Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: [inne] Intelekt a interes muzyczny
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni
Stron: 1, 2, 3
Piotr £uniewski
Witam!

Swego czasu propagandzi¶ci doszli do wniosku i¿ ludzie dziel± siê na trzy kategorie:
- tych którzy wierz± we wszystko
- tych którzy w nic nie wierz±
- tych którzy ka¿d± poznan± wiadomo¶æ postaraj± siê zanalizowaæ a nastêpnie wyci±gn±æ wnioski

Evendur w swoim li¶cie w innym temacie u¿y³ sformu³owania " siê trzeba mêczyæ przy s³uchaniu Abalienatusa ". Je¶li czytaj± to osoby z grupy pierwszej to oznacza i¿ " siê trzeba mêczyæ przy s³uchaniu Abalienatusa ". A wiêc istnieje prawdopodobieñstwo i¿ nie przyjd± na koncert, jest to wiêc wbrew mojemu osobistemu interesowi artystycznemu i ekonomicznemu.

Z drugiej strony je¶li przeczytaj± artyku³ w pi¶mie folkowym "Gadki z Chatki" , ostatni numer, i¿ " krêci³a siê grupa Abalienatus zapodaj±c przyjemny ¶redniowieczny folk " to albo znajd± siê w grupie drugiej, co jest wbrew mojemu interesowi ale mog± znalezæ siê w grupie trzeciej co mo¿e byæ zgodne z moim interesem.

Dlatego w³a¶nie na publiczny zarzut Evendura zdecydowa³em siê odpowiedzieæ równie¿ publicznie i przytoczyæ przeciwstawn± opiniê.

Jako i¿ jednak na ogó³ zniesmacza mnie wyci±ganie ze s³uchaczy kasy drog± manipulacji, i zale¿y mi na autentycznym rozwoju moich wspó³towarzyszy z zespo³u i moim w³asnym, co tak¿e jest trosk± o dostarczanie warto¶ciowego produktu s³uchaczom, a wiêc o ich interes, prosi³bym o sprecyzowanie powy¿szego zarzutu gdy¿ w przeciwnym razie jest on ca³kowicie nieprzydatny ani wykonawcom ani s³uchaczom.

Jak napisa³em w artykule zamieszczonym w internetowym pi¶mie http://www.sounda.net. " otwarto¶æ, to obok pracy i umiejêtno¶ci krytycznego spojrzenia wa¿ny warunek rozwoju ".
Ajcek
CYTAT
Wyobrazmy sobie osobê X która us³ysza³a ¿e zdarzenie Y stanowi zawarto¶æ A.

Co to znaczy, ¿e "zdarzenie stanowi zawarto¶æ"? icon_wink.gif

I z ca³ym szacunkiem, o co Ci siê rozchodzi? Je¶li chcia³e¶ zjebaæ Evendura za bezpodstawn± krytykê, to mo¿na to by³o zrobiæ krócej, a nie wychodz±c od prehistorii i na Trzeciej Rzeszy koñcz±c. icon_wink.gif A ju¿ my¶la³em, ¿e tylko ja na tym forum podlegam syndromowi Godwina (dziêki Ci, Anulko, za u¶wiadomienie mi znaczenia tego pojêcia icon_wink.gif).
Piotr £uniewski

Watek podj±³em wy³±cznie dlatego ¿e:

Moja odpowiedz z tematu o flecie zosta³a usuniêta a zarzut pozostawiony...

Chcia³em zareklamowaæ Soundê...

Ale przyznajê Ci racjê i¿, niektórych rzeczy tu mo¿e byæ za du¿o, dlatego ciach, ciach szybka korekta...
Anulka
Ajcku - nie wszyscy praktykuj± "zjebywanie", tak jak nie wszyscy u¿ywaj± tego s³owa. "A gdyby tu przedszkole by³o, i gdyby to dzieci przeczyta³y (sprawdziæ, czy nie ksi±dz)." icon_wink.gif

Kochany Piotrze! z drugiej strony bardzo ³adnie to wszystko uj±³e¶ (Bo¿e, co za czasy, ¿e dziêkuje siê ludziom, i¿ nie "zjebali" innych). Ale za bardzo, my¶lê, przej±³e¶ siê odizolowan± opini± smile.gif

Ja tam nie cierpiê, s³uchaj±c Was, a ju¿ zw³aszcza graj±c razem z Wami smile.gif O jedynym, co mi mo¿e przeszkadzaæ - niejednolitym stroju zespo³u - ju¿ pisali¶my i nie bêdê do tego wracaæ. Macie fajne brzmienie, dobry repertuar, wykonanie mi siê podoba - bo nie mam nic przeciwko ¿ywio³owo¶ci na scenie muzyki ¶redniowiecznej!

Kamyczek do Twojego ogródka, na wypadek gdyby zdarzy³y siê tu osoby z grupy 1. lub 3. smile.gif
Ajcek
CYTAT
Ajcku - nie wszyscy praktykuj± "zjebywanie", tak jak nie wszyscy u¿ywaj± tego s³owa. "A gdyby tu przedszkole by³o, i gdyby to dzieci przeczyta³y (sprawdziæ, czy nie ksi±dz)."

Ej, Ty mnie zjeba³a¶, nie?

CYTAT
O jedynym, co mi mo¿e przeszkadzaæ - niejednolitym stroju zespo³u - ju¿ pisali¶my i nie bêdê do tego wracaæ.

No, teraz to Wam pojecha³a, jeszcze gorzej ni¿ Evendur. icon_wink.gif I to niby w zawoalowany sposób, pod p³aszczykiem nieznajomo¶ci pojêæ muzycznych. icon_wink.gif

A teraz ja siê trochê poszarogêsiê samozwañczo: co ten temat ma wspólnego z muzyk± dawn±? :P I co ma wspólnego tytu³ tematu "intelekt a interesy muzyczne" z jego zawarto¶ci±?
Piotr £uniewski
Eee tam Ajcku przesadzasz... smile.gif Zreszt± chyba celowo bigsmile2.gif

Intelekt s³uchacza jest zwi±zany z jego podej¶ciem do muzyki.

Podej¶cie s³uchacza do muzyki jest zwi±zane z interesem muzyka.

Konstrukcja logiczna prosta jak budowa cepa.

Gram muzyke "folkow±" inspiruj±c siê muzyk± dawn± tak wiêc i tu jestem w stanie odbiæ rzucon± pi³eczkê tongue.gif
Lecheor
***
Ajcek
CYTAT
Jako upierdliwy i z³o¶liwy dziad mogê powiedzieæ jedno: wolê Abalienatusa, który gra kiepsko i "nie po mojemu", ale przynajmniej nazywa to "folkiem inspirowanym muzyk± dawn±", ni¿ ca³± kalisk± fujarkowo-gówniarsk± cha³ê, któr± wszyscy zgodnie zw± "muzyk± dawn±", patrz±c na skupione miny Sapiehy, Bornusa, Dobrzañskiego i pozosta³ych "autorytetów".

Amen.

CYTAT
oczywi¶cie mieli oni niesamowite ku temu kompetencje...

Panie, uchroñ nas od wszystkich speców od muzyki dawnej, którzy jak kiedy¶ gdzie¶ poakompaniowali komu¶ na klawesynie, to s±dz± ¿e mog± pouczaæ ¶piewaków jak nale¿y ¶piewaæ barok. Ju¿ siê nas³ucha³em w ¿yciu tekstów w stylu "¦piewaj ciszej, bo to barok!" albo "Rób oddechy tutaj, tutaj i tutaj, bo w traktacie XXX pisz±, ¿e tak ma byæ. Jak to starcza Ci powietrza? Co z tego? Rób oddechy - przecie¿ to barok!". A najlepsze s± uwagi "Oddzielaj ka¿dy d¼wiêk od siebie - to ma byæ takie zwiewne i delikatne, jak d¼wiêk klawesynu - w koñcu to barok!". icon_wink.gif

CYTAT
Jak dla mnie Sounda pos³uguje siê zbyt ezoterycznym jêzykiem. Trochê za g³upi jestem, ¿eby zrozumieæ wiêkszo¶æ tekstów...

