Program:
10:00 - Rozpoczêcie Turnieju i prezentacja Bractw
11:00 - Turniej Bojowy oraz £uczniczy
13:00 - Turniej W³óczni
15:30 - Trójbój Rycerski
17:00 - Pokaz Alchemika
18:00 - Inscenizacja Bitwy
19:00 - Zakoñczenie Turnieju
Liczne atrakcje dla publiczno¶ci
Mo¿liwo¶æ zagrania w Kubb i Boule
Sponsorem nagród w Turnieju jest
http://www.lorifactor.pl/Organizator:
Konfraternia Burgus Carpinei
http://www.konfraternia.com Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmiany programu
Regulamin Turnieju bojowego VII Turniej Rycerski w Besiekierach
I
1. Postanowienia ogólne:
-Turniej bêdzie sk³ada³ siê z 2 czê¶ci: eliminacji oraz fazy fina³owej.
-Eliminacje oraz faza Fina³owa odbywaæ siê bêdzie na zasadach punktowych opisanych poni¿ej.
-Przed ka¿dym starciem odbywaæ siê bêdzie kontrola uzbrojenia.
-Do udzia³u w turnieju dopuszczone s± wy³±cznie osoby pe³noletnie.
2. Eliminacje
-Wszyscy zg³oszeni zawodnicy zostan± podzieleni na 4 osobowe domy.
-Walki bêd± odbywa³y siê na zasadach punktowych(opisanych ni¿ej) w jednej lub kilku grupach.
-Wy³onionych zostanie po 2 zawodników z ka¿dego domu do fazy fina³owej.
3. Faza fina³owa
-Fina³ rozgrywany jest na zasadach punktówkowych.
-Walki bêd± toczy³y siê o miejsca I-IV.
-Spo¶ród 4 zawodników wylosowane zostan± 2 pary walcz±cych.
-Zwyciêzcy tych pojedynków spotkaj± siê w tzw. "du¿ym" finale i walczyæ bêd± o I i II miejsce, przegrani za¶ spotkaj± siê w pojedynku o III miejsce.
II
4. Zasady punktowe w czasie walki:
-Walka trwa 60 sek.
-Zwyciê¿a zawodnik, który zdoby³ wiêcej punktów.
-Punkty przyznawane s± za trafienie przeciwnika silnie osadzonym ciosem w "strefê trafienia".
-"Strefa trafienia" obejmuje: g³owê, korpus, uda wraz z kolanami, braki, ramiona, ³okcie oraz przedramiona.
-Zabrania siê: sztychania, uderzania w stopy oraz d³onie, rantowania tarcz±.
-Dopuszcza siê: kopniêcia ( niepunktowane ), zapasy i rzuty(klincz mo¿e trwaæ maksymalnie 3sec po czym walka jest przerywana i wznawiana od ¶rodka pola).
-Udane rzuty i podciêcia liczone s± za 1 punkty, pod warunkiem, ¿e osoba rzucaj±ca usta³a na nogach.
-W momencie utraty broni przez przeciwnika walka jest przerywana a temu zawodnikowi ujmowany jest punkt. - Po trzeciej utracie broni w jednej walce zawodnik ten j± przegrywa.
-W razie jakiejkolwiek usterki ekwipunku, walcz±cy ma 2 minuty na jego naprawienie lub zamianê inaczej przegrywa walkê. Trzecia usterka sprzêtu w jednej walce oznacza przegran±.
5. Punkty dodatkowe
-Zawodnik otrzymuje punkty dodatkowe w czterech kategoriach: waga, historycno¶æ, jako¶æ uzbrojenia, rycerskie zachowanie.
6 waga uzbrojenia
-przyznawane do trzech punktów
0-lekka przeszywanica i niewiele poza tym
1- Zbroja oparta o elementy zbrojnikowe
2- Zbroja p³ytowa z elementami zbrojnikowymi
3- pe³na zbroja p³ytowa
7. historyczno¶æ uzbrojenia
0-zbroja niehistoryczna
1- Zbroja zawiera elementy zbli¿one okresem lecz nie jest spójna
2- Zbroja zawiera elementy wystêpuj±ce w danym okresie lecz nie jest spójna
3- Zbroja spójna historycznie z dok³adnym datowaniem
8. Jako¶æ uzbrojenia
0- Zbroja zardzewia³a i brudna
1- Uzbrojenie nosz±ce liczne ¶lady zu¿ycia
2- Uzbrojenie czyste, posiadaj±ce ¶lady zu¿ycia
3- Uzbrojenie czyste i zadbane
9. Rycersko¶æ zachowania
- rycersko¶æ oceniana jest przez lo¿ê Dam, która to mo¿e przyznaæ zawodnikowi dodatkowy punkt.
