Kilka s³ów z poprzedniego roku tytu³em wstêpu. My¶lê, ¿e sprawdzi³o siê nie¼le, wiêc wykorzystamy te¿ w 2010.
Datowanie II po³. XV w.
Obóz z okresu wojny trzynastoletniej, mo¿liwe obozowanie ju¿ w tygodniu poprzedzaj±cym sam± inscenizacjê i 5 dni po. Wy¿ywienie zapewnione od ¶rody do niedzieli, organizatorzy zapewniaj± konie dla konnych
Chcieliby¶my zaprosiæ, tych którzy siê wahaj± do przyjazdu. Niestety mamy pewne wymagania minimalne. Obowi±zuje datowanie na II po³. XV w. Tyle, ¿e nie ka¿dy musi byæ rycerzem. ¯o³dacy i ch³opi te¿ bêd± mile widziani. A nawet milej! Wszak by³o tu ich sporo.
Wiemy, ¿e wiele osób chcia³oby przyjechaæ, ale obawia siê, ¿e zostan± wyrzucone z imprezy i wiele km pokonaj± na darmo. Z jedne strony zale¿y nam na poziomie jako¶ciowym imprezy, ale z drugiej chcieliby¶my, aby liczba uczestników siê zwiêksza³a stopniowo. Dlatego chcieliby¶my zaproponowaæ nastêpuj±ce rozwi±zanie:
1. Grupa nawi±zuje z grup± najbli¿sz± geograficznie, sentymentalni itp., która by³a na ¦wiecinie. I oni pomagaj±, decyduj± i odpowiadaj± za wygl±d grupy na imprezie.
2. Chêtny delikwent przesy³a fotki mailem do Hako i Gwyna oraz 3 osoby(proponujê S³odkiego albo jak±¶ przedstawicielkê p³ci piêknej) w celi uzyskania akceptacji i/lub cennych wskazówek odno¶nie stroju. Trzeba uzyskaæ zgodê 2 osób z 3.Wszystko po to, aby nie by³o pretensji i rozczarowañ w momencie przyjazdu.
Pewne niedoci±gniêcia s± akceptowne, przecie¿ my te¿ nie jeste¶my idealni, chcemy jednak, ¿eby by³ trzymany pewien poziom poni¿ej którego nie schodzimy.
My¶lê, ¿e to uczciwy uk³ad. Wszystko jasne i oczywiste
Chêtne grupy zg³aszaj± siê ju¿ teraz, aby nie by³o rozczarowañ. Postaramy siê pomóc co do strojów i wyposa¿enia.
Teraz ustalenia na 2010 rok
W dniu 23 stycznia odby³o siê spotkanie organizacyjne dotycz±ce naszej inscenizacji, na którym po przeanalizowaniu spostrze¿eñ z ubieg³ego roku ustalono:
1. Termin inscenizacji bitwy na pierwsz± sobotê sierpnia, tj. 07.08.2010
2. Zarys programu:
11.30 Tañce – BhG
12.00 Prezentacja strojów - RPK
12.30 Pokaz kaskaderski d¿ygitów
13.00 Prezentacja uzbrojenia - RPK
13.30 Prezentacja musztry - RPK
14.00 Prezentacja artylerii i wozu taborowego - HPWL
14.30 Zamkniêcie obozu i przygotowania do inscenizacji
15.00 Inscenizacja bitwy
16.30 Zakoñczenie inscenizacji
17.00 Turniej ³uczniczy nieopodal czê¶ci komercyjnej – ³ucznicy tradycyjni, zale¿nie od chêtnych, organizacja turnieju jako imprezy towarzysz±cej pozwoli na pokazanie ³ucznictwa tradycyjnego i roz³adowanie ruchu zwiedzaj±cych do obozu.
18.00 Zakoñczenie zwiedzania obozu
19.00-20.00 Biesiada
Obóz dla zwiedzaj±cych otwarty jest przed inscenizacj± od 11.30 do 14.00 i po inscenizacji od godziny 16.30 do godziny 18.00. Ze wzglêdu na zwiedzanie obozu po inscenizacji, kiedy panowie zrzucaj± blachy to ciê¿ar oprowadzania zwiedzaj±cych przejmuj± panie.