No, ja te¿ wychodzê na g³upka z moimi niestylistycznymi i prostackimi wypowiedziami w wywiadze ze mn±. icon_wink.gif Ale to ju¿ takie ¶rodowisko. Dasz niejakiej Kasi O. paragon z supermarketu, a ona Ci go tak artystycznie odczyta, ¿e ca³a sala zamrze z wra¿enia, a potem ludzie bêd± domagaæ siê bisu. icon_wink.gif
Evendur
Witam. Nie zmy³em siê tylko taka jest ju¿ moja czêstotliwo¶æ nadawania na tym forum. Drogi Piotrze. Nie chodzi mi o to ¿e mam do waszego zespo³u ukryte pok³ady nienawi¶ci i dla tego was obje¿d¿am. Czy sam jeste¶ w stanie z czystym sumieniem uznaæ ¿e to co gracie jest na prawdê wysokiej jako¶ci? Spójrz prawdzie w oczy. Jeste¶cie beznadziejni. A ja sobie sklecê w domu prasê drukarsk± i wydrukuje pismo "Folkowe sranie w banie" i tam napiszê ¿e Chuck Norris powinien byæ prezydentem! No daj spokój! Nie chcê Ci odbieraæ potencjalnych fanów ale nie mów proszê ¿e jeste¶cie dobrym zespo³em! S³ysza³em was koncert ostatnio (w Ciechanowie bodaj¿e) i to by³o po prostu straszne. Kup najpierw wszystkie struny do lutni. A Ciebie drogi Lecheorze chcia³bym siê zapytaæ. Czy znasz w Polsce kogo¶ kto zrobi³ wiêcej dla propagowania muzyki dawnej ni¿ Ci na których tak narzekasz? To siê nie liczy ¿e oni narzucaj± swoj± formê i ograniczony punkt widzenia. Ci którzy na tym festiwalu maj± jakie¶ umiejêtno¶ci kieruj± siê w³asnym rozumem i nie ograniczaj± siê do wiedzy przekazywanej przez tych ludzi! Narzekasz ale w gruncie rzeczy nie masz do tego prawa. Pochwal siê swoimi osi±gniêciami na tym polu. I ja nie sk³adam ho³du Dobrzañskiemu Czy Sapie. Ja po prostu mimo wszystko szanuje ich za ich osi±gniêcia i pracê.
Piotr £uniewski
Hej Evendurze!

Moja lutnia to Syryjka, one z tego co siê nie mylê maj± po dziesiêæ strun ( po dwie w chórach czyli piêæ par rzecz jasna ). Nic na to nie poradzê ¿e przed sprzeda¿± w ramach "renowacji" kto¶ przytwierdzi³ do niej podstrunnik na dwana¶cie itd.

Spokojnie zarobiê troszkê i sprawiê sobie piêkn± Egipcjankê lub Turczynkê jak mi siê poszczê¶ci.
Na razie kupi³em sobie baglamê. ( od firmy Eraydin Sazevi , nawet niez³e jak dla mnie )

Ani na chwilê te¿ nie tracê ¶wiadomo¶ci ¿e nie jestem jakim¶ muzykiem " w y s o k o j a k o ¶ c i o w y m ", ani ja ani moja paczka. Dobrymi muzykami to dla mnie mog± byæ Pawe³ Iwaszkiewicz, Agnieszka Obst.

Ten Pan mo¿e byæ dobry:

http://pl.youtube.com/watch?v=Ln7NHlyy9JU

http://pl.youtube.com/watch?v=vJ3XOzbWVxQ&...feature=related

A ja to t³uk jestem i moja mózgownica ciê¿ko pracuje ¿eby siê czego¶ naumieæ...
Mo¿e kiedy¶ siê czego¶ tam nauczê...

Pozdrowionka!

Ps. Ja wiem ¿e to niskonak³adowe pisemko za piêæ z³otych to w sumie nic " powa¿nego "...
Ajcek
CYTAT
S³ysza³em was koncert ostatnio (w Ciechanowie bodaj¿e) i to by³o po prostu straszne.

A móg³by¶ jako¶ uzasadniæ? Ja nie s³ysza³em Abalienatusa nigdy, ale chêtnie poczyta³bym recenzjê.

CYTAT
A Ciebie drogi Lechorze chcia³bym siê zapytaæ. Czy znasz w Polsce kogo¶ kto zrobi³ wiêcej dla propagowania muzyki dawnej ni¿ Ci na których tak narzekasz?

Ech, widzê ¿e jeszcze nie nauczy³e¶ siê, ¿e zadawane Lecheorowi takich pytañ jest forumowym samobójstwem. icon_wink.gif

CYTAT
Ci którzy na tym festiwalu maj± jakie¶ umiejêtno¶ci kieruj± siê w³asnym rozumem i nie ograniczaj± siê do wiedzy przekazywanej przez tych ludzi!

Z ca³ym szacunkiem, kto z uczestników tego festiwalu ma jak±¶ wiedzê i umiejêtno¶ci? Jakie dobre zespo³y tam je¿d¿±?
el Sabio
A ja musze sie zgodziæ z Evendurem w kilku kwestiach. Niewiem co mam my¶leæ o Abalienatusie..szczerze to Abdulla bardzo lubie:D ale niemoge sie zgodziæ z "wszechwiedz±cym" Lecheorem bo niema racji. wiele lat je¿dze na festiwale i wiem ze to co prezentuje wiele zespo³ów na "scholi" jest bardzo po¿adne.Nazwa³ bym to bliskie profesionalizmowi. Wg mnie Dobrzañski jest artysta i prawdziwym wirtuozem.tak samo jak Sapiecha czy np. Szczycinski. lecheorze niestety niemasz racji.i Evendur ma racje. a jesli wg was iwaszkewicz zas³uguje na szacunek to dobrzanski tym bardziej. i artyzm na tym polega ¿eby jak najlepiej zaprezentowaæ to co sie potrafiæ i wk³adaæ w to serce. czekamy na prezentacje talentu lecheorze.

PS Ajcku wg mnie to naprawde wysoki poziom jest na scholi.wystarczy pos³uchaæ Mille regretz, Bianco fiore itp itd. mam nagrania je¶li chcesz szczerba.gif
Evendur
Drogi Piotrze je¶li moje s³owa by³y za ostre to przpraszam bo nie chcia³em Ciê uraziæ. Ja te¿ Ciê lubiê;) Mam nadziejê ¿e bêdzie wam dobrze sz³o(chocia¿ z Piskunem ciê¿ko siê pracuje).
Ajcku, propo moich wra¿eñ z koncertu w Ciechanowie. Mi³o by³o gdy Abalienatus zagra³ Praczki. Mo¿na by³o potañczyæ. Wszak na takich imprezach klimat jest najwa¿niejszy. Ale, gdy zosta³ zaprezentowany Tourdion to mi normalnie siê plakaæ zachcia³o. Z tego co siê orientujê ta kobieta ktora to ¶piewa³a nie jest u nich na sta³e, ale zabola³o bardzo. Szczerze mimo ¿e jestem basem;) to za¶piewa³bym lepiej ten pierwszy g³os.
A propo Lechora i staræ z nim. Nic takiego nie jest w moim zamiarze. Ja tylko odpowiadam. Na sympatiê sympati±, a na wypinaie czosnka o kulistych kszta³tach z piedesta³u wy¿szo¶ci wrogo¶ci± i chamstwem.
Pozdrawiam;)
el Sabio
Co prawda to prawda...czasami przeszkadza mi nieprofesjonalne podejscie do sprawy...Wg mnie abdull ma talent i sie marnuje..kilka osób abalienatus ma ale niepotrafi z nich korzystac.chodzi mi g³ownie o Paw³a(piskun) czy jak kto woli [arkoz].niepotrafi z nich skorzystaæ i robi z siebie gwiazdora..niestety musze stwiedziæ ze niejest dobry..to tylko moje zdanie.
A abdull fajny ch³op ale ma przewalone z nim pracowac.

