Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: Oblê¿enie S³upska oraz warsztaty rekonstrukcji historycznej. XIV turniej ³ucznictwa tradycyjnego i XI turniej walk pieszych
> Inne > Kalendarium 2015
ambafatima
Przyjaciele rekontruktorzy, mieszkañcy miasta S³upska i okolic oraz mili i oczekiwani tury¶ci!
Pragniemy og³osiæ wszem i wobec, ¿e i w tym roku, przy wsparciu Naszego Miasta oraz naszym
nies³abn±cym zaanga¿owaniu, zrobimy dla Was turniej smile.gif
A teraz tradycyjny wierszyk na szybko:
Liczymy na t³umy,
bo turniej ten to nasz powód do dumy.
Ciuchów i zbroi ostra selekcja,
to bêdzie dobra historii lekcja.
Zabawa szykuje siê sroga,
mo¿e nikomu nie odpadnie noga,
za to poczucie czasu straci
po¶ród rycerskiej rozrywkowej braci.

Ps. Dla rekonstruktorów!!! Zg³oszenia jak co roku wysy³acie e-mailem.
Przyjazd po naszym potwierdzeniu. Szczegó³y i zaproszenia wkrótce.
iwantus
Najemna ju¿ spakowana i stoi u wrót S³upska.
ambafatima
Tak wiêc ponownie serdecznie zapraszamy do odwiedzenia S³upska, w dniach 21 - 23 sierpnia 2015 r.


Ju¿ chyba na zawsze zostanie forma warsztatowa turnieju, która przez dwa lata by³a dodatkow± atrakcj± imprezy smile.gif
a w programie niezmienne pozostaj±:
BOHURT
INSCENIZACJA
TURNIEJ BOJOWY
TURNIEJ £UCZNICZY
BIEG DAM ?BEZ BIEGANIA? (mamy nadziejê, ¿e zesz³oroczna, jedyna taka w Polsce forma ? przyjê³a siê ;) )
na pewno powtórzymy:
WARSZTATY KULINARNE w tym wêdzenie rybek - przecie¿ co¶ wszyscy musimy je¶æ ;)
LEPIENIE Z GLINY; WARSZTATY SZYCIA, TKANIA, WYSZYWANIA; TAÑCA I MUZYKI Z ELEMENTAMI FIRESHOW; pobawimy siê WIKLIN¡, WARSZTATY KOWALSKIE I PLATNERSKIE, mo¿e i SZYCIA OBUWIA.

Na naszym turnieju spodziewamy siê jak w co roku wysokiego poziomu historyczno¶ci jak i du¿ej frekwencji bractw i kompanii rycerskich oraz indywidualnych rekonstruktorów

Go¶cinno¶æ gospodarzy w tym roku równie¿ nie ulega zmianie, ba! nawet z roku na rok mamy nadziejê, ¿e odczuwacie j± co raz silniej ;)
Bez zmian pozostaje biesiadowanie do bia³ego rana, ró¿norodno¶æ konkurencji ³uczniczych, bojowych oraz oblê¿enie murów miasta i oczywi¶cie bohurt po inscenizacji.

Nagrody, jak w ostatnich latach za udzia³ w turniejach: ³uczniczym, walk pieszych oraz biegu dam bêd± znane po ciê¿kich przeliczeniach finansowych, oczywi¶cie rzeczowe ;)

Lokalizacja turnieju ? pó³wysep m³yñski - odseparowany od wspó³czesno¶ci, (namioty tylko historyczne).
Na pó³wysep zapraszamy równie¿ w³a¶cicieli kramów i rzemios³ ró¿nych - z zastrze¿eniem, i¿ musz± posiadaæ historyczne stroje i namioty, jak i asortyment przygotowany do sprzeda¿y na kramach musi byæ zwi±zany ¶ci¶le historycznie z datowaniem ca³ej imprezy.

Zapewniamy: wy¿ywienie i wodê podczas ca³o¶ci turnieju, wodê, toalety, ochronê pola namiotowego i fachow± obs³ugê medyczn±.

Turniej jest datowany X ? XV w (ze wzglêdu na turniej bojowy i inscenizacjê, z naciskiem na pó¼niejszy okres ¶redniowiecza), obowi±zuj± stroje spójne (jednolite) historycznie. Dotyczy to równie¿ uzbrojenia.

