Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Le Jeu de Robin et Marion
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Muzyka dawna, tañce i pie¶ni
Stron: 1, 2
nul
CYTAT(nul @ 17:11 19.05.2011) *
...znajdê b³êdy w tym co zapisa³em i nagra³em;

Ju¿ znalaz³em pierwszy b³±d: w wersie Resgarde comme il me siet ilo¶æ sylab nie zgadza siê z muzyk±. Nie widzê innej rady, jak zrobiæ z comme s³owo jednosylabowe:

rəwardə kõm il mə sjɛt

Pó¼niej poprawiê nagranie.
Anulka
CYTAT(nul @ 01:11 21.05.2011) *
Ju¿ znalaz³em pierwszy b³±d: w wersie Resgarde comme il me siet ilo¶æ sylab nie zgadza siê z muzyk±. Nie widzê innej rady, jak zrobiæ z comme s³owo jednosylabowe:

Te¿ mi siê nie zgadza³o, ale jako¶ tak odruchowo skraca³am "rewarde". Dziêki za poprawkê.

Nul, a mo¿e jednak z nami po¶piewasz? Ca³kiem nie¼le Ci idzie: http://soundcloud.com/a_skawinska/nul-spiewa/s-mk1b7

(Remix sponsorowany przez mojego postrzelonego Brata)
Anulka
Hej. Mamu¶ka siê zmobilizowa³a.

Robin par l'ame ten pere

1. Nagra³am melodiê w kó³ko, na zwyk³ym flecie sopranowym (na mój jednorêczny do¶æ niewygodna tonacja). Evendur, mo¿esz go swobodnie zast±piæ swoim - potrzebowa³am po prostu jakiej¶ bazy, ¿eby nie spa¶æ z tonu.
2. Za¶piewa³am sam± Marion.
3. Z powtórzeniami czê¶ci "C2", podobnie jak u Mikrologów, ale zaczynam powtórzenie od ca³ego wersu - a nie w po³owie (Arriere!).
4. Stara³am siê nie kopiowaæ interpretacji wokalistki Mikrologów, a jednocze¶nie ¶piewaæ p³askie i ostre samog³oski (pastereczka...) i na bie¿±co dodawaæ ozdobniki.
5. Bêbna nie dogra³am, bo mi to nie wychodzi. Zrobicie to lepiej, ch³opaki.
6. Z wymow± robi³am, co w mojej mocy...
7. Za³±czam empetrójê z mixem, i spakowan± sesjê Cooledita z ka¿d± z dwóch ¶cie¿ek z osobna (10 MB).

Jest to oczywi¶cie pó³produkt, autorstwa amatora, i tak powinien byæ s³uchany. smile.gif
Teraz fajnie by by³o, ¿eby¶cie wziêli to na warsztat i dograli kolejne partie - przede wszystkim mêski wokal, bo bez niego w ogóle nie da siê s³uchaæ, z takimi dziurami smile.gif

http://www.speedyshare.com/files/28646675/...me_ten_pere.mp3
http://www.speedyshare.com/files/28646649/Robin-session.zip

Dajcie znaæ, czy siê nada.
Anulka
Halo?

Mo¿e chocia¿ komentarz? 22 ¶ci±gniêcia empetrójki, ¿adnych uwag?

Speedyshare ju¿ usun±³ plik z wavami z braku zainteresowania, wiêc gdyby kto¶ jeszcze przypadkiem potrzebowa³, to niech siê odezwie. Chocia¿ w±tpiê.
Mlodymir
CYTAT(Anulka @ 13:31 10.06.2011) *
Halo?

Mo¿e chocia¿ komentarz? 22 ¶ci±gniêcia empetrójki, ¿adnych uwag?

Speedyshare ju¿ usun±³ plik z wavami z braku zainteresowania, wiêc gdyby kto¶ jeszcze przypadkiem potrzebowa³, to niech siê odezwie. Chocia¿ w±tpiê.


Proszê na tryznaband@gmail.com, bardzo dobra robota (chocia¿ rytmicznie wysz³o jak u micrologusa). Na razie zajêty prac±, dogram potrzebne partie na dudach jednoburdonowych jak bêdzie chwilka wolnego.
Grandgousier
je¶li kogo¶ jeszcze interesuje temat:
excerpta z micrologusa z tegorocznej rawenny. ca³kiem dobre to nie jest, ale za to efektowne.
Viator
Co dalej w tym temacie?

Zbierzmy do kupy, kochani, do jakiego etapu kto doszed³.

