Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: XII Turniej Rycerski na Zamku Królewskim w Bêdzinie
> Inne > Kalendarium 2015
Tomko Konopczyc
Bractwo Rycerskie Zamku Bêdzin z ogromn± rado¶ci± zawiadamia, ¿e tegoroczny XII Turniej Rycerski na Zamku Królewskim w Bêdzinie odbêdzie siê w dniach 22-24.05.2015.

Turniej datowany 1350-1450.

Prosimy o nadsy³anie zg³oszeñ - ode¶lemy zaproszenie wraz z programem turnieju, zasadami, wymogami itd. W zg³oszeniach prosimy o okre¶lenie te¿ ilo¶ci i wielko¶ci namiotów.


Ci, którzy pragn± zawitaæ do nas po raz pierwszy proszeni s± o przesy³anie swoich fotek w strojach, a walcz±cy tak¿e w uzbrojeniu.


Prosimy zg³aszaæ siê tu lub zg³oszenia nadsy³aæ na adres: brzamkubedzin@o2.pl.
Telefon do mnie: 0663 782274.

Rzemie¶lników chêtnych do przyjazdu prosimy o do³±czenie opisu swego kramu i wyrobów, asortymentu, informacjê czy maj± w³asny kram i najlepiej zdjêcia kramu i swoich strojów.

Oczekujemy na Was z ogromn± rado¶ci±.
Maciek Bujak
kogo jak kogo ale ¦l±skich Kucharzy... ¦liskich Kocyków... ¦L¡SKIEJ KOMPANII NAJEMNEJ zabrakn±æ nie mo¿e ! Rozstawimy siê z cudn± funkiel nówk± wiat± zamówion± specjalnie w razie Bêdziñskiego deszczu devil.gif
Tomko Konopczyc
We¼cie wiatê. Ochroni Was przed bezlitosnym bêdziñskim s³oñcem bigsmile2.gif
MKlein
Zagaje moich i przyjedziemy smile.gif
Tomko Konopczyc
No my¶lê smile.gif
MarzenaBurda
Grzesiek i Marzenka z ogromn± przyjemno¶ci± wezm± udzia³ smile.gif Buziaki !
Tomko Konopczyc
Super.
Misia
No jest to na swój sposób bezlito¶no¶æ w wykonaniu s³oñca... bum.gif
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Nasze zg³oszenie w³a¶nie posz³o na maila smile.gif
MarzenaBurda
Nasze zg³oszenie posz³o na maila smile.gif
Tomko Konopczyc
Prognozy pogody k³ami±. Przynajmniej te d³ugoterminowe bigsmile2.gif
MKlein
zg³oszenie posz³o
Marek z Bêdzina

Zapraszamy lekk± piechotê, co by nie gnu¶nia³a crazy.gif do kolejnego odcinka potyczek 1 vs 1,



REGULAMIN POTYCZEK LEKKIEJ PIECHOTY

na XII-tym Turnieju Rycerskim na Zamku Królewskim w Bêdzinie

1.Uzbrojenie ochronne:
a)ochrona tu³owia – przeszywanica
b)ochrona g³owy – kapalin
(oczywi¶cie z odpowiedni± wy¶ció³k±, kapturem, czepkiem pikowanym, ew. koszem)
c)ochrona ramion i barków: naramienniki stalowe/¿elazne + ko³nierz (lub kreza kaptura) –
rubo przeszywany/wypychany – chroni±cy szyjê i barki z ko³nierzem (kapturem, czepcem) kolczym.
d)ochrona d³oni – rêkawice p³ytowe
e)ochrona stawów – nakolanniki i na³okietniki (blacha gr min 1,5 mm)
f) ochrona przedramion - wskazana ze wzglêdów "bezpieczeñstwa" - p³ytowa, zbrojnikowa, lub odpowiednio pogrubiony rekaw przeszywanicy

2.Broñ
a)miecz jednorêczny, tasak lub kord
b)puklerz (¶rednica max 40 cm) stalowy – o grubo¶ci min 2 mm, lub drewniany z umbem stalowym (gr czê¶ci drewnianej min 6 mm)