I szczerze..ma³o obchodz± mnie fochy lecheora...wyglada jakby zupe³nie nie mia³ do¶wiadczenia a niby taki wielki znawca sztuk.nieboje sie lechorze. I powiem Ci ze zdanie innych ludzi powinno sie szanowaæ. mowie po raz kolejny.zaprezentuj swe umiejêtno¶ci lub wiedze czy zas³ugi a wtedy pogadamy.

I jeszcze jedno : profesjonalist± nie jest sie odrazu.na to sk³ada sie wiele lat pracy nad swoimi s³abo¶ciami. Jak widaæ lecheor zadufa³ sie w sobie i uwa¿a sie ze pozjada³ wszystkie rozumy.jesli jeste¶ w po³owie tak dobry jak Ci których poda³es jako "cieniasów" to pok³onie przed Tob± g³owe.Mimo w³asnych umiejetno¶ci jakiekolwiek by nie by³y zawsze trzeba podchodziæ do sprawy jak profesjonalista. Szczególnie w muzyce. inaczej to zwyczajnie cha³turzymy. I dla mnie lechor wcale nie jest "biblia" frehy..poka¿ co potrafisz.pozdrawiam.

Edycja A. ¯uk: A ja uwa¿am, ¿e Ty jako profesjonalista powiniene¶ poprawiæ b³êdy i wiedzieæ, ¿e zdanie zaczyna siê z wielkiej litery!
Piotr £uniewski
Cyt. Ja te¿ Ciê lubiê;)

Hmm...to my siê znamy?
Mo¿e siê przedstawisz Evendurze?

Ps. Mimo wszystko uwa¿am, ¿e Lecheor zrobi³ co¶ dla propagowania muzyki dawnej...
Lecheor
***
Rabiega
Amen.

Od teraz proponujê powrót ad rem.

Pozdrawiam -
Rabiega
Ajcek
CYTAT
Sam fakt, ¿e przez 10 lat s³ysza³em w Kaliszu ten sam repertuar o czym¶ ¶wiadczy.

Sam fakt, ¿e festiwal odbywa siê w Kaliszu o czym¶ ¶wiadczy. Zreszt± ka¿dego roku festiwal przechodzi bez echa i nie jest prawie wogóle reklamowany - ot zwyk³a prowincjonalna impreza, co¶ jak przegl±dy chórów amatorskich, na których zdarza³o mi siê bywaæ jak jeszcze ¶piewa³em w Kaliszu w chórku parafialnym. icon_wink.gif Ale ludzie uczestnicz±cy w takich wydarzeniach "artystycznych" zwykle maj± bardzo ograniczone horyzonty i znaj± tylko swój w³asny ¶wiatek muzyczny; pos³uguj± siê w³asnym metajêzykiem (teksty w stylu "Cze¶æ pie¶ni", itp.) i uwa¿aj±, ¿e jaki¶ chór jest dobrze przygotowany je¶li ¶piewa z pamiêci i nie spada wiêcej ni¿ o ton podczas dwuminutowego utworu. icon_wink.gif

CYTAT
Znam to ¶rodowisko od kuchni i pamiêtam sytuacje, kiedy dzieciaczki z jednego zespo³u zniszczy³y instrumenty innym, ¿eby tamci nie zdobyli poz³acanej statuetki.

Serio? Ale hardkor! Ale zniszczy³y w sensie, ¿e im stroiki po³ama³y i zerwa³y struny czy jaki¶ wiêkszy kaliber sabota¿u (spalenie instrumentów, por±banie siekier± itp.)? icon_wink.gif
Przy okazji: kiedy¶ na jednym forum chóralnym pochwali³em jaki¶ m³odzie¿owy zespó³ muzyki dawnej, ¿e fajnie gra³ (bo ich na ¿ywo s³ysza³em), ale o¶mieli³em siê zwróciæ uwagê, ¿e maj± niehistoryczne stroje. I tak mnie zjechali po ca³o¶ci, ¿e a¿ strach, u¿ywaj±c s³ów plugawych, a niewybrednych. Jacy¶ dziwni ludzie s± w takich zespo³ach... My¶lê, ¿e w niektórych miejscowo¶ciach m³odzie¿ z blokowisk ma do wyboru piæ wino na ³awce albo graæ na flecie w zespole muzyki dawnej. icon_wink.gif
Przy okazji: poz³acana statuetka W KALISZU? Jako¶ nie chce mi siê wierzyæ. icon_wink.gif Mo¿e chodzi³o o z³ot± farbê na plastikowej statuetce? icon_wink.gif

CYTAT
Z tego co siê orientujê ta kobieta ktora to ¶piewa³a nie jest u nich na sta³e, ale zabola³o bardzo. Szczerze mimo ¿e jestem basem;)

Jeste¶ basem, hmmmm... A jaka skala, je¶li mo¿na spytaæ? icon_wink.gif

CYTAT
www.horrendus.republika.pl

Z tego co widzê na tym obrazku to nie gracie na historycznych instrumentach. ;/
Lecheor
***
Kakofonix
CYTAT(Evendur @ 18:46 14.12.2007) *
(...)
Ale, gdy zosta³ zaprezentowany Tourdion to mi normalnie siê plakaæ zachcia³o. Z tego co siê orientujê ta kobieta ktora to ¶piewa³a nie jest u nich na sta³e, ale zabola³o bardzo. Szczerze mimo ¿e jestem basem;) to za¶piewa³bym lepiej ten pierwszy g³os.


Chaire!
Czy móg³by¶ rozwin±æ my¶l? Czy chodzi Ci o b³êdy w interpretacji, czy te¿ niedoróbki techniczne?
Pozdrawiam, Andrzej
Piotr £uniewski
Rabiega bezstronnie i s³usznie interweniowa³ apeluj±c o kulturê wypowiedzi i ja siê do tej pro¶by przychylam. Przynajmniej do tego, aby nie by³o tam wprost ordydarnych wulgaryzmów. Je¶li nikt nie potrafi inaczej mo¿na chocia¿ wykropkowaæ albo u¿yæ, eee jak to siê nazywa synonimu? Uk³on w Twoj± stronê, Rabiego smile.gif


Ale tematyka o SC od bidy mo¿e tu zostaæ ( patrz tytu³ ), je¶li inaczej siê nie da.
Jak mawiaj± lepiej upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, lepiej te¿ jak ¶mieci nie walaj± siê po ca³ym pokoju.

Drogi Panie Evendurze! Szanuj±c pañski cenny czas jaki zapewne po¶wiêca Pan na wa¿ne zajêcia i nie bywa Pan za czêsto na tym forum, czekam spokojnie na Pana odzew i na przypomnienie mi w³asnej osoby ( Byæ mo¿e zbyt du¿a ilo¶æ piwa skutkuje... ech u mnie t± amnezj±, Abd Al-Malik spokojnie, stara³em siê wtedy nie nosiæ turbanu! ).

