Ok zatem po spotkaniu dowódców grunwaldzkich moge powiedzieæ ¿e turniej dru¿ynowy Grunwald 2007 na 90% siê odbêdzie. Miejsce i czas uzgodnimy bli¿ej imprezy, byæ mo¿e te¿ bêdzie jaka¶ nagroda dla zwyciezców sponsorowana przez organizatora
A oto wstêpne zasady turnieju:
Zasady turnieju dru¿ynowego Grunwald 2007:
Dru¿yny:
1. Do turnieju dopuszczone bêd± zespo³y maksymalnie 6 osobowe (przy czym jedna z nich jest traktowana jako zawodnik rezerwowy) Przez ca³y czas trwania turnieju dan± dru¿ynê bêd± mog³y reprezentowaæ wy³±cznie osoby nale¿±ce do tej 6.
2. Na polu walki jednorazowo mog± siê znajdowaæ tylko 5 osobowe dru¿yny. Wymiana zawodników mo¿e byæ dokonana tylko po zakoñczeniu danego starcia.
3. Do walki mog± przystêpowaæ równie¿ zespo³y mniej liczne (np. nie posiadaj±ce zawodnika rezerwowego). Równie¿ w wypadku zmniejszenia siê liczby walcz±cych w trakcie trwania turnieju (na skutek czy to zmêczenia czy kontuzji) dru¿yna jest zobowi±zana kontynuowaæ dalej walkê w pierwotnym sk³adzie (uszczuplonym o osoby które zrezygnowa³y). Nie mo¿na w trakcie turnieju dokoptowywaæ innych zawodników ni¿ pierwotna 6.
Walka:
1. Walka bêdzie toczona do chwili eliminacji wszystkich przeciwników z jednej dru¿yny. Po pokonaniu wszystkich przeciwników dru¿yna zostaje og³oszona zwyciêzc± danego starcia i przechodzi dalej. Czas trwania potyczki nie jest okre¶lony.
2. Eliminacja przeciwnika nastêpuje poprzez powalenie w jakikolwiek dozwolony sposób, zmuszenie przeciwnika do poddania siê i rezygnacji z walki z jakiejkolwiek przyczyny, przez uszkodzenie sprzêtu uniemo¿liwiaj±ce dalsz± walkê lub stwarzaj±ce zagro¿enie dla ¿ycia lub zdrowia walcz±cego (decyzja w tej sprawie bêdzie nale¿eæ do sêdziego) oraz przez utratê broni (zawodnik ma prawo posiadaæ broñ zapasow±, jednak je¿eli utraci pierwsz± broñ musi natychmiast siêgn±æ po drug± sztukê, lub podnie¶æ upuszczon±. Kontynuowanie walki przez nie uzbrojonego przeciwnika jest zabronione)
3. Akcje zabronione to sztychy, atakowanie sfer oczu, genitaliów, stóp oraz celowe bicie od ty³u w kark. (w razie zauwa¿enia takich akcji sêdziowie bêd± eliminowaæ stosuj±cego je z potyczki, nawet je¿eli atak by³ przypadkowy). Pchniêcia ca³kowicie têpymi elementami broni – np. styliskiem topora czy g³owic± bu³awy nie s± traktowane jako szychy i s± dozwolone.
4. Pozosta³e akcje – w tym akcje zapa¶nicze, ciosy tarcz±, ciosy elementami opancerzenia, kopniêcia, ataki od ty³u w dozwolone strefy itp. S± dozwolone.
5. Kategoryczny zakaz walki w parterze. Le¿±cy z jakiegokolwiek powodu s± wyeliminowani i nie wolno ich atakowaæ w ¿aden sposób. Powinni oni natomiast pozostaæ tam gdzie upadli a¿ do chwili zakoñczenia starcia.
6. Je¿eli na skutek akcji zapa¶niczej przewróc± siê obaj bior±cy w niej udzia³ – ale jeden z nich zajmie natychmiast korzystniejsz± pozycje – np. klêknie b±d¼ usi±dzie na przeciwniku to sêdziowie (i tylko oni) maj± prawo uznaæ ¿e nie zosta³ on wyeliminowany.
7. Je¿eli w trakcie walki zapa¶niczej jeden z walcz±cych straci broñ mo¿e kontynuowaæ akcje a¿ do jej zakoñczenia, lub przerwania (np. przez wyrwanie siê przeciwnika). Po przerwaniu z jakiegokolwiek powodu musi dobyæ lub podj±æ broñ – inaczej zostanie wyeliminowany.
Uzbrojenie i opancerzenie.
1. Wymagana jest zbroja miêkka na wszystkich elementach cia³a z wyj±tkiem stóp i twarzy
2. Na korpusie i koñczynach (tak¿e poni¿ej kolana) powinna siê znajdowaæ os³ona metalowa min. Kolczuga lub elementy skórzano-metalowe.
3. stawy powinny byæ chronione sztywnymi elementami metalowymi, podobnie jak d³oñ
4. He³m powinien byæ zamkniêty – chroni±cy ca³kowicie strefê twarzy. Powinien posiadaæ jak±¶ formê blokady zabezpieczaj±cej przed otworzeniem siê zas³ony. Dopuszczalne bêd± równie¿ kapaliny z podbródkiem – ale tylko g³êbokie, najlepiej wizurowe.
5. Stosowana broñ nie powinna posiadaæ kolców, zadziorów ani innych niebezpiecznych elementów. Nie powinna wa¿yæ wiêcej ni¿ to normalnie przyjête dla danej broni ( w razie w±tpliwo¶ci sêdziowie mog± nie dopu¶ciæ danej sztuki broni.)
6. W razie jakichkolwiek w±tpliwo¶ci sêdziowie i organizator zastrzegaj± sobie prawo do niedopuszczenia walcz±cego do turnieju.
Sêdziowie:
1. 3 sêdziów czuwa przede wszystkim nad przestrzeganiem regulaminu. Nie wp³ywaj± natomiast bezpo¶rednio na wynik starcia.
2. Maj± oni prawo w ka¿dej chwili i bezdyskusyjnie wyeliminowaæ dowolnego walcz±cego.
3. Decyduj± równie¿ w sprawach niejednoznacznych jak np. równoczesny upadek, utrata broni czy wstawanie obalonych wcze¶niej walcz±cych.
4. Powinni posiadaæ przynajmniej he³m i rêkawice
¯ycze mi³ej zabawy