Twoim zadaniem , jako dowódcy stra¿y TMD jest dowodzenie stra¿± - jeste¶ m³ody , przedsiêbiorczy , to i si³y do ogarniêcia tego turnieju Ci pewnie nie zabraknie ;)
Wa¿ne , by¶my to dobrze rozplanowali.
pozdrawiam
@rvdy
Prawda to, ale jak sam dobrze wiesz - ¼róde³ nie brakuje. Szukanie tego zajê³o mi jakie¶ 3 minuty. Wszystko koñcówka XIV - pocz±tek XV, Francja, Niemcy i chyba jedna z W³och. Gdybym po¶wiêci³ wiêcej czasu to bez problemu zawê¿ê kr±g do najbli¿szych okolicy Polski i datowania 1380-1420, a rycin bêdzie wci±¿ multum. Tylko po co? W³ócznia by³a chyba najpopularniejsz± broni± ever i u¿ywan± przez ka¿dego i w ka¿dych warunkach. Nie ma co twierdziæ, ¿e dla spieszonego rycerstwa jest passe czy niekoszerna.
Rozwa¿y³bym jeszcze sensowno¶æ wymogu rêkawic - skoro trafienia w d³oñ s± zabronione to ich posiadanie traci sens. Albo mo¿na dopu¶ciæ trafienia i punktowaæ normalnie. Przy takiej broni chyba nie ma mo¿liwo¶ci na kontuzjê.
PS. Pomóg³bym przy organizacji ale wtedy nie bêdê móg³ sam startowaæ ;-)
Rekawice musz± byæ- dopuszczane s± uderzenia 2 koñcem pacyny.
Edycja:
Prosze o zg³aszanie sie na meil rekrutacyjny osób chêtnych do sêdziowania.
wloczniagrunwald@interia.pl
Warto by by³o dopisaæ do regulaminu ¿e w razie w..
sêdzia g³ówny ma prawo przerwaæ starcie..
Zajrzyj do regulaminu TMD
;)
Co do broni - rozumiem ¿e ograniczenia sugeruj±, ¿e uczestnicy bêd± sami j± sobie za³atwiaæ? Nie lepiej, ¿eby organizatorzy zapewniali jakie¶ standaryzowane drzewce?
Tiberivs Petronivs Thvrinvs
Ze swojej strony nasunê³y mi siê na my¶l dwie sprawy mianowicie:
1.Strefa punktowania nóg - chodzi mi raczej tutaj o uderzenia drug± stron± w³óczni powy¿ej kolana i zastanawiam siê czy zawodnicy o krótkich przeszywanicach nie bêd± musieli mieæ dodatkowej os³ony nóg w postaci pikowañców, a z drugiej strony chcia³bym jeszcze dodaæ zapis, i¿ niedopuszczalne by³yby przeszywanice z otwartymi pachami.
2.Rodzaj rêkawic - zalecane rêkawice zgodnie historycznie np klepsydry ale czy dopu¶ciliby¶my tak¿e np mitynki i rêkawice pikowane dwupalczaste?
Chcia³bym poznaæ wasze zdanie na ten temat.
CYTAT(rvdy @ 12:33 20.02.2014)
Rekawice musz± byæ- dopuszczane s± uderzenia 2 koñcem pacyny.
Które jest niepunktowane...
Popraw ten ortograf w regulaminie - he³m pisze siê przez samo "h". I na FB te¿, zanim ludzie siê zaczn± nabijaæ.
Co do rêkawic to wydaje mi siê, ¿e miêkkie powinny wystarczyæ. Przesad± by³oby wymagaæ od wszystkich klepsydr.
Czy s± chêtni na organizacjê turnieju dla ciê¿kozbrojnych?
Robimy jeden turniej; na pocz±tku bêd± walczyc lekkozbrojni, po nich ciêzkozbrojni. Ca³y czas czekamy na zg³oszenia, bo na razie zg³osi³y sie dwie osoby. Z rekawicami jeszcze pomyslimy, wg mnie pikowane sa ok.