3.Zasady cz1.:

a)walka 1/1 do 3 trafieñ (trafienia rozumie siê jako wyra¼ne uderzenia czê¶ci± tn±c± miecza/tasaka/korda) w dopuszczalne pola trafieñ. Pchniêcia (sztychy) s± zabronione.
b)dopuszczalne i JEDYNE pola trafieñ: he³m i opancerzona czê¶æ ramion, barków
c)ka¿da potyczka sêdziowana jest przez trzech sêdziów
d)po ka¿dym wyra¼nym trafieniu sêdzia przerywa walkê, a adwersarze odchodz± od siebie na odleg³o¶æ 5 kroków, chyba ¿e sêdzia uzna ¿e jest to niewystarczaj±ce.
e)decyzja o tym, czy trafienie jest wyra¼ne podejmowana jest przez sêdziów wiêkszo¶ci± g³osów.
f)ten piechociarz zwyciê¿a, który pierwszy zada trzy wyra¼ne ciosy w pola dozwolone
g)wyra¼ne trafienie to takie, które uderza w dozwolone pola ataku w ten sposób, ¿e je¶li walka odbywa³aby siê na serio, doprowadzi³oby to do uszkodzenia cia³a. Na przyk³ad lekkie dotkniêcie, obcierka nie liczy siê i Sêdziowie powinni je zignorowaæ. Ciosy p³azem, ze¶lizgniêcia broni po pancerzu nie s± liczone. Cios, który przebije siê przez zastawê i nadal zachowa impet, jest liczony jako trafienie.
h)przed walk± zawodnicy staj± w gotowo¶ci w naro¿nikach i czekaj± na sygna³ do walki dany przez Sêdziego Pola (Sêdziego g³ównego).
i)ka¿dy z sêdziów w ka¿dej chwili mo¿e przerwaæ starcie (aby udzieliæ upomnienia, aby przyznaæ punkt, aby interweniowaæ itp.)- zawodnicy musz± przerwaæ walkê i po decyzji sêdziów powróciæ do naro¿ników, czekaj±c na ponowny sygna³
j) trzykrotne upomnienie w czasie walki oznacza jej przegranie przez sprawcê, niezale¿nie od uzyskanego wyniku

k)ewidentnie agresywny lub nie przestrzegaj±cy zasad zawartych w tym regulaminie zawodnik mo¿e byæ usuniêty przez sêdziów bez upomnienia i prawa do jakichkolwiek roszczeñ do turnieju.

4. Zasady – cz.2.:

a)Wszyscy zawodnicy powinni byæ dobrze zaznajomieni z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
b)Przed przyst±pieniem do walki z cz³onkami innych bractw/stowarzyszeñ, zawodnicy powinni byæ dobrze przeszkoleni przez zwierzchników w³asnego bractwa/stowarzyszenia.
c)Musz± utrzymywaæ w³asne uzbrojenie i broñ w przyzwoitym stanie. Puklerze powinny byæ sprawdzone przed pojedynkiem. Wymagane jest usuniêcie wszelkich niebezpiecznych szczerb, drzazg i innych ewidentnych uszkodzeñ lub ostrych kantów. Puklerze nie mog± posiadaæ wystaj±cych haków lub szpiców, nawet zatêpionych. Krawêdzie tn±ce miecza (tasaka/kordu) musz± mieæ co najmniej 2mm grubo¶ci, nie mog± te¿ zawieraæ ostrych zadziorów i ¶ladów rdzy. Sztych ma byæ zatêpiony.
d)Powinni zawsze przestrzegaæ upomnieñ i decyzji Sêdziów.
e)Powinni, zawsze, powstrzymywaæ swój gniew czy z³o¶æ. Walka odtwórcza, nie jest prawdziw± walk± „ na ¶mieræ i ¿ycie”. Powinna byæ przyjemno¶ci± i odpowiedzialnym zajêciem. Nale¿y pamiêtaæ, ¿e przy tak skromnym opancerzeniu powinna byæ to walka bardziej „techniczna” ni¿ „si³owa”
f)Je¶li podczas pojedynku, dojdzie do powa¿nego uszkodzenia broni, powinna ona byæ ona natychmiast usuniêta z walki.
g)Kategoryczny zakaz atakowania twarzy, szyi , krocza i miejsc nieuzbrojonych.
h)Powtarzaj±ce siê ataki na kolana, ³okcie i d³onie bêd± karane (1 raz zwrócenie uwagi, ka¿dy nastêpny raz – formalne i odnotowywane upomnienie).
i)Mo¿na wytr±ciæ lub z³amaæ broñ przeciwnika swoj± broni±, lub w kleszczach broni i puklerza, ale tylko je¶li nie dotykamy broni przeciwnika swoim cia³em - wtedy o przyznaniu punktu lub podjêciu dalszej walki z now± broni± decyduje zawodnik, który pozosta³ bez uszczerbku w tej sytuacji.
j)Kategoryczny zakaz, kopania, popychania, ataków puklerzem bezpo¶rednio na cia³o przeciwnika, podcinania, deptania oraz przytrzymywania lub przechwytywania rêkami broni przeciwnika i jego samego.
k)Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzêtu:
Je¶li dojdzie do kontuzji, uszkodzenia cia³a lub sprzêtu walka jest przerywana.
Je¶li zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego, chyba ¿e do kontuzji dosz³o w wyniku uderzenia w pola niedozwolone- w takim wypadku zawodnik winny takiego uderzenia zostaje zdyskwalifikowany.
Uszkodzenie sprzêtu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki.
Zawodnik ma pó³ minuty na poprawienie lub wymianê uszkodzonego elementu
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie maj± sêdziowie


