Pomoc - Szukaj - U¿ytkownicy - Kalendarz
Pe³na wersja: VI Grunwaldzki Turniej Miecza D³ugiego Grunwald 2015
> Inne > Kalendarium 2015 > Grunwald 2015
Józef
Witam.
Czas leci wiêc trzeba siê zaj±æ organizacj± VI GTMD bigsmile2.gif

Zmian wielkich nie bêdzie ale notatki porobiæ trzeba.

A wiêc, a mianowicie:

G³ówn± nagrod± za I miejsce bêdzie oczywi¶cie miecz d³ugi sponsorowany przez Darka Maciejkê.
G³ówn± nagrod± za II miejsce bêdzie mizerykordia - sponsorowana przez burmistrza miasta ¦widwin, Pana Jana Owsiaka.
Po za tym Urz±d Miasta ¦widwin sponsoruje 4 mizerykordie dla sêdziów którzy takowych jeszcze nie dostali.
Jak równie¿ pieczonego prosiaka dla darczyñców, uczestników i organizatorów.
smile.gif Mniam bêdzie wieczorem po turnieju w najlepszej karczmie Grunwaldu szczerba.gif

Do tej pory wsparcie zadeklarowali:
1. Darek Maciejko (Arma s.c. - Historical Market)
2. Ewa Bryniarska (MI Parti Legnica)
3. Piotr Olejnik (¦l±ska Manufaktura)
4.
pozdrawiam ;)
Józef
Regulamin GTMD Grunwald AD 2015
"VI Grunwaldzki Turniej Bojowy Miecza D³ugiego "
"II Otwarte Mistrzostwa Polski"
Turniej odbywa³ siê bêdzie 15 lipca . tj. w ¶rodê w dwóch kategoriach :
I - O Z³oty Miecz Grunwaldu (godz. 18.00)
II - O srebrny Miecz Grunwaldu (godz. 12.00)

Turniej rozpoczynamy przegl±dem uzbrojenia i ustalaniem przeciwników .
Obowi±zkiem uczestnika turnieju jest wstawienie siê na zbiórkê w pe³nym uzbrojeniu (na sobie) do przegl±du .
Wappenroki zak³adane bêd± po przegl±dzie.
Niespe³nienie tego wymogu spowoduje wykre¶lenie z listy uczestników.

Je¶li uczestnik turnieju , uda siê w szranki w nieregulaminowym stroju/uzbrojeniu (bo je np.w trakcie trwania turnieju zmieni) - bêdzie natychmiast zdyskwalifikowany .
Ka¿da wymiana uzbrojenia przez uczestnika turnieju (w trakcie jego trwania) , musi byæ konsultowana z sêdziami odpowiedzialnymi za przegl±d uzbrojenia.

Organizatorzy:
Chor±giew Wielkiego Mistrza
Józef Majchrzak , Piesza Dru¿yna Micha³a von Manteuffla (¦widwin)
Tel. 600 945 969
Warunkiem dopuszczenia do turnieju jest zg³oszenie zawieraj±ce komplet danych :
1. Imiê i nazwisko
2. Nazwa do wywo³ania (pseudonim , tytu³ itp.) - wedle woli
3. Herb - wedle woli
4. Chor±giew (do jakiej nale¿y)
5. Nazwa bractwa - obowi±zkowo je¿eli jest cz³onkiem takowego
6. Miejscowo¶æ
Zg³oszenie to , jest równoznaczne z akceptacj± regulaminu przez uczestnika turnieju.

Zg³oszenia proszê wysy³aæ tu w temacie turnieju lub w w prywatnych wiadomo¶ciach.

