CYTAT(Indar @ 12:34 30.07.2009)
Jak datowana jest impreza? W temacie padaj± ró¿ne wersje, prosimy o sprecyzowanie.
I.
Impreza datowana jest na 1200-1400 czyli 200 lat historii.21-22 Sierpnia 2009istnieje mozliwo¶c przenocowania do niedzieli
A teraz gar¶æ oficjalnych informacji: :-)
Zje¿dzamy siê w pi±tek najlepiej do godziny 17:00
Podczas Turnieju odbêd± siê
1. dwa niezale¿ne bohurty:
- Rycerzy XV wiek
- Wojów wczesno¶redniowiecznych
2. Indywidualny Turniej Fechmistrzów – pojedynkowy turniej rycerzy XV wiek
3. Indywidualny Turniej Miecza ¦wiatowida – pojedynki wojów wczesno¶redniowiecznych
4. W Turnieju Fechmistrzów i Miecza ¦wiatowida punktowane s± trzy pierwsze miejsca
5. Nagrodami w Turniejach jest:
` - I miejsce – 500,00 z³
- II miejsce – 300,00 z³
- III miejsce – 200,00 z³
6. Wszyscy zainteresowani zg³aszaj± swoje uczestnictwo w zale¿no¶ci od odtwarzanej epoki:
- pó¼ne ¶redniowiecze,
Pawe³ S³awski Carwi, telefon:603890791. Email:plslawski@gmail.com ; trzymiecze@gmail.com - wczesne ¶redniowiecze,
Wojciech /Olaf/ ¦widziniewski", telefon: 505697091 Email konsekrowany@wp.pl7. Ka¿dy uczestnik otrzymuje zwrot kosztów przejazdu w ramach uzgodnionych z organizatorami, kartê uprawniaj±c± do bezp³atnych posi³ków oraz prawo do branai udzia³u w zawodach turniejowych.
8. Turniej odbywa siê 22 sierpnia 2009 roku na terenie Muzeum Zbrojowni na Zamku w Liwie
9. Przyjazd na imprezê dzieñ wcze¶niej w pi±tek w godzinach popo³udniowych.
co czeka w pi±tek:
Rozbicie obozowiska zapoznanie siê :-) oraz próba inscenizacji w godzinach wieczornych. a po udanej próbie wielka i smakowita biesiada dla wszystkich zaproszonych go¶ci do bia³ego rana. W pi±tek zamek jest zamkniêty dla turystów tylko i wy³±cznie my siê bawimy. I bedzie miesiwo i piwa nie zbraknie dla sprawgnionych wojów a i rycerstwa.
Ramowy harmonogram:
- pi±tek, 21.08, godz 15.00 – 17.00, przyjazd
- pi±tek, 21.08, godz 17.00 – 18.00, rozpakowanie
- pi±tek, 21.08, godz 18.00 – 20.00, próba do sobotniej inscenizacji
- pi±tek, 21.08, godz 20.00 – …….., spotkanie integracyjne
- sobota, zgodnie ze scenariuszem
Co czeka w Sobotê:
O poranku kolo 10:30 :-) zaczynamy g³ówn± imprezê w tym dniu ju¿ zamek jest otwarty dla wszystkich co jest w tym momencie oczywiste.
Plan jest taki ¿e zarówno bohorty jak i turniej bojowy bêdzie podzielony na wczesnych i pó¿nych. By ka¿da z dru¿yn mog³a wykazaæ siê jak najlepiej. W turniejach przewidziane sa nagrody w trybie olimpijskim czyli : 1, 2, 3 miejsce i gwarantuje ¿e kazdy powinin byc zadowolony.
Oczywi¶cie jedzenie i picie dostêpne za okazaniem specjalnego znaczka dla kuchni
Poni¿ej umieszczam plan jak chcielibysmy ¿eby to wyglada³o mniej wiêcej w ujêciu czasowym. jednak¿e jak wszyscy dobrze wiemy informacja godzinowa jest tylko informacja oriêtacyjn±.
Scenariusz:
Start imprezy o godz. 10.30, rozpoczêcie pokazów na stanowiskach z rzemios³ami.
- 11.00, rozpoczêcie imprezy, wprowadzenie w tematykê, zaproszenie do atrakcji, przedstawienie programu, og³oszenie otwartego konkursu ³uczniczego
- 11.30; pokaz gry na ligawie, konkurs gry na instrumencie
- 12.00; prezentacja dru¿yn rycerskich, 3 dru¿yny + konnica, losowanie kolejno¶ci walk, oficjalne powitanie, przemówienie. prezentacja uzbrojenia w formie wyk³adu, pokazowy pojedynek.
