby m³odzi te¿ mieli szanse, a pod podeszwy nikt nie bêdzie zagl±da³... Akurat w tañcu podeszwa ma ogromne znaczenie. Je¶li bêdziemy tañczyæ na mokrej trawie ludzie ze skór± bêd± siê asekurowaæ cia³em i tañczyæ gorzej technicznie, a ludziom na gumie bêdzie lepiej. Dlaczego historyczno¶æ ma cierpieæ na wygl±dzie tañca?
Je¶li mamy siê potykaæ, to wszyscy, kolektywnie moim zdaniem smile.gifsmile.gif

Nie wiem, czy mój zespó³ tutaj zagl±da... porozmawiamy na treningu i napiszemy, czy bêdziemy braæ udzia³.

A my¶l±c na przysz³o¶æ, je¶li w której¶ z kolejnych edycji zechcieliby¶my jednak zrobiæ z tego konkurs, to sprawê jury mo¿naby rozwi±zaæ daj±c jedn± osobê z ka¿dego zespo³u. Oczywi¶cie, nie g³osujemy na siebie smile.gif


Pozdrawiam
Józef
Basiek - witaj smile.gif

Przede wszystkim zapraszam do wziecia udzia³u .

W kwesti gumowych podeszew.
Chodzi mi o to , by nie ograniczac udzia³u komu¶ kogo po prostu nie stac na zakup nowych butów.
Poprzeczkê mo¿na bêdzie podnie¶c np. w drugiej edycji.

Co do datowania , i co jest bardziej lub mniej atrakcyjne - zdania s± podzielone .
Otrzymujê prywatne wiadomo¶ci / prowadzê rozmowy telefoniczne z potencjalnymi uczestnikami.
Sam nie posiadam na ten temat wiedzy .
By podj±c decyzjê , muszê kierowac siê zdaniem tych którzy siê na tym znaj± .
Ostateczn± decyzjê podejmiemy pu¿niej.
(Jeszcze zbyt ma³o osób sie na ten temat wypowiedzia³o.)

Czy w przysz³o¶ci bêdzie to konkurs ?
Nie wiem .Zdecydujemy wspulnie.
Podoba mi siê pomys³ z festiwalem , gdzie w¶ród zaawansowanych zespo³ów wyst±pi± " nowi "
Ka¿dy dostanie upominek , wys³ucha opinji , nazwijmy to sêdziów (lub inaczej ).(co by³o dobrze , nad czym trzeba popracowac)
Nowi podpatrz± jak tañcz± zaawansowani .Zmobilizuje Ich to do wiekszego wysilku.
I bêdzie lepiej . smile.gif

Czekam na dalsze wypowiedzi .
Pozdro smile.gif
Solo
Alo.

Mo¿ecie to potraktowaæ jako offtop, ale ja baaardzo grzecznie proszê o nie ³amanie regulaminu imprezy grunwaldziej pomys³ami o gumowych podeszwach... Ja rozumiem, ¿e du¿a czê¶æ ludzi na Wielkim G ma wy....bane na historie i ¿e na inscenizacjê wchodz± choæby w butach sportowych coby siê nie ¶³izgaæ, ale jednak troszkê wydaje mi siê nie w porz±dku ubieranie na konkurs tañca butków o gumowej podeszwie. Martin w swojej bojówce te¿ stara siê takie patenty wyeliminowaæ, czy¿ nie? Za¶ argument o pieni±dach i m³odych grupach trwa od lat 15 i jest o kant kuli pot³uc, po to maj± byæ takie konkursy, ¿eby m³odemu chcia³o siê wydaæ na nowe DOBRE buty, ¿eby w nich wyst±piæ ;P Nigdy na odwrót.

Pozdrawiam,

Solo
Józef
Przemku , powiem szczerzê , ¿e nie wiedzia³em , ¿e regulamin imprezy Grunwaldzkiej zabrania u¿ywania butów na gumowej podeszwie .
Z Twojego postu wynika , ¿e buty ,( ich rodzaj i jako¶æ ), s± tak samo wa¿ne dla osób tañcz±cych , jak np. waga miecza dla osób walcz±cych w turniejach .
Czy to chcia³e¶ powiedzieæ ?
Osobi¶cie nie tañczê , wiêc mam prawo o tym nie wiedzieæ .
Poza tym rozpatrujemy czy nie lepiej organizowaæ festiwalu zamiast konkursu .

Mogliby¶my stworzyæ bardzo zaostrzony regulamin .
Czy to jednak nie spowoduje sytuacji , ¿e bêdziemy zmuszeni go pó¼niej sami ³amaæ ?
( z braku wystarczaj±cej ilo¶ci osób spe³niaj±cych jego wymagania )
Mamy na tego rodzaju ustalenia czas.
Musimy to po prostu wspólnie dopracowaæ.
Na spokojnie smile.gif
pozdro
D±brówka
CYTAT
Z Twojego postu wynika , ¿e buty ,( ich rodzaj i jako¶æ ), s± tak samo wa¿ne dla osób tañcz±cych , jak np. waga miecza dla osób walcz±cych w turniejach .