Warunkiem dopuszczenia do pojedynku jest :
- posiadanie za³o¿onego uzbrojenia , zgodnego z regulaminem w momencie rozpoczêcia walki
- posiadanie miecza zgodnego z regulaminem w momencie rozpoczêcia walki

REGULAMIN :

I. Uczestnikami turnieju "O srebrny Miecz Grunwaldu" mog± byæ tylko pe³noletni cz³onkowie chor±gwi inscenizacji grunwaldzkiej , którzy do dnia 15.07. 2015r. godz.11.30 zg³osz± swoj± kandydaturê .
Zadeklaruj± pisemnie uczestnictwo w turnieju na w³asn± odpowiedzialno¶æ . Bêd± spe³niaæ wymogi tego¿ regulaminu.
Posiadaj± aktualny identyfikator "BOJOWY" "Grunwald 2015''
Ilo¶æ uczestników ograniczona do 32 osób. Liczy siê kolejno¶æ zg³oszeñ.

................................................................................
...................................
KWALIFIKACJA DO TURNIEJU O Z£OTY MIECZ GRUNWALDU AD 2015

- W Turnieju o Z³oty Miecz Grunwaldu („ToZMG”) uczestniczy 12 zawodników.
8 zawodników zostaje zakwalifikowanych na podstawie rankingu.
Pozosta³ych 4 zawodników zostaje zakwalifikowanych na podstawie wyników Turnieju o Srebrny Miecz Grunwaldu (pierwsze 4 miejsca w „ToSMG”).
Je¶li na podstawie rankingu nie uda siê obsadziæ 8 miejsc w turnieju (zawodnicy nie potwierdz± udzia³u) lub czê¶æ spo¶ród zawodników, którzy potwierdzili swój udzia³, nie wystartuje w turnieju, odpowiednio wiêksza liczba zawodników zostanie zakwalifikowana na podstawie „ToSMG”.

- Kwalifikacja na podstawie rankingu:
Pierwsza ósemka kwalifikowana automatycznie do Turnieju o Z³oty Miecz Grunwaldu (kolejno¶æ alfabetyczna):
Jan Halicki, Krzysztof Szatecki, Marcin Waszkielis, Miros³aw Markowski, Piotr Kriger, Robert Szatecki , Wies³aw Kurek, Wojciech Gula.
Do 30.06.2015 osoby te winny potwierdziæ swój udzia³ w turnieju u organizatora - Józef Majchrzak 600945969 pdmvm@wp.pl .
Miejsca zawodników kwalifikowanych automatycznie, którzy do 30.06.2015 nie potwierdz± udzia³u w turnieju, zostan± uzupe³nione kolejnymi osobami z rankingu (w kolejno¶ci):
1. £ukasz Stecko
2. Szymon Andrzej Sawicki
3. Andrzej Kij
4. Janusz Giercuszkiewicz
Organizator do 10.07 og³osi listê osób zakwalifikowanych do Turnieju o Z³oty Miecz Grunwaldu na podstawie rankingu.

- Osoby z pierwszej ósemki rankingu oraz te osoby spo¶ród dodatkowej czwórki, które mia³y uzupe³niæ reprezentacjê zawodników pierwszej ósemki, NIE mog± wzi±æ udzia³u w „ToSMG (nawet je¶li nie potwierdz± udzia³u w ToZMG).
................................................................................
...................................
II. Wszyscy uczestnicy turnieju , zobowi±zuj± siê do przestrzegania ni¿ej
opisanych zasad:

1. Organizatorzy powo³uj± siedmiu sêdziów.
Sêdziego g³ównego , sekretarza , sêdziego mierz±cego czas i sze¶ciu sêdziów liniowych naliczaj±cych punkty.
Ka¿dy z sêdziów liniowych liczy³ bêdzie "swojego" uczestnika .(po dwóch na uczestnika)
Czyli - ile w Niego wejdzie ciosów. Sêdziowie liniowi zaopatrzeni bêd± w urz±dzenie do "nabijania" punktów .
2. Stosowany system klasyfikacji pucharowy - lub ka¿dy z ka¿dym , w zale¿no¶ci od ilo¶ci uczestników.
3. Czas trwania starcia - 1,5 min . Czas przerwy w starciu bêdzie dodany do czasu starcia.
Sêdzia mierz±cy czas informuje sêdziego g³ównego o up³yniêciu czasu walki.
Sêdzia g³ówny koñczy pojedynek jednak dopiero po zakoñczeniu akcji ofensywnej.
4. Uczestnicy walcz± w szrankach wielko¶ci ok. 10 x 10 metrów
5. Przeciwnicy bêd± ustalani drog± rozstawiania/losowania , które odbêdzie siê przed rozpoczêciem turnieju.
6. Uczestnicy turnieju powiadomieni bêd± o kolejno¶ci swojej walki przez jednego z sêdziów.
7. Po og³oszeniu uczestników poszczególnego starcia - Walcz±cy niezw³ocznie udaj± siê w asy¶cie swoich knechtów w szranki . Knechtów obowi±zuje strój (nogawice , dublet..)
Osoby towarzysz±ce ubrane w sam± bieliznê , znajduj±ce siê w strefie "buforowej" bêd± usuwane po za t± strefê.
8. Zbyt d³ugie oczekiwanie na uczestnika , spowoduje Jego dyskwalifikacjê (maksymalnie 2 min)
9. Do obowi±zków sêdziego g³ównego nale¿y sprawdzenie uzbrojenia uczestników turnieju przed ka¿d± walk±.
10. Pojedynek rozpoczyna sêdzia g³ówny ( krzycz±c - walka )

Ka¿dy z uczestników pojedynku , ma prawo do przerwania walki , problem z uzbrojeniem , kontuzja. Znakiem jest podniesienie do góry prawej rêki .Nie jest to równoznaczne z poddaniem walki. (nieuzasadnione przerwanie walki przez uczestnika karane bêdzie przez sêdziego g³ównego odjêciem 1 punktu i/lub ostrze¿eniem)

Uczestnik poddaj±cy walkê klêka na kolana. Po upewnieniu siê przez sêdziego g³ównego o poddaniu walki, sêdzia g³ówny og³asza zwyciêstwo przeciwnika.

Sêdzia g³ówny przerywa pojedynek ( krzycz±c - stój ) je¶li zauwa¿y :

- zakazane akcje , gro¼ne dla zdrowia i ¿ycia walcz±cych.
- nieregulaminowe zachowanie jednego z uczestników.
- uszkodzenie uzbrojenia - umowna minuta na poprawê uzbrojenia (maksymalnie 2 min , w razie przekroczenia tego czasu walcz±cy dostaje 1 punkt ujemny i dodatkowe 2 min po up³ywie, których musi wznowiæ walkê. Je¶li tego nie zrobi , zwyciêstwo nale¿y do przeciwnika.)
- Je¶li podczas pojedynku , uszkodzeniu/awarii ulegnie trzy razy ten sam element uzbrojenia ,
uczestnik turnieju (którego to dotyczy) przegrywa pojedynek przez nokaut techniczny.
- kontuzjê uczestnika , lub utratê broni.
- d³ugotrwa³e zwarcie , bez szans na rozwój wydarzenia (trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 5 sek.)
- przyparcie przeciwnika do szranków trwaj±ce d³u¿ej ni¿ 5 sek. (wznowienie walki w ¶rodku pola )

W razie nieregulaminowego zachowania , sêdzia g³ówny udziela winnemu ostrze¿enia ,
naznaczaj±c Go ¿ó³t± szarf± . (przywi±zuj±c Mu j± do lewego ramienia)
Ostrze¿enia z pojedynków s± sumowane .Trzecie ostrze¿enie (trzecia szarfa) oznacza dyskwalifikacjê. Nieregulaminowe zachowanie powoduj±ce kontuzjê jest podstaw± do natychmiastowej dyskwalifikacji.

Zasady walki na miecze d³ugie :