A z pañskich wypowiedzi móg³bym wywnioskowaæ ¿e Pan mnie jako¶ bardzo dobrze zna, nie tylko zreszt± mnie. Zastanawia mnie te¿ nadzwyczaj szybka zmiana pañskiego stosunku do zespo³u.
Najpierw wszyscy jeste¶my "beznadziejni" a potem okazuje siê, ¿e ju¿ nie i nawet "Praczki" przyjemnie siê s³ucha. Sk±d te¿ taka nag³a sympatia do mojej osoby?

Rzek³bym jedno zaklêcie i wszystko siê zmienia...
Arka to jeszcze w zasadzie potrafiê zrozumieæ...
Na koniec przypomnê tylko, ¿e anonimowo¶æ w jaki¶ sposób rodzi pytanie o Pana intencje.

Ps. Pozwólcie ¿e na tym zakoñczê, bo zima teraz idzie sroga, kataru mogê dostaæ i bêdê musia³ wytrzeæ nos w ch...
Ania ¯uk
Ojojojojojojoj.... Ale siê porobi³o.....
Nie wiem co takiego zrobili wymienieni przez Evendura panowie dla propagowania muzyki dawnej, szczerze mówi±c ja tam nie znam ich nazwisk ( a bardzo lubiê jak mi siê MD przybli¿a), natomiast P. Iwaszkiewicza i A. Obst owszem znam i szczerze mówi±c np. w ¶rodowisku zespo³ów TD s± znani m. in. z wyk³adów dla laików na Korowodzie.
Lecheorze, mo¿e w koncu znajdziesz czas na napisanie czego¶... (ma³y przytyk), wtedy bêdziesz móg³ dostaæ order za zas³ugi w propagowaniu MD na Freha i Bagrittonie i tam bêdziemy odsy³aæ tych co domagaj± siê zas³ug i odznaczeñ devil.gif
Ajcku, to, ¿e Kalisz nie jest metropoli± nie ¶wiadczy, ¿e nie mog± siê tam odbywaæ dobre imprezy, to raczej zale¿y od organizatorów i uczestników. Kó³ko wzajemnej adoracji i lansowania kiczu oraz wyró¿niania wszystkich po kolei ( a najlepiej go¶ci z zagranicy ¿eby przyjechali w nastêpnym roku) mo¿na urz±dziæ nawet w du¿ym mie¶cie....
Ci±gnijmy temat SC tutaj- bez robienia ba³aganu. Przynajmniej mam wszystko na oku. No i dobrze, ¿e Rabiega zawsze na miejscu thanx.gif
Anulka
CYTAT(Lecheor @ 22:46 15.12.2007) *
Znam to ¶rodowisko od kuchni i pamiêtam sytuacje, kiedy dzieciaczki z jednego zespo³u zniszczy³y instrumenty innym, ¿eby tamci nie zdobyli poz³acanej statuetki. Na SC nie chodzi tak naprawdê o muzykê dawn±.

To niezbyt dobre wie¶ci, bo podobne zjawiska, choæ na nieco mniej dziecinnym, za to perfidnym poziomie obserwowa³am w Starym S±czu. Wtedy w³a¶nie wyci±gnê³am wniosek, ¿e ca³e ¶rodowisko tzw. profesjonalnych muzyków tak wygl±da i do tej pory czekam, a¿ jaki¶ sympatyczny profesjona³ wyprowadzi mnie z b³êdu :P
Rabiega
Witam.
Dziêkujê Ani za akceptacjê moich quasimoderatorskich poczynañ na muzycznej niwie.

Skoro mowa o intelekcie oraz interesie, dostrzegam pewn± dychotomiê w¶ród wypowiadaj±cych siê w tym, i pochodnych - muzycznych tematach.

1. Ga³±¼ pierwsza - wykszta³ceni i posiadaj±cy wiedzê profesjonali¶ci, a wraz z nimi hobby¶ci, ale obdarzeni muzyczn± wra¿liwo¶ci± i namiêtno¶ci± , ³akn±cy wiedzy i przyswajaj±cy j± chêtnie i bez trudu.
2. Ga³±¼ druga - pozbawieni wiedzy ale czerpi±cy z tego braku si³ê i pewno¶æ siebie - klezmerzy.
Z ca³ym dobrodziejstwem inwentarza powi±zanego z t± nazw±. I niezainteresowani byciem nikim wiêcej.

Moim zdaniem :
Ad.1. Ga³±¼ pierwsza - to wzmiankowany w temacie intelekt.
Ad.2. Ga³±¼ druga - to ów interes.

Ja nieodmiennie wieszaæ siê bêdê przy ga³êzi pierwszej.
Bo wieszanie siê przy interesie to ch....y wybór.

Prawid³owo¶æ taka wystêpuje zreszt± w ca³ym ruchu odtwórczym - st±d, z jednej strony - wajkingowie bez ³odzi i rymcerze bez koni i pocztów, jarlówny gotuj±ce kaszê i ksiê¿niczki bez panien s³u¿ebnych.
Za¶ z drugiej strony - wcze¶niacy jak zdjêci z opony z Bayeux i regulaminowi fizylierzy Xsiêcia Pepiego.

Itd.
Itp.

K³aniam nisko -
Rabiega
Lecheor
***
Ajcek
CYTAT
Ajcku, to, ¿e Kalisz nie jest metropoli± nie ¶wiadczy, ¿e nie mog± siê tam odbywaæ dobre imprezy, to raczej zale¿y od organizatorów i uczestników.

Oczywi¶cie. Festiwal Pianistów Jazzowych na przyk³ad. Ale my rozmawiamy, o ile siê nie mylê, o muzyce dawnej. Która w Kaliszu wygl±da tak:
- nie ma w Kaliszu ¿adnego zespo³u muzyki dawnej,
- zespo³y które przyje¿d¿aj± na SCC to g³ównie gimnazjalne zespo³u fletów prostych,
- czasem dyrektor filharmonii, Adam Klocek, sprowadzi jakiego¶ muzyka dawnego z Polski lub zagranicy i dadz± koncert. Ostatnio gra³a chyba Wroc³awska Orkiestra Barokowa, ale okres przedklasyczny.

CYTAT
rekonstrukcja chora³u dominikañskiego na podstawie ¶piewów koptyjskich

S³ysza³em co¶ o tym. Ogólnie science fiction. icon_wink.gif
Z tego typu podobnych projektów: moje kole¿anki z pewnego zespo³u muzyki dawnej z Poznania by³y uczone przez pewnego lutnistê (!) ¶piewania za pomoc± "interwa³ów naturalnych", bo "tak ¶piewano w ¶redniowieczu". Czymkolwiek s± interwa³y naturalne. icon_wink.gif Niestety szarlataneria muzyczna prze¿ywa prawdziwy rozkwit w naszych czasach. ;/

CYTAT
Rabiego! Dziêki za kolejne aurea dicta!

Cholera, z ca³ym szacunkiem, ale jestem za g³upi, albo (aktualnie) zbyt pijany, ¿eby zrozumieæ wszystkie zawi³o¶ci Twych wywodów. Móg³by¶ tak bardziej jêzykiem dla plebsu? icon_wink.gif

CYTAT
To niezbyt dobre wie¶ci, bo podobne zjawiska, choæ na nieco mniej dziecinnym, za to perfidnym poziomie obserwowa³am w Starym S±czu.

