Ju¿ wydawa³o siê, ¿e w tym roku odpu¶cimy sobie organizacjê imprezy. Pojawi³a siê jednak bardzo ciekawa okazja do jej zrealizowania.
Zapraszamy w dniach 2-4 lipca (pi±tek, sobota, niedziela) 2010 do Arturówka (Las £agiewnicki) do £odzi (w³a¶ciwa impreza w dniach 3-4 lipca, 2 lipca to dzieñ na nabranie rozpêdu).. Wiele kwestii jeszcze dopracowujemy, g³ówne motywy to obóz æwiczebny przed Grunwaldem oraz zjazd plemion wczesno¶redniowiecznych.
Miejsce pod namioty, wsparcie ¿ywieniowe, wc, prysznice (do pryszniców trzeba siê nieco przej¶æ).
W tym roku tylko:
Pó¼ne redniowiecze Zg³oszenia na: lwh.pozne@gmail.com
- Æwiczenia i walki pod k±tem lekkozbrojnych walk na Grunwaldzie (wstêpnie ustalono udzia³ grup z obu stron).
- Przymiarki do ekscesów z czasów wojen husyckich.
- Za³atwienie wszystkich wa¿nych spraw przed Grunwaldem których siê jeszcze nie za³atwi³o (staramy siê o jak najliczniejsz± obecno¶æ rzemie¶lników i kupców).
- Konkursy, warsztaty
i
Wczesne ¦redniowiecze. Zg³oszenia na: lwh.wczesne@gmail.com
Zapraszamy na zjazd plemion
- Konkursy, warsztaty
- Wiec i intensywna dzia³alno¶æ integracyjna
- Niespodzianka nad któr± pracujemy.
Zamiast uczty - sobotnie garden party - impreza z czê¶ci± artystyczn±, niespodziank± i muzyk± na ¿ywo.
Dla wszystkich: Bitwy, £owy, warsztaty.
G³ówny organizator - NEO wyznaczy³ trzy g³ówne cechy imprezy:
1. Bêd± konkursy (z tego co wiem suma nagród najprawdopodobniej 20 000z³)
2. Jeden du¿y posi³ek dziennie (albo dwa mniejsze).
Oczywi¶cie zbanowali¶my kilka zesz³orocznych instytucji, takich jak Pan Kie³baska i Pan Piwko.
ZG£OSZENIE:
lwh.wczesne@gmail.com
lwh.wczesne@gmail.com
inne: wotawa@wp.pl
1.
Nazwa grupy (osoby):
2.
Odtwarzany okres: (mo¿e byæ kilka):
3.
Dane kierownika grupy (lub osoby z któr± nale¿y siê kontaktowaæ w kwestiach organizacyjnych):
- Imiê, nazwisko:
- Telefon kontaktowy:
- Adres e-mail:
- GG (opcjonalnie):
4.
Liczba ludzi (z podzia³em na: ciê¿kozbrojnych, lekkozbrojnych*, ³uczników oraz niewalcz±cych):
Ilo¶æ namiotów oraz ich przybli¿one wymiary (pomo¿e nam to w rozplanowaniu obozowiska):
Uwagi, pytania:
5.
Warsztaty:
(strzeleckie, szermierka traktatowa, ostra broñ, walka w szyku, inne-rzemie¶lnicze)
*Uzbrojenie lekkie: he³m otwarty, pikowaniec, tarcza i w³ócznia (oszczepy?) (ew. broñ dwurêczna), rêkawice.
Na wczesne mo¿na pojawiæ siê z lekk± tarcz±, prostym he³mem i oszczepami-pacynkami do gier wojennych (bez przeszywanicy).
Bardzo fajnie, ¿e bêdzie £ód¼ w tym roku
Zg³oszenie ju¿ wys³ane
A jakie s± ramy datowania, szczególnie dla pó¼nego ¶redniowiecza? Pytam, bo jest napisane co¶ o Grunwaldzie, a ja zastanawiam siê czy datowanie do 1500 wejdzie?
Tak w³a¶nie czego¶ mi tu w tym kalendarium brakowa³o.
Zg³oszenie zaraz poleci.
CYTAT(Nikodem @ 11:54 26.02.2010)
A jakie s± ramy datowania, szczególnie dla pó¼nego ¶redniowiecza? Pytam, bo jest napisane co¶ o Grunwaldzie, a ja zastanawiam siê czy datowanie do 1500 wejdzie?
Ujmijmy to tak :
Grunwald to priorytet ale, jest zawsze miejsce dla k±cika ró¿nych ciekawostek. Bêd± jak widaæ "nasi Japoñczycy", zdaje siê, ¿e to co maj± to raczej XVI-XVIIw. Dobrze kojarzê? Na ma³y k±cik edukacyjno-porównawczy zawsze znajdzie siê miejsce. Jest u nas miejsce na prezentacje i inne dzia³ania ¶ci¶le datowane, oraz te nie objête dyscyplin± datow±.
Na pewno zrobimy kilka eksperymentów "husyckich" gdzie bardziej nas bêdzie interesowa³o zestawienie ludzi w szyku ni¿ to czy kto¶ ma "bufki w dublecie".
Wszelkie zjawiska z innych czasów ni¿ Grunwald i Wczesne ¦redniowiecze - to kwestia indywidualna - zg³oszenia na:
wotawa@wp.pl
Na pewno bêdziemy musieli ograniczaæ liczebno¶æ osób z innych epok, ale najbardziej zale¿y nam na osobach zainteresowanych eksperymentami i kontaktami ze ¶rodowiskiem naukowym.
Od strony organizacji historycznej imprezê obs³uguje do¶æ multiperiodyczna DAGOME, czyli w zasadzie ten sam zestaw ludzi co Bronioznawcze Ko³o Naukowe z ³ódzkiej Archeo plus archeolodzy z Wroc³awia. Zawsze jest wiêc miejsce dla ciekawostek i ró¿nych pomys³ów.
Aha! Impreza zosta³a objêta patronatem medialnym TVP HISTORIA
Pytam, bo powoli rozpoczyna swoje ¿ycie projekt pod nazw± "Parszywa Szesnastka", maj±cy na celu odtworzenie oddzia³u piechoty z pocz±tków XVI wieku... ale to tylko plany ;). Zatem jak co¶ to siê do Ciebie zg³osimy!
Rzeszowska Japonia to bardziej XV/XVI
CYTAT
Na ma³y k±cik edukacyjno-porównawczy zawsze znajdzie siê miejsce.
Mam nadziejê, ¿e bêd± ludki z zesz³ego roku...Powtórka z walk na pla¿y??
Onix, je¶li bêdziesz siê wybiera³, to wiedz, ¿e postaram, siê ¿eby Qmarówki nie zabrak³o...Zaraz zagadam z twórc± tego trunku.