Czy znajdziemy jakie¶ dobre ogólnodostêpne miejsce do wrzucania plików tekstowych i muzycznych?

Czy powsta³a ta partia dud Nula do fletu Anulki?

Koniecznie umówcie siê na spotkanie w realu. Mo¿e to bêdzie kickoff a mo¿e tylko podsumujecie do¶wiadczenia i na razie spasujecie - tak czy owak warto by takie podsumowanie utrwaliæ, bêdzie ³atwiej ruszyæ z miejsca dalej jak siê za jaki¶ czas znajdzie wiêcej czasu albo kto¶ nowy zainteresowany i gotów siê zaanga¿owaæ.
Anulka
Heh, no chyba nic na si³ê. Ja siedzê cicho, ale taka zabawa dalej mnie krêci i chêtnie siê spotkam. Tyle, ¿e z muzyki i historii muzyki jestem chuda w uszach, wiêc tematu nie poci±gnê - co najwy¿ej entuzjastycznie wezmê udzia³.
Mlodymir
Ha, ja nawet przygotowa³em niedawno nuty (transkrypcja z Microloga), ale le¿y i kurzy siê bo nikt mia³ czasu siê do tego zabraæ. Jakby kto¶ chcia³ to w za³±czniku wraz z midi.
Anulka
Dziêki, Mlodymir, za nuty. Czy kto¶ jeszcze, poza Mlodymirem, zosta³ na placu boju?
Viator
Zobaczymy - na razie ju¿ 14 osób pobra³o nuty z tego linku, w sumie to sporo.
nul
Obecny!

Mi to chodzi ca³y czas po g³owie, mam trochê materia³ów i przemy¶leñ, i siê od d³u¿szego czasu zbieram do odkopania tematu. Niestety w tej chwili nie bardzo mogê wiele wiêcej napisaæ, ale jak tylko bêdê w stanie, to spróbujê co¶ zebraæ do kupy i nades³aæ.
nul
Czasu trochê minê³o, ale có¿... potius sero quam nunquam. W koñcu siê za co¶ zabra³em.

Po pierwsze:

W miêdzyczasie Gallica udostêpni³a zdigitalizowany manuskrypt P, co oznacza, ¿e mo¿na siê oprzeæ bezpo¶rednio na ¼ródle. Jest bardzo ³adny i czytelny, zapraszam do obejrzenia strony z nasz± piosenk± – tutaj – spokojnie mo¿na u¿ywaæ jako „partytury”.

Po drugie:
CYTAT(Anulka @ 22:35 21.05.2011) *
Nul, a mo¿e jednak z nami po¶piewasz?

Namówi³a¶ mnie! Trzy lata mi to zajê³o co prawda, ale postanowi³em do Twojego nagrania (które mi sie bardzo podoba, wybacz ¿e tak pó¼no to piszê) do¶piewaæ partê Robina. Wysz³o jak wysz³o, ale postanowi³em siê podzieliæ, efektu mo¿na pos³uchaæ tutaj:
https://soundcloud.com/pronuntiatio/robin-p...lame-ten-pere-1

Wykonanie czysto wokalne, mo¿na je sobie ¶ci±gn±æ i robiæ z nim co komu przyjdzie do g³owy. Mog± pojawiæ siê efekty perkusyjne, jak energiczne tupanie Robina, czy klaskanie w d³onie Marion (tak mi siê wydaje, kiedy okiem laika patrzê na miniatury). Osobi¶cie nie wykluczam instrumentów przy tym kawa³ku, ale jednak opieram siê na tek¶cie, a tam jest wyra¼nie powiedziane, ¿e instrumenty (le tabour, le muse au grant bourdon) pojawi± siê dopiero pó¼niej. Wykonanie „na bogato” Micrologusa wydaje mi siê trochê wyrwane z kontekstu.

Co do akcentów muzycznych: próbowa³em z pocz±tku co¶ kombinowaæ z prozodi± jêzyka, ale w koñcu doszed³em do wniosku, ¿e to jednak kawa³ek taneczny, akcenty wynikaj± z ruchów cia³a, a te wynikaj± z muzyki. Zapis menzuralny, który mamy, powinien w zupe³no¶ci wystarczyæ.

Po trzecie:
CYTAT(Ania ¯uk @ 12:12 27.01.2011) *
Trzeba by dok³adnie przet³umaczyæ tekst tycz±cy siê figur tanecznych, ¿eby potem móc co¶ pokombinowaæ.

