A oto pozosta³e regulaminy poszczególnych konkurencji. Jako, ¿e nie lubiê komplikowaæ prostych spraw i zawsze by³em za prostymi, jasnymi i czytelnymi regulaminami to takie te¿ s± w Nidzicy.
Turniej hakowników - regulamin
1. Turniej na czas. Wygrywa ten (ci) którzy w jak najszybszym czasie oddadz± 3 wystrza³y z hakownicy.
2. W turnieju bierze udzia³ hakownik (strzela) i osoba która mu pomaga (podaje lont, proch ect.) Je¶li kto¶ jest wstanie obs³u¿yæ siê sam to ok. Druga osoba jest nie potrzebna.
3. Je¶li hakownica nie wystrzeli za którym¶ razem, hakownik zostaje zdyskwalifikowany.
Bieg dam - regulamin
1. Konkurencja na czas. Wygrywa to osoba która w jak najszybszym czasie pokona/przebiegnie opracowan± trasê i wykona wszystkie zadania (pranie gaci, poszukiwanie jajek w s³omie, rzut wiankiem ect.)
Turniej ³uczniczy - regulamin
1. Zostanie podany (opracowany)
przed pocz±tkiem konkurencji i bêdzie zale¿ny od ilo¶ci uczestników.
Rzut toporem do saracen - regulamin
1. Ka¿dy uczestnik ma trzy rzuty toporem w punktowan± strefê drewnianego saracena. Wygrywa ta osoba która uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów.
Turniej bojowy na miecze d³ugie - regulamin
- Czas walki 90 sekund
- Broñ; dopuszczalny jest jedynie miecz d³ugi, broñ musi byæ zatêpiona, jej waga nie mo¿e byæ ni¿sza ni¿ 1700g.
- Liczone s± jedynie silnie ciosy zadawane krawêdzi± tn±c± broni. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia.
- Polem trafienia jest ca³e cia³o przeciwnika z wy³±czeniem stóp, krocza, karku i d³oni.
- Niedozwolone s± ataki na kark, krocze, stopy i d³onie przeciwnika.
- Zabronione jest u¿ywanie kopniêæ.
- W przypadku klinczu sêdzia powinien przerwaæ walkê po 5 sekundach. Ciosy zadawane podczas klinczu nie s± liczone.
- Zawodnik ma prawo do dwóch jednominutowych przerw w czasie walki w celu poprawienia czê¶ci uzbrojenia, je¶li naprawa nie jest mo¿liwa, to zostaje on zdyskwalifikowany lub mo¿e walczyæ bez sprawnego elementu uzbrojenia pod warunkiem, ¿e nie zagra¿a to znacz±co jego zdrowiu.
- Je¶li zawodnik dozna kontuzji w wyniku czystej akcji przeciwnika, ma on 30 sekund na osi±gniecie gotowo¶ci do walki w przeciwnym przypadku przegrywa walkê (to samo dotyczy zawodnika, który sie przewróci³). Je¶li kontuzja zawodnika nast±pi w wyniku nieczystego zagrania przeciwnika, zawodnik poszkodowany ma prawo do d³u¿szego odpoczynku, jego walka mo¿e zostaæ prze³o¿ona na pó¼niej. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur.
- Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, skórznia lub kirys p³ytowy.
- Rêce; pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach minimum pikowane nogawice lub zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
SÊDZIA MA ZAWSZE RACJÊ NAWET JAK NIE MA RACJI