Mam zaszczyt og³osiæ i¿ siódma ju¿ edycja turnieju w Dzia³dowie odbêdzie siê w dniach 7-8 sierpnia (jako ¿e 1-wszy sierpnia w niedziele wypada no to drugi weekend:).Z tej te¿ przyczyny mam zaszczyt zaprosiæ wszelkich zainteresowanych do zawitania na naszej imprezie.
zg³oszenia proszê przesy³aæ na emila: s3ba@o2.pl
Tak jak w latach ubieg³ych uczestników bêdzie oczekiwaæ wiele wra¿eñ i konkurencji.
Szczegó³y odno¶nie samej imprezy przedstawiê w nied³ugim czasie lecz oczywi¶cie kto juz u nas by³ ten wie czego siê mniej wiêcej spodziewaæ .
ok oto pewne ustalenia o których mogê powiadomiæ:
1. plan imprezy:
Pi±tek
przyjazd uczestników
ok. 21 odprawa dowódców
Sobota
21.00 Pokaz ognia oraz rozpoczêcie uczty
20.00 Bitwa
17.30 Turniej rzuty w³óczni±
16.00 Melee
15.00 obiad
13.00 Turniej na miecz d³ugi (pó³toraki)
10.30 Turniej bojowy na miecz i tarcze
10.30 Turniej ³uczniczy
10.00 Otwarcie
9.00 ¶niadanie
Niedziela
¦niadanie oraz po¿egnanie uczestników
Regulaminu bojówek nie ró¿ni± siê od regulaminu lat poprzednich ale podaje je ku pamiêci:
Podczas turnieju odbeda sie 2 konkurencje bojowe 1 na 1:
- turniej bojowy tarcza miecz
- turniej na miecz d³ugi (pó³toraki)
1. Regulamin turnieji bojowych:
- walka bedzie trwala 1min 30 s bez przerw
- jest 3 sêdziów : 1 mierzy czas i 2 liczacych trafienia kazdego z oponentów
- kazde uderzenie rowna sie 1 pkt,
- 3-krotna utrata broni przez jednego z oponentow oznacza poraszke ,
- uderzenia punktowe licza sie przy trafieniach w strefie powyzej kolan i powyzej ³okci; trafienia ponizej kolan i ³okci sa zabronione.
- uderzenia tarcza, noga, "tramwaje" sa dozwolone i doliczane do ogolnej punktacji
- oczywiscie obowiazuje absolutny zakaz sztychowania
- zakaz tzw. "misków" czyli zakaz zapasow podczas walki
Poza tym odbedzie sie takze turniej druzynowy czyli melee:
- wielkosc druzyn zostanie ustalona na miejscu (oko³o 4-5 na druzyne)
- odbeda sie konkurencje: mostek, murek, przechwycenie flagi, krag zdrady
mostek: przejscie przez zaimprowizowany przez snopki most. Kazde przewrocenie lub wypadniecie zawodnika za most rowna sie odpadnieciu. Wygrywa ta druzyna, ktora w najliczniejszym sk³adzie pozostanie na polu walki.
murek: zostanie zbudowany mur ze snopkow miedzy 2 druzynami, druzyny podchodza lecz nie przedostaja sie przez mur. Walka trwa 1 min. 30 s. i polega na wyeliminowaniu na jak najwiekszej ilosci przeciwnikow poprzez trafienia w g³owe. Wygrywa ta druzyna , w ktorej pozostanie wiecej zawodnikow. W razie remisu decyduje pojedynek pomiedzy wybranymi przedstawicielami druzyn (wybranym moze zostac tylko ten, ktory pozosta³ na placu boju).
Pojedynek miedzy wybranymi cz³onkami bedzie trwac 30s. i wygrywa ten , ktory zada wiecej trafien lub przewroci przciwnika.
Przechwycenie flagi: zostana zbudowane 2 forty, w kazdym bedzie znajdowac sie flaga. Wygrywa ta druzyna , ktora odbierze przeciwnikowi flage i zabierze ja do swojego fortu nie tracac swojej flagi lub wyeliminuje druzyne przeciwna (wyeliminowanie 1 z uczestnikow nastepuje przez przewrocenie).
krag zdrady: wszyscy walczacy siadaja na snopkach, na znak sedziego wstaja i walcza az pozostanie tylko 1 na polu walki. Kazdy rycerz walczy do przewrocenia lub wypchniecia poza obszar kregu.
2. Opancerzenie:
- pe³ny he³m, os³aniajacy ca³a g³owe (zadnych kapalinow, sald, barbut z ods³onieta twarza)
- min. gruba przyszywka, os³oniete kolana i ³okcie, os³onieta szyja
3. Uzbrojenie:
- na turnieju bojowym mowimy NIE tzw. "listwom smietnikowym", czyli zadnych mieczy ponizej 1 kg
- miecz nie powinien wygladac jak pi³a, w dobrym stanie
Oczywiscie ca³e uzbrojenie bedzie sprawdzane i oceniane wed³ug rozsadku. W razie kontrowersji ostateczna decyzje maja sedziowie.
Pozdrawiam Sebastian vel Boczek