Mam przyjemno¶æ zaprosiæ Was ponownie do Lublina na II Turniej o Li¶æ Srebrnego Drzewa w Lublinie.
W programie mamy takie atrakcje jak:
-Turniej samojeden czyli klasyczna minutówka .Na ogrodzeniu pola turniejowego zawieszone zostaj± tarcze przyby³ych zbrojnych .Walcz±cy wybieraj± przeciwników stukaj±c mieczem w tarcze wisz±ce na szrankach. Walka odbywa siê w systemie pucharowym (pó³fina³ ,fina³).Do wygrania 2000 z³ za pierwsze miejsce.Nie by³em w stanie wymy¶liæ nagród zadowalaj±cych osoby o ró¿nym datowaniu,wiêc jest czysta,¿ywa kasa.
-Turniej blossfechten czyli walka bez zbroi co¶ dla mi³o¶ników finezyjnej szermierki mieczem.Ma³o ludzi to robi i dysponuje sprzêtem ,wiêc zapewniamy nasz sprzêt dla uczestników czyli maski 1600 N ,ochraniacze,plastrony oraz miecze fechtunkowe .Do wygrania miecz fechtunkowy.Regulamin niebawem, jedno co mogê napisaæ to to ¿e walki na pewno nie bêd± przerywane po trafieniu.
-Pas d?Armes Srebrnego Drzewa,który a¿ do fina³u jest klasyczn± minutówk± .Na ogrodzeniu pola turniejowego zawieszone zostaj± tarcze przyby³ych zbrojnych .Walcz±cy wybieraj± przeciwników stukaj±c mieczem w tarcze wisz±ce na szrankach. Walka odbywa siê w systemie pucharowym (pó³fina³ ,fina³).Fina³ jest nasz± prób± rekonstrukcji Pas d?Armes Z³otego Drzewa tzn. Dwóch finalistów ma do rozegrania po 3 pojedynki z osobami wytypowanymi z tych którzy odpadli wcze¶niej .Decyduje liczba zwyciêstw z tych pojedynków.W przypadku takiej samej liczby zwyciêstw decyduje walka miêdzy finalistami.Do wygrania 2000 z³ za pierwsze miejsce.Nie by³em w stanie wymy¶liæ nagród zadowalaj±cych osoby o ró¿nym datowaniu,wiêc jest czysta,¿ywa kasa.
-Turniej ³uczniczy .Do Wygrania komplet 12 strza³ plus 300 z³.
-Turniej zapa¶niczy, którego szczegó³y tak¿e podam za parê dni.Do wygrania beczka miodu.
-Bohurt dru¿ynowy.Dru¿yny po 5 zbrojnych maj± za zadanie zdobycie flagi przeciwnika i umieszczenie jej na swoim polu.Dla odmiany od tego co by³o rok temu rozegramy go na platformie czyli mo¶cie .Do wygrania 2500z³ dla dru¿yny ,która wyeliminuje pozosta³e.
Oprócz konkurencji postanowili¶my nagrodziæ najlepszy(najbardziej historyczny) strój militarny na turnieju oraz najbardziej historyczny obóz.Do wygrania beczka miodu i beczka miodu.
Z innych atrakcji bêdzie bitwa oraz bohurcik po niej i oczywi¶cie biesiada w sobotê wieczorem.Ci którzy nas znaj± ze starych turniejów w Lublinie i Janowcu wiedz± ¿e mo¿na spodziewaæ siê sympatycznej imprezy .
Kwestie organizacyjne wygl±daj± tak ¿e zapewniamy miejsce na namioty historyczne.Zapewniamy wy¿ywienie od pi±tku 14 sierpnia wieczorem do obiadu w niedzielê 16 sierpnia.Zwracamy te¿ koszty dojazdu,ale jest jedno "ale"-jeden zbrojny mo¿e zabraæ ze sob± tylko 2 osoby ¶wity tzn. czelad¼ ,kobiety itp.
Chêtnych do wziêcia udzia³u w naszym turnieju proszê o kontakt meilowy lub telefoniczny.Od grup których nie mia³em okazji poznaæ osobi¶cie wymagam zdjêæ.Proszê tak¿e o podawanie liczby osób ,które przyjad± oraz kosztów transportu.Proszê te¿ o zabrania naczyñ historycznych , tak aby nikt nie ³azi³ z puszkami i tym podobnym badziewiem po polu turniejowym.Nie bêdzie te¿ ¿arcia na plastikach.
Regulaminy konkurencji podam w ci±gu kilku dni oprócz blossfechten na pewno nie ulegn± wiêkszym modyfikacjom w stosunku do roku ubieg³ego.Program w tym roku zosta³ u³o¿ony tak ,aby w niedzielê odby³y siê tylko fina³y bez prze³adowania atrakcji jak w roku ubieg³ym.
A to dane kontaktowe
Piotr Szponar
Chor±giew Rycerstwa Ziemi Lubelskiej
tel 509356196
szponki2@wp.pl
przyznam ze czekalem na info o waszym turnieju
sprobuje sie zorganizowac w tym roku
Bêdzin bardzo chêtnie zago¶ci u Was.
Najemna trzódka z wielk± chêci± siê pojawi i w tym roku, w koñcu daleko nie mamy
Reprezentacja z Zamo¶cia tak jak i w roku ubieg³ym by³a by zaszczycona móc odwiedziæ tak zacny turniej, wkoñcu najblizsza nam impreza XVw.
Pozdrawiam Maciek
Serdecznie zapraszamy.