CYTAT(Kichigai @ 16:39 26.02.2010)
Rzeszowska Japonia to bardziej XV/XVI
CYTAT
Na ma³y k±cik edukacyjno-porównawczy zawsze znajdzie siê miejsce.
Mam nadziejê, ¿e bêd± ludki z zesz³ego roku...Powtórka z walk na pla¿y??
Onix, je¶li bêdziesz siê wybiera³, to wiedz, ¿e postaram, siê ¿eby Qmarówki nie zabrak³o...Zaraz zagadam z twórc± tego trunku.
No i nie zapominajmy o pla¿owej Baronce - to ju¿ tradycja
.
Konkursy?
turniej bojowy bedzie?
Pozdrawiam
A tu niespodzianka. Otó¿ nie pracujemy ju¿ przy organizacji £WH. Powody trudno mi podaæ chyba najlepiej okre¶liæ to jako do¶æ nag³y brak porozumienia z g³ównym organizatorem £WH - firm± NEO Pañstwa Bednarków. Trudno powiedzieæ o co w³a¶ciwie posz³o, bo zaproponowali¶my spotkanie w celu wyja¶nienia nieporozumieñ, licz±c na to, ¿e w jaki¶ cywilizowany sposób uda nam siê wspó³pracê zakoñczyæ, w koñcu trochê wspólnei zrobili¶my. Firma NEO jednak postanowi³a zagraæ fina³ z crescendo choæ niezbyt do taktu. No i zrobi³a siê z tego do¶æ marna operetka, której ostatki dogrywaæ musimy ju¿ na forum.
St±d i nag³e zamieszanie oraz koniecznosæ wyja¶niania co siê takiego wogóle z imprez± dzieje. Ano - to samo co z wieloma imprezami. Trochê pretensji, trochê podziêkowañ trochê o tym "co dalej". Zatem, miejmy to za sob±:Z now± form± imprezy – jak ³atwo siê domy¶liæ – nie chcieliby¶my byæ wi±zani, choæ firma NEO od razu zapowiedzia³a, ¿e czuje siê nieskrêpowana w wykorzystaniu tych elementów naszej pracy nad £WH 2010 które jej siê spodobaj± – oczywi¶cie – bez ¿adnych zobowi±zañ wobec nas, choæby bez s³owa: „dziêkujê” (Ech, to tak pospolite, ze a¿ nudne
). Na pewno wykorzystany zostanie nowy termin imprezy, o co siê szczególnie d±sam, bo d³ugo do niego przekonywalem firmê NEO. Znikn± za to warsztaty i zwi±zki z rekonstrukcj± historyczn±. Trudno nam powiedzieæ co¶ wiecej - tyle wiemy.
***Chcia³bym podziêkowaæ za udzia³ b±d¼ chêæ udzia³u wszystkim go¶ciom w imieniu "organizatorów historycznej czê¶ci imprezy" - czyli Dagome. Cieszy nas to, ¿e kilka ambitnych i trudnych pomyslów programu podoba³o siê zarówno widzom jak i uczestnikom. Kwestie które siê nie uda³y tak¿e zachowujemy w pamiêci. By³a to jedna z tych prób odej¶cia od imprezy typu „odpust rycerski”, fajnie by³o spróbowaæ.Co¶ sie koñczy, co¶ siê zaczyna - nie zarzucamy tych pomys³ów które siê sprawdzi³y, na pwno bedzie nie jedna okazja do nich wróciæ. Dziêĸi nowej sytuacji bedziemy mieli wiecej czasu by pobywaæ na innych imprezach i spróbowaæ ró¿nych eksperymentów i warsztatów w mniej stresuj±cej atmosferze.
Jeszcze raz dziêkujê wszystkim w imieniu DAGOME.
Czyli co teraz z £WH bêdzie?
Czyli bêdzie £WH 2010 czy niekoniecznie?
Zrozumia³em i¿ jest na to szansa ale nie pod patronatem historycznym Dagome.
Wotowo je¿eli jest nawet 1 szansa na milon ¿e impreza siê odbêdzie Zakon Rycerzy Boju Dnia Ostatniego stawia siê w s±dze sporej obsadzie
Japoñce z Rzeszowa te¿ przybêd±...Ale jak impreza bêdzie wygl±da³a tak jak rok temu i jeszcze rok temu..Bo je¶li impreza ma wygl±daæ tak jak mi poja¶nia³ Ku¶wir, ¿e to ma byæ skakanie dla publiczno¶ci...I w³a¶ciwie grupy rekonstrukcyjne maj± mieæ drugoplanowy charakter, ¿adnych warsztatów..To ja dziêkujê
Czyli £WH zmieni siê w watê na patyku, dmuchane zamki i "a teraz wyst±pi± rycerze"? To nie ma po co jechaæ.
Ale je¶li warsztaty z w³óczni, polowanie i inne cuda jakie wymy¶licie przenios± siê na inny czas i przybior± now± nazwê to powiadomcie. Chêtnie siê stawiê.
Z³oty Krzy¿ ze Zduñskiej stoi na tym samym stanowisku co nasi ulubieni Japoñczycy i Zakon - tak dla £WH w kszta³cie z z lat ubieg³ych - nie dla pana Kie³baski i dmuchanego zamku.
Kichigai - to gdzie my was teraz spotkamy?
Ju¿ sobie ostrzy³em k³y na Husyckie Ko³o Wzajemnej Adoracji, ale skoro festyn, to kie³baska im (obecnym orgom) w musztardê.
O!
CYTAT
Wotowo je¿eli jest nawet 1 szansa na milon ¿e impreza siê odbêdzie Zakon Rycerzy Boju Dnia Ostatniego stawia siê w s±dze sporej obsadzie
No rzecz w tym, ¿e mnie tam zdecydowanie nie bêdzie, podobnie jak i ca³ego Dagome
.
£WH 2010 bêdzie ale bez warsztatów i rekonstrukcji historycznej - takie informacje wynikaj± z mojej ostatniej korespondencji z NEO - g³ównym organizatorem £WH.
Wola³bym by dalej na temat £WH wypowiada³y siê osoby które podejm± siê organizacji kolejnych £WH.
CYTAT
Ale je¶li warsztaty z w³óczni, polowanie i inne cuda jakie wymy¶licie przenios± siê na inny czas i przybior± now± nazwê to powiadomcie. Chêtnie siê stawiê.
To akurat jest do zrobienia wszêdzie tam gdzie bêdziemy w sezonie i poza nim. Zawsze mo¿na siê gdzie¶ umówiæ. Bardzo by³bym za tym.
