Ludzie! Ludzie! Miarkujcie!
I w kalendarzach notujcie!
Roku Pañskiego dwa tysi±ce szesnastego
miesi±ca tego roku ósmego
od dziewiêtnastego do dwudziestego pierwszego
spodziewajcie siê turnieju s³upskiego,
w ca³ej Polsce najlepszego!
Walki, warsztaty wszelakie,
atrakcje nie byle jakie!
£uczników cheerleading s³omkowy zanêci,
by w trudnych konkurencjach mieli du¿e chêci...
Gdy kur zapieje szulerów gromada
przy stole biesiadnym ochoczo zasiada.
Czar patelni i garów
w¶ród pysznych potraw oparów
sprawi, ¿e wszystko zjecie
i jak w domu sie poczujecie.
Przy ognisku tañce,
w kuflach pyszne grzañce,
w gospodzie harce przy fujarce...
spodobaj± siê karczmarce.
Tak, ¿e ten tego
roku Pañskiego dwa tysi±ce szesnastego
miesi±ca tego roku ósmego
od dziewiêtnastego do dwudziestego pierwszego,
gdy Was w S³upsku nie ujrzymy
³ez tysi±ce uronimy.
I wyleje z brzegów S³upia...
I co bêdzie? Wielka...
powód¿!!!
Serdecznie zapraszamy na Oblê¿enie S³upska, w dniach 19 - 21 sierpnia 2016 r.
Forma turnieju - warsztatowa, która przez ostatnie lata by³a dodatkow± atrakcj± imprezy
a w programie niezmienne pozostaj±:
BOHURT
INSCENIZACJA
TURNIEJ BOJOWY
TURNIEJ £UCZNICZY
TURNIEJ SZULERÓW
BIEG DAM BEZ BIEGANIA ;)
na pewno powtórzymy:
WARSZTATY KULINARNE w tym wêdzenie rybek - przecie¿ co¶ wszyscy musimy je¶æ ;)
LEPIENIE Z GLINY; WARSZTATY SZYCIA, TKANIA, WYSZYWANIA; TAÑCA I MUZYKI Z ELEMENTAMI FIRESHOW; pobawimy siê WIKLIN¡, WARSZTATY KOWALSKIE I P£ATNERSKIE, SZYCIA OBUWIA.
Na naszym turnieju spodziewamy siê jak w co roku wysokiego poziomu historyczno¶ci jak i du¿ej frekwencji bractw i kompanii rycerskich oraz indywidualnych rekonstruktorów.
Go¶cinno¶æ gospodarzy w tym roku równie¿ nie ulega zmianie, ba! nawet z roku na rok mamy nadziejê, ¿e odczuwacie j± co raz silniej ;)
Bez zmian pozostaje biesiadowanie do bia³ego rana, ró¿norodno¶æ konkurencji ³uczniczych, bojowych oraz oblê¿enie murów miasta i oczywi¶cie bohurt po inscenizacji.
Nagrody, jak w ostatnich latach za udzia³ w turniejach: ³uczniczym, walk pieszych oraz biegu dam rzeczowe ?
Udzia³ w turnieju walk pieszych i turnieju ³uczniczym mog± wzi±æ rekonstruktorzy odwiedzaj±cy nas od pi±tku do niedzieli.
Lokalizacja turnieju - pó³wysep m³yñski - odseparowany od wspó³czesno¶ci, (namioty tylko historyczne).
Na pó³wysep zapraszamy równie¿ w³a¶cicieli kramów i rzemios³ ró¿nych - z zastrze¿eniem, i¿ musz± posiadaæ historyczne stroje i namioty, jak i asortyment przygotowany do sprzeda¿y na kramach musi byæ zwi±zany ¶ci¶le historycznie z datowaniem ca³ej imprezy.
Zapewniamy: wy¿ywienie i wodê podczas ca³o¶ci turnieju, wodê, toalety, ochronê pola namiotowego i fachow± obs³ugê medyczn± w trakcie staræ walcz±cych.