Z ca³ym szacunkiem, ale co siê dzia³o w Starym S±czu? Bo na privie opowiada³a¶, ¿e sobie utwory krad³y¶cie, ale - pytam siê - co profesjonalni muzycy maj± z tym wspólnego??
Evendur
Drogi Kakofonixie. Mówi±c o b³êdnym wykonaniu tego utworu mia³em na my¶li du¿e b³edy techniczne które niestety pogrzeba³y ten utwór. W moich oczch i w oczach ludzi tam obecnych(a raczej w uszach) jawi³ siê jako "rozdarty" zarówno pod wzglêdem formy, jak i szczególnie, wyrazu.
Propo Kalisza.
Dlaczego ten festiwal nie jest taki s³awny?
Bo nie jest to sprawa wysokiej wagi. O wiele wa¿niejsze jest zapewnienie uczestnikom dobrego lokum na czas festiwalu ni¿ spot w TVP. A bud¿et jest pgraniczony.
CYTAT
[zespo³y które przyje¿d¿aj± na SCC to g³ównie gimnazjalne zespo³u fletów prostych

CYTAT
nie ma w Kaliszu ¿adnego zespo³u muzyki dawnej

Mam pytanie do was Ajcku i Lechorze. Czy s³yszeli¶cie zespo³y które bra³y udzia³ w tym festiwalu i zdoby³y wiêksze nagrody? Np. chór Voci Unite(który do disneyowskiego porównany byæ nie mo¿e) albo zespó³ fletów prostych Cantio Polonica? Na jakich podstawach opieracie swoj± "konstruktywn±" krytykê?
Piotr £uniewski
Salam Bracia i Siostry!

Wygl±da na to, ¿e ezoteryczne skargi jeunessowców nie s± takie wyssane z palca...
A no tak to ju¿ najwyrazniej bywa z sapientia hominis sapientis

Ale ¿eby niszczyæ konkurencji instrumenty? A jakie ¶rodki zaradcze podjêli na to organizatorzy tego "festiwalu"?

Drogi Evendurze, widzê ¿e zrêcznie unikasz odpowiedzi na moje dociekania. Najwyrazniej z audacia u Pana problemy...

Drogi Rabiego, drugi ju¿ uk³on w Twoj± stronê... smile.gif
Rzeknê Ci waszmo¶æ, ¿e jest takowe pojêcie jak iniuria i z³o¶æ ludzka...
Choæ nie tracê nadziei, i¿ to o interes jakowy¶ siê jedynie rozchodzi.

Cyt.P. Iwaszkiewicza i A. Obst owszem znam i szczerze mówi±c np. w ¶rodowisku zespo³ów TD s± znani m. in. z wyk³adów dla laików na Korowodzie.

P.Iwaszkiewicza i A.Obst tak¿e znam, choæ s³owo "znam" to mo¿e za du¿o powiedziane. Nie tracê jednak nadziei ¿e dane mi bêdzie ich lepiej poznaæ. Ciekaw jestem czy wybieraj± siê na trasê koncertow± i w które miejsca? Nudno i czasem smutno graæ samemu...

Kurcze, a¿ siê chyba osobi¶cie powypytujê i posprawdzam...
Ajcek
CYTAT
zespo³y które przyje¿d¿aj± na SCC to g³ównie gimnazjalne zespo³u fletów prostych
CYTAT
Czy s³yszeli¶cie zespo³y które bra³y udzia³ w tym festiwalu i zdoby³y wiêksze nagrody? Np. chór Voci Unite(który do disneyowskiego porównany byæ nie mo¿e) albo zespó³ fletów prostych Cantio Polonica?

Czy to te zespo³y:
http://www.voci.republika.pl/
http://www.dksbialystok.pl/strony/cantiopolonica.htm ?
Wybacz mi, Evendurze, moj± bezpodstawn± krytykê! Przecie¿ to s± zespo³y z miejskiego domu kultury i ze szko³y podstawowej, a nie z gimnazjum. Ach, jak mog³em pope³niæ tak niewybaczaln± pomy³kê... ;-D

A tak nawiasem mówi±c: o ile robienie zespo³u fletów prostych z dzieci ze szko³y podstawowej ma jeszcze trochê sensu, to tworzenie chóru o takiej ¶redniej wiekowej raczej nie: po prostu dziewczynki w tym wieku nie s± jeszcze dostatecznie rozwiniête fizycznie (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mutacja_g%C5%82osu). Oczywi¶cie taki chór mo¿e mieæ ogromne znaczenie dla pó¼niejszej edukacji muzycznej, bo np. uczy czytania nut, ale ¶piewanie w takim wieku mo¿e siê skoñczyæ pó¼niejszymi problemami z g³osem. W ka¿dym razie raczej nie mo¿na mówiæ o jakichkolwiek warto¶ciach artystycznych chórów z³o¿onych z dzieciaków z podstawówki, tym bardziej je¶li liczy on zaledwie kilkana¶cie osób.

Co do braku zespo³u muzyki dawnej w Kaliszu, to jak dot±d nie podwa¿y³e¶ mojego argumentu.
Lecheor
***
Ajcek
CYTAT
Czy¿by znów s³ynny Tadzio Cz.?

Nie, nie on. Nie powiem kto, bo mo¿e to dobry muzyk, tylko raz mu co¶ do g³owy strzeli³o...

CYTAT
No i na koniec: czy wykonawca muzyki dawnej typu dziewuszka z VU wie co¶ o muzyce dawnej, czy jest tylko zwyk³ym wyrobnikiem, tudzie¿ narzêdziem w d³oniach p. Kasi (a ona z kolei w d³oniach Bornusa czy Po¿arskiego)?

Dok³adnie. My¶lê ¿e niestety ludzie pokroju el Sabia s± nie¶wiadomymi i niewinnymi ofiarami ludzi, którzy wykorzystuj± ich potencja³ dla w³asnych celów. My¶lê ¿e ka¿dy muzyk (mam tu równie¿ na my¶li flecistów z zespo³ów gimnazjalnych) powinien w pewnym momecie zadaæ sobie kilka pytañ:
- czy to co robiê daje mi satysfakcjê?
- czy to co robiê daje mi korzy¶ci?
- czy robiê to dobrze?
- czy robi³bym to lepiej gdybym robi³ to gdzie indziej/pod kierunkiem kogo innego?
- czy osoba, która kieruje moim zespo³em, szanuje mnie i dba o moje interesy? (tutaj przychodzi mi na my¶l wymaganie od chórzystów ¿eby ¶piewali podczas mutacji, podczas choroby albo ¶piewali tenorem nie maj±c do tego odpowiednich warunków fizycznych)
Dlatego ka¿dy szanuj±cy siê muzyk w pewnym momencie opuszcza swój zespó³ je¶li zespó³ przestaje mu odpowiadaæ.
Evendur
Lechorze. My¶lê ¿e trochê za surowo oceniasz zespo³y fletowe. Wiem ¿e to najprostszy consort(i swoj± drog± najnudniejszy). Ale ci ludzie dorastaj±. To nie s± ci±gle dzieci. Joanna która swego czasu udziela³a siê na freha ma za sob± bodaj¿e 15 lat muzykowania. W Kaliszu jawi siê na prawdê kilku solidnych flecistów(lecz niestety z braku profesjonalnego wykszta³cenia po ukoñczeniu 20-kilku lat zaprzestaj± grania). A propo Voci Unite to masz du¿o racji. Ale sam przyznaj ¿e przyjemnie siê ich s³ucha;) A w zwi±zku z niszczeniem instrumentów z zawi¶ci to nie s³ysza³em tej historii. Ale wszystko jest mo¿liwe szczerba.gif

Piotrze. Nie znamy siê. Moja sympatia wynika raczej z opinii innych o Tobie i jawi±cej siê na forum kulturalnej osobowo¶ci;) A przedstawiaæ siê nie chcê:P Wszak najlepiej s³ucha siê muzyki nieznaj±c autora i nazwy utworu icon_wink.gif

Ajcku. Szczerze to nie mierzy³em swojej skali. To i¿ jestem basem to pewne;) ale gdy bêdê mia³ okazjê to zmierzê i Ci powiem;) A w zwi±zku z Twoim argumentem i¿ w Kaliszu nie ma muzyki dawnej...nie chcê polemizowaæ na ten temat;P Wszak trochê tej muzyki tam musi byæ icon_wink.gif A poza tym nawet zbiorowe wykonanie "Soko³ów" na weselu jest tylko interpretacj±. Czy autorowi chodzi³o w³a¶nie o to? Nie dowiemy siê nigdy:D Dla mnie temat rzeka.