Udzia³ wy³±cznie po wcze¶niejszym zg³oszeniu i potwierdzeniu udzia³u przez organizatorów. Regulaminy poszczególnych turniejów ju¿ wkrótce.

W zwi±zku z ró¿norodno¶ci± warsztatów, które mamy zamiar zrealizowaæ w jak najciekawszy sposób, prosimy o dopisanie przy zg³oszeniu na turniej, ilo¶ci osób, które chcia³yby siê z nami pobawiæ np. w gotowanie, czy szycie lub pogrzebanie w glinie, tudzie¿ inne dostêpne w tegorocznej ofercie ;)
Z racji co raz to wiêkszego obozu, wyznaczone zostan± dodatkowe warty z drugiej strony pó³wyspu dla zwiêkszenia bezpieczeñstwa Naszych go¶ci. Tutaj bêdziemy musieli posiliæ siê Wasz± liczebno¶ci±. Pomo¿ecie? Na pewno jak zawsze smile.gif
Równie¿ inscenizacja w tym roku bêdzie bardziej rozbudowana, co wi±¿e siê z dodatkowym uczestnictwem np. dam i ch³opów.
Obóz dla mieszkañców miasta otwieramy w standardowo w sobotê, po po³udniu przenosimy siê pod Basztê Czarownic - tutaj dodatkowa niespodzianka dla mieszkañców miasta, którzy i tym razem na pewno nie zawiod± smile.gif


UWAGA! Prosimy o zabranie sprzêtu obozowego. Posi³ki jak i biesiadê bêdziemy przygotowywaæ w karczmie w ramach warsztatów kulinarnych, z wcze¶niej zakupionych przez nas produktów.
...i ¿eby nie by³o...KARCZMA jak co roku - czynna ca³± dobê!
Zg³oszenia grup rycerskich oraz indywidualne do 10 lipca 2015 r., z zastrze¿eniem wcze¶niejszego zamkniêcia listy w przypadku potwierdzonego przyjazdu 150 rekonstruktorów:


drog± e-mail: boguslaw.v@gmail.com

pytania telefonicznie:

- Joanna Tomaszewska - z-ca Mistrza Bractwa - 660 44 55 83


Z Rycerskim Pozdrowieniem.
ambafatima
Kilka uwag organizacyjnych:
1. Udzia³ w turnieju walk pieszych i turnieju ³uczniczym mog± wzi±æ rekonstruktorzy odwiedzaj±cy nas od pi±tku do niedzieli.
2. PO ROZPAKOWANIU SAMOCHODÓW, WYJE¯D¯AMY AUTAMI Z PÓ£WYSPU JU¯ W PI¡TEK PARKUJ¡C JAK ZAWSZE POZA PARKIEM LUB NA SOSIRZE!!!
3. W trakcie zg³aszania grupy Obo¼nemu, którym w tym roku nadal pozostaje brat Krzyst – podajcie, prosimy osoby chêtne do wart w drugiej czê¶ci pó³wyspu oraz bior±ce udzia³ w turniejach i warsztatach.

A w za³±czeniu, kontunuuj±c tradycjê....zaproszenie wierszem pisane smile.gif
Dragon Kallisto
¯eby nie by³o, ¿e Ruda tylko pisze ;)
Konkurencje i regulamin turnieju ³uczniczego w S³upsku wrzucê najpó¼niej do Grunwaldu mam obronê pracy magisterskiej i mimo najszczerszych chêci nie mam na to fizycznej mo¿liwo¶ci by do tego na spokojnie usi±¶æ.
ambafatima
Zaczynamy uk³adaæ menu, w którym bêd± jak zawsze rybki w cie¶cie cebulowym i wêdzone jak i mój smalczyk....ale co Wy na to, ¿eby powtórzyæ w tym roku zupê cebulow± francusk± z grzankami i kurczaka w winogronach? smile.gif
ambafatima
REGULAMIN TURNIEJU BOJOWEGO bez zmian:

Pojedynek sk³adaæ siê bêdzie z dwóch lub trzech staræ:
- pierwsze starcie – w³ócznia + tarcza (do trzech trafieñ)
- drugie starcie – miecz d³ugi (1 minuta)
- trzecie starcie - miecz + tarcza (1 minuta)

Je¶li obydwoje walcz±cy nie bêd± chcieli walczyæ na miecze d³ugie, walcz± na tarczê i miecz lub broñ obuchow±.
Je¿eli jeden z rycerzy wygra dwie walki, wygrywa pojedynek bez konieczno¶ci stoczenia 3 pojedynku.