Turniej jest datowany X - XV w (ze wzglêdu na turniej bojowy i inscenizacjê, z naciskiem na pó¼niejszy okres ¶redniowiecza), obowi±zuj± stroje spójne (jednolite) historycznie. Dotyczy to równie¿ uzbrojenia.
Udzia³ wy³±cznie po wcze¶niejszym zg³oszeniu i potwierdzeniu udzia³u przez organizatorów. Regulaminy poszczególnych turniejów ju¿ wkrótce (bojówka raczej bez zmian).
W zwi±zku z ró¿norodno¶ci± warsztatów, które mamy zamiar zrealizowaæ w jak najciekawszy sposób, prosimy o dopisanie przy zg³oszeniu na turniej, ilo¶ci osób, które chcia³yby siê z nami pobawiæ np. w gotowanie, czy szycie lub pogrzebanie w glinie, tudzie¿ inne dostêpne w tegorocznej ofercie ;)
Z racji co raz to wiêkszego obozu, wyznaczone zostan± dodatkowe warty z drugiej strony pó³wyspu dla zwiêkszenia bezpieczeñstwa Naszych go¶ci. Tutaj bêdziemy musieli posiliæ siê Wasz± liczebno¶ci±. Pomo¿ecie? Na pewno jak zawsze
Równie¿ inscenizacja bêdzie bardziej rozbudowana jak w ubieg³ym roku, co wi±¿e siê z dodatkowym uczestnictwem np. dam i ch³opów.
Obóz dla mieszkañców miasta otwieramy w standardowo w sobotê, po po³udniu przenosimy siê pod Basztê Czarownic
UWAGA! Prosimy o zabranie sprzêtu obozowego jak i wiat. Posi³ki jak i biesiadê bêdziemy przygotowywaæ w karczmie w ramach warsztatów kulinarnych, z wcze¶niej zakupionych przez nas produktów.
...i ¿eby nie by³o...KARCZMA jak co roku - czynna ca³± dobê!
PO ROZPAKOWANIU SAMOCHODÓW, WYJE¯D¯AMY AUTAMI Z PÓ£WYSPU JU¯ W PI¡TEK PARKUJ¡C JAK ZAWSZE POZA PARKIEM LUB NA SOSIRZE (od ubieg³ego roku ¿ycz± sobie op³atê dobow± ok. 10 z³)!!!
W trakcie zg³aszania grupy Obo¼nemu ? podajcie, prosimy osoby chêtne do wart w drugiej czê¶ci pó³wyspu oraz bior±ce udzia³ w turniejach i warsztatach.
Zg³oszenia grup rycerskich oraz indywidualne do 06 lipca 2016 r., z zastrze¿eniem wcze¶niejszego zamkniêcia listy w przypadku potwierdzonego przyjazdu 150 rekonstruktorów:
drog± e-mail: boguslaw.v@gmail.com
pytania telefonicznie:
- Joanna Tomaszewska - z-ca Mistrza Bractwa - 660 44 55 83
Z Rycerskim Pozdrowieniem.
Sierpieñ co raz bli¿ej! Zapraszamy serdecznie
REGULAMIN XV Turnieju £ucznictwa Tradycyjnego 20 sierpnia 2016 r.
Informacje ogólne
Turniej odbywaæ siê bêdzie sobotê 20 sierpnia 2016 na pó³wyspie (pas zieleni miêdzy korytem rzeki a kana³em miejskim) w Parku Kultury i Wypoczynku (miejsce to jest widoczne z terenu SOSIR, w którym to wcze¶niej odbywa³y siê turnieje).
Zapisy 10:00-10:30, rozpoczêcie turnieju o 10:30.
Wyposa¿enie:
I. £uk – tradycyjny b±d¼ na taki stylizowany. Dopuszczalne s± oploty majdanu i pó³ki na strza³y wykonane z naturalnych materia³ów np. skóra, w³ókna naturalne, w³osie. Na ³uku mog± znajdowaæ siê celowniki jedynie w postaci niewielkich naciêæ b±d¼ oplotów z w³ókien naturalnych (dotyczy równie¿ ciêciwy).