Pu¶ci³em zg³oszenie. Póki co podium murowane :-D
Dobrze by by³o w pierwszym po¶cie tematu daæ najwa¿niejsze info - regulaminy, zg³oszenia, link do FB itp.
By³bym zapomnia³. Mogê pomóc w zrobieniu w³óczni dla ciê¿kozbrojnych.
Panowie jest bardzo dobrze
Mamy sporo nagród, regulamin jest ju¿ napisany w ca³o¶ci, czekam tylko na poprawki i jutro postaram siê ju¿ oficjalnie wszystko wrzuciæ
Wstawcie uzupe³niony regulamin , bo chcia³bym wykorzystaæ do "TW" na bitwie o krowê w ¦widwinie ;)
GTW - wersja dla rycerzy - Pawe³ Ob³oza deklaruje wsparcie tej konkurencji nagrod± - piêknym , posrebrzanym pucharem .(nagroda godna rycerzy)
Zdjêcie wstawiê w najbli¿szym czasie.
w imieniu organizatorów i uczestników - serdeczne dziêki
ps. spó¼nione lecz szczere :
z okazji wczorajszego dnia kobiet ¿yczê Wam wszystkiego najlepszego
pozdrawiam ;)
Mamy ju¿ napisany regulamin Czekamy na propozycje zmian/uwagi.
Rodzaj turnieju:
I Uczestnikami turnieju mog± byæ tylko osoby pe³noletnie, przynale¿±ce do jednej z chor±gwi Grunwaldzkich oraz posiadaj±ce identyfikator obozowy.. Uczestnicy bior± udzia³ w turnieju na w³asn± odpowiedzialno¶æ oraz akceptuj± postanowienia regulaminu.
II Turniej odbywa sie z podzia³em na dwie kategorie:
- lekka piechota
- ciê¿kozbrojni
Ka¿dy z uczestników moze startowaæ tylko w jednej kategorii.
III Organizatorzy powoluj± trzech sêdziów: dwóch sêdziów liniowych i jednego sêdziego g³ównego. Ka¿dy z sêdziów liniowych w momencie zadania trafienia przez „swojego” walcz±cego bêdzie podnosi³ w górê czerwon± chor±giewkê i krzycza³ „Stop” co jest jednoznaczne z zdobyciem punktu. W razie w±tpliwosci sêdzia g³ówny podejmuje decyzjê.
IV Turniej odbywa siê systemie klasyfikacji pucharowym - lub ka¿dy z ka¿dym, w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników.
V Walka odbywa siê do 5 trafieñ (z przewag± 2 punktów). Trafienie jest liczone w momencie, kiedy zadawane jest „ostrzem” w³óczni. W przypadku obalenia przeciwnika nale¿y zapunktowaæ w strefê trafieñ, aby uzyskaæ punkt. Po trafieniu walka zostaje przerwana i wznowiona kiedy walcz±cy znajd± siê w okre¶lonej odleg³o¶ci.
VI Przeciwnicy bêd± ustalani drog± rozstawiania/losowania
VII Uczestnicy turnieju powiadomieni bêd± o kolejno¶ci swojej walki przez jednego z sêdziów.
VIII Zbyt d³ugie oczekiwanie na uczestnika, spowoduje Jego dyskwalifikacjê (maksymalnie 2 min)
IX . Do obowi±zków sêdziego g³ównego nale¿y sprawdzenie uzbrojenia uczestników turnieju przed ka¿d± walk±.
X . Pojedynek rozpoczyna sêdzia g³ówny ( krzycz±c - walka )
XI Sêdzia g³ówny mo¿e przerwaæ pojedynek ( krzycz±c - stój ) je¶li zauwa¿y :
- zakazane akcje, gro¼ne dla zdrowia i ¿ycia walcz±cych.
- nieregulaminowe zachowanie jednego z uczestników,
- uszkodzenie uzbrojenia .
- kontuzjê uczestnika,
- przyparcie przeciwnika do szranków trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 5 sek. (wznowienie walki w ¶rodku pola)
XII Sêdzia g³ówny w razie nieregulaminowego zachowania udziela winnemu ostrze¿enia, mo¿e równiez zdyskwalifikowaæ uczestnika jesli, ze walcz±cy wielokrotnie z³amie regulamin.