Pozdrawiam i przepraszam za wcze¶niejsze uniesienia w z³o¶ci.
Lecheor
***
Rabiega
Do nó¿ek padam.
Tego miodop³ynnego to nawet do profilu sobie doda³em, bo po³echtanym siê poczu³o moje przero¶niête ego.
Choæ to akurat ryzykowne zestawienie, wszak starzy ludzie to raczej jadem pluj± i z g±b im cuchnie ... i berety nosz±, takie ¶miszne, mechate ...
Co do SC - w³os mi siê zje¿y³, bo skoro tamtejszym jury s± starsi panowie lubi±cy kwa¶ne jab³uszka z zielon± pestk±, to mo¿e mniejszym z³em by³yby owe w±sate pokojówki ?
Mo¿e lepszy transseksualny dominuj±cy Freddie ni¿ kryptopedofilska, acz uleg³a Alice ?

Ca³uski i ogólne mizianie -
Rabbi

P.S. Lecheorze - Twoje oczekiwanie na respons mo¿e okazaæ siê daremnym, albowiem m³odociany adwersarz wydaje siê byæ raczej un grande tonto ...
Lecheor
***
Rabiega
Rzek³bym - los cojones undescenderos, zdarzaj± siê u m³odzieñców ¶piewaj±cych dyszkantem, choæ to patologia jest i a¿ siê prosi o intewencjê chirurga, o ile ju¿ nie jest za pó¼no, a³a.

Wybaczenia proszê za offtop, Królowo cicho.gif .

Starzec z Gór ( Tarnowskich )

P.S.
Ju¿ wiem, o co chodzi :
Hic est totius fortitudinis fortitudo fortis. Quia vincit omnem rem subtilem, omnemque solidam penetrabit ...
Ajcek
CYTAT
Tu siê Ajcku z Tob± nie zgodzê - po pierwsze: chór dzieciêcy do ¶wietna sprawa, tylko trzeba go dobrze zorganizowaæ.

Powiem tak: je¶li ta dyrygentka zna siê na rzeczy i potrafi zadbaæ o ich g³osy i w porê wys³±æ je na wokalny urlop, to OK. Tylko s± dwa problemy:
1. Nowy nabór. W miejscowo¶ci z której pochodzi ten zespó³ napewno jest wiele dziewczyn, które maj± jakie¶ tam g³osy. Ale tych co maj± s³uch (chocia¿by potrafi± powtórzyæ d¼wiêk) jest zdecydowanie mniej.
2. Je¶li ju¿ jaka¶ chórzystka zostanie odes³ana na wokalny urlop, to raczej z niego nie wróci. Skoñczy liceum, pójdzie na studia i tam albo zaprzestanie zajmowania siê muzyk± albo wst±pi do chórui akademickiego, gdzie wykorzysta zdobyte do¶wiadczenia (np. umiejêtno¶æ czytania nut).
Taki zespó³ marnuje wiêc najwa¿niejszy czynnik, jakim jest jednostkowe do¶wiadczenie ¶piewaka.

CYTAT
Dewastacja instrumentów to czasy do¶æ archaiczne (10 lat temu?),

A znaleziono winnych?

CYTAT
Ajcku. Szczerze to nie mierzy³em swojej skali. To i¿ jestem basem to pewne;)

Super. A sk±d ta pewno¶æ skoro nie mierzy³e¶?

CYTAT
A poza tym nawet zbiorowe wykonanie "Soko³ów" na weselu jest tylko interpretacj±. Czy autorowi chodzi³o w³a¶nie o to? Nie dowiemy siê nigdy:D Dla mnie temat rzeka.

Eeee, o czym Ty mówisz w³a¶ciwie?
Kakofonix
Chairete!
Pozostawmy Evendura wraz z nierozumnymi zwierzêtami i wróæmy do tematu, którym jest w istocie umiejêtno¶æ krytyki muzycznej. No bo krytyka tak, krytykanctwo nie. My¶lê, ¿e prawid³owa krytyka powinna byæ formu³owana w taki sposób, aby wynika³a z niej pewna nauka lub wskazówki dla recenzowanego. Powinna byæ wiêc konkretna: np.: tu i tu poda³e¶ b³êdn± nutê, a nie na zasadzie: No, da Vinci Mona Lizê to skopa³e¶.Wa¿ne jest tak¿e wskazanie wyznawanego systemu aksjomatów muzyki dawnej. Np. mi nie przeszkadza w zespo³ach muzyki dawnej ani niejednolito¶æ stroju (bo i czemu ma byæ jednolity?), ami u¿ywanie instrumentów wspó³czesnych, ani u¿ywanie t³umaczeñ. O ile mi wiadomo nie ma w tej chwili ustalonego kanonu, ¿e zespo³em muzyki dawnej mo¿e nazywaæ siê wy³±cznie grupa, która.... itd. Chyba, ¿e chodzi nam o to, aby zespo³y muzyki dawnej zajmowa³y siê czystym odtwórstwem historycznym, jako czê¶æ RR.
Zespo³y muzyki dawnej istnia³y w Polsce przez powstaniem RR (ostanio Ars Nova ¶wiêtowa³a 25-lecie) i wiêkszo¶æ z nich nie ma nic wspólnego z rekonstrukcj± historyczn±. Po prostu chc± graæ dawne zabytki muzyczne z epoki przedklasycznej, czemu daj± wyraz w nazwie "Zespó³ Muzyki Dawnej".
Podwórkowe zespo³y muzyki dawnej mo¿na krytykowaæ na wielu p³aszczyznach: techniki, wykonania, braku pryncypiów, no ale chyba nie za sam fakt istnienia?
Pozdrawiam, Andrzej


el Sabio
Po pierwsze:
Droga Anno. Niepowedzia³em ¿e jestem profesjonalist±! To by³o pisane zupe³nie w innym kontek¶cie.

Po drugie:
Winien jestem Lecheorowi przeprosiny..zosta³em trochê wprowadzony w b³ad..

Po trzecie:
mimo wszystko niejestem dzieckiem "scholi cantorum".
A. ¯uk: Nie z czasownikami piszemy oddzielnie. Nawet je¶li¶ nie jest profesjonalist±, to chyba szko³a podstawowa zaliczona?
Ajcek
CYTAT
Wa¿ne jest tak¿e wskazanie wyznawanego systemu aksjomatów muzyki dawnej.

Czyli?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aksjomat

CYTAT
Np. mi nie przeszkadza w zespo³ach muzyki dawnej ani niejednolito¶æ stroju (bo i czemu ma byæ jednolity?)

¯e coooooooooooooooooooooo? Ludzie, nauczcie siê znaczenia pewnych pojêæ zanim ich u¿yjecie (bo s±dzê ¿e nie chodzi³o Ci o to co my¶lê - tylko pytanie: o co?).

CYTAT
ani u¿ywanie t³umaczeñ

A co z utworami, których czynnikiem formotwórczym jest tekst? Jak zmienisz tekst, to masz albo cha³ê nienadaj±c± siê do wykonywania albo inny utwór.

CYTAT
O ile mi wiadomo nie ma w tej chwili ustalonego kanonu, ¿e zespo³em muzyki dawnej mo¿e nazywaæ siê wy³±cznie grupa, która....