Przysy³ajcie zg³oszenia do 7 lipca.Oczywi¶cie jak mo¿ecie to jak najszybciej .Potrzebuje w zg³oszeniu nastêpuj±cych informacji:
-liczbê osób
-koszt transportu
-ilo¶æ i wielko¶æ namiotów
-ilu macie zbrojnych i ilu czeladzi.
-imiona i nazwiska osób do ubezpieczenia
-je¶li nie znam jakiej¶ grupy to zdjêcia
Do rozliczenia zwrotów kosztów potrzebujê faktur na wynajête busy lub autokary,wystawionych na dane które wam prze¶lê.Zap³acimy za nie gotówk± albo przelewem.Jak bêdzie pasowa³o przewo¼nikowi .Je¶li jedziecie prywatnymi samochodami czy poci±giem to jedna osoba z grupy musi mieæ ze sob± dowód i zapisany NIP,wtedy bêdê móg³ podpisaæ z ni± umowê i na tej podstawie dostaniecie gotówkê.
Informacjê ¶lijcie na szponki2@wp.pl
Bracia Chêdo¿nicy Bosi na pewno nie odpuszcz±. Pozdr.
Krakowska Choragiew Rycerska w tym roku rozniez z wielka checia zagosci na turnieju w Lublinie.
Chêtnie zbiore lanie w blossfechten ;)
A jak tam zasady turnieju zapasów?
Pozdrawiam
Siem oczywi¶ciem zg³aszamy tak jak by³o ustalone - szczegó³y na priva?
Witam,
Cieszê siê, ¿e turniej ten bêdzie mia³ tak wiele atrakcji. Proszê o podanie jakiego¶ planu z orientacyjnymi godzinami rozpoczêcia konkurencji
. Wielce to bêdzie pomocne w planowaniu swojego przyjazdu, pobytu i pory odjazdu.
Pozdrawiam i do zobaczenia
To plan imprezy.Na regulaminy musicie jeszcze trochê poczekaæ -pracujê na nimi.
Sobota
11.00-12.00
Przemarsz
12.00-15.30
Pas d’Armes Srebrnego Drzewa .Na ogrodzeniu pola turniejowego zawieszone zostaj± tarcze przyby³ych zbrojnych .Walcz±cy wybieraj± przeciwników stukaj±c mieczem w tarcze wisz±ce na szrankach. Walka odbywa siê w systemie pucharowym (pó³fina³ ,fina³).Para fina³owa odbywa seriê walk z przeciwnikami wytypowanymi z pozosta³ych zawodników .Wygrywa ten ,który ma wiêcej zwyciêstw lub w przypadku remisu odbywaj± walkê do kapitulacji.
Równolegle odbywa siê turniej ³uczniczy.
15.30-16.00
Pokaz sokolnika .
16.00-17.00
Walki dru¿ynowe „samoczwór”Obrona mostu Dru¿yny po piêciu walcz±cych maj± za zadanie zdobycie flagi przeciwnika i umieszczenie jej po swojej stronie mostu na ,którym rozgrywa siê starcie.
17.00 – 17.15
Pokazy taneczne w wykonaniu Zespo³u Tañca Dawnego „Belriguardo”
17.15 -18.00
Inscenizacja bitwy z udzia³em wszystkich zbrojnych i zdobywaniem fortu.
18.00-18.30
Melee
Turniej dru¿ynowy.Dru¿yny po 10 walcz±cych maj± za zadanie wyeliminowanie kapitana dru¿yny przeciwnej.
Niedziela
10.00-12.00
Turniej walki bez zbroi- blossfechten.
12.15-12.45
Fina³y Pas d’Armes Srebrnego Drzewa
12.45-14.00
Pokazy artylerii czarnoprochowej XV i XVII wiecznej.
14.00-15.00
Turniej Zapa¶niczy
15.00-15.30
Pokaz szyku piechoty XV wiecznej.
15.30-16.30
Pokaz konny
16.40.
Zakoñczenie imprezy ,wrêczenie nagród zwyciêzcom konkurencji.
Bractwo Rycerskie Ziemi Mazowieckiej i Podlaskiej bardzo chêtnie wziê³oby udzia³ w waszym turnieju
No to bardzo siê cieszê i zapraszam.
CYTAT
12.00-15.30
Pas d’Armes Srebrnego Drzewa .Na ogrodzeniu pola turniejowego zawieszone zostaj± tarcze przyby³ych zbrojnych .Walcz±cy wybieraj± przeciwników stukaj±c mieczem w tarcze wisz±ce na szrankach. Walka odbywa siê w systemie pucharowym (pó³fina³ ,fina³).Para fina³owa odbywa seriê walk z przeciwnikami wytypowanymi z pozosta³ych zawodników .Wygrywa ten ,który ma wiêcej zwyciêstw lub w przypadku remisu odbywaj± walkê do kapitulacji.
to w tej konkurencji sa do wygrania 2 tysie?
Wieniawa /von Reihl na czele z Borschwitzem
z przyjemno¶ci± ponownie zawita do Lublina.
Szczegó³y na PW
Za pozwoleñstwem bractwo Chor±giew Ziemi Gdañskiej z rado¶ci± we¼mie udzia³ w turnieju. Szczegó³y podaje na Priv.
Pozdrawiam
Maciej "Mithrandin" z Gdañska.
Z lekkim spó¼nieniem ale Bractwo Rycerskie Excalibur zg³asza gotowo¶æ do przyjazdu. Szczegó³y napiszê na PW.
