Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Cedyñskie Spotkania z Histori± 2015
> Inne > Kalendarium 2015
Olof
Zapraszamy na kolejn± edycjê Cedyñskich Spotkañ z Histori± smile.gif
W tym roku odbêd± siê w dniach 19-21 czerwca, jak zwykle pod cedyñsk± Gór± Czcibora.

Wkrótce pojawi siê wiêcej szczegó³ów, obecnie wiemy, ¿e jak co roku odbêd± siê le¶ne manewry, turniej ³uczniczy (nastawiony tym razem na strzelanie w terenie), zapasy, konkurs na najlepsz± wczesno¶redniowieczn± gospodyniê. Nie mo¿na oczywi¶cie pomin±æ tak¿e biesiady i kupalnych igrów.

Zmieni siê nieco forma imprezy - w tym roku sobota bêdzie dniem dla zwiedzaj±cych i jednocze¶nie dniem inscenizacji bitwy.

W za³±cznikach wytyczne oraz formularz zg³oszeniowy.
Prosimy zapoznaæ siê z wytycznymi przed wys³aniem zg³oszenia - warunkiem uczestnictwa jest pomy¶lne przej¶cie weryfikacji.
Wype³niony formularz wraz ze zdjêciami prosimy wysy³aæ na maila festiwal@cedynia.org

Zapraszamy smile.gif

Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Olof
Regu³a bitewna - do inscenizacji oraz do manewrów i innych walk sportowych smile.gif

Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik
Kliknij, aby zobaczyæ za³±cznik

Zapraszamy do wysy³ania zg³oszeñ - festiwal@cedynia.org smile.gif
Fiolnir
Po d³u¿szych pracach mamy ju¿ dopiêty turniej ³uczniczy smile.gif Zapraszam do udzia³u.

Zasady turnieju ³uczniczego Cedynia 2015

Zasady podstawowe:

- Wchodz± wy³±cznie ³uki odpowiadaj±ce realiom historycznym wczesnego ¶redniowiecza (sk³adaj±ce siê z drewna, poro¿a, ¶ciêgien lub innych materia³ów dostêpnych w tamtejszych realiach). W przypadku ³uków których wygl±d zewnêtrzny jest poprawny ale ich budowa wewnêtrzna opiera siê na materia³ach wspó³czesnych o dopuszczeniu do turnieju zadecyduj± sêdziowie.

- strza³y wy³±cznie drewniane z opierzeniem naturalnym, groty mog± byæ toczone, zalecane jest u¿ywanie grotów kutych

- je¶li nie jest powiedziane inaczej zawsze strzelamy 5 strza³ami, licz± siê wszystkie strza³y. £ucznik powinien mieæ w ko³czanie 7 strza³ aby mo¿liwe by³o p³ynne strzelanie równie¿ w sytuacji gdy strza³a zostanie zniszczona lub zgubiona

- strzelaæ zawsze nale¿y z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeñstwa

- do tarczy zawsze podchodzi sêdzia i strzelaj±cy, punkty s± liczone z zaokr±gleniem w górê na korzy¶æ zawodnika w przypadku trafienia w liniê oddzielaj±c± dwie strefy punktacji lub w przypadku innych w±tpliwo¶ci

- je¶li nie jest mo¿liwe ustalenie punktacji, a wiadomo ¿e nast±pi³o trafienie (przestrza³) konkretny strza³ nale¿y powtórzyæ

- ka¿dy strzela na w³asn± odpowiedzialno¶æ i ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za wszelkie skutki

- wyniki ze wszystkich etapów sumuj± siê a¿ do fina³u, modyfikator oznacza mno¿enie wyniku strza³u przez okre¶lony wspó³czynnik w danej konkurencji (zaokr±glaj±c w górê)

- poszczególne konkurencje mog± zostaæ wy³±czone z turnieju je¶li pojawi± siê problemy techniczne z ich rozegraniem (czas, pogoda, braki zaplecza), punktacja dla wszystkich zawodników w takim wypadku wynosi 0, je¶li odpu¶ciæ bêdzie trzeba seriê fina³ow± o ostatecznej klasyfikacji zdecyduje wynik dotychczasowy


Pi±tek:

Runda eliminacyjna rozgrywana na polu ³uczniczym:

1) Strzelanie na dystansie 15 m, 5 strza³ 2 serie (naci±g do klatki piersiowej/naci±g angielski). Punktacja od 10 do 0 (zwyk³a) za ka¿dy strza³.
2) Strzelanie na dystansie 30 m, 5 strza³ 2 serie (naci±g do klatki piersiowej/naci±g angielski). Punktacja od 10 do 0 (zwyk³a) za ka¿dy strza³.
3) Strzelanie na szybko¶æ na dystansie 30 m, czas 1 minuta, 2 serie (naci±g do klatki piersiowej/naci±g angielski). 1 punkt za ka¿dy strza³ oddany + Punktacja od 10 do 0 (zwyk³a).

