Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Ubiór XV wiecznego kupca lub kogo¶ bogatszego
> Ubiór i dodatki > Ubiory pó¼no¶redniowieczne > Mêskie ubiory pó¼no¶redniowieczne
Morduk
Witam
Jestem nowy w RR, chcê siê "obszyæ" i potrzebujê dok³adnie wiedzieæ co zamówiæ z ubranek. Przej¿a³em wszystkie tematy i takiego nie znalaz³em. Chcê otwarzaæ kogo¶ troszke bogatszego (¿eby czarny kolor by³ "dostêpny") z 1410r.. Najchêtniej kupca . Czy pasowa³ by do tego p³aszcz z pe³nego ko³a ? Wiêc proszê o Wasz± pomoc.

Pozdrawiam
Morduk
Morduk
Ups zapomnia³em icon_redface.gif nie chodzi mi o otwarzanie kogo¶ zbytnie bogatego (szlachtê, ksiêstwa, itd), czyli kupiec raczej bêdzie odpowiedni smile.gif

Pozdrawiam
Morduk
Pawel ChmurnoOki
gacie,koszula (lniane) ,nogawice (welniane),dublet (polecam lniany -warstwowy),robe (welniane) ,kaptur (welniany) ,czapka (filcowa), pasek,buty,sakiewka,noz i do tego ewentualnie plaszcz z kola -na sam wierzch.
Jak chcesz bogato to nie zawadzi bizuteria oraz wypasniejsza "obozowka" czyli szklo,cyna,jakies ladniejsze kuferki,krzesla,stolik,wiekszy namiot itd.

Pozdrawiam
krazownik
A o jaki region chodzi Ci? Kupcy w ró¿nych miejscach wygl±dali ró¿nie...
Halldis(Naamah)
Ja jeszcze tylko wspomnê, ¿e na czany kolor to musisz byc boooooooooogatym kupcem... Zale¿y co prawda jeszcze
CYTAT
o jaki region chodzi Ci? Kupcy w ró¿nych miejscach wygl±dali ró¿nie...
i dok³adne sprecyzowanie czasu, bo "¶redniowiecze pó¼ne" to zbyt ogólne pojêcie...
Micha³ ¯elazo
1. Dlaczego dublet lniany ?? We³niany uk³ada sie du¿o lepiej.

2. Czarny nie by³ dla bardzo boooogatych kupców. OWszem, zabarwienie we³ny na czarny kolor by³o kosztowne, owszem, by³ to towar luksusowy, ale kto mia³by sobie pozwoliæ na dobra luksusowe, je¶li nie kupiectwo w³a¶nie. Czarna we³na po prostu by³a kilka razy dro¿sza, tak jak dzisiaj od zwyk³ego flauszu dro¿szy jest ambasador (dobry po ok. 150 z³. za mb).