Zg³oszenia ze zdjêciami ¶lijcie na meil szponki2@wp.pl.Proszê o przesy³anie wszystkich danych potrzebnych nam jak najszybciej bo chcia³bym ju¿ zamkn±æ listê.Czekam do przysz³ego tygodnia.
Mam pytanko, czy mo¿na siê jeszcze zg³osiæ?.. Przegapili¶my termin zg³aszania siê...
Pozdrawiam
Do pocz±tku przysz³ego tygodnia przyjmujê zg³oszenia i koniec.Prze¶lijcie mi swoje zdjêcia na meila szponki2@wp.pl.
Je¿eli jeszcze nie jest za pó¼no, to Lipowca wyruszy ca³ym bractwem do Lublina! Podziêkowanie ¶lê Jewie, która nas poinformowa³a w ostatniej chwili
Wprawdzie impreza jest tydzieñ po naszej, ale to nas nie powstrzyma!
Pozdrawiam
Witam. Przed Grunwaldem wys³a³em maila ze zg³oszeniem i nie dosta³em odpowiedzi. Wiêc mam pytanie czy jeste¶my ju¿ na li¶cie?
To kamieñ spad³ mi z serca :D Dziêki wielki i do zobaczenia.
Oby pogoda dopisa³a jak w zesz³ym roku. Tamteko weekendu pad³o wiele imprez przez pogode. Powodzie, burze, wichury... A w Lublinie s³oneczko :D
W ramach promocji nauk historycznych
zachêcamy do lektury Ksiêgi Turniejów dobrego króla René (Traictié de la forme et devis d'ung tournoy), ca 1460 roku. Jest dostêpna w t³umaczeniu na angielski:
http://www.princeton.edu/~ezb/rene/renehome.htmlStaramy siê pod±¿aæ za jej wskazówkami.
To ciekawe ¼ród³o, jego rêkopis zawiera tak¿e malunki. S± dostêpne w Mandragore, base des manuscrits enluminés de la Bibliothéque nationale de France. ¯eby je zobaczyæ, trzeba przej¶æ przez katalog Mandragore:
http://mandragore.bnf.fr/jsp/rechercheExperte.jspnastêpnie w pierwszym polu do wpisywania na lewo "Cote" trzeba wpisaæ "Français 2695" , klikn±æ "Chercher" (na prawo na dole), a pó¼niej "Images".
Zamieszczony obrazek to Français 2695, fol. 97v-98 (Tournoi - rassemblement des tournoyeurs).
O to regulaminy
Regulamin Turnieju Pas d’Armes Srebrnego Drzewa
Uzbrojenie:
1.Dopuszczone s± miecze jednorêcznie, tasaki, kordy, jak i miecze d³ugie. Broñ musi byæ stêpiona (krawêd¼ ostrza nie mo¿e byæ cieñsza ni¿ 1 mm. Broñ nie mo¿e byæ pokryta rdz±, ani posiadaæ wyra¼nych zadziorów i g³êbokich w¿erów. Przed rozpoczêciem starcia sêdziowie sprawdz± broñ pod k±tem spe³niania ww. wymogów.
2.Dopuszczalna waga broni:
Dla broni jednorêcznej – 1000 – 1600g
Dla mieczy d³ugich – 1500 – 2500g
3.Dopuszczone bêd± tarcze drewniane pozbawione metalowych okuæ.
4.Miecz nie mo¿e byæ przywi±zany do d³oni
Zbroja:
1.Zbroja musi byæ spójna dla danej epoki.
2.Przeszywanica jest obowi±zkowa. Musi posiadaæ d³ugie rêkawy i ko³nierz, os³aniaj±cy szyjê i kark.
3.Dopuszczalny jest ka¿dy w³a¶ciwy dla danej epoki rodzaj he³mu zamkniêtego (he³m musi zas³aniaæ ca³± g³owê i twarz). Je¶li he³m posiada ruchom± zas³onê – musi ona mieæ bezpieczne i sprawne zamkniêcie – zas³ona nie ma prawa lu¼no zwisaæ lub otwieraæ siê w czasie walki.
4.Zbroja musi os³aniaæ ca³y korpus, biodra, nogi wraz z kolanami i ca³e rêce, a¿ do nadgarstków. Je¶li kolczuga, to co najmniej do po³owy uda i d³ugie rêkawy. Uda musz± byæ os³oniête co najmniej pikowanymi nogawicami (w tym przypadku konieczna jest tarcza, która uniesiona do poziomu wizury he³mu zas³ania ca³e udo a¿ do kolana).
5.Stawy ³okciowe i kolanowe musz± byæ chronione zbroj± p³ytow± lub p³ytowymi elementami.
6.Rêkawice kolcze (odpowiednio wzmocnione) lub p³ytowe.
7.Szyja i kark musz± byæ zas³oniête zbroj± kolcz± lub p³ytow±.
8.
Dozwolone techniki walki:
1.Uderzenia i ciêcia kling± broni.
2.Uderzenia tarcz± i g³owic± miecza (nie bêd± jednak punktowane a s³u¿yæ mog± tylko os³abieniu lub zdezorientowaniu przeciwnika).
3.Rozbrojenie przeciwnika (punktowane).
Pole trafienia:
1.Punktowane i dozwolone s± trafienia w ca³e cia³o za wyj±tkiem:
D³oni, nadgarstków i przedramion do ³okci.
Nóg poni¿ej kolan.
Okolic krocza
2.Punkt jest przyznawany za wyra¼ne, osadzone trafienie ostrzem broni w pole trafieñ. Uderzenie, które prze³amie zas³onê i dalej zachowa swój impet tak¿e zostanie zaliczone, je¶li bêdzie celne.
