Zakon Rycerski Ziemi Miêdzyrzeckiej zaprasza na:
IX Wiwaty Królewskie i VII Turniej o miecz Mistrza BrunonaTermin:
4-5.06.2017r.Miejsce:
Park Potockich w Miêdzyrzecu PodlaskimWiwaty Królewskie to ju¿ dziewi±ta edycja tej imprezy na której wa¿n± rzecz± jest spotkanie ró¿nych odtwórców zajmuj±cych siê XIII-XV wiecznym odtwórstwem nie tylko walk ale i kultury, sztuki i obyczajów tamtej epoki. Bêd± Turnieje rycerskie, ³ucznicze ,warsztaty garncarskie, kowalskie, tañca ¶redniowiecznego, koncert zespo³u muzyki ¶redniowiecznej oraz wiele innych atrakcji. Zapraszamy do wziêcia udzia³u bractwa rycerskie , niezrzeszonych odtwórców ,rzemie¶lników i wszystkich zainteresowanych.
Wkrótce program imprezy.
Zg³oszenia:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf...P61kHg/viewformLink do wydarzenia na Facebook'u:
https://www.facebook.com/events/1742812762699071/Pytania/Kontakt:
Facebookgrh.miedzyrzec@gmail.com
Regulamin turnieju bojowego:
1.Do walki zostaj± dopuszczeni wojownicy bezpiecznie opancerzeni zgodnie z obowi±zuj±c± epok±. Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania: - G³owa; he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem. - Szyja; ko³nierz pszeszywanicy zas³aniaj±cy szczelnie ca³± szyjê lub przeszywany kaptur. - Korpus; pszeszywanica, dodatkowo kolczuga, p³aty, lub kirys p³ytowy. - Rêce;rêkawice ochronne zbrojne, pszeszywanica, dodatkowo p³ytowa, zbrojnikowa lub kolcza ochrona stawu barkowego, ³okci i przedramion, p³ytowe lub kolcze rêkawice - Nogi; na udach minimum pikowane nogawice i zakrywaj±ce je d³uga przeszywanica, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
2.Broñ dopuszczana do pojedynków nie mo¿e mieæ ostrych krawêdzi i zadziorów ani ¶ladów rdzy, ostrze grubo¶ci krawêdzi dwu z³otówki ,nie mo¿e te¿ byæ przywi±zana do d³oni:
a)tarcza + miecz krótki/tasak/kord
b)miecz d³ugi
3.Pojedynki rozgrywane bêd± w systemie pucharowym:
a)Walka ci±g³a, trwa do zdobycia 12 punktów przez jednego z walcz±cych.
b)Punkty: jedno trafienie to jeden punkt, ciosy punktowane musz± byæ silne, widoczne i osadzone (ciosy p³azem nie s± liczone jako punkt); przewrócenie przeciwnika przez podhaczenie lub popchniêcie zaliczane jest jako jeden punkt.
c) Dopuszczane ciosy niepunktowane: uderzenia powierzchni± i rantem tarczy, kopniêcia przednie ("frontkick"), ciosy g³owic± broni.
d) Akcje niedozwolone: sztychy, ciosy jelcem, chwyty zapa¶nicze, zdejmowanie przeciwnikowi he³mu, wieszanie siê na przeciwniku, ataki na stopy, d³onie i krocze przeciwnika.
e) Strefy punktowane: powy¿ej kolan i ³okci,
f) W przypadku upuszczenia broni przez jednego z walcz±cych w gestii przeciwnika le¿y to czy uzna siê za zwyciêzcê czy pozwoli podnie¶æ oponentowi broñ i walka bêdzie kontynuowana.
4. O dopuszczeniu do turnieju oraz walkê ocenia czterech sêdziów. Punkty liczone s± przez 4 sêdziów, 2 sêdziów liczy ciosy zadane przez jednego walcz±cego, 2 pozosta³ych ciosy drugiego walcz±cego. Po zakoñczeniu pojedynku sêdziowie sumuj± trafienia poszczególnych osób i og³aszaj± wynik starcia. W przypadku równej ilo¶ci trafieñ decyduje 30 sekundowa dogrywka.
5.W przypadku widocznego zmêczenia i s³abej kondycji uczestnika turnieju, sêdziowie po naradzie i jednog³o¶nej decyzji , maj± prawo wykluczyæ zawodnika z dalszego udzia³u w turnieju bojowym. Je¶li zawodnik dostaje kontuzji w wyniku nieczystego a przy tym celowego zagrania, poszkodowany mo¿e zadecydowaæ o zakoñczeniu walki i dyskwalifikacji przeciwnika.
Walka ma byæ techniczna i czysta.