No to Silesia/Belemnit siê nie stawi w takim razie bo nie ma po co.. chyba ¿e co¶ siê zmieni jeszcze:)
[url="http://www.neo.org.pl/index.php/odzka-wioska-historyczna/188-iv-odzka-wioska-historyczna"]
Ciekaw jestem jak ca³a sytuacja wp³ynie na organizacjê. Na stronie nadal nic nie zmienili.
CYTAT
Na stronie nadal nic nie zmienili.
A. O tym tek¶cie na stronie www nawet nie wiedzia³em. Wnioskujê, i¿ autor
pomny dokonanych edycji oraz
historycznego znaczenia województwa ³ódzkiego* zamie¶ci³ jaki¶ czas temu "startow±", nieco barokow± mieszaninê naszego projektu z w³asn± wizj± i po prostu jest ci±gle w fazie reorganizacji. Có¿, czujê siê tu -niestety- nieco bezsilny wobec "faktów internetowych".
Podtrzymujê to co pisa³em wcze¶niej, nie wiem czy mo¿na liczyæ na szybk± zmianê informacji na stronie www nale¿±cej do NEO. St±d starania by przes³aæ nieco aktualniejsze informacje.
*województwo ³ódzkie rok temu obchodzi³o 90-te urodziny.
(przepraszam, nie mog³em siê powstrzymaæ, rozmiar zamieszania sk³ania nieco do uszczypliwo¶ci)
Witam serdecznie.
pragnê poinformowaæ, ¿e w roku 2010 historyczn± czê¶ci± £ódzkiej Wioski Historycznej zajmowaæ siê bêdzie Walhalla Inscenizacje Historyczne oraz fundacja Rodem z Polski wiêc mo¿emy obiecaæ, ¿e bêdziemy omijaæ kie³basiany jarmark jak najszerszym ³ukiem.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do brania udzia³u w imprezie.
Chcia³em siê spytaæ czy przewidywany jest jaki¶ turniej ³uczniczy z prawdziwego zdarzenia. Zwykle jest bardzo du¿o ³uczników którzy na ostatniej Wiosce nie mieli wiele do roboty.
Ludzie , którzy robi± wszystko , tak naprawdê nie robi± nic dobrze ...
Nam przykro , jednak odmawiamy przyjêcia zaproszenia z powodów czysto etycznych
PS
/pozdrawiamy szaraczków/
CYTAT(Lutom @ 11:20 02.04.2010)
Witam serdecznie.
pragnê poinformowaæ, ¿e w roku 2010 historyczn± czê¶ci± £ódzkiej Wioski Historycznej zajmowaæ siê bêdzie Walhalla Inscenizacje Historyczne oraz fundacja Rodem z Polski wiêc mo¿emy obiecaæ, ¿e bêdziemy omijaæ kie³basiany jarmark jak najszerszym ³ukiem.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do brania udzia³u w imprezie.
Czy co¶ wiadomo w taki razie o turniejach bojowych - regulaminy i nagrody?
Pozdrawiam Robert
witam
wkrótce pojawi siê program oraz wszelkie regulaminy.
Pozdrawiam serdecznie
Witam, do kogo mamy zg³osiæ chêæ wziêcia udzia³u w £WH ?
Radziech z Zadrugi Wierczan
witam
mo¿na zg³aszaæ siê te¿ do nas.
Proszê wysy³aæ maile na adres
lutom@walhalla.com.pl
i zatytu³owaæ go £ódzka Wioska Historyczne
Pozdrawiam
Co¶ w koñcu odbêd± siê jakie¶ turnieje ramach £WH czy jednak nie?
Pytanie/pro¶ba - czy Organizator (b±d¼ kto¶ zorientowany w tym temacie) móg³by sprawdziæ lokalizacje najbli¿szych lokali wyborczych, jako ¿e 4.07 wypada druga tura wyborów, a ci co maj± trochê dalej mogliby nie dotrzeæ na czas by zag³osowaæ?
I jeszcze jedno - czy jakie¶ choæby ramowe zasady ³uczniczego mo¿na prosiæ?
Grzyp, spójrz na sam koniec strony:
http://neo.org.pl/wioska/node/3Do zobaczenia na miejscu.
Pozdrawiam
By³em tam i.... wiêcej nie zamierzam....
Organizator nie przewidzia³, ¿e doros³y cz³owiek przy upa³ach oko³o 30 stopni musi spo¿yæ oko³o 2 litrów wody na dobê. No chyba, ¿e zak³ada³, i¿ pijam ¶rednio po 4 piwa dziennie. U nas wyznajemy jednak zasadê "po to by siê nar±baæ wcale nie musimy siê w ¶redniowieczne ciuchy przebieraæ"
Wystêpuj±c przed turyst± nie traktujemy go jako mato³a tylko postaw± sw± staramy siê przekazaæ mu wiedz± historyczn± i istotê rekonstrukcji historycznej. Z tego co zauwa¿yli¶my turysta wobec takiego obrotu sprawy, o dziwo, te¿ trakuje nas powa¿nie. Zasady polecam pilnie przestudiowaæ. Mog± siê przydaæ na przysz³o¶æ.
ORGANIZATOR nie przewidzia³, lub nie wiedzia³, ¿e w ¶redniowieczu pó¼nym ¿o³dactwo do¶æ powszechnie u¿ywa³o broni CzP. S± to wiadomo¶ci do¶æ powszechnie dla tych, którzy z tym okresem histori chcieli siê zapoznaæ
. Wioz³em zatem 428 km (w jedn± stronê) sprzêt palny o wadze ponad 300 kg. W czasie 8 godzinnej prezentacji utwierdza³em wszystkich ogl±daj±cych, ¿e wszêdzie w Polsce mo¿na tego strzelaæ ale w £odzi nie, bo Stra¿ Miejska zabrania. Tak przynajmniej w pi±tek wielokrotnie usi³owa³ mnie przekonywaæ mnie G£ÓWNY ORGANIZATOR. (wielko¶æ liter nie przypadkowa)
Zaoszczêdzi³em na prochu wiêc w sumie to plus.
Z tego jednak powodu poczy³em siê
spiêty bo jako istota co do¶æ dawno zlaz³a z drzewa zazwyczaj polecenia i pro¶by rozumiem za pierwszym razem. Jako organizator wielu imprez podpowiadam, ¿e wystarczy za³atwiæ pozwolenia stosowne na policji i stra¿y po¿arnej. T³umaczenie mi, ¿e ...oto tu w £odzi stra¿ miejska to mo¿e wszystko... (parafraza), bawi mnie i wprowadza w niepotrzebne rozdra¿nienie.