Przebieg walki:
1.Pojedynek trwa jedn± minutê. Jest sêdziowany przez 3 sêdziów w tym dwóch liniowych i jednego sêdziego g³ównego.
2.Ka¿dy sêdzia liniowy liczy ilo¶æ trafieñ otrzymanych przez „swojego” walcz±cego.
3.Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie liniowi konsultuj± siê z sêdzi± g³ównym i podejmuj± decyzjê o ostatecznym wyniku starcia, który og³asza sêdzia g³ówny.
4.Decyzja sêdziego g³ównego jest ostateczna i nieodwo³alna.
5.W przypadku takiej samej liczby trafieñ zg³oszonej przez obu sêdziów liniowych czas pojedynku jest wyd³u¿any a¿ do pierwszego trafienia.
6.Walka mo¿e zostaæ przerwana kiedy jeden z walcz±cych siê podda, lub zostanie kontuzjowany w sposób uniemo¿liwiaj±cy dalsz± walkê. Sêdziowie mog± tak¿e przerwaæ walkê kiedy:
Od zbroi walcz±cego zaczn± odpadaæ elementy lub broñ ulegnie uszkodzeniu.
Który¶ z walcz±cych zastosuje podczas walki niedozwolon± technikê.
7.Walki odbywaj± siê w systemie pucharowym do walki fina³owej.Para finalistów odbywa seriê pojedynków(po 3 ) z osobami wytypowanymi z przegranych.Ka¿dy wygranej walce otrzymuje srebrny li¶æ.Wygrywa ten z finalistów,który zdobêdzie wiêcej li¶ci lub w przypadku remisu decyduje pojedynek finalistów.
Kary:
Pierwsze upomnienie – S³owne upomnienie zawodnika, nie poci±ga dalszych konsekwencji.
Drugie upomnienie – S³owne upomnienie zawodnika poci±gaj±ce za sob± odebranie winowajcy 1 punktu.
Trzecie upomnienie - S³owne upomnienie zawodnika poci±gaj±ce za sob± odebranie winowajcy kolejnego 1 punktu. Jest to jednocze¶nie ostanie ostrze¿enie.
Czwarte upomnienie - Oznacza przegranie danej walki przez winowajcê, niezale¿nie od uzyskanego wyniku. Oznacza równie¿ eliminacjê danego zawodnika z ca³ej konkurencji, bez wzglêdu na jego dotychczasowy wynik. Przeciwnik winowajcy zostaje uznany za zwyciêzcê danej potyczki i przechodzi dalej.
Do wygrania 2000
REGULAMIN TURNIEJU BLOSSFECHTEN
(D³ugi miecz bez zbroi)
1.Uzbrojenie ochronne
Uzbrojenie ochronne (za wyj±tkiem przeszywanicy) jest zapewnione przez organizatorów. Wymagana ochrona cia³a to:
Przeszywanica z ko³nierzem
Maska szermiercza
Rêkawice
Plastron
Os³ony ³okci i kolan
2.Broñ
Jedyna dopuszczalna broñ to feder .Nie udostêpniamy w tym roku naszych mieczy.Tak¿e trzeba braæ swoje.
3.Dozwolone techniki walki:
Dozwolone i punktowane s± uderzenia, ciêcia i pchniêcia w ca³e pole trafieñ.
Dozwolone i punktowane jest rozbrojenie przeciwnika
4.Zabronione jest:
Atakowanie przeciwnika jelcem lub g³owic± miecza
Zadawanie bezpo¶rednich pchniêæ w gard³o
Atakowanie stref znajduj±cych siê poza polem trafieñ
5.Pole trafieñ:
Polem trafieñ jest ca³e cia³o za wyj±tkiem:
Potylicy
Nóg poni¿ej kolan
Okolic krocza
Pod pojêciem „trafienie” rozumiemy wyra¼ne, osadzone uderzenie, ciêcie lub pchniêcie ostrzem lub sztychem miecza w pole trafieñ. Celny cios, który prze³amie zas³onê i zachowa swój impet tak¿e zostanie policzony.
6.Przebieg walki
Pojedynek trwa do chwili, a¿ jeden z walcz±cych osi±gnie 10 trafieñ .
Walka jest sêdziowana przez 5 sêdziów – 4 liniowych i jednego sêdziego g³ównego
Za trafienie jest przyznawany zawsze jeden punkt
Sêdzia g³ówny podejmuje decyzjê o przyznaniu punktów i og³asza ostateczny wynik pojedynku.
Decyzja sêdziów jest ostateczna i nieodwo³alna.
Walka odbywa siê w systemie pucharowym.
Sêdzia mo¿e przerwaæ walkê gdy:
Jeden z walcz±cych siê podda
Zostanie uszkodzona zbroja lub broñ walcz±cego
Walcz±cy zostanie kontuzjowany w sposób uniemo¿liwiaj±cy dalsz± walkê
We wszystkich przypadkach opisanych w punkcie 7 („Sankcje”).
7.Sankcje
Za wykonanie której¶ z akcji wymienionych w punkcie 4 („Zabronione jest:”) po raz pierwszy walcz±cemu odbierany jest 1 punkt.
Za wykonanie której¶ z akcji wymienionych w punkcie 4 („Zabronione jest:”) po raz kolejny zawodnik jest dyskwalifikowany, a jego przeciwnik jest uznawany za zwyciêzcê i przechodzi dalej.