OSOBY Z £UKIEM SPORTOWYM (LAMINATY, Z RZUCAJ¡CYMI SIÊ W OCZY NAPISAMI FIRM ITP.) BÊD¡ DYSKWALIFIKOWANE
I. £uk
1. Naci±g ³uku jest ograniczony do 26 kg naci±gu.
2. Nie dopuszcza siê do turnieju ³uków, które: •2: 1: maj± charakter sportowy, my¶liwski, wyczynowy etc.etc [nie maj± wymiaru rekonstrukcyjnego lub historyczno podobnego] •2: 2 posiadaj± jakiekolwiek przyrz±dy celownicze.
II. Strza³y – tradycyjne b±d¼ stylizowane. Promienie wykonane z drewna, lotki pierzaste, obsadki z materia³ów naturalnych, groty metalowe - ze wzglêdu na rodzaj tarcz i strza³ochwyt zalecane toczone. Minimalna ilo¶æ 7 strza³ odpowiednio oznakowanych
1. Strza³y winny byæ wykonane z surowców naturalnych (promieñ drewniany; groty z metalu, kamienia, roku, ko¶ci, itp.; lotki z piór, papieru, skóry, itp.).
III. Strój i indywidualne wyposa¿enie ochronne – stylizowane na historyczne, dopasowane indywidualnie do odtwarzanych realiów mieszcz±cych siê w przedziale od X do XV w.
Zasady bezpieczeñstwa
1. Rozpoczêcie strzelania i podej¶cie do tarcz tylko i wy³±cznie na wyra¼ny znak (komendê) prowadz±cego strzelania (sêdziego prowadz±cego).
2. Zawodnik przerywa strzelanie na komendê sêdziego prowadz±cego, osoby asekuruj±cej lub samodzielnie w przypadku pojawienia siê osób trzecich lub zwierz±t pomiêdzy tarcz± a strzelaj±cym oraz w przypadku uszkodzenia sprzêtu.
3. Obowi±zuje absolutny zakaz strzelania z uszkodzonego ³uku, uszkodzonymi strza³ami, celowania do ludzi oraz elementów innych ni¿ w³asna tarcza, obracania siê z naci±gniêtym ³ukiem w kierunkach innych ni¿ cel.
4. Do strzelania nie bêd± dopuszczane osoby pod wp³ywem alkoholu, narkotyków lub innych ¶rodków odurzaj±cych.
5. Niestosowanie siê do zasad bezpieczeñstwa grozi upomnieniem. Trzecie upomnienie, lub drastyczne z³amanie zasad bezpieczeñstwa stwarzaj±ce bezpo¶rednie zagro¿enie dla zdrowia lub ¿ycia to automatyczna dyskwalifikacja.
Eliminacje:
1. Strzelanie statyczne –– 25 m- 1 seria x 6- tarcza 80- punktacja 1-6 (tarcza czarno-¿ó³ta)
2. Strzelanie scytyjskie (z przyklêku) – 20 m 1 seria x 6- tarcza 3 x 20 cm- punktacja 2-4-6 +p 5 za trafienie 3 tarcz
3. Strzelanie partyjskie (plecami do celu)- 25 m - 1 seria x 6- tarcza 60 cm- punktacja 1-8.
4. Wilk- 25 m - 1 seria x 6- tarcza 100 x 85 cm - punktacja- 5-10-15.
5. Sójka- 15 m- 1 seria x 6 – tarcza 30 x 30- punktacja- 5-10-15.
6. Krok ³uczniczy- 30 m- 1 seria x 6- t. 80 cm- punktacja 1-6 x 2, dwie strza³y na krok ³uczniczy.
7. Strzelanie na skupienie- 20 m-ka¿da seria 1 x 4 - 1 odrzucana -t. 80- p. 1-6- ka¿dy uczestnik otrzymuje 1,5 m sznurka, po ka¿dej serii strzelania uczestnik decyduje któr± strza³ê odrzuciæ, a pozosta³ych tarczy za pomoc± sznura mierzy siê obwód, uczestnik mo¿e tak d³ugo strzelaæ dopóki posiada sznurek.