Wprawdzie pytanie nie jest skierowane do mnie,ale chyba ³apiê o co chodzi. Józfie, to nie jest kwestia sprawiedliwo¶ci lecz historyczno¶ci. Zasada nie mówi: "dopuszczajmy tylko skórzane podeszwy ¿eby wszyscy ¶lizgali siê tak samo" ale: "dopuszczajmy tylko skórzane podeszwy, bo innych w 1410 nie by³o". Zreszt± naprawdê nie ma co dramatyzowaæ, skórzane buty to nie jaki¶ z³oty samorodek, dostêpny tylko wybrañcom losu. I ¿eby mi siê z tego nie zrobi³ offop o tym jak to kosmicznie ubrani ludzie przechodz± na Grunwie. rulez.gif
Solo
Alo.

D±brówka doskonale opisa³± o co mi chodzi. Je¿eli zasady imprezy wymagaj± stroju historycznego, to nie powinno wchodziæ co¶, co nim nie jest. Je¿eli tancerze maj± byæ ubrani w stroje adekwatne do okresu, z którego pochodzi taniec (co ju¿ bêdzie niezgodne z datowaniem Grunvu) to nie powinni stosowaæ gumowych podeszw. Chyba, ¿e regulamin turnieju tañca bêdzie przewidywa³ tañczenie w obcis³ych bia³ych dresach i baletkach, ¿eby wyra¼niej wychwyciæ ró¿nice w technice.
Chcia³êm po prostu delikatnie zwróciæ uwagê na ten aspekt problemu.

Pozdrawiam,

Solo
Józef
W moim po¶cie nr.90 znajduje siê propozycja regulaminu .
Punkt 1. dotyczyæ ma stroju .
Czekam zatem na Wasze komentarze i propozycje wpisu do regulaminu , dotycz±ce tego problemu .(je¶li mo¿liwe w gotowej formie do wykorzystania .)
pozdro

Edit.

Przemy¶la³em problem obuwia/podeszwy i dochodzê do wniosku , ¿e w³a¶ciwie nie ma problemu .
Je¶li kto¶ nie bêdzie mia³ odpowiedniego obuwia , to mo¿e przecie¿ po¿yczyæ .
Dokona³em wiêc , jak my¶lê odpowiedniej zmiany w regulaminie .
W punkcie dotycz±cym stroju nale¿y jeszcze szczegó³owiej okre¶liæ datowanie i rodzaj .
Bo mamy tam tylko moje propozycje ze znakami zapytania . Decyzje jednak powinni¶my podejmowaæ wspólnie .

pozdro.
Scandicus
Bardzo dobra inicjatywa. S±dz±c po liczbie postów - cieszy siê zainteresowaniem. Jestem przekonany, ¿e osoby, które w tym temacie mog± co¶ zrobiæ czy to pod k±tem organizacyjnym, czy merytorycznym dojd± do porozumienia.
Niektórych z was znam osobi¶cie i wiedz±c, ¿e ka¿de z Was wnosi do tej dyskusji du¿± warto¶æ, s±dzê, ¿e projekt ma racjê bytu. Musicie tylko pogodziæ siê z faktem, ¿e cokolwiek ustalicie, to nie zadowolicie wszystkich a je¶li ju¿ to na pewno nie w pe³ni. Poza tym na pewno pewne sprawy dopiero w realizacji sprawdz± siê lub nie. Wyci±gaj±c z nich wnioski i poprawiaj±c formu³ê spotkania/konkursu/festiwalu bêdzie mo¿na j± udoskonaliæ.
Pewnie jakie¶ kompromisy bêd± potrzebne, ale zawsze ka¿da decyzja obarczona jest ryzykiem. Wa¿ne jednak, ¿eby nie zabrak³o organizatorom konsekwencji.
¯yczê wam powodzenia!
Józef
Nie wiem czy mo¿na wiêcej na ten temat napisaæ ni¿ to , co Ty .
Ja osobi¶cie d±¿yæ bêdê konsekwentnie do realizacji projektu.
Bez fachowej pomocy jednak nie poradzê .

Martwi mnie "ostro¿no¶æ "zainteresowanych grup zajmuj±cych siê do tej pory tañcami pseudo historycznymi i Ich brak wiary we w³asne si³y .
W rozmowach (prywatnie ) deklaruj± gotowo¶æ przyst±pienia do projektu.
Brak mi jednak Ich komentarzy w naszym temacie.