Wykonanie niedozwolonej akcji (z punktu 4. „Zabronione jest:”) w sposób, który spowoduje u przeciwnika kontuzjê uniemo¿liwiaj±c± dalsz± walkê, jest równoznaczne z natychmiastow± dyskwalifikacj±.
Do wygrania Feder
Regulemin Melee
(Gra wojenna – Capture the Flag)
Do walki staj± 2 dru¿yny, ka¿da po 5 walcz±cych. Ka¿da dru¿yna posiada flagê, która jest osadzona w czê¶ci mostu nale¿±cego do danej dru¿yny. Zwyciê¿a ta dru¿yna, która jako pierwsza zdobêdzie flagê przeciwnika i przeniesie j± na swoj± cze¶æ mostu, nie trac±c jednocze¶nie swojej flagi (ta dru¿yna, która ma 2 flagi zatkniête po swojej czê¶ci pola wygrywa).Zawodnik który wypad³ poza most nie mo¿e na niego wróciæ.
Zasady walki w Melee
1.Le¿±cy na ziemi s± uznani za pokonanych i nie maj± prawa wznowiæ walki w bie¿±cym starciu.
2.Uklêkniêcie jest równoznaczne z kapitulacj± – poddaj±cy siê nie maj± prawa wznowiæ walki w bie¿±cym starciu.
Wolno:
1.Atakowaæ ca³e pole trafieñ (takie samo jak w wypadku turnieju Samojeden) za pomoc± uderzeñ i ciêæ zadawanych broni±, a tak¿e uderzeñ tarcz±.
2.Stosowaæ techniki zapa¶nicze z rzutami w³±cznie.
Nie wolno:
1.Uderzaæ broni± przeciwnika odwróconego plecami – taki atak jest uznawany za niehonorowy i nielicuj±cy z godno¶ci± mê¿czyzny. Wykonanie tej akcji spowoduje natychmiastow± dyskwalifikacjê zawodnika z bie¿±cego starcia. Reszta dru¿yny mo¿e kontynuowaæ walkê w os³abionym sk³adzie.
2.Atakowaæ przeciwnika, który le¿y na ziemi lub siê podda³ i klêczy. Atak na le¿±cego lub klêcz±cego przeciwnika jest równoznaczny z natychmiastow± dyskwalifikacj± ca³ej dru¿yny.
3.Przenosiæ w³asnej flagi chyba ¿e zosta³a odebrana dru¿ynie przeciwnej
z odebrana flaga mozna biegac i natychmiast odniesc ja na swoje miejsce
- niedopuszczalne jest tylko dlugotrwale noszenie jej przy sobie i
uciekanie z nia po polu, zeby utrudnic przeciwnikowi jej zdobycie.
odebrana powinna byc natychmiast odniesiona na swoje miejsce.
Uzbrojenie:
Broñ dopuszczona do bohurtu to:
Miecze krótkie i d³ugie
Tasaki i kordy
Buzdygany i bu³awy
Topory
Broñ drzewcowa (za wyj±tkiem broni kolnej lub posiadaj±cej kolne elementy)
Broñ nie mo¿e posiadaæ ostrych elementów, zadziorów, ani nie mo¿e byæ pokryta rdz± i powinna pasowaæ epokowo do reszty uzbrojenia.
Do wygrania 2000
Regulamin Zapasów
1. Osoby uczestnicz±ce w turnieju startuj± w nim na w³asn± odpowiedzialno¶æ i musz± mieæ ukoñczone 18 lat.
2. Zawodnik nie mo¿e byæ pod wp³ywem alkoholu lub innych ¶rodków odurzaj±cych.
3. Nie mo¿e byæ ¿adnych przeciwwskazañ zdrowotnych.
4. Walka odbywaæ siê bêdzie na trawie.
5. Walczymy bez obuwia ,bi¿uterii,kuszul,okularów
6. Walkê bêdzie sêdziowaæ 2 sêdziów g³ównych a dodatkowy sêdzia techniczny bêdzie mierzy³ czas walki i zapisywa³ punkty.
7. Czas walki max 5min. W razie nierozstrzygniêcia w tym czasie przewidziana jest dogrywka 3 min.
9. Je¿eli dogrywka koñczy siê wynikiem z przewag± pkt. Jednego z zawodników to wygrywa zawodnik ,który zdoby³ wiêcej punktów.
10. Punkty przyznawane s± za:
-wykonanie rzutu musi on byæ z faz± lotu i zakoñczony upadkiem na plecy przeciwnika.
- duszenie punkt przyznajemy gdy zawodnik sam odklepie koniec albo sêdziowie uznaj± ,¿e jest zagro¿enie zdrowia zawodnika i sami przerw± akcjê.
- d¼wignie dopuszczane s± na ka¿dy staw
11. Zachowania nie dozwolone :
- Wk³adanie palców do oczu, ust, ucha itp.
- Szczypanie, drapanie, gryzienie oraz ci±gniêcie za w³osy przeciwnika.
- Uderzenia rêk±, g³ow±, nog±.
- Dyskusja z sêdziami.
W przypadku ³amania powy¿szych punktów zawodnik otrzymuje ostrze¿enie .
W przypadku remisu podczas walki zawodnik ,który otrzyma³ ostrze¿enie przegrywa t± walkê.
Zawody rozgrywane s± systemem pucharowym,
Rozmiar pola walki to 9x9 metrów ( 8x8, + 1m pole zabezpieczaj±ce ).
Kiedy zawodnicy wyjd± z pola walki, sêdzia przerwie walkê i wznowi j± na ¶rodku, w tej samej pozycji w jakiej j± opu¶cili. Je¿eli zawodnicy opu¶cili pole walki na stoj±co, równie¿ wznowienie nast±pi w tej pozycji.