Sêdziowie.

1. Sêdzia Pola (Sêdzia g³ówny) jest osob± odpowiedzialn± za:
Sprawdzenie szranek (ziemi, oraz wewnêtrznego i zewnêtrznego ogrodzenia)
Sprawdzenie broni zawodników, wliczaj±c w to sprawdzenie wy¶ció³ek w he³mach , he³mów, rêkawic, ochrony szyi, barków, ³okci, kolan jako¶ci przeszywek i replik broni.

2. Sêdzia Pola jest osob± odpowiedzialn± za:
Usuniêcie z pojedynku z³amanej lub uszkodzonej broni.
Upominanie zawodników nie walcz±cych wed³ug zasad.
Usuniêcie z pojedynku zawodników zachowuj±cych siê niebezpiecznie, lub nie zwracaj±cych uwagi na upomnienia.
Og³oszenie werdyktu.
3. Sêdzia jest osob± odpowiedzialn± za:
Decyzjê, czy trafienie by³o wyra¼ne, czy objê³o dopuszczalne pola trafieñ.
Decyzjê, kto jest zwyciêzc± niekoñcz±cej siê walki, czyli takiej, podczas której zawodnicy wykazuj± ogromne zdolno¶ci lub ich brak, przez co walka zdaje siê nie mieæ koñca.
4. Sêdzia powinien byæ osob± dobrze zapoznan± z metodami walki.
5. Sêdziowie powinni byæ dobrze zapoznani z zasadami walki i bezpieczeñstwa.
6. S³owo wymienionych wy¿ej sêdziów jest ostateczne. ¯aden z zawodników nie powinien go kwestionowaæ ani komentowaæ publicznie.
Anielka
mo¿na Tomku siê pojawiæ jako¶ wzglêdnie z rodzin± w strojach mrocznych?
Tomko Konopczyc
Oczywi¶cie-w strojach mrocznych jako widzowie.
Anielka
mrok to stan umys³u... pijacy.gif
Tomko Konopczyc
Nasz tegoroczny turniej podobnie jak w roku ubieg³ym wchodzi w sk³ad Ligi Turniejowej BHP.
Linu¶
REGULAMIN TURNIEJU TAÑCÓW DAWNYCH NA XII TURNIEJU NA ZAMKU KRÓLEWSKIM
W BÊDZINIE


1) Na turnieju nale¿y zaprezentowaæ tañce ¶redniowieczne i renesansowe.
2) Obowi±zkowo ka¿da grupa ma zaprezentowaæ 3 tañce, w tym 2 z nich maj± byæ tañcami baletu dworskiego.
3) Grupy bior±ce udzia³ w turnieju maj± prezentowaæ siê w stroju adekwatnym do tañczonego przez nich tañca.
4) Przed zatañczeniem nale¿y przedstawiæ krótk± informacjê o tañczonym tañcu.
5) Podczas wykonywania tañca wa¿na jest rytmika, równo¶æ wykonania oraz gra aktorska (taniec ma o czym¶ opowiadaæ, przedstawiaæ emocje).
6) Tañce bêd± oceniane skal± od 1 do 5 punktów.
7) W sk³ad jury wchodz± reprezentanci grup rekonstrukcyjnych bior±cych udzia³ w turnieju.
icon_cool.gif Oceniane bêd±:
a) Ogólne wra¿enia artystyczne (mimika, gra aktorska);
b) Równe i rytmiczne wykonanie;
c) Strój;
d) Wiedza o tañczonych tañcach;
e) Historyczno¶æ tañców.
9) Punkty bêd± przyznawane przez ka¿dego jurora indywidualnie na wcze¶niej przygotowanych przez organizatorów kartkach, wrzucane do wyznaczonego miejsca i zliczane.
10) NIE MO¯NA ODDAWAÆ G£OSU NA SWOJ¡ GRUPÊ!
11) Wygrywa grupa taneczna, która zdobêdzie najwiêcej punktów.
Marek z Bêdzina
Jak siê wszystko uda, to bedzie tak:



PLAN TURNIEJU


22.05.2015 – pierwszy dzieñ turnieju

20,00 - turniej rzutu w³óczni±
21.00 - rozgrywki szachowe



23.05.2015 – drugi dzieñ turnieju

10:00 – Otwarcie targowiska historycznego rzemios³ dawnych i warsztatów rzemios³ dawnych
11:00 - oficjalne otwarcie turnieju.
11:30 - turniej ³uczniczy
13:00 - konkurs na najlepszy strój bojowy
13.30 - turnieje bojowe piesze
16:30 – pokaz sokolniczy
17:00 - turniej zapa¶niczy
18:00 – Turniej tañców dawnych
19:30 - wielka bitwa o zamek
20:00 - turniej dru¿ynowy ( buhurt )
21:00 - koncert zespo³u muzyki dawnej
22:00 - biesiada - na dziedziñcu zamkowym (dla uczestników Turnieju)



24.05.2015 – trzeci dzieñ turnieju

10:00 - konkurs na najlepszy strój historyczny – plac turniejowy pod zamkiem,
11:00 - turniej dla bia³og³ów-„Bieg po sukno” – pod zamkiem,

12:00 – Turniej: „Bieg rycerza i giermka”- na placu turniejowym pod zamkiem
13:00 – Fina³ turnieju bojowego pieszego
14:00 -zakoñczenie turnieju, wrêczenie nagród turniejowych
Marek z Bêdzina




Zasady obowi±zuj±ce podczas XII Turnieju Rycerskiego na Zamku Królewskim w Bêdzinie.

1. Turniej jest datowany na okres 1350-1450.

2. Uczestników przez ca³y czas trwania turnieju obowi±zuj± stroje, naczynia, uzbrojenie, wyposa¿enie zgodne z w/w okresem.

3. Uczestnicy powinni byæ ubezpieczeni na w³asny koszt.

4. Zabronione jest u¿ywanie przedmiotów wspó³czesnych: elementów stroju, picie z puszek, plastikowych naczyñ itd., u¿ywanie telefonów komórkowych.

5. Strój, uzbrojenie ka¿dego uczestnika winno byæ spójne dla okresu, który odtwarza.

6. Podczas ca³ego turnieju nale¿y przestrzegaæ jego zasad oraz zachowywaæ siê w sposób odpowiedni.

7. Dowódcy poszczególnych bractw s± odpowiedzialni za wygl±d, zachowanie i przestrzeganie zasad przez swoich podkomendnych.

8. Palenie tytoniu w strojach historycznych dozwolone jest wy³±cznie w wyznaczonym do tego celu miejscu ( palarni ) zwanym „ Marlborkiem”.

9. Wszyscy zaproszeni uczestnicy turnieju zostan± poddani oglêdzinom stroju, które nast±pi± w sobotê o godz. 10.30 w obozie historycznym.

10. Oglêdziny przeprowadzi specjalnie powo³ana w tym celu Szlachetna Rada Obalania Mroku, w skrócie SROM. Rada nie bêdzie stara³a siê doprowadziæ uczestników do depresji i prób samobójczych i nie bêdzie drobiazgowo analizowa³a krojów i rodzajów szwów w szatach, lecz bêdzie sprawdza³a stroje pod k±tem spójno¶ci historycznej i zgodno¶ci z datowaniem turnieju. Stroje musz± byæ wykonane wy³±cznie z materia³ów naturalnych. W tym roku SROM bêdzie równie¿ sprawdza³ obozowiska: wyposa¿enie i sprzêty obozowe, które musz± odpowiadaæ datowaniu turnieju i spe³niaæ kryterium historyczno¶ci. Zakwestionowane przez SROM elementy stroju i wyposa¿enia bêd± musia³y zostaæ usuniête.

