Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Mongo³owie - XIII w./ Legnica 1241
> Ubiór i dodatki > Ubiory wczesno¶redniowieczne > Mêskie ubiory wczesno¶redniowieczne
Stron: 1, 2
Janosz
Pierwszy raz zak³adam temat, wiêc je¿eli jest co¶ nie tak to upraszam wybaczenia. Jak wskazuje sam tytu³ poszukuje materia³ów o Mongo³ach z okresu bitwy pod Legnic±. Jestem w stanie po¶wiêciæ na to niema³o ¶rodków i czasu jednak brakuje mi materia³ów, wiedzy i informacji dotycz±cych tak uzbrojenia jak i samego ubioru. Z racji tego, ¿e jestem zielony w tym temacie mi³o by by³o poznaæ te¿ ludzi zainteresowanych i zajmuj±cych siê t± tematyk± Z góry dziêkuje za wszelk± pomoc.
Colin
Proponujê Ci zg³osiæ siê na pw do Halfgara.

To nasza "frehowa kopalnia wiedzy tongue.gif " na ten temat...

Pozdrawiam
Zawisza
Proponujê zajrzeæ do:

Tajna Historia Mongo³ów - kronika Mongo³ów
Dawni Mongo³owie - St. Ka³u¿yñski

jest te¿ opracowanie po rosyjsku

Армии монголо - татар X - XIV вв
Rabiega
Czo³em.
Jednym z zainteresowanych jestem np. ja. Mo¿e byæ smile.gif ?
Jak dot±d Mongo³owie sa niedoceniani na Freha i niewielu ludzi tym siê zajmuje. Pojedyncze tematy porozrzucane w poszczególnych dzia³ach. Warte jednak wyszukania i przejrzenia.
Jesli owe "materia³y" to literatura, zapraszam do za³o¿enia tematu w tamtym dziale. Tamtejsi moderatorzy przyho³ubi± i dopieszcz± smile.gif .Masz moj± gwarancjê, jako mongo³ofila i Eklektycznego Koczownika shocked.gif .
Pozycje przytoczone przez Zawiszê - to "elementarz Mongo³a", nie wypada ich nie znaæ, obie z ³atwo¶ci± dostêpne w sieci, np. na Alledrogo.

Pozdrówko.
Narmot
mam taki zeszyt pod rêk±:

"Przerwany Hejna³" autorstwa Tomasza Jasiñskiego, Krajowa Agencja Wydawnicza 1988
Zawisza
Jak zwykle co do materias³ów strza³ w 10 Vislawie smile.gif
szczególnie fajny jest ten skan ksi±¿ki o strojach.
Jednak przy okazji linka do wystwy z Ermita¿a wychodzi problem
interpretacji znalezisk. Chodzi mi o ostatni± pozycjê