Zespo³em muzyki dawnej jest grupa graj±ca muzykê dawn±. W stylu epoki.

CYTAT
Zespo³y muzyki dawnej istnia³y w Polsce przez powstaniem RR (ostanio Ars Nova ¶wiêtowa³a 25-lecie) i wiêkszo¶æ z nich nie ma nic wspólnego z rekonstrukcj± historyczn±. Po prostu chc± graæ dawne zabytki muzyczne z epoki przedklasycznej, czemu daj± wyraz w nazwie "Zespó³ Muzyki Dawnej".

Epoka przedklasyczna to pocz±tek XVIII-go wieku. Chyba nie to mia³e¶ na my¶li.
Anulka
CYTAT(Ajcek @ 10:44 18.12.2007) *
¯e coooooooooooooooooooooo? Ludzie, nauczcie siê znaczenia pewnych pojêæ zanim ich u¿yjecie (bo s±dzê ¿e nie chodzi³o Ci o to co my¶lê - tylko pytanie: o co?).


O ubranie, Jacusiu, o ubranie crazy.gif. Nauczcie siê, Jacusie, czytaæ w kontek¶cie, zanim zaczniecie pouczaæ :P

CYTAT(Anulka @ 16:56 07.12.2007) *
O jedynym, co mi mo¿e przeszkadzaæ - niejednolitym stroju zespo³u - ju¿ pisali¶my


Andrzeju - nie idzie mi o równe ko³nierzyki, w jakich mo¿e sobie wystêpowaæ Chórek Wiewiórek, ale o historycznie spójny strój. Czê¶æ Abalienatusa ubiorem nawi±zuje do kultury arabskiej, a czê¶æ do... no w³a¶ciwie nie wiem, ale przyjmuj±c dobre intencje, mog³o chodziæ o X-wiecznych S³owian. To mi siê gryzie ze sob± nawzajem i XIII-XVI wiecznym repertuarem na imprezie czternastkowej. Ale, jak nadmieni³am, ju¿ o tym meldowa³am Piotrowi na privie i nie chcê, ¿eby wysz³o, ¿e to moja jedyna impresja z wystêpów, bo tak nie jest smile.gif
Piotr £uniewski
Andrzeju, kwestia jest tej natury, ¿e nie ka¿dy " Zespó³ Muzyki Dawnej " jest zespo³em muzyki dawnej i my¶lê, ¿e nie by³oby wcale zle gdyby s³uchacze o tym wiedzieli. Id±c tym tropem kiedy¶ mo¿e siê bowiem okazaæ, ¿e bêdzie mo¿na wszystko wt³oczyæ s³uchaczom do g³owy a oni wszystko ³ykn±. Zreszt± ju¿ tak w jakim¶ stopniu jest.
Jednego" obiektywnego " kanonu faktycznie nie dostrzegam, byæ mo¿e ze wzglêdu na ograniczon± zawarto¶æ wiedzy w moim mózgu...
Jednak zespo³em muzyki dawnej dla mnie jest ten zespó³ który w sposób szczery stara siê maksymalnie zbli¿yæ do muzyki dawnej, przy za³o¿eniu oczywi¶cie ¿e nigdy mo¿e " obiektywnej " prawdy w tym nie osi±gn±æ.
Napisa³em o tym w swym artykule w Soundzie.

Co do jednolitego stroju to mam w±tpliwo¶ci czy i rzeczywi¶ci muzycy ¦redniowiecza i Renesansu tak siê ubierali:

http://www.magharebia.com/cocoon/awi/image...wiPHOTO_003.jpg - to jest najlepsze!

http://medieval.gothart.cz/images/articles/csm3.jpg

http://www.gaita.co.uk/eschewynge_small.JPG

http://www.sztaki.hu/providers/camerata/cd/gems.gif

Trzeba przyznaæ, ¿e jednolite jest to wszystko jak cholera. icon_mrgreen.gif
Co prawda nie wiem jak jest z wiarygodno¶ci± tych ilustracji...

Ale przyznam ¿e pewn± "spójno¶æ epokow±" nie zaszkodzi³o by osi±gn±æ.
W ka¿dym razie odstrêczyæ siê takim argumentem od kultury arabskiej jak to ujê³a¶ Anulko, raczej nie dam.

Drogi Evendurze!

Wielce schlebia mi pañska oferta pokojowa. ¯yczy³bym sobie aby nie okaza³o siê, ¿e za bia³± flag± skrywa siê dobrze wyostrzony majcher.
Tempora takie niedobre jakie¶, cz³owiek cz³owiekowi wilkiem czêsto siê okazuje byæ ( nie obra¿aj±c tych piêknych zwierz±t)...

Cyt.Piotrze. Nie znamy siê

S³usznie waszmo¶æ prawicie. Wszak widywanie siê to jeszcze nie znajomo¶æ, choæ mam nadziejê, ¿e dane mi bêdzie Pana lepiej poznaæ...choæ mo¿e nie powinienem?

Cyt.Moja sympatia wynika raczej z opinii innych o Tobie i jawi±cej siê na forum kulturalnej osobowo¶ci

Czujê siê wielce zaszczycony...

Cyt.A przedstawiaæ siê nie chcê

Potrafiê zrozumieæ...

Cyt.Wszak najlepiej s³ucha siê muzyki nieznaj±c autora i nazwy utworu.

O, czyli jest pan artyst±, muzykiem i kompozytorem? Mi³o wiedzieæ, kojarzê kilku " znanych " mi muzyków. Jak rozumiem by³ Pan na koncercie w Ciechanowie, sam tam przecie¿ nie gra³em, chyba ¿e us³ysza³ Pan o tym relacjê z ust tych innych, z których to ust ma pochodziæ owa pozytywna opinia o mojej skromnej osobie a tak¿e informacje o wewnêtrznych relacjach w zespole Abalienatus, uzupe³nione lektur± forum...

Z tego co widzê mamy wspólnych znajomych smile.gif

Cyt.Pozdrawiam i przepraszam za wcze¶niejsze uniesienia w z³o¶ci.

Nie ma za co, nie zauwa¿y³em w pañskich wypowiedziach jakiej¶ wielkiej z³o¶ci, a je¶li tak to by³a umiejêtnie maskowana. Natomiast nie wykluczam, ¿e znaczn± z³o¶æ móg³ Pan poczuæ pod koniec.

Cyt.Mam pytanie do was Ajcku i Lechorze. Czy s³yszeli¶cie zespo³y które bra³y udzia³ w tym festiwalu i zdoby³y wiêksze nagrody? Np. chór Voci Unite(który do disneyowskiego porównany byæ nie mo¿e) albo zespó³ fletów prostych Cantio Polonica? Na jakich podstawach opieracie swoj± "konstruktywn±" krytykê?

Cyt.Lechorze. My¶lê ¿e trochê za surowo oceniasz zespo³y fletowe. Wiem ¿e to najprostszy consort(i swoj± drog± najnudniejszy). Ale ci ludzie dorastaj±. To nie s± ci±gle dzieci. Joanna która swego czasu udziela³a siê na freha ma za sob± bodaj¿e 15 lat muzykowania. W Kaliszu jawi siê na prawdê kilku solidnych flecistów(lecz niestety z braku profesjonalnego wykszta³cenia po ukoñczeniu 20-kilku lat zaprzestaj± grania). A propo Voci Unite to masz du¿o racji.

Pozostawiam do oceny ka¿demu...

Cyt.zosta³em trochê wprowadzony w b³ad..

el Sabio, padawanie, tak siê zdarza...