Poczu³em siê równie¿
spiêty gdy po wystrzale z hakownicy b±d¼ piszczela, którego "dopu¶cili" siê m³odsi koledzy w pobli¿u naszego stanowiska, trzech piêknie zbudowanych m³odych ludzi, prezentuj±c na swych pó³nagich torsach równie piêkne tatua¿e, energiczne skoczy³o do naszego stanowiska. M³ody cz³owiek, w wieku mojego syna, z fryzur± prosto z Bronxu i licznymi miniaturkami mota Thora na szyi usi³owal wymusiæ na nas zeznanie kto to zrobi³. Przez chwilê pomy¶la³em, ¿e musia³a mu siê w tej jego Walhalii jaka¶ tarcza przy suficie poluzowaæ i mocno w g³owê trzepn±æ. Pomimo
spiêcia ewidentnego s³owem siê nie odezwa³em.
By³em równie¿
spiêty gdy nad ranem kto¶ zabra³ nam nasze barwy bractwowe i usi³owa³ wypowadziæ zapewne dla kawa³u nasz folgierz (To taka armata). Proporzec znalaz³em przy innym namiocie. Ta¶m± klej±c± usi³owa³ go przymocowaæ do masztu obcego namiotu ten sam m³odzieniec "pilnuj±cy" porz±dku, z fryzur± z Bronxu, z trzema innymi kolegami. Ju¿ chcia³em siê buntowaæ ale w regulaminie stoi jak byk, ¿e organizator zastrzega zmiany w programie wiêc zamkn±³em siê bo w sumie to powinienem to przewidzieæ.
Pomy¶la³em, ¿e dobrze bêdzie gdy o charakterze imprezy dowiedz± siê Ci wszyscy partnerzy honorowi wymienieni w nag³ówkach. Mo¿e maj± swoich rzeczników prasowych co tekst ten przeczytaj±. Na miejscu partnera "£ód¼ Europejsk± Stolic± Kultury 2016" z poparcia tej imprezy wycofa³bym siê. No chyba, ¿e to ja odmiennie rozumiem s³owo "kultura". To wtedy, za zamieszanie przepraszam.
Ciep³o pozdrawiam wszystkich rekonstruktorów "z iskierk± w oku" bo widzia³em takich wiele, oj widzia³em i przyjació³, z którymi przysz³o mi siê tam spotkaæ. To naprawdê wielkich plus tej imprezy. Szkoda, ¿e nie przekona³em naszej Oleñki do tego. Ona uzna³a, ¿e najwiêkszym plusem tej imprezy by³a jednak romañska kolegiata w Tumie, któr± odwiedzili¶my w drodze powrotnej.
Nie rozumiem kobiet?
HaKo
Cze¶æ Hako,
Czuje siê odpowiedzialny za obóz pó¼no¶redniowieczny (jako organizator) i nie do koñca rozumiem dlaczego tak przedstawiasz sprawê zakazu strzelania. G³ówny organizator mia³ "bana" na strzelanie od stra¿y miejskiej w zwi±zku z blisko po³o¿onym rezerwatem. No i nic z tym nie poradzili¶my - inne grupy to przyjê³y i my¶la³em, ¿e równie¿ wyja¶nili¶my sobie to w pi±tek. Tak wiêc - wszystkie spiêcia by³y niepotrzebne.
Co do drugiej sprawy - skomentowa³em j± w wiadomo¶ci, któr± wys³a³em na priwa.
W ka¿dym razie Wasza obecno¶æ zawsze wnosi du¿o do tego typu imprez (co by³o widaæ po oblê¿eniu Waszego stanowiska). Zosta³o to docenione prze odwiedzaj±cych, którzy g³osuj±c wybrali Hufiec Przedni Wójtostwa Lêbork za najlepsz± grupê pó¼no¶redniowieczn±. Tak wiêc gratulujê
.
Co do wszystkich uczestników pó¼no¶redniowiecznych chcia³bym podziêkowaæ za przybycie i uczestnictwo w imprezie. Mam nadziejê, ¿e jeste¶cie zadowoleni ze strony organizacyjnej, rozrywek i nagród, które starali¶my siê Wam zapewniæ
. Polecamy siê na przysz³o¶æ.
Z og³oszeñ duszpasterskich: poszukujê mojej skórzanej pi³ki (br±zowa, szyta) - by³a wykorzystywana do ró¿nych rozgrywek - do biegów sprawno¶ciowych i w niedzielê po rozgrywkach "baronki". Ktokolwiek widzia³, ktokolwiek wie - proszê o kontakt.
Pozdrawiam
Tomek
To i ja swoje trzy grosze dorzucê.
Primo - Dziêki wszystkim za fajny weekend, fajne towarzystwo do przechylenia kufelka i po¶miania siê. Obóz w przeciwieñstwie do zesz³ego roku by³ ogarniêty i mia³o to rêce i nogi i tutaj tez uszanowanko dla Ciebie Tomku i ca³ej RPK za bycie dobrym orgiem ;)
Turniej bojowy skromny i troszkê du¿o przerw technicznych, no ale uda³o siê go przeprowadziæ i fajnie by³o siê po ³bach poobijaæ.
£WH niestety co roku pozostawia wiele do ¿yczenia, szczególnie pod k±tem organizacji odgórnych Orgów i niestety jej g³ównym celem jest robienie show, szopki itp.... nie wspominaj±c o kulturze osobistej wielu z turystów, za co mi wstyd jako rodowitemu £odzianinowi.
Brak niestety lepszego zainteresowania i organizacji sekcji pó¼no¶redniowiecznej ze strony organizatorów, albowiem wg. mnie wciskanie ¶redniowiecza na imprezê mocno zdominowan± przez klimaty wczesne (które dominuje w sumie od pocz±tku istnienia £WH) jest ¶rednio sensowne
Jak siê chce robiæ wszystko na raz to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Je¿eli za¶ chodzi o jakie¶ wiêksze uwagi:
Serdeczne pozdrowienia dla bandy baranów, którym siê chyba odrobinê za du¿o wypi³o w noc z soboty na niedzielê i my¶l±c, ¿e s± ¶mieszni robili najazdy na namioty, budzili, rozrabiali i tykali nie swoich rzeczy - Dok³adnie kto to byl nie wiem albowiem by³em odrobinê zbyt zaspany aby za fraki z³apaæ. Alkohol jest dla ludzi, nie dla idiotów. Pierwszy raz siê spotka³em z tego typu "rozrywk±" a je¿d¿ê od lat wielu... có¿ widocznie my pó¼ni mamy odrobinê inny poziom poczucia humoru...
Tomku:Twoja pi³ka znalaz³a siê u nas w worku z Kubb'em, widocznie kto¶ j± hurtowo do wora wsadzi³ po niedzielnych zabawach. Prze¶lij mi proszê na PW swój adres i wy¶lê ci j± paczk± ;) ew. mogê j± przekazaæ Igorowi i przeka¿e Ci j± na ¦wiecinie.
Pozdrawiam !