Cieszy mnie deklaracja pomocy ze strony profesjonalistów .
Widaæ ¿e poprzez organizowanie kursów tañca XV wiecznego pragn± popularyzowaæ ten "prawdziwy , traktatowy taniec"
Ja sam zamierzam równie¿ zorganizowaæ kilka kursów w ¦widwiñskim zamku .
Mam jednak problemy natury technicznej. Remont , miêdzy innymi sali widowiskowej.-gdzie mo¿na by by³o takie kursy prowadziæ z du¿± ilo¶ci± osób.
Planowano ten remont ukoñczyæ w tym miesi±cu - niestety ..
Nadzieja mnie jednak nie opuszcza .

Czekam na dalsze komentarze dotycz±ce regulaminu .

pozdro
Anio³
Rany, poczu³am siê prawie jak profesjonalistka smile.gif (prawie robi wielk± ró¿nicê)

Pozwolê sobie i ja zaj±æ stanowisko w tej sprawie. Bêdzie to zbiór wolnych przemy¶leñ po lekturze tego obfitego tematu. Przepraszam, nie mog³am siê powstrzymaæ.

My¶lê, ¿e pomys³ z organizacj± tego typu rozrywki kulturalnej jest jak najbardziej trafiony. Nasz pokaz sprzed roku, mimo, ¿e docelowo tylko dla jednej chor±gwi, po ciemku i zag³uszany przez d¼wiêki ze sceny, cieszy³ siê spor± popularno¶ci±. Wnoszê st±d, ¿e mo¿e byæ zapotrzebowanie na taniec dawny na Grunwaldzie.
Podzielam zdanie Ba¶ka, ¿e powinni¶my zostaæ przy repertuarze XV-wiecznym. Mnie ten w³a¶nie taniec zafascynowa³ i wcale nie uwa¿am, aby by³ nudniejszy od XVI w.! jezyk.gif

Odno¶nie strojów - je¶li przyjmiemy, ¿e maj± byæ wy³±cznie dworskie, a do tego datowanie zgodnie z okresem, z którego pochodzi taniec (przewa¿nie koñcówka XV w.), to obawiam siê, ¿e wykosimy spor± czê¶æ nowych, m³odych zapaleñców, czy tez grup, które dotychczas zajmowa³y sie tañcami "pseudohistorycznymi", a którzy chcieliby tylko spróbowaæ swoich si³ w takim pokazie/turnieju/czy-jak-zwa³-tak-zwa³... I zostan± tylko grupy, których nie do¶æ, ¿e jest niewiele, to jeszcze znaj± siê jak ³yse konie, jak to ³adnie okre¶li³ Blondi. A powinno tu chodziæ o akcje propagandow± - nie¶my ten kaganek o¶wiaty, bo warto!
Mo¿na by pozostawiæ wiêc stroje datowane grunwaldowo, z zastrze¿eniem, ¿eby nie by³y to poplamione szmaty, a strój bardziej "wyj¶ciowy" (tu niech siê rozwodz± osoby bardziej kompetentne ode mnie, co mo¿na by zakwalifikowaæ jako taki strój)...

Na razie tyle z mojej strony. Trzymam kciuki za powodzenie projektu! aniol.gif





Józef
Od¶wie¿ê temat -
Tydzieñ przed ¶wiêtami organizujê manewry , które tak na prawdê bêd± tylko pretekstem do przeprowadzenia warsztatów tañca dawnego .
Przyjedzie 12 bractw z pomorza , z czego oko³o 25 osób bra³o bêdzie udzia³ przede wszystkim w warsztatach tañca .
Warsztaty oczywi¶cie powtórzymy.
My¶lê ¿e w ten sposób naj³atwiej bêdzie "przyzwyczajaæ" RR do tañca dawnego.
Mam równie¿ nadziejê , ¿e przynajmniej kilku uczestników tych warsztatów zobaczymy na festiwalu tañca dawnego "G -2011"

pozdro
rosamar
A z ciekawo¶ci to kto prowadzi warsztaty?
¦ci±gacie jakiego¶ fajnego nauczyciela z zagranicy bo mo¿e te¿ by¶my siê pisali :-)

Józef
Warsztaty prowadziæ bêdzie Princessita .Wypowiada siê czasem w tym temacie.