Zabrania siê :
- pchniêcia sztychem
- zadawania ciosów jelcem
- zadawania ciosów w wyniku których powstan± kontuzje , w obszary dozwolone niepunktowane.
(przedramiona , ³ydki , golenie.)
- zadawania ciosów w d³onie i stopy.
- zadawania ciosów w kark.
- zrywania he³mu przeciwnika i/lub otwierania jego zas³ony, szarpania za he³m przeciwnika.
- zak³adania d¼wigni na szyjê.
- ataku na przeciwnika pozbawionego broni.
- ataku na le¿±cego przeciwnika.
- ataku na krocze.
- wi±zania/przymocowywania miecza do rêki.
- zabrania siê kontynuowania walki po komendzie - stój , sêdziego g³ównego i po pro¶bie o przerwê zg³oszonej przez przeciwnika.
- wulgarnego zachowania w stosunku do przeciwnika.
....................
- Stan wskazuj±cy na spo¿ycie alkoholu
- ¶rodków odurzaj±cych
- wulgarne zachowanie uczestnika turnieju w stosunku do sêdziów
karane bêdzie przez organizatora i/lub sêdziego g³ównego - natychmiastow± dyskwalifikacj±.

Zezwala siê na :
- r±banie.
- zadawanie ciosów g³owic±.
- przechwycenie miecza przeciwnika rêk± (w zastawie podczas zwarcia).
- chwytanie przeciwnika za rêce.
- chwytanie przeciwnika za nogi.
- zwarcie.
- uderzenie przeciwnika piê¶ci± nie trzymaj±c± miecza (podczas zwarcia) - niepunktowane
- odepchniêcie przeciwnika.
- rzuty zapa¶nicze , obalenie.
- podstawienie nogi.
- kopanie w obszar dozwolony-wyj±tek stanowi g³owa i kolano od frontu.(Kopanie jest nie punktowane.)
- stosowanie metody "pó³miecza".
- rozbrojenie.

Przez sêdziów liczone bêd± ciosy zadane mieczem - silnie osadzone w pole punktowane. Pole punktowane to ca³e cia³o, oprócz:
- stref zabronionych: karku , d³oni , krocza , stóp .
- stref niepunktowanych: przedramion , ³ydek, goleni .

Zasady naliczania punktów:
- celne trafienie w pole punktowane 1pkt.
- rzut zapa¶niczy , obalenie, pod warunkiem ¿e pozosta³o siê na nogach 2ptk.
Przewrócony uczestnik ma 10sekund na wznowienie walki . Je¿eli tego nie zrobi , przegrywa pojedynek.
- rozbrojenie 2ptk.
- cios g³owic± zadany w he³m (silnie osadzony) 1ptk.

Punkty ujemne :
- upadek b±d¼ utrata broni bez celowej akcji przeciwnika -1ptk.

Po zakoñczeniu pojedynku (bez porozumiewania siê z pozosta³ymi sêdziami)
Sêdziowie liniowi podadz± wyniki sêdziemu g³ównemu/Jego sekretarzowi , a ten doliczy/odejmie punkty dodatkowe -
np. za utratê broni , upadek , przewrócenie , czy obalenie ..
Po czym og³osi wynik pojedynku.

Uczestnik który uleg³ kontuzji w efekcie akcji dozwolonej, i jest niezdolny do dalszej walki, przegrywa. Niezdolno¶æ do walki ustalaj± sêdziowie.
Niezdolno¶æ do dalszej walki w wyniku kontuzji spowodowanej akcj± zabronion± powoduje automatyczn± dyskwalifikacjê winnego.

Wymogi stroju:
Bielizna historyczna , wyj±tek stanowi± wspó³czesne majtki (pod suspensorem) obowi±zkowo przykryte gaciami.

Wymogi uzbrojenia:

a. Uzbrojenie spójne historycznie,
datowane - okres oko³o Grunwaldzki 1380-1420

b. Os³ona tu³owia : Przeszywanica (nie mo¿e mieæ dziur pod pach± itp) , kirys (napier¶nik \naplecznik) , p³aty lub brygantyna
Przy czym w dwóch ostatnich przypadkach , nie mo¿e byæ przerw miêdzy blachami .wykonane z materia³ów stosowanych w ¶redniowieczu. Waga zbli¿ona do wzorców ¶redniowiecznych.