Z mojej strony:
O ile sama wioska by³a niez³a, to organizacyjnie niestety klapa do potêgi n, przy n d±¿±cym do + nieskoñczono¶ci. Niestety...
Wybieraj±c siê do Was postanowili¶my siê dobrze przygotowaæ. Spakowali¶my siê odpowiednio wcze¶niej ³aduj±c przyczepkê w 5/7 maksymalnego obci±¿enia. Wyjechali¶my odpowiednio wcze¶nie ze wzglêdu na d³ug± drogê, aby rozbiæ siê i przygotowaæ na przybycie turystów.
Co mnie zaskoczy³o pozytywnie:
1. Zapa³ rekonstrukcyjny czê¶ci uczestników i ich pozytywne nastawienie do imprezy mimo jej organizacyjnych niedoskona³o¶ci.
2. Zwiedzaj±cy - je¿eli podchodzi siê do nich powa¿nie to s± ¶wietni. My¶lê, ¿e by³o to widaæ po czê¶ci obozu. Niektórzy stali nawet 2 godziny przy niektórych stanowiskach.
3. Pomys³ na imprezê - mo¿e nic nowego, ale stara wypróbowana formu³a, która dzia³a.
4. Ciszy mnie te¿, ¿e nasz pomys³ na prezentacjê ¶redniowiecza zosta³ doceniony przez zwiedzaj±cych. Utwierdza nas to w przekonaniu, ¿e obrali¶my dobry kierunek na przedstawienie tej epoki szerszemu gronu odbiorców.
Co mnie zaskoczy³o negatywnie:
1. Brak oznakowania gdzie jest impreza - nawet 1 tabliczki, kartki czy innej formy oznakowania. Ciê¿ko jest skrêciæ w 2 ¶cie¿kê w lewo za du¿ym drzewem... Wystarczy³o przy drodze umie¶ciæ kilka kartek formatu A4 z informacj±. Uwa¿am to za totalne niechlujstwo, lenistwo i lekcewa¿enie przyje¿d¿aj±cych uczestników przez organizatora.
2. Brak wody pitnej - nawet koniom daje siê piæ, ale widaæ uczestnikom IV £ódzkiej Wioski Historycznej nie. Szanowni organizatorzy woda to podstawa, nie wiem dlaczego jej zabrak³o. Mo¿e dlatego, ¿e w £odzi nie ma rzeki?!
3. £ódzka stra¿ miejska - osobny temat, ale postaram siê krótko. Stra¿ miejska wykonuje polecenia, jest s³u¿b± porz±dkow±, prawa ustala zupe³nie kto¶ inny. Chcia³em zapytaæ czy Pañstwo jako organizatorzy zwrócili¶cie siê z pytaniem o mo¿liwo¶æ strzelania z broni czarnoprochowej na pi¶mie do odpowiednich instytucji? Na odleg³ej pó³nocy naszego kraju jest to mo¿liwe i dzia³a. Czy w £odzi nie ma takiej mo¿liwo¶ci? Je¿eli Pañstwo zwrócili¶cie sie jednak i dostali¶cie odpowied¼ odmown±, nale¿a³o o tym fakcie poinformowaæ na Waszej stronie www, albo podczas rozmów przygotowawczych z uczestnikami. Wszystko by³oby jasne.
Z moich obserwacji wynika, ¿e stra¿ miejska pilnowa³ uczestników, dziêki którym by³a ta impreza, a nie musia³a pilnowaæ pijanych zwiedzaj±cych. Wêdruj±c dooko³a stawku po piwo natkn±³em siê na pijanego niemal do nieprzytomno¶ci mê¿czyznê, który ubli¿a³ niecenzuralnym s³ownictwem wszystkim wokó³. To siê chcia³em tylko zapytaæ czy jest to w zgodzie z Waszym prawem lokalnym i tymi, którzy go powinni pilnowaæ czyli stra¿± miejsk±?
Nie by³ to odosobniony przypadek. Chyba wieczorny wypadek ¶wiadczy o tym dobitnie. Mo¿e w³adze miasta powinny zwróciæ na to uwagê i sprowadziæ stra¿ miejsk± do w³a¶ciwego dla nich miejsca i wykonywania w³a¶ciwych zadañ. Nie widzia³em ¿adnego stra¿nika miejskiego reaguj±cego na pijanych ludzi, mo¿e gdyby reagowali wcze¶niej nie dosz³oby do tragedii... Z drugiej strony jestem ¶wiadom, ¿e nie mo¿na upilnowaæ wszystkich, ale pijani ludzie + woda to chyba nie jest dobre równanie?
Rozumiem te¿, ¿e w £odzi nad wod± mo¿na spo¿ywaæ alkohol w ilo¶ciach nieograniczonych, ale strzeliæ nie mo¿na z okazji imprezy? Ciekawe prawo lokalne...
4. Nocne manewry podprowadzaj±ce sprzêt obozowiczów. Rozumiem, ¿e by³ to tajny punkt w regulaminie i nie móg³ zostaæ ujawniony uczestnikom? S³u¿y³ budowaniu atmosfery niepewno¶ci i zaskoczenia? Szanowni Pañstwo organizatorzy. Przyje¿d¿aj±c na imprezê gdzie porz±dku pilnuje koncesjonowana ochrona specjalnie wynajêta na potrzeby imprezy nie spodziewa³bym siê próby podprowadzenia sprzêtu go¶ci. Nie znam kraju, religii, zwyczaju, narodu czy kultury, gdzie zaproszonych go¶ci siê okrada. Przepraszam, nie zna³em. Teraz ju¿ znam. To £ódzka Wioska Historyczna. Proszê wyobraziæ sobie mój szok, jak us³ysza³em ³ubudu pod namiotem oko³o 3 nad ranem. My¶la³em, ¿e to jaka¶ nietrze¼wa osoba sie przewróci³a. Pe³en dobrych intencji wsta³em i wyszed³em z namiotu. Moje zdziwienie by³o jeszcze wiêksze jak zobaczy³em plecy pó³nagich mê¿czyzn w szerokich spodniach uciekaj±cych spod namiotu próbuj±cych zabraæ nasze dzia³o.
Co ma o tym pomy¶leæ?! Czy to forma odegrania siê na go¶ciach do mieli odmienne zdanie na kilka tematów organizacyjnych na zasadzie teraz o MY WAM poka¿emy? Nie wiem z czego to wynika. Mo¿e KMP? Kompleks Ma³ego Ptaszka?