XIII Broñ zostanie dostarczona przez organizatorów. Jest równiez mozliwo¶c walki w³asn± broni±: maksymalna d³ugo¶æ to 250 cm, minimalna ¶rednica pacynki to 10 cm. Sêdziowie mog± nie dopu¶ciæ broni, je¿eli uznaj± j± za niebezpieczn± bez podawania konkretnego powodu.
XIV Uzbrojenie uczestników musi byc spójne na okes 1380-1410 oraz adekwatne do odtwarzanej postaci. Nie mo¿e posiadaæ ostrych krawêdzi, nie mo¿e byæ niechlujne, podarte czy wyszczerbione. Sêdziowie mog± wykluczyæ uczestnika z turnieju w przypadku posiadania nie poprawnego lub stwa¿aj±cego niebezpieczeñstwo uzbrojenia. Wskazane u¿ycie sportowego ochraniacza na genitalia, opcjonalnie os³ony na zêby. Wspó³czesne ochraniacze nie mog± byæ widoczne na wierzchu. Ochraniacze sportowe poza wymienionymi wy¿ej sa niedopuszczane, nawet w przypadku ca³kowitego ich schowania.
Wymagania sprzêtowe dla piechoty.
-przeszywanica (potwierdzona ¿ród³ami z epoki)
-he³m (otwarty, potwierdzony ¼ród³ami z epoki, z os³on± na gard³o i doln± czê¶æ szczêki-minimum pikowaniec)
-rêkawice(potwierdzone ¼ród³ami z epoki)
-preferowana tunika na przeszywanicy (nieobowi±zkowo, potwierdzona ¼ród³ami)
Strefa trafieñ:
- od linii barków do kolan (z wy³±czeniem krocza, d³oni, kolan, g³owy)
Zabronione:
-UDERZENIA W TWARZ
-uderzenia w krocze, d³onie, kolana, g³owe i wszystkie czê¶ci cia³a nie zawarte w strefie trafieñ.
-kopanie
-dzwignie i wszelakie techniki zapa¶nicze bólowe
-chwyty poni¿ej kolan(np. w celu obalenia)
-chwytanie w³óczni za „ostrze”
-ciosy rêkawic±
Akcje dozwolone:
- uderzenia drugim koñcem w³óczni w strefe dozwolon±
-pchniêcia
-obalenia
Regulamin dla ciêzkozbrojnych:
- przeszywanica
- ochrona tu³owia – napiersnik, kirys, p³aty, brygantyna
- helm z zas³on± – klapenvisier, psi pysk/kreci pysk, Siedl±tków oraz inne. He³m musi posiadac wszyty pikowanic, oraz os³onê kolcz± lub plytkowa na kapturze.
- Os³ona d³oni - rêkawice p³ytowe (klepsydry), zbrojnikowe (Wisby), lub kolcze nitowane.
- Os³ona r±k - pe³ne os³ony r±k w postaci ochrony ramienia, ³okcia i przedramienia - p³ytowych b±d¼ zbrojnikowych.
- Os³ona nóg – Pe³ne os³ony nóg ,w postaci nagolennic, kolan, bigwantów - p³ytowych lub zbrojnikowych.
- tarcze – trójk±tne, pawê¿ki o wymiarach nie wiekszych niz 75x65cm
Strefa trafieñ
- od lini barków do kolan.
Zabronione:
-dzwignie i wszelakie techniki zapa¶nicze bólowe
-chwyty poni¿ej kolan (np. w celu obalenia)
-chwytanie w³óczni za „ostrze”
-ciosy rêkawic±
- uderzanie g³ow±, tarcz±,
- kopanie
Walcz±cych obowi±zuje przegl±d uzbrojenia. Wynik przegl±du jest niepodwa¿alny. Sêdziowie , maj± obowi±zek weryfikacji uzbrojenia , podczas jego przegl±du. Maj± równie¿ obowi±zek sprawdzenia uzbrojenia uczestników, przed ka¿dym pojedynkiem. Organizator ma prawo przed , jak i podczas trwania turnieju , zwróciæ uwagê sêdziom na nieregulaminowe uzbrojenie uczestnika turnieju. Nieregulaminowe uzbrojenie w trakcie trwania turnieju, spowoduje dyskwalifikacjê uczestnika turnieju. O dyskwalifikacji uczestnika turnieju decyduj± sêdziowie (wiêkszo¶ci± g³osów).