Walki bêd± prowadzone w taki sposób, by uczestnicy mogli miêdzy nimi odpocz±æ.
Sumaryczny wynik staræ decyduje o wyniku pojedynku.
W zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników pojedynki bêd± prowadzone systemem pucharowym lub ka¿dy z ka¿dym. Sêdziowaæ bêd± 3 osoby (organizatorzy). Organizatorzy oczywi¶cie nie uczestnicz± w starciach.

Oceniana bêdzie ilo¶æ czystych trafieñ ostrzem lub g³owic± oraz wytr±cenie broni. Strefa punktowana to:
- g³owa
- korpus
- ramiona
- uda.

Walki maja byæ czyste i honorowe. Uczestnik poddaj±cy walkê klêka, lub kuca.

W czasie walki nie dopuszczalne bêd±:
- sztychy (nie dotyczy w³óczni)
- bicie le¿±cego
- celowe uderzanie w krocze i stopy
- kontynuowanie walki, gdy przeciwnik zgubi broñ
- uderzanie piê¶ciami, g³ow± lub kopanie
- celowe zapasy, chwytanie za rêce, nogi i broñ ,"mi¶ki" itp.
- niestosowanie siê do poleceñ sêdziów.
- uderzanie jelcem

Wymagania sprzêtowe uczestników bojówki:
- broñ têpa o zaokr±glonych sztychach
- obowi±zkowa przeszywanica
- obowi±zkowa os³ona klatki piersiowej, np: kirys, p³aty, kolczuga itp
- obowi±zkowe os³ony wszystkich koñczyn
- he³m z os³on± twarzy i czepcem ochraniaj±cym szyjê
- ca³e uzbrojenie ochronne ma byæ zgodne z przedstawian± przez uczestników epok± X - XV w. (np. niedopuszczalne wariacje typu: he³m garnczkowy + elementy gotyckie, itp.)
- pod przeszywanic± dopuszczana jest tylko bielizna historyczna. (nie dopuszcza siê termo aktywnych rajstop i koszul)
- ka¿dy uczestnik powinien posiadaæ w³asne barwy, sztandar lub proporzec i co najmniej jednego herolda, który bêdzie go zapowiada³.

Osoby, które odtwarzaj± wczesne ¶redniowiecze, musz± liczyæ siê z tym, ¿e turniej bêdzie prowadzony na zasadach rycerskich ( wymagamy wiêc pe³ne opancerzenie ).