Mo¿e w centralnej Polsce panuj± inne obyczaje, prawa ni¿ na prowincji na pó³nocy naszego kraju, ale chyba bardziej mi odpowiadaj± te ostatnie
5. Zwiedzaj±cy skar¿yli siê na brak informacji o Wiosce. Z rozmów wynika³o, ¿e wiêkszo¶æ przyby³a przypadkiem. Maj±c tak wielu partnerów, patronów (doliczy³em siê ok 40, w tym 4 medialnych) dziwi mnie to. Wynika, z tego ¿e mieszkañcy nie wiedzieli o imprezie. Mo¿e warto przemy¶leæ sposób dotarcia do mieszkañców i turystów przebywaj±cych w £odzi?
6. By³o jeszcze kilka szczegó³ów, które w ma³ym stopniu wp³ynê³y na gorsze postrzeganie tej imprezy jak op³ata za parking czy biesiada, na któr± siê nie za³apali¶my, a szkoda by³aby okazja do wymiany zdañ bezpo¶rednio i porozmawiania w milszej atmosferze. Ale nie bêdê siê na tym rozwodzi³.
Podsumowanie:
Czê¶ci z tych rzeczy da³oby siê unikn±æ poprzez powa¿ne potraktowanie uczestników i umieszczaj±c prawdziwe i rzeczowe informacje na Waszych stronach. Zaopatrzyliby¶my siê w to wszystko wcze¶niej, a tak mamy do wyboru: byæ na imprezie, albo je¼dziæ po obcym mie¶cie i szukaæ sklepów. Wybrali¶my to pierwsze.
I aby byæ dobrze zrozumianym. Nie piszê, tego aby zbesztaæ organizatorów. Wiem, ¿e zorganizowanie takiego przedsiêwziêcia to ciê¿ka harówa. Chcia³bym, aby wyd¼wiêk mojego postu by³ raczej g³osem, który co¶ zauwa¿y³ i podpowiada co mo¿na zrobiæ, ¿eby Wasza impreza sta³a na lepszym organizacyjnie poziomie. Napracowali¶cie siê bardzo, ale wystarczy dopracowaæ kilka szczegó³ów i bêdzie dobrze, tym bardziej, ¿e nie wi±¿± siê one z wielkimi kosztami patrz±c na rozmach ca³ego wydarzenia.
Pozdrawiam i ¿yczê powodzenia przy dalszych edycjach £ódzkiej Wioski Historycznej.
Walhalla (Chrzypsko) ani fundacja Rodem z Polski ( Poznañ) nie s± z £odzi tak wiec nie do koñca wasze pretensje s± w³a¶ciwie skierowane. A zakaz strzelania nie wynika z dziwnego prawa lokalnego, ale z ustawy o ochronie przyrody w s±siedztwie jest rezerwat i to jest przyczyna, ¿e nie mo¿na ha³asowaæ, o czym by³o wiadomo ju¿ na poprzednich wioskach i organizator powinien by³ was poinformowaæ. Z reszta ta postawa stra¿y miejskiej zosta³a wymuszona po licznych skargach ze wzglêdu na zbyt niefrasobliwe podej¶cie do zakazu uczestników wiosek w latach poprzednich. Podziêkujcie "rekonstruktorom".
Nie che byæ tutaj adwokatem diab³a, ale z ³aski swojej kierujcie czê¶æ pretensji we w³a¶ciw± stronê, bo wszyscy wyjechali a smród zostaje.
Mieszkaniec £odzi
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezerwat_przy...C5%81agiewnickihttp://pl.wikipedia.org/wiki/Las_%C5%81agi...ki_w_%C5%81odziPS. Przez wiêkszo¶æ turnieju rzekê mia³e¶ przed oczami, te stawy zosta³y wykopane na ¼ród³ach Bzury poza tym w £odzi jest jeszcze 17 innych rzek i wlasnie one by³y powodem powstania miasta.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeki_w_%C5%81odzi
Re Tomasz....
Ani jedno s³owo z mojego postu nie by³o skierowane przeciwko Tobie. Twój wysi³ek ogranizacyjny oceniam na 5 z plusem, zwa¿ywszy okoliczno¶ci w jakich sta³e¶ siê jednym z orgów.
Mi³y i szczególny charakter obozu "pó¼nych" to wy³±cznie Twoja zas³uga.
Pisz±c swój post liczy³em raczej na odpowied¼ ot, choæby tego ch³opaka z fryzur± prosto z Bronxu, który pe³ni³ wyra¼nie z mocy ORGANIZATORA funkcje porz±dkowe. Domy¶lam siê, ¿e na odpowied¼ tak± nie ma co liczyæ.
Do pozosta³ych £odzian....
Nie odbierajcie zbyt patriotycznie i nacjonalistycznie negatywnych wypowiedzi o £ódzkiej Wiosce Historycznej. Wasze miasto jest zapewne piêkne, gospodarne i porz±dne. W wypowiedzi mojej nie ma ani krzty ob³udy czy sarkazmu. Pochodz±c z prowincialnego miasteczka oceniæ chcia³bym wysi³ek organizacyjny jakby nie patrzeæ miasta o charakterze metropolii.
Stowarzyszenie nasze organizowa³o kilkana¶cie tego typu imprez. Inscanizacja Bitwy pod ¦wiecinem odbywa siê na brzegu rezerwatu przyrody Zlewisko Czarnej Wody wpisanej do Natury 2000. Co roku odtwarzamy tam pieszo-konno-artyleryjsk± bitwê. Oblê¿enie Lêborka przez wojska F. v. Ravenecka odbywa³o sie 20 m od klasztoru franciszkanów i zabytkowego ko¶cio³a, w ¶rodku naszego miasteczka. Równie¿ tam stosowali¶my broñ Cz.P. Za ka¿dym razem uzyskiwali¶my pozwolenia z Policji i Stra¿y Po¿arnej a Stra¿ Miejsk± powiadamiali¶my tylko o planowanej imprezie masowej by na czas mog³a zaplanowaæ odpowiednie s³u¿by w tym rejonie. Powiadamiamy te¿ Sanepid i s³u¿by medyczne. Tyle naszego w tym zakresie do¶wiadczenia.
Re Cukieras...
Wiemy kto u Was t± imprezê organizowa³ i ¿yczymy by na nastêpnych edycjach £ódzkiej Wioski Historycznej rodowici a nie przyjezdni £odzianie witali przybywaj±cych go¶ci w roli organizatorów.
co to jest fryzura z Bronxu ?
Ja w tym roku na £WH nie by³em, ale bylem na II i III wiêc teraz zakaz strzelania z hakownic czy inszych szczerze mnie zdziwi³ - poprzednio strzelano bez problemowo, nie pamiêtam jak na II ale na III wiosce strzelano co drug± godzinê - i to ze wzglêdu na konn± stra¿ miejsk±, nie rezerwat.
Dziêkujemy wszystkim za mi³± imprezê i za pomoc przy realizacji programu.
By³o naprawdê super !!!