Organizator, (w porozumieniu z sêdziami) zastrzega sobie prawo dokonania zmian w regulaminie.
Równocze¶nie zobowi±zuje siê do poinformowania o nich uczestników turnieju.
Regulamin powsta³ w oparciu o zasady Grunwaldzkiego Turnieju Miecza D³ugiego.
Oddzieli³em bo niewidoczne ;)
I Uczestnikami turnieju mog± byæ tylko osoby pe³noletnie, przynale¿±ce do jednej z chor±gwi Grunwaldzkich oraz posiadaj±ce identyfikator obozowy.. Uczestnicy bior± udzia³ w turnieju na w³asn± odpowiedzialno¶æ oraz akceptuj± postanowienia regulaminu.
II Turniej odbywa sie z podzia³em na dwie kategorie:
- lekka piechota
- ciê¿kozbrojni
Ka¿dy z uczestników moze startowaæ tylko w jednej kategorii.
III Organizatorzy powo³uj± trzech sêdziów: dwóch sêdziów liniowych i jednego sêdziego g³ównego. Ka¿dy z sêdziów liniowych w momencie zadania trafienia przez „swojego” walcz±cego bêdzie podnosi³ w górê czerwon± chor±giewkê i krzycza³ „Stop” co jest jednoznaczne z zdobyciem punktu. W razie w±tpliwo¶ci sêdzia g³ówny podejmuje decyzjê.
IV Turniej odbywa siê systemie klasyfikacji pucharowym - lub ka¿dy z ka¿dym, w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników.
V Walka odbywa siê do 5 trafieñ (z przewag± 2 punktów). Trafienie jest liczone w momencie, kiedy zadawane jest „ostrzem” w³óczni. W przypadku obalenia przeciwnika nale¿y zapunktowaæ w strefê trafieñ, aby uzyskaæ punkt. Po trafieniu walka zostaje przerwana i wznowiona kiedy walcz±cy znajd± siê w okre¶lonej odleg³o¶ci.
VI Przeciwnicy bêd± ustalani drog± rozstawiania/losowania
VII Uczestnicy turnieju powiadomieni bêd± o kolejno¶ci swojej walki przez jednego z sêdziów.
VIII Zbyt d³ugie oczekiwanie na uczestnika, spowoduje Jego dyskwalifikacjê (maksymalnie 2 min)
IX . Do obowi±zków sêdziego g³ównego nale¿y sprawdzenie uzbrojenia uczestników turnieju przed ka¿d± walk±.
X . Pojedynek rozpoczyna sêdzia g³ówny ( krzycz±c - walka )
XI Sêdzia g³ówny mo¿e przerwaæ pojedynek ( krzycz±c - stój ) je¶li zauwa¿y :
- zakazane akcje, gro¼ne dla zdrowia i ¿ycia walcz±cych.
- nieregulaminowe zachowanie jednego z uczestników,
- uszkodzenie uzbrojenia .
- kontuzjê uczestnika,
- przyparcie przeciwnika do szranków trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 5 sek. (wznowienie walki w ¶rodku pola)
XII Sêdzia g³ówny w razie nieregulaminowego zachowania udziela winnemu ostrze¿enia, mo¿e równie¿ zdyskwalifikowaæ uczestnika je¶li, ze walcz±cy wielokrotnie z³amie regulamin.
XIII Broñ zostanie dostarczona przez organizatorów. Jest równiez mo¿liwo¶æ walki w³asn± broni±: maksymalna d³ugo¶æ to 250 cm, minimalna ¶rednica pacynki to 10 cm. Sêdziowie mog± nie dopu¶ciæ broni, je¿eli uznaj± j± za niebezpieczn± bez podawania konkretnego powodu.