UWAGA!
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do wszelkich zmian w regulaminie.
ambafatima
REGULAMIN XIV Turnieju £ucznictwa Tradycyjnego
Informacje ogólne
Turniej odbywaæ siê bêdzie sobotê 22 sierpnia 2015 na pó³wyspie (pas zieleni miêdzy korytem rzeki a kana³em miejskim) w Parku Kultury i Wypoczynku (miejsce to jest widoczne z terenu SOSIR, w którym to wcze¶niej odbywa³y siê turnieje)
Wyposa¿enie:
I. £uk – tradycyjny b±d¼ na taki stylizowany. Dopuszczalne s± oploty majdanu i pó³ki na strza³y wykonane z naturalnych materia³ów np. skóra, w³ókna naturalne, w³osie. Na ³uku mog± znajdowaæ siê celowniki jedynie w postaci niewielkich naciêæ b±d¼ oplotów z w³ókien naturalnych (dotyczy równie¿ ciêciwy).
OSOBY Z £UKIEM SPORTOWYM (LAMINATY, Z RZUCAJ¡CYMI SIÊ W OCZY NAPISAMI FIRM ITP.) BÊD¡ DYSKWALIFIKOWANE
1. Naci±g ³uku nie jest ograniczony.
2. Nie dopuszcza siê do turnieju ³uków, które: •2: 1: maj± charakter sportowy, my¶liwski, wyczynowy etc.etc [nie maj± wymiaru rekonstrukcyjnego lub historyczno podobnego] •2: 2 posiadaj± jakiekolwiek przyrz±dy celownicze
II. Strza³y – tradycyjne b±d¼ stylizowane. Promienie wykonane z drewna, lotki pierzaste, obsadki z materia³ów naturalnych, groty metalowe - ze wzglêdu na rodzaj tarcz zalecane toczone. Minimalna ilo¶æ w zale¿no¶ci od indywidualnych umiejêtno¶ci - konkurencje czasowe.
1. Strza³y winny byæ wykonane z surowców naturalnych (promieñ drewniany; groty z metalu, kamienia, roku, ko¶ci, itp.; lotki z piór, papieru, skóry, itp.).
2. Ka¿dy uczestnik powinien posiadaæ minimum 6 strza³ odpowiednio oznakowanych.
III. Strój i indywidualne wyposa¿enie ochronne – stylizowane na historyczne, dopasowane indywidualnie do odtwarzanych realiów mieszcz±cych siê w przedziale od XIII do XV w.
Zasady bezpieczeñstwa
1. Rozpoczêcie strzelania i podej¶cie do tarcz tylko i wy³±cznie na wyra¼ny znak (komendê) prowadz±cego strzelania (sêdziego prowadz±cego)
2. Zawodnik przerywa strzelanie na komendê sêdziego prowadz±cego, osoby asekuruj±cej lub samodzielnie w przypadku pojawienia siê osób trzecich lub zwierz±t pomiêdzy tarcz± a strzelaj±cym oraz w przypadku uszkodzenia sprzêtu.
3. Obowi±zuje absolutny zakaz strzelania z uszkodzonego ³uku, uszkodzonymi strza³ami, celowania do ludzi oraz elementów innych ni¿ w³asna tarcza, obracania siê z naci±gniêtym ³ukiem w kierunkach innych ni¿ cel.
4. Do strzelania nie bêd± dopuszczane osoby pod wp³ywem alkoholu, narkotyków lub innych ¶rodków odurzaj±cych.
5. Niestosowanie siê do zasad bezpieczeñstwa grozi upomnieniem. Trzecie upomnienie, lub drastyczne z³amanie zasad bezpieczeñstwa stwarzaj±ce bezpo¶rednie zagro¿enie dla zdrowia lub ¿ycia to automatyczna dyskwalifikacja.
Eliminacje:
1. Strzelanie statyczne – tarcza 80 – 25 m- 1 seria x6- punktacja 1-5
2. Strzelanie scytyjskie (z przyklêku) – tarcza 40- 20 m- 1 seria x6- punktacja 5-10
3. Strzelanie partyjskie (plecami do celu)- tarcza 3x20- 20 m- 1 seria x6- punktacja 2-4-6 plus bonusowe 5 punktów jak kto¶ trafi do 3 tarcz.
4. Zwierzyniec- pozycja ³ucznicza dowolna- punktacja 5-10-15- 2x na cel
Królik- tarcza 40/33 - 15 m
Dzik – tarcza 90/83 - 25 m
Jeleñ- tarcza 96/110 – 35 m
5. Strzelanie na komendê 5 komend- tarcza 40 – 20 m- punktacja 1-5x3 – komenda „na³ó¿-luzuj)
6. Strzelanie na skupienie- tarcza 60- 25 m- punktacja 1-5x2- seria x4 jedna odrzucana – ka¿dy ³ucznik otrzymuje 1m sznura po oddaniu serii mierzy siê obwód tym sznurkiem 3 wybranych strza³ i odcina siê go, ³ucznik tak d³ugo strzela dopuki nie skoñczy mu siê sznurek
Fina³
1. Strzelanie partyjskie – tarcza 60- 25 m- punktacja 1-5- 1 seria x6
2. Ubij szpiega- tarcza postaciowa rozmiar podam nied³ugo- 15m- 1 seria x6 – licz± siê strza³y odbite od ziemi i liczone jest miejsce 1 wbicia w tarczê. Góra tarczy znajdowaæ siê bêdzie na 25 cm palikach- punktacja 1-10x2
3. Zwierz±tka strzelanie z ró¿nych pozycji punktacja 5-10-15
Zaj±c – tarcza 45/53- 20 m strzelanie proste
Lis – tarcza 68/50 - 25m- strzelanie scytyjskie
Nied¼wied¼- tarcza 110/96- 35m- strzelanie partyjskie
4. Ptaszki pozycja ³ucznicza dowolna odleg³o¶æ 20m- punktacja 10-15-20
Przepiórka- tarcza 30/27
Sójka- tarcza 30/30
Kaczka- tarcza 50/40
5. Ruchomy cel – konkurencja niespodzianka [wredna zapewne ;)]
6. 6. Z³oty strza³- na tarczy 40 zostan± rozmieszczone karteczki z punktacj± 1-20 ³ucznik ma 1 strza³ – odleg³o¶æ 25 m pozycja dowolna. Je¶li strza³a trafi na styku dwóch pól bierze siê pod uwagê to z wiêksz± liczb± punktów
ambafatima
Oczywi¶cie przypominam, ¿e aby wzi±æ udzia³ w turnieju walk pieszych i ³uczniczym, nale¿y uczestniczyæ w ca³ej imprezie Oblê¿enia S³upska od pi±tku do niedzieli smile.gif
Cordel
KOMTURIA stawi siê na 100%
ambafatima
Zagêszczamy prace, które doprowadz± do rewelacyjnej imprezy historycznej. Jak zawsze dbamy o pojawienie siê czego¶ nowego smile.gif W tym roku bêdzie to m. in. bitwa pod murami miasta przy Baszcie czarownic - bardziej interesuj±ca i barwniejsza, w której bêd± uczestniczyæ nie tylko rycerze, ³ucznicy i artyleria, ale równie¿ mieszczanie naszego grodu.
W ramach tegorocznej niespodzianki zamie¶æmy fragment scenariusza inscenizacji, który powsta³ w trudach i znoju, ale przy wielkiej uciesze tworz±cych go:
"Inkwizytor, zwracaj±c siê do rycerzy-adoratorów obserwuj±cych Damy:
-„Dobrze! Niech zatem który¶ z Waszych rycerzy w Twoim imieniu bêdzie walczy³….Ty! Ty! Ty!” (wskazuje na trzech).
Oskar¿ona o czary wybiera jednego z nich, wyjmuj± j± z dyb, trzymaj±c, ¿eby nie uciek³a, a jednocze¶nie chroni± podczas walki. Dowódca Krzy¿aków typuje swojego championa, który podczas walki zostaje zabity. Inkwizytor wpada w gniew, robi siê czerwony i zgrzyta zêbami.