Ps. I kogo to ja tak móg³bym rozgniewaæ? Hmm...Asiê z Cantio znam...mi³a osoba i mi³o siê nam wspólnie grywa³o, ale to na pewno nie Ona smile.gif
Lecheor
***
Ajcek
CYTAT
O ubranie, Jacusiu, o ubranie .
CYTAT
Nie mogê!!! Ja te¿ od pocz±tku by³em przekonany, ¿e na muzycznym subforum "strój" mo¿e odnosiæ siê do jednego Ale ubiory to chyba ostatnia sprawa, na któr± nale¿a³oby zwracaæ w tym temacie uwagê, nie?

Có¿ - parafrazuj±c - zosta³em wprowadzony w b³±d. icon_wink.gif
Evendur
Ajcku. Ta moja sk±din±d zawik³a wypowied¼(to siê bierze z osobistej, od dawna pielêgnowanej krzywizny umys³owej, która czêsto utrudnia zrozumienie;) znaczy³a to i¿ dyskusja na temat tego czy w Kaliszu grana jest muzyka dawna sprowadzi siê do pytania "czym jest muzyka dawna?" a to wszak sprawa nie do okre¶lenia. Szkoda pisaæ;)

Piotrze. Mówi±c o tym, ¿e najlepiej siê s³ucha utworu bez wiedzy o autorze i pochodzeniu mia³em na my¶li odniesienie tego do ludzi. Po co nam forma. Wszak najwa¿niejsza jest tre¶æ. A za artystê siê nie uwa¿am, muzykiem jestem amatorskim. Nic nadzwyczajnego. A w zwi±zku z lud¼mi z bia³± flag± w jednym rêku, a z granatem w drugim to ze swojej strony mogê siê zdeklarowaæ o "jednolicowo¶ci" mojego podej¶cia do relacji miêdzyludzkich. Staram siê ¿yæ tak, by móc godnie umrzeæ. Ciebie tak¿e uwa¿am za cz³owieka prawego.

Kakofonixie. Przykro mi ¿e uznajesz mnie za zwierzê. Je¶li chowasz do mnie jaki¶ uraz(a mo¿e jak±¶ urazê) z chêci± postaram siê wyja¶niæ sprawê.

Lechorze. My¶lê ¿e masz du¿o racji. Hermetyczno¶æ ¶rodowiska muzycznego(i nie mówiê tu tylko o Kaliszu, bo w szko³ach muzycznych w Polsce zawê¿anie horyzontów jest na porz±dku dziennym) prowadzi do wielkiego marnotrawstwa potencja³u. Ale tego siê praktycznie nie da siê pokonaæ. Albo siê podporz±dkujesz narzucanej formie, albo nie dostaniesz nawet tych marnych szans. Mi siê a¿ czasem przykro robi, jak ludzie ograniczeni do jednego punktu widzenia ucz± innych. Matka pije, ojciec pije a w drodze szóste dziecko. Tak samo i w ¶rodowisku muzycznym jest niestety. Masz pomys³ Lechorze jak pomóc takiemu dziecku?

A mówi±c, ¿e consort fletów prostych jest najnudniejszy mia³em to w³a¶nie na my¶li;) Nie mniej jednak istniej± chlubne wyj±tki i o tym nale¿y pamiêtaæ. Pozdrawiam
Ajcek
CYTAT
znaczy³a to i¿ dyskusja na temat tego czy w Kaliszu grana jest muzyka dawna sprowadzi siê do pytania "czym jest muzyka dawna?" a to wszak sprawa nie do okre¶lenia.

Evendurze. Ja WIEM co to jest muzyka dawna. To ¿e Ty nie wiesz, to Twoja sprawa.

CYTAT
albo siê podporz±dkujesz narzucanej formie, albo nie dostaniesz nawet tych marnych szans.

Jakiej formie?

CYTAT
Matka pije, ojciec pije a w drodze szóste dziecko. Tak samo i w ¶rodowisku muzycznym jest niestety.

Coooooo?

Ja pierdzielê, dyskusja siê robi coraz bardziej schizofreniczna. ;P

CYTAT
nie mówiê tu tylko o Kaliszu, bo w szko³ach muzycznych w Polsce zawê¿anie horyzontów jest na porz±dku dziennym

W których? W mojej nikt mi nic nie zawê¿a. Zreszt± to ja wyznaczam sobie horyzonty. Zadaniem nauczycieli jest pomoc w ich zg³êbianiu.
Lecheor
***
Ania ¯uk
ohohoho.... Temat co to jest muzyka dawna.... Jako¶ nie pasuje do interesu muzycznego smile.gif
Mnie dziwi tylko jedno: rzeczywi¶cie repertuar wszelkiej ma¶ci zespo³ów czy to muzyki dawnej, czy instrumentów dawnych jest do¶æ ograniczony, a przynajmniej w moim przekonaniu. Ja osobi¶cie usilnie wyszukujê muzyki do tañców dawnych, i co? Ano jako¶ nikt na tym nie chce zrobiæ biznesu. Chyba jednak kiepski to interes muzyka dawna, skoro prawie wszyscy ograniczaj± siê do branli, pawan, gajard, no, szaleñstwem jest kurant albo jaka¶ sarabanda (aczkolwiek szukam dalej, bo ¿adna do gustu mi specjalnie nie przypad³a). Ach, ¿eby nie by³o- staæ mnie na kupno p³yty na Amazonie czy w innym sklepie internetowym, nie musi to byæ przegrywane "za darmo". Ale trafienie na Balli e Balletti da Ballare – Danses de la Renaissance Italienne czy Cesare Negri – Le Gratie d’Amore gdzie jest 16 melodii do tañców.
Czy rzeczywi¶cie MD to taki dobry interes?
Halfgar
CYTAT
tylko o to, ¿eby XIII-wieczny Arab nie wystêpowa³ obok X-wiecznego S³owianina. Dla mnie to oczywi¶cie sprawa drugorzêdna lub ca³kiem nieistotna (najbardziej lubiê, jak muzycy maj± niezobowi±zuj±ce acz eleganckie czarne stroje icon_mrgreen.gif ), ale na imprezach rekonstrukcyjnych chyba jednak kluczowa.


Lechorze ... pad³a kwestia stroju arabskiego. Zatem spieszê z wyja¶nieniem, ¿e Piotr mo¿e uchodziæ zarówno za X wiecznego jak i XV wiecznego Araba. Galabija któr± zazwyczaj nosi na imprezach jest ubiorem uniwersalnym, który w lekko zmienionych formach przetrwa³ do dzisiaj.

CYTAT
Arab na tej miniaturze (ju¿ oszczêdzê miotania sygnaturami) nie jest ni priczom - po prostu muzycy arabscy bywali na dworze w Toledo, a w jego stroju nic niestosownego nie ma (¶ci±gn±³ nawet obuwie!)


Ikona przedstawia wnêtrze muzu³mañskie, co widaæ po stoliku, który jest charakterystyczny dla ¶wiata islamu (takie stoliki s± widoczne te¿ w ikonografii muzu³mañskiej -> Bagdad, Syria).

Tyle je¶li chodzi o kwestie stroju arabskiego smile.gif

Mówisz Lechorze,
CYTAT
muzyk arabski w ³acinniczym, chrze¶cijañskim czy po prostu europejskim ansamblu to ewenement, który w³a¶ciwie móg³ wystêpowaæ tylko na wiêkszych iberyjskich dworach, w dodatku taki muzyk raczej czê¶ciej grywa³ solo (to, ¿e miniatury z CSM pokazuj± parê muzyków, o niczym nie ¶wiadczy - konwencja przyjêta przez iluminatora)


Dlaczego to ewenement? Zak³adasz tu pewn± hermetyzacjê. Dlaczego muzyk muzu³mañski nie móg³ graæ gdzie¶ indziej?
Lecheor
***
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.