Je¶li chodzi o udzia³ , to niestety ..
Przykro mi..
Na manewry przyjedzie wielu ludzi i ju¿ mam problem gdzie ich po³o¿yæ.
Korzystaæ mogê tylko z czê¶ci komnat zamkowych (nocleg) , a i bud¿et jest ograniczony.(wy¿ywienie)
Nie przypuszcza³em , ¿e projekt spotka siê z takim zainteresowaniem.
Nastêpnym razem pomy¶lê jednak równie¿ o bractwach z poza "O¶rodka szkolenia rycerstwa pomorskiego"

pozdro

rosamar
Czyli rozumiem ¿e warsztaty dla pocz±tkuj±cych :-)
To fajnie ¿e mo¿e co¶ siê ruszy w tej kwestii.
Je¶li kiedykolwiek bêd± jakie¶ warsztaty z dobrymi instruktorami dla zaawansowanych to z przyjemno¶ci± by¶my siê zapisali, a teraz ¿yczê wam mi³ej zabawy :-)

pozdrawiam
Józef
Uczestnicy tych warsztatów - Cz³onkowie bractw "O¶rodka szkolenia rycerstwa pomorskiego " s± takimi pocz±tkuj±cymi (chodzi o traktatowy taniec ¶redniowieczny)
Popularyzowanie tego tañca powinno w³a¶nie polegaæ na nauce pocz±tkuj±cych.
A zaawansowani mog± przy odrobinie dobrej woli uczyæ innych.(najlepiej jak potrafi± )
Na profesjonalnego dobrego instruktora np. z Florencji niestety mnie nie staæ .
Mam kuzyna który jest choreografem i instruktorem w jakim¶ skandynawskim teatrze baletowym - zarabia co¶ ko³o 3500 Euro bigsmile2.gif

Zorganizujcie u siebie podobne warsztaty .Zapro¶cie ludzi - na pewno przyjad±.

pozdro
Józef
Na manewry mimo trudnych warunków przyjecha³o ok.70 osób z pomorza
W warsztatach tañca bra³o udzia³ ok25 osób z RR i o¶mioosobowa grupa taneczna ¦widwiñskiego O¶rodka Kultury.

Niestety Instruktorka tañca dawnego nie przyjecha³a.

Mimo wielu przeprowadzonych rozmów telefonicznych (ostatnio chyba trzy dni przed manewrami )
- ustaleñ typu :Pokój z ³azienk± w ¦widwiñskim zamku , wy¿ywienie od pi±tku wieczora do niedzieli rana , 500z³ na rêkê plus zwrot kosztów podró¿y za jednodniowe warsztaty (sobota , od 9tej do 13tej i od 15tej do 17tej)

Podobno z mojej winy - "nie poda³em adresu " Nie wiem jak w innych Polskich miastach , ale w ¦widwinie jest tylko jeden zamek .
Obiecujê jednak ¿e na przysz³o¶æ podam adres , bo w tak wielkim mie¶cie -12 ty¶, mieszkañców , to pewnie problem dostrzec o¶wietlon± wie¿ê zamkow± , a i ludzie na mie¶cie drogi nie wska¿±.

W ¶rodê lub czwartek otrzyma³em dwa majle których nie przeczyta³em , bo nie mog³em - ale dziwne , czy¿by nie by³o telefonii komórkowej?

Warsztaty siê odby³y - pomog³y zaprzyja¼nione bractwa.
Mam 46lat , chcia³bym by traktowano mnie powa¿nie .

przykro mi ..

pozdro
Triin
I know I`m very new here and 2010 was my first Grunwald, but I just needed to say I`m very excited to hear about this project.
I don´t speak Polish so using Google translate I might have missed something, but how do you feel about groups from other countries participating?
All in all I just wanted to wish you the best of luck with this endeavour!
Viator
@Józefie, pytanie od Triin jest chyba do Ciebie: jak widzisz udzia³ grup zagranicznych w projekcie?
Pytanie jest chyba o to, na ile w takich warsztatach czy wystarcz± w³asne oczy do patrzenia i r±czka do prowadzenia, a na ile niezbêdna jest (w warsztatach i samym konkursie)znajomo¶æ jêzyka? Bo Triin nie zna polskiego.

@Triin - what languages can you or your friends (which are interested in the dance workshop or competition too) speak (not mention Estonian, of course)?
rosamar
Hello Triin
It's really nice to hear from you :-)
Can you explain what exact are you interested in? Early dance course or show/fest (both till Grunwald)?
I'm pretty sure that if Chastelana or ATD will organize the workshops, you and your group are welcomed. About the festival we can say anything at the moment, because of some technical problems (it's in the discussion above and I don't know what exactly google translated for you).
Anyway if you have any questions, don't hesitate to ask here and we try to help as much as we can :-D

Apropos warsztatów w ¦widwinie.
Bardzo mi przykro ¿e to nie wysz³o (choæ to w³a¶ciwie nie mnie powinno byæ przykro) bo liczy³am ¿e temat siê ruszy i faktycznie na Grunwaldzie dojdzie do tych pokazów. A tu klops bo w³a¶ciwie nie bêdzie mia³ kto tañczyæ. Instruktorka zachowa³a siê najwyra¼niej nieodpowiedzialnie i po chamsku (najwy¿ej dostanê bana crazy.gif ) i ciekawa jestem có¿ za straszliwe przeszkody zatrzyma³y j± w drodze. No ale teraz to ju¿ pozamiatane. Chcia³am siê w sumie tylko spytaæ czy ta historia ma jaki¶ epilog?

pozdrawiam i ¿yczê Szczê¶liwego Nowego Roku!
Józef
Czujê siê zniechêcony.
U¶wiadomi³em sobie (bole¶nie), ¿e moje dobre chêci nie wystarcz± do realizacji projektu typu "festiwal tañca dawnego .." na Grunwaldzie.
Bez pomocy " ¶rodowiska , artystów , tancerzy " Nic nie zrobiê.
Od Was zale¿y , czy dojdzie do realizacji.