XIV Uzbrojenie uczestników musi byc spójne na okes 1380-1410 oraz adekwatne do odtwarzanej postaci. Nie mo¿e posiadaæ ostrych krawêdzi, nie mo¿e byæ niechlujne, podarte czy wyszczerbione. Sêdziowie mog± wykluczyæ uczestnika z turnieju w przypadku posiadania nie poprawnego lub stwarzaj±cego niebezpieczeñstwo uzbrojenia. Wskazane u¿ycie sportowego ochraniacza na genitalia, opcjonalnie os³ony na zêby. Wspó³czesne ochraniacze nie mog± byæ widoczne na wierzchu. Ochraniacze sportowe poza wymienionymi wy¿ej sa niedopuszczane, nawet w przypadku ca³kowitego ich schowania.
Wymagania sprzêtowe dla piechoty.
-przeszywanica (potwierdzona ¿ród³ami z epoki)
-he³m (otwarty, potwierdzony ¼ród³ami z epoki, z os³on± na gard³o i doln± czê¶æ szczêki-minimum pikowaniec)
-rêkawice(potwierdzone ¼ród³ami z epoki)
-preferowana tunika na przeszywanicy (nieobowi±zkowo, potwierdzona ¼ród³ami)
Strefa trafieñ:
- od linii barków do kolan (z wy³±czeniem krocza, d³oni, kolan, g³owy)
Zabronione:
-UDERZENIA W TWARZ
-uderzenia w krocze, d³onie, kolana, g³owê i wszystkie czê¶ci cia³a nie zawarte w strefie trafieñ.
-kopanie
-d¼wignie i wszelakie techniki zapa¶nicze bólowe
-chwyty poni¿ej kolan(np. w celu obalenia)
-chwytanie w³óczni za „ostrze”
-ciosy rêkawic±
Akcje dozwolone:
- uderzenia drugim koñcem w³óczni w strefe dozwolon±
-pchniêcia
-obalenia
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,
Regulamin dla ciê¿kozbrojnych:
- przeszywanica
- ochrona tu³owia – napiersnik, kirys, p³aty, brygantyna
- helm z zas³on± – klapenvisier, psi pysk/kreci pysk, Siedl±tków oraz inne. He³m musi posiadaæ wszyty pikowanic, oraz os³onê kolcz± lub p³ytkowa na kapturze.
- Os³ona d³oni - rêkawice p³ytowe (klepsydry), zbrojnikowe (Wisby), lub kolcze nitowane.
- Os³ona r±k - pe³ne os³ony r±k w postaci ochrony ramienia, ³okcia i przedramienia - p³ytowych b±d¼ zbrojnikowych.
- Os³ona nóg – Pe³ne os³ony nóg ,w postaci nagolennic, kolan, bigwantów - p³ytowych lub zbrojnikowych.
- tarcze – trójk±tne, pawê¿ki o wymiarach nie wiêkszych ni¿ 75x65cm
Strefa trafieñ
- od lini barków do kolan.
Zabronione:
-d¼wignie i wszelakie techniki zapa¶nicze bólowe
-chwyty poni¿ej kolan (np. w celu obalenia)
-chwytanie w³óczni za „ostrze”
-ciosy rêkawic±
- uderzanie g³ow±, tarcz±,
- kopanie
Walcz±cych obowi±zuje przegl±d uzbrojenia. Wynik przegl±du jest niepodwa¿alny. Sêdziowie , maj± obowi±zek weryfikacji uzbrojenia , podczas jego przegl±du. Maj± równie¿ obowi±zek sprawdzenia uzbrojenia uczestników, przed ka¿dym pojedynkiem. Organizator ma prawo przed , jak i podczas trwania turnieju , zwróciæ uwagê sêdziom na nieregulaminowe uzbrojenie uczestnika turnieju. Nieregulaminowe uzbrojenie w trakcie trwania turnieju, spowoduje dyskwalifikacjê uczestnika turnieju. O dyskwalifikacji uczestnika turnieju decyduj± sêdziowie (wiêkszo¶ci± g³osów).
