Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: -do czy -jutsu?
> Ogólne kategorie (bez podzia³u na epoki) > Szermierka
Nertea
Witam
Zwracam siê z pro¶b± do wszystkich osób interesuj±cych siê ¶redniowieczn± Japoni±. Nie jestem w tym temacie zbyt d³ugo, i postanowi³em poszerzaæ swoj± wiedzê nie tylko w kierunku ksi±¿kowo-filmowym, ale tak¿e praktycznym. Jako i¿ walka jest nieod³±cznym elementem kultury japoñskiej postanowi³em æwiczyæ szermierkê. Niestety mam problem - w Szczecinie istnieje prawdopodobnie jedynie sekcja(e) kendo (patrz tutaj). Czy kendo wystarczy? My¶lê, ¿e jednak powinienem poszukiwaæ sekcji kenjutsu, jednak chcia³bym znaæ wasze zdanie, gdy¿ jak ju¿ powiedzia³em jestem nowicjuszem w tym temacie (choæ przeczyta³em ju¿ m.in. "Sekrety Samurajów").
Z góry dziêkujê
Pozdrawiam
Halfgar
A dlaczego akurat kendo? Zwa¿, ¿e z kendo miecz jest prosty i to jest sztuka walki oderwana od stylu zycia samurajów. W Aikido oraz Iaido pos³ugujesz siê bokenami imituj±cymi katany. W Aikido masz dwa nurty: Aikikai czyli nurt, gdzie jest uzywana katana oraz Aiki-jitsu (mog³em ¼le napisaæ mea culpa), gdzie dominuj± techniki rêczne. Natomiast Iaido to droga miecza. Je¶li interesuje ciê walka katan± to skoncentruj siê na Iaido lub Akido (Aikikai). Bêdziesz móg³ poznaæ nie tylko sztukê walki, ale ca³y rytua³ z tym zwi±zany.

Pozdrawiam
Sulthalion
No co¿, kendo jednak jest wszystkim czym by³a walka mieczem (katan±). Dzi¶ to w³asnie kendo jest najwa¿niejsz± sztuk± walki dla Japonii. Kendo jest najbardziej tradycyjn± form± walki katan± jaka przetrwa³a do dzi¶.
pozdrawiaæ :D
Feniks
Kendo nie jest sztuk± walki. Kendo jest sportem walki. Wystarczy spojrzeæ na ograniczenia pola trafienia.

Aikido miecza nikogo nie nauczy. Iaido - byæ mo¿e technik wyci±gania miecza z pochwy i kilku kata. Wysoce zrytualizowane, o jakichkolwiek sparringach zapomnij. Najbli¿ej korzeni jest kenjitsu, przy czym polecam szukaæ Katori Shinto Ryu.

Ale oczywi¶cie to moje skromne zdanie laika.
Jugger