Dozwolone techniki:
* Ka¿dy rodzaj duszenia ( za wyj±tkiem zatykania d³oni± ust i nosa )
* Ka¿da d¼wignia na ³okieæ, nadgarstek czy bark
* Ka¿da d¼wignia na kolano oraz stopê
Techniki niedozwolone:
* "podwójny Nelson" oraz "krucyfiks"
* Jakiekolwiek uderzenia
* Atakowanie oczu, zahaczanie palcami ust przeciwnika
* £apanie za uszy
* £apanie za w³osy
* Wy³amywanie stawów paliczkowych zarówno u r±k jak i u stóp
* Uciskanie przeciwnika punktowo kciukami
* Drapanie i szczypanie
* Kopanie
* Gryzienie
* Dotykanie okolic krocza
* Odpychanie i ucisk twarzy d³oñmi, ³okciami i kolanami
* U¿ywanie jakichkolwiek substancji powoduj±cych "¶lisko¶æ" skóry,je¶li zawodnik wyjdzie mokry lub spocony ma 2 min. na doprowadzenie siê do porz±dku lub dyskwalifikacja.
Punktacja:
2 - dosiad
2 - kolano na brzuch
2 - przetoczenia ( zakoñczone gard± lub pó³gard± )
2 - sprowadzenia ( zakoñczone gard± lub pó³gard± )
3 - wpiêcie za plecy z zahaczeniem obu stóp
3 - obej¶cie gardy
4 - czyste przetoczenie ( zakoñczone obej¶ciem gardy - czyli pozycj± dominuj±c± )
4 - czyste sprowadzenie (zakoñczone obej¶ciem gardy - czyli pozycj± dominuj±c± )
5 -rzut ,d¼wignia,duszenie.
* Ka¿da pozycja musi byæ utrzymana przez 3 sekundy lub wiêcej by byæ nagrodzon± punktami
* Przy czêstych zmianach pozycji, punktowane s± tylko te utrzymane przez 3 sekundy
* Ka¿da zmiana pozycji z "na plecach" na " na górze" traktowana jest jako przetoczenie
*Po ka¿dej punktowanje technice walka jest wznawiana na ¶rodku pola ,w stójce.
*Podczas przerw w walce czas jest zatrzymywany
Kary:
* Kiedy zawodnik z w³asnej inicjatywy wskakuje do gardy, lub zmienia pozycjê ze stoj±cej na siedz±c± lub le¿±c±, i pozostaje tak z jakiegokolwiek powodu przez 3 sekundy lub wiêcej, bêdzie ukarany odjêciem jednego punktu
* Kiedy zawodnik przerywa kontakt z przeciwnikiem, cofa siê lub unika nawi±zania walki, bêdzie ukarany odjêciem jednego punktu
* Pasywny zawodnik bêdzie ostrze¿ony dwa razy, a pó¼niej ukarany odjêciem punktu. Sêdzia winien ostrzec pasywnego zawodnika werbalnie
Po ostrze¿eniu walkê rozpoczynamy przymusowo w parterze
Jak wygraæ, czyli co decyduje o zwyciêstwie:
* Poddanie siê przeciwnika ,rezygnacja z walki
* Gdy sêdzia dostrze¿e, ¿e jeden z zawodników nie jest w stanie siê broniæ lub jego zdrowiu zagra¿a bezpieczeñstwo, mo¿e orzec o zwyciêstwie przeciwnika
* Kiedy zawodnik trzykrotnie z³amie zasady, zostanie przez sêdziego zdyskwalifikowany
Mo¿na wygraæ przez:
* Poddanie- rezygnacja z walki
* Punkty
* Decyzjê sêdziowsk± .Dyskawlifikacja lub niezdolno¶æ do dalszej walki
*Przewagê techniczn± tzn.przewagê przynajmniej 8 punktów.
Do wygrania beczka miodu
Regulamin turnieju ³uczniczego:
1.Turniej sk³ada siê z 3 konkurencji. Odleg³o¶æ z jakiej strzelamy to 20 m dla dwóch pierwszych konkurencji i 25 m dla konkurencji trzeciej. Dopuszczone ³uki to ³uk równikowy i refleksyjny zgodny z wymogami historycznymi. Niedopuszczone s± wspó³czesne ³uki sportowe. Ka¿dy uczestnik powinien posiadaæ 5 strza³ drewnianych.
2.Tarcza p³ócienna posiadaæ bêdzie 3 okrêgi. Wewnêtrzny okrêg o ¶rednicy 10 cm, ¶rodkowy 30 cm a zewnêtrzny 50 cm. Punktacja 10 pkt. za ¶rodek tarczy, 5 za ¶rodkowy okrêg i 3 pkt. za okrêg zewnêtrzny. W przypadku trafienia w liniê rozdzielaj±c± okrêgi zaliczany jest okrêg bli¿szy ¶rodka tarczy.
3.Pierwsza konkurencja: strzelanie z 20 m do tarczy, piêæ strza³ów. Strzelamy parami do dwóch tarcz.
4.Analogicznie jak konkurencja pierwsza. Dodatkow± przeszkod± s± dwie ruchome tarcze s³omiane przeszkadzajki wied¼my, umieszczone w odleg³o¶ci 7 metrów od tarcz. Poruszaæ siê one bêd± wahad³owo. Trafienie w wied¼mê oznacza niepowodzenie i zero punktów. Wied¼my s± wielko¶ci s³omianek ¶rednicy jednego metra. Punktacja analogiczna jak w konkurencji pierwszej. Strzelamy parami po 5 strza³.