Nie bêdê dok³adnie wszystkiego t³umaczy³, bo pe³no tam jest przechwa³ek Robina (resgarde comme il me siet: patrz, jak mi to pasuje!), d¼wiêcznych przerywników (par l'ame ma mere, dos³ownie Æ’„na mi³o¶æ mojej matki”) i innych uwag, które na temat tañca nic specjalnie nie obja¶niaj±. Za to wynotujê nazwy poszczególnych figur i wszystko, co mi dot±d przysz³o do g³owy na ich temat. Niestety nie ma tego zbyt du¿o. Klikaj±c na nazwê figury, mo¿na zobaczyæ odpowiedni± miniaturê z manuskryptu A i kombinowaæ dalej.

aler du piet
Tutaj chodzi o podstawowy krok: Marion pyta Robina, czy wie jak stawiaæ stopy, ten ochoczo pokazuje: do przodu i do ty³u, do przodu i do ty³u (avant et arriere). Nale¿y to rozumieæ dos³ownie, czyli przy avant robimy krok do przodu, przy arriere do ty³u. Przypuszczam, ¿e ten sam krok jest podstaw± do kolejnych figur.

tour de chief
Jaka¶ figura zwi±zana z g³ow±, mo¿e byæ to obrót, ale nie musi. Robin niestety nie wyja¶nia co robi w danej chwili, nie uda³o mi siê znale¼æ te¿ nigdzie indziej tej frazy.

tour de bras
Jak wy¿ej, tylko chodzi o ramiona. Co ciekawe, do dzisiaj przetrwa³ we francuskim idiom à tour de bras, który znaczy: solidnie, zaciekle, z ca³ych si³. Ponad sto lat pó¼niejszy traktat Jeu de la hache (o walce na m³oty lucerneñskie – tak siê to chyba po polsku nazywa?) opisuje technikê zwan± tour de bras (a w³a¶ciwie sposoby, jak siê przed ni± broniæ) i chodzi o potê¿ny zamach (od prawej strony; zdaje siê, ¿e po³±czony z krokiem do przodu) – byæ mo¿e technika walki zosta³a nazwana od figury tanecznej. Ogólnie: kojarzy siê z du¿ym impetem i wymachem ramion.

baler au seriaus
Tu ju¿ w ogóle nie wiem o co chodzi. Za Ernestem Langlois mogê powtórzyæ, ¿e chodzi o assemblée du soir, czyli po naszemu „wieczorek”, co mi dalej nic nie mówi. Co jest ciekawe, to zastrze¿enie Robina, ¿e owszem ale ma fryzurê „krótko z przodu, d³ugo z ty³u” (naprawdê tak ¶piewa!). Propozycja Langlois, ¿e chodzi o tonsurê, co ma wskazywaæ na taniec klerków, jako¶ mnie nie przekonuje. Przyszed³ mi za to do g³owy pomys³, ¿e mo¿e podczas tañca Robin obraca siê tak, ¿e Marion widzi raz przód, a raz ty³ jego g³owy (devant que derriere).

Na razie tyle, zapraszam do dalszego kombinowania. Mo¿e co¶ jeszcze z tego bêdzie?
Anulka
Ja po prostu nie wierzê w to, co czytam! Przegapi³am Twój post, nul, i dzi¶ dopiero wys³ucha³am, jak ³adnie razem ¶piewamy!

Dziêkuje, super! Nawet, je¶li to wszystko, co wysz³o z tego w±tku, to bêdziemy mieli ¶wietn± wspóln± pami±tkê. ;)

Je¶li jeszcze ¿yjesz i czytasz to - nie wybierasz siê mo¿e (lub kto¶ z tego w±tku) na warsztaty do Jaros³awia? W tym roku bêdzie w³a¶nie Micrologus, który nagra³ wzorcowe wykonanie, mo¿na ich podpytaæ o to i owo.
nul
Bardzo siê cieszê smile.gif Trochê szkoda, ¿e w±tek umar³, tak jak powoli umiera ca³a freha.

CYTAT(Anulka @ 23:09 29.05.2015) *
Je¶li jeszcze ¿yjesz i czytasz to - nie wybierasz siê mo¿e (lub kto¶ z tego w±tku) na warsztaty do Jaros³awia?


No powiem, ¿e to bardzo kusz±ca propozycja, mimo ¿e mam ju¿ inne plany i to dla mnie drugi koniec Polski. Muszê to przemy¶leæ, dam znaæ jakbym siê zdecydowa³.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.