11.Byc mo¿e Wybrana i wyró¿niona zostanie grupa lub osoba ( spo¶ród niezrzeszonych ) o najlepszym zdaniem SROMU poziomie rekonstrukcji historycznej.

12. Nale¿y bezwzglêdnie przestrzegaæ poleceñ i uwag Rady pamiêtaj±c, ¿e posiada ona na jedno tylko swoje skinienie specjalny oddzia³ zbrojny sk³adaj±cy siê ze z dawna nie op³acanych, w¶ciek³ych najemników, który tylko czeka, by interweniowaæ.

13. W czasie turnieju w¶ród jego uczestników dzia³aæ bêd± nieoznaczeni tajni agenci SROMU, którzy zg³aszaæ bêd± Radzie lub Namiestnikowi Turnieju przypadki naruszania zasad turnieju.

14. O przypadkach naruszania zasad turnieju powiadomiony zostanie dowódca bractwa, z którego wywodzi siê delikwent, a osoby takie mog± zostaæ wydalone z turnieju, b±d¼ poddane resocjalizacji przez w/w oddzia³ najemników. Kwesti± ambicji dowódcy bractwa winno byæ to, aby takie przypadki siê nie zdarza³y i on te¿ jest ostatecznie odpowiedzialny za swych ludzi.

15. Pamiêtajcie: SROM czuwa!!!!!!!

16. Pod zamkiem ogrodzony zostanie obóz historyczny, w którym mog± przebywaæ
wy³±cznie uczestnicy turnieju w strojach historycznych. Na terenie obozu bêd± rozbite wy³±cznie namioty historyczne. Obóz bêdzie pilnowany przez wartowników. (je¶li kto¶ bêdzie mia³ ochote „powartowaæ” to zapraszamy)

17. Obóz jest obozem historycznym i na zewn±trz namiotów mog± znajdowaæ siê tylko wyposa¿enie i przedmioty historyczne. Wszelkie przedmioty wspó³czesne, jak np. karimaty, ¶piwory, plecaki mog± znajdowaæ siê wy³±cznie zakamuflowane i niewidoczne wewn±trz namiotów. Mo¿na bêdzie w tym celu u¿yæ s³omy, aby ukryæ np. karimaty. Standardem jest posiadanie sienników, skór, kufrów, koszy.

18. Uczestnicy turnieju maj± zapewnione wy¿ywienie:
• w sobotê - ¶niadanie, obiad, no i wieczorem tradycyjnie biesiada,
• w niedzielê - ¶niadanie

19. Posi³ki wydawane bêd± na dziedziñcu zamkowym i czê¶ciowo w obozie( obowi±zuj± naczynia historyczne ).

20. Dostêpne bêd± woda z hydrantu, drewno na opa³ oraz s³oma.



XII Turniej Rycerski na Zamku Królewskim w Bêdzinie
jest zadaniem publicznym wspó³finansowanym ze ¶rodków Miasta Bêdzina
Grzegorz Gêca
Regulamin turnieju ³uczniczego