c. He³my z zas³on± Psi \ kreci pysk ,Klapwisier . Posiadaj±ce przegrodê w wizurze. Koniecznie z wy¶ció³k±, czepcem przeszywanym i kolczym chroni±cym kark i barki. Czepiec kolczy musi byæ przymocowany do czepca/ko³nierza przeszywanego.
He³my niedozwolone:
Krata polska ,
p³ug (zwany ¿abim pyskiem) - ze wzglêdu na brak przegrody ,
kapalin z podbródkiem

d. Os³ona r±k - w postaci rêkawic p³ytowych (klepsydry,³y¿ki folgowe),
zbrojnikowych (Wisby), lub kolczych nitowanych .
Rêkawic historycznie potwierdzonych (1380 - 1420)
Odrzucane bêd± wszelkiego rodzaju niehistoryczne "patenty".
(np.³y¿ka,bu³a pokryta kolczug± itp.)
Narêczaki w postaci zarêkawi, ³okci i opach , oraz os³ona ramion w postaci naramienników.

e. Os³ona nóg - Pe³ne os³ony nóg ,w postaci nagolennic , nakolanków , nabiodrków - p³ytowych lub zbrojnikowych .(bez trzewików)

f. Os³ona krocza -Suspensor (ma byæ niewidoczny.)

g. Miecz - kszta³tem spójny historycznie , jelec o stêpionych kszta³tach,
grubo¶æ krawêdzi g³owni co najmniej 2mm , zaokr±glona , bez zadziorów w¿erów i
rdzy , sztych stêpiony , zaokr±glony do ¶rednicy oko³o - 1.5cm (10 groszy)
D³ugo¶æ rêkoje¶ci ma wystarczyæ na chwyt obur±cz
Waga co najmniej 1.5kg , nie wiêksza jednak ni¿ 2.5 kg.

Walcz±cych obowi±zuje przegl±d uzbrojenia ...
Wynik przegl±du jest niepodwa¿alny.
Sêdziowie , maj± obowi±zek weryfikacji uzbrojenia , podczas jego przegl±du.
Maj± równie¿ obowi±zek sprawdzenia uzbrojenia uczestników , przed ka¿dym pojedynkiem.
Organizator ma prawo przed , jak i podczas trwania turnieju , zwróciæ uwagê sêdziom na nieregulaminowe uzbrojenie uczestnika turnieju.
Nieregulaminowe uzbrojenie w trakcie trwania turnieju , spowoduje dyskwalifikacjê uczestnika turnieju.
O dyskwalifikacji uczestnika turnieju decyduj± sêdziowie (wiêkszo¶ci± g³osów)

Organizator , (w porozumieniu z sêdziami) zastrzega sobie prawo dokonania zmian w regulaminie.
Równocze¶nie zobowi±zuje siê do poinformowania o nich uczestników turnieju.

Regulamin powsta³ dziêki pomocy :
- Marcina Surdela
- Martina
- £ukasza P³azy
- Igora Zelera
- Jana Chodkiewicza
- Mateusza z Grójca
- Roberta Szateckiego
- Radka Majchrzaka
- Maæka Reihla
- Andrzeja Urbañskiego
- i wielu innych
Za co wszystkim serdecznie dziêkujê

Król herbowy / prowadz±cy :
Jêdrzej Ka³u¿ny

Lo¿a Dam :
Beata Roma Lubiñska Mycek
Ma³gorzata Falkowska "Fargo"
Patrycja Pu³awska
Agnieszka Kostrzewa
Malina Opatowiecka

Sêdziowie:
Maciej Reihl - sêdzia g³ówny
Marian Wiszniewski - sekretarz turnieju
Marek Mojecki - sekretarz turnieju

Sêdziowie odpowiedzialni za przegl±d uzbrojenia :
Sêdzia g³ówny , Marek Mojecki , sêdziowie liniowi
i Józef Majchrzak Emotikon wink

Sêdziowie liniowi:
1. Stefan Glaza
2. £ukasz Michalski
3. Przemys³aw Osmólski
4. Micha³ ¦l±czka
5. Mike Wedding
6. Marten Ackermann

(lista nagród znajduje siê na FB)
pozdrawiam
To jest wersja lo-fi g³ównej zawarto¶ci. Aby zobaczyæ pe³n± wersjê z wiêksz± zawarto¶ci±, obrazkami i formatowaniem proszê kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.