...Podczas tej czynno¶ci, pechowo wypadaj± mu dwie jedynki górne i jedna dolna. Pada na kolana i nerwowo maca trawê w poszukiwaniu uzêbienia Emotikon wink W tym czasie Narrator, który jest protetykiem, wyjmuje z sakwy wizytówkê, zapraszaj±c na prywatna wizytê w swoim gabinecie.
Protetyka dentystyczna w ¶redniowieczu by³a dziedzin± raczkuj±c±, ale efekty mia³a zadziwiaj±ce (tutaj powinno byæ zdjêcie mega krzywego uzêbienia)!
Fragment powy¿szy przed inscenizacj± zostanie usuniêty ze scenariusza z racji powagi przedsiêwziêcia.
P.S. Ale Narrator mo¿e rozdawaæ wizytówki dla nerwowych Inkwizytorów
;)

Mieszkañcy Miasta S³upska ciesz± siê, gratuluj±c „niedosz³ej czarownicy” oczyszczenia z zarzutów. Dziewczyny w giez³ach tañcz± Spikerinê na oczach Krzy¿aków, którzy robi± siê buraczkowi…
Zakonnicy szepcz± miêdzy sob±: „Ferfluchte te s³upskie ¶winie…wiêcej nie odwiedzimy tego przeklêtego miejsca….”
Inkwizytor nie wytrzymuje!:
-„Pogañski kraj! Pogañskie obyczaje! Woreczek lniany pe³en....."
ambafatima
A!!! Z wczorajszych ustaleñ! W sobotê odbêdzie siê Turniej ¦redniowiecznych Gier Planszowych! Za kilka dni wrzucimy Regulamin smile.gif
ambafatima
i jest!!!:D

