witam!
potrzebujê wszelakich informacji na temat niewie¶ciego stroju ¶lubnego (XII-XIII wiek). czy istnia³ jakis charakterystyczny strój na taka okazjê? ewentualnie wystêpowa³y u Panny M³odej jakie¶ charakterystyczne elementy ubioru? mo¿e jaka¶ kolorystyka (zieleñ)?
bêdê wdziêczny za wszelakie informacje!
pozdrawiam!!
Witam!
Co do kolorystkyki to nie, natomiast byl to stro najlepszy, mogl byc nowo uszyty + duzo bizuterii, ile sie zmiesci bo byla ona wnoszona w wwianie.
Ludka Excalibur
A ja bym przy okazji zapyta³a o stroje ¶lubne X wiek... kolory, ornamentyka? any idea?
Srretno!
Witam!!!
zdajê sobie sprawê, ¿e trudno o wykroje strojów damskich z XIII wieku. Ale czasami uda siê co¶ znale¼æ. Tym razem szukam jednak czego¶ konkretnego - XIII-wiecznej sukni ¶lubnej. Prosi³abym o jakie¶ wykroje oraz wskazanie materia³u, z jakiego powinna byæ uszyta. Przyznajê, ¿e jestem w tych sprawach zielona i dlatego zamiast "czosnków" i innych "czochowych bab" na mój temat prosi³abym o jakie¶ konkretne wskazówki.
Wchodzi w gre ca³y wiek XIII, bez wskazania na konkretne lata - jak siê trochê tego znajdzie - to bêdê mia³a w czy wybieraæ :-)
z góry bardzo dziêkujê
z powa¿aniem
Triss
no coz...wtedy nie bylo takiego pojecia, do slubu szlo sie w najlepszych strojach (kolor nie mial specjalnego znaczenia , )
W ksi±¿ce Tom Tierney (to autor) "Medieval Fashions" na stronie 23 znajduje siê obrazek przedstawiaj±cy "Thirteenth-century Italian bride". Ale patrz±c na inne rysunki w tej ksi±¿ce to wydaje mi siê ¿e i ten wziêty jest z kosmosu. W ka¿dym b±d¼ razie stronê zamieszczam, ca³a ksi±¿ka dostêpna jest w JasKinii
czyli naszej wspania³ej Bibliotece Frehy.
Witam
Zapewne ponowie pytania ju¿ pojawiaj±ce siê wcze¶niej ale nie zaszkodzi ponowiæ