Co do uczestnictwa grup z zagranicy.
Moim skromnym zdaniem - nie ma problemu.
Muzyka i taniec , to przecie¿ przekazywanie uczuæ , a do tego s³owa nie koniecznie potrzebne.

Mam nadziejê , ¿e znajd± siê w¶ród Was osoby które temat potraktuj± powa¿nie .
Mamy jeszcze czas.

pozdro

ps.
Rosamar-
Na nastêpna imprezê ¦widwiñsk± bêdê musia³ poszukaæ po prostu inn± instruktorkê tañca.
Triin
Ok, to answer your questions...

@ Triin - what languages can you or your friends (Which are interested in the dance workshop or competition too) speak (not mention Estonian, of course)?
Well Estonian would be great ;), I speak English, but some of us also speak Russian.

Can you explain what exact are you interested in? Early dance course or show / fest (Both till Grunwald)?
I am interested in anything involving early dance and the music to go with it, I understand you had some workshops at Grunwald this year, but we managed to miss them. We did dance a little in our camp smile.gif

Anyway, thanks for being so nice. I just wanted to let you know, that if you organize some dance events there will be a few Estonians interested in participating.
rympa³
Triin - see pole veel kõik räägivad inglise keelt icon_wink.gif

Lugupidamist -

R.
rosamar
Dear Triin

That year there was an official workshop till Grunwald provided by Asik from ATD (on school in Stebark) and some open Chastelana trainings in Artist and Prestigitators Camp (only for fun but we tried to teach some easy early dances). I don't know at the moment who will provide the workshops till coming Grunwald, but I"m pretty sure that when we fix it then we let know in this discussion.
May I ask you which camp is your group located? It make us easier to find you and let you know about the workshops :-)
Triin
Well last year we were in Siemowit Prince of Mazowsze Banner and probably will be there next year aswell. And thank you rosamar all information will be very welcome smile.gif

rosamar
Cytat skopiowany z tematu o Turnieju Miecza D³ugiego - nie chcia³am tam robiæ chryi icon_wink.gif

CYTAT
Poprosiæ kogo¶ ze ¶rodowiska artystów? Trudni ludzie.
Próbowa³em kila miesiêcy temu zorganizowaæ równie¿ jaki¶ festiwal tañca dawnego .
Za³o¿y³em temat , obieca³em zorganizowaæ nagrody - zapomnij.
Nie da siê rozmawiaæ , a co dopiero co¶ zrealizowaæ.
Krytyka tak - pomoc nie.


A wiêc chcia³abym zauwa¿yæ ¿e nadal czekamy na jakie¶ konkretne informacje od Pana, Panie Józefie odno¶nie tego w jaki dzieñ i w którym miejscu mia³by siê odbyæ festiwal. A tak¿e czy g³ówny Org zapewni sensown± godzinê, nag³o¶nienie i jak±¶ scenê czy te¿ mamy sobie znale¼æ klepisko? icon_wink.gif
Bo z tego co jest napisane powy¿ej, to trzy zespo³y czyli ATD, Ver Vetustatis i Chastelana wyrazi³y chêæ wyst±pienia i popar³y inicjatywê. Problemem jak sobie przypominam by³o to ¿e nie za bardzo byli inni chêtni ni¿ "sta³a gwardia". Szczegó³y z grubsza (czyli jakie tañce i wymagania) s± porozpisywane po temacie i mo¿na ju¿ ca³kiem ³adny program u³o¿yæ i zosta³y jedynie problemy techniczne, a mamy jeszcze sporo czasu.
Co do "konkursu" to zgodzili¶my siê ¿e nie ma sensu gdy¿ nie znajdziemy znaj±cego siê na rzeczy jury, które w dodatku nie bêdzie stronnicze icon_wink.gif a poza tym lepiej nie odstraszaæ "nowych" wizj± konkurowania z "profesjonalistami" icon_wink.gif