Po eliminacjach do dalszych zmagañ zostanie zakwalifikowana pewna liczba uczestników z najwiêksz± liczb± punktów. Ilo¶ciowo tego nie okre¶lamy poniewa¿ nie wiemy ilu bêdzie uczestników, racjonalnie rzecz bior±c ilo¶æ osób zakwalifikowanych do dalszych zmagañ nie powinna byæ wiêksza ni¿ 10.

Sobota:

Walka o fina³ - ¶cie¿ka le¶na, strzelanie do celów 3D:


1) Strzelanie le¶ne z utrudnieniami terenowymi - 6 celów na dystansach 10-25 m (lub wiêcej w zale¿no¶ci od poziomu strzelaj±cych), 5 strza³ów do ka¿dego z celów, styl naci±gu dowolny, ró¿ne pozycje np. przyklêk, obrót, oparcie o drzewo itp.
2) Strzelanie pod k±tem ze skarpy o wysoko¶ci min 10 m, 2x5 strza³ów, styl naci±gu dowolny

Zasady punktacji:

Wyj±tek z regulaminu federacji FIELD/3D:

Figury zwierzêce 3D:


Podczas zawodów u¿ywa siê trójwymiarowych figur zwierzêcych o zró¿nicowanej wielko¶ci i kszta³cie. Ilo¶d figur, ich rozmiar, a tak¿e rozmiar stref trafieñ punktowanych nie podlegaj± ¿adnym normom. Linie rozgraniczaj±ce poszczególne obszary punktuj±ce wliczane s± w obszar strefy punktowania o wy¿szej warto¶ci.
Kolor cia³a figur zwierzêcych jest ró¿ny dla poszczególnych zwierz±t.

Strefy trafieñ punktowanych:

Figury zwierzêce podzielone s± na 4 strefy trafieñ punktowanych (11, 10, 8, 5).

Je¶li strza³a trafi w liniê oddzielaj±c± dwie strefy, strza³ liczony jest jako trafienie strefy o wy¿szej warto¶ci.

- 11 punktów – ma³y okr±g wy¶rodkowany w pier¶cieniu 10 (stanowi oko³o 25% pier¶cienia 10)
- 10 punktów – wiêkszy okr±g w obrêbie strefy ¿ycia (vital area)
- 8 punktów – strefa ¿ycia poza okrêgiem 10-punktowym
- 5 punktów – trafienie w miejsce kolorowe na ciele zwierzêcia
- Strza³ w róg, kopyto lub inn± nie-kolorow± czê¶æ cia³a zwierzêcia, odbicie siê strza³y czy chybienie liczone jest jako strza³ niecelny

http://www.new.3darchery.pl/zawody/36-regu...-poprawek-.html

Po tej rundzie nast±pi sumowanie punktów z wszystkich wcze¶niejszych konkurencji i zostanie wy³oniona grupa 3 finalistów którzy zmierz± siê w walce o miejsca na podium.

Sobota:

Runda fina³owa - strzelanie le¶ne do s³omianki:


1) Polowanie. Tarcza s³omianka znajduje siê w lesie. Przy tarczy znajduje siê cz³owiek z zawi±zanymi oczami oraz sêdzia. £ucznik podkrada siê do celu z dowolnej strony maj±c podej¶æ jak najbli¿ej bez ha³asowania. Gdy cz³owiek z zawi±zanymi oczami wska¿e prawid³owo nadchodz±cego ³ucznika (potwierdza sêdzia komend± stop) uczestnik musi siê zatrzymaæ i poczekaæ na odej¶cie nas³uchuj±cego i sêdziego na bezpieczn± odleg³o¶æ. Potem oddaje 2 strza³y. Ka¿dy z pó³finalistów ma dwa podej¶cia do tarczy na ka¿de ma 3 minuty. Podej¶cie poni¿ej 10 m oznacza brak konieczno¶ci strzelania i zaliczenie konkurencji z maksymaln± ilo¶ci± punktów w serii (40 - 2 trafienia w ¶rodek za 10 punktów z modyfikatorem x 2). Punktacja z modyfikatorem 2 liczy siê wynik obu strza³ów w obu seriach.

2) Strzelanie le¶ne, dystans 40 m, 5 strza³, dwie serie (naci±g do klatki i angielski), w po³owie dystansu pomiêdzy celem a lini± strzelañ ustawimy przegrodê o wysoko¶ci 2 m (celem uniemo¿liwienia strzelania "p³asko"). Modyfikator x 2 dla ka¿dego trafienia w tarczê.

Po rozegraniu konkurencji fina³owych zostan± zsumowane pe³ne wyniki ze wszystkich konkurencji i zostanie podana ostateczna klasyfikacja. Kolejno¶æ strzelañ w rundzie fina³owej bêdzie odwrotna ni¿ wyniki dotychczasowe (pierwsza strzela osoba z najmniejsz± ilo¶ci± punktów, ostatnia z najwiêksz±).

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.