Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Modelina - modele do odlewow-jak utwardzac?
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Rzemios³a i narzêdzia
Adalbertus
Witam,
wlasnie skrzywil mi sie plaski i dlugi model o wym. 8cmx 2,5 i grub. 5mm pod wlywem utwardzania przez gotowanie(tylko niecale 10min).Musze zrobic go jeszcze raz:(
W tej sytuacji zastanawiam sie nad wykorzystaniem piekarnika. Podobno grzeje sie modeline w 100 stopniach
przez 20-30min. Ktos moze podzielic sie wrazeniami na ten temat?

pozdrawiam,
AndrzejM
Witaj,
a dlaczego lekcewa¿ysz najzwyklejsz± pod s³oñcem suszarkê do w³osów? Gwarantuje ona pe³n± kontrolê w trakcie utwardzania. Po wstêpnym utwardzaeniu powierzchni model ju¿ nie odkszta³ci Ci siê nawet w gotowaniu.
Oswald
Witam, (sory za ma³y offtopic)
A jak sie sprawdzaja w uzyciu te formy z modeliny??
Pytam, bo w tym temacie jestem jeszcze zielony icon_redface.gif ,(ale siê ucze powoli) a mam zamiar wykonaæ sobie kilka prostych odlewów z cyny, a wykonanie formy z modeliny jest prostrze ni¿ z innych materia³ów smile.gif .
Z góry dziêkuje za odpowied¼

Pozdrawiam
Piotr Czy¿
Nie polecam modeliny jako materia³u na elementy do uzyskania negatywu odlewniczego.(Pozytywu)
Modelina nawet utwardzona pêka opdczas uzyskiwania negatywu.
Poszukaj w sklepach dla artystów plastyków mas do odlewów.Sklepy takie s± w ka¿dym wiêkszym mie¶cie.
Niestety nie pamietam nazwy tych mas. Jak siêgnê do notatek to je podam.
Piswze o odlweach z metali kolorowych.
Je¶li chodzi o odlewy cynowe mo¿na zastosowaæ nawet wosk np pszczeli (poszukaj informacji o odlewach metod± wosku traconego)
pozdrawiam
Radek Ka¼mierczak
polecam kuchenke mikrofalowa daje najlepsze rezultaty
pzdr
Oswald
Witam,
Dzieki za szybk± odpowied¼
Narazie sie zajme tylko cyn±, wiêc chyba ta modelina wystarczy (thx za rozja¶nienie tematu),
o odlewaniu metod± wosku traconego mniejwiecej wiem, a za metale kolorowe sie narazie nie biore, bo nie mam sk±d wzi±¶æ surowców, no ale nic. Dziêki smile.gif