Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Regulacja d³ugo¶ci ciêciwy - "regu³a kciuka"?
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > £ucznictwo
shevandell
Witam wszystkich,

jestem pocz±tkuj±c± ³uczniczk± i od kilku dni szczê¶liw± (naprawdêsmile.gif) posiadaczk± bisokowej Diany (o ile siê orientujê, standardowej - 66'', sila naci±gu 13 kg, naci±g na 28''. Strza³y maj± ok. 31'' d³ugo¶ci). Do pe³ni szczê¶cia brakuje mi tylko jednej informacji: jak± d³ugo¶æ powinna mieæ ciêciwa, ¿eby z ³uku mo¿na by³o strzelaæ wygodnie, i przede wszystkim - bezpiecznie? Byæ mo¿e niepotrzebnie panikujê, bo pan Bisok zapewne pilnuje odpowiedniego doboru ciêciwy do ³uku, ALE. Na stronie http://konfraternia.w.interia.pl/glowna.html natknê³am sie na tzw "regu³ê kciuka", która mówi, ¿e "(...)D³oñ z wyprostowanym kciukiem powinna mie¶ciæ siê miêdzy majdanem a ciêciw±. Odleg³o¶æ tê ustawiamy, odpowiednio skrêcaj±c lub odwijaj±c ciêciwê. (...) Je¿eli po za³o¿eniu na ³uk oka¿e siê, ¿e prze¶wit miêdzy kciukiem a ciêciw± wynosi ponad 1,5 cm, ³uku nie wolno napinaæ(...)" - poniewaz jakoby grozi to z³amaniem ³uku. Przyznam, ¿e trochê mnie to zaniepokoi³o, jako ¿e w mojej Diance "prze¶wit miêdzy kciukiem a ciêciw±" wynosi grubo ponad zalecane 1,5 cm - raczej tak bli¿ej 4-5 cm, jesli nie wiêcej.

Czy wy¿ej wymieniona "regu³a kciuka" ma powszechne zastosowanie, czy mo¿e d³ugo¶c ciêciwy reguluje siê jednak jakos inaczej? Dodam, ¿e kiedy "prze¶wit" mierzy³ mój brat, wysz³o, ¿e on móg³by strzelaæ bez jakiegokolwiek niebezpieczeñstwa z³amania ³uku (r±czki jak bochny chleba;)). Jak to z tym w koñcu jest?

Z góry wielkie dziêki za pomoc, pozdrawiam serdecznie
shevandell
akedo
zuafaj producentowi, chyba ¿e kto¶ ju¿ po drodze zmienia³ cieciwê, ale jak sama zauwa¿y³a¶ rêka rêce nie równa i ta zasada "kciuka" na pewno dopuszcza pewn± tolerancjê, zobacz tê stronkê http://www.netikka.net/nuotio/making.htm
Adsumus
Witam!!!