No to zapytam wreszcie czy w koñcu bêdzie organizowany ten festiwal czy nie bo nie wiem czy mam kieckê wykañczaæ czy mogê se odpu¶ciæ bum.gif

pozdrawiam
Rosamar
Józef
smile.gif
Z jednej strony czu³em siê jak Wokulski.
Z drugiej podejrzewa³em , ¿e co¶ siê z tego wykluje.
S³owa które pisa³em w tem. "TMD" mia³y sprowokowaæ Wasze dzia³anie/dalszy ci±g .
Jak widzê - uda³o siê smile.gif

Krótko :
My¶lê , ¿e festiwal bêdzie towarzyszyæ T.M.D
Na gor±co - najlepszym czasem moim zdaniem by³a by " przerwa " pomiêdzy walkami eliminacyjnymi , a fina³owymi .
Festiwal tañca , jak i turniej miecza ( przez to po³±czenie) bêd± mog³y tylko zyskaæ na znaczeniu.
Teraz ju¿ mogê szczerze napisaæ , ¿e od pocz±tku takie mia³em za³o¿enie.

Przez tydzieñ nie bêdê móg³ zajmowaæ siê ¿adnym z tematów , ale ju¿ pó¼niej powrócimy do wa¿nych ustaleñ i szczegó³ów.
Mam nadziejê Rosamar , ¿e mogê liczyæ na Twoj± pomoc.

pozdrawiam.

edit.
W zesz³ym roku TMD towarzyszy³a muzyka , nie do koñca taka jak± by¶my chcieli s³uchaæ .
Czy znajdzie siê kto¶ , kto przygotuje dwie p³yty z muzyk± dawn± ?
-Jedn± ze spokojniejszymi utworami - bêd± wykorzystywane miêdzy walkami(pojedynkami) .
-drug± z dynamicznymi , bêd± towarzyszyæ walkom(walcz±cym podczas pojedynków)


Moderatora proszê o przeniesienie tematu do kalendarium , Grunwald 2011 i poprawienie tytu³u na :"Festiwal tañca dawnego"
Józef
CYTAT(rosamar @ 23:30 18.02.2011) *
A wiêc chcia³abym zauwa¿yæ ¿e nadal czekamy na jakie¶ konkretne informacje od Pana, Panie Józefie odno¶nie tego w jaki dzieñ i w którym miejscu mia³by siê odbyæ festiwal. A tak¿e czy g³ówny Org zapewni sensown± godzinê, nag³o¶nienie i jak±¶ scenê czy te¿ mamy sobie znale¼æ klepisko? icon_wink.gif
Bo z tego co jest napisane powy¿ej, to trzy zespo³y czyli ATD, Ver Vetustatis i Chastelana wyrazi³y chêæ wyst±pienia i popar³y inicjatywê. Problemem jak sobie przypominam by³o to ¿e nie za bardzo byli inni chêtni ni¿ "sta³a gwardia". Szczegó³y z grubsza (czyli jakie tañce i wymagania) s± porozpisywane po temacie i mo¿na ju¿ ca³kiem ³adny program u³o¿yæ i zosta³y jedynie problemy techniczne, a mamy jeszcze sporo czasu.
Co do "konkursu" to zgodzili¶my siê ¿e nie ma sensu gdy¿ nie znajdziemy znaj±cego siê na rzeczy jury, które w dodatku nie bêdzie stronnicze icon_wink.gif a poza tym lepiej nie odstraszaæ "nowych" wizj± konkurowania z "profesjonalistami" icon_wink.gif

No to zapytam wreszcie czy w koñcu bêdzie organizowany ten festiwal czy nie bo nie wiem czy mam kieckê wykañczaæ czy mogê se odpu¶ciæ bum.gif

pozdrawiam
Rosamar


Witaj smile.gif

Festiwal tañca odbêdzie siê w pi±tek (nie bêdzie towarzyszy³ Turniejowi Miecza D³ugiego.
Przynajmniej bêdê mia³ czas popatrzeæ )
Godzin nie mogê jeszcze podaæ , bo nie ma jeszcze programu.
Masz mo¿e jakie¶ propozycje?

Co do miejsca - s± dwie opcje :
1.Scena na której wystêpowaæ bêd± tego dnia równie¿ zespo³y.(jak co roku)
2.Miejsce ko³o pomnika(widzowie mog± tam swobodnie ogl±daæ wystêpy.)
Tañczono by mniej wiêcej tam , gdzie znajduje siê makieta bitwy.
Oczywi¶cie w obu przypadkach bêdzie nag³o¶nienie.
To takie wstêpne propozycje.

Zale¿y nam jednak na tym , by festiwal nie odbywa³ siê zbyt daleko od obozu .

Wa¿ne - Musimy równie¿ wiedzieæ ile miejsca ( minimum ) potrzeba na wystêp zespo³u ?
Przyk³ad :
Prostok±t o wymiarach 12x10 metrów ... ?