Szanowny Panie Hako,
nie wiem kim jest osoba z opisan± przez Pana fryzur±, ale czujê, ¿e wypowied¼ Pana na temat owej osoby i owej fryzury ma zabarwienie pejoratywne.
Podobnie jak patrz±c na Pañski avatar kto¶ domaga³by siê odpowiedzi na forum "zgry¼liwego Dziada". Musi Pan wiedzieæ, ¿e nie ka¿dy kto zak³ada strój historyczny przegl±da dniami i nocami to forum.
Ale jak sam Pan pisa³, mia³ Pan mo¿liwo¶æ bezpo¶redniej s³ownej konfrontacji z owym osobnikiem, dlaczego nie zrobi³ Pan tego wówczas a teraz na forum szuka Pan osoby, która wcale nie musi byæ tu zalogowana.
Pozdrawiam
szanowny Panie Hako,
szanuje ¿e jest Pan wy¶mienitym rekonstruktorem i organizatorem wielu wspania³ych imprez, nie mia³em okazji w nich uczestniczyæ ani Pana poznaæ osobi¶cie mo¿e kiedy¶ to siê zmieni, mo¿e... Boleje nad faktem, ¿e nie móg³ Pan zademonstrowaæ swojej armatki, ale skoro nie ma pozwolenia nic nie poradzimy, je¿eli wie/umie Pan za³atwiæ takie pozwolenia proszê skontaktowaæ siê z organizatorem i zaoferowaæ mu nastêpnym razem pomoc. Wiêc proszê darowaæ sobie szydzenie i wy¶miewanie, jestem pewien ¿e i Panu zdarzy³y siê potkniêcia podczas organizacji swoich imprez.
Zdziwi³ mnie równie¿ Pana za¶ciankowy i prosty sposób rozumowania, ocenianie ludzi po wygl±dzie, szydzenie z nich. Je¿eli Pan nie strzela³, wiedzia³ kto, nale¿a³o za³atwiæ sprawê na miejscu, nie nie piê¶ciami ani przeklinaniem, rozmow±, wyja¶niæ a nie rozpisywaæ siê teraz odwa¿nie na forach, uprzedzê pytanie, nie, nie sugeruje, ¿e powinien Pan wydaæ kolegê.
k³aniam siê
Witam,
Poszukujê kontaktu do przedstawicieli ¦l±skiej Roty Najemnej z obozu pó¼no¶redniowiecznego.
Pozdrawiam
Tomek
CYTAT(Outsider @ 21:40 06.07.2010)
(...) strzelano co drug± godzinê - i to ze wzglêdu na konn± stra¿ miejsk±, nie rezerwat.
Dok³adnie, po drugiej stronie stawu jest stajnia Stra¿y Miejskiej i to najprawdopodobniej jest przyczyna corocznych 'cyrków' ze Stra¿nikami.
Re Lutom i Yaza...
Wybaczcie ale zazwyczaj podejmujê polemikê z osobami, które nie ukrywaj± swoich twarzy za wymy¶lnymi avatarami...
Przekonany jestem, ¿e wasze wypowiedzi jako ludzi m³odych nie s± nacechowane sarkazmem tak charakterystycznym dla wszystkich dziadoskich i stetrycza³ych osób. Na imprezach "pó¼nych" do tej pory nie spotka³em siê z górnym limitem wieku. To dlatego zdecydowa³em siê na £ódzk± Wioskê Historyczn± przyjechaæ.
CYTAT
...je¶li Pan nie strzela³, wiedzia³ kto, nale¿a³o za³atwiæ sprawê na miejscu, nie nie piê¶ciami ani przeklinaniem, rozmow±, wyja¶niæ......
Strzelaj±cy moim koleg± nie by³. "Pilnuj±cy porz±dku" zapewne te¿ kolegami moimi nie byli skoro to do naszej grupy skierowali dos³owne pytanie.
-
Dlaczego strzelali¶cie? Odpowiem pytaniem na pytanie.
- A na jakiej podstawie ten cz³owiek, pytanie takie zada³?
- Czy dlatego, ¿e zamieni³em kilka spornych zdañ z organizatorem?
- Czy dlatego, ¿e organizator nasz± rozmowê skomentowa³ szeroko w¶ród wcze¶niaków?
W tamtym momencie poczu³em siê jak nieodpowiedzialny ch³ystek, którego postanowiono doprowadziæ do porz±dku. Wybaczcie, ¿e nie mia³em najmniejszej ochoty wskazywaæ kto strzela³.
Dobr± zasad± prawa miêdzynarodowego jest zasada wzajemno¶ci.
CYTAT
Ale jak sam Pan pisa³, mia³ Pan mo¿liwo¶æ bezpo¶redniej s³ownej konfrontacji z owym osobnikiem, dlaczego nie zrobi³ Pan tego wówczas a teraz na forum szuka Pan osoby, która wcale nie musi byæ tu zalogowana.
Cz³owiek, który wystêpowa³ w charakterze "porz±dkowego" kilka godzin pó¼niej wyprowadza³ z naszego obozu folgierz. (zgubi³ tak± ma³± zatyczkê ale niech siê nie przejmuje. Wykujê sobie na ku¼ni now±) Gdy z³apa³em go na mocowaniu naszego proporca do innego namiotu odwróci³ siê do mnie ty³em i odszed³ razem z kolegami. Cytowaæ jego wypowiedzi nie bêdê.
Nie dziwcie siê, ¿e moja ocena tego cz³owieka ma charakter zdecydowanie negatywny.
Do tej pory nie wierzy³em, by osobnik ten by³ jednym z organizatorów. Zagadkowym natomiast wydaje mi siê, ¿e usi³ujecie broniæ kogo¶ kogo broniæ moim zdaniem nie macie najmniejszego powodu.
Pozdrawiam HaKo
Szanowny Panie Hako,
có¿ nie bardzo rozumiem Pañsk± uwagê dotycz±c± wieku, ale widzê, ¿e to jaka¶ piêta Achillesa skoro tak dotknê³o. Mnie uczono szanowaæ starszych i nauka ta nie posz³a w las ...
Pana niestety nikt nie nauczy³ szanowaæ m³odszych, o czym ¶wiadcz± Pañskie posty i tekst choæby z tarcz± i Walhalla, ale to ju¿ problem Pañskiego wychowania.
A teraz odpowiem Panu na Pañskie pytania i mogê odpowiedzieæ na nie na ¿ywo je¶li tylko Pan bêdzie chcia³, nie muszê uciekaæ siê do forum i formy pisanej.
- A na jakiej podstawie ten cz³owiek, pytanie takie zada³?