- 12.30; Turniej Fechmistrzów i Turniej Miecz ¦wiatowida, I tura
- 13.00; parada kuglarzy, kuglarze wchodz± przez bramê i animuj±c docieraj± na swoje miejsce - Megiddo
- 13.30; I walka Bohurt,
- 14.00; parada konnicy, pojedynek rycerzy konnych
- 14.30; konkursy, (1) konkurs przeci±gania liny dla mê¿czyzn, (2) konkurs chodu synchronicznego dla najm³odszych, (3) rzut jajkiem do celu g³ównie dla kobiet
- 15.00; Turniej Fechmistrzów i Turniej Miecz ¦wiatowida, II tura
- 15.30; pokaz wolty¿erki konnej
- 16.00; konkursy; (1) ko³a krêcio³a, (2) bieg w workach, (3) rzut jajkiem do celu
- 16.30; II walka Bohurt
- 17.00; pokaz pojedynków rycerzy konnych, fina³y
- 17.20; Turniej Fechmistrzów i Turniej Miecz ¦wiatowida, III tura
- 17.40; konkurs wiedzy o Zamku w Liwie
- 18.10; nagrodzenie zwyciêzców, uhonorowanie sponsorów
- 18.40; inscenizacja w oparciu o legendê herbu Doliwa.
- 19.30 inscenizacja z ogniem – Megiddo
- 20.00, koncert
- 21.30, muzyka mechaniczna
- 22.30- pokaz ogni sztucznych
- 23.00, zakoñczenie imprezy
Weso³e zabawy w ramach obozowiska ryxcesrkiego i nocowanie na zamku by niedzielnym porankiem siê zebraæ.
Z wa¿nych informacji wyp³acamy za ka¿dego zbrojengo zakontraktowanego po ówczesnym zg³oszeniu i umówieniu siê
100z³ na rêkê tytu³em przybycia. Dlatego tak wa¿na jest kolejno¶c zg³oszeñ.
Rzemie¶lnicy ¶redniowieczni po zakceptowaniu i przed³ozeniu glejtu do dowództwa rozbijaja siêz swoimi kramami w wyznaczonych miejscach i s± go¶cmi turnieju.
Zasady dotycz±ce walki w turnieju:
Uczestnicy walk
1. Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
2. Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych stowarzyszeñ, zawodnicy powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego stowarzyszenia.
3. Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w dobrym stanie, aby nie nara¿aæ zdrowia innych zawodników. Stan opancerzenia i broni bêdzie sprawdzany.
4. Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Sêdziów.
a: Decyzja sêdziów jest niepodwa¿alna.
5. Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew i z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest prawdziw± walk±. Powinna byæ przyjemno¶ci± i odpowiedzialnym zajêciem.
6. Przed przyst±pieniem do walki obaj zawodnicy (w obecno¶ci Marsza³ka lub Sêdziego) powinni ustaliæ:
• Poziom walki (zobacz - Zasady Walki).
• Cele w jakie bêd± trafiaæ.
• Uzbrojenie w jakim wyst±pi± (jego grubo¶æ).
• Broñ jak± bêd± walczyæ.
7. Przede wszystkim, zawodnicy powinni zachowywaæ siê odpowiedzialnie. Próby pokonania przeciwnika wszelkimi sposobami, mog± byæ niebezpieczne, a oprócz tego s± kompletnym nonsensem i zaprzeczeniem etyki rycerskiej.
8. Do walk nie dopuszczone s± osoby pod wp³ywem alkoholu, na czas turniejowych walk dostêpna jest woda ¼ródlana.
Zasady Walki W Turnieju fechmistrzów XV wiek
Uczestnicy walk
1. Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
2. Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych stowarzyszeñ, zawodnicy powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego stowarzyszenia.
3. Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w dobrym stanie, aby nie nara¿aæ zdrowia innych zawodników. Stan opancerzenia i broni bêdzie sprawdzany.
4. Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Sêdziów.
a: Decyzja sêdziów jest niepodwa¿alna.
5. Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew i z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest prawdziw± walk±. Powinna byæ przyjemno¶ci± i odpowiedzialnym zajêciem.
6. Przed przyst±pieniem do walki obaj zawodnicy (w obecno¶ci Marsza³ka lub Sêdziego) powinni ustaliæ:
• Poziom walki (zobacz - Zasady Walki).
• Cele w jakie bêd± trafiaæ.
• Uzbrojenie w jakim wyst±pi± (jego grubo¶æ).
• Broñ jak± bêd± walczyæ.