Organizator, (w porozumieniu z sêdziami) zastrzega sobie prawo dokonania zmian w regulaminie.
Równocze¶nie zobowi±zuje siê do poinformowania o nich uczestników turnieju.
Regulamin powsta³ w oparciu o zasady Grunwaldzkiego Turnieju Miecza D³ugiego.
Mo¿emy ju¿ podaæ konkretny termin.
Turniej odbêdzie siê w PI¡TEK o godzinie 9:00. Mamy czas do 11:30.
W czwartek wieczorem zostanie zorganizowanie zebranie wszystkich uczestników w celu dogrania szczegó³ów.
Turniej zbli¿a siê wielkimi krokami. Przypominamy, ze odbêdzie siê w pi±tek o godz. 9. Prosimy uczestników o stawienie siê ok 8.30 w celu przeprowadzenia losowania. Zapisy bêd± mo¿liwe jeszcze w dniu turnieju. Przedstawiam aktualna listê walcz±cych:
Lekkozbrojni:
Jacek Nowaczuk (Iakza de Marienwerder), Wojciec Brejnak (Bursztyn), Marek Skóra, Adam Gutowski, Mateusz Macierzyñski, Grzegorz Gêca, Marek Chadalski, Piotr Kireñczuk, Dominika Badowska, Kamila Henkelman, Mateusz Stajner, Filip Moszczyñski, Pawe³ Kowalczyk, Piotr Tyñczyk.
Ciêzkozbrojni:
Maciej Laaser, Piotr ¯ebrowski, Micha³ Raubic (Misza), Jan Halicki, Cezary Czerwiñski.
Jeszcze raz chcia³bym podziêkowaæ wszystkim, którzy wspomog± turniej nagrodami, a s± to:
1) Pracownia P³atnerska Armoris
https://www.facebook.com/pages/Armoris-Prac...=ts&fref=ts2) Jan Halicki Manufakura Haliczczi
https://www.facebook.com/pages/Manufaktura-...8991132?fref=ts3) Historicum wszystko dla odtwórców
www.historicum.pl
4) Lotgar
5) Ryszard i W³odzimierz Ku¶mierowski
http://www.dominus.info.pl/bombardy.html6) Adam Gutowski
https://www.facebook.com/gfworkshop?fref=tsDziêkujê wszystkim za pomoc do zobaczenia na Grunwaldzie.
Wiadomo¶æ dla organizatorów i sêdziów: w czwartek o 19 odbêdzie siê spotkanie organizacyjne. Proszê o zebranie siê przy przy szrankach przy bramie do obozu Wielkiego Mistrza. Pozosta³e osoby zainteresowane maj±ce pytania równie¿ mog± siê stawiæ.
I Grunwaldzki Turniej W³óczni dobieg³ koñca. By³o zabawnie, ciekawie i naprawdê oryginalnie. Mam nadziejê, ¿e uczestnicy bawili siê równie dobrze jak ja. Jeszcze raz wielkie podziêkowania kieruje do sêdziów: Maciej Ró¿añski oraz Dawid Chêciñski, lo¿y dam, uczestników, oraz do Mateusz Macierzyñski i Jan Halicki za pomoc w ogarniêciu ca³ego przedsiêwziêcia.
Przedstawiam list zwyciêzców:
Lekkozbrojni:
1 - Piotr Kireñczuk
2 - Mateusz Macierzyñski
3 - Pawe³ Mika
Ciê¿kozbrojni:
1 - Jan Halicki
2 - Artur
3 - Piórek
Wielkie podziêkowania za przekazanie nagród kieruje jeszcze raz do:
Manufaktura Haliczczi
Historicum wszystko dla odtwórców
Lotgar
Ryszrad i W³odzimierz Kusmierowski
Adam Gutowski
Armoris pracownia p³atnerska
Pawe³ Ob³oza
Z cierpliwo¶ci± wys³ucham wszelkich porad czy krytycznych uwag tak by nastêpna edycja by³a jeszcze bardziej udana. Dziêkujê i pozdrawiam.