Ano dlatego, ¿e na samym pocz±tku imprezy jasna by³a informacja, ¿e strzelaæ z broni czarno prochowej nie mo¿na, wydaje mi siê, ¿e lepiej, ¿e zapyta³ kto¶ od nas, a kogo Pan stara siê z prymitywny sposób obraziæ, ni¿ stra¿ miejska przychodz±ca z bloczkiem mandatowym. Strzelano gdzie¶ blisko Waszych namiotów tote¿ skojarzenie pad³o na to miejsce i Was. Wystarczy³o odpowiedzieæ, "to nie my to kto¶ inny" i sprawa zakoñczona, bez "pieniactwa" na forum.
- Czy dlatego, ¿e zamieni³em kilka spornych zdañ z organizatorem?
A sk±d niby osoby, które Pan tu przywo³uje mia³y o tym wiedzieæ ??? Powtarzam zapytali bo kto¶ z³ama³ pewne ustalenia i postanowili mu zwróciæ uwagê, ¿eby tego nie robi³ wiêcej zanim zatrzyma go stra¿ miejska i wpisze mandat.
I znów wystarczy³o wskazaæ kto to by³ i po sprawie, ale có¿ zabrak³o chêci, odwagi, czy te¿ mo¿e chêci normalnego za³agodzenia sprawy.
- Czy dlatego, ¿e organizator nasz± rozmowê skomentowa³ szeroko w¶ród wcze¶niaków?
A tego to ju¿ nie skomentuje, bo to jest tak ¶mieszne jak "fryzura z Bronxu".
Zadam Panu jedno tylko pytanie
"Cz³owiek, który wystêpowa³ w charakterze "porz±dkowego" kilka godzin pó¼niej wyprowadza³ z naszego obozu folgierz."
Czy jest Pan pewien swoich s³ów i oskar¿eñ ? Czy ma Pan 100% pewno¶æ ? Bo pad³o pewne oskar¿enie i mogê ju¿ teraz powiedzieæ Panu, ¿e bezpodstawne. Po raz kolejny publicznie na forum obra¿a Pan t± sam± osobê, mog±c wyja¶niæ kwestiê na miejscu, ale widaæ lepiej biæ pianê przed monitorem i oskar¿aæ, kto¶ to kiedy¶ zdefiniowa³ jako "dzieci onetu", ale to ju¿ inna historia.
Mam nadziejê, ¿e chocia¿ przez internet, bo na ¿ywo raczej nie bêdzie Pan chcia³, ale drog± elektroniczn± przeprosi Pan za swoje nies³uszne oskar¿enia.
Pozdrawiam
No niez³a impreza gdzie organizator pozwala, ¿eby go¶ciom kradli sprzêty! Czapki z g³ów!
A i uda³o Wam siê Hako na wyje¼dzie zdenerwowaæ, to te¿ niez³a umiejêtno¶æ, nawet ja nie potrafiê!
no w³a¶nie nikt na to nie pozwala, ale nikt o tym na imprezie nie wiedzia³, bo ³obuz siê nie przyzna³ a Pan Hako nic nie powiedzia³.
Ale zrobiono szybkie dochodzenia i wiadomo kto i co i mo¿na by³o sprawê szybko za³atwiæ na miejscu, ale komu¶ zabrak³o chêci do rozmów i to nie by³ nikt z ekipy organizacyjnej.
Witam.
Na szczê¶cie nie by³o mnie tam,w³a¶nie z powodu stra¿y miejskiej.
W zesz³ym roku strzelali¶my dok³adnie w wyznaczonyxh godzinach (sorki cukierasku nie wiesz o czym piszesz i kalasz w³asne gniazdo)
Popieram Hako,ca³ym sercem,znamy siê nie od dzisiaj i przy³±czam siê do zdania,¿e gospodarze pokpili sprawê.
Stra¿ miêjska nie stanowi prawa,a ma je respektowaæ i wykonywaæ jego postanowienia.
Dali cia³a ,o czym ¶wiadczy topielec (wiem nie s± ratownikami,bo nie maj± czapek heheheheh).
Zostawie ten post bez zakoñczenia ,bo mam nadziejê ,¿e organizacja ,zezwolenia,zapewnienia WODY,zostan± dopracowane na naspne imprezy.
Ps.jestem z £odzi ,a w zasadzie z Ba³ut.
A donosicieli i z³odziei powinno siê ELIMINOWAÆ!!!!!!!!!
Czy na temat tej imprezy ma kto¶ pozytywne zdanie?
Bo jak na razie sformu³owano konkretne zarzuty pod adresem kiepskiej organizacji i olewania uczestników, a orgowie wdaj± siê w jakie¶ niepotrzebne pyskówki, zamiast odnie¶æ siê merytorycznie do merytorycznych zarzutów.
Na Wiosce nie by³em, ale zamierza³em wybraæ siê w przysz³ym roku, gdy¿ uwa¿am, ¿e ekipy XIII wieczne maj± du¿o do pokazania publiczno¶ci z zakresu historii kultury materialnej.
Póki co widzê, ¿e to kolejny nieudany maria¿ "wcze¶niaków" z "pó¼nymi", podobnie jak na L±dzie.
Jak na razie impreza dla czytelników tematu jawi siê jako straszne dziadostwo, mocno odstrêczaj±ce od uczestnictwa.
Mo¿e organizator by co¶ z tym zrobi³? Mo¿e jakie¶ zdjêcia wrzuæcie, czy co¶?
Uderz w stó³ a no¿yce siê odezw±. Przecie¿ widzia³em ca³a scenê i to nie ja by³em zrugany przez stra¿ za strzelanie, wiec nie mów mi nic o robieniu pod siebie skoro sam siê nie potrafisz utrzymaæ gaci w czysto¶ci. No, ale je¶li jedynym zajêciem na imprezie oprócz chlania piwska jest robienie ha³asu, nie ma siê, czemu dziwiæ.
Witam
Co prawda uczestnikiem czynnym wioski nie by³em ale troszkê mam spostrze¿eñ.
Organizator i tu mówiê o Neo a nie podnajêtych wykonawcach z grup rekonstrukcyjnych, musi okre¶liæ jaki ma byæ profil imprezy jak± jest £WH. Czy ma to byæ ¿ywa lekcja historii prezentowana przez ró¿ne grupy z kilku okresów historycznych. Idea pracy u podstaw i pokazania ludziom (cywilom) wycinka rekonstrukcji w celach edukacyjnych, mo¿e byæ zachêt± dla uczestników co¶ sob± reprezentuj±cych. Albo czy ma byæ to show dla ludzi przy piwie i kie³basce, ¿±dnych zobaczyæ rycerzy i wikingów lej±cych siê po ³bach. Takie pokazy siê robi za kasê i organizator powinien wysup³aæ z mieszka pieni±dze dla uczestników. Jedna i druga forma ma swoje zalety i wady, wa¿ne jest by by³o okre¶lone z góry czego oczekuje org.
Pzdr Igor