8. Nied¼wied¼ /strzelanie partyjskie – 30 m- 1 seria x 6- tarcza 110/96- punktacja 5-10-15.
9. Okienko ³ucznicze- 20 m- 1 seria x 6- punktacja 5 punktów za ka¿de trafienie w okienko ³ucznicze.
10. Wahad³o- 15 m- 1 seria x 6- strzelanie do celu zawieszonego na linie ok. 30 cm2 , licz± siê tylko te strza³y, które pozostan± w celu i nie wypadn±. W konkurencji jednocze¶nie 2 ³uczników, punktacja ¿ó³te 15 p. , czerwone 10, pozosta³e w celu 5,
11. Kto pierwszy ten lepszy- 20 m- 2 seria x 7, tarcza 60, strzelaj± wszyscy ³ucznicy naraz ³ucznik, który wystrzeli 7 strza³ krzyczy STOP i ³ucznicy przestaj± strzelaæ- punktacja 1-5.
12. Strzelanie z podwy¿szenia- 25 m- 1 x 6- tarcza 48 cm- punktacja 5-10.
REGULAMIN TURNIEJU BOJOWEGO bez zmian:
Pojedynek sk³adaæ siê bêdzie z dwóch lub trzech staræ:
- pierwsze starcie – w³ócznia + tarcza (do trzech trafieñ)
- drugie starcie – miecz d³ugi (1 minuta)
- trzecie starcie - miecz + tarcza (1 minuta)
Je¶li obydwoje walcz±cy nie bêd± chcieli walczyæ na miecze d³ugie, walcz± na tarczê i miecz lub broñ obuchow±.
Je¿eli jeden z rycerzy wygra dwie walki, wygrywa pojedynek bez konieczno¶ci stoczenia 3 pojedynku.
Walki bêd± prowadzone w taki sposób, by uczestnicy mogli miêdzy nimi odpocz±æ.
Sumaryczny wynik staræ decyduje o wyniku pojedynku.
W zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników pojedynki bêd± prowadzone systemem pucharowym lub ka¿dy z ka¿dym. Sêdziowaæ bêd± 3 osoby (organizatorzy). Organizatorzy oczywi¶cie nie uczestnicz± w starciach.
Oceniana bêdzie ilo¶æ czystych trafieñ ostrzem lub g³owic± oraz wytr±cenie broni. Strefa punktowana to:
- g³owa
- korpus
- ramiona
- uda.
Walki maja byæ czyste i honorowe. Uczestnik poddaj±cy walkê klêka, lub kuca.
W czasie walki nie dopuszczalne bêd±:
- sztychy (nie dotyczy w³óczni)
- bicie le¿±cego
- celowe uderzanie w krocze i stopy
- kontynuowanie walki, gdy przeciwnik zgubi broñ
- uderzanie piê¶ciami, g³ow± lub kopanie
- celowe zapasy, chwytanie za rêce, nogi i broñ ,"mi¶ki" itp.
- niestosowanie siê do poleceñ sêdziów.
- uderzanie jelcem
Wymagania sprzêtowe uczestników bojówki:
- broñ têpa o zaokr±glonych sztychach
- obowi±zkowa przeszywanica
- obowi±zkowa os³ona klatki piersiowej, np: kirys, p³aty, kolczuga itp
- obowi±zkowe os³ony wszystkich koñczyn
- he³m z os³on± twarzy i czepcem ochraniaj±cym szyjê
- ca³e uzbrojenie ochronne ma byæ zgodne z przedstawian± przez uczestników epok± X - XV w. (np. niedopuszczalne wariacje typu: he³m garnczkowy + elementy gotyckie, itp.)
- pod przeszywanic± dopuszczana jest tylko bielizna historyczna. (nie dopuszcza siê termo aktywnych rajstop i koszul)
- ka¿dy uczestnik powinien posiadaæ w³asne barwy, sztandar lub proporzec i co najmniej jednego herolda, który bêdzie go zapowiada³.
Osoby, które odtwarzaj± wczesne ¶redniowiecze, musz± liczyæ siê z tym, ¿e turniej bêdzie prowadzony na zasadach rycerskich ( wymagamy wiêc pe³ne opancerzenie ).
UWAGA!
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do wszelkich zmian w regulaminie.
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê
kliknij tutaj.