Ile czasu(mniej wiêcej) zajmie festiwal ?
Oczywi¶cie mam nadziejê , ¿e zg³osi siê wiêcej zespo³ów.
Dobrze by by³o , by ustaliæ na czym bêdzie muzyka (CD, DVD ,forma zapisu)

Co do kiecki -
Mam nadzieje , ¿e mogê liczyæ na Twoj± pomoc jako wspó³organizatora.
Sprawê zasad powierzam w Twoje rêce.

No i teraz najmniej mi³a sprawa.
Mianowicie - nie mam ju¿ ¶rodków na zorganizowanie jakichkolwiek nagród.
Tegoroczny Grunwald , to nie obchody 600lecia , ani rok wyborczy.
Tak ¿e nie jest mi ³atwo.
Mam jednak nadziejê.
Robimy to przecie¿ dla siebie.

pozdrawiam

Edit.

Powinni¶my dopracowaæ nazwê turnieju , bym móg³ zaj±æ siê wykonaniem planszy /banera (ze lnu lub z drewna) z nazw± turnieju.

Nale¿y równie¿ pomy¶leæ o dyplomach na papierze czerpanym dla uczestników - jakiej mia³yby byæ tre¶ci ?Jaka czcionka?
Pieczêæ ju¿ zamówi³em , równie¿ na potrzeby TurniejuMD.
Zachodzi jednak pytanie , czy pieczêcie powinny byæ woskowe , czy z laki ?

My¶lê równie¿ o jakich¶ trwa³ych pami±tkach dla zespo³ów, typu"ryngrafy"

I o nagrodzie publiczno¶ci dla wyró¿niaj±cego siê zespo³u.
Propozycja:
Kartki z nazwami zespo³ów rozdawane s± w¶ród publiczno¶ci .
Potrzeba by³oby kilku osób (najlepiej dziewcz±t) do przeprowadzenia zbiórki losów i pieniêdzy.
Po festiwalu publiczno¶æ wrzuca do "sakiewki" pieni±dze (jaka kwota?) wraz z kartkami na których znajduje siê wybrany przez nich zespó³.
Organizatorzy przeliczaj± "losy" i mamy " wyró¿nienie "

To propozycja.Czy siê uda ?
Zale¿y od naszego zaanga¿owania.
Kto pomo¿e?

pozdrawiam
Post edytowany



Józef
Prosi³bym osoby zainteresowane o informacje -
pozdrawiam
£ukasz P³aza
O tañce dawne siê otar³em, wiêc jakie¶ tam mgliste pojêcie mam i tak czytaj±c wypowiedzi Asika i Blondasa siê zastanawiam - a mo¿e nowa formu³a?
Konkurs tañców dotyczy³ by wy³±cznie osób - grup które nie tañcz± (przynajmniej od d³u¿szego czasu) w ¿adnym zespole.
Przed konkursem przeprowadzono by warsztaty dla takich grup np. 2 dniowe na których zg³oszona grupa mia³a by siê nauczyæ tañca, nastêpnie na konkursie tañce by³y by prezentowane. W ten sposób w konkursie mog³y by wzi±æ udzia³ osoby, które wcze¶niej z tañcem dawnym w ogóle siê nie zetknê³y a zarazem istnieje pewno¶æ ¿e tañce bêd± ok.
Zarazem przy takim rozwi±zaniu istnieje dodatkowa weso³a forma konkurencji - rywalizacja trenerów bigsmile2.gif . Widzê to w ten sposób - osoby z ka¿dego pó³-profesjonalnego zespo³u ucz± jedn±/dwie/wiêcej grup, które nastêpnie wyst±pi± w konkursie - ocenie podlega nie tylko tañcz±cy zespó³ ale i po¶rednio zespó³ nauczaj±cy.
Sprawa jury jest prosta do rozwi±zania - przedstawiê, ma³y schemat przy za³o¿eniu ¿e mamy 4 zespo³y tañcz±ce i 4 zespo³y ucz±ce. Ka¿dy zespó³ ucz±cy daje jednego cz³onka do jury, do tego mo¿na dobraæ kogo¶ od weryfikacji stroju, kogo¶ kto zna siê na technice tañca (ale nie koniecznie dawnego) i najlepiej z jednego laika z publiki (nawet turystê). Ka¿dy cz³onek jury mo¿e przyznaæ od 1 do 4 punktów ale je¿eli jednemu zespo³owi da³ 4 to drugiemu musi daæ od 1 do 3 itd. Oczywi¶cie na zespó³ uczony przez nas samych nie g³osujemy (wiêc sêdziowie z zespo³ów mog± de facto przyznawaæ punkty o warto¶ci od 2 do 4 bo oceni± tylko 3 a nie 4 zespo³y). Ocenianie ostateczne nastêpuje w tajemnicy przed innymi sêdziami i na koñcu turnieju (wcze¶niej mo¿na robiæ notatki). Taki system gwarantuje bezstronno¶æ a jednocze¶nie fachow± ocenê. Oczywi¶cie przy np 6 zespo³ach bêdzie wymaga³ modyfikacji, ale wszystko jest do zrobienia.

