Witam,
szukam wszystkiego, co tyczy się fechtunku z tarczą. Konkretnie interesuje mnie wiem XIII,ale i póżniejsze. Tarcza była wtedy już mniejsza od wikińskich, więc i chyba przyjmowanie ciosów inacze wygladało:) Zamierzam zając sie odtwarzaniem właśnie XIII wieku i chciałbym dowiedzieć się, jak zasłaniać sie tarczą, zeby sobie kuku nie zrobić
. Czy lepiej odbijać ciosy waląc w płaz atakującej broni,czy zasłonić sie i czekac aż walnie w ręke... Jestem zielony w tym klimacie,wiec szukam "nauk od podstaw", coś jak w Zabłockim
Chciałbym nauczyć sie zarówno jak mając tarcze (i powiedzmy miecz) poradzić sobie z kimś z półtorakiem, jak i kimś o takim samym uzbrojeniu
Chętnie nawiążę kontakt z człowiekiem, kto zna sie nieźle na tym temacie.
Może ma ktoś linki do stron, podpowie literaturę?
Lepiej jest wyprzedziæ cios i uderzyæ w nadlatuj±c± broñ. Wtedy to bowiem uderzenie nie rozwinie du¿ej prêdko¶ci i nie osi±gnie maksymalnej si³y uderzeniowej. Jak blokujesz, nie blokuj krawêdzi± tarczy - w taki sposób szybko j± zniszczysz. Blokuj w ten sposób ¿eby nadlatuj±ca broñ u³o¿y³a siê równolegle do p³aszczyzny tarczy. W ten sposób twoja tarcza i rêka nie odczuje najsilniejszego - punktowego uderzenia lecz uderzenie s³absze- roz³o¿one na wiêksz± czê¶æ powierzchni. Oczywi¶cie ta metoda nie dzia³a na niektóre typy broni np. nadziak itp. No dalej to ju¿ lec± uderzenia tarcz± i przeró¿ne zbiórki tarcz± tarczy lub broni przeciwnika. Mo¿esz te¿ stosowaæ ró¿nego rodzaju chwyty. Niektórzy nie przypinaj± tarczy do przedramienia. W ten sposób tarczê oddalaj± od swojego cia³a co tworzy z³udzenie, ¿e dany osobnik jest bli¿ej ciebie - w rzeczywisto¶ci twój cios go nie siêga.
ok.Dzieki...będę trenował. A co z bronią? Lepiej mieć topór/miecz za sobą nisko, czy na wysokości barków...?Jest jakaś postawa szermiercza (jak w szabli)?