3. Plakaty i plakatowanie. Plakaty bêd± gotowe odpowiednio wcze¶niej (najpó¼niej po³owa lipca), a osoby przyje¿d¿aj±ce wcze¶niej poproszone bêd± o pomoc w ich dystrybucji. Je¿eli kto¶ ma ochotê pobawiæ siê w robienie plakatu to zapraszamy – dotyczy to ca³o¶ci lub np. zrobienia grafiki.
4. Toi toi dla pañ bli¿ej obozu niestety nie bêdzie wcze¶niej, ale za to ukoñczony bêdzie budynek z toaletami ko³o parkingu, tam bêdzie mo¿na rozmy¶laæ.
5. Prysznic jest pod dachem w stodó³ce, w której nie bêdzie spania, ¿eby zapewniæ intymno¶æ podczas porannego nabierania wody .
6. Spe³niaj±c marzenie S³odziutkiego HPWL zrobi sztandar wojsk krzy¿ackich, a RPK zapewni sztandar wojsk polskich.
7. Karetka bêdzie sta³a u skraju posesji Adama i punkt medyczny bêdzie oznaczony odpowiedni± flag±.
8. Jest mo¿liwo¶æ zaanga¿owania 40-50 osób jako Kaszubów walcz±cych podczas bitwy wyposa¿onych w prost± broñ typu wid³y czy grabie. Potrzebne s± tylko wzory ubrañ, które uszyj± we w³asnym zakresie. Czy kto¶ takim dysponuje?
9. Wy¿ywienie bêdzie odpowiednio wcze¶niej w formie jak poprzednio. Pro¶ba o pobieranie racji ¿ywno¶ciowych wg potrzeb, ¿eby nadmiar siê nie psu³ w cieple, tylko le¿a³ w ch³odnym miejscu. Ciasto i kawa za free dla osób w strojach w czê¶ci komercyjnej.
10. Obóz powiêkszamy kosztem zagród dla zwierz±t, które bêd± zbudowane kawa³ek dalej.
11. Osoby od organizatorów bez strojów oznaczone bêd± czerwon± wst±¿k± w celu unikniêcia nieporozumieñ.
12. Inscenizacja, aby unikn±æ ró¿nych dziwnych rzeczy:
a. Wracamy do scenariusza sprzed 2 lat, na miejscy atrap wozów staje wóz taborowy, jest ostrza³ boczny jazdy krzy¿ackiej – takie ustawienie m.in. zapewnia lepsz± widoczno¶æ publiczno¶ci.
b. Wyznaczamy po 1 dowódcy pieszym z ka¿dej strony i dajemy im walkie-talkie – mog± sobie gaworzyæ jak co¶ idzie nie tak i reagowaæ elastycznie na zmiany. Ich zadaniem jest pilnowanie, aby inscenizacja siê uda³a i by³a dynamiczna.
c. Dowódcy dostaj± po 3 kolorowe chor±giewki oznaczaj±ce jazdê, piechotê, artyleriê.
d. Umierania – losy kto od czego ma pa¶æ ci±gniemy, ¿eby po bitwie by³o wiêcej poleg³ych.
e. Ka¿da z formacji ma do zapamiêtania 3 rozkazy przekazywane chor±giewkami: naprzód, stój i odwrót, tyle chyba ka¿dy zapamiêta…
f. Raveneck ginie tak, aby wszyscy widzieli na wzgórzu
g. Dzielimy siê na wiêcej mniej licznych oddzia³ów, np. 5-osobowe, wiêcej ruchu na polu bitwy.
h. Po bitwie wracamy do obozu i wpuszczamy zwiedzaj±cych.
Tyle na pocz±tek. Mam nadziejê, ¿e niczego wa¿nego nie pomin±³em, jak tak to przypomnijcie.
Zapraszam do uczestnictwa i dyskusji.
Je¿eli kto¶ waha siê czy przyjechaæ tutaj mo¿na znale¼æ wra¿enia a 2009 roku http://www.freha.pl/index.php?showtopic=18...t=0&start=0