Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Wró¿da II
> Prywatne Inicjatywy > Wyprawy
M¶cidróg
Wró¿da.

...."je¿eli zabije m±¿ -mê¿a,to m¶ciæ siê bratu za brata,lub synowi za ojca,lub ojcu za syna,lub bratankowi lub siostrzeñcowi;a je¿eli nie bêdzie nikogo,kto by siê m¶ci³,to 40 grzywien za g³owe"...........

Wró¿da,fajda,inimicitia,polemon....wiele s³ow,jedno znaczenie:
Nieprzyja¿ñ,wojna.

Mamy tu do czynienia ze zbrojnym polowaniem na cz³owieka (zabójce),który bez w±tpienia te¿ jest uzbrojony
Prawo Alemanów przedstawia to w sposób bardzo wyrazisty:rodzina ofiary pozostaje na miejscu zbrodni,nad cia³em swojego krewnego i zwo³uje z okolicy swoich bliskich,po czym razem ,zbrojnie wyprawiaj± siê na dom zabójcy,aby wzi±¶æ na nim krwawy odwet.
Barbarzyñscy w³adcy robili co mogli ,aby miejsce wró¿dy zaj±³ okup:wergeld dla krewnych w wypadku zabójstwa,nawi±zka dla poszkodowanego w razie zranienia,pobicia czy zniewagi.Ka¿de z tych przestepstw i uprawniona reakcja poszkodowanych stawia³a zwa¶nione strony na wojennej stopie i rujnowa³o publiczny pokój wspolnoty plemiennej lub pañstwa.
W takich okolicznosciach zaczyna siê nasza historia....


Zapraszamy na grê terenow± która odbêdzie siê w terytorium Republiki Czeskiej w dniu 14.11.2015 r. Zasady gry : dwie dziesiêcioosobowe grupy musz± pokonaæ trasê od punktu A do punktu B . Punktem A jest schronisko m³odzie¿owe w Wieszczynie ( Polska) ,punktem B -szczyt Biskupiej Kopy ( CZ) .Teren gry : lasy i pastwiska wokó³ wsi Janov,Jindøichov.Arnultovice.(CZ).Pierwsza grupa wyrusza ze schroniska godzinê przed wymarszem drugiej.Celem jej jest jak najszybsze dotarcie do Biskupiej Kopy.Druga grupa wyrusza godzinê po pierwszej ,jej celem jest udaremnienie dotarcia pierwszej grupy do szczytu.Gra jest wydarzeniem rekonstrukcyjnym. Datowanie do koñca XII w.Ma ona na celu stworzenie realiów wczesno¶redniowiecznej walki na du¿ym obszarze.Wymusza ona na uczestnikach dostosowanie siê do wielko¶ci terenu,pogody ,stosowania taktyki ,maskowania oraz tropienia. Do walki dopuszczone s± : broñ sieczna,obuchowa oraz miotaj±ca wliczaj±c ³uki,proce oraz samostrza³y.Walka trwa do jednego trafienia. Pokonany nie bierze ju¿ udzia³u w dalszej walce jednak mo¿e przemieszczaæ siê wraz z grup± przeciwn± .Dla niego zabawa siê skoñczy³a. Gra koñczy siê po dotarciu pierwszej grupy do punktu B lub po likwidacji której¶ z grup.Wyposa¿enie ka¿dy uczestnik dobiera sobie sam. Organizator nie zapewnia wy¿ywienia ,noclegu itp. .Zbiórka 14 .11. 2015 r o godzinie 06 00 pod schroniskiem w Wieszczynie. Planowany czas gry 12 godzin.Po zakoñczeniu wszyscy meldujemy siê w schronisku na Biskupiej Kopie gdzie przegrani stawiaj± piwo smile.gif ¦pimy przy ognisku pod schroniskiem ,rano powrót do Wieszczyny

Pierwsza edycja

http://www.freha.pl/index.php?showtopic=19981

Wydarzenie na FB:

https://www.facebook.com/events/621815101292846/

Zapraszam chêtnych.

M.
Viator
Fantastyczny pomys³!
Proponujê przemy¶leæ tak± sprawê: je¿eli osoby wyeliminowane z walki wcze¶niej (byæ mo¿e w sposób nieodnotowany przez przeciwnika, np. strza³± w g±szczu) mog± siê przemieszczaæ wraz z grup±, trzeba jako¶ je wyra¼nie oznakowaæ, tak ¿eby uczestnicy drugiej grupy nie tracili czasu na ich ponowne eliminowanie. Podczas jednego z treningów w Czersku mieli¶my tak± sytuacjê, kiedy ³ucznicy strzelaj±cy "nawij±" (ponad walcz±cymi dwiema liniami piechoty) do ³uczników drugiej strony nie widzieli kogo ju¿ trafili a kogo nie, bo nie by³o wymogu k³adzenia siê osób trafionych na ziemi, tu mo¿e byæ podobnie. Nie mo¿na kazaæ im za³o¿yæ odblaskowych kamizelek bo zbyt ³atwo zdradzaliby po³o¿enie grupy, ale te¿ musi byæ jaki¶ ³atwy do szybkiej identyfikacji element wizualny. Nie powinni te¿ i¶æ na czele grupy aby nie zaatakowano ich z zasadzki zanim siê ich dobrze dostrze¿e, no i ¿eby by³o uczciwie nie mog± ostrzegaæ pozosta³ych je¿eli sami co¶ zauwa¿±.
M¶cidróg
CYTAT
, ale te¿ musi byæ jaki¶ ³atwy do szybkiej identyfikacji element wizualny.

Pokonani zdaj± broñ smile.gif
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.