7. Przede wszystkim, zawodnicy powinni zachowywaæ siê odpowiedzialnie. Próby pokonania przeciwnika wszelkimi sposobami, mog± byæ niebezpieczne, a oprócz tego s± kompletnym nonsensem i zaprzeczeniem etyki rycerskiej.
8. Do walk nie dopuszczone s± osoby pod wp³ywem alkoholu, na czas turniejowych walk dostêpna jest woda ¼ródlana.
Zasady Walki W Turnieju fechmistrzów XV wiek
Zasady Walki W Turnieju fechmistrzów XV wiek
1. Podczas turnieju w którym bior± udzia³ ró¿ne stowarzyszenia, powinny byæ ró¿ne poziomy, a wiêc trzy ró¿ne systemy zasad.
• Poziom pierwszy – Ciosy, to tylko lekkie stukniêcia. Cele – tors, ramiê, udo. [Poziomy typowo fechtunkowy - dopuszczana walka bez tarczy przy mieczu jednorêcznym]
• Poziom drugi – Ciosy wyprowadzane s± z normalna si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – góra g³owy (ramiê i przedramiê, tors, udo, umiê¶niona czê¶æ ³ydki. Pchniêcia tylko powy¿ej pasa.[Wymagany Kirys, P³aty]
• Poziom trzeci - Ciosy wyprowadzane s± z normaln± si³±, tylko na miejsca uzbrojone. Cele – ca³e cia³o Tzw. pe³en kontakt] Wymagana pe³na zbroja zatwierdzona przez sêdziów.
Moment zwyciêstwa w pojedynku. Nastêpuje wtedy gdy przeciwnik zdobêdzie na swoim rywalu ustalona ilo¶æ trafieñ, 3, 5, 7, 11.
Zawsze ta ilo¶æ jest nie parzysta - w przypadku walki pomiêdzy ró¿nie opancerzonymi rycerzami ilo¶æ trafieñ ustala sêdzia g³ówny Maciej Dacko Wielki Ksi±¿ê Lubelski,
kolejn± mo¿liwo¶ci± zwyciêstwa jest pozbawienie przeciwnika broni w walce dwukrotne [je¶li przeciwnik gubi broñ ta sama sytuacja]
lub powalenie przeciwnika [przeciwnik le¿y po otrzymaniu ciosu, pchniêcie licem tarczy, tu nie wolno uderzaæ tarcza inaczej ni¿ jej frontem].
Losowanie par odbywaæ siê bêdzie na zasadzie pierwszy z ostatnim, wyj±tek stanowi± rycerze z tej samej dru¿yny. W tej sytuacji bêd± miksowani z przedstawicielem innej dru¿yny.
Je¶li zaistnieje sytuacja ¿e bêdzie nie parzysta ilo¶æ rycerzy w turnieju [semi fina³y] wyszukiwany jest szampierz z po¶ród rycerzy którzy juz zakoñczyli walkê przegran±. Taki rycerz nie mo¿e wygraæ ale mo¿e wyeliminowaæ zawodnika.
W walkach Fina³owych ka¿dy walczy z ka¿dym.
Opancerzenie g³owy musi posiadaæ zas³onê, oraz zabezpieczenie karku [ko³nierz p³ytowy, pikowany, lub kolczy.] Zbroja musi byæ w pe³ni sprawna i dopasowana do rycerza. Sêdziowie mog± zarz±daæ zmiany opancerzenia je¶li uznaj± je za nie jest ono bezpieczne.
Broñ dopuszczona to :
miecz jednorêczny do 1,2-1,7kg
Miecz pó³torarêczny : 1,5- 2,5kg
Topory decyzja sêdziego g³ównego
Buzdygany decyzja sêdziów [nie mog± posiadaæ ostrych piór]
Bardzo wa¿ne - Si³a wk³adana w uderzenie powinna byæ zawsze pod kontrol± zawodników, niezale¿nie od wybranego poziomu. Nadmierna si³a jest niedozwolona, nie tylko dlatego, ¿e jest bezsensowna, ale, co wa¿niejsze, jest bardzo niebezpieczna.
Proszê wszelkie pytania ¶mia³o do mnie zg³aszaæ zarówno na pw jak i bezpo¶rednio tu na forum.
Przypominam równie¿ o zg³oszeniach mialowych trzymiecze@gmail.com w których pros¿e podaæ w przypadku Zbrojnych ilu oraz dane osoby do umowy za zwrot kosztów.
S³awa !!
[Zmieni³em datowanie w opisie, teraz jest poprawnie - Indar]