10. Broñ:
-Nie mo¿e byæ ostrzona.
-Nie mo¿e posiadaæ ostrych krawêdzi, kolców ani zadr.
-Nie mo¿e byæ pordzewia³a.
-Do fina³u dopuszczona jest ka¿da broñ, która spe³nia powy¿sze warunki oraz nastêpuj±ce:
-Minimalna waga miecza jednorêcznego: 1200g
-Minimalna waga miecza d³ugiego: 1500g
-Wszystkie inne typy broni nie maj± dolnego limitu wagi
11. Zbroja:
-Musi zawieraæ: ochronê g³owy wraz z gard³em, ochronê korpusu ze szczególnym podkre¶leniem na ochronê pleców, ochronê d³oni, przedramion, ³okci oraz barków, ochronê nóg w postaci bejwantów, kolanka i ³ydki.
-Powinna byæ zadbana, nie pordzewia³a oraz nie powgniatana.
-Zbroja musi byæ wykonana z historycznych materia³ów (nie dopuszczone s± kevlary, filce i inne wymys³y).
III
12. Sêdziowie oraz system kar:
-W turnieju bojowym udzia³ bierze dwóch sêdziów arbitrów oraz jeden sêdzia g³ówny.
-Decyzja sêdziów jest niepodwa¿alna.
-Sêdziowie maj± prawo zatrzymaæ walkê je¿eli stwarza ona zagro¿enie dla zawodników lub publiczno¶ci.
-Jedynie sêdziowie s± upowa¿nieni do zatrzymania walki w powy¿szych warunkach.
-Sêdziowie maj± prawo do udzielania kar za akcje niedozwolone stosowane w walce, za zachowanie karygodne lub obsceniczne podczas starcia w nastêpuj±cym porz±dku:
a. ostrze¿enie-s³owne bez wiêkszych konsekwencji
b. nagana- -1 punkt
c. dyskwalifikacja- przegranie walki i wyrzucenie z turnieju bojowego
-Sêdziowie nie musz± trzymaæ siê kolejno¶æ stosowania kar i mog± od razu wymierzyæ najwiêksz± je¿eli uznaj± to za stosowne.
13. Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do ew. zmiany regulaminów i zasad turniejów.
Regulamin Turnieju W³óczni VII turniej Rycerski w Besiekierach
I
1.W turnieju mog± braæ udzia³ jedynie osoby pe³noletnie
2.Turniej podzielony jest na dwa etapy:
a. faza eliminacji
b. faza fina³owa.
3.Elementy uzbrojenia – w³ócznie – dostarcza organizator.
4.Uzbrojenie ochronne wymagane w trakcie trwania turnieju t:
a. przeszywanica
b. he³m otwarty (³ebka lub kapalin z podbródkiem)
c. rêkawice – p³ytowe lub kolcze
d. mile widziane pikowane nogawice i ochrony stawów.
5.Organizator na pro¶bê uczestnika mo¿e dostarczyæ brakuj±ce uzbrojenie ochronne dla uczestnika na czas trwania turnieju
6.Na fazê eliminacji sk³adaj± siê:
a. walki w grupach (domach) – system grupowy
b. ilo¶æ grup (domów) uzale¿niona jest od ilo¶ci uczestników (max 4 osoby w grupie)
c. walki odbywaj± siê do uzyskania ilo¶ci 5 punktów przez jednego z walcz±cych
d. po ka¿dym punkcie nastêpuje rozej¶cie
e. obszarem punktowanym jest korpus oraz ramiona do ³okcia (³okieæ nie jest obszarem punktowanym)
f. za ka¿de zwyciêstwo przyznawany zostaje 2 punkt, za remis 1 punkt, za pora¿kê 0 punktów
g. za faul uwa¿ane jest trafienie poza obszarem punktowanym
h. 3 krotny faul w czasie jednej walki oznacza eliminacje zawodnika z walki
i. cios w g³owê oznacza przerwanie walki i eliminacje zawodnika z walki
j. z ka¿dego domu do kolejnej rundy przechodz± 2 osoby o najwiêkszej liczbie punktów
k. w razie remisu w klasyfikacji dochodzi do dogrywki, kto przejdzie do dalszej fazy (zasady dogrywki ustalaj± sêdziowie).
8.Faza fina³owa sk³ada siê z:
a. z walk w trybie pucharowym
b. zwyciêzca ka¿dego z pojedynków przechodzi do kolejnej rundy
c. walki odbywaj± siê do uzyskania ilo¶ci 5 punktów przez jednego z walcz±cych
d. po ka¿dym punkcie nastêpuje rozej¶cie
e. 3 krotny faul w czasie jednej walki oznacza eliminacje zawodnika z walki
f. cios w g³owê oznacza przerwanie walki i eliminacje zawodnika z walki
g. obszarem punktowanym jest korpus oraz ramiona do ³okcia (³okieæ nie jest obszarem punktowanym)
9 Zwyciêzcy turnieju:
a. I miejsce zajmuje zwyciêzca rundy fina³owej
b. II miejsce zajmuje przegrany rundy fina³owej
c. III miejsce wy³aniane jest w walce pomiêdzy przegranymi w pó³-fina³ach
II
10. Turniej sêdziuje – sêdzia g³ówny oraz dwóch sêdziów pomocniczych.
11. Do sêdziego g³ównego nale¿y rozstrzyganie wszelkich sytuacji spornych.
12. Decyzje sêdziego g³ównego s± niepodwa¿alne i nieodwo³alne.
13. Sêdziowie mog± przerwaæ turniej w ka¿dej chwili.
14. Do sêdziów nale¿y powiadomienie odpowiednich s³u¿b w razie wypadku.
15. Organizator zastrzega sobie prawo do wyeliminowania uczestnika z turnieju za z³amanie powy¿szego regulaminu.
16. Uczestnictwo w turnieju równoznaczne jest z akceptacj± regulaminu.
17. Ostateczny regulamin mo¿e ulec zmianie.
18. Nagrody funduje organizator.
Regulamin Turnieju ³uczniczego VII Turniej Rycerski w Besiekierach
1. Sprzêt
-Do strzelania dopuszczone s± ³uki bêd±ce replikami ³uków u¿ywanych od V do XVI w. Zarówno proste jak i refleksyjne. £uki sportowe(b±d¼ pseudo-historyczce) nie bêd± niedopuszczone
-Zabrania siê u¿ywania punktów celowniczych na ³ukach, np. celowniki, znaczniki na majdanie.
-Nie ma obostrzeñ co do ciêciw.
-Górny limit si³y naci±gu ³uków to 30kg.
-Dopuszcza siê tylko i wy³±cznie strza³y o promieniach drewnianych i pierzastych lotkach. Groty mog± byæ zarówno kute jak i toczone typu field lub bullet.
-Wymagany jest strój historyczny
2. konkurencje
a. Strzelanie na dystansie 20m –do tarczy sportowej- 1 seria po 5 strza³
b. Strzelanie na dystansie 30m –do tarczy sportowej- 1 seria po 5 strza³
c. Marsz ³uczniczy- strzelanie na zmianê przodem w pozycji stoj±cej, ty³em i przodem w pozycji klêcz±cej
w miarê przybli¿ania siê od tarczy- po 2 strza³y z ka¿dej pozycji
3. Dodatkowo dla chêtnych
a. strzelanie na skupienie serie po 5 strza³. Zwyciê¿a ³ucznik, którego suma obwodów jest najkrótsza.
b. Ruchomy cel- strzelanie z 15m do ruchomego celu (wahad³a) 2 serie po 5 strza³
4. Sêdziowanie
-Jeden g³ówny sêdzia, który prowadzi turniej.
-Do pomocy dwóch technicznych
-Decyzje sêdziego g³ównego s± nieodwo³alne- dotycz± g³ównie rozstrzygania sporów dotycz±cych punktacji na tarczy, oraz o dopuszczeniu sprzêtu do udzia³u w turnieju.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.