5.Konkurencja trzecia. Do konkurencji przechodzi 8 najlepszych strzelców (posiadaj±cych najwy¿sz± punktacjê z dwóch pierwszych konkurencji). Tarcze zostaj± zast±pione kuk³ami, ka¿da reprezentuje przeciwnika. Strza³y oddawane s± w parach z odleg³o¶ci 25 m. na komendê sêdziego. Trafienie kuk³y w g³owê powoduje automatyczne wyeliminowanie przeciwnika. Trafienie w rêkê zmusza przeciwnika do zmiany rêki z której aktualnie strzela po wykonaniu strza³u zawodnik powraca do normalnej pozycji strzeleckiej. Przy trafieniu w nogê kuk³y reprezentuj±cej przeciwnika przeciwnik zmuszony jest oddaæ strza³ z przyklêku (na jednym kolanie). Trafienie w korpus kuk³y zmusza przeciwnika do strza³u z pozycji odwróconej staje plecami do tarczy, nastêpnie odwraca siê do niej, nie przesuwaj±c stóp i wykonuje strza³. Je¶li nie wystrzela³ wszystkich strza³ kolejny strza³ jest wykonany z normalnej pozycji. O zwyciêstwie decyduje liczba trafieñ w kuk³ê. Konkurencja odbywa siê w trybie pucharowym. Pokonany odpada. W wypadku nierozstrzygniêcia trzeciej konkurencji odleg³o¶æ strza³u bêdzie zwiêkszana o 5 metrów.
6.Nagradzane zostaje tylko pierwsze miejsce.
7.Strzelcy mog± posiadaæ swoich Wiernych Heroldów. Dozwolone jest wznoszenie okrzyków, wiwatów i dopingowanie swojego faworyta. Niedopuszczalne jest rozpraszanie przeciwników faworyta poprzez rzucanie k±¶liwych uwag oraz wykonywaniu nieprzyzwoitych gestów w jego kierunku.
8.Wszystkie sporne kwestie dotycz±ce konkurencji rozstrzyga sêdzia. Jego decyzja jest rozstrzygaj±ca. Jest naturalnie nieprzekupny :]
Do wygrania komplet strza³
Nagrodê w postaci beczki miodu przyznamy tak¿e za najbardziej historyczny obóz tzn taki gdzie nie ma ¿adnych wspó³czesnych gadgetów i jest poprostu historyczny -sprzêt,gadgety,pomys³.
Druga beczka jest za najlepszy strój militarny prezentowany podczas turnieju.Oceniany jest ca³okszta³t imprezy.
Ja mam pytanie- jak mo¿emy siê w dostaæ (4ry dziewczyny z gratami) dostaæ na zamek z dworca pkp?.. ¯adna z nas nie zna Lublina, by³yby¶my wdziêczne za rady i wskazówki
I oczywi¶cie nasz informator mo¿e liczyæ na nasze smako³yki :D
We¼miecie taksówke, wyjdzie po 2,50 na g³owe. A jak nie to przy dworcu jest wielka mapa, ³atwo znajdziecie droge. Nie jest daleko i praktycznie ciagle prosto, z tego co pamiêtam.
Co macie s³odkiego poza s³odyczami?
Z tego co pamiêtam to blisko te¿ nie jest ale droga faktycznie prosta. Polecam taksówkê albo mo¿e kto¶ po was pojedzie.
Grupy ,które przyjad± na nasz turniej :
Wolna Kompania Rodów Ma³opolskich
OMAC z Warszawy
Krakowska Chor±giew Rycerska
Krakowska Chor±giew Nadworna
Dru¿yna £ucznicza Drabów Pieszych
Hufiec Przedni Wójtostwa Lêbork
Za³oga Obronna Kasztelu £uków
Bractwo Rycerskie Zamku Lipowiec
Bracia Chêdo¿nicyw Bosi
Chor±giew Prywatna Von Reihl
Bractwo Rycerskie Zamku Bêdzin
Najemna Rota Piesza
Zamojskie Bractwo Rycerskie
Chor±giew Ziemi Gdañskiej
Bractwo Rycerskie Ziemi Mazowieckiej i Podlaskiej z Siedzib± na Zamku w Liwie
Zakon ¦w. Jana - Komandoria Józefów
Stra¿ Wiedeñska (Austria)
Oraz grupy z Ukrainy min.Gent z Rivne i inne,które by³y w tamtym roku a nazw ich nie pamiêtam.Tak¿e kilku rzemie¶lników,którzy to ,sami wiedz±.
Przyje¿d¿aæ mo¿ecie od rana w pi±tek my ju¿ od 10.00 bêdziemy na b³oniach pod zamkiem stawiaæ obóz itp.
Proszê o nieu¿ywanie w obozie ¿adnych puszek i innych niehistorycznych przedmiotów,oraz palenie papierosów tak ¿eby nie by³o widaæ .Nie zamierzaæ chodziæ i pilnowaæ takich rzeczy.My¶lê ¿e to nale¿y do dobrego tonu i nikt nie ma zamiaru przecie¿ obra¿aæ gospodarzy.
Ci którzy nie podali mi imiennych list ,proszê o jak najszybsze uzupe³nienie danych.Potrzebne jest mi to do ubezpieczenia.