Regulamin Turnieju Szulerów na Oblê¿eniu S³upska 2015
1. ¦wiêt± zasad± turnieju jest brak zasad poza poni¿ej okre¶lonymi.
2. Gracze chc±cy wzi±æ udzia³ w turnieju winni zg³osiæ siê u sêdziego Szulerów (naprzeciwko karczmy) w sobotê godzinach od 10:00 do 12:00 (patrz pkt 14).
3. W turnieju mo¿e uczestniczyæ nie wiêcej ni¿ 15 graczy, liczy siê kolejno¶æ zg³oszeñ (patrz pkt 14).
4. Gracze zostan± wpisani na listê uczestników i wyposa¿eni w wyró¿niaj±ce ich odznaczenie stanowi±ce o uczestnictwie w turnieju.
5. Ka¿dy z graczy otrzyma 10 ¿etonów, które stanowiæ bêd± walutê w Turnieju.
6. Gry bêd± siê odbywaæ wedle uznania graczy od 12:00 do 16:00 przy stole szulerskim.
7. Do dyspozycji graczy bêd± oddane nastêpuj±ce gry planszowe: Alquerque, M³ynek i Tryktrak (backgammon). Je¶li gracze bêd± dysponowali w³asnymi replikami gier ¶redniowiecznych bêd± mogli w nie swobodnie graæ na zasadach turniejowych.
8. Ka¿dy z graczy w dowolnym momencie mo¿e przyst±piæ do rozgrywki z dowolnym graczem zg³oszonym do turnieju (musi go tylko znale¼æ i przekonaæ do starcia).
9. Gracze swobodnie (w drodze negocjacji lub wymuszeñ) ustalaj± stawki o które graj± i rodzaj gry w jakiej siê zmierz±.
10. W razie braku porozumienia co do stawki - graj± o jeden ¿eton.
11. W razie braku porozumienia co do rodzaju gry - decyduje rzut ko¶ci± (Alquerque 1-2, M³ynek 3-4, Tryktrak 5-6).
12. Gracz wpisany na listê uczestników nie mo¿e odmówiæ starcia z innym graczem, je¶li tylko ma jeszcze jakie¶ ¿etony.
13. W razie powstania sporów rozstrzyga je w pierwszej chwili krótka szarpanina i wymiana uprzejmo¶ci, gdy w ten sposób strony nie dojd± do porozumienia rozstrzygniêcie nale¿eæ bêdzie
do sêdziego szulerów.
14. Zasady obowi±zuj± wszystkich. Wyj±tki od zasad maj± zastosowanie wy³±cznie do graczy obdarzonych talentem negocjacyjnym.
15. Po ka¿dej rozgrywce gracze zdaj± planszê i pionki sêdziemu szulerów. Zdekompletowanie lub zniszczenie elementów gry bêdzie karane ch³ost± i wysok± grzywn±. Od tej zasady nie ma
odstêpstw, no chyba ¿e kto¶ bêdzie wyj±tkowo przekonuj±cy.
16. Wygrywa gracz, który do czasu biesiady odda sêdziemu szulerów najwiêksz± liczbê ¿etonów.
Sposób ich pozyskania jest dla sêdziego obojêtny.
ambafatima
Szulerzy! Pobieraæ i zapoznawaæ siê z zasadami, które pewnikiem znacie na pamiêæ ;)
ambafatima
i ostatnie przed wielkimi przygotowaniami.... Jutro wyruszamy na pó³wysep :D
brat Helmrich
Witam . Dzieki za super klikmat , smaczne jedzonko , oraz mile spêdzony czas . By³o super . Przepraszam wszystkich z którymi nie zd±zy³em siê pozegnaæ .
ambafatima
Wszystko co dobre siê koñczy....Jeszcze trochê zmêczeni, w poniedzia³ek, w pracy "oczy na zapa³ki" ;) ale uda³o siê! po raz kolejny dziêki Wam - naszym przyjacio³om, mieszkañcy i bywalcy naszego miasta mogli przenie¶æ siê w czasie smile.gif mamy nadziejê, ¿e wszyscy, absolutnie wszyscy wyjechali z turnieju w ¶wietnych nastrojach. Cytuj±c jedn± z grup, która go¶ci³a u nas pierwszy raz... "naprawdê wypoczêli¶my u was i by³ to wyjazd zdecydowanie najlepszy w tym sezonie". Takie zdania buduj±, nastrajaj± optymistycznie i dodaj± si³ do pracy w kolejnym roku. Równie¿ komentarze pod zdjêciami Klaryssy, która dokumentuje Nokosiem kolejn± nasz± imprezê... Zachêcamy te¿ do obejrzenia zdjêæ z turnieju "okiem" Rynka, Ani i Freda, które znajduj± siê w wydarzeniu Oblê¿enia S³upska na fb. Jeszcze raz dziêkujemy WSZYSTKIM rekoludkom i widzom, bez których nie by³oby tej mega atmosferycznej imprezy!!! :D
https://www.facebook.com/anna.k.muszynska/p...401?pnref=story
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.