P.S. P³azik pisze w temacie tañca... ale mnie kto¶ musia³ na Bêdzinie solidnie pierdykn±æ hal± w ³eb bigsmile2.gif
Józef
£ukasz - Pomys³ jest (moim zdaniem ) dobry.
Wszystko zale¿y od tego , czy znajdzie siê kto¶ , by to zrealizowaæ.
Cokolwiek , by to by³o , czy festiwal zespo³ów znanych , czy pocz±tkuj±cych (oczywi¶cie historyczne) wzbogaci imprezê Grunwaldzk± o dodatkow± atrakcjê - przede wszystkim dla nas , ale i dla turystów.
Co dla mnie jest spraw± drugorzêdn±.

Z mojej strony wygl±da to tak :
Im wiêksze zainteresowanie potencjalnych uczestników projektu , tym wiêksza pewno¶æ w przeprowadzenie /realizacji.

Wynajem odpowiedniej wielko¶ci sceny , nag³o¶nienia , zorganizowanie nagród /upominków - zwi±zane jest z wydatkami.

W po¶cie nr.135 napisanym przeze mnie 28.02 zada³em kilka pytañ zwi±zanych bezpo¶rednio z organizacj± festiwalu.
Ponadto zwraca³em siê na priw.z pro¶b± o odpowied¼.
Do tej pory nie otrzyma³em odpowiedzi.
Nie wiem czy warto inwestowaæ czas i nie tylko , w projekt.
Po prostu opadaj± mi rêce.
Sam ju¿ nie wiem.
pozdrawiam.
rosamar
Wreszcie znalaz³am chwilkê czasu by pomiêdzy szyciem i szyciem skrobn±æ parê s³ów.
P³azik, pomys³ ca³kiem niez³y - niestety s± pewne problemy.
Po pierwsze kto bêdzie prowadzi³ warsztaty? Nikt od nas siê nie pisze, a zreszt± przyje¿d¿amy w mocno okrojonym sk³adzie. Pozostaj± ATD, Ver Vetustatis i ewentualnie Alta Danza - proponujê odezwaæ siê do nich bezpo¶rednio i dowiedzieæ czy siê podejm±. Przede wszystkim dowiedzieæ siê od Asika czy bêdzie robi³a kurs w szkole w Stêbarku, jak to zwykle mia³o miejsce i ewentualnie tam siê podpi±æ.

Po drugie - je¶li mia³by byæ pokaz grupy warsztatowej to jak to zrobiæ technicznie? Jedna grupa i po podziale na bractwa czy co¶ takiego, wszyscy r±bi± te same tañce? Publiczno¶æ umrze z nudów.
Wiêcej grup warsztatowych z ró¿nymi prowadz±cymi? Czy bêdzie wystarczaj±ca ilo¶æ nauczycieli? Nie chcê byæ z³ym prorokiem ale w±tpiê by to siê uda³o.

Poza tym po ostatnim naszym pokazie w Gdañsku dosz³am do wniosku ¿e generalnie wy³±cznie pokaz tañca (bez jakiej¶ wplecionej fabu³y i choæ minimalnej teatralno¶ci) jest nudny jak flaki z olejem. Niestety taka prawda bo widzia³am jak przy nieco jednak ¿ywszym i skoczniejszym XVIwieku, publiczno¶æ i tak wycieka³a przez drzwi :-/


Powiem szczerze ¿e ta czê¶æ Chastelany która bêdzie na Grunwie, chêtnie przyjdzie i zatañczy na festiwalu, nie chcemy za to kasy ani nagród. Ale organizacji siê nie podejmujemy - niech to robi± ludzie którzy siê na tym znaj±. Zreszt± bez pomocy innych zespo³ów nie bardzo jest co organizowaæ tak po prawdzie dunno.gif

Z warsztatów to jedynie mogê zaprosiæ ponownie na wieczorki taneczne w Obozie Kuglarzy - na pewno zabierzemy magnetofon i muzykê ( a nawet jednego ¿ywego muzyka usmieszek_04.gif ) i bêdziemy uczyæ chêtne osoby. Mo¿na to potraktowaæ jako jedn± z zaproponowanych przez P³azika grup ale jak ju¿ wcze¶niej mówi³am to jedna nie wystarczy i inne zespo³y musia³yby te¿ zrobiæ co¶ podobnego lub regularny kurs.
Ogólnie to chyba po tym nieszczêsnym 600leciu to wszystkim siê "odechcia³o"

pozdrawiam
Rosamar
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.