Je¶li która¶ grupa ma zarejestrowane stowarzyszenie to bêdê wdziêczny za rachunek na transport(nie musimy wtedy p³aciæ podatku),a z tymi co nie maj± podpiszemy umowy autorskie.Pamiêtajcie o przynajmniej jednej osobie z NIPem w grupie,nawet je¶li macie stowarzyszenie bo nagrody pieniê¿ne te¿ muszê rozliczyæ umowami autorskimi,a przecie¿ wygraæ mo¿e ka¿dy.
Nasze smako³yki s± hand-made, wiêc nie liczcie na jakie¶ kupne s³odko¶ci :D Ale co¶ takiego jak domowy chlebek z miodkiem, podp³omyki, ciastka, soczek, to bêdziemy mia³y
Dziêki za pomoc
¯eby trafiæ pod zamek, najszybciej bêdzie je¶li przejdziecie z dworca pkp w prawo ulic± Pocztow± albo 1 Maja na ulicê Kunickiego. Kunickiego nale¿y ¶mia³o przej¶æ i na przystanku po drugiej stronie z³apaæ 29, 17 albo 6 - dojedziecie nimi pod dworzec pks, naprzeciwko (17, 6 obok) zamku. Alternatywnie, z tego samego przystanku mo¿na z³apaæ 160, 17 albo 6 (17 i 6 przystanek wcze¶niej) i wysi±¶æ pod Bram± Krakowsk±, przej¶æ przez ni± i Grodzk± przez stare miasto wyjdziecie dok³adnie na zamek.
Puszczam mapkê, mam nadziejê, ¿e bêdzie co¶ widaæ.
Wy¶lijcie mi brakuj±ce listy imienne.
Witam
Turniej by³ ekstra dziêki wszystkim za mi³± zabawê
Pozdrawiam wszystkich którzy pomagali przy ³adowaniu bombardy i hakownic
Wi¶nia twoich skarpetek nie bêdê cerowa³
Pozdrawiam
Broda
W imieniu Braci Chêdo¿ników Bosych chcialbym podziêkowaæ za turniej i towarzystwo. Wrzucajcie zdjêcia, jak macie.
Turniej ogólnie przyjemny. Dziêkujê wszystkim za dobr± zabawê.
Spostrzerzenie na przysz³o¶æ : zamie¶cie mapkê dojazdu bo ciê¿ko poruszaæ siê po Waszej starówce nie znaj±c jej:)
pozdrawiam
dziêki za wspóln± dobr± zabawê , by³o mi³o i bez deszczowo co jest wielkim plusem , do zobaczenia za rok
))) przywiozê jamnika i ju¿ nie bêdzie tak fajnie
impreza udana , i my¶lê ¿e wszyscy s± zadowoleni
mam tylko jedn± uwagê ale przekaza³em osobi¶cie
Wszystkim serdecznie dziêkujemy i zapraszamy za rok
My równiez bardzo dziekujemy za ¶wietny turniej. Na pewno znów chêtnie zawitamy za rok.
Chcia³bym serdecznie podziêkowaæ wszystkim za przybycie i pogratulowaæ zwyciêzcom. Szczególne podziêkowania sk³adam wszystkim uczestnikom zawodów ³uczniczych, dziêki za pomoc i wyrozumia³o¶æ. Dziêkujê tak¿e oddzia³owi artylerzystów, która dzielnie broni³a domostwa i wozu taborowego. Dziêki za dwa dni wspania³ej zabawy i do zobaczenia za rok.
je¶li mnie zaprosicie to bêdê i bêdê broni³ tym razem wozu na dwie rurki
krêci³o mnie nabijanie haka w biegu i sypanie prochu na oko dlatego czasem by³o wielkie bummmmmmmmmm
Bardzo dziêkujemy za ¶wietn± imprezê. Turniej pod wzglêdem organizacji bardzo udany, fajny i ciekawy harmonogram, dobre jedzonko i towarzystwo! Pozdrawiamy i do zobaczenia za rok!
Gosia i Maciek z Zamo¶cia
DRHJ
Witam, za naszym ¿ó³to-czerwonym namiotem le¿a³a bia³a (ale nie ¶nie¿nobia³a
) przeszywka z nie przepikowanymi rêkawami, która dziwnym trafem znikne³a. Zgubi³ nam siê tak¿e przy szrankach, w trakcie turnieju bojowego, zielony gliniany kufel podpisany od spodu "Leniwy" Przy okazji turniej super, za rok te¿ wpadamy
Prosimy o kontakt w razie odnalezienia naszych zgub
Zielony kufel widzialem po bojowce w niedziele na lawce przy szrankach. Powiedzialem sedziom aby go i inne rzeczy zabrali. Co dalej z nim, nie wiem. Ma ktos jeszcze jakies zdjecia? Krecil ktos bojowke w niedziele?
Dziêkujê wszystkim uczestnikom za dobre towarzystwo i zabawê.Cieszê siê ¿e siê podoba³o wam u nas.Zapraszam za rok oczywi¶cie.
Jak co¶ waszego znajdziemy w zbrojowni to dam znaæ i popytam innych.
Witam. Szpitalnicy te¿ zadowoleni, dziêki za dobr± imprezke, aczkolwiek by³ ostry bohurt z Ukraiñcami jak na nasz XIII w. rysztunek
Jak by kto¶ znalaz³ przypadkiem czekan wczesny to te¿ proszê o list na priva bo znikn±³ podczas wymarszu na bohurcik w sobotê.
Witam
Przypadkiem znalaz³em na youtube filmik puszczonego przez nas kó³ka z hakownicy
.
http://www.youtube.com/watch?v=fVI5ViAkCUsPozdrawiam
MEti
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.