1. W turnieju ³uczniczym mog± braæ udzia³ tylko rekonstruktorzy
2. By móc przyst±piæ do turnieju nale¿y:
a) Posiadaæ ³uku historyczny lub tradycyjny. £uki z niehistorycznymi ozdobami nie bêd± dopuszczane
b) Posiadaæ minimum 6 strza³, drewnianych, z lotkami z piór naturalnych, grotami toczonymi lub kutymi
c) Mieæ na sobie odpowiedni strój historyczny. Mile widziane jest wyst±pienie w pe³nym stroju, nie tylko w bieli¼nie
d) Byæ trze¼wym. Osoby w stanie ¶wiadomo¶ci uniemo¿liwiaj±cym strzelanie bezpieczne dla siebie i innych, osoby agresywne etc. bêd± niezw³ocznie usuwane z turnieju z ewentualnym wykorzystaniem ¶rodków przymusu bezpo¶redniego przez stra¿ zamkow±.
3. Turniej sk³ada siê z 4 etapów: eliminacji, æwieræfina³u, pó³fina³u i fian³u.
4. W przypadku trafienia w linie ³±cz±ce ró¿nie punktowane pola, oraz przestrzelenia tarczy na wylot w±tpliwo¶ci bêd± rozstrzygane na korzyæ zawodnika
5. Zdanie sêdziów jest niepodwa¿alne
6. Wygrywa zawodnik, który w ca³ym turnieju uzyska najwiêksz± liczbê punktów.
7. Eliminacje
a) Podczas eliminacji zawodnicy podchodziæ bêd± kolejno do 3 stanowisk. Na ka¿dym stanowisku zawodnik powinien wystrzeliæ nie wiêcej, ni¿ 6 strza³
b) Stanowisko pierwsze: zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do tarczy fita o ¶rednicy 80 cm
c) Stanowisko drugie: zawodnicy strzelaj± z pozycji klêcz±cej (przynajmniej jedno kolano musi dotykaæ ziemii) do tarczy fita o ¶rednicy 80 cm
d) Stanowisko 3: zawodnicy strzelaj± odwróceni plecami do tarczy. Tarcza: fita 60 cm ¶renicy.
e) Do æwieræfina³u przechodzi 25 najlepszych uczestników, lub w przypadku du¿ej liczby zawodników, najlepsza 1/3.
8. Æwieræfina³
a) Zawodnicy podchodziæ bêd± kolejno do 3 stanowisk. Na ka¿dym stanowisku zawodnik powinien wystrzeliæ nie wiêcej, ni¿ 6 strza³
b) Stanowisko pierwsze: zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do tarczy fita 80 cm ¶rednicy. W tej konkurencji punktacja jest odwrócona, czyli bia³e-5 pkt, czarne – 4 pkt, niebieskie – 3, czerwone - 2, ¿ó³te – 1
c) Stanowisko drugie: zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do tarczy field 80 cm ¶rednicy. Punktacja: czarne pole – 2 pkt, ¿ó³te pole – 5 pkt.
d) Stanowisko trzecie: zawodnicy strzelaj± do tarczy przedstawiaj±cej dzika
e) Do pó³fina³u przechodzi 12 najlepszych zawodników, lub po³owa najlepszych zawodników æwieræfina³u
9. Pó³fina³
a) Zawodnicy podchodziæ bêd± kolejno do trzech stanowisk. Na ka¿dym stanowisku zawodnik powinien wystrzeliæ nie wiêcej, ni¿ 6 strza³
b) Stanowisko pierwsze: Zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do 3 ustawionych obok siebie snopków s³omy. Nale¿y trafiæ w snopek ¶rodkowy. Za trafienie w ¶rodkowy snopek zawodnik otrzymuje 5 pkt, za trafienie w snopek boczny zawodnikowi odejmuje siê 3 pkt
c) Stanowisko drugie: Zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do kuk³y rycerza. Za trafienie w koñczynê górn± lub doln± – 1 pkt, za trafienie w brzuch lub klatkê piersiow± – 3 pkt, za trafienie w szyjê – 4 pkt, za trafienie w wizury – 5 pkt.
d) Stanowisko trzecie: konkurencja z liskiem o kuropatwê. Zawodnicy strzelaj± z pozycji stoj±cej do tarcz z rysunkami lisa i kuropatwy. Zadaniem ³ucznika jest zestrzeliæ/zraniæ lisa, a nastêpnie upolowanie kuropatwy. Za ka¿de trafienie w lisa: 1 pkt, za trafienie w kuropatwê - w zale¿no¶ci od pola, 1, 3, lub 5 pkt.
e) Do fina³u przechodzi 5-ciu najlepszych zawodników
10. Fina³
a) wersja A: zawodnicy pojedynczo strzelaj± do zje¿d¿aj±cego po linie celu. Za ka¿de trafienie w cel zawodnik otrzymuje 5 pkt. Zawodnik mo¿e wypu¶ciæ tyle strza³, ile zd±¿y do pocz±tku ruchu celu (sêdzia krzyczy „start!”) do koñca jego ruchu (sêdzia krzyczy „stop!”). Zawodnik przed sygna³em „start!” powinien mieæ strza³ê za³o¿on± na ciêciwê, ³uk pozostawiaj±c nie naci±gniêty. Strza³y wypuszczone po sygnale „stop!” nie bêd± liczone.
b) Wersja B: bieg. Ka¿dy zawodnik ma za zadanie przebiec z wyznaczonego punktu startowego do punktu koñcowego, oddaj±c po dwa strza³y do ka¿dego z 3 stanowisk. Strza³y bêd± wbite w ziemiê przy ka¿dym stanowisku. Bieg jest oczywi¶cie na czas, za ka¿de 2 sekundy wiêcej od wyznaczonego czasu to punkt mniej dla zawodnika, 2 sekundy mniej – punkt wiêcej.


To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.