CYTAT
Chodzi o konsultacje do projektu wykonawczego. W zwiazku z tym ze troche potrwaja prace ziemne mozna bedzie jeszcze wykonawczy poprawic a ewentualnym wykonawcom wyjasnic wwszelkie trapiace ich watpliwosci. Chcemy, jak juz Ci pisalem, aby to co sie tylko da, by³o odwzorowaniem budowli sredniowiecznych.
Pozdrawiam
Aha. Twoja oferta jest jasno postawiona i OK. Tylko niestety moja realizacja mo¿e nie spe³niæ oczekiwañ, a traktujê Wasz± inicjatywê bardzo powa¿nie i z du¿ym szacunkiem, bo mo¿e wiele w Polsce prze³amaæ samo jej istnienie:
1.
Wyp³ata delegacji, to bardzo mi³y gest i chwa³a Ci, bo jak na Polske to wogóle rewlacja, ¿e ktos ceni cudzy czas. Ale zakres konsultacji mo¿e j± przekroczyæ, bo nie znam problemów projektanta, ale mogê sobie wyobraziæ jego ga¿ê (znamy siê blizej z robieniem projektów wykonawczych). Jestem zawodowcem je¶li chodzi o architekturê i muszê tu wyznaæ brutalnie, ¿e nie bardzo bym chcia³ szkoliæ projektanta który bierze w koñcu spore pieni±dze za to zlecenie. A mo¿e tego ode mnie zarz±daæ, wiedz±c, ¿e jestem tu w celu udzielania konsultacji.
2.
Jestem te¿ "napoczêtym", choæ zapalonym u¿ytkownikiem archeologii. £±czê jedno i drugie, w tym mogê byæ u¿yteczny. Skoro nie jest potrzebny udzia³ w projektowaniu, to do samych profesjonalnych konsultacji doradza³bym archeologa z du¿ym do¶wiadczeniem (tak¿e w konserwacji drewna) na normaln± umowê. Poza widz± budowlan± bêdzie lepszy ode mnie, bo od takich siê przecie¿ uczê o dawnych budowlach.
3.
Je¶li chodzi o konsultacje "¶rodowiskowe", czyli zaproszenie kolegi "odtwórcy" - tu te¿ preferowa³bym kogo¶ z "opiniotwórczej" grupy odtwórców jako "beta testrera". Kogo¶ kto sporo bywa na imprezach historycznych. Ja, jak wiadomo - ma³o bywam, wiêc te¿ nie by³bym najlepszym kandydatem do pobierania delegacji i objadania siê na Twój koszt
. Tu inni mog± byæ po prostu bardziej po¿yteczni.
Reasumuj±c: mnie wypada braæ albo stosowne pieni±dze za projektowanie historyczne, albo wcale, ale tu ju¿ pewne sekrety kuchni zachowam dla siebie. Nie chcia³bym wiêc spowodowaæ poczucia niedosytu. Nie s±dzê dodatkowo, by przy podanym terminie rozpoczêcia budowy da³o siê zmieniæ co¶ znacz±cego (robi³em trochê projektów wykonawczych, ten musi byæ ju¿ bardzo zaawansowany).
Generalnie:
Z tego co pamietam z projektu koncepcyjnego - nie przesadza³bym z historyczno¶ci±, wewnêtrzny uk³ad grodu i tak jest fantazj±. Wybierzcie dwa - trzy miejsca w które warto inwestowaæ historycznie (a s± tam takie). Najlepiej takie "neutralne" je¶li chodzi o p.po¿. Mo¿e ta historycznie potwierdzona brama (jest jedna) choæ pewnie to akurat wyj¶cie ewakuacyjne, moze co¶ z mniejszej architektury w dziedziñcu, mo¿e przed grodem.
Mo¿na te¿ odtworzyæ w posadzce (faktura, materia³) oryginalny zarys chat z Ostrówka. Dziêki temu uwidocznicie skalê zabudowy Ostrówka i jednocze¶nie utrzymacie konieczn± do przeprowadzenia widowisk przestrzeñ i pokazujecie, ¿e to tylko ogólna inspiracja Ostrówkiem. Takie rozwi±zanie bywa popularne w projektach odwo³uj±cych siê do oryginalnych rozwi±zañ które zachowa³y siê tylko do poziomu gruntu - wiêc to ¿adna tajemnica tak na prawdê. Je¶li kto¶ tego do tej pory nie przewidzia³, to nale¿y mi siê 300z³ netto
.
Potem przestawiê jeszcze jezioro z lasem i puszczê fosê przez ¶rodek za jedyne 50z³ brutto