Bractwo Rycerskie Konwent ¦wiêtego Piotra w Olsztynku ma przyjemno¶æ zaprosiæ na II Turniej o Topór Günthera von Hohenstein. Impreza odbêdzie siê w dniach 26 – 28 VI 2015 r. Wspó³organizatorami s± Urz±d Miasta w Olsztynku oraz Miejski Dom Kultury w Olsztynku.

Turniej jest czê¶ci± cyklu Rycerska Liga Turniejowa Grunwaldzkiej Akademii Miecza i punkty zdobyte w czasie turnieju licz± siê w ogólnej klasyfikacji.

Datowanie: 1350 - 1500.

Turniej na zaproszenia - po zg³oszeniu siê drog± internetow± trzeba uzyskaæ zaproszenie organizatora. Turniej przewidziany jest dla 50 uczestników. Wpisowe wynosi 10 z³. Op³atê nale¿y wp³acaæ na rachunek bankowy, dane do przelewu bêd± wysy³ane po przys³aniu zg³oszenia uczestników. Wpisowe musi wp³yn±æ na konto najpó¼niej do 22.06.15 r. Po tym terminie wpisowe bêdzie wynosiæ 15 z³. i bêdzie je mo¿na ui¶ciæ na miejscu.

Wszelkie konkurencje turniejowe odbêd± siê tylko w sobotê 27 czerwca. Mo¿liwy przyjazd grup ju¿ w pi±tek 26 czerwca.

Planowane konkurencje:
Turniej bojowy na miecz i tarczê
Turniej bojowy na miecz d³ugi
Turniej bojowy „3x3”
Turniej ³uczniczy
Bieg Dam

W zg³oszeniu prosimy podaæ: nazwê bractwa, ilo¶æ osób, okre¶lenie siê jako cywil lub wstêpn± deklaracjê udzia³u w konkurencjach lub inscenizacji.
Wszyscy uczestnicy turniejów bojowych oraz turnieju ³uczniczego zobowi±zani s± do wziêcia udzia³u w inscenizacji.

Nocleg: sala w Zespole Szkó³ Zawodowych (w zamku) lub sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej.

Organizatorzy zapewniaj± wy¿ywienie uczestnikom jedynie w sobotê – obiad oraz uczta.
Nagrody: bêd± to nagrody rzeczowe produkcji Paw³a Ob³ozy i £ukasza Rutkowskiego: Rudolf - Kowalstwo artystyczne i p³atnerstwo. £±czna pula nagród wynosi 2000 z³.

Zg³oszenia uczestników i rzemie¶lników przyjmujemy na adres:
konwent.swietego.piotra@gmail.com
W razie pytañ proszê dzwoniæ:
Grzegorz Kluczek, 791 266 317

Regulaminy turniejów przeprowadzanych w ramach Rycerskiej Ligi Turniejowej znajduj± siê w temacie Rycerska Liga Turniejowa:
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=30797
lub:
http://gam.rycerze.org/regulaminy

Pojedynki bêd± odbywaæ siê na dziedziñcu zamku, walki grupowe bêd± mia³y miejsce na podzamczu niedaleko g³ównej sceny, turniej ³uczniczy rozgrywaæ siê bêdzie w tzw. zau³ku gotyckim pomiêdzy murami miejskimi a dawnym ko¶cio³em ewangelickim, obecnie galeri± wystawow± Muzeum Budownictwa Ludowego.

Program turnieju
Program zostanie opublikowany w pó¼niejszym czasie
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmiany planu turnieju.

REGULAMIN TURNIEJU MIECZA D£UGIEGO
Opracowany na podstawie regulaminu obowi±zuj±cego na IV Grunwaldzkim Turnieju Bojowym Miecza D³ugiego.
Zabrania siê :
- pchniêæ
- zadawania ciosów jelcem
- zadawania ciosów w d³onie i stopy.
- zadawania ciosów w kark.
- zrywania he³mu przeciwnika i/lub otwierania jego zas³ony, szarpania za he³m przeciwnika.
- zak³adania d¼wigni na szyjê.
- ataku na przeciwnika pozbawionego broni.
- ataku na le¿±cego przeciwnika.
- ataku na krocze.
Zezwala siê na:
- zadawanie ciosów g³owic±.
- przechwycenie miecza przeciwnika rêk± w czasie zwarcia.
- chwytanie przeciwnika za rêce w czasie zwarcia.
- zwarcie.
- uderzenie przeciwnika piê¶ci± nietrzymaj±c± miecza (podczas zwarcia) - niepunktowane
- odepchniêcie przeciwnika.
- rzuty zapa¶nicze, obalenie.
- podstawienie nogi.
- kopanie w obszar dozwolony-wyj±tek stanowi g³owa i kolano od frontu.(kopanie jest nie punktowane.)

Przez sêdziów liczone bêd± ciosy zadane mieczem - silnie osadzone w pole punktowane. Pole punktowane to ca³e cia³o, oprócz:
- stref zabronionych: karku, d³oni, krocza, stóp.
- stref niepunktowanych: przedramion, ³ydek.

Zasady naliczania punktów:
- celne trafienie w pole punktowane 1pkt.
- rzut zapa¶niczy, obalenie, pod warunkiem, ¿e pozosta³o siê na nogach 2ptk.
Przewrócony uczestnik ma 15 sekund na wznowienie walki. Je¿eli tego nie zrobi, przegrywa pojedynek.

Punkty ujemne:
- upadek b±d¼ utrata broni -1ptk.

Uczestnik, który uleg³ kontuzji w efekcie akcji dozwolonej, i jest niezdolny do dalszej walki, przegrywa. Niezdolno¶æ do dalszej walki w wyniku kontuzji spowodowanej akcj± zabronion± powoduje automatyczn± dyskwalifikacjê winnego.
Uzbrojenie ochronne, minimalne wymagania:
- G³owa: he³m z wy¶ció³k±, zas³aniaj±cy twarz, w przypadku salad i kapalinów nie mo¿e byæ szczeliny pomiêdzy he³mem a podbródkiem.
- Szyja; przeszywany kaptur i czepiec kolczy.
- Korpus; przeszywanica, dodatkowo, p³aty, kirys lub napier¶nik.
- Rêce; przeszywanica, dodatkowo p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona stawu barkowego i przedramion, p³ytowa ochrona ³okci, p³ytowe lub kolcze rêkawice
- Nogi; na udach pikowane nogawice, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona uda, p³ytowa ochrona kolan, p³ytowa lub zbrojnikowa ochrona piszczeli.
Miecz - Waga co najmniej 1700 gram , nie wiêksza jednak ni¿ 2500 